[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


1 maja 2005, 21:37:38 - maciejko
Przepustka dla Liverpoolu przeszkodzi mistrzowi Polski!

W niedzielnym wywiadzie dla BBC Radio 5 Live prezydent UEFA - Lennart Johansson powiedział, że w przypadku wygrania Ligi Mistrzów przez Liverpool FC być może w przyszłym sezonie Ligi Mistrzów zagra aż pięć angielskich drużyn. Choć na pierwszy rzut oka ta informacja nie ma wiele wspólnego z polskim futbolem, to może mieć duże konsekwencje dla mistrza Polski!

- Drzwi są zawsze otwarte. My mamy służyć futbolowi, a nie dyktować warunki. O wszystkim zadecyduje Komitet Wykonawczy UEFA. Jeżeli Liverpool zgłosi się do nas z taką prośbą, z całą pewnością zostanie ona rozpatrzona - powiedział Johansson. - Nie moglibyśmy jednak w takiej sytuacji odebrać Anglii jednego miejsca. To byłoby niesprawiedliwe w stosunku do Evertonu, który ma największe szanse na zajęcie czwartej pozycji w lidze. Oni też zagraliby w przyszłorocznej edycji LM - dodał prezydent UEFA.

Powyższa wypowiedź sternika europejskiego związku zdumiewa i po raz kolejny potwierdza fakt, że niektóre federacje mogą liczyć na specjalne względy i UEFA nie traktuje wszystkich równo.

Warto przypomnieć, iż taka sytuacja już miała miejsce - w sezonie 1999/2000 hiszpańskiej ekstraklasy czwarte miejsce w tabeli (dające prawo gry w eLM) zajął Real Zaragoza CD, zaś piąte Real Madrid CF, który w tym samym sezonie wygrał Ligę Mistrzów. UEFA wówczas twardo postawiła sprawę, trzymając się własnych przepisów, które mówią, że w jednej edycji Ligi Mistrzów nie może grać więcej niż cztery drużyny z jednej federacji. W związku z czym w LM 00/01 zagrał Real Madrid CF jako obrońca trofeum i tym samym "wykolegował" z LM Real Zaragoza CD.

Wyjaśnijmy teraz jak ewentualne dopuszczenie do gry w Lidze Mistrzów pięciu angielskich drużyn wpłynie na sytuację mistrzów Polski.

Otóż podstawą do podziału miejsc w europejskich pucharach jest ranking federacji UEFA obliczany na podstawie wyników poszczególnych klubów w ostatnich pięciu sezonach w rozgrywkach pucharowych. O przydziale miejsc w najbliższym sezonie pucharowym (2005/06) decyduje ranking za lata 99/00 - 03/04 i w nim Polska zajęła 16. miejsce. Jest to o tyle istotne, że wg dotychczas używanych reguł mistrz Polski w takim wypadku w sezonie 2005/2006 zaczynałby swoją pucharową drogę nie od II rundy eliminacyjnej jak dotychczas, ale od III rundy eliminacyjnej!

Kluczowym tutaj jest to, kto wygra Ligę Mistrzów w sezonie 2004/05 - otóż według zasad stosowanych dotychczas:
1) (dotyczy Milanu, Chelsea i PSV) Jeśli LM wygra drużyna, która w rodzimej lidze zajmie miejsce dające automatyczny awans do fazy grupowej Ligi Mistrzów wówczas miejsce obrońcy trofeum pozostaje puste i mistrz Turcji awansuje od razu do fazy grupowej LM, mistrz Polski zamiast od II eLM zaczyna od III eLM, zaś mistrzowie Rumunii i Słowacji zamiast od I eLM zaczynają od II eLM.
2) (dotyczy Liverpoolu) Jeśli LM wygra drużyna, która w rodzimej lidze zajmie miejsce dające awans do III rundy eliminacji Ligi Mistrzów wówczas mistrz Polski zamiast od II eLM zaczyna od III eLM, zaś mistrzowie Rumunii i Słowacji zamiast od I eLM zaczynają od II eLM.

Z powyższego wynika więc, że mistrz Polski powinien być pewien tego, że zacznie grę od III rundy eliminacyjnej. Tymczasem w sytuacji gdyby UEFA przyznała dodatkowe miejsce federacji angielskiej - Liverpool zająłby miejsce obrońcy trofeum i nie byłoby żadnych przesunięć - mistrz Polski zacząłby grę od II rundy eliminacyjnej.

Myślę, że warto więc zawczasu podjąć odpowiednie kroki, aby bronić interesu polskich drużyn. Jedna runda różnicy to niby nic, ale ostatnie występy naszych klubów pokazały, że pokonanie teoretycznie słabszego rywala często przekracza ich możliwości.

Maciej Kusina

---

Niebawem zaprezentujemy na naszej stronie także przewidywane szanse mistrzów Polski na rozstawienie w trzeciej, decydującej rundzie eliminacji do Ligi Mistrzów - tam sytuacja (podobnie jak rok temu) znów jest "na styku" i warto ją przybliżyć.

Darek - 1 maja 2005, 22:11:35 - *.jmdi.pl
Nie ma żadnego problemu, bo LM wygra Milan.

Przemek - 1 maja 2005, 22:18:50 - *.orbital.net
Panie Kusina,
Punkt 1 i 2 w Pana opisie nie roznia sie niczym z punktu widzenia Wisly... Czy w punkcie 2 nie powinno byc na odwrot?
Pozdrawiam

Małolat86 - 1 maja 2005, 22:36:40 - *.82-139.bia.tkb.net.pl
A niech wygra Chelsea, choć na złość dla Polaków , wyjdzie na to ze Liverpool wygra LM.
Ale to był by juz jakis czarny scenariusz
w tam tym roku było blisko, no moze teraz.

joł - 1 maja 2005, 22:41:49 - *.177.68.21
zagramy w 2 rundzie i dzięki temu będzie możliwoś wywalczenia 2 punktów do rankingu państwowego w którym walczymy o 2 miejsca w eliminacjach LM w następnych sezonach.
A dla Wisły zagranie z jakimiś

wysy - 1 maja 2005, 22:49:20 - *.chello.pl
To nawet śmieszniej będzie - zamiast odpaść z jakimś Dynamo Moskwa czy Rapidem Bukareszt, odpadną już z mistrzem Armenii lub Luxembruga. Co za różnica z kim - ważne że będzie większy ubaw.

jack22 - 1 maja 2005, 22:51:59 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.150.92)
i tak górą będą ci co mają więcej kasyiprzestańcie wreszcie ten wybryk natury(UEFA)nazywać Ligą Mistrzów

maciejko - 1 maja 2005, 23:05:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przemek - zrobiłem chyba za duży skrót myślowy ;) Teraz powinno być jasno i przejrzyście.

Max - 1 maja 2005, 23:07:54 - *.155.190.17
I tak to nie ma znaczenia,czy Wisła zagra w tej czy tamtej rundzie bo do Ligi Mistrzów i tak nie awansuje.Więc szkoda pisania i medytowania nad tym tematem:D

brembor - 1 maja 2005, 23:16:46 - *.51.224.30
a gdyby tak wykluczyć mistrzów różnych śmiesznych krajów ( z punktu widzenia Anglików) i zrobić im jakiś inny puchar, to w Lidze Mistrzów mogłoby grać 8 klubów angielskich, włoskich czy hiszpańskich :D

ssw - 1 maja 2005, 23:20:55 - *.mtm-info.pl
co Wy ludzie tacy pesymiści... :| od razy każdy powie że Wisła i tak nie awansuje... przez takich ludzi stadiony świecą pustkami...

księżyc - 1 maja 2005, 23:46:10 - *.160.20.5 (unknown)
Moim zdaniem śmieszna jest ta cała LM.Jak sama nazwa wskazuje tylko mistrzowie powinni grać w LM, a nie po 4 zespoły z tych najsilniejszych lig.Zgodziłbym się jednak jak wicemistrzowie z najsilniejszych lig graliby w eLM.To tak jak w życiu kto ma mniej kasy ten jest na dnie i UEFA powinna to zmienic.

anonim - 1 maja 2005, 23:47:03 - *.chello.pl
i tak wisla przegra znowu z jakimis cieniasami
nic im takie kombinowanie nie pomoze

shawn - 2 maja 2005, 1:29:47 - *.14.53.8
Artykuł napisany w lekko histerycznym tonie, a chyba niepotrzebnie. Moim zdaniem to LEPIEJ, że Mistrz Polski zagra w tej drugiej rundzie. Będzie w niej rozstawiony i najprawdopodobniej trafi na kelnerów typu SK Tirana czy HB Thórshavn - co zaowocuje dwoma wygranymi i łatwymi punktami do rankingu UEFA. Oczywiście, istnieje możliwość trafienia na nieco lepszą drużynę (dajmy na to na Mistrza Rumunii czy Bułgarii), jednak i w takim przypadku będzie zdecydowanie łatwiej o punkty, niż w przypadku startu od III rundy i trafienia np. na Everton czy Werder Brema.
Moim zdaniem więc powinniśmy... trzymać kciuki za zwycięstwo Liverpoolu w LM (choć, prawdę mówiąc, prawdopodobieństwo wystąpienia tego zdarzenia jest bliskie zeru). No i za to, aby "niektóre federacje mogły liczyć na specjalne względy".

majahuana - 2 maja 2005, 1:29:56 - *.106.128.3
do d... z taka LM. Gdzie te czasy gdy LM byla co 2 tygodnie i na mecz czekalo sie jak na swieto i emocjonowalo sie meczami druzyn sredniejszej klasy - ze juz nie wspomne o emocjach zwiazanych z naszymi rodzynkami w LM. Tamte czasy juz nigdy nie wroca i to jest wielka strata dla futbolu. Wydzielilbym po lisciu tym ludziom ktorzy doprowadzili do tego ze piekna,emocjonujaca LM poczatku lat 90 zamienila sie w jeden wielki bur... nasaczony gow....... pieniedzmi!!! A moze by tak zwiazki pilkarskie z tych krajow "niekomercyjnych" w LM wystosowaly pisma do UEFA o przywrocenie dawnego porzadku w LM??? moze wtedy UEFA majac kilanascie-kilkadziesiat protestow rozwazylaby powrot LM do starej formuly??? i niech oddadza ludziom PZP!!! to by bylo znow piekne : wtorek -p.UEFA sroda-LM czwartek - PZP I CO WY NA TO????? POZDRAWIAM

snajper - 2 maja 2005, 2:00:26 - *.proxy.aol.com
Po co ogladac takie mecze jak Valaputka Misie cipki z Wisla czy Legia. panowie to nie pilka.
Dla nas Polakow lepiej byloby gdyby w LM grali tylko mistrzowie krajow. Ale sami powiedzcie kto to chce ogladac. Obecna LM bronia wyniki czyli zainteresowanie w europie . Kto chce w europie ogladac zaciete pojedynki nieudacznikow z ligi polskiej z liga gruzinska ? NIKT
najpierw musimy dorobic sie stadionow,dobrych druzyn(chociazby dwoch ) i super kibicow a nie oszolomow jak w Legii klubie ze stolicy na ktorego mecze chodzi 10 tys ludzi z prawie 2 mln miescie . To jest odpowiedz na zainterseowanie poziomem naszej ligi. to jest FAKT
Oby lepiej powodlo sie reprezentacji poniewaz polska ma wwwwwwwwwwwwwwielu kibicow kochajacycj nozna. pozdro dla kumatych

NIZNIK - 2 maja 2005, 3:46:00 - *.chello.pl
Myślę, że nie mamy się co martwić na zapas - wciąż Liverpool nie jest faworytem do wygrania LM i jej zapewne nie wygra. Natomiast z niecierpliwością oczekuję na ranking przedstawiający szanse, dotyczące rozstawienia - wówczas LM, stała by się bliższa, niż kiedykolwiek.

@ - 2 maja 2005, 6:29:54 - *.prawo.uni.wroc.pl
Jeśli "pokonanie teoretycznie slabszego rywala często przekracza nasze możliwości" to na cholere sie pchać, niech od III rundy zaczynają "teoretycznie słabsi rywale" a nasi niech się uczą...

Kidler - 2 maja 2005, 7:36:25 - *.softdesk.com.pl (*.168.1.100)
niech przegraja z mitrzem Armeni bo ja na awans wisły niepostawie i przynajmniej zarobie sporo kasy w profku

WislaK - 2 maja 2005, 8:11:13 - *.broker.com.pl (*.16.5.131)
za to kocham 90minut.pl >>>>FACHOWOSC>>>>

Robi - 2 maja 2005, 10:16:21 - *.48.119.2
shawn: jak mistrz Polski wystartuje od III rundy, też będzie rozstawiony, i trafią na kogoś kto się przebił z II.(w każdym razie tak sądzę - jak ktoś wie lepiej, proszę mnie poprawić)

Goldi - 2 maja 2005, 10:42:50 - *.devs.futuro.pl (*.59.170.155)
Liverpool i tak nie wygra LM. Z czym do ludzi. Zeby zagrać w finale trzeba z Chelsea nie tylko nie stracić gola ale tez go strzelic a to jest mało prawdopodbne. W karnych raczej wieksze sznase ma Ceh niż Dudek.

cyco - 2 maja 2005, 10:57:15 - *.238.56.14 (*.168.2.140)
Podoba mnie sie ten artykul!! Autor chyba jest patriota i zeby tylko nie przeszlo to obok PZPN-u bo bedzie to kolejna ich kleska. A UEFA pewnie nie bedzie sie przejmowac jakims Polaczkami i pewnie Wisla poplynie. A Liverpool i tak pewnie bedzie w nastepnym sezonie bez Polaka wiec to oni niech spadaja!!!

WislaK - 2 maja 2005, 12:33:07 - *.broker.com.pl (*.16.5.131)
Robi, nie jest tak jak mowisz...W trzeciej rundzie moze byc rozstawiona druzyna ktora przebila sie z drugiej (tak bedzie na pewno w przypadku Dynama Kijow, ktore eliminacje na 95% zacznie w drugiej rundzie, a w III bedzie rozstawione), a druzyny ktore zaczynaja eliminacje od III rundy rozstawione byc nie musza...Rozstawione sa najlepsze 16 druzyny sposrod 32, ktore wystapia w III rundzie, bez wzgledu na to kiedy zaczely grac eliminacje

Małolat86 - 2 maja 2005, 13:19:59 - *.82-139.bia.tkb.net.pl
W sumie Ci co na górze pisali , to mieli racje...
Te rozgrywki nie powinny w ogóle nazywać sie Ligą Mistrzów.Jak wskazuje nazwa, przeciez powinni grać sami mistrzowie... Dla mnie nazwa bardziej by pasowała jako Euro Liga.
Z reszta,to wszystko jest nie uczciwe.Jeszcze w połowie lat 90tych Liga 'Mistrzów' była lepsza-mniej komercjalizacji,i to że były takie zespoły jak z Bukaresztu czy nawet nasze polskie.Po prostu chodzi o to,ze bywały druzyny z kazdych stron Europy.I to nadawało kiedyś klimat tym rozgrywkom,a teraz tego nie ma.
70% w LM to zachodnie druzyny.

slayer - 2 maja 2005, 13:39:48 - *.adsl.inetia.pl
majahuana:marzysz- piłką rządzą pieniądze ,a nie kibice. co z tego ,ze stara formuła pucharów była by może ciekaw3sza dla kibiców -to jest money league.Co do dywagacji na temat szans Wisły:oni już pokazali co potrafią w meczach m.in. z Dynamem Tbilisi i z jakąś potężną drużyną z Norwegii( nie pamietam nazwy).Los do nich uśmiechnął się też kiedy wylosowali Anderlecht-drużynę o podobnym potencjale i nie potrafili tego wykorzystać.Toteż spekulacje na temat sazans Wisły prawdopodobnie wezmą w łeb na boisku.Poza tym to polskie kluby są tak biedne na tle Europy(i to nie tylko zachodniej-popatrzcie choćby na Dynamo KijOw I Szachtara;a to pewnie nie koniec),że o LM to możemy zapomnieć.

Bonzo - 2 maja 2005, 13:42:12 - *.acn.waw.pl
A co w tym złego, że zaczniemy od III rundy? Przecież to nawet lepiej, bo można zdobyć więcej punktów w rankingu UEFA, nasz zespół będzie mógł złapać formę i rytm meczów pucharowych ze słabszym rywalem. I tak pewnie gdyby nie grali w tej III rundzie, to by pewnie były jakieś sparingi. A każdy trener wie, że dla piłarzy i ich formy, lepiej grać o "punkty" niż o "pietruszkę". Już nie róbmy z naszych piłkarzy takich frajerów, co ze wszystkim przegrywają. Jeden sezon nam nie wyszedł w pucharach, ale trzeba grać i walczyć, bo o to chodzi w tym sporcie, a nie o to, żeby zarobić na awnasie do Ligi Mistrzów i się przy tym za bardzo nie namęczyć.
Pozdro dla prawdziwych kibiców!

grisza - 2 maja 2005, 16:31:11 - *.internetdsl.tpnet.pl
szkoda gadac kiedys takie druzyny jak HJK Helsinki czy FC Koszyce graly w LM a teraz 5ty raz z rzedu Bayer-Real.

M_Head - 2 maja 2005, 17:27:30 - *.133.218.46
Tytuł wiadomości ucieszył mnie bardzo - triumf mojej ulubionej drużyny zagranicznej przeszkodzi Wiśle, czy można chcieć czegoś więcej ?
Niestety, treść mnie rozczarowała. Można się spierać, czy lepsze dla federacji jest 16., czy 17. miejsce w rankingu UEFA. Generalnie lepiej jest być jak najwyżej, jak najbliżej upragnionego miejsca 15., ale z drugiej strony zajmując miejsce 16. traci się właśnie punkty płynące z II rundy eliminacji do Ligi Mistrzów. Jednak skoro pojawia się możliwość uciułania tego dodatkowego 0.5 punktu (w przypadku 2 zwycięstw) bez konieczności spadania w rankingu, to czym tu się smucić?
Oczywiście, dla Wisły jest to trochę niewygodne ze względu na krótsze wakacje i to mnie nieco pociesza. Po przeczytaniu tytułu newsa spodziewałem się jednak większych trudności czekających na Wisłę :/.

cinek - 2 maja 2005, 17:34:19 - *.elsat.net.pl
mysle ze w nadchodzacym sezonie ligi mistrzow wisla nie awansuje do fazy grupowej tych rozgrywek,poniewaz tak jak zawsze po zakonczeniu obecnego sezonu z druzyny odejda czolowi pilkarze,a ci ktorzy beda mieli ich zastapic beda zbyt slabi.Po za tym znajac zycie wisla znowu trafi na jakis silny zespol typu np.inter mediolan i bedzie pozamiatane.Pozdrawiam

Wilus - 2 maja 2005, 17:34:45 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.144)
Panowie, powiem Wam jedno, z takim poziomem jaki reprezentuja nasze kluby to szkoda wogole gadac o LM. Racja pieniadz zawladnal LM, ale ja sie nie dziewie, tez wole ogladac zespoly, ktore przez 90 minut dostarczaja niesamowitych emocji, niz naszych kopaczy, ktorzy kalecza pilke a kazde dobre zagranie mozna policzyc na palcach jednej reki. Jak chce zobaczyc kaszane to ide na lige. LM niech bedzie dla tych co potrafia cieszyc widzow swoja gra.

HKSNH - 2 maja 2005, 18:10:36 - *.zax.pl (*.22.36.132)
Wg. mnie to powinno całkiem nam zostać odebrane miejsce do ELM za to od razu do PUEFA (tam możemy coś pokazać) bo nawet gdyby Wisła Kraków (a mi się wydaje że to Groclin będzie mistrzem) trafiła do LM (wskutek szczęścia w losowaniu par w III R ELM) to by się tylko ośmieszyła. Natomiast właśnie Groclin, Amica czy Lech mogłyby coś pokazać w UEFA. Oczywiście powinno się sięgać po najwyższe jabłka, ale z drugiej strony - po co się ośmieszać.

wszechwied - 2 maja 2005, 19:08:21 - *.25.138.210 (*.10.10.174)
Do niekumatych: najpierw jest III runda, później II, następnie I i faza grupowa! A nie na odwrót:D

wszechwied - 2 maja 2005, 19:10:34 - *.25.138.210 (*.10.10.174)
A raczej odwrotnie:P

Małolat86 - 2 maja 2005, 22:01:46 - *.82-139.bia.tkb.net.pl
Grisza
Dokładnie ! I to jest najbardziej bolesne.
Liga 'Mistrzów' - wygląda tak , jakby Europa sie podzieliła.

Rafał84 - 3 maja 2005, 10:43:46 - *.inter-lan.pl
Moim zdaniem zadna nasza druzyna nie zasługuje na gre w LM.Polskie druzyny udowodnily to w ostatnich eliminacjach 8(.Nie wiem czemu kazdy sie tak ekscytuje tym ze np Wisla wejdzie do grupowych rozgrywek -jak jej sie uda .Pytanie tylko po co ?
Moze jako "druzyna do bicia" jak na ostatnim mundialu reprezentacja.Jak juz "wchodzic" to trzeba miec silna druzyne, na dzisiaj az mnie ciarki przechodza jak sobie pomysle iz Wisla mogla by zagrac z Milanem,Chealse*i,Barcelona ... Najpierw niech uporaja sie z Dynamem Tybilisi 8)
pozdro dla wszystkich z Wyszkowa
BuG Wyszkow

Zibi - 3 maja 2005, 13:50:33 - *.hel.org.pl (*.255.238.125)
Nie ważne od której rundy polskie drużyny zaczną, bo i tak nie wejdą do LM

macias - 3 maja 2005, 15:28:05 - *.pro-internet.pl
zgadzam sie z zibim i daltego przynajmniej wole ogladac piekny futbol w wykonani LFC niz jakies inne druzyny!

aa(CK)en - 3 maja 2005, 16:35:55 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.1.12.7)
podobnie jak Kidler postawie na jakiegos mistrza Armenii i powieksze swoj budzecik :D w koncu wiadomo ze nasze zespoły maja jakies uczulenie na te słabsze zespoły hehe wiec czy w 2 czy w 3 rundzie nasz zespol odpadnie .... pozdro dla prawdziwych kibicow !!!! a szczegolnie dla kibicow Korony Kielce i ich zgod !!! Oj co ja widze Korona juz w 1 lidze !!!!

bela - 3 maja 2005, 17:38:20 - *.afrodyta.net (*.168.8.54)
ludzie więcej optymizmu !!

a-c - 4 maja 2005, 3:00:19 - *.50.40.78
1) Wszyscy buzują nad tym piatym miejscem dla Anglików, jakby Czerwoni już tę Ligę Mistrzów wygrali. Powoli, powoli, bo się motur spoli.
2) Jak na razie UEFA zadeklarowała tylko, że rozpatrzy ew. wniosek Liverpoolu, nie że na pewno przyzna im miejsce.
3) Wisła naprawdę nie musiałaby być rozstawiona w III rundzie. I naprawdę chyba lepiej zagrać w IIgiej, wygrać dwa razy i uzbierać trochę rankingu.
4) Podobno niejaki Platini obiecywał powrót do starych formuł pucharowych w razie elekcji na prezydenta UEFA...

marsad - 4 maja 2005, 10:01:51 - *.gl.digi.pl
Co za bzdurny artykuł. Wszystko przecież sprowadza się do jednego. Żeby grać w LM trzeba poprostu wygrywać. Choćby zaczynając od VI rundy.
Znając polskie realia to Wisła zrobi mistrza, wyprzeda najlepszych zawodników, i żegnaj LM.

trepka - 4 maja 2005, 14:22:11 - *.plock.mm.pl
jest juz po ptokach liverpool wygral z chelsea i wygra cala lm!!YOU'LL NEVER WALK ALONE!!!!

Pasy - 4 maja 2005, 15:51:10 - *.warszawa.sdi.tpnet.pl
No, wbrew temu, co pisze UEFA w trakcie transmisji meczów, powinni dbać o futbol, a tymczasem dbają o kasę kilku njabogatszych frajerów. Dramat.
UEFA - We care about money

Dragon - 5 maja 2005, 9:57:26 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.50.1.59)
Zgadzam się z wszystkimi którzy są za tym, aby wrócić do tego jak w LM grali sami mistrzowie i to nie ważne czy z Angli, Włoch, itp. ale również z Polski, Armenii czy Luksemburga bo co to za nazwa Liga Mistrzów skoro już zespół z 4miejsca np z Anglii gra w LM. A z tego co pan Johansson mówi to może wogóle polski klub niech nie startuje a Anglia niech i 6zespól wystawi. Pozdro dla Kibiców GKS Tychy, Cracovii, ŁKS Łódź oraz Sandecji Nowy Sącz

poverovsky - 5 maja 2005, 11:52:04 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.6.0.115)
cracovia przyjmijcie wisłę jak się należy : po bratersku lecz wygrajcie

funky - 5 maja 2005, 15:59:24 - *.internetdsl.tpnet.pl
lepiej żeby Liverpool wygrał i dostał miejsce w LM, Wisła przejdzie 2 rundę a Fenerbahce (mistrz Turcji) jest niżej od Wisły w rankingu i zwiększa to szansę na rozstawienie Wisły w 3 rundzie - prawda pani Maćku ???

tomaszek16 - 5 maja 2005, 16:23:16 - *.internetdsl.tpnet.pl
LM tu powinni grac sami mistrzowe z Eurpoy a nie ze z polski mistrz zagra w II lub III rundzie i tak odpadną a z Angli awansuje 5 zespolów!! Co to jest za liga mistrzów!!!!!!!!!!!!!

ogon osła - 5 maja 2005, 21:47:58 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.48)
bardzo słuszna decyzja: jeśli FC Liverpool wygra ligę-miszczów, to należy mu się występ w tych rozgrywkach w następnym sezonie (czy mogłoby być inaczej??!)
253

tvp - 6 maja 2005, 5:25:49 - *.134.146.126
hmmm

Łukasz - 6 maja 2005, 9:06:15 - *.telpol.net.pl (*.242.64.40)
Więc w takim razie życzę wygranej w LM drużynie Liverpool!!!

kit - 6 maja 2005, 10:45:24 - *.teledisnet.be
wygra liverpool dudek garcia najlepszi trzeci polak wygra lig mistrzow

Kai - 6 maja 2005, 12:42:29 - *.internetdsl.tpnet.pl
No to Johann pojechal po garach...nie mozna odebrac Ewertonowi miejsca..ale Polakom mozna i to na 2 miesiace przed rozgrywkami...co za genialne podejscie do tematu...i jeszcze te absurdalne kary dla Interu za trafienie Didy. Uefa przechodzi sama siebie...hehe to sie nazywa sprawiedliwosc pelna geba. Kretyn jakich malo.

Kai - 6 maja 2005, 12:49:06 - *.internetdsl.tpnet.pl
Do Rafal84...sprobuj zrozumiec ze bez kasy nie zbudujesz dzis druzyny...a ta kasa lezy wlasnie w LM...wiec chodzi o to zeby sie tam dostac i nieco jej wydrzec. Twoj tok rozumowania jest 5-latka z calym szacunkiem dla ciebie.

ja_ro - 6 maja 2005, 20:04:13 - *.lodz.mm.pl
a może niech mistrzowie Polski zaczynają grać od finału ?? Moze kiedyś się im sfarci

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas