[ Strona główna ]

REKLAMA

Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2016/2017 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 MPJM
 
REKLAMA
 
 PZPN
RSSSF
 
REKLAMA
 

 


13 czerwca 2017, 19:41:31 - mogiel
Przed Ligą Narodów 2018

Dzięki dobrym wynikom w eliminacjach do mistrzostw świata 2018 w Rosji Polska stoi przed dużą szansą na kwalifikację do dywizji A Ligi Narodów. Aby tak się stało, wystarczy, że "biało-czerwoni" zdobędą siedem punktów w ostatnich czterech meczach eliminacji do mistrzostw świata.

O Lidze Narodów

O podziale drużyn pomiędzy cztery dywizje będzie decydował ranking UEFA reprezentacji (z 15 listopada 2017), którego aktualne notowanie można prześledzić TUTAJ.

Drużyny zostaną podzielone na cztery dywizje - A (12 drużyn), B (12 drużyn), C (15 drużyn) i D (16 drużyn) w kolejności rankingu. W każdej z dywizji mecze będą toczyć się w czterech grupach (trzy- lub czterodrużynowych), a zwycięzcy grup w dywizji A zakwalifikują się do Final Four, którego zwycięzca zostanie zwycięzcą całej Ligi Narodów.

Zwycięzcy grup w dywizjach B, C i D awansują do wyższej dywizji, a najsłabsze zespoły grup w dywizjach A, B i C spadną do niższej dywizji. Cztery zespoły (po jednym z każdej dywizji) mają zagwarantowany udział w finałach mistrzostw Europy 2020 - baraże odbędą się w marcu 2020 r. (po cztery zespoły z każdej dywizji).

Mecze grupowe Ligi Narodów odbywać się będą jesienią 2018 r. (po dwa mecze we wrześniu, październiku i listopadzie), a Final Four (półfinały i finał) - w czerwcu 2019 r.

Klasyfikacja drużyn na zakończenie Ligi Narodów będzie decydująca przy podziale na koszyki w eliminacjach mistrzostw Europy 2020 r.

Sytuacja Polski

Polska zajmuje aktualnie 9. miejsce w rankingu, a więc dające grę w dywizji A Ligi Narodów.

 6. Szwajcaria            36 166
 7. Włochy                36 100
 8. Anglia                35 131
 9. POLSKA                33 636
10. Chorwacja             31 886
11. Islandia              30 942
12. Szwecja               29 480
--------------------------------
13. Słowacja              29 421
14. Rosja                 29 258
15. Holandia              28 986
16. Ukraina               28 873
17. Bośnia i Hercegowina  28 780
18. Austria               28 745


Aby zapewnić sobie udział w dywizji A, Polska musi zachować miejsce w czołowej dwunastce w momencie zakończenia eliminacji do mistrzostw świata w Rosji (włącznie z barażami).

Do rankingu reprezentacji UEFA liczą się zarówno punkty, jak i zdobyte i stracone bramki, jednak w poniższym wyliczeniu ignorujemy punkty za bramki, ponieważ mają one śladowe znaczenie (1 pkt. jest tożsamy różnicy aż 20 bramek!). Zakładamy też, że Polska nie weźmie udziału w barażach o awans do mistrzostw świata.

Dorobek Polski na koniec eliminacji będzie wynosił 29 262 + po 400 pkt. za każdy zdobyty punkt (+ śladowe punkty za zdobyte i tracone bramki). A zatem, jeśli Polska wygra wszystkie mecze do końca eliminacji różnicą jednej bramki, będzie miała dorobek około 34 142 i minimalne szanse nawet na awans o jedną pozycję w rankingu.

W poniższej tabeli przedstawiamy maksymalne możliwe dorobki poszczególnych drużyn goniących w rankingu "biało-czerwonych", zakładając komplet zwycięstw (jednobramkowych) tych zespołów.

===========================================================
                           bez barażów         z barażami
===========================================================
Chorwacja                     33 179             33 769
Islandia                      32 315             32 925
Austria                       31 478             32 428
Holandia                      31 105             31 902
Słowacja                      30 994             31 654
Szwecja                       30 786             31 380
Ukraina                       30 766             31 506
Bośnia i Hercegowina          30 620             31 346
Walia                         30 489             31 429
===========================================================


Ponieważ Polska może pozwolić sobie na bycie wyprzedzonym przez maksymalnie trzy drużyny, wynika z tego, że musi zakończyć eliminacje z dorobkiem rankingowym wyższym niż 31 902. To z kolei oznacza, że musi zdobyć co najmniej SIEDEM punktów i wtedy bez względu na inne wyniki zapewni sobie miejsce w dywizji A Ligi Narodów.

Kluczowym rywalem jest w tym momencie dla naszej reprezentacji Holandia. W wypadku udziału "Oranje" w barażach i wygrania wszystkich meczów różnicą jednej bramki dorobek Holandii będzie wynosił około 31 902. "Biało-czerwoni" w wypadku zdobycia siedmiu punktów (dwa jednobramkowe zwycięstwa, remis i jednobramkowa porażka) będą mieli dorobek około 32 082. Teoretycznie należy się więc liczyć z tym, że w wypadku wysokich zwycięstw Holendrów i/lub wysokiej porażki Polaków Holandia nas wyprzedzi mimo zdobycia przez naszą reprezentację 7 pkt., jednak musiałaby dodatkowo odrobić kolejne dziewięć bramek straty. Jednocześnie wiadomo też, że 7 pkt. zdobytych przez polską reprezentację gwarantuje nam bezpośredni awans na mundial, więc w tym przypadku Polska nie pogorszy swojego dorobku w meczach barażowych.

Należy też zaznaczyć, że w sytuacji, gdy poszczególni rywale będą tracić punkty w meczach eliminacyjnych lub stanie się jasne, że nie zagrają w barażach, "biało-czerwonym" do zapewnienia sobie dywizji A Ligi Narodów wystarczy mniejszy dorobek punktowy.

Opracował:
Paweł Mogielnicki

REKLAMA

OderkaOpol - 13 czerwca 2017, 19:49:44 - agti175.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za to kocham 90minut <3

Drwal - 13 czerwca 2017, 19:51:28 - d155-181.icpnet.pl
Pytanie czy to dobrze, czy źle, skoro:
"Cztery zespoły (po jednym z każdej dywizji) mają zagwarantowany udział w finałach mistrzostw Europy 2020 - baraże odbędą się w marcu 2020 r. (po cztery zespoły z każdej dywizji)."
Łatwiej wygrać ze wszystkimi drużynami z dywizji B niż A...

sahrimnir - 13 czerwca 2017, 19:52:04 - 84-10-92-59.static.chello.pl
Was już chyba całkiem xxxxxx Ja przez dwa dni czytania nie zrozumiałem jeszcze Ligi Narodów do końca, a tu mi takimi wyliczeniami rzucacie

ar2r - 13 czerwca 2017, 19:53:11 - n11-07-06.opera-mini.net (89.70.119.29)
Lepsze zwykle towarzyskie mecze,a nie takie goovno.

REKLAMA

Franek - 13 czerwca 2017, 19:54:11 - 178235043065.dynamic-ww-08.vectranet.pl
Jasno i zwięźle wytłumaczone. Do boju Polsko!

gbr22 - 13 czerwca 2017, 19:54:28 - 91.150.149.206.internetia.net.pl
To może lepiej być w dywizji B i ją wygrać zapewniając sobie od razu awans na Euro2020 ;)
Eee, nie ma co kombinować tylko wygrywać wszystko.

pytanie - 13 czerwca 2017, 19:54:33 - 088156120249.tarnowskiegory.vectranet.pl
kiedy jest losowanie ligi narodów?

Krakus - 13 czerwca 2017, 19:55:05 - apn-31-0-65-126.dynamic.gprs.plus.pl
Lol, czy to oznacza że najlepszą ekipa dywizji 4 a więc zespół pokroju Luksemburga czy Wysp Owczych awansuje na Euro?!

ZKS - 13 czerwca 2017, 20:02:56 - public-gprs384345.centertel.pl
@Krakus niestety tak to jest duży minus jak dla mnie tej ligi narodów

soplica - 13 czerwca 2017, 20:03:06 - 188.146.8.57.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Akapit od 3 do 5 coś jest pomieszanie. Wychodzi lekkie masło maślane

z - 13 czerwca 2017, 20:12:10 - 159-205-6-163.adsl.inetia.pl
niestety to smutne co robia z pilka kiedys to byly emocje teraz lepiej b klase ogladac w zawodowej tylko hajs sie liczy , akurat co do tej 4 dywizji dla takich druzyn to byc moze jedyna szansa awnansu no ale pozniej mecz na euro Niemcy Luksemburg np wiadomo jak sie skonczy

Kaszub - 13 czerwca 2017, 20:18:02 - public-gprs408572.centertel.pl
Dziękuję Redakcji 90-minut za wspaniałe zestawienie. Nareszcie skończą się mecze towarzyskie reprezentacji - które toczyły się o pietruszkę i wiały wielką nudą. Teraz każdy mecz będzie o stawkę. Cieszę się że nastąpił koniec ery meczów towarzyskich, a nadchodzi Liga Narodów.

adam - 13 czerwca 2017, 20:20:10 - host-89-228-210-171.dynamic.mm.pl
niestety ale UEFA musiala dac jakas dobra nagrode dla slabszych druzyn zeby byla motywacja do walki. Co to bylby za prestiz wygrac rywalizacje w grupie 4... a tak jak dostana bilet na EURO to beda walczyc

Yyt - 13 czerwca 2017, 20:24:51 - c-24-34-88-112.hsd1.ct.comcast.net
Co tu sie dzieje.te Bonki,zbetonem,z UEFA kompletnie,zwariowali.liga narodow to jakies" jaja.

REKLAMA

z - 13 czerwca 2017, 20:26:13 - 159-205-6-163.adsl.inetia.pl
i jest jeszccze jeden minus co prawda takie egzotyczne mecze jak Peru - Polska np byly rzadko ale to fajne wydarzenie bylo np dla pilkarzy zwiedzic kawal swiata

lolo - 13 czerwca 2017, 20:37:35 - user-164-127-18-24.play-internet.pl
@Drwal
-Nie ... bo tu chodzi chyba o to że z każdej grupy na które będzie podzielona dywizja A. Tylko jak to będzie w praktyce skoro też będą eliminacje Euro, to nie wiem ...

asd - 13 czerwca 2017, 20:40:56 - public-gprs367627.centertel.pl
Na dziś w 4 grupie są takie ekipy jak Azerbejdżan, Estonia, Gruzja, Armenia czy Macedonia, więc ja bym się tam nie obawiał, że wejdzie Luksemburg.

gp - 13 czerwca 2017, 20:49:22 - 46-148-0-4.inet-siec.pl
Cała ta Liga Narodów to bzdura. Zamiast tego powinni grać w igrzyskach.

dino - 13 czerwca 2017, 20:49:33 - 188.146.132.154.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dlatego zwyciezca każdej dywizji ma pewny awans aby była walka o cos....a i tak ma być 32 zespoły na euro 2020 wiec słabych ekip tez będzie....Powinni wszystkich dopuscic na euro jak w Copa America....

Novaczek - 13 czerwca 2017, 20:50:14 - public-gprs356021.centertel.pl
Pytania:
Czy Rosjanom nie powinny się zaliczać do rankingu zdublowane punkty z elMŚ 2014 lub eME 2016 w kolumnie eMŚ 2018?? Francuzi mają zaliczane punkty z obecnych eliminacji dwukrotnie (także w kolumnie eME 2016).
Czy mecze rozgrywane w ramach Ligi Narodów będą posiadały wyższy mnoznik w rankingu FIFA niż obecny 1 za rozgrywanie spotkań towarzyskich??
Gdzieś odbiło mi się o oczy że zasady rankingu FIFA będą zmienione. Widział ktoś nowe zasady??

tarantulus - 13 czerwca 2017, 20:51:40 - 5acc81be.bb.sky.com
takie pytanie....czy liga narodow bedzie sie odbywac cyklicznie co roku? A jesli tak to czy co roku jakies zespoly beda awansowac na mistrzostwa Europy?

chris - 13 czerwca 2017, 21:01:54 - 194-63-131-253.akk.net.pl
co to jest liga narodow? pierwsze slysze

bstok - 13 czerwca 2017, 21:03:02 - 80.50.234.210
"Drużyny zostaną podzielone na cztery dywizje - A (12 drużyn), B (12 drużyn), C (15 drużyn) i D (16 drużyn) w kolejności rankingu. W każdej z dywizji mecze będą toczyć się w czterech grupach "
Wydaje mi się ze tylko z dywizji A, zwycięscy każdej grupy automatyczne zakwalifikują się na Euro.

polska - 13 czerwca 2017, 21:08:24 - ip5.kocknet.pl
- Piłka nożna jest grą przypadków. To nie hokej czy koszykówka, w których to dyscyplinach raczej wygrywają faworyci. Dlatego w futbolu zdarzają się tak niespodziewane wyniki jak Brazylia - Niemcy 1:7 podczas ostatnich mistrzostw świata. A przecież to zespoły o porównywalnym poziomie. Myślę, że po pierwszej fazie stawka drużyn będzie wyrównana. Słabych drużyn już nie będzie.

KCH - 13 czerwca 2017, 21:11:02 - abgz145.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszystko fajnie pięknie ale jeżeli awans ma tylko 1 ekipa i spada też jedna to dla wielu zespołów już po pierwszych kilku meczach ta Liga Narodów nic a nic nie będzie się różniła od zwykłych meczów towarzyskich.
No i jeszcze jedna kwestia - skąd oni wytrzasną terminy do grania meczów skoro w pełni sezonu w weekendy grają ligi a w tygodniu europejskie lub krajowe puchary?

MISUGI JUN - 13 czerwca 2017, 21:12:26 - host-89-228-230-50.dynamic.mm.pl
Przynajmniej mecze z lepszymi pokażą prawdziwą siłę reprezentacji,a nie jaranie się zwycięstwami z jakimiś ogórkami

pan piotr - 13 czerwca 2017, 21:17:07 - apn-77-112-181-206.dynamic.gprs.plus.pl
A co z eliminacjami do Euro? Będzie można się dostać na Euro 2020 z eliminacji i z Ligi Narodów? I jak będą losowane grupy dywizji A? Będą rozstawione zespoły i koszyki czy wszyscy z 1 koszyka zupełnie losowo?

gs1910 - 13 czerwca 2017, 21:17:10 - a25-06-09.opera-mini.net (83.163.12.44)
Na h.. ta liga narodów jeszcze?

podhaLe - 13 czerwca 2017, 21:24:55 - 178-37-116-245.adsl.inetia.pl
Cieżko to ogarnac. Ktos wie w takim razie kiedy odbeda sie eliminacje do euro 2020 ? Myslalem ze we wrzesniu przyszlego roku ale skoro wtedy liga narodow jest to kiedy te eliminacje?

REKLAMA

fgh - 13 czerwca 2017, 21:30:03 - p548DFA02.dip0.t-ipconnect.de
beznadziejny pomysl ta liga narodow, ile razy bedzie mozna ogladac co rok czy 2 lata takie same mecze niemcy-anglia hiszpania-portugalia i inne. fajnie byloby zobaczyc czesciej mecze druzyn z roznych kontynentow np. polska-korea, polska-rpa , polska-chile i inne.

Pangia - 13 czerwca 2017, 21:30:42 - host-89-230-80-82.dynamic.mm.pl
Jakby jeszcze ktoś wyjaśnił, jak ta Liga Narodów działa i w ogóle po co UEFA ją wymyśliło, to byłoby w porządku. Poczytałem, co tam na Wikipedii na ten temat napisali, to jak zwykle skończyło się bólem głowy.

eEDe - 13 czerwca 2017, 21:35:25 - tor-exit-readme.memcpy.io
Czy ja wiem, czy to dobrze, skoro z tekstu artykułu wynika, że do mistrzostw Europy kwalifikują się także zespoły ze słabszych dywizji ? Łatwiej wygrać słabszą dywizje i zagrać na Euro 2020, niż wygrać grupy w najlepszej dywizji.

Pseudonim - 13 czerwca 2017, 21:37:01 - aeon196.neoplus.adsl.tpnet.pl
dziwne rzeczy, ktoś o tym w ogóle słyszał? w hokeju to są jakieś takie podziały, ale tutaj to nawet nie wiem czemu mają służyć takie podziały. Jak to nic nie daje jeśli chodzi o koszyki, losowania itp.

Szociak - 13 czerwca 2017, 21:46:38 - 194-61-70-244.rudcom.pl
Do redakcji
Wasze analizy są świetne, mam pytanie : Czy byłaby możliwość przeprowadzenia waszej analizy w lutym 2018 i podział na koszyki do eliminacji ME 2020 według starej procedury UEFA. Czyli tak jak w poprzednich latach nie liczy się ranking FIFA, tylko mecze z eliminacji: do MS 2018 i 2014 ; eliminacje do Euro 2016 oraz turnieje ME 2016 oraz MS 2014. Taka analiza pokaże czy przez ligę narodów stracimy wyższy koszyk przy eliminacjach ME 2020.

znawca - 13 czerwca 2017, 22:10:00 - public-gprs402910.centertel.pl
Toć mamy selekcjonera wizjonera pa na Adama Nawałkę,on zawsze wie co robić,ostatnio przy korzystnym wyniku wstawiał napastników.I co można ?A można ,lud go kocha tak jak Kaczyńskiego.Wszystko pasuje,do czasu...

KCH - 13 czerwca 2017, 22:33:00 - abgz145.neoplus.adsl.tpnet.pl
*znawca
Niestety (bo Nawałka jest skądinąd bardzo sympatycznym trenerem) ale muszę się z Tobą zgodzić. Coraz częściej mam wrażenie że od dobrych paru miesięcy kadrę ciągną indywidualności, zwłaszcza Robert, a Nawałka sam sobie wrzuca takim postępowaniem kamyk do ogródka.
Porządna reprezentacja by nas po takich elementarnych błędach w taktyce i ustawieniu nawet w te 15 minut pojechała. To się udaje ale do czasu. Z poważniejszymi drużynami to nie przejdzie. Mamy szczęście, że mamy zgraną paczkę i Lewandowskiego w życiowej formie oraz słabą grupę, ale nie może to uśpić naszej czujności.
Podsumowując: piłkarze - brawo, trener - do poprawki w następnych meczach.

mkl - 13 czerwca 2017, 22:34:36 - 119-026-168.wifi.szeptel.net.pl
ten pomysł jest do d...
logicznie rzecz biorąc, żaden zawodnik na świecie nie może grać na 100% wszystkich meczów i wszystkie traktować jak grę o stawkę.czy uefa liczy, że najlepsi zawodnicy będą cały czas zwarci i gotowi jak do najwiekszej wojny ?
to sprawi wiele problemów natury psychicznej zawodnikom. sprawdźcie sobie jak na żołnierzy wpływa stres długotrwały (czyli 24 h przygotoanie do walki przez 30 dni). zobaczcie co się dzieje z japończykami, koreanczykami i innymi ludzmi z azji poddanymi długotrwałej presji osiągania najwyższych szczytów w nauce i w pracy.
Piłka w ogóle traci swoją ,,magię'', czyli to dzięki czemu przynosi tak ogromne zyski. Zamiast zmniejszyć MŚ do 24 druzyn, zwiększono do 48, Zamiast zrobić jeden termin gry LM, dodano dodatkowe godziny rozgrywania meczów. Tej dyscyplinie te zmiany i ich kierunek robią w mojej opini złą rzecz.

KCH - 13 czerwca 2017, 23:36:19 - abgz145.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kasa misiu, kasa!
Decydenci robią to co im się ze wszech miar najbardziej opłaca - a więc powiększają/zmieniają format rozgrywek/dokładają terminy itp. - byleby im się to bardziej opłacało i rajcowało niezbyt wymagającą gawiedź. Pazerność w tym względzie nie zna granic, dlatego np. starego dobrego Euro z 16 drużynami i przejrzystym formatem albo LM z 24 drużynami już nie uświadczymy.
Obecnie na 10 zmian w formatach rozgrywek to około 9 odziera je z prawdziwej istoty sportu. A szkoda.

davis1001 - 13 czerwca 2017, 23:42:15 - 159-205-111-155.adsl.inetia.pl
Kto grał w Football Manager, ten powinien ogarniać ten cały system.
Otóż jesienią 2018 roku - faza grupowa Ligi Narodów, od wiosny 2019 zaczną się eliminacje ME, czyli w marcu, czerwcu, wrześniu, październiku i listopadzie będziemy mieć pod dwa mecze el.ME, w dodatku latem 2019 final four Ligi Narodów, wiosna 2020 - baraże do ME, potem mamy Mistrzostwa Europy i jesień 2020 znowu faza grupowa Ligi Narodów, rok 2021 - eliminacje do MŚ oraz final four, także czasu na mecze towarzyskie nie ma ;p
Finał Ligi Narodów mamy co dwa lata ;)

arek - 14 czerwca 2017, 0:07:39 - 89-71-41-18.dynamic.chello.pl
A po co nam gra w dywizji A? Tam będą trudniejsi rywale. Poza tym słabiak z dywizji D awansuje do ME? A co z kwalifikacjami? Ktoś będzie grał kwalifikacje, by potem się okazało, że wchodzi do ME z Ligi Narodów? A co, jeśli w kwalifikacjach wszystkie 12 drużyn z dywizji A wejdą do ME? To wejdą dwie drużyny z dywizji B do ME? Bzdura z tymi rozgrywkami

MM. - 14 czerwca 2017, 0:08:07 - ejs157.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kwalifikacje ME 2020 rozpoczną się w wrześniu, to LN to będą brane pod względem meczów towarzyskich.

j23 - 14 czerwca 2017, 7:11:58 - axm21.neoplus.adsl.tpnet.pl
Słowo wyjaśnienia, bo zrobił się bałagan.
- Na Euro nadal będą grały 24 zespoły.
- 20 drużyn awansuje poprzez kwalifikacje (nie ma już darmowego awansu w przypadku gospodarza, ponieważ mecze będą rozgrywane w kilku miastach, z różnych państw).
- 4 pozostałe miejsca, obsadzą najlepsze drużyny każdej dywizji wyłonione w Final Four, które nie wywalczyły awansu na ME w piłce nożnej. Otrzymają one w ten sposób, dziką kartę na ten turniej.
- mecze będą w Polsacie i Tvp.

wikol - 14 czerwca 2017, 8:39:35 - acne241.neoplus.adsl.tpnet.pl
REDAKCJA dwie uwagi:
1. TECHNICZNA: naprawdę, wiem, ze pisanie kosztuje (prąd czas), ale w tabeli u góry mozna było wstawić te zespoły, które są na pierwszych miejscach (Niemcy itd - byłoby czytelniej ;-)
2. MERYTORYCZNA: wydaje się, że logicznie w terminie barazy (zakładając awans) Polska powinna rozegrać dwa spotkania towarzyskie. Z tego minimum jedno z innym finalistą z Europy. I szczerze nie wiem jak takie spotkania przekładają się na ranking.
3. Uwaga gratisowa: tekst jest mało zrozumiały (jak na 90minut)

Karol - 14 czerwca 2017, 8:40:23 - 89-64-55-178.dynamic.chello.pl
Liga Narodów ma zastąpić mecze towarzyskie. Sądzę, ze większość drużyn będzie wystawiać kombinowane składy w tych rozgrywkach. A lepiej przecież ogrywać młodych w meczach o jakąś stawkę (awans do ME) niż w daremnych meczach towarzyskich (przestałem je już oglądać).

RTK - 14 czerwca 2017, 8:53:16 - 89-70-5-34.dynamic.chello.pl
Obawiam się, że gra w dywizji A pokaże nam miejsce w szeregu...

ryhu - 14 czerwca 2017, 9:03:02 - 77-255-204-103.adsl.inetia.pl
Jeżeli odbędą się po dwa mecze we wrześniu, październiku i listopadzie 2018 to kiedy rozpoczną się eliminacje ME 2020?

j23 - 14 czerwca 2017, 9:37:49 - axj74.neoplus.adsl.tpnet.pl
do ryhu - marzec, czerwiec, wrzesień, październik, listopad 2019 (po 2 terminy)

przemysław - 14 czerwca 2017, 10:06:48 - sybilla.um.pulawy.pl
Nie rozumiem jednego. Na jesieni 2018 będzie Liga Narodów, a na wiosnę i jesień 2019 eliminacje do Euro. Ale co będzie w przypadku drużyn, które awans do Euro wywalczą w Lidze Narodów? Nie będą grać w eliminacjach? Czy dobrze to rozumiem? Wtedy eliminacje będą pomniejszone o 4 drużyny? I co wtedy przez cały rok te 4 drużyny będą robić? Nie będą grać czy właśnie wtedy będą mogły grać towarzysko?

kolega - 14 czerwca 2017, 10:17:51 - ejs157.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na ME w Francji 2016 zagrali najsilniejsze drużyny Niemcy,
Hiszpania,Włochy, a teraz jak mają awansować 4 drużyny zwycięzcy grup A, B, C, D to na Euro 20 zagrają przykładowo Niemy Finlandia Mołdawia i San Mario trzech ostatnich to byłoby debiutantów a jeszcze niech UEFA da Liechtensteinu lub Gibraltarowi dzika kartę to po co amatorzy mają grać na ME? ElME jak mają rozpocząć się wiosną 2020 to ile meczów zostanie rozegranych jak jak są 10 kolejek (6 drużyn każdy z każdym)

Pado - 14 czerwca 2017, 10:51:33 - 178.43.210.216.ipv4.supernova.orange.pl
@Mogiel - proszę o wyjaśnienie. Marzec 2019 - listopad 2019 kwalifikacje - 10 grup po 5, 6 drużyn i dwie wchodzą na Euro. Na turnieju Euro mamy więc 20 drużyn z eliminacji. Oprócz tego w marcu 2020 zostaną wyłonione kolejne 4 ekipy z turniej play off o dzikie karty - czyli zwycięzcy 4 grup A zagrają o jedno miejsce i tak samo zwycięzcy grup B, C, D, tak? Co w przypadku jeśli np. wszyscy zwycięzcy grup A wywalczą awans na Euro z eliminacji? Kto będzie grał w play off? Jeśli dobrze rozumiem, to w czerwcu 2019 roku są rozgrywane turnieje final four o triumf w Lidze Narodów, ale zwycięstwo w tych turniejach nie daje awansu na Euro. Teoretycznie w takim samym składzie ekipy miałyby zagrać w marcu 2020 o dzikie karty. Tak jakby drugie final four po tym czerwcowym, zgadza się? No właśnie, tylko wg jakiego klucza będą dobierane ekipy do marcowych zmagań o 4 ostatnie miejsca.

ali - 14 czerwca 2017, 10:53:37 - 157.25.105.186
Troszeczkę bym te kalkulacje skomplikował. Nie zauważyłeś kolego że w jednej grupie eliminacji MŚ gra Chorwacja z Islandią oraz Szwecja z Holandią, w związku z tym co najmniej 2 z tych 4 reprezentacji kompletu punktów nie zdobędą. Zgadza się. Wydaje mi się że dobrze by było jeszcze raz ten ranking zrobić

Mazda - 14 czerwca 2017, 11:11:21 - ejs157.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak 24 wchodzą? Euro to będzie w całej Europie w 13 krajach gospodarze zawsze mają zagwarantowane grę bez eliminacji jak łatwo obliczyć awansują tylko 11 zespołów

TW BOLEK - 14 czerwca 2017, 11:17:54 - 84-10-230-24.static.chello.pl
Liga Narodów była już w latach 1920-1946 i nie sprawdziła się...

j23 - 14 czerwca 2017, 11:18:27 - bao205.neoplus.adsl.tpnet.pl
do mazda- nie troluj.
do Pado - najprawdopodobniej, jeśli wszystkie drużyny z 1 dywizji, zakwalifikują się na Euro z normalnych kwalifikacji, to miejsce z ich grupy, zostanie przydzielone do niższej dywizji (czyli z 2 dywizji, wejdą 2 ekipy z dziką kartą, a nie jedna). Oczywiście tylko te, które nie poradziły sobie w normalnym systemie kwalifikacji.

mogiel - 14 czerwca 2017, 11:34:37 - REDAKCJA
ali - to nie ma znaczenia, bo zarówno Chorwacja, jak i Islandia nawet bez barażów mogą mieć wyższy ranking niż Holandia z barażami, a Szwecja w ogóle nie jest brana pod uwagę.

Pado - 14 czerwca 2017, 11:35:09 - 178.43.210.216.ipv4.supernova.orange.pl
do j23 - czyli zakładając, że wszystkie 4 drużyny z Dywizji 1 awansują z eliminacji, powiedzmy 3 awansują z Dywizji 2, to z play off awansuje od razu ten czwarty zwycięzca grupy z Dywizji 2? Może się tak zdarzyć, że powiedzmy z tych 16 zwycięzców grup, tylko np 5 ekip nie będzie miało awansu. To wówczas tylko te 5 będzie rywalizowało o cztery miejsca czy będą dokoptowane kolejne ekipy np. z 2 miejsc w grupie Ligi Narodów z Dywizji 1. I rzeczywiście z założenia skład Final Four może być identyczny z turniejem o dziką kartę? W 1. Dywizji tak się pewnie nie zdarzy, ale w 3. czy 4. już jest to mocno prawdopodobne.

szu - 14 czerwca 2017, 12:43:24 - 80.231.23.6
Jestem zaskoczony, że w kółko pojawia się to samo pytanie, a nikt nie sięgnął po jednoznaczną odpowiedź na nie do powszechnego źródła informacji, tj. Wikipedii:
The play-off berths will be first allocated to each pool winner, and if any of the pool winners have already qualified for the Euro finals, then to the next best ranked team of the division, etc. If in any division, there are fewer than four teams which have not already qualified for the Euro finals, the play-off berths will be allocated to the next best ranked team of the following division, etc.
Bardzo prosta sprawa: jeśli wśród 4 zwycięzców grup w Dywizji 1 są jacyś kwalifikanci z klasycznych eliminacji, to czwórkę do brydża kompletuje się z następnych kolejno najlepszych zespołów w dywizji, które się nie zakwalifikowały klasycznie. A jeśli w Dywizji 1 mamy mniej niż 4 drużyny, które nie weszły do ME tradycyjną drogą, to bierze się pierwszy wolny zespół z Dywizji 2. Analogicznie dla pozostałych Dywizji.
Nie jest zaś wyraźnie określone, co dokładnie oznacza to "best ranked team of the division", tzn. jak się ustala ów ranking.
Zakładam również, że tego czwartego do play-off dla Dywizji 1 weźmie się z grona niezakwalifikowanych automatycznie do play-off z Dywizji 2, bo w przeciwnym wypadku nie byłoby sensu jej wygrywać, jeśli w nagrodę o awans do ME miałoby się walczyć z asami z wyższej "ligi".
I czysto teoretycznie, nie wiadomo co zrobić, jeśli przynajmniej wszystkie zespoły z Dywizji 4 (względnie przynajmniej 13 z nich) zakwalifikowałoby się do ME z eliminacji. :D

... - 14 czerwca 2017, 12:50:01 - aaif118.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Polsce już wszystko jest narodowe, to po co nam jakaś Liga Narodów?...

j23 - 14 czerwca 2017, 12:55:00 - aabd191.neoplus.adsl.tpnet.pl
do Pado - pożyjemy (oby), zobaczymy.
ps. W 1 dywizji masz 12 ekip (nie 4), będą one podzielone na 4 grupy po 3 ekipy. To samo w 2 dywizji. 3 i 4 mają po 15 i 16 ekip.
ps 2 - zakładając, że z 1 dywizji awansują przez eliminacje wszystkie ekipy (12 zespołów), to Final Four w tej grupie będzie tylko toczyć się o zwycięstwo w LN i kasę (zespoły z 1 miejsc z 4 podgrup), no i oczywiście o utrzymanie w elicie(zespoły ,które zajmą ostatnie miejsca w swoich podgrupach lecą niżej - tylko nie wiem czy wszystkie 4, czy może też jest F4 i np tylko 3 polecą).
Czyli miejsce dzikiej karty z 1 dywizji, raczej przesunie się do 2 dywizji, a awans uzyskają dwie najlepsze ekipy (z tych co nie uzyskały awansu w kwalifikacjach) a z jakich miejsc w podgrupach? Może być różnie , w zależności kto uzyskał awans w eliminacjach. Przykładowo mogą zagrać o 2 miejsca - 1 drużyna z podgrupy A (załóżmy, że to - Rumunia), 2 drużyny z podgrup B i D (dajmy na to -
Bułgaria i Węgry) oraz 3 drużyna z podgrupy C (np. Albania). W dywizji 3 i 4, raczej będzie się toczyć walka o dziką kartę, pomiędzy zwycięzcami podgrup, bo nie sądzę, aby, któraś z tym drużyn bezpośrednio awansowała na ME z kwalifikacji.
Wydaję mi się też, że jeśli z 1 dywizji z eliminacji nie awansuje 1 ekipa (np Polska), to dziką kartę otrzymuje automatycznie, no bo nie ma innej ekipy z tej samej dywizji do rozegrania meczu.
tak to rozumiem. Sorki, jeśli coś zamotałem.

szu - 14 czerwca 2017, 13:20:18 - 80.231.23.6
do j23:
Nie będzie żadnych "automatycznych" dzikich kart. W każdym przypadku dojdzie do play-offów dokładnie 4 drużyn na dywizję (ligę), z tym że od 0 do 4 (w skrajnym przypadku) w nich uczestniczących zespołów będzie pochodzić z niższej (niższych) dywizji.

Kowol1904 - 14 czerwca 2017, 13:27:20 - dslb-188-096-207-209.188.096.pools.vodafone-ip.de
Panie i Panowie.
Co do kwalifikacji z Ligi Narodów do Euro2020, to sytuacja wygląda tak:
W marcu 2020 roku po 4 ekipy z każdej dywizji, które jeszcze nie uzyskały awansu podczas Eliminacji do EM 2020 zagrają baraże o 4 przepustki!!!
A więc, nie ma się co na zapas martwić, że Luksemburg zagra na EM.
pozdrawiam

j23 - 14 czerwca 2017, 14:15:18 - aabd191.neoplus.adsl.tpnet.pl
do Kowol - Ja obstawiam kogoś z 4 - Macedonia, Gruzja, Kazachstan, Armenia (z ostatniej dywizji).

łeb żaby - 14 czerwca 2017, 15:32:33 - 87-206-27-53.dynamic.chello.pl
do Kowol
Nie masz racji, Eliminacje będą odbywały się po lidze narodów, więc liga narodów będzie pierwszą okazją do awansu.
Każda liga będzie podzielona na 4 grupy. Każda najgorsza drużyna z każdej grupy spada do ligi niżej, każda najlepsza drużyna z każdej grupy awansuje do ligi wyżej. Poza tym, zwycięzcy grup z każdej ligi zagrają ze sobą play-off o awans do ME,tak więc każda liga będzie miała 1 przedstawiciela- to powoduje, że awansuje ktoś spośród drużyn takich jak |Armenia, Wyspy Owcze lub Kazachstan

łeb żaby - 14 czerwca 2017, 15:35:20 - 87-206-27-53.dynamic.chello.pl
Tu macie grafikę, jak to wygląda.
http://ocdn.eu/jcmsprzegladsportowy/72545a84d35395
4b15918f9e08c524fb.jpg

Kajakarz67 - 14 czerwca 2017, 16:32:57 - apn-31-0-43-135.dynamic.gprs.plus.pl
Co niektórzy maja problem ze zrozumieniem tematu bo do szkoły było nie po drodze i rozumu nie starczyło.

stooges - 14 czerwca 2017, 17:05:40 - 194.242.11.11
Czyli "Final Four" w Czerwcu 2019 to tylko liga A, natomiast "Play-Off" w Marcu 2020 to walka o "Wild Card", gdzie znów grać będą drużyny z Ligi A + z Ligi B,C,D. Jednak drużyny mające zagwarantowany już start (mowa głównie o Lidze A) zostaną zastąpione drużynami bez awansu zgodnie z hierrarchią rankingu UEFA. Czy ja to dobrze rozumiem?

j23 - 14 czerwca 2017, 17:53:08 - bap52.neoplus.adsl.tpnet.pl
do stooges - wszystkie dywizje (Final4) w czerwcu 2019 (wtedy poznamy mistrzów, awanse i spadki), natomiast w marcu 2020 walka o 4 dzikie karty na ME, wśród tych ekip, które nie awansowały poprzez kwalifikacje (też rozdzielona na 4 dywizje, z każdej po 1 ekipie - chyba, że, wszystkie ekipy z np 1 dywizji, zakwalifikują się bezpośrednio, wtedy chyba dzika karta przechodzi do niższej dywizji i ta ma 2 miejsca - ale to tylko moja hipoteza)

stooges - 14 czerwca 2017, 18:07:32 - 162.113.125.91.dyn.plus.net
do j23, dzięki za odpowiedź, jednak patrząc na to wydaje się mi że jesteś w błędzie: http://ocdn.eu/jcmsprzegladsportowy/72545a84d35395
4b15918f9e08c524fb.jpg
Final Four tylko dla A w walce o pierwszy tytuł mistrza ligi narodów. (Czerwiec 2019)

stooges - 14 czerwca 2017, 18:10:38 - 162.113.125.91.dyn.plus.net
https://twitter.com/Maciej_Sawicki/status/87458680
7664562176
Czyli jest losowanie grup czy ranking decyduje?
Niemcy
Francja
Polska
?

j23 - 14 czerwca 2017, 18:32:46 - bap52.neoplus.adsl.tpnet.pl
do stooges - chodzi ci o rozkład drużyn w dywizjach? Jeśli tak to ranking, a po 1 edycji to już według rozstrzygnięć, które zapadły podczas sportowej rywalizacji. Fakt, tylko 1 dywizja gra F4 z reszty po 4 awansują wyżej i tyle samo spadnie z każdej grupy (o ile dobrze zrozumiałem, bo mój angielski to tak sobie - tu masz link - http://www.uefa.com/community/news/newsid=2079553.
html)

A.c.q. - 14 czerwca 2017, 18:37:47 - public-gprs361783.centertel.pl
Chyba lepiej mimo wszystko, żeby Polska była w A. Nie oszukujmy się, szanse na dziką kartę z B też są znikome (12 chętnych i 1 miejsce). Tymczasem klasyfikacja w Lidze Narodów będzie kluczowa dla koszyków w eME 2020 i grając w A mielibyśmy już zapewniony II koszyk, z szansami na I.

obserwator - 14 czerwca 2017, 19:16:34 - 31-178-78-39.dynamic.chello.pl
Bardziej zabawne by było jakby ostatnia drużyna z dywizji D wylatywałaby z UEFA

obserwator - 14 czerwca 2017, 19:16:49 - 31-178-78-39.dynamic.chello.pl
Bardziej zabawne by było jakby ostatnia drużyna z dywizji D wylatywałaby z UEFA

Kowol1904 - 14 czerwca 2017, 19:21:00 - dslb-188-096-207-209.188.096.pools.vodafone-ip.de
Do łeb żaby, to Ty nie masz racji:
Die Nations League bringt auch einige Veränderungen für die Qualifikation zur Fußball-Europameisterschaft 2020 mit sich. Die Qualifikation zur EM 2020 wird nach Abschluss der Nations-League-Gruppenphase ausgespielt. Die Gesamttabelle der UEFA Nations League, welche sich nach Beendigung der Gruppenphase ergibt, wird die Grundlage bilden für die Auslosungstöpfe der EM-Qualifikation. Über die Qualifikationsspiele erfolgt dann die Ermittlung der ersten 20 Teilnehmer, bestehend aus den jeweils zehn Gruppenersten und -zweiten der zehn Qualifikationsgruppen.
Die vier verbleibenden EM-Tickets werden in Play-offs im März 2020 vergeben. 16 Mannschaften nehmen an den Play-offs teil, vier Mannschaften aus jeder der vier Divisionen. Die vier Teilnehmer einer Division spielen dann innerhalb einer Play-off-Gruppe um ein EM-Ticket. Startberechtigt sind die Gruppensieger innerhalb der Divisionen. Sollte ein Gruppensieger bereits für die EURO 2020 qualifiziert sein, rückt das nächstbeste nicht qualifizierte Team nach, gegebenenfalls auch Mannschaften aus einer niedrigeren Division. Die Play-off-Spiele in den Gruppen werden im K.-o.-System ausgetragen, mit zwei Halbfinals und einem Endspiel um das EM-Ticket. Somit kann auch mindestens eine Mannschaft aus der niedrigsten Division mit den vermeintlich schwächsten Mannschaften an der EM teilnehmen.

Pangia - 14 czerwca 2017, 19:21:40 - host-89-230-80-82.dynamic.mm.pl
Jak dla mnie to bezsens i niepotrzebne komplikowanie sprawy. Coś jak rekompensaty za wiatr w skokach narciarskich: jak tylko to wprowadzili, to oglądalność transmisji telewizyjnych spadła, bo ludzie zwyczajnie przestali rozumieć, kto wygrywa. Na skoczniach zresztą nie ma już takich wielkich tłumów jak kiedyś. Możliwe, że tu będzie podobnie, choć jednak chyba niezbyt to prawdopodobne.

LEON - 14 czerwca 2017, 19:39:55 - ery109.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla nas to tylko dobrze

janek - 14 czerwca 2017, 22:15:53 - poczta.radio.bialystok.pl
RANKING TEZ MA WADY ...BO LEPIEJ GRAC W BARAZACH NIZ BEZ NICH UZYSKAC AWANS ...więcej punktów można zdobyc przez to ze się w grupie bez[pośrednio nie weszło...

MM. - 14 czerwca 2017, 22:38:08 - emm132.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest do dupy system jak w najwyższej grupie zagrają że sobą razwm w grupie Niemcy, Hiszpania, Włochy, Francja, Portugalia czy Polska która staje się potęga i awansuje na Euro 2020 tylko zwycięzcy grup to takie potęgi europejskiego futbolu nie zagrają na ME tylko jakieś drużyny z Kazachstanu czy Wysp Owczych? Dziadostwo to jest to wiadomo że potęga zgarnie wszystko kto awansuje na ME 2020 bo macie przyklad z eliminacji no Niemiec czy Polski wszystko z słabymi zespołami wygrywają a na ME 2016 to między tymi zespołami był remis bezbramkowy.

stary - 15 czerwca 2017, 1:22:04 - user-188-33-156-197.play-internet.pl
Kopacze jeszcze za mało meczy grają? To dowalić im ligę światową ,dywizję ONe, TWO, ligę mistrzów i inne ligi które będą coraz mniej rozpoznawalne..pamiętam, Puchar Mistrzó- grali mistrzowie,Puchar Zdobywcó Pucharó - takie grały zespoły-Dziś degrengolada do potęgi,piłka umiera, już widac że LM nie zapełnia juz trybun

olisadebe - 15 czerwca 2017, 16:22:05 - 178-37-244-43.adsl.inetia.pl
el Euro 2020 odbędą się wiosną i jesienią 2019 r. Jesień 2018 oraz wiosna 2020 to Liga Narodów lub play off Ligi Narodów.

G - 15 czerwca 2017, 17:46:14 - 121-92.echostar.pl
1 pkt. jest tożsamy różnicy aż 20 bramek? A nie odwrotnie? Tzn. za każdą bramkę różnicy jest 20 punktów? Przecież przy takich wielkościach dodawanie 0,05 punktu za każdą bramkę nie miałoby sensu.

ziom - 15 czerwca 2017, 20:18:31 - acie113.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bawi mnie to że niektórzy sądzą że trudniej awansować w grupie A niż D. Przecież gdy w ciągu eliminacji i ligi narodów zagramy kiche i nie uda się nam awansować a wszystkie tuzy europejskiej piłki jak Niemcy, Hiszpania i ogólnie wszyscy ponad nami w rankingu awansuja to mamy awans do play-off z miejsca mimo tego że zagramy kiche w lidze narodów i elminacjach. Więc trzeba być jak najwyżej w rankingu

texrex - 15 czerwca 2017, 20:36:56 - host-89-231-224-64.dynamic.mm.pl
Liga Narodów = Kasa misiu kasa ...
Komercja zniszczy ten sport.

seok - 15 czerwca 2017, 23:51:08 - 41.205.230.234
az dziwne ze europejskiej ligi narodow nie organizuja w katarze

kibic TSW - 16 czerwca 2017, 9:14:05 - user-94-254-145-152.play-internet.pl
po co te kombinacje? najlepiej w ogóle wszystko wygrywać i nie fatygować się ligą narodów

pytacz - 16 czerwca 2017, 19:26:26 - 81-219-202-227.adsl.inetia.pl
Kiedy podsumowanie występów polaków za granicą?

wuj - 7 lipca 2017, 12:32:21 - dynamic-62-87-147-64.ssp.dialog.net.pl
Pytanie do redakcji. Jeżeli ranking by został jak teraz to gramy w grupie z Chorwacja, Islandia i Chorwacja? Czy z kim innym? Na Onecie dali zestawienie że z dywizji A są 4 grupy 3-zespołowe i na ten moment gramy z Niemcami (1) i Anglia (8).
Dajcie znać jeśli wiecie.

Gauczan - 8 lipca 2017, 23:59:08 - anq176.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czytając komentarze pod tym artykułem aż ciężko mi uwierzyć że jestem na tak poważnym portalu jak 90 minut. Ilość udzielających się osobników którzy nie posiedli podstawowych umiejętności z podstawówki jak czytanie ze zrozumieniem jest zatrważająca. Nie doczytałem nawet połowy a mógłbym kilku takich ... wypunktować

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

REKLAMA

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas