[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


14 września 2005, 9:44:11 - mogiel
Jakosz załatwił Serrę na rok!

Piłkarz Zagłębia Lubin Carlos Renan Bloise Serra może nawet rok nie grać w piłkę po brutalnym faulu Grzegorza Jakosza z Arki Gdynia!

Serra ma złamaną z przemieszczeniem kość piszczelową i strzałkową. Operacja kontuzjowanej kończyny trwała aż 1,5 godziny. Brazylijczyk będzie domagał się w procesie cywilnym odszkodowania od piłkarza Arki.

- To, co zrobił ten piłkarzyna, to chamstwo i barbarzyństwo - powiedział o czynie Jakosza nowy trener Zagłębia, Franciszek Smuda.


źródło: Super Express

Hase - 14 września 2005, 10:06:34 - *.tv
pilka chyba jest gra kontaktowa ???? a moze sie myle ????

jogi - 14 września 2005, 10:08:58 - *.chello.pl
ale nie az tak kontaktowa

Malin - 14 września 2005, 10:13:32 - *.torun.mm.pl
Hase widziales wogole ten faul ? Zastanow sie co Ty piszesz !

kai - 14 września 2005, 10:13:45 - *.chello.pl
Jakosz przesadził.mam nadzieje,ze zostanie za to surowo ukarany.nie potrafil poradzic sobie z Brazylijczykiem to go brutalnie sfaulowal.za slaby na 1-sza lige to niech gra w rezerwach!!

seb - 14 września 2005, 10:32:13 - *.internetdsl.tpnet.pl
Serra zamało jadł danonków że ma taki kruche gnaty

Waldek-Mat - 14 września 2005, 10:38:33 - *.krzeczyn-wielki.sdi.tpnet.pl
Inna sprawa, że za taki brutalny faul powinna być czerwona kartka a nie ledwie żółta. Sędzia się nie popisał.

Garm - 14 września 2005, 11:15:20 - *.acn.waw.pl
Jakosz powinien być zawieszony tak długo, jak Serra nie może grać. Może w przyszłości by pomyślał zamiast robić coś, za co w normalnym kraju poszedłby do pierdla...

Skoku - 14 września 2005, 11:20:04 - *.internetdsl.tpnet.pl
Czego wy domagacie sie od Arki? Przeciez tam graja tylko tacy kopacze. Nie potrafia grac, za to brutlnie faulowac owszem. (przyklad Imeh vs Szala)

sey - 14 września 2005, 11:42:43 - *.chello.pl
powinni mu za karę też połamać nogę albo nawet dwie

Martino - 14 września 2005, 11:47:20 - *.swietochlowice.org (*.168.15.43)
Właśnie powinna być kara dla tego piłkarzyny Jakosza, poprostu zdyskfalifikować na 10 spotkań ...........a co!!!!!!!!!!!!!

sewr - 14 września 2005, 12:18:38 - *.51.191.98 (*.62.20.79)
skad mozna sciagnac filmik z tym faulem chetnie bym obejrzal ,dzieki pozdrawiam

scottie - 14 września 2005, 12:23:00 - *.customer.eircom.net
Tak się składa że jestem kibicem Arki,ale za to co zrobił Jakosz moim zdaniem powinien dostać czerwoną kartkę bez względu na to jaki był efekt!!!A co do kary to wydaje mi sie iż 5 spotkań na tym szczeblu jest wysoką karą,plus od klubu dodatkowa kara za nienormalne zachowanie.Dla mnie było to wysoce niesportowe zachowanie i zrobił to celowo!Jak również jestem pewny że przed swoim idiotycznym faulem nie zdawał sobie sprawy z tego jakie może on wywołać konsekwencje!!!Trzeba pokazać "drwalom" że ich miejsce nie jest na boisku,nawet jeśli grają w klubach którym kibicujemy!!!Ze sportowym pozdrowieniem

wojtas_gdy - 14 września 2005, 12:41:49 - *.chello.pl
Ilu dobrych a nawet b dobrych pilkarzy sie w ten sposób traci - po takiej kontuzji to juz nie bedzie ten sam piłkarz.

BKS&WKS&TS - 14 września 2005, 12:42:41 - *.51.240.74 (*.168.10.154)
Możesz podac linka do tego filmiku bo nie mogę znaleźć.

marek - 14 września 2005, 12:47:46 - *.75.241.10
Do Hase - człowieku czy Ty zdajesz sobie sprawę z tego co napisałeś, czy chciałeś się pokazać? Jeśli to drugie to dlaczego takim głupim tekstem? Jakosz być może zachował się jak drewniak i pewnie jest zadowolony, że to nie jego nogi ucierpiały.

barti krk - 14 września 2005, 13:15:13 - *.150.99.136
hase grales kiedys w pilke masz racje to jest gra kontaktowa ale nie dla debili

Waldi - 14 września 2005, 13:24:29 - *.160.7.131 (*.4.2.7)
to winni są trenerzy,którzy mówią do zawodników:walcz jak tylko umiesz,masz walczyć itd..bo cię wy.....z drużyny a do tego dobierają sobie takich Jakoszów, łamaczy technicznej piłki i widać efekty.Zamiast grać piłką to się o nią WALCZY.Powinni trenerom zabronić używać tego sformułowania w PZPN.Liczy się tylko dla nich Walka a nie gra z głową.Smuda w tym przewodzi a tu nagle się na to skarży.

Gdabski - 14 września 2005, 13:40:05 - *.aster.pl (*.64.7.135)
Wideo jest na przykład tu:
http://sport.gazeta.pl/sport/0,68054.html

obiektywny - 14 września 2005, 14:26:00 - *.chello.pl
Jakosz za ten faul dostał tylko żółtą kartkę, a tu nawet czerwona nie byłaby odpowiedznią karą...
ktoś dostanie czerwoną za rękę w polu karnym i musi pauzować za karę, a on??? będzie biegał po boiskach i...aż strach pomyśleć !!! mojim zdaniem kara dla takich brutali powinna być następująca - powinien pauzować tak długo dopóki kontuzjowany piłkarz nie powróci na boisko po wyleczeniu urazu, bo dlaczego brutal ma grać, a Bogu Ducha winny kontuzjowany gracz musi cierpieć i nie grać??? co o tym sądzicie ???

Remle - 14 września 2005, 14:32:46 - *.telpol.net.pl
Niejaki (albo nijaki) Piotr Gierczak w ciągu swojej wspaniałej kariery połamał noge dwóm piłkarzom Ruchu: Marcinowi Molkowi oraz Piotrowi Mosórowi. Za te faule nie obejrzał nawt żółtej kartki, a PZPN nie ukarał go w ogóle. Po tejj kontuzji Molek nie grał w piłkę prawie rok, a Mosór 7 miesięcy. Do formy sprzed kontuzji Molek nie wrócił już nigdy, a był wtedy (jesień 1999) jednym z czołowych piłkarzy będącego liderem tabeli Ruchu.
Jakosz sfaulował Serrę brutalnie i powinien ponieść tego konsekwencje zarówno dyscyplinarne (zawieszenie na kilka spotkan) oraz finansowe. Powinno to nauczyć i przestrzec innych "kosiarzy" przed taka grą. Karę powinien otrzymac również sędzia meczu za nie pokazanie czerwoenj kartki poo TAKIm faulu

spioch - 14 września 2005, 14:45:49 - *.debacom.pl (*.230.18.52)
Zawiesić go na tyle ile połamany będzie sie musiał leczyć noge + pokryć koszty leczenia + pokryć straty klubu związane z kontuzją i oczywiście wypłacać mu to co ma należne w kontrakcie.Faul był popełniony celowo i miał na celu spowodowanie kontuzji. Z patologią na boisku trzeba walczyć i pokazywać że to sie nie opłaca.

Dariuuusz - 14 września 2005, 15:06:44 - *.chello.pl
Bzdury bzdury bzdury - ok powinna być czerwona kartka ale na Boga "spioch" co ty piszesz !!! " Faul był popełniony celowo i miał na celu spowodowanie kontuzji" ??? Co ty pleciesz człowieku, może od razu napisz że Jakosz chciał go zabić. Niech za to Jakoszowi połamali nogi, spalili dom i zgwałcili żonę co? Piłka nożna to jest gra bardzo kontaktowa, Jakosz sfaulował ewidentnie i powinien dostać zdecydowanie czerwoną kartkę ale nie jest to pierwszy i ostatni tego typu faul!

Dzw - 14 września 2005, 15:12:01 - *.internetdsl.tpnet.pl
Macie racje ful był głupi i bez sensu(to delikatne okreslenie) a kar powinna byc surowa.Sam jestem kinbicem Arki ale nie moge sie pogodzic z takim zachowaniem mozemy zagrac słabo (kazdym sie zdazy)ale nie brutalnie.Wiem ze to niwiel zmieni ale jako kibic mojej ukochanej Areczki pragne wyrazic ubolewanie

Arkafan - 14 września 2005, 15:39:29 - *.gdynia.mm.pl
Widziałem ten faul na stadionie bardzo dokładnie, uważam, że Jakosz przesadził i powinien dostać czerwoną kartkę. Ale moim zdaniem zawieszać go nie należy, bo PZPN ma za zadanie ocenićsam faul, a nie kierować się tym, że Serra ma złamaną nogę.

sydof - 14 września 2005, 15:40:17 - *.olsztyn.mm.pl
nie ma szans w procesie cywilnym.kiedys skarzono juskowiaka w takim samym przypadku i zadnej kary nie dostal.to taki zawod ze kazdemu moze sie stac krzywda na boisku.

Kirk - 14 września 2005, 15:45:15 - *.amenworld.com
Nasza liga pełna jest boiskowych bandytów. Teraz jemu powinno się komisyjnie złamać nogę w ramach rekompensaty

guzik - 14 września 2005, 15:54:28 - *.bielsko.dialog.net.pl
a skończy się pewnie na upomnieniu arbitra i na 2-3 meczach zawieszenia dla piłkarza a powinien dostać z dziesięć i karę finansową od PZPN, od klubu jak i po procesie cywilnym! idiotów trzeba karać i to surowo!!!

sernik - 14 września 2005, 15:57:16 - *.rumia.sdi.tpnet.pl
Jestem kibicem Arki i mimo potężnej sympatii do tego klubu i jego piłkarzy jestem za tym, aby ukarać Jakosza. Obejrzałem sobie jeszcze raz na spokojnie jego wejście i stwierdzam, że odsunięcie od kilku meczy jest wręcz konieczne. Grzegorz wszedł Brazilijczykowi bardzo brutalnie, a widok nogi Serry utwierdza mnie w tym, że zagranie Jakosza było po prostu chamskie :/

Pit - 14 września 2005, 16:21:50 - *.telkonet.pl (*.5.3.36)
a kto zapłaci Markowi Citce za zlamanie kariery?? chłopakmógłwyladowac w Milanie lub Barcie

Bonzo - 14 września 2005, 17:30:52 - *.aster.pl (*.210.157.122)
Ludzie zastanówcie się: faul był równie brutalny, chamski, bandycki co PRZYPADKOWY. Jakosz się po prostu spóźnił z interwencją. Gdyby Serra nie trafił do szpitala tylko grał dalej to pewnie nie było by w ogóle sprawy. Takie faule (spóźnione wejście wślizgiem) to norma na boiskach - na szczęście - tylko nieliczne kończą się groźniejszymi urazami. Więc już nie gadajcie głupot, że powinna być dyskwalifikacja na 10 meczy i łamanie nóg Jakoszowi, bo równie dobrze mógł by to być ktoś inny w innym meczu tej samej kolejki - taka gra, ryzyko jest wpisane i nie da się uniknąć takich sytuacji.
Pozdro dla prawdziwych kibiców.

anty jakos - 14 września 2005, 17:30:58 - *.netia.com.pl (*.168.1.194, 192.168.3.2)
jakosz to jakiś amator.wiedziałem że raka to słaba drużyna, lae nie wiedziałem że mają aż takich "łebów"

fotball - 14 września 2005, 19:45:10 - *.gdynia.mm.pl
ty anty jakos najpierw słownik j.polskiego potem wypowiedzi na internecie
slowo "łebów" normalnie powala mnie na ziemie hahhahaha

guzik - 14 września 2005, 19:49:37 - *.bielsko.dialog.net.pl
Bonzo - faktycznie zdarzają się przypadkowe faule, ale nie takie!!! widziałeś to wogóle? przecież Jakosz wszedł wyprostowaną nogą z wielką siłą, a gdy się robi taki wślizg z takim impetem to trzeba być albo głupim albo nie wiedzieć jaką można wyżądzić krzywdę czymś takim! więc jeśli jest głupi to powinien zostać ukarany tak przez PZPN jak i przez klub, a jesli nie zdawał sobie sprawy co można w taki sposób zrobić to znaczy że jest zwykłym amatorem i nie powinno być dla takiego miejsca w ekstraklasie!!!

dr - 14 września 2005, 20:06:03 - *.238.116.3
guzik a ty widziales ??? ja bylem od tego zdarzenia 20 metrow i zapewniam cie ze bylo to ostre wejscie ale tak jak napisal Bonzo ze faul ten byl konsekwencja spoznionego wejscia Jakosza a nie celowego. Ale wszyscy ktorzy widzieli to w tv oczywiscie wiedza lepiej

scottie - 14 września 2005, 23:43:14 - *.customer.eircom.net
a co Ty dr wiesz o Jakoszu?to nie jest pierwszy raz ze on gra tak brutalnie,a na boiskach biega wielu kopaczy którzy póżniej przy piwie opowiadają sobie jak to załatwił tego lub tamtego i mają z tego wielką przyjemność!!! I tak się dzieję od "B"-klasy,aż po Ekstraklasę.Smutne,ale prawdziwe!Chciałbym wierzyć że Faul był przypadkowy,ale widziałem to w TV i rozmawiałem z kolegą który być może siedział obok Ciebie,bo też był bardzo blisko.A jego zdaniem to było zagranie celowe,tylko zapewne nie chciał mu złamać nogi

schwyntzu - 15 września 2005, 9:50:09 - *.aster.pl (*.65.27.128)
Panowie! Zamiast awanturować się o to czy był to faul celowy czy też nie, wejdźcie na link podany przed Gdabskiego (http://sport.gazeta.pl/sport/0,68054.html), który myślę rozwieje wszelkie wątpliwości.
Wielu może się ze mną nie zgadzać, ale w momencie kiedy Jakosz wchodzi pełnym impetem w piszczel zawodnika, który go ograł (wiedząć, że nie ma szans na wygarnięcie piłki), a cała akcja dzieje się na środku boiska to chyba nie ma wątpliwości, że był to celowy, brutalny faul taktyczny, który skończył się tragicznie dla brazylijczyka... Należy mieć nadzieje, że noga zrośnie mu się tak dobrze jak Larssonowi i jeszcze będzie mógł dobrze grać w piłkę (co dzisiaj, niestety, nie jest takie oczywiste). A jeśli chodzi o Jakosza to: Powinien przeprosić, pokryć koszty leczenia i odbyć dyskwalifikację co najmniej do końca rundy.
Pozdrawiam wszystkich prawdziwych kibiców w Polsce (L).

Damian - 15 września 2005, 10:34:03 - *.gdynia.mm.pl
Jestem z Arki i fasul ten widziałem z bliska(kryta)
Sędzia popełnił błąd dając Jakoszowi żółtą a nie czerwoną kartke gdyż faul był brutalny.Czy było to zagranie z premedytacją celowe.Na to nie odpowiem gdyż jak Jakosz rozpędzał się Serra miał piłke przy nodze.Gdy już robił slizg Serra wypuścił sobie piłkę a Jakosz nie zdążył cofnąć nogi.Faul jednak był i zawieszenie jeśli tak oew będzie bedzie słuszne.Szkoda że obrona nam sie tak sypie(Cios do końca roku,Jakosz pewnie też na kilka meczy)No ale za głupotę trzeba płacić a piłka to sport gdzie jest jeden za wszystkich a wszyscy za jednego;/

niewazne - 15 września 2005, 11:17:05 - *.internetdsl.tpnet.pl
Przeciez zwiazek moze Janosza ukarac zaocznie czerwona kartka, zmienic decyzje sedziego... takie sytuacje juz byly np. w Serie A
Panowie pisza tutaj o przypadkowym faulu, tylko dlaczego Janosz nie przejal sie lezacym rywalem? nawet do niego nie podszedl Zgadzam sie, zwiazek powinien zawiesic takiego zawodnika, i kazdego nastepnego postepujacego w taki sposob, pozdrawiam!!!

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas