[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


9 grudnia 2016, 18:00:16 - maciejko
UEFA zatwierdziła zmiany w europejskich pucharach

W piątek na posiedzeniu Komitetu Wykonawczego UEFA w Nyonie zatwierdzono zmiany w rozgrywkach europejskich, które będą obowiązywać przez trzy sezony od edycji 2018/2019.

Najistotniejszą zmianą jest to, że wszyscy mistrzowie którzy odpadną w eliminacjach Ligi Mistrzów, otrzymają dodatkową szansę gry w eliminacjach Ligi Europy w specjalnej "ścieżce mistrzowskiej".

Wprowadzono także zmiany w rankingach UEFA. W rankingu klubowym, który służy do rozstawień, drużynom nie będzie już do dorobku doliczane 20% rankingu krajowego.

Dla potrzeb podziału środków finansowych powstanie osobny ranking, w którym liczony będzie dorobek drużyn z ostatnich 10 sezonów oraz doliczane będą punkty bonusowe za zdobyte trofea (PEMK/LM - 12 pkt. za tytuły z ostatnich pięciu lat, 8 pkt. za trofea od sezonu 1992/93, 4 pkt. za wcześniejsze tytuły; PMT/PUEFA/LE - odpowiednio 3, 2 i 1 pkt.; PZP - 2 i 1 pkt.)

Od sezonu 2018/19 mecze fazy grupowej Ligi Mistrzów będą rozgrywane w dwóch terminach - o 19:00 (dwa mecze) i 21:00 (sześć meczów).

Finał Ligi Europy w 2018 roku zostanie rozegrany na Parc Olympique Lyonnais w Décines-Charpieu.

Komitet Wykonawczy UEFA podjął także szereg decyzji dotyczących innych rozgrywek. Turniej finałowy pierwszej edycji Ligi Narodów (5-9 czerwca 2019 roku) zostanie rozegrany na terenie jednego z finalistów. Młodzieżowe mistrzostwa Europy w 2019 roku odbędą się we Włoszech, ME do lat 19 w Armenii (2019) i Irlandii Północnej (2020), ME do lat 17 w Irlandii (2019) i Estonii (2020).


źródło: UEFA

v - 9 grudnia 2016, 18:09:47 - *.dynamic-ww-06.vectranet.pl
Czyli jeśli dobrze rozumiem mistrz sezonu 2017/2018 Bruk Bet Termalica Nieciecza jeśli odpadnie w 3 rundzie eliminacji do LM z mistrzem Gibraltaru to i tak dalej będzie walczył o grę w europejskich pucharach ?

c - 9 grudnia 2016, 18:14:46 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
v, nic takiego nie bedzie mialo miejsca.
Cieszy fakt, że nie beda doliczac 20 % rankingu krajowego

Witkowski - 9 grudnia 2016, 18:15:26 - *.compower.pl
Pomijając już wszelkie nieszczęścia tej „reformy”, jak zwykle pogłębiające przepaści między możnymi i hołotą, UEFA będzie doliczać punkty za Puchar Miast Targowych, którego nie organizowała, a uczestnicy nie byli dobierani na zasadach sportowych?

Popiol - 9 grudnia 2016, 18:17:05 - *.244.219.4
To jak to będzie z podziałem miejsc w Lidze Mistrzów? 4 pierwsze ligi będą miały zapewnione po 4 miejsca czy zostaje podział taki jak był dotychczas?

aquarius - 9 grudnia 2016, 18:17:10 - *.131.175.81
"W rankingu klubowym, który służy do rozstawień, drużynom nie będzie już do dorobku doliczane 20% rankingu krajowego."---no i git bo w krajowym jesteśmy daleko przez różne wynalazki, które odpadają w pierwszych dwóch rundach eliminacyjnych. Lech, a zwłaszcza Legia sporo na tym tracą.

jas - 9 grudnia 2016, 18:19:14 - *.uznam.net.pl
Termalica BBN za dobra żeby od razu odpadła więc dobrze kombinujesz.

Chestero - 9 grudnia 2016, 18:26:59 - *.toya.net.pl
LM powinna być tylko dla mistrzów! Resztę drużyn wrzucić do jednego kotła i niech sobie grają Puchar Tysiąca Drużyn

Kluczbork - 9 grudnia 2016, 18:31:22 - *.110.145.146
PMT to rozgrywki, których Europejska Federacja Piłkarska nie uznawała za oficjalny turniej więc niezrozumiałe jest dlaczego wliczany jest do tego rankingu.
Dosyć sensowna decyzja w sprawie mistrzów.W II rundzie odpada sporo zespołów, które żegnają się pucharami po jednym tylko dwumeczu.

Arek - 9 grudnia 2016, 18:31:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
I skończy się pieprzenie o rankingach krajowych.

Witkowski - 9 grudnia 2016, 18:40:55 - *.compower.pl
@Arek
A to dlaczego?

LEO - 9 grudnia 2016, 18:42:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wygląda ciekawie zobaczymy jak to wyjdzie w pkatyce Dla to może wyjdzie na dobre choć mam nadzieje na awans naszego Mistrza nie będziemy znowu czekać 20 lat oby

Bromcik - 9 grudnia 2016, 18:45:54 - *.dip0.t-ipconnect.de
Mógłby mi ktoś wyjaśnić jakoś ten punkt, bo nie za bardzo go rozumiem? Np. jak Legia odpadnie z ogórkami w III rundzie QLM, to dostanie jakąś "drugą szansę"?
"Najistotniejszą zmianą jest to, że wszyscy mistrzowie którzy odpadną w eliminacjach Ligi Mistrzów, otrzymają dodatkową szansę gry w eliminacjach Ligi Europy w specjalnej "ścieżce mistrzowskiej". "

Witkowski - 9 grudnia 2016, 18:48:46 - *.compower.pl
Hipotetyczne bonusy za zdobyte trofea – najlepsza dziesiątka (według stanu na dziś, odliczam PMT, bo to chyba błąd):
1. Real Madryt – 74 pkt
2. Barcelona – 45 pkt
3. Milan – 42 pkt
4. Bayern Monachium - 31 pkt
5. Liverpool – 28 pkt
6. Ajax – 22 pkt
7. Inter Mediolan, Manchester United – 21 pkt
9. Juventus – 17 pkt
10. Porto – 16 pkt
Madryt wniebowzięty.

XXXX - 9 grudnia 2016, 18:49:13 - *.lukman.pl
Mistrzowie odpadający w III i IV rundzie i tak są przenoszeni do LE. To raczej zmiana dająca szanse mistrzom, którzy odpadają w I i II rundzie eliminacji - którzy także będą przenoszeni do LE

Witkowski - 9 grudnia 2016, 18:54:03 - *.compower.pl
@Bromcik
Wszyscy mistrzowie, którzy przegrają w kwalifikacjach do LM, zostaną przesunięci do kwalifikacji LE i będą grali wyłącznie między sobą o ileś miejsc (dokładnie chyba jeszcze nie wiadomo ile) w Lidze Europy.

łajza - 9 grudnia 2016, 19:03:10 - *.122.250.145
I po co te zmiany? Jest dobrze jak jest. Bez sensu mącić i kombinować.

Bromcik - 9 grudnia 2016, 19:07:38 - *.dip0.t-ipconnect.de
@Witkowski
Nie podoba mi się ta zmiana, bo będzie trudniej się dostać do faz grupowych, z tego, co mówisz.
Dobrze by było, aby Legia przeszła jeszcze jakiegoś rywala w 1/16 LE i zbudowała pewniejszy współczynnik, przeganiając białoruskie BATE, bo teraz większą wagę będą miały osobiste współczynniki klubów.

zenekX - 9 grudnia 2016, 19:14:03 - *.adsl.inetia.pl
Czytać ze zrozumieniem nie potrafią? Te punkty za historyczne zasługi doliczane mają być do innego rankingu, wg którego będą wypłacane zarobki klubów, a nei do rankingu przydzielającego kluby do faz rozgrywkowych.

Witkowski - 9 grudnia 2016, 19:19:19 - *.compower.pl
@Bromcik
Oczywiście, ale to było niemal pewne. Jedynym "ukłonem" w stronę hołoty jest usunięcie tych 20% ze współczynnika krajowego i ta "druga szansa", która na dobrą sprawę jest picem. Poza tym gonią średniaków i słabeuszy jeszcze bardziej.
Będzie też o tyle trudniej, że prawdopodobnie została powiększona liczba drużyn wchodzących do LM i LE z automatu. W LM odebrali najpewniej pewny awans jakimkolwiek mistrzom federacji poniżej 10. miejsca, będzie chyba łącznie tylko 6 miejsc do zdobycia w LM łącznie.

Witkowski - 9 grudnia 2016, 19:20:57 - *.compower.pl
@zenekX
A ktoś twierdzi inaczej...?

Rafi - 9 grudnia 2016, 19:48:49 - *.146.22.111.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prawda jest taka ze w lidze mistrzow powinni grac tylko mistrzowie,bo teraz to jest dramat jak w LM graja po 3lub4druzyny z Anglii Hiszpani Niemiec Wloch itd.mistrz to mistrz.

Rob - 9 grudnia 2016, 19:58:05 - *.adsl.inetia.pl
Czy z czytaniem ze zrozumieniem jest u was naprawdę aż tak źle?
Dla potrzeb PODZIAŁU ŚRODKÓW FINANSOWYCH powstanie osobny ranking, w którym liczony będzie dorobek drużyn z ostatnich 10 sezonów oraz doliczane będą punkty bonusowe za zdobyte trofea.

Elvis - 9 grudnia 2016, 20:16:34 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Do Rafi, z samymi mistrzami to nie miałoby racji bytu... Jak chcesz sprzedać mecz Naftczi Baku - Flora Tallin za taki sam hajs jak Barcelona - Borussia? Football is about business ;)

Wawa - 9 grudnia 2016, 20:19:14 - *.133.219.163
Wzrośnie znaczenie Rankingu Krajowego. On bedzie kluczowy we wszystkim. Nowy system bedzie sprawiedliwy i przejrzysty dla wszystkich.

Lennon - 9 grudnia 2016, 20:20:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla polskich klubów a w szczególności Legii Warszawa dobra zmiana jeśli chodzi o nie doliczanie 20% rankingu krajowego do współczynnika klubowego ;)

CB - 9 grudnia 2016, 20:55:34 - *.dynamic.chello.pl
@Elvis
Kiedyś tak właśnie było. Kiedy powstała LM grali tylko mistrzowie (między innymi dlatego Legii i Widzewowi było dużo łatwiej wtedy awansować). Dopiero później z roku na rok zaczęto rozszerzać rozgrywki o drużyny z dalszych miejsc, bo w grę zaczęła wchodzić olbrzymia kasa...

Witkowski - 9 grudnia 2016, 20:58:24 - *.compower.pl
Według przecieków przyjęto najprawdopodobniej taki układ miejsc w obu rozgrywkach pucharowych.
LIGA MISTRZÓW
26 drużyn automatycznie (w tym 16 z 4 najlepszych federacji)
4 drużyny ze ścieżki mistrzowskiej
2 miejsca dla pozostałych z eliminacji
LIGA EUROPY
27 drużyn automatycznie
8 drużyn ze ścieżki mistrzowskiej (przegrani w kwalifikacjach do LM)
13 miejsc dla pozostałych z eliminacji

jurol - 9 grudnia 2016, 21:13:44 - *.174.95.114
jak sie jest lm to sie gra o kase, jak sie jest lzs to sie gra za flache

drshpon - 9 grudnia 2016, 23:35:02 - *.16-2.cable.virginm.net
Czy to jeszcze rywalizacja sportowa, czy tylko komercja. Chyba tylko FA Cup pozostał z normalnymi zasadami. O wszystkim decyduje losowanie i praktycznie na każdym szczeblu rozgrywek, giganci mogą na siebie trafić. A może być też tak, że na stadion mistrza, zawita kopciuszek. A uefa to ścieżka do ścieżki i chyba działacze są już po kilku ścieżkach.

wasyl - 9 grudnia 2016, 23:39:11 - *.dynamic-ra-10.vectranet.pl
i większość telewizji powinna się wypiąć i nie kupić praw do transmisji, i zaraz nie było by czego dzielić. ileż można oglądać w kółko to samo

adr. - 9 grudnia 2016, 23:52:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Historyczny ranking przydziału pieniędzy oznacza tyle, że kluczowe kluby z Zachodniej Europy będą co roku na sporej kroplówce z UEFA. Takie kluby, nawet jak będą źle zarządzane i bliskie bankructwa, nie upadną. Widocznie UEFA przewiduje co raz gorszą kondycję klubów z Zachodu i próbuje się wcześniej zabezpieczyć. Już od 30 lat UEFA kombinuje jak by tu zmienić rozgrywki, aby pieniądze zostały w klubach zachodnich.

obled - 9 grudnia 2016, 23:58:56 - *.centertel.pl
i dlatego licencja na trybuny ekstraklasy to powinna byc minimum pojemnosc dla gosci 400 (8tys miejsc stadion).
bo wystarczy slowo Nieciecza w kontekscie pucharów i niektorym robi sie mokro .
a tak wtedy niech zdobywają mistrzowstwo bez wysylania do ligi kręgielskiej a champions league

kompendium - 10 grudnia 2016, 0:36:19 - *.centertel.pl
UEFA reforma to nie dla zachodu , tylko tyle zachodu zeby reszta to bylo zawodowstwo .
teraz PZPN jak nie wzmocni lige polska odpowiednimi zmianami to wtyle.
Jesli chodzi o roznice rozstawien beda bardziej na korzyc np. Legii
(caly kraj moze olac interes, a i tak do wspolczynnika nie wchodzi nikomu liczba) .
A co do finansow to tu przywilej beda mialy sukcesy
w rozgrywkach UEFA, ale moze to przebic frekwencja - kasa z meczu !
Poza tym UEFA nie placi za wystep tylko za gole i punkty przede wszystkim.
Z Polski wiecej zespolow eksportowych do lig mistrzów mozliwe mniej lub wiecej przez menedzment PZPN (zostaje ranking krajowy).

nogats - 10 grudnia 2016, 0:50:29 - *.minivsat.net (*.17.1.84)
Chyba czegoś nie zrozumieliśmy. "drużynom nie będzie już do dorobku doliczane 20% rankingu krajowego".
To zła wiadomość. Przecież jeśli nie będzie doliczone, to klub będzie miał mniej tych punktów, to chyba oczywiste.
Np. obecnie Legia ma 27,400 klubowego. Ranking krajowy to 19,500. A więc 20% krajowego, to 3,9 punkta. I tyle zostanie Legii zabrane.

stereo - 10 grudnia 2016, 0:51:23 - *.centertel.pl
kluby ktorym wszystko jedno beda mieli gorzej -
im Legia czy zdobywca pucharu z drugiej ligii moze umozliwic tylko dostanie sie do europy, ale w sciezce to juz nie pomoze .
Zeby cos zarobic bez wysilku to tylko przez kontrakty medialne lub sponsa .
No chyba ze zainwestuja w obiekt

Markopolo - 10 grudnia 2016, 5:11:05 - *.centertel.pl
LM powinna być tylko dla mistrzów krajowych. Co jak co, ale to jest wielki prestiż, a o ligę Europy powinna rrtwalizowac reszta drużyn. Puchar ligi mistrzów tylko dla mistrzów....

Grzybiarz8 - 10 grudnia 2016, 6:41:22 - *.dynamic.chello.pl
@nogats
To dobra wiadomość. Ta zasada nie dotyczy tylko Polskich klubów ale całej Europy, zwłaszcza dla Europejskiej czołówki. Taka Legia ma np mniej więcej taki sam ranking jak Eintracht, Augsburg, Everton, Real Sociedat czy Newcastle, które grały w ostatnich 5 latach tylko 1 raz w Europucharach i ranking zawdzięczają głównie kilkunastu punktom z tytułu tych 20% rankingu krajowego.

Grzybiarz8 - 10 grudnia 2016, 6:47:21 - *.dynamic.chello.pl
Tak jeszcze dodam że z tego co czytałem jeszcze w sierpniu to ten bonus 20% z rankingu klubowego tak do końca nie zniknie. Te kluby które będą miały ranking niższy niż 20% rankingu swojej federacji będą miały jako swój ranking właśnie te 20% rankingu krajowego jako takie minimum dla klubów z danego kraju

Grzybiarz8 - 10 grudnia 2016, 6:53:38 - *.dynamic.chello.pl
I mam jeszcze pytanie do Redakcji czy wiadomo coś o zmianach w samym formacie eliminacji Ligi Mistrzów i Ligi Europy? Wyżej kolega Witkowski pisał o jakichś przeciekach, pojawiały się też takie informacje już w wakacje ale w waszym artykule nie ma żadnych informacji o zmianach w el. LM (liczba miesjsc w kwalifikacjach itp) i jest tylko ogólna informacja o pewnych zmianach w el LE (oddzielna ścieżka dla mistrzów krajów) ale bez konkretów.

bakubaku - 10 grudnia 2016, 7:39:42 - *.232.140.207.ip.rudna-net.pl
liga pieniążków a nie liga mistrzów

alf - 10 grudnia 2016, 8:23:51 - *.net.tylda.net
te mecze o 21,00 powinni grać jeszcze później, bydzie jeszcze mniej widzów - chore!

Kultura - 10 grudnia 2016, 9:52:30 - *.free.aero2.net.pl
Europejskie rozgrywki mają coraz mniej wspólnego ze sportem. Wstyd i hańba.

dormio - 10 grudnia 2016, 9:58:26 - *.110-244-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be
zwroccie uwage na jeszcze jedna kwestie z zabraniem 20% wspolczynnika krajowego. Jesli Legiabedzie rozstawiona i pewna trafienia na "slabeusza" a tu nagle jakas druzyna z Anglii, Hiszpanii czy Niemiec bedzie nierozstawiona, tylko dlatego, ze nie grala wczesniej w pucharach i po ptokach...

Marek - 10 grudnia 2016, 10:19:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Grzybiarz8 dawanie 20% jako minimum jest właśnie bez sensu. Stan na początek tego sezonu według nowych zasad:
- Polska ma 22,5, więc Cracovia, która nie grała nic w pucharach, ma 4,5
- Śląsk przez poprzednie pięć lat trzy razy dochodził do IV rundy eLE i raz do II eLE (czyli zrobił o wiele więcej) ma 5,0

Marek - 10 grudnia 2016, 10:37:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak w ogóle, zabranie 20% krajowego to ukłon w stronę hołoty i dobra wiadomość? Jaja sobie robicie? Przecież jeżeli 20% będzie dalej jako minimum, to wszystkie Southhamptony wciąż będą miały 16 na starcie i nie będą musiały robić nic, by to utrzymać, a grupę dostaną bez eliminacji, a Śląski, Hajduki i inne kluby, które co rok się tłuką w eliminacjach stracą 4 albo 5 punktów z tego co mają w tej chwili.

Witkowski - 10 grudnia 2016, 10:46:22 - *.compower.pl
@Marek
Coś musieli wymyślić. Gdyby wiele drużyn startowało z zerem, bo nie miałyby żadnego swojego dorobku, to jak byłyby dzielona na koszyki? Metodą chybił-trafił? Alfabetycznie? Jakieś dziecko losowałoby... podział na koszyki?
Śląsk doszedł rzeczywiście tam, gdzie doszedł, ale nie rzuca to na kolana i to nadal tylko kwalifikacje. Z 22 meczów wygrał tylko 6, a każdy przecież tylko za punkt. Ale i tak trzeba zauważyć, że podobne zjawisko występować będzie w przypadku klubów bez „własnego dorobku” z każdej federacji, nawet jeszcze bardziej u słabszych od nas.

Witkowski - 10 grudnia 2016, 10:51:31 - *.compower.pl
@Marek
No tak, ale ta zmiana jest na niekorzyść wszystkich klubów, które coś zdobyły na własny rachunek, a zwłaszcza tych z lepszych krajów. Taki Southampton będzie zadowolony, ale już sztuczna przewaga Evertonu czy Newcastle United (zbudowana na tym, że są z Anglii, a nie z Estonii na przykład) zniknie. Coś za coś, ale ogólnie lepiej, bo przecież tych drużyn, które musiałyby startować z zerem, jest znacznie mniej niż tych, które coś zdobyły.

df - 10 grudnia 2016, 11:11:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten ranking finansowy jest cwaną opcją. Interesuje mnie ile skorzystają na nim bogate kluby. Zapewne przyczyni się do wzmocnienia pozycji słynnych klubów.

Witkowski - 10 grudnia 2016, 11:13:49 - *.compower.pl
Jeszcze uzupełnię, że – o ile dobrze kojarzę – w tym sezonie LM i LE wystartowało jedynie 31 drużyn (na 233), które nie miały „własnych punktów” i musiały posiłkować się tymi 20% z rankingu klubowego. Więc to nie jest dużo.

df - 10 grudnia 2016, 11:18:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Wszyscy mistrzowie którzy odpadną w eliminacjach Ligi Mistrzów, otrzymają dodatkową szansę gry w eliminacjach Ligi Europy w specjalnej ścieżce mistrzowskiej".
Myślę, że ze względu na tą ścieżkę mistrzowską będzie to niekorzystne dla polskich klubów. Tak trafią np. na jakiegoś mistrza Szkocji albo Szwajcarii, zamiast na jakąś 3. drużynę z Węgier. No chyba, że Legię rozstawią, ale najpierw musi zostać mistrzem.

yu - 10 grudnia 2016, 11:52:53 - *.interduo.pl
mecze o 21? niech dadzą o 22 te mecze może, to na pewno ludzie chodzacy do pracy, bedą mogli je ogladać...zamiast obnizyc godzine do 20.30 (drugi mecz o 18.30)to jeszcze ją podwyższaja

Bonie - 10 grudnia 2016, 12:41:01 - *.centertel.pl
Prawda jest ze nie mistrz to nie mistrz, ale
Polskie zaplecze to poki co taka wlasnie liga
Nie dorobiona do promocji by grac o mistrza.
To sie nadaje , ale poziom nizej.
Jakby w pierwszej lidze byl wymog zadaszenia sektora gosci to awansujac wyzej nie trzeba bylo przez rok robic w ekstraklasie zamykania niemal calej infrastruktury z powodu dobudowy .
Za duzo tego, wtedy reklama kuleje .
Myslenie z komuny , kibice nie wazni
byle naciapac klubikow dla glosow wladz .
Gdzie tu rzeczywiste bezpiecznstwo .
zgromadzenia powyzej 1000 maja rygory
a podwyzszonego poziom i ryzyka oczywiscie wirtualnie jak bedzie 999 to bordello bum okej
po wszechmiasta .
Blizej Amatorska kopanina powinna sie zrzeszac osobno tak jak w UEFIE dwie ligi.
Inaczej pozniej te twory pro okregowe chca rowno kasy.
UEFA pokazuje , z niedoborem intelektu mozna wygrac.
Bo w pilce najwazniejsze sa zespoly, a nie 1 czlowiek .
Moze byc ktos z ponad przecietnym umyslem i o tym decyduje prezydent UEFA, to nie sugeruje sie tylko pojedynczymi ,,fanami futbolu".
Najpierw zrobmy porzadek u nas a potem Polska bedzie miala wplyw europie napewno w wiekszym znaczeniu.
Ministerstwo sportu moze np.ukrucic ten proceder probujac zawisic ekstraklase, zeby nie przenosic nizej zle zwyczaje gdzie moga na tym byc poszkodowane spolki sportowe wybrykiem jakiejs grupki uposledzonych ?
Zareaguje PZPN to przywroci bez narazania .
Oby nie zamykano ulic , bo za szybko pojazdy i w scisku - stwarzaja kraksy

Bonie - 10 grudnia 2016, 12:50:01 - *.centertel.pl
p.s
to nawet nie takie zastraszajace, jakby przez sezon grala najwyzej druga liga.
Wszystkie kamery zwrocone na mniejsze osrodki sportowe , nowi sponsorzy. Jakas mozliwosc doplywu gotowki i dla trenerow, a wszyscy zawodnicy mieliby prawo byc wynajetym na mecze (byle nie do roznych klubuw tej samej tabeli w ciagu polrocza) .

Witkowski - 10 grudnia 2016, 13:37:23 - *.compower.pl
@df
Z tą „drugą szansą” dla odpadających to jest trochę metoda kija i marchewki.
Z jednej strony każdy mistrz ma gwarancję rozegrania dwóch pojedynków (nawet jacyś kopiący się po czołach zdobywcy Pucharu Andory), a miejsc do zdobycia w LE przez ścieżkę mistrzowską jest dość dużo (najpewniej 8), z drugiej strony chodzi o to, że mistrzowie wytłukli się między sobą.

Pyta - 10 grudnia 2016, 15:01:51 - *.adsl.inetia.pl
Parodia wszystkiego.Jak mozna ustalić tak coś kretynskiego?

BI - 10 grudnia 2016, 15:13:40 - *.static.ip.netia.com.pl
Z kwalifikacjami do Ligi Mistrzów to dramat jest teraz taki, ze mistrzowie z krajów o miejscach w rankingu krajowym 13-55 walczą o jedynie 5 miejsc w fazie grupowej. I to jest s-syństwo, bo resztę miejsc zajmują drugie drużyny z Turcji, trzecid z Włoch i czwarte z Hiszpanii.

BI - 10 grudnia 2016, 15:23:30 - *.static.ip.netia.com.pl
Poza tym zabranie tych 20% rankingu krajowego to strzał w kolano dla np. mojej Jagiellonii. Teraz ma współczynnik 4,400, a jak zabiorą te 20% ro pozostanie tylko 0,500 za dojście do II rundy eLE w 2015/16. Krótko mówiąc podła zmiana.

Witkowski - 10 grudnia 2016, 16:07:47 - *.compower.pl
@Marek
Według moich wyliczeń, gdyby te zasady obowiązywały już w obecnym sezonie, polscy reprezentanci w Europie mieliby się tak:
1) Legia awansowałaby z 74. na 63. miejsce w rankingu klubowym, miałaby wsp. 23,500;
2) Piast awansowałby z 252. na 230. miejsce, miałby wsp. 4,500 i prawdopodobnie byłby rozstawiony w II rundzie kwalifikacji LE;
3) Cracovia i Zagłębie startowałyby ze wsp. 4,500 (tak jak rzeczywiście było).

Witkowski - 10 grudnia 2016, 16:12:49 - *.compower.pl
@BI
Nie, każdy klub będzie miał co najmniej 20% współczynnika krajowego, jeśli sam tyle nie uzyskał – to jest gwarantowane minimum. Dopiero jeśli na „własny rachunek” zdobędzie więcej, wtedy tych 20% już nie będzie się doliczać.
Czyli Jagiellonia miałaby teoretycznie na starcie sezonu 2016/2017 co najmniej 3,900 pkt (20% współczynnika Polski).

makiyama - 10 grudnia 2016, 17:23:13 - *.153.229.130
polecam
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/AccessLis
t2018.html

procent - 10 grudnia 2016, 18:42:44 - *.centertel.pl
w/g załącznika
:
o jedna pozycje wiecej krajow w LM z 4 miejscami max(jest 4 byly trzy pozycje narodow)
o jedno panstwo mniej - lig z klubami 3 w LM (zostaly 2 ligi)
oraz
tyle samo jak bylo 2 w LM
.
1 z mozliwoscia Ligi Mistrzow dla Polski + 3 LE (jak reszta)

BI - 10 grudnia 2016, 18:48:57 - *.static.ip.netia.com.pl
@Witkowski:
A że Jaga ze swych indywidualnych osiągnięć ma dodatkowo 0,500 za dojście do II rundy w 2015 (Kruoja + Ononia), to jej współczynnik wynosi 4,400.

reflektor - 10 grudnia 2016, 18:53:57 - *.centertel.pl
sa tez tacy co maja mniej niz 3 na LE (w koncowkach rankingu
Jak Polska awansuje w rankingu moze "przejac" kogos pozycje i bedzie w pucharach 5 (dodatkowo do Champions League).

Witkowski - 10 grudnia 2016, 19:16:03 - *.compower.pl
@BI
Nie, nie, to nie do końca tak.
Jeśli „własny dorobek” jest mniejszy niż 20% współczynnika krajowego, wtedy zaliczać się będzie tylko tych 20%. Dopiero jeśli „własny dorobek” będzie wyższy, wtedy będzie się go brać pod uwagę.
Czyli Jagiellonia musiałaby mieć ponad 3,900 pkt zdobytych samodzielnie, żeby mieć wyższy współczynnik. Chyba że w ostatniej chwili coś zmienili, ale takie były przez ileś miesięcy założenia. Albo dostajesz minimum 20% współczynnika krajowego, albo sam wywalczysz sobie więcej – ale wtedy minimum już się nie wlicza.
@reflektor
Mniemam, że chodzi o to, że Polska ma szanse na 5 miejsc w pucharach. Niestety przez ileś lat jeszcze mieć nie będzie, bo musi być w rankingu co najmniej na 15. miejscu (na razie broni raczej 21.).

Grzybiarz8 - 10 grudnia 2016, 19:52:01 - *.dynamic.chello.pl
Jeśli to co pisze u Berta Kassiesa jest prawdą to ta reforma to jakaś katastrofa. Zamiast 4 Rund kwalifikacyjnych 5 Rund ... ja nie wiem kiedy te eliminacje chcą zaczynać, w połowie czerwca ???
A Polskie ekipy będą zaczynać jeszcze wcześniej te całe eliminacje i będzie jak co roku problem z sensownymi przygotowaniami i bardzo napięty terminarz w lipcu i sierpniu z meczami co 3 dni.

nikt - 10 grudnia 2016, 21:36:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam pytanie czy taka Jagiellonia która mało razy grała w pucharach i może mieć mniejszy ranking od 20% krajowego (z tego co piszą to w ostatnich 5 latach raz 0,5 zdobyła w poprzednim sezonie i jest 283 w rankingu) to który będą jej ranking dawali.

Grzybiarz8 - 10 grudnia 2016, 22:04:06 - *.dynamic.chello.pl
@nikt
Jeżeli dany klub zgromadzi mniej punktów niż 20% rankingu jego federacji to jego ranking będzie równy tym 20%, jeśli ma więcej to ranking będzie wynosił tyle ile wynika z punktów.
Natomiast obecnie (i tak będzie jeszcze w przyszłym sezonie) ranking klubowy to suma zgromadzonych przez klub punktów + 20% rankingu krajowego.

galanty - 11 grudnia 2016, 14:21:49 - *.dynamic.chello.pl
Może to nieco rozjaśni sytuację:
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/AccessLis
t2018.html

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas