[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


21 lutego 2020, 13:14:46 - maciejko
18 drużyn w Ekstraklasie od sezonu 2021/2022

W piątek zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej jednogłośnie podjął uchwałę dotyczącą formatu rozgrywek Ekstraklasy od sezonu 2021/2022 - w lidze będzie występowało 18 drużyn, które rozegrają 34 kolejki.

Zmiana formatu rozgrywek została zaproponowana przez kluby na czwartkowym spotkaniu z przedstawicielami PZPN.

Według projektu w sezonie przejściowym 2020/2021 z Ekstraklasy ma spaść tylko jeden zespół, a z I ligi awansują dwa zespoły bezpośrednio, a kolejne cztery zagrają w barażach o trzecie miejsce premiowane awansem.


źródło: PZPN

nołnejm - 21 lutego 2020, 13:15:52 - *.unknown.vectranet.pl
wydaje się trzeba zaorać

ja - 21 lutego 2020, 13:16:40 - *.146.104.168.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Amen...

777 - 21 lutego 2020, 13:16:58 - *.dynamic.mm.pl
ile spada?

wski - 21 lutego 2020, 13:17:35 - *.internet.lantech.com.pl
Ile spadnie ? 3? 2 i baraz ? Czy jak ?

miś - 21 lutego 2020, 13:18:43 - *.unknown.vectranet.pl
dojdą kolejne dwie dojne krowy na których prezesi klakierzy, działacze i oczywiście agenci będą robić hajs na szrocie aż miło

pep - 21 lutego 2020, 13:19:30 - *.centertel.pl
rudy szykuje miejsce widzewkowi

Bob - 21 lutego 2020, 13:20:54 - *.silesnet.cz
Nareszcie

Chupacabra - 21 lutego 2020, 13:21:29 - *.146.196.168.internetia.net.pl
To już można wycofać z europejskich pucharów wszystkie zespoły na 50 lat

M. - 21 lutego 2020, 13:23:09 - *.9.245.22
W końcu. Kilka lat za późno.

luly - 21 lutego 2020, 13:23:17 - *.147.18.81.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zanizy znacznie poziom naszej piłki krajowej

Badziew - 21 lutego 2020, 13:23:58 - *.centertel.pl
To teraz będzie grało jeszcze więcej badziewiaków

do luty - 21 lutego 2020, 13:26:32 - *.30.24.83.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Tego poziomu już raczej nie da się zaniżyć

apollo101@ - 21 lutego 2020, 13:26:57 - *.189.85.61
Nie zaniży poziomu ale też nie podniesie.
Generalnie zmiana na plus. Mam nadzieję, że mniejsza rywalizacja sprawi, że więcej młodzieży dostanie szansę gry.

varadi - 21 lutego 2020, 13:27:07 - *.ssp.dialog.net.pl
Bardzo dobry pomysł. Kraj z 38 mln mieszkańców powinien mieć taką ligę.

czesio - 21 lutego 2020, 13:27:17 - *.unknown.vectranet.pl
a później nastanie lipiec i minimalna porażka z wyspami bezludnymi w eliminacjach europejskich pucharów

sasza gówn - 21 lutego 2020, 13:27:57 - *.icpnet.pl
co sie co sie co sie co sie.

Janusz - 21 lutego 2020, 13:30:48 - *.centertel.pl
Przecież tu nawet nie ma 10 drużyn, które są infrastrukturalnie przygotowane na ekstraklasę. O poziomie sportowym nawet nie mówię. Bardzo zły pomysł, fatalny wręcz. W I lidze będą się takie rzeczy działa, że to aż trudno sobie wyobrazić. Zielony stoliczek co sezon, no bo jak inaczej?

piorek - 21 lutego 2020, 13:30:55 - *.189.85.61
Obstawiam, że w tym sezonie z ekstraklasy spadnie jeden zespół, z 1 ligi awansują trzy Inaczej kluby z ekstraklasy nie zgodziłyby się dopuszczenie nowych zespołów do podziału tortu

fansport - 21 lutego 2020, 13:31:56 - *.dynamic.chello.pl
bardzo dobrze, niemcy też mają 18 drużyn, nie jesteśmy gorsi i nigdy nie powinniśmy się czuć gorsi, my też mamy osiągnięcia.

Nk. - 21 lutego 2020, 13:33:27 - *.master.pl
To dobra droga i wiem, że większość ludzi krytykuje tą decyzję, ale uważam, że właśnie może podnieść jakość piłki. Myślę, że powinniśmy też zwiększyć ilość zespołów w 1 lidze do 20. Do tego popracować nad pieniędzmi dla klubów 1 ligowych, zwiększyć nagrody pieniężne za dotarcie do kolejnych etapów Pucharu Polski, przy okazji zwiększyć jego prestiż i być może wymusić udział młodzieżowca w tych rozgrywkach.

Karvanelli - 21 lutego 2020, 13:34:17 - *.centertel.pl
Komisja ligi zaciera rączki 👏😆 dodatkowy chajs za przysłowiowe kary🤣

PATA - 21 lutego 2020, 13:36:10 - *.147.38.185.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czyli powrót do tego co było, to się nagłowili

Obudzony - 21 lutego 2020, 13:37:10 - *.centertel.pl
Oglądajcie Udostepniajcie
https://m.youtube.com/watch?v=c2rMBwbDLdo
Naród Polski wymiera!!!!

toto - 21 lutego 2020, 13:37:44 - *.232.245.67
@pep - masz fantazje. moze wyda dyrektywe zeby Widzew juz za rok gral w Ekstraklasie? jak na razie sa w II lidze a do awansu do I ligi daleka droga.

Kibic73 - 21 lutego 2020, 13:42:27 - *.153.136.0
Do fansport :To żeś chłopie porównał.... Jak BMW do Syrenki

eizo - 21 lutego 2020, 13:44:16 - *.toya.net.pl
Czyli , że co? żadna drużyna nie spadnie z eklapy a dołożą 2 z 1 ligi ?
Czy wypadają 3 a wchodzi 5 , nie ma informacji na ten temat ... OCB ?

kri$$ - 21 lutego 2020, 13:44:17 - *.225.84.156 (*.76.152.207)
głupota. będzie jeszcze więcej szrotu w lidze. Ale widocznie kupowanie sobie głosów na wybory prezesa jest ważniejsze.

łukasz - 21 lutego 2020, 13:44:26 - *.129.113.216
a ja tam bym wolal 12 druzyn 1spada 2baraz moze wtedy by cos sie zmienilo, byly by kluby stabilne finansowo i moze prezesi poszli by po rozum do głowy i nie sciagali by szrotu za prowizje od menagerow.

fachowiec - 21 lutego 2020, 13:45:16 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na Bałkanach cieszą się najbardziej z tej decyzji.
Kolejne 2 ekstraklapowe zespoły będą na łapu capu szukać piłkarzy

rudyexit - 21 lutego 2020, 13:45:33 - *.bialnet.pl
Oczywiście, że zaniży poziom bo dojdą jeszcze dwie drużyny o poziomie wiadomo jakim, kto ogląda rozgrywki I ligi.

abraxas - 21 lutego 2020, 13:46:53 - *.38.225.138
Bardzo dobra decyzja. Czas grać jak cywilizowana Europa.

erni80 - 21 lutego 2020, 13:47:07 - *.toya.net.pl
Jednogłośnie zagłosowali za dalszą degrengoladą tej ligi nikt nie chce niczego naprawiać ani piłkarze ani prezesi ani dziennikarze sportowi ani działacze ani menadżerowie wszyscy dalej się chcą kisić w tym sosie bo mają z tego zyski dla siebie tylko tych kibiców okłamywanych jak to będzie lepiej szkoda.

nołnejm - 21 lutego 2020, 13:51:38 - *.unknown.vectranet.pl
dokładnie erni80 hajs się zgadza i to najważniejsze poziom ligi? a kogo to kibicom się powciska kit i tak leci

BI - 21 lutego 2020, 13:52:31 - *.252.47.66
Wreszcie!!
Tylko boję się skutku ubocznego. Kolejka będzie się składała z 9 spotkań. Obok patologii z meczem o 12:30 może jeszcze dojść mecz o 10 rano.

WT - 21 lutego 2020, 13:57:15 - *.67.104.130.maxnet.net.pl
10-12 to nie jest dobry pomysł na podwyższenie ogólnego poziomu ligi. To jest rozwiązanie gdy czołówka ODSTAJE od reszty (by wyeliminować outsiderów), na tym polegają rozgrywki w Szkocji, Austrii itp. W Polsce tego nie ma.

AMHS - 21 lutego 2020, 13:57:28 - *.centertel.pl
Ja proponuję od razu 20 zespołów, po co się rozdrabniać, a może nawet 22, czy to komuś szkodzi????? A tak na poważnie to zawęzić to do 12 drużyn i wtedy podniósłby się dopiero poziom (a i to wcale mogłoby tego nie gwarantować) !!!!

Szczewa - 21 lutego 2020, 13:57:49 - *.dynamic.chello.pl
Dobra decyzja. Zmniejszenie ligi, podział na połowę tabeli i jakiś śmieszne playoffy to był jakiś ewenement i komedia na skalę nie tylko Europy ale i świata. Cała ta komedia nic nam nie dała. Poziom ligi nie wzrósł, jak odpadaliśmy z pucharów przed reformą tak odpadamy nadal,nawet wcześniej przy ESA 37. Co więcej w latach 90-tych dwa razy zagraliśmy w LM-Legia i Widzew. A podczas ESA 37 tylko raz...ile ona istniała 15-20 lat? Nic nam to nie dało. Grać 3 razy w sezonie ze sobą to też jakiś śmieszny wynalazek. Wracamy do tradycji, do formy jaką gra cała Europa mecz i rewanż !!!

Giovanni - 21 lutego 2020, 13:57:59 - *.centertel.pl
18 drużyn jest ok tylko potem po 34 kolejkach powinno się rozgrywać jeszcze po 5 spotkań w 3 grupach A 1-6 miejsce,B 7-12 ,C 13-18- spadek 4 najgorsze drużyny

MojaLiga - 21 lutego 2020, 13:58:11 - *.cable.smsnet.pl
1 Legia
2 Widzew
3 Łks
4 Wisła
5 Cracovia
6 Śląsk
7 Lechia
8 Pogoń
9 Lech
10 Górnik Z
11 Ruch Ch
12 Gks K-ce
13 Zagłębie S
14 Polonia Bytom
15 Jagiellonia
16 Motor L
17 Zawisza B
18 Polonia W-wa

Jo - 21 lutego 2020, 14:01:53 - *.play-internet.pl
@MojaLiga awans z 1 ligi w 21/22
Arka Gdynia,Górnik Wałbrzych i S

Jo - 21 lutego 2020, 14:03:23 - *.play-internet.pl
I Szombierki Bytom

Alberto - 21 lutego 2020, 14:12:42 - *.internetdsl.tpnet.pl
W naszym przypadku zmiana systemu nic nie zmieni, na pewno go nie obniży, bo tu już nie ma czego obniżać. Winy za kiepski stan naszej ligi należy szukać u zarządzających klubami, właścicieli i prezesów. To oni przecież decydują o charakterze klubu, polityce, strategii o tym kto w klubie pracuje i gra. U naszych ligowych włodarzy co sezon to inny pomysł na klub albo raczej jego brak, tak więc czego się spodziewać.

Leon - 21 lutego 2020, 14:14:30 - *.201.55.75
Kompletny idiotyzm z tym powiekszeniem. Nie w ilosci jest problem a w jakosci. Czy ci idioci tego nie rozumiom.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 14:15:34 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Głupi pomysł w 16 zespołowej lidze od 2 sezonów ostatni zespół odstaje od reszty a maja być jeszcze 2 nowe.

Ja - 21 lutego 2020, 14:19:10 - *.nat.nova.is
Hejterkom nic nie pasuje czy by bylo 10 czy 30 druzyn to janusze hejterstwa pierwsi by tutaj poszczekiwali...Ma-sa-kra.

👍 - 21 lutego 2020, 14:19:54 - *.customers.d1-online.com
Wreszcie hurrrraaaa

ss - 21 lutego 2020, 14:24:20 - *.inea.pl
Ten kto pisze, że nie ma infrastruktury to nie wiem gdzie żyje, mamy jedne z nowocześniejszych stadionów, porównując takie ligi jak czeska, bułgarska, rumuńska, grecka czy choćby chorwacka, do których aspirujemy. Oprócz Rakowa i Wisły P., to każdy klub ma wy.... stadion nowoczesny stadion. Legia, Lech, Lechia, Sląsk, Wisła, Cracovia, Arka, zaraz Pogoń, Korona, Jaga, Górnik Z., Piast (może kameralny ale nowy), Zagłębie L. ŁKS spadnie więc ich stadion nas nie obchodzi. Do ekstraklasy jak awansuje choćby Stal Mielec czy Widzew czy nawet to śmieszne PB-B to też nowe stadiony, ogarnijcie się ludzie co piszecie Bo z obrazków C+ to tego owszem można nie widzieć, ale czasami warto się przejechać na mecz wyjazdowy tu i ówdzie

Fritz - 21 lutego 2020, 14:24:45 - *.146.103.229.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I kto nie wierzył, że ŁKS się utrzyma, niedowiarki ..

Mleko - 21 lutego 2020, 14:26:01 - *.cust.tele2.se
Masakra!!!

mat - 21 lutego 2020, 14:30:25 - *.gorlice.ap-media.pl
Porażka. Słaba liga jeszcze bardziej będzie.
komisja licencyjna musi przestrzegać przepisów. Nie dopuszczać drużyn bez stadionów bazy itp. Nikt stadionu w rok nie zbuduje

obiektywny - 21 lutego 2020, 14:31:21 - *.8.101.89
co tak mało ??? Czemu nie 36 !!!!!!!!!

Yoyek - 21 lutego 2020, 14:31:27 - *.dynamic.gprs.plus.pl
To jest szansa dla Szombierek Bytom i Olimpii Poznań na powrót do elity . Tylko czy boisko w Bełchatowie wytrzyma, skoro będzie grało tam pół ligi ? Ciekawe tez czy wystarczy Serbów, Słowaków i Chorwatów do uzupełnienia składów , pewnie trzeba będzie ściągać talenty z Mołdawii i Omanu !

mietek - 21 lutego 2020, 14:32:38 - *.internetia.net.pl
@ss: Opakowanie tego produktu w C+ też jest na wysokim poziomie. I co z tego? Leje nas, kto chce. Jak kupę posypiesz lukrem, to nie przestanie być kupą. Tak samo z tą paralityk ekstraklasą - względnie nowoczesne stadiony czy ładne skróty w telewizji nie podniosą poziomu rozgrywek.
Tak samo jak poziom EURO regularnie spada, odkąd zaczęto zwiększać ilość drużyn, tak samo zwiększanie ligi będzie dalej jej poziom ciągnąć w dół.

dino(L) - 21 lutego 2020, 14:35:06 - *.17.112.84 (*.104.84.57)
Przecież to jak układanie puzzli tylko od innej strony czy to podniesie poziom? Moze tyko bedzie wiecej szans na ogrywanie młodych zawodników.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 14:37:17 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Koniec emocji w Ekstraklasie ostatni zespół dziś odstaje będą jeszcze słabsi do tego więcej drużyn więcej miernot z zagranicy. Nie ma drużyn ze stadionami w 1 lidze.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 14:39:20 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
moja liga: Polonia b, Polonia w, Ruch i GKS nie mają stadionów

@mietek - 21 lutego 2020, 14:39:52 - *.67.104.130.maxnet.net.pl
Bo w innych ligach są drużyny, którym reszta nie podskoczy i to one grają w pucharach. Nasza ''czołówka'' ma problemy w co drugim meczu z zespołem z dolnej połówki tabeli albo nawet w Pucharze Polski z klubami I, II albo III ligi

inkoo - 21 lutego 2020, 14:40:17 - *.133.142.226
Razem z powyższą zmianą ekstraklasy 18-zespołowej powinny być wprowadzone następujące reformy:
1) Dodanie punktu, że przyznanie licencji na grę w Ekstraklasie jest uwarunkowane posiadaniem przez klub określonej ilości boisk treningowych od sezonu XXXX
2) Wprowadzenie minimalnego %progu z rocznego budżetu klubu na szkolenie młodzieży
3) Każdy klub grający w Ekstraklasie od powiedzmy 2023-24 roku musi dysponować Akademią Piłkarską
4) Wprowadzenie dodatkowego wymogu w pierwszym składzie Polaka poniżej 23 roku życia
5) Wprowadzenie dodatkowego wymogu piłkarza w pierwszej jedenastce poniżej 21 lat, z tym że może być to zarówno Polak jak i obcokrajowiec
6) Więcej kasy dla pierwszej 8 w lidze, mniej dla zespołów nie walczących o nic tj. 10-18
Generalnie ESA-18 tak, ale za tym muszą pójść zmiany zachęcające lub zmuszające kluby do scoutingu, inwestowania w akademie i stawiania na młodych graczy, a nie paleniu kasy z TV na podstarzały szrot z zagranicy.
Dziękuję.

fansport - 21 lutego 2020, 14:42:57 - *.dynamic.chello.pl
każde duże miasto chce mieć drużynę w ekstraklasie, więc co najmniej 18 drużyn w lidze musi być, bo mamy duże miasta i dużo mieszkańców.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 14:43:46 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
I jeszcze jedno kiedy będą grac ten mecz? sobota 12:30 niedziela 20 czy poniedziałek 18. Ta liga jeszcze bardziej padnie bo drużyny dziś odstaje ostatnia a do tego nie mają pieniędzy na Ekstraklasę. To ma być Ekstraklasa finanse na poziomie 10 drużyn i zamknięta liga na 2 sezony potem dorzucać po 2 kolejne

Kiki - 21 lutego 2020, 14:45:54 - *.hfc.dyn.abo.bbox.fr
Będzie więcej badziewia na boiskach i więcej meczów o nic drużyn z miejsc od 6 do 14, który od połowy sezonu na niczym nie będzie zależało, bo nie grozi im spadek, ani żadne puchary, byle jakoś dograć i symulować walkę, nie wykluczone, że powstaną też jakieś spółdzielnie punktów, jak za dawnych czasów. Do tej pory przynajmniej trzeba było się spinać, żeby do górnej ósemki się załapać. Generalnie nudne rozgrywki się zapowiadają na lata, które z uwagi na swoją formułę będą przyciągać na stadiony coraz mniejszą widownię, co przełoży się na spadek dochodów klubowych, również wpływy medialne się obniżą, gdyż trzeba bedzie je rozdysponować na większą liczbę zespołów, przy ogólnie mniejszej liczbie transmisji. Na pewno nie jest to bodzieć, który podniesie jakość klubowego futbolu.

STRUMYK - 21 lutego 2020, 14:47:01 - *.238.122.16
Ja już dawno twierdziłem, że liga powinna liczyć 12 drużyn. Bo tyle faktycznie ma poziom jakiś dobry (zespół, infrastruktura i pieniądze). Grać mecz i rewanż. Potem podział na grupę mistrzowską i spadkową. Utrzymać przepis o jednym młodzieżowcu, bo to dobry pomysł. I więcej pieniędzy dla klubów z tytułu praw do transmisji telewizyjnych i sponsorskich. Panowie kopacze jak rozegrają 32 kolejki łącznie to się za bardzo nie zmęczą, tak uważam. Póki co jest dobrze, a może być jeszcze lepiej. Mnie ligi zagraniczne już się przejadły, ale śledzę wyniki w internecie i telegazecie, jakby co. Aby podnieść poziom piłki, trzeba szkolić młodzież, w niej cała nadzieja, tak jak to zrobili Belgowie na przykład. Pozdrawiam kumatych co kochają piłkę nożną

we - 21 lutego 2020, 14:47:20 - *.play-internet.pl
@Fritz:Liga będzie powiększona od sezonu 21/22

Leon - 21 lutego 2020, 14:47:35 - *.201.55.75
Fansport jakim idiotom trzeba byc zeby takie glupoty jak Ty wypisywać.

Łubu_Dubu - 21 lutego 2020, 14:51:38 - *.centertel.pl
Wincyj meczów o pietruszkę
Wincyj zagranicznego szrotu

GGG - 21 lutego 2020, 14:51:57 - *.83.30.210 (*.41.90.112)
@Leon Nie czepiaj się Fansportu, ty tez miałeś kiedys 9 lat

Yoyek - 21 lutego 2020, 14:52:26 - *.dynamic.gprs.plus.pl
To jest szansa dla Szombierek Bytom i Olimpii Poznań na powrót do elity . Tylko czy boisko w Bełchatowie wytrzyma, skoro będzie grało tam pół ligi ? Ciekawe tez czy wystarczy Serbów, Słowaków i Chorwatów do uzupełnienia składów , pewnie trzeba będzie ściągać

GGG - 21 lutego 2020, 14:54:22 - *.83.30.210 (*.41.90.112)
18 drużyn już przerabialiśmy i efekt był mizerny. Po 4-5 latach pewnie wrócimy do 16 drużyn "bo mniej drużyn gwarantuje wyższy poziom rozgrywek".

Yoyek - 21 lutego 2020, 14:54:40 - *.dynamic.gprs.plus.pl
c.d. ... ściągać talenty z Mongolii i Omanu !

Pl - 21 lutego 2020, 14:57:07 - *.158.135.92
fansport nie żartuj z tym porównaniem Bundesligi do bekaklasy...

koN1k - 21 lutego 2020, 14:57:13 - *.play-internet.pl
I bardzo dobrze! Tak jak przed laty ;)

Kura - 21 lutego 2020, 14:59:45 - *.147.110.233.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Już teraz poziom ligowy jest bardzo słaby, jak powiększą ligę to będzie jeszcze więcej słabych drużyny , a tym samym pozim jeszcze niższy. Wniosek taki , że nie prędko jakoś polski klub przejdzie eliminacje i zagra w europejskich pucharach. Zamiast powiększać tak słabą ligę,powinni zmniejszyć ją do 8 drużyn i grać 4 rundy, jak w Szkocji.

rr - 21 lutego 2020, 15:00:45 - *.dynamic.chello.pl
ale dlaczego 4 mecze w niedziele mają być o tej samej porze

Warszawiak - 21 lutego 2020, 15:00:56 - *.warszawa.vectranet.pl
Prawidłowa decyzja. Koniec z tym dzieleniem na grupy

fansport - 21 lutego 2020, 15:01:25 - *.dynamic.chello.pl
żeby mądrości, które wypisuję, zrozumieć, trzeba być mądrym tak jak ja, bez tego nie dacie rady.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 15:02:50 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Coraz gorzej gramy w Pucharach a ligę zwiększamy by grac jeszcze gorzej

Jan - 21 lutego 2020, 15:03:33 - *.147.104.70.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Świetna decyzja, w końcu normalność.

Pl - 21 lutego 2020, 15:03:50 - *.158.135.92
fansport nie pusz się tak bo cię rozerwie

HOOOLSOVIA - 21 lutego 2020, 15:11:13 - *.ncbj.gov.pl
@KORSARZ: Polonia B, Ruch i GKS będą grać na Śląskim jak kluby z Rio De Janeioro na Maracanie Jak liga marzeń, to liga marzeń
A za Polonie W. może być pominięta przez MojaLiga Arka

KORSARZ - 21 lutego 2020, 15:12:20 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
fansport - duże miasta nie muszą grac w Ekstraklasie!!!! Miast wojewódzkich jest 16. Trzeba silnej Ekstraklasy z silnymi 3 drużynami które będą chciały grac w lidze i będą miały na to pieniądze a dziś kasa jest w mniejszych klubach prędzej po zwiększeniu zobaczysz tam Teramlike niż Polonie Bytom czy Zawisze Bydgoszcz. Bo kibic dużego robi zadymy i kasa idzie na kary

Nei - 21 lutego 2020, 15:14:41 - *.dynamic.chello.pl
Większość meczy i drużyn zagra przez większość sezonu o nic. Nie ma chyba nudniejszej wersji rozgrywek niż 18 drużyn.

HOOLSOVIA - 21 lutego 2020, 15:16:26 - *.ncbj.gov.pl
1 Legia
2 Widzew
3 Łks
4 Wisła
5 Cracovia
6 Śląsk
7 Lechia
8 Arka
9 Pogoń Sz.
10 Lech
11 Górnik Z.
12 Ruch Ch.
13 Gks K-ce
14 Zagłębie S.
15 Polonia Bytom
16 Jagiellonia
17 Motor L.
18 Zawisza B.

Giovanni - 21 lutego 2020, 15:17:06 - *.centertel.pl
Jakby Polska była po drugiej stronie Żelaznej Kurtyny po II WŚ to odzyskalibyśmy częśc Kresów a granica Zachodnia byłaby jak teraz + Królewiec.
Ekipy ze Lwowa by grały w Ekstraklasie (Pogoń, Czarni ,Lechia, RKS ,Sparta , Biały Orzeł

KORSARZ - 21 lutego 2020, 15:20:23 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
W Ekstraklasie mają nie grac kluby z dużych miast tylko kluby z kasą. A na ta chwile takich jest 10 Ten kto nie grał w ostatnich latach w Pucharach w Ekstraklasie jest nie potrzebny bo to świadczy ze nic nie wnosi do ligi.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 15:28:20 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Liga czeska - 16 drużyn (coś grają w europie)
Liga rosyjska - 16 drużyn (dużo większa od nas)
Liga rumuńska - 14 drużyn (coś grają w europie)
Liga bułgarska - 14 drużyn (coś grają w europie)

HOOLSOVIA - 21 lutego 2020, 15:33:41 - *.ncbj.gov.pl
I LIGA:
1 Piast
2 Wisła P.
3 Stal Rz.
4 Resovia
5 Stal M.
6 Stal St. W.
7 Radomiak
8 Broń
9 Elana
10 Unia T.
11 Tarnovia
12 Stomil
13 Górnik W.
14 Olimpia E.
15 Odra O.
16 GKS Tychy
17 Korona
18 Raków

Kiss - 21 lutego 2020, 15:35:38 - *.62.84.4
W końcu, bo nie mogę się doczekać takiego meczu jak Łęczna - Podbeskidzie :-) A czekając na to, że ponownie będzie mi dane podziwiać atmosferę panującą na meczach w Bielsku, aż mi ciarki przechodzą...

dospel - 21 lutego 2020, 15:37:14 - *.150.146.183.internetia.net.pl
W Szkocji grają 3 rundy a potem 5 kolejek z przeciwnikami z górnej lub dolnej w zależności kto w której się znajduje. W prawdzie nie ma podziału formalnego na grupy lecz drużyny które zajmują miejsca od 7 w dół po 33 kolejce ( 3 rundy ) na koniec sezonu nie mogą być wyżej niż na 7 miejscu. Przy 12 drużynach nawet na Wyspach 4 pełne rundy to za dużo. Natomiast 10 drużyn to natomiast za mało jak na ligę tego nie bardzo ludnego kraju z 5,5 mln mieszkańców. Dwa mega kluby też nie podnoszą na tyle poziomu by przynajmniej jeden z pozostałych 10 mógł co roku z powodzeniem walczyć o chociaż 4 rundę eliminacji LE.

Mlody - 21 lutego 2020, 15:39:42 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Brawo , Tylko 18!!!

Dziąsło - 21 lutego 2020, 15:50:51 - *.static.chello.pl
1 Cracovia
2 Legia Warszawa
3 ŁKS Łódź
4 Śląsk Wrocław
5 Lechia Gdańsk
6 Widzew Łódź
7 Pogoń Szczecin
8 Lech Poznań
9 Arka Gdynia
10 Wisła Kraków
11 Górnik Zabrze
12 Stomil Olsztyn
13 Zawisza Bydgoszcz
14 Polonia Warszawa
15 Polonia Bytom
16 Jagiellonia B-stok
17 GKS Katowice
18 Zagłębie Sosnowiec

MM. - 21 lutego 2020, 15:55:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
KORSARZ - 21 lutego 2020, 14:43:46 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
I jeszcze jedno kiedy będą grac ten mecz? sobota 12:30 niedziela 20 czy poniedziałek 18. Ta liga jeszcze bardziej padnie bo drużyny dziś odstaje ostatnia a do tego nie mają pieniędzy na Ekstraklasę. To ma być Ekstraklasa finanse na poziomie 10 drużyn i zamknięta liga na 2 sezony potem dorzucać po 2 kolejne
-----
To jest potwierdzone w lidze zagra 18 zespolow, tylko w nastepnym sezonie spadnie jedna druzyna z ligi gdyz te 2 kolejne zespoly dolacza do 18 zespolowej ligi, w nastepnych sezonach z ligi beda spadywac trzy zespoly! Juz od tego sezonu spaduja po 3 zespoly, w przyszlym sezonie wyjatkiem bedzie ze nie spadna 2 zespoly bo liga bedzie powiekszona do 18 zespolow

KORSARZ - 21 lutego 2020, 16:04:02 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
w lidze ma grać drużyn adekwatnie do liczby drużyn w Pucharach. Kraje w rankingu przed naszą!!!
Czech - 16 drużyn
Rosja - 16 drużyn
Białoruś - 16 drużyn
Bułgaria - 14 drużyn
Rumunia - 14 drużyn
Austria - 12 drużyn
Szwajcaria - 10 drużyn

KORSARZ - 21 lutego 2020, 16:05:36 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
MM - no czyli ŁKS by już spadł z ligi

waniek - 21 lutego 2020, 16:05:46 - *.147.48.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Żenada totalna chodzi aby dwa kolejne słabe zespoły dostarczały pkt czołówce i tak nasza liga jest slabiutka

ads - 21 lutego 2020, 16:09:39 - *.135.166.89.static.kolnet.eu
No i proszę - znalazł się sposób żeby Cracovię utrzymać w przyszłym sezonie po ew. karze ujemnych punktów za korupcję...

MM. - 21 lutego 2020, 16:13:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Komisarz: W tym sezonie spaduje 3 zespoly, za rok jedna, za 2 lata juz 3 i tak ma zostac!

waniek - 21 lutego 2020, 16:16:04 - *.147.48.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Żenada totalna chodzi aby dwa kolejne słabe zespoły dostarczały pkt czołówce i tak nasza liga jest slabiutka

celtycki - 21 lutego 2020, 16:20:48 - *.centertel.pl
Malo co , a nikt by nie spadal .
A licencja nowoczesnie w pierwszej lidze dalej z trybuna na 2000 i z mozliwoscia awansu nawet jak brakuje wiecej niz polowy ! Jakby nie kibice to zrobiliby , ze w Czestochowie mecze bez publicznosci , ale bez walkowerow za standard sektora gosci .

Zajmon Leg - 21 lutego 2020, 16:31:44 - *.146.224.196.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dziadostwa ciąg dalszy. Boniek na odchodne oslabil poziom ligi, przygotował miejsce nieudacznikowi Kozminskiemu, a do tego wiadomo , że lepiej nie będzie

ertes - 21 lutego 2020, 16:36:07 - *.centertel.pl
Odzianie wygrywają druga lige to zostaje w tych rozgrywkach minimum 200 osob przyjezdnych czyli przewaznie max . Nie ma co porownywac lige do pucharu Polski

gienadij - 21 lutego 2020, 16:37:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
straszna głupota Bonka

fansport - 21 lutego 2020, 16:38:11 - *.dynamic.chello.pl
w san marino 8 drużyn gra w lidze, czyli najmniej ze wszystkich, idąc tokiem rozumowania, że im mniej drużyn gra, tym wyższy poziom, należy zadać pytanie, czemu tego nie widać, a może nie chodzi o to, ile drużyn gra w lidze, tylko żeby najlepsze drużyny ligi, tak jak w angielskiej, gdzie liverpool przewyższa wszystkich pozostałych zdecydowanie, prezentowały wyższy poziom, a inne zespoły mogą być sobie słabsze i nie będzie to miało wpływu na ligę, bo i tak angielska liga obok hiszpańskiej i włoskiej, to najlepsze ligi świata, a w normalnej lidze tak jest, że są zespoły lepsze i gorsze.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 16:39:56 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
Liga 10 zespołów na 2 sezony zamknąć ligę tak by piłkarze lepsi z 8 drużyn przeszły o czołowych 10 wzmocniły ich poziom. Reszta 8 zespołów i 18 1 ligi + 4 z 2 ligi podzielić na dwie grupy jeden sezon graja tak drugi sezon najlepsze łączymy i walczą o awans.

KORSARZ - 21 lutego 2020, 16:43:13 - *.dynamic-1-kat-k-5-0-0.vectranet.pl
fansport - I pewnie zaraz nas San marino wyprzedzi w rankingu albo będziemy grali z nimi w 1 rundzie eliminacji. Jak zwykle pieprzysz głupoty i porównujesz się do San marino ja wymieniłem zespoły w rankingu przed nami a Ty zaraz dasz Gibraltar i Watykan

Kapi - 21 lutego 2020, 16:45:30 - *.147.48.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Decyzja bardzo nieprzemyślana dodatkowo dwa kolejne słabe zespoły --obniżenie poziomu ligi

CheGuevara - 21 lutego 2020, 16:50:48 - *.dynamic.mm.pl
Noo, nareszcie, jest i oficer!!!

Ryba - 21 lutego 2020, 16:55:04 - *.adsl.inetia.pl
Hej. Bardzo dobry ruch, najlepsi tak mają,a do nich trzeba równać a nie do Szkocji itp. Kwestia spadków, może też baraże jak w Niemczech, Holandii? I tak jak ktoś pisał wyższe miejsce, większą kasa.

Antyver - 21 lutego 2020, 16:55:14 - *.master.pl
Tylko jeden zespół spadający w przyszłym sezonie to też jest KPINA. Wyobrażam już sobie tę mierną kopaninę na dole tabeli. Wejdą z I ligi trzy bardzo cienkie drużyny, przykładowo Warta, Stal i Podbeskidzie, dołączy do nich Raków, Płock i może Korona (jeśli się teraz uratuje) i będą kopać się tam po czołach zdobywając zawrotny jeden punkt na cztery kolejki. A zleci tylko ten największy parodysta. Brawo Prezesie!

region - 21 lutego 2020, 16:55:37 - *.centertel.pl
Wiec extraklasowcy nie dosc , ze coraz mniej meczy w Europie to i w kraju . Teraz mozna konczyc sezon 2 maja przynajmniej lepszy final niz poczatek .
A ligowe dzielenie przed sezonem a nie w trakcie to sie nadaje na okregowki

Rudyy - 21 lutego 2020, 16:56:41 - *.centertel.pl
Rudy prezez wiadomo dlaczego to zrobił!!
Nie dla poprawienia poziomu a JEDYNIE dlatego żeby czerwone parchy szybciej weszły do EX he
Rudy swoje a reszta prezesów posrana słucha.....
Podobno 4 kluby się przeciwstawiły

Tadek68 - 21 lutego 2020, 16:58:17 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Rudy prezez wiadomo dlaczego to zrobił!!
Nie dla poprawienia poziomu a JEDYNIE dlatego żeby czerwone parchy szybciej weszły do EX he
Podobno 4 kluby się przeciwstawiły ale jak widać rudy zagroził palcem i.....

ole gunnar - 21 lutego 2020, 17:01:26 - *.adsl.inetia.pl
Połowa drużyn ledwo zipie, będąc na garnuszku miast. Ale co tam bawmy się dalej za nie swoje pieniądze.

gienadij - 21 lutego 2020, 17:05:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
w Polsce powinno być tak:
ekstraklasa 16 drużyn
I liga 18 drużyn
II liga 18 drużyn
III liga 2 gr. np. wsch. i zach. po 16 ekip
IV liga po 18 ekip
V liga ogręgówka tyle ile województw
Latwe i przejrzyste dla każdego. Oczywiście ligi centralne to Ex, I i II.

marioG - 21 lutego 2020, 17:05:54 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Ale cudowna reforma. Przecież kilkanaście lat temu zrezygnowalismy z 18 druzynowej ekstraklasy bo poziom był za słaby, pod koniec sezonu wiele meczów było już o pietruszkę. Taka 18 zespołowa liga to prostsza droga do handlowania meczami. Przecież właśnie podział na grupę mistrzowską i spadkową spowodował, że kluby mniej kombimują, bo jeśli klub nie awansował do pierwszej ósemki to widmo spadku było spore. Wiem, że poziom ligi nie jest wysoki, ale właśnie tym podziałem ligi zmusza się drużyny, aby bardziej walczyły do dobry wynik. Dla mnie osobiśbie podział na grupy i jeszcze podzial punktów to był najlepszy pomysł ever. Ktoś powie ale to nie sprawiedliwe. Moze i tak ale każdy zna zasady przed początkiem rozgrywek. Właściwie do samego końca toczy sie walka mistrza, puchary i utrzymanie. Przez te ostanie 7 kolejek można roztrwonić dorobek rundy zasadniczej, ale jeśli drużyna naprawdę jest mocna to w 7 meczach udowodni, ze jest mocna i zrobi swoje. Nie jest to przeciez jeden mecz, który zadecyduje o mistzostwie czy spadku.Przecież w europejskich pucharach też nie ma czasu na zabawe, albo jeste mocny i wygrywasz, albo odpadasz z pucharów. Takie mecze z nożem na gardlle tylko naszych słabych grajków mogą wyprowadzić na ludzi pomimo słabej ligi. Przypomne, że właśnie w tym systemie ekstraklasy Legia awansowała do Ligi Mistrzów, a kadra Nawałki zaczeła wygrywać. Powiecie, co to ma wspólnego z kadrą. Ja myślę, że trochę pośrednio ma. Np Jodłowiec, Mila, Mączyński, Jędrzejczyk grali w tej wegług wielu "dziwacznie zreformowanej lidze" i nie odstawali od graczy z zagranicy. Jestem wręcz pewny, ze granie w takiej lidze, gdzie dużo jest meczów "o wszysko" miało wpływ na ich formę i pomogło to reprezentacji. Wspomicie moje słowa, jak za kilka lat znów wrócimy do tego systemu. Proszę dajcie znac w komentarzach czy zgadzacie się z tym co napisałem

1973 - 21 lutego 2020, 17:07:30 - *.147.33.219.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dużo meczów o nic. Pewnie wróci korupcja

fansport - 21 lutego 2020, 17:08:44 - *.146.137.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
a wy znowu dajecie się podpuszczać i polemizujecie ze mną.jestem dużo mądrzejszy od was, bo jestem prawdziwym polakiem, a nie fanem piłkarza grającego dla niemców.

barcelona1 - 21 lutego 2020, 17:12:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
hej hej BRUK BET TERMALICA!!! Witamy

tomi - 21 lutego 2020, 17:21:26 - *.eimperium.pl
Powinni zaostrzyć wymogi licencyjne zakaz grania na wypożyczonym stadionie ,gra na swoim stadionie z podgrzewana murawą, oświetleniem itp. Jeśli stadion został oddany do użytku i wszystkie organy wydały pozytywna opinie na organizacje imprezy masowej z kibicami gości ,żaden wojewoda czy policja nie mogą zakazać ot tak przyjazdu kibiców gości.

Adam81w - 21 lutego 2020, 17:23:37 - *.dynamic.chello.pl
Śmiech na sali co ten PZPN wyprawia. Powinno grać max 10 zespołów (4x9). Poziom już i tak jest niski.

Marlon - 21 lutego 2020, 17:27:05 - *.bb.sky.com
Poziom słaby ligi,kontrakty za wysokie dla grajkow.Szrot z zagranicy sprowadzany.A liga ma byc wieksza leśne lumpy z pzpnu tylko kary daja.Zaorac ten badziew pzpn syf i dno.

Jan - 21 lutego 2020, 17:33:28 - *.mikronet.org.pl
Do AMHS , Korsarz i innych przeciwników ja bym zostawił w ekstraklasie tylko jeden zespół Legię Warszawa bez możliwości spadku to byśmy mieli poziom na skalę światową zawsze w pucharach nie trzeba by było robić przekrętów na meczach a i mistrz pewny

klocu - 21 lutego 2020, 17:33:29 - *.147.48.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Powiększona liga więcej układów handel meczami ja osobiście jestem na Nie !!! niech zostanie grupa spadkowa i mistrzowska bez podziału pkt

karol - 21 lutego 2020, 17:46:15 - *.146.197.36.internetia.net.pl
Pomysł beznadziejny. Już lepiej żeby zostało te 16 drużyn, ale bez podziału na grupę mistrzowską i spadkową

syk - 21 lutego 2020, 17:50:58 - *.dynamic.chello.pl
czyli od ok 25 kolejki HANDEL na CAŁEGO.
D N O !!
Miało by to sens gdyby tak jak w ligach zachodnich było ok 6-7 miejsc w pucharach. Wtedy połowa ligi walczy o puchary a druga o utrzymanie !! U nas o co będą walczyć ?!!! Korupcja na całego !!!
JESZCZE RAZ DNO !!!

BOT - 21 lutego 2020, 17:57:16 - *.30.50.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nareszcie będzie normalna liga, a nie jakieś chore dzielenie na grupy, dzielenie punktów, albo niedzielenie i tak w koło... Teraz będzie normalnie - mecz i rewanż. Bez udziwnień, które nic dobrego nie przynoszą...

BOT - 21 lutego 2020, 17:59:46 - *.30.50.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@KORSARZ W ostatnich latach w pucharach grała tylko Legia. Naprawdę chcesz jednozespołowej ligi? Chyba, że eliminacje do eliminacji do preeliminacji do kwalifikacji do rundy play off o puchary nazywasz pucharami to pogratulować.

Pl - 21 lutego 2020, 18:00:25 - *.dynamic.chello.pl
Właśnie widać jak jestes mądrzejszy pisząc kocopoły i pseudoteorie niewiadomo skąd, sam się kompromitując za każdym razem.

fansport - 21 lutego 2020, 18:07:43 - *.dynamic.chello.pl
gdybyś był mądrzejszy, to wiedziałbyś że piszę mądrze, ale jak już pisałem, za mądry jestem, żebyście byli w stanie zrozumieć filozofa, czyli mnie, znawce wszystkiego.

Wuj - 21 lutego 2020, 18:07:48 - *.96.248.188.ipv4.supernova.orange.pl
Szkoda że ludzie nie zauważają, albo nie chcą zauważyć prawdziwego problemu polskiej piłki klubowej. To dotacje z publicznych pieniędzy. Problemem nie kształt ligi, tylko pasożyty żerujące na publicznej kasie.

Pl - 21 lutego 2020, 18:13:01 - *.dynamic.chello.pl
Tak zwłaszcza to o trudności ekstraklasy , ale trzeba przyznać, umiesz poprawić humor

Elanowiec - 21 lutego 2020, 18:13:35 - *.play-internet.pl
Do tego wprowadzić zakaz gry w meczu większej liczbie niż 3 zawodników z zagranicy czytaj: szrotowi

szu - 21 lutego 2020, 18:37:31 - *.44.245.32
@Wuj
Wreszcie ktoś zauważający sedno sprawy. A lud ostatnimi czasy coraz bardziej naciska na swego suwerena, uznając za oczywiste, że mu się "należy". Chleba i igrzysk!

jo - 21 lutego 2020, 18:50:13 - *.centertel.pl
Też mi wielka reforma.
To nie ma kompletnie żadnego znaczenia ile drużyn kopie w tzw. ex.
Dno zawsze będzie dnem. Dalej ten sam mógł i wodorosty :-0

dyl - 21 lutego 2020, 19:04:42 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Od 30 lat, w tej naszej wolnej do nieograniczonego handlu Polsce, GRA nie toczy się o poziom rozgrywek (niezależnie ile drużyn w lidze by nie grało) - tylko o to, kto na tym ZAROBI NAJWIĘCEJ... Działacze klubowi, managerowie, ale i sami kopacze, pardon, piłkarze, kombinują TYLKO jak tu w tej frymarcznej rzeczywistości najlepiej się ...SPRZEDAĆ, ZAROBIĆ. Pierwszy z brzegu przykład, proszę bardzo, grajek: JAROSŁAW NIEZGODA. Koleś, który grając w drużynie walczącej o Mistrzostwo Polski, liderujący w klasyfikacji strzelców po rundzie jesiennej - woli sprzedać się za $$$$$, niż cieszyć się wspólnie z drużyną zdobyciem Mistrzostwa i zapisać się na kartach historii polskiej piłki jako Król Strzelców sezonu 2019/20........ Kropka

Piast GKS - 21 lutego 2020, 19:16:13 - *.146.55.68
Moja liga bez górnika

cobi - 21 lutego 2020, 19:42:46 - *.multimetro.pl
Dodam,że przed chwil oglądałem 20 minut meczu ŁKSu z Pogonią. Poziom masakra. Zwłaszcza w wykonaniu Pogoni totalna żenada. Żadnej składnej akcji zakończonej strzałem, bezmyślna kopanina, piłka lata po boisku jakby się odbijała od przeszkód we flipperze.

vasquez77 - 21 lutego 2020, 19:54:55 - *.252.45.90
Ze wszech miar fatalna decyzja. Obecny system jest daleki od doskonałości, ale likwidował "szarą strefę" w środku tabeli, której nie grozi ani spadek, ani puchary. Zgodzę się, że ligę należy zreformować, ale w tę drugą stronę - należy ją zmniejszyć do 12 zespołów. Wiadomo, że nie zrobimy tego w sezon, ale w ciągu 2 udało się zejść z 16 do 12 ekip. W tym systemie gramy sezon zasadniczy - 22 kolejki, a potem po podziale na 2 grupy po 6 zespołów, mecz i rewanż - 10 kolejek. Łącznie 32, więc 5 kolejek mniej niż obecnie. Spada 12, 11 gra baraż z 2. drużyną z I ligi. Pozwoliło by to m.in. na: rewanże w PP od ćwierćfinałów (teraz nie ma na to terminów, a to niesprawiedliwe w przypadku meczów ekip z tejsamej klasy rozgrywkowej), mecze jesienią w tymże pucharze na stadionie ekipy z III czy IV ligi, gdzie nie ma jupiterów mogłyby zostać rozegrane w weekend, a nie w tygodniu o 13... Więcej kasy do podziału bo beneficjentów byłoby 12, a nie 16 czy - o zgrozo! - 18. Teraz przecież mamy takie patologie jak Wisła, która ze względu na finanse nie powinna grać w Ekstraklasie czy Raków, który wszystkie mecze gra na wyjeździe, a budowy stadionu nawet nie ma w planach... Dodajmy do tego tak słabe piłkarsko teamy jak Korona, Arka czy ŁKS i mamy obraz nędzy i rozpaczy polskiej piłki klubowej. Więc jak czytam, że liga ma mieć 18 zespołów, to nie wiem, czy mam się śmiać czy płakać.

KMB - 21 lutego 2020, 19:56:21 - *.30.29.168.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Będzie więcej takich meczów... To dopiero początek 😉.

dospel - 21 lutego 2020, 20:02:01 - *.150.146.183.internetia.net.pl
Jak chce się coś reformować to powinno się od oddzielenia piłki tzw. "zawodowej" od "niezawodowej".
"Zawodowa" była by Ekstraklasa oraz I i II Liga. Docelowo 54 drużyny.
Pierwszy sezon 21/22 Ekstraklasa to 18 drużyn które po za wynikiem sportowym spełniłyby kryteria licencji ekstraklasy. Natomiast I i II liga w owym sezonie liczyła by razem 36 drużyn tylko wtedy gdy drużyny spełniały by kryteria takie jakie są teraz w I lidze. Jeżeli było by ich np. 29 to I Liga to 18 a II Liga 11. Oczywiście te 7 wolnych miejsc można by było uzupełnić 3-cio ligowcami gdyby spełniały warunki. Tzn. nikogo nie powinno się ciągnąć "za uszy" aby tylko uzupełnić do stanu 18 drużyn. Następnym warunkiem było by to że każda drużyna po roku grania w I Lidze musiała by spełniać warunki licencyjne ekstraklasy. Jeżeli nie to relegacja do II ligi, ponieważ jeżeli ktoś ich by nie spełniał wypaczał by wynik rywalizacji bo było by wiadomo że nie może awansować do ekstraklasy.
Liga "niezawodowa" by zaczynała się od teraz zwanej 3 ligą. Cztery grupy jak teraz po 16 lub 18 drużyn. Po sezonie zwycięzcy zagrali by 1/2 finału mecz i rewanż oraz zwycięzcy finał na Narodowym o Niezawodowego Mistrza Polski.
Do Ligi "Zawodowej" awansowały by drużyny które spełniły by licencje do czasu etatowego uzupełnienia stanu grup rozgrywkowych . Jeżeli było by tych drużyn razem z tymi z I i II Ligi więcej niż 36 można by było utworzyć III ligę lub drugą grupę II ligi. Spadek z ligi zawodowej mogło by spowodować nie przyznanie licencji lub wycofanie się klubu z rozgrywek . Jeśli by uznano że III Liga to za dużo to spadki z II Ligi oraz awanse z 3 ligi zostały by po staremu. Oczywiście w najbliższy czasie nie groziło by nam utworzenie razem z ekstraklasą 4 grup rozgrywkowych bo w Polsce nie ma po za ekstraklasowiczami jeszcze następnych 54 drużyn spełniających warunki licencyjne I Ligi.

Myk - 21 lutego 2020, 20:15:54 - *.bialnet.pl
Reforma jak reforma - życie ją zweryfikuje.
ESA37 wyciskała z piłkarzy w maju ostatnie soki, a potem nie było czasu na regenerację przed pucharami (ten system preferował też drużyny z szeroką ławką - czytaj Legia) Liga 18-drużynowa jest okazją na promocję piłki w małych ośrodkach, ale jeśli PZPN nie spuści z wymogów licencyjnych, to wiele drużyn będzie "meteorami" w ekstraklasie, ze względu na infrastrukturę. Czas na budowę nowych stadionów już się kończy. Samorządy są zadłużone i nie znajdzie się zbyt wielu chętnych na wywalanie publicznych pieniędzy w błoto (na pieniądze unijne, też trzeba mieć wkład własny). Czy nowa formuła zwiększy zainteresowanie ligą? - per-saldo nie. Może przynajmniej będzie więcej dogodnych godzin meczy dla kibiców ( dwa mecze równoległe w sobotę i w niedzielę, bez poniedziałku) ... ale generalnie jestem na tak.

expert - 21 lutego 2020, 20:20:08 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Moja liga:
Ekstraklasa:
1.Siemiatycze
2.Hajnówka
3.Włodawa
4.Nieciecza
5.Ustrzyki Dolne
6.Wejherowo
7.Karpacz
8.Połaniec
9.Mszana Dolna
10.Zbąszyń
11.Zbąszynek
12.Lubartów
13.Morąg
14.Wysokie Mazowieckie
15.Sokołów Podlaski
16.Wolsztyn
17.Wronki
18.Chojnice
Liga okręgowa:
Legia,Lech, i reszta tego szrotu
12.Szprotawa

Nick't Va - 21 lutego 2020, 20:35:51 - *.wtvk.pl
Ta decyzja to grobowiec polskiej piłki. Kluby uduszą się we własnym (coraz mniej doprawionym dobrym piłkarskim poziomem) sosie. W pełni popieram tekst napisany nieco powyżej przez marioG. Kluby polskie będą biedniejsze i tracić będą dystans do wszystkich w Europie. Większość lig nieco lepszych od nas (a niedawno nieco gorszych) zmniejszyła ligi przeważnie do 12 drużyn przez co te drużyny mają więcej pieniędzy wynikających z podziału i to one już teraz podkupują nam lepszych obcokrajowców i nawet nasze rodzime gwiazdeczki które ledwo co się wykluły (np.Klimala). Teraz problem jeszcze bardziej się pogłębi. Już za kilka lat nasze drużyny co pół roku będą tracić całe pierwsze jedenastki i drużyny co pół roku trzeba będzie budować od nowa. A podkupywać nas będą Azerowie, Kazachowie, Chorwaci, Serbowie, Bułgarzy, Norwegowie, Szwedzi, Cypryjczycy itp czyli drużyny z lig bogatszych lub wkrótce bogatszych od naszej. Lig lepiej zarządzanych. Aktualnie polską ligę stać by na odpowiednim poziomie finansowym utrzymać 12 drużyn. Z podziałem na grupy w fazie finałowej byłyby to 32 kolejki, a więc byłby większy zysk wolnych terminów niż przy "18" ESA34. Pieniędzy dla drużyn wynikających z podziału byłoby średnio więcej o jakieś 33% niż obecnie (a tak zaliczamy spadek o 11% i trzeba to nadrobić uzyskaniem sporej podwyżki od TV). ...Po dzisiejszym ciosie polska liga już się nie podniesie...

barfan - 21 lutego 2020, 20:48:06 - *.dynamic.chello.pl
teraz oczy pieką to co będzie? pięty będą pękać

Kis86 - 21 lutego 2020, 20:54:01 - *.ip4.balmont.pl
A co w kolejnych latach?! Ile druzyn spada? 2,3? To mega ważna kwestia

x - 21 lutego 2020, 20:54:39 - *.internetia.net.pl
i bardzo dobrze normalna liga, a nie w ciagu 3 lat 10 meczow z jakims piastem korona czy gornikiem, nie dobrze sie od tego robilo

MM. - 21 lutego 2020, 20:59:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kis86: 3

Aa - 21 lutego 2020, 21:14:55 - *.centertel.pl
Wszystko robione pod klubik disapory, która liczy dość wielu członków.

MM. - 21 lutego 2020, 21:16:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Taki bedzie sezon wygladal 2021/22:
18 zespolow (34 kolejki)
Mistrz Polski zagra w 2 rundzie el.LM, wicemistrz Polski, trzecia druzyna ligi i zdobywca pucharu Polski rozpoczna gre w 1 rundzie el.Ligi Contrenneus UEFA, miejsca 16-18 spadek do 1 ligi, awans do Ekstraklasy miejsca 1-2, baraze miejsca 3-6

@Korsarz - 21 lutego 2020, 21:36:08 - *.dynamic.chello.pl
Piszesz że nie ma drużyn ze stadionami w I lidze.Wystarczy stadion na 4500,oświetlenie i podgrzewana murawa
Prawda wygląda tak:
Warta-dostosuje stadion do wymogów ekstraklasy w maju
Mielec-Spełnia wymogi
Podbeskidzie-spełnia wymogi
Radomiak-jest w trakcie budowy.Zostaną dopuszczeni
Grudziądz-Spełnia wymogi,ale i tak nie awansują.
Miedź-spełnia wymogi
Jastrzębie-spełnia wymogi
Tychy- spełniają wymogi
Sosnowiec-warunkowo spełnia wymogi,a za 2 lata skończą budować nowy stadion
Nieciecza -spełnia wymogi
Więc jak widać,10 drużyn liczących się w walce o awans ma, lub będzie miała stadion spełniający wymogi ekstraklasy. Nie jest tak źle z infrastrukturą.

eddy - 21 lutego 2020, 21:40:34 - *.116.74.116
Ale porownania !!!!!! do Austri, Szkocji i innych slabeuszy... czemu nie Niemcy, Hiszpania, Anglia, Francja, tam jest 18-20 zespolow i co ??? Jest handlowanie? sa mecze o pietruszke ? Wiadomo ze zdarzaja sie slabsze mecze rowniez w top ligach.

jarock - 21 lutego 2020, 21:51:05 - *.free.aero2.net.pl
Smutny koniec prezesury... Bońka i Latę zapamiętam jako dobrych piłkarzy.

MM. - 21 lutego 2020, 21:57:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie bedzie zespol gral w Ekstraklasie jesli nie bedzie mial stadionu spelniajacych wymogow w Ekstraklasie wystarczy miec najwazniejsze odswietlenie i pogrzewana murawe oraz spelniac wymogi licencacyjne na gre w Ekstraklasie. Zespol nie bedzie gral w Ekstraklasie jesli nie bedzie miec wlasnego stadionu lub nie bedzie spelniac wymogow licencyjnych! Nie bedzie juz tak ze w Ekstraklasie Rakow Czestochowa rozgrywa mecze...w Belchatowie!

Olo - 21 lutego 2020, 22:03:44 - *.play-internet.pl
Idiotyzm naszych leśnych dziadków nie zna granic, powinno być w ekstraklasie 10 zespołów, 36 kolejek a reszta patałachów w 2 lidze.

kiako - 21 lutego 2020, 22:16:12 - *.dynamic.chello.pl
Do tych co narzekają na 18-zespołową ligę - w tamtych czasach graliśmy przyzwoicie w pucharach, mieliśmy dwie drużyny w LM rok po roku, a Azerbejdżan odprawialiśmy z kwitkiem kilku goli.
Poziom był po prostu wyższy. Trzeba pozwolić młodym Polakom grać, nauczyć się grać od tyłu, nie bać się błędu, a nie walić lagę na alibi ze stachu żeby nie spaść z ligi. Po to jest tzw spokojny środek aby poeksperymentować i na luzie sobie pograć. Za kilka lat przyjdą pozytywne efekty, ale trzeba dać czas tej zmianie. Ja bym zrobił 18 drużyn i tylko 2 spadają. Dlatego Słowacy nas leją co roku bo grają na luzie.

Pab(L)o - 22 lutego 2020, 1:26:43 - *.play-internet.pl
To, czy jest 16 czy 18 drużyn nie ma istotnego znaczenia dla siły polskiej piłki. Bardzo dobrze natomiast, że skasowano idiotyczny podział na dwie grupy i jego absurdalne konsekwencje (jak np. mniejszą wagę punktów zdobytych w I i II rundzie wobec rundy III).

abc - 22 lutego 2020, 1:35:56 - *.play-internet.pl
Przez zasługi i osobiste sympatie podzieliłbym tak:
Pierwsza 12 - stale w Ekstraklasie
Legia Wisła Lech Ruch Ch. Górnik Z. GKS K.
Lechia Jagiellonia Pogoń ŁKS Widzew Zagłębie L.
Druga 12 - winda między Ekstraklasą a I ligą
Polonia W-wa Cracovia Śląsk Piast G. Korona Stal M.
Arka Raków GKS Bełchatów Wisła P. Stomil Zagłębie S.
Trzecia 12 - I liga
Zawisza Motor L. Resovia Radomiak Podbeskidzie B-B Hutnik Kr.
Polonia B. Odra O. Warta P. Górnik W. Olimpia E. Górnik Ł.
Czwarta 12 - Rezerwa
GKS Jastrzębie Stal Rz. Unia T. Miedź L. Elana T. GKS Tychy
Sandecja N.S. Wigry S. Stal St.W. KSZO Ostrowiec Grudziądz Stilon G.

Dżon - 22 lutego 2020, 2:24:57 - *.centertel.pl
Cobza porażka, chyba, że się zrobi podział na konferencje jak np. w NBA. Będzie wówczas dużo derbów, a potem skomasowana rywalizacja region vs.region. W takiej sytuacji Eklapa może liczyć i 24 drużyny. Dodatkowo system play-off w kulminacyjnej fazie sezonu dobrze przygotuje do pucharów europejskich.

MM. - 22 lutego 2020, 2:25:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pab(L)o: Kiedys tak bylo azerskie druzyny to awans mielismy juz praktyczne po pierwszym meczu, w rewanzu wystarczyloby podstawic slynna kropke nad "i"! W obecnym czasie obojetnie na kogo bysmy nie trafili z tym rywalem mamy spore problemy! Nawet zdarzyla sie katastrofa polskiej pilki na arenie miedzynarodowej Legia odpadla z Dudelange z amatorami z luksemburga - u nich zyje w tym kraju prawie tyle samo mieszkancow co w calej Warszawie! Dudelange to poziom 4 ligi polskiej i nas rozmieszyli przed cala Europe juz w puerwszym meczu w Warszawie! Wyeliminowali Legie, a pozniej w grupie byli juz dostarczycielami punktow!
Teraz odpadamy z takimi zespolami co nie powinismy odpadac, a to moze przelozyc sie na gre w nastepnych latach w pucharach gdyz bedziemy grali od 1 rundy el.do europejskich pucharow czyli juz pod koniec czerwca co przekladaja sie z Mistrzostwami Europy/Swiata - kluby musza zwolnic zawodnikow na wielka impreze bo jest w terminie FIFA! Nasze kluby w tym czasie zaczynaja walke w pucharach mocno oslabionym skladzie!

kacpi - 22 lutego 2020, 7:29:41 - *.static.chello.pl
Szkoda, że nie 30

Bromberg - 22 lutego 2020, 8:11:26 - *.play-internet.pl
Dramat znów ekipy z miejsc od 5 do 13 będę pół sezonu grały o nic i handlowały punktami czyli jak ktoś pisał powyżej będą tworzyć teraz "szarą strefę", przy podziale na grupy i spadku trzech i barażach każdy mecz właściwie był o coś a teraz co to za atrakcja obejrzeć rywalizację 9 miejsca z 12 no chyba że jest się Kibicem tych drużyn.
Nie jestem zachwycony tym pomysłem.

Leo - 22 lutego 2020, 9:00:01 - *.centertel.pl
Oczywiście - że trzeba było zmniejszyć ligę do 10 lub 12 drużyn. Obecny krok- powiększenie do 18 to porażka. Będzie ogromny środek tabeli z meczami o pietruszkę. Nie rozumiem- dlaczego ci ludzie o tym nie pomyśleli.

PogSz - 22 lutego 2020, 9:00:27 - *.241.69.60
Po obejrzeniu wczorajszego meczu ostatniego w lidze ŁKs-u z Pogonią która jest trzecia myślę że taki ruch wcale nie obniży poziomu bo ŁKS był w tym meczu lepszy.

Robert - 22 lutego 2020, 9:03:51 - *.146.55.162.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bardzo zły pomysł wiadomo będzie więcej handlowania

PogSz - 22 lutego 2020, 9:04:58 - *.241.69.60
@Bromberg
A powiedz mi co za emocje są obecnie oglądając mecze drużyn z miejsc 6-8 w grupie mistrzowskiej?
No chyba że jest sie kibicem tych drużyn ;)

Ajwen - 22 lutego 2020, 9:22:07 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Gdzie tu sens i logika, nie ma szans na podniesienie poziomu rozgrywek ,,ekstraklasy,, przy 18-tu drużynach , a co dopiero w pucharach europejskich. Połowa drużyn nie nadaje się na ekstraklasę. Tylko silna ekstraklasa 10 drużyn, 36 kolejek, 1 spada. Nie wracajmy do tego , co już było, gdyż nie podniesie to poziomu, a jeszcze bardziej pogorszy.

Fago - 22 lutego 2020, 11:07:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Super. Kto nie chce niech gapi się na barcelonki, uniteciki i rajcuje się kasa od arabusów. Ulubione słowo tutaj piszących patalajtkow to szrot. A czym jeździ cebula two w tym kraiku z papy i kartonu.

Taras - 22 lutego 2020, 11:16:49 - *.146.43.64.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Na obecna chwilę tylko widzę w Ex-klapie Lech Legia Lechia Pogoń Cracovia Śląsk ew, Jaga i Piast a reszta to wiamo ?

szatan - 22 lutego 2020, 11:20:04 - *.static.chello.pl
Nie powinniśmy reformować ligi pod kątem sukcesów w pucharach, bo to utopia, nigdy nie będziemy w nich nic znaczyć i nie powinniśmy na to zwracać uwagi. To rozgrywki o mistrzostwo Polski. Liga jest atrakcyjna, bo daje szanse na mistrzostwo Piastowi sezon temu, czy Cracovii lub Pogoni w tym roku. Dwóch, trzech hegemonów? Komu to potrzebne. Owszem kibice Legii chcieliby mieć pewne mistrzostwo co sezon bez walki jak BATE Borysów i potem grać o puchary, ale dlaczego reszta polski ma bić pokłony przed Legią? Reforma na minus, a kluby dostaną sporo mniej kasy, bo jakkolwiek Canal+ czy TVP mogą wyłożyć 250mln na rozgrywki ESA37, gdzie emocje są do samego końca - najpierw bitwa o 8, potem o spadek itp. Meczów o nic to są może jak ktoś zwrócił uwagę 6-8 (trzy mecze między nimi) i 9-11 (trzy mecze). 8 meczów do transmisji w kolejce. Przy 18 zespołowej lidze miał być pomysł multipaku jak w Bundeslidze - większość meczów sobota 15:30, jeden w pt, jeden sobota 18:30 i dwa w nd. Więc i transmisji będzie mniej - mniej kasy.Kibiców też będzie przychodzić mniej, bo tak jak mogło kiedyś przyjść 20tys na Wisła Zagłębie w 30 kolejce gdy grali o awans do 8, to w ESA 18 przyszło by może 10-12. Bo po co? Puchar maja dawał szansę odrobienia strat i załapania się w puchary, które potrzebne są nam tylko po to, żeby warto było czasem grać o czwarte miejsce.

szatan - 22 lutego 2020, 11:42:04 - *.static.chello.pl
*Polski (miało być polskich klubów, a potem skróciłem)
A co do zmniejszania ligi do 12 - tak jak mówiłem, liga jest dla kibiców. I zmniejszenie ligi o 4 zespoły to potencjalne zmniejszenie zainteresowania ligą o 4 województwa. Przykładowo odcinając teraz 4 ostatnie drużyny - ESA straci zainteresowanie w świętokrzyskim, łódzkim, połowie pomorskiego, połowie małopolskiego. Poziom by się pewnie siłą rzeczy podniósł, ale kluby się nie dadzą wyrzucić nigdy. 4 z 16 musiałyby wylecieć, więc co najmniej 8 by się czuło zagrożonych taką decyzją. Ale i tak to by nas nie zbliżyło do europejskich pucharów. Bo Zachód nam odjechał na zawsze. Chyba, że jakiemuś wielkiemu chińskiemu koncernowi się nagle uwidzi zainwestować w polski klub. Ale po co polski? Kibic, widz płaci za emocje. Te gwarantuje ESA37, ESA34 je zabiera.

gami - 22 lutego 2020, 13:46:00 - *.146.33.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czyli Boniek nic dobrego nie wniósł podczas swojej kandydatury

Obudzony - 22 lutego 2020, 15:14:01 - *.centertel.pl
Zobaczcie czym Nas trują !!!
https://m.youtube.com/watch?v=c2rMBwbDLdo

docent - 22 lutego 2020, 15:38:28 - *.centertel.pl
Skoro mowa o zainteresowaniu wojewodztw ligą to czemu nie zwiekszyc lige 1 .
Moga zaczynaca dwie grupy po 12 (22 meczy)
potem najlepsze grają o awans , razem w play off,
11 meczy bez rewanzow, gospodarze podobnie jak w esa34 w zaleznosci ile punktow(i goli).
to samo gorsi graja o spadek
.
No i chyba nikt nie pisze o 12 klubach w extraklasie do końca PZPN . Chocby przez sezon 2 to spory zastrzyk dla klubow , ponad 10 000 000 wiecej to jak bywa caly budzet w LE.
A pan prezes wdrażając playoff na lige 2 zrobil wiecej niz wszyscy razem wzieci w ostatnich latach. Przekazy do Poloni , relacje jakich nie bylo nigdy
.
Malo Zibi zrobil z licencjami - nadal 1000 zadaszonych w najwyzszej lidze to poziom z lat 1899 czyli II wieki temu !!
Oczywiście o ile Legia w pucharach była wśród 5 najlepszych w lidze mistzów , o tyle reszta w extraklasie nic nie znaczy ).
Może jeszcze w III RP Lechia zalicza się stadionem do czołówki, z kibicowskim potencjałem, ale piłkarsko budżet "trafiony" jak w płot .
marketing 0
.
W PZPN oficjalnie fajnie dopracowana jest witryna na najlepszym poziomie jaki w ogole byl .
Poza niedoróbką żeńskiej piłki klubowowej . Rezerwy są.

docent - 22 lutego 2020, 15:40:06 - *.centertel.pl
*esa37 ^

mario - 22 lutego 2020, 17:13:08 - *.dynamic.mm.pl
komentarze i fachowe wypowiedzi nic nie zmieni, a na pewno poziomu ligi, takze te komentarze to wyduszenie z mózgu burz siedzacych w głowach i na srecu.

kijwmrow - 22 lutego 2020, 19:16:00 - *.dynamic.chello.pl
Wymarzona Ekstraklasa:
1. Polonia Warszawa
2. Cracovia
3. Łódzki KS
4. Ślęza Wrocław
5. Warta Poznań
6. Gedania
7. Pogoń Szczecin
8. Brda Bydgoszcz
9. Lublinianka
10. Jagiellonia Białystok
11. Rozwój Katowice
12. Bałtyk Gdynia
13. Victoria Częstochowa
14. Ruch Chorzów
15. Czarni Sosnowiec
16. Korona Kielce
17. Zimowit Rzeszów
18. Warmia Olsztyn

JACOB - 23 lutego 2020, 0:11:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Końcu!

Pab(L)o - 23 lutego 2020, 4:40:06 - *.play-internet.pl
@kijwmrow A Brda Bydgoszcz to czasem nie gra już tylko w piłce żeńskiej?
A co by było, gdyby ekstraklasa wyglądała tak?:
Bug Wyszków
Narew Ostrołęka
Noteć Inowrocław
Nysa Zgorzelec
Obra Kościan
Odra Opole
Odra Wodzisław Śl.
Poprad Muszyna
Prosna Kalisz
Skawa Wadowice
Warta Poznań
Warta Sieradz
Wda Świecie
Wilga Garwolin
Wisła Kraków
Wisła Płock
Wisła Sandomierz
Wisłoka Dębica
A I liga - tak?:
Bzura Ozorków
Drwęca Nowe Miasto Lubawskie
Dunajec Nowy Sącz
Ina Goleniów
Koszarawa Żywiec
Łyna Sępopol
Ner Poddębice
Nielba Wągrowiec
Nysa Kłodzko
Odra Szczecin
Pisa Barczewo
Radunia Stężyca
Soła Oświęcim
Warta Zawiercie
Wel Lidzbark
Wisła Puławy
Wisła Tczew
Wkra Żuromin

Rafał - 23 lutego 2020, 9:51:54 - *.147.33.177.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prawda jest taka ze ten podział ligi na grupę mistrzowska i spadkowa kompletnie się nie sprawdzil. 18druzyn to najlepsze rozwiązanie, 3spadaja 3 awansują. Każda drużyna w ekstraklasie ma mieć wlasny stadion na minimum 12-15tys, ogrzewanie, oświetlenie i minimum w kazdym meczu wprowadzic dwoch młodzieżowców do 23roku życia i to nie podlega dyskusji. Amen.

godosz - 23 lutego 2020, 12:58:37 - *.icpnet.pl
Czesiu, siuram, z wyspami bezludnymi, hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!

Seba - 23 lutego 2020, 13:39:17 - *.151.78.143
I bardzo dobrze. 18 drużyn jak w latach 90-tych, kiedy to polskie zespoły grywały chociaż w LM. Czas skończyć z tą farsą jaką jest kretyński podział na grupę mistrzowską i spadkową. Kto tak gra? Jak grają na Zachodzie? Mają ligi po 18-20 drużyn, a nie takie idiotyczne wynalazki jak teraz u nas. Poziom ligi od tego nie wzrósł, wręcz przeciwnie.

mb - 23 lutego 2020, 14:55:37 - *.dyn.estpak.ee
31 kolejka mecz 10 druzyny z 11 .emocje gwarantowane,niczym na roratach ,albo nieszporach.

8123456789 - 23 lutego 2020, 17:42:42 - *.play-internet.pl
fajnie że będzie więcej zespołów bo 16 jest we dług mnie za mało

Kopećko - 23 lutego 2020, 19:55:12 - *.ip-54-36-108.eu
Z kazachstanem i azerbejdżanem jest taka sprawa że one nie są drenowane ze wszystkiego jak polska i nie zniszczono tam gospodarki,przemysłu,nie wysprzedano wszystkiego po upadku sajuza i czerwonej kurtyny,nie ma tam marionetek służalczych wobec usa i izraela,nie ogłupia się tam aż tak ludzi,nie karmi się ich medialną papką,nie skłóca,nie zabija się w nich patriotyzmu i nie lansuje tak kosmpopolityzmu a także nie ma tam takiej iluzji dobrobytu niepopartej niczym jak w polsce i to się przedewszystkim złożyło na to że te kraje się powoli i systematycznie rozwinęły w piłce kopanej klubowej na przestrzeni lat.

goral - 24 lutego 2020, 9:54:42 - *.150.173.128
Wyspy Bezludne mają 10 klubów w I lidze. Tam nie ma EKSTRA klasy. Ale są bardzo ambitni.
W Polsce mamy EKSTRA klasę, więc powinno być co najmniej 32 drużyny bo to jest EKSTRA!
Co prawda rozgrywki europejskie skończą się w lipcu, ale co tam, zawsze można kibicować Realowi, Liverpoolowi czy Interowi.

goral - 24 lutego 2020, 9:57:59 - *.150.173.128
Wyspy Bezludne mają 10 klubów w I lidze. Tam nie ma EKSTRA klasy. Ale są bardzo ambitni.
W Polsce mamy EKSTRA klasę, więc powinno być co najmniej 32 drużyny bo to jest EKSTRA!
Co prawda rozgrywki europejskie skończą się w lipcu, ale co tam, zawsze można kibicować Realowi, Liverpoolowi czy Interowi.

Sito Riera - 24 lutego 2020, 13:54:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ej. Ile drużyn będzie w Fortuna 1 lidze od sezonu 2021/22?

micol - 24 lutego 2020, 13:59:14 - *.centertel.pl
Kolego mb - a teraz mamy co? 31 kolejka - gra 7z8, emocji brak - utrzymanie pewne.

dospel - 24 lutego 2020, 15:41:50 - *.150.146.183.internetia.net.pl
To samo gdy gra 9 i 10 zwłaszcza gdy skończyli z podziałem punktów. Między nimi remis a potem mordęga przez 6 kolejek aby zdobyć jak najszybciej z 3 punkty i lolo. W tym absurdalnym systemie z podziałem na grupy najbardziej logicznym był niesprawiedliwy podział punktów po 30 kolejkach. Gdy tego zaprzestano zrobiła się agonia tego bezsensownego wynalazku, który nadal jest sztucznie podtrzymywany bo ktoś nie ma obywatelskiej odwagi by przyznać się do głupoty.

Do moja li - 24 lutego 2020, 17:48:15 - *.play-internet.pl
To sobie utwórz na kompie i będziesz sobie fantazjował śmieszny jestes

Salomon - 24 lutego 2020, 17:51:50 - *.play-internet.pl
Ty Pablo o Legii zapomniałeś chyba że w 2 lidze ja umieściłeś za co przepraszam

wnuk - 24 lutego 2020, 21:27:14 - *.dynamic.chello.pl
O co grają 9 i 10 w tabeli? W kanale plus to chyba 200.000 zł, a biorąc pod uwagę przechodzący ranking - nawet pół miliona. Znacznie trudniej teraz sprzedawać mecze, bo im jesteś wyżej tym premia wyższa.

dospel - 25 lutego 2020, 11:29:49 - *.150.146.183.internetia.net.pl
@wnuk
9 i 10 drużyna gra przede wszystkim o zwycięstwo.Tak powinno być z "duchem sportu". Niestety u nas tak nie jest. Premia pieniężna to "tylko" a może w naszej mentalności (jak gramy o nic to poco się męczyć) to na pewno "aż" motywacja.
Masz racje że wyższe miejsce to większa premia. To dlaczego 9 i 10 drużynie przez podział na grupy zamyka się drogę po przez zwycięstwa do zajęcia na koniec miejsce np 4 lub 5 i dostać większą premię.
Zwróć uwagę na to. Czy różnica między premią między 9 a 12 miejscem jest aż tak, aby komuś nie pomóc.Może nie za konkretną sumę lecz liczyć na rewanż od przyjaciół za rok gdy my możemy być zagrożeni. Nie premie za konkretne miejsca ale sam fakt grania w ESA z sezonu na sezon to poważne pieniądze.

MM. - 25 lutego 2020, 11:59:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W 1 lidze od sezonu 2021/2022 tak samo bedzie 18 zespolow 3 awansuja i 3 spadna

Kisztikant - 25 lutego 2020, 16:42:35 - *.tor.uwaterloo.ca
W indiach mają ciekawe rozwiązanie bo obok zwyczajnej ligi w której mistrz gra w afc cup jest też typowo komercyjna liga która chyba nie należy do żadnej federacji a drużyny tam grające nie uczestniczą w żadnych rozgrywkach międzynarodowych

boszek - 25 lutego 2020, 17:59:05 - *.play-internet.pl
ekstraklasa
1 legia
2 cracovia
3 śląsk
4 pogoń
5 lech
6 piast
7 lechia
8 jagielonia
9 wisła p
10 raków
11 wisła w
12 górnik
13zagłebie lubin
14 arka
15 korona
16 ŁKS
17 widzew
18 GKS katowice

tellchar - 25 lutego 2020, 20:48:22 - *.adsl.inetia.pl
Wszyscy krytykujący pomysł ESA34 zwracają uwagę na problem środka tabeli i meczów o pietruszkę. Jest na to rozwiązanie, podpatrzone z Włoch (choć tam trochę inaczej wygląda): trzeba zreformować Puchar Polski tak, żeby drużyny z dolnej połówki tabeli Ekstraklasy zaczynały grę od rundy wstępnej, a te z górnej trochę dwie rundy później.
Ja bym widział to tak:
I runda PP - uczestniczą 32 drużyny z eliminacji wojewódzkich (po 2 z województwa), 4 mistrzowie grup III ligi, 16 z II ligi, 18 z I ligi, zespoły Ekstraklasy z miejsc 10-18 = 80 drużyn, 40 par
II runda PP - 40 zwycięzców I rundy = 20 par
III runda PP - 20 zwycięzcó II rundy + 8 drużyn z ekstraklasy z miejsc 2-10 (bez zdobywcy PP) = 28 drużyn, 14 par
IV runda (1/8 finału) - 14 zwycięzców III rundy + MP i zdobywca PP = 16 drużyn, 8 par
a potem już ćwierćfinały, półfinały i finał.
Poza tym skoro będą 34 kolejki, to znaczy, że zwalniają się 3 terminy ligowe. Czyli można jedną lub dwie rundy PP rozegrać w weekend zamiast w środku tygodnia. Prestiż pucharu wzrośnie, a i kibice mniejszych klubów będą zadowoleni, bo sporo klubów z niższych lig będzie miało szanse zagrać z przedstawicielem Ekstraklasy czy I ligi.

Deo - 26 lutego 2020, 15:34:02 - *.ztm.waw.pl
Nareszcie! Brawo PZPN! Od tych dziwnych grup mistrzowskich i spadkowych przestałem się interesować Ekstraklasą. Teraz wszystko będzie przejrzyste!

boszek - 26 lutego 2020, 17:51:43 - *.play-internet.pl
śmierdzi youtuber

gool - 26 lutego 2020, 19:42:46 - *.play-internet.pl
A dlaczego nie nawet naszej lidze 18zespołowej mogą być emocje od początku sezonu do końca wystarczy wprowadzić to:każda rundę liczyć osobno jesień,wiosnę cztery najlepsze jeśli powtórzą miejsca wchodzą do półfinału jeżeli powtorza tylko raz muszą grać ćwierćfinał co do spadku jeśli zespół obu rundach powtórzy miesce od 15-18 spada automatyczne jesli raz gra baraż z tym zespołem który też powtórzył raz.Ale nikt na to się nie zgodzi powód za duzo meczy ale jak zawodnik wyjeżdża do czołowych lig to nie narzeka na ilość spotkań.

tom - 27 lutego 2020, 7:26:26 - *.234.241.44
A Rangers awansował w LE a niedawno grał w II lidze a wcześniej w IV. Odbudował się. Da się? Da jak sie chce.A zaczynał z prawie zerowym współczynnikiem pucharowym.Nie pamiętam tylko za co go zdegradowali.

gool - 27 lutego 2020, 9:56:10 - *.play-internet.pl
Do Tom za długi i nie patrzyli na zasługi czy derby z Celtikiem.

tom - 27 lutego 2020, 12:20:35 - *.234.241.44
Gdyby Wisła grala w lidze szkockiej to by podzieliła jego los.Zresztą nie tylko oni.
Ciekawe czy dostana licencje. Zaczęli dobrze grać i pewnie zajma wyższe miejsce niż 14.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas