[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


9 października 2005, 22:24:24 - maciejko
Mistrzostwa świata 2006 - analiza

Po sobotnich spotkaniach eliminacji mistrzostw świata znamy już 24 finalistów przyszłorocznego mundialu. W odpowiedzi na wiele pytań przygotowaliśmy analizy dotyczące koszyków podczas losowania finałów MŚ oraz szans poszczególnych krajów w walce o pozostałe osiem przepustek do Niemiec.

I. Finały

Tuż po tym jak polska reprezentacja zapewniła sobie awans do przyszłorocznych mistrzostw świata, wśród kibiców rozgorzały dyskusje dotyczące potencjalnych rywali Polaków w finałach. Wyjaśnijmy więc kilka kwestii związanych z losowaniem finałów MŚ 2006 (9 grudnia 2005 w Lipsku).

Otóż na pewno FIFA nie podzieli drużyn na poszczególne koszyki po kolei według rankingu FIFA, jak sugerują niektórzy. Analizując choćby skład koszyków podczas poprzednich MŚ (w 2002 roku), pewnym jest, że FIFA rozstawi tylko osiem najmocniejszych drużyn, zaś resztę finalistów podzieli na koszyki "geograficzne". Wiadomo, że w każdej grupie mogą znaleźć się maksymalnie dwie drużyny z Europy, a zespoły z tej samej konfederacji (oprócz Europy) nie mogą trafić na siebie.

W 2002 roku o rozstawieniu najmocniejszych drużyn decydował specjalny ranking, w którym brano pod uwagę wyniki poszczególnych krajów z trzech poprzednich finałów MŚ oraz punkty w rankingu FIFA z trzech poprzednich lat.

Idąc tym tropem, jeżeli FIFA zastosuje taki sam system, jak podczas poprzednich finałów, należy spodziewać się, że koszyki podczas losowania finałów MŚ 2006 będą wyglądać następująco:

Koszyk 1 (drużyny rozstawione) - Brazylia (obrońca tytułu), Niemcy (gospodarz), Hiszpania*, Meksyk, Argentyna, Włochy, Anglia, Francja*
Koszyk 2 (UEFA) - Holandia, Polska, Ukraina, Chorwacja, Portugalia oraz cztery pozostałe zespoły europejskie (w związku z tym, że w tym koszyku jest dziewięć drużyn, "nadprogramowa" trafi do grupy Brazylii, Argentyny lub Meksyku)
Koszyk 3 (Afryka, Ameryka Południowa, Oceania) - Togo, Angola, Tunezja, Wybrzeże Kości Słoniowej, Ghana, Ekwador, Paragwaj, zwycięzca barażu CONMEBOL/Australia
Koszyk 4 (Azja, CONCACAF) - Iran, Japonia, Korea Południowa, Arabia Saudyjska, zwycięzca barażu Azja/CONCACAF, USA, Kostaryka

* drużyny, które jeszcze nie zapewniły sobie awansu do finałów

W zależności od wyników interkontynentalnych spotkań barażowych możliwe są zmiany (np. Afryka i CONCACAF w jednym koszyku, tak jak podczas MŚ 2002), ale ogólna koncepcja pozostanie niezmieniona.

Koszyki MŚ 2006 - ranking (wg zasad zastosowanych w MŚ 2002):

1. Brazylia   64
2. Hiszpania  49
3. Meksyk     48
4. Niemcy     48
5. Argentyna  47
6. Włochy     47
7. Anglia     46
8. Francja    44 (44.33)
----------------
9. Holandia   44 (43.66)
10. USA       43


Uwaga: Do rankingu wliczono wrześniowy ranking FIFA - do czasu losowania ulegnie on zmianie i może wpłynąć na powyższy ranking.

II. Eliminacje

Znanych jest już 24 finalistów: Niemcy, Japonia, Iran, Korea Południowa, Arabia Saudyjska, Argentyna, Ukraina, USA, Brazylia, Meksyk, Angola, Togo, Ghana, Wybrzeże Kości Słoniowej, Holandia, Polska, Anglia, Chorwacja, Włochy, Tunezja, Portugalia, Ekwador, Paragwaj, Kostaryka. O pozostałe osiem miejsc w finałach walczą jeszcze 24 drużyny - oto krótka analiza:

1. Zwycięzca grupy IV (Europa) - Francja, Irlandia lub Szwajcaria

Najbardziej wyrównana i skomplikowana grupa - przed ostatnią serią spotkań aż trzy drużyny mają szanse na wygranie grupy (!). Co ciekawe nie ma na to szans aktualny lider, Izrael.

Przeanalizujmy poszczególne warianty (przypomnijmy, że w eMŚ w bilansie meczów bezpośrednich gole wyjazdowe nie decydują o wyższej lokacie). Mecze ostatniej kolejki: Irlandia - Szwajcaria, Francja - Cypr.

- Szwajcaria wygrywa, Francja wygrywa minimum pięcioma bramkami -> awans: Szwajcaria lub Francja (zadecyduje różnica bramek - obecnie: SUI +11, FRA +8), baraż: Szwajcaria lub Francja
- Szwajcaria wygrywa, Francja wygrywa maksymalnie czterema bramkami -> awans: Szwajcaria, baraż: Francja
- Szwajcaria wygrywa, Francja remisuje -> awans: Szwajcaria, baraż: Francja
- Szwajcaria wygrywa, Francja przegrywa -> awans: Szwajcaria, baraż: Izrael
- Szwajcaria remisuje z Irlandią, Francja wygrywa -> awans: Francja, baraż: Szwajcaria
- Szwajcaria remisuje z Irlandią, Francja remisuje -> awans: Szwajcaria, baraż: Izrael
- Szwajcaria remisuje z Irlandią, Francja przegrywa -> awans: Szwajcaria, baraż: Izrael
- Irlandia wygrywa, Francja wygrywa -> awans: Francja, baraż: Irlandia
- Irlandia wygrywa, Francja remisuje -> awans: Irlandia, baraż: Francja
- Irlandia wygrywa, Francja przegrywa -> awans: Irlandia, baraż: Izrael

Reasumując:
- Szwajcaria - jeśli chociaż zremisuje, zagra co najmniej w barażach
- Francja - jeśli wygra, zagra co najmniej w barażach
- Irlandia - jeśli wygra, zagra co najmniej w barażach
- Izrael - ma szanse na baraże tylko pod warunkiem, że Francja nie wygra

2. Zwycięzca grupy VII (Europa) - Serbia i Czarnogóra lub Hiszpania lub Bośnia i Hercegowina

W tej grupie oczywiście kluczowy będzie mecz Serbów z Bośniakami. W poniższych rozważaniach zakładamy, że Hiszpania pokona San Marino. Mecze ostatniej kolejki: Serbia - Bośnia, San Marino - Hiszpania.

- Serbia wygrywa -> awans: Serbia i Czarnogóra, baraż: Hiszpania
- Serbia remisuje, Hiszpania wygrywa maks. trzema bramkami -> awans: Serbia i Czarnogóra, baraż: Hiszpania
- Serbia remisuje, Hiszpania wygrywa min. czterema bramkami -> awans: Hiszpania, baraż: Serbia i Czarnogóra
- Bośnia wygrywa -> awans Hiszpania, baraż: Bośnia i Hercegowina

Bośniacy mają czysto teoretyczne szanse na awans z pierwszego miejsca, ale wymagałoby to straty punktów przez Hiszpanów z San Marino.

3. Szwecja lub Czechy lub Rumunia

W praktyce Szwecja może być pewna gry w niemieckich finałach, ale bardzo teoretyczne szanse aby ich ubiec, mają Czesi oraz Rumuni. Mecze ostatniej kolejki: Szwecja - Islandia, Finlandia - Czechy, Andora - Armenia.

Jeśli Szwecja co najmniej zremisuje z Islandią, to wchodzi bezpośrednio do MŚ 2006. Sprawdzanie innych wariantów zaczyna się dopiero w przypadku porażki Skandynawów - oto co musiałoby się wydarzyć, żeby inne drużyny awansowały zamiast Szwedów:

- Czechy - jeśli Armenia nie wygra z Andorą oraz jeśli Czesi wygrają wysoko z Finlandią, a Szwedzi przegrają wysoko z Islandią. Różnica bramek Czechów to +14, a Szwedów +24, więc w tych dwóch wspomnianych spotkaniach Czesi muszą zniwelować dziesięć goli różnicy.

Jeżeli Armenia wygra z Andorą, to różnica bramek Czechów w tabeli drugich miejsc zmniejsza się do +9.

- Rumunia - jeśli Armenia nie wygra z Andorą oraz jeśli Szwecja przegra z Islandią osiemnastoma bramkami.

4. Baraż (Oceania - CONMEBOL) - Australia lub Urugwaj lub Kolumbia lub Chile

Australijczycy zapewnili już sobie grę w tym barażu, natomiast o prawo gry nadal walczą trzy drużyny z Ameryki Południowej. Mecze ostatniej kolejki: Urugwaj - Argentyna, Chile - Ekwador, Paragwaj - Kolumbia.

- Urugwaj wygrywa -> baraż: Urugwaj
- Urugwaj nie wygrywa, Kolumbia wygrywa -> baraż: Kolumbia
- Urugwaj nie wygrywa, Kolumbia nie wygrywa, Chile wygrywa -> baraż: Chile
- Urugwaj remisuje, Kolumbia nie wygrywa, Chile nie wygrywa -> baraż: Urugwaj
- Urugwaj przegrywa, Kolumbia remisuje, Chile remisuje -> baraż: Urugwaj
- Urugwaj przegrywa, Kolumbia remisuje, Chile przegrywa -> baraż: Kolumbia
- Urugwaj przegrywa, Kolumbia przegrywa, Chile wygrywa -> baraż: Chile
- Urugwaj przegrywa, Kolumbia przegrywa, Chile nie wygrywa -> baraż: Urugwaj

5. Baraż (Azja - CONCACAF) - Uzbekistan lub Bahrajn lub Trynidad i Tobago lub Gwatemala

O tym kto zagra w tym barażu z Azji zadecyduje rewanżowy mecz w środę w Bahrajnie (w pierwszym meczu w Uzbekistanie padł remis 1-1). Natomiast o prawo gry w barażu z ramienia CONCACAF walka będzie toczyć się w ostatniej kolejce spotkań tamtejszej grupy eliminacyjnej. Mecze ostatniej kolejki: Trynidad i Tobago - Meksyk, Gwatemala - Kostaryka

- Trynidad wygrywa -> baraż: Trynidad i Tobago
- Trynidad nie wygrywa, Gwatemala wygrywa -> baraż: Gwatemala
- Gwatemala nie wygrywa -> baraż: Trynidad i Tobago

6-8. Baraże europejskie

Sześć drużyn z drugich miejsc utworzy trzy pary barażowe - oto kto może znaleźć się w tym gronie:

* Grupa I - Czechy lub Rumunia lub nikt

Czesi muszą wygrać z Finlandią, w przeciwnym razie w barażach zagrają Rumuni. Wariant gdy wicemistrz tej grupy awansuje bezpośrednio do MŚ omówiono w punkcie nr 3.

* Grupa II - Turcja lub Dania lub Grecja

Mecze ostatniej kolejki: Kazachstan - Dania, Grecja - Gruzja, Albania - Turcja

- Turcja wygrywa -> baraż: Turcja
- Turcja nie wygrywa, Dania wygrywa -> baraż: Dania
- Turcja remisuje, Dania nie wygrywa, Grecja wygrywa co najmniej dziewięcioma bramkami -> baraż: Grecja
- Turcja remisuje, Dania nie wygrywa, Grecja wygrywa maks. 8 bramkami lub nie wygrywa -> baraż: Turcja
- Turcja remisuje, Dania i Grecja nie wygrywają -> baraż: Turcja
- Turcja przegrywa co najmniej trzema bramkami, Dania remisuje, Grecja nie wygrywa -> baraż: Dania
- Turcja przegrywa maks. dwiema bramkami, Dania remisuje, Grecja nie wygrywa -> baraż: Turcja
- Turcja przegrywa, Dania nie wygrywa, Grecja wygrywa -> baraż: Grecja
- Turcja przegrywa, Dania przegrywa, Grecja nie wygrywa -> baraż: Turcja

* Grupa III - Słowacja lub Rosja

Obaj kandydaci spotykają się ze sobą w meczu bezpośrednim w Bratysławie - Słowakom wystarczy remis aby awansować do baraży.

* Grupa IV - Francja lub Szwajcaria lub Irlandia lub Izrael

Analiza w punkcie 1.

* Grupa V - Norwegia

* Grupa VI - nikt

Pierwsze dwie drużyny (Anglia i Polska) automatycznie awansują do MŚ 2006.

* Grupa VII - Hiszpania lub Serbia i Czarnogóra lub Bośnia i Hercegowina

Analiza w punkcie 2.

* Grupa VIII - Szwecja lub nikt

Analiza w punkcie 3.

Opracował: Maciej Kusina

czarny1910 - 9 października 2005, 22:55:29 - *.toya.net.pl
super opracowanie !! jestem pod wielkim wrazeniem.pozdro i szacunek dla autora

tomeks - 9 października 2005, 22:55:51 - *.stalowka.kom.pl
Polska w 2 koszyku
bedzie szansa na wyjscie z grupy
Stawiam na :
1.Argentyna
2.POLSKA
3.Ghana
4.Arabia Saudyjska
wyniki :
ARG 2-1 POL
POL 3-1 GHA
POL 2-0 AR.S

nikt - 9 października 2005, 23:04:06 - *.chello.pl
Islandia zapewne wygra osiemnastoma bramkami, np. 19:1 (0:1), więc Rumuni mogą już świętować.

chester - 9 października 2005, 23:14:31 - *.51.180.104
wow ... maciejko ... jestem pod wrażeniem. Kolejna super analiza.

IKS! - 9 października 2005, 23:17:48 - *.olsztyn.mm.pl
Stawiam Na Grupe:
1.Holandia
2.Polska
3.Ekwador
4.Iran
Wyniki POlski Obstawiam:
Pol 0-3 Hol (0:1)
Pol 1-1 Ekw (1:1)
Pol 3-1 Iran (1:1)

marcoos - 9 października 2005, 23:22:53 - *.satfilm.pl (*.0.57.64)
Jesli Szwajcaria wygra to nawet jak Francja wygra wysoko to bedzie sie chyba liczyl bilans bezposredni miedzy SUI i FRA a ten lepszy maja Helweci, wiec kazda wygrana Szwajcarii daje jej pierwsze miejsce w grupie.

Borek - 9 października 2005, 23:25:20 - *.lanx.pl (*.168.192.22)
Serdeczne dzięki! Naprawdę dobrze wiedzieć,że istnieje serwis z którego można rzeczowo dowiedzieć się tego co naprawde ważne. Pozdrowienia dla redakcji.

maciejko - 9 października 2005, 23:31:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
marcoos - bilans meczów bezpośrednich między Francją, a Szwajcarią jest remisowy (0-0, 1-1). Jak zresztą wspomniałem w analizie, w eMŚ w bilansie meczów bezpośrednich gole wyjazdowe nie mają znaczenia. Tak więc wówczas decyduje różnica bramek.

grinch - 9 października 2005, 23:38:40 - *.olsztyn.mm.pl
A jak wygramy z Anglią, to możemy zająć jej miejsce w 1 koszyku? Są jakieś szanse?

xceed - 9 października 2005, 23:41:30 - *.zgora.dialog.net.pl
Ja stawiam na
1.Anglia
2.Polska
3.Angola
4.Arabia Saudyjska

maciejko - 9 października 2005, 23:41:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
grinch - nie, nie ma szans.

zdzich - 9 października 2005, 23:52:47 - *.acn.waw.pl
Gdyby nawet się liczyły gole wyjazdowe to też Francja miałaby lepszy bilans od Szwajcarii (gol na wyjeździe), więc nie wiem, marcoos, gdzie Ty widzisz lepszy bilans Helwetów.

Azazelus - 9 października 2005, 23:57:41 - *.bpl.vectranet.pl (*.15.167.164)
A czy jest gdzieś opracowanie podziału koszyków do eliminacji ME??? Kiedyś przewinęło mi się chyba w komentarzach do jakiegoś artykułu.

kurak - 10 października 2005, 0:05:49 - *.icpnet.pl
No tak, ale FIFA już jakiś czas temu zapowiedziała, że rozstawi w pierwszym koszyku Meksyk, jesli ten awansuje. Skład tego koszyka został podany i nie było tam na pewno ani Anglii, ani Holandii.

mogiel - 10 października 2005, 2:06:04 - *.warszawa.sdi.tpnet.pl
kurak - jeśli FIFA zastosuje te same zasady, co cztery lata temu, to masz rację - Meksyk będzie rozstawiony zamiast Holandii (mniejsza szansa, że zamiast Francji), natomiast Anglia ma rozstawienie praktycznie zapewnione. W rankingu mogą zajść jeszcze drobne przesunięcia, bowiem w prowizorycznym rankingu wliczyliśmy ranking FIFA z września, a w czasie losowania wzięty pod uwagę będzie ranking listopadowy.

andrew - 10 października 2005, 2:12:02 - *.aster.pl (*.76.37.150)
maciejko a wiesz moze dokladnie jak fifa przyznaje te punkty ktore uwzgledniles w tabelce przy rozstawieniu pierwszego koszyka??
Ja to mysle ze w grupie jednak znow trafimy angoli, fajnie byloby dostac ktoregos afryknskiego debiutanta, sprawdzilibysmy ile naprawde wart jest drogba czy essien;). no a z czwartego kosza to koniecznie trzeba by zemscic sie na koreancach
wyniki
Pol-Eng 3:2
Pol-Gha 3:2
Pol-Kor 3:2
bo inne przeciez nam ostatnio nie wpadaja! hehe
moglibysmy tez trafic szwabow i naprzyklad w meczu o wyjscie w ostatniej kolejce musielibysmy wygrac, im straczal by remis a my ich trojka do zera i niemiaszki koncza MŚ

mogiel - 10 października 2005, 2:50:22 - *.warszawa.sdi.tpnet.pl
andrew - punkty przydzielane są następująco (nie wgłębiając się w szczegóły) - za mistrzostwo świata - 32 pkt., wicemistrzostwo - 31 pkt. itd., przy czym MŚ 1994 ma wagę 1/6, MŚ 1998 - 2/6, MŚ 2002 - 3/6. Jeśli chodzi o ranking FIFA, to ranking z grudnia 2003 jest liczony jako 1/3, z grudnia 2004 jako 1/3 i z listopada 2005 jako 1/3 - punkty od 32 do 1 za miejsca w rankingu od 1. do 32. Punkty są potem zaokrąglane do liczby całkowitej.

Kris - 10 października 2005, 7:36:39 - *.netia.com.pl (*.168.0.26)
A mi si emarzy grupa :
1.Niemcy
2.Polska
3.Togo/Angola
4.Iran
Niemcy-Polska 1:2
Polska-Togo/Angola 3:0
Polska-Iran 2:0
fajnie by bylo

pundu - 10 października 2005, 7:45:42 - *.internetdsl.tpnet.pl
Co wolicie:
Brazylia
Portugalia
Polska
Japonia
Czy
Meksyk
Polska
Togo
Arabia Saudyjska?

dziennik z - 10 października 2005, 7:46:45 - *.siemianowice.pl (*.168.1.125)
Witam maciejko
Prosiłbym o sprawdzenie dokładnie kwestii bezpośrednich meczów, bo wydaje mi się że nie masz racji - z tego co mi wiadomo to jednak w elMŚ i elME są dokładnie takie same zasady jak w pucharach, czyli Szwajcaria przy zwycięstwie ma pewne 1 miejsce ! Jeżeli twierdzisz inaczej podaj proszę źródło

xxx - 10 października 2005, 8:59:52 - *.adsl.inetia.pl
poczekajmy do losowania i będziemy wszystko wiedieć Polska mistrzem świata

kajko - 10 października 2005, 10:13:16 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.10.73, 84.234.115.2)
Byle do 9 grudnia no i trzeba po drodze się z mitem Anglii rozprawić

polska - 10 października 2005, 10:48:33 - *.238.56.14 (*.168.12.11)
1.Polska
2.Brazylia
3.Iran
4.arabia Saud.
polska-brazylia 1:4
polska-iran 2:1
polska-arabia 7:0
bramki (strzelone-stracone)
Bilans: 1.Brazylia 14:2
2.Polska 11:7
3.Iran 3:8
4.Arabia.Saudyjska 1:18

petev - 10 października 2005, 10:52:59 - *.internetdsl.tpnet.pl
maciejko nie masz pojecia o czym piszesz... za strona http://www.uefa.com/competitions/WorldCup/news/Kin
d=1/newsId=350332.html
If France beat Cyprus they will win the group, and should that happen Ireland would need to beat Switzerland in Dublin to pip their visitors to the play-offs. Israel must hope both those games are draws or France lose to finish second. The Swiss will top the group if they win and France do not;
Slovakia and Russia are level on points and meet on Wednesday in Bratislava for the play-off berth having previously drawn 1-1 in Moscow. A victory would be enough for either side, while a 0-0 or 1-1 draw would allow Slovakia to progress and a higher-scoring tie would give second place to Russia on head-to-head away goals.
czyli jasno wynika ze licza sie bezposrednie mecze i bramki na wyjezdzie

Bartos - 10 października 2005, 10:56:11 - *.bedzin.sdi.tpnet.pl
dostaniemy taka grupe
wersja pesymistyczna:
Brazylia
Polska
Ghana
Korea Płd
wersja optymistyczna:
Meksyk
Polska
Angola
Iran (lub Trynidad Tobago jesli awansuje )

FAN POLSKA - 10 października 2005, 11:07:52 - *.zsl.gda.pl (*.168.158.113)
Super fajne opracowanie tak dalej

akknumi - 10 października 2005, 11:26:28 - *.vets.liv.ac.uk
w aywiadzie udzielonym chyba SkySports Ericcson stwierdzil po meczu z Austria, ze z ta druzyna, jezeli nie bedzie powaznych kontuzji, powinni powalczyc o Mistrzostwo Swiata... Wywiad odbyl sie tuz po meczu z Austria. Moge tylko zacytowac komentatorow z BBC, ktorzy 3 minuty przed koncem meczu zauwazywszy, ze sedzia doliczyl 3 minuty zaczeli sie zastanawiac, czy angielska obrona da rade sie bronic jeszcze przez 6 (!!!) minut. koncowka to juz bylo tylko wybijanie byle dalej. Austriacy w ostatnich 5 minutach mieli 3 rozne i chyba ze 3 celne strzaly (nie licze niecelnych)

kurak - 10 października 2005, 11:43:07 - *.icpnet.pl
Mogiel: oczywiście, przy tak przyjętych założeniach. Pragnę Ci jednak przypomnieć, że FIFA nie trzyma się zasad konsekwentnie. Pamiętasz losowanie finałów USA 1994? Przyjęli zasady, które brały pod uwage wyniki poprzednich mundiali, ale okazało się, że Maroko miałoby być wyżej niż Włochy. Rach-ciach, zmieniono więc zasady na rozstawienie geograficzne.
A tym razem pamiętam dobrze, że skład pierwszego koszyka został ogłoszony kilka tygodni temu. Meksyk był tam na pewno, ale Anglia i Holandia - nie.
Nie przyzwyczajałbym się do myśli, że o pozostałych koszykach zadecyduje ranking. Raczej kluczowa będzie geografia. Tunezja może sobie być wyżej notowana od Angoli, ale i tak trafi z nią do jednego koszyka.
Pozdrawiam

drozd - 10 października 2005, 11:54:30 - *.ball-europe.de (*.140.52.50)
1Anglia/Meksyk
2Polska
3Togo
4 Iran/Arabia
Fajnie by było
1Francja
2Polska
3Urugwaj
4Japonia/Korea

daro - 10 października 2005, 11:58:51 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.66)
nie doceniacie coś Iranu !!! ;]

Psychofan - 10 października 2005, 12:07:21 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.27)
Najtrudniej będzie Polsce jeśli znajdzie się w grupie z:
1.Brazylia
2.Polska
3.Paragwaj
4.Japonia
Najłatwiej natomiast będzie jeśli wylosujemy:
1.Francja
2.Polska
3.Togo / Angola
4.zwycięzca barażu Azja/CONCACAF lub Kostaryka

Psychofan - 10 października 2005, 12:14:54 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.27)
Za bardzo się rozpędziłem przecież nie moga być dwie drużyny z Ameryki południowej w tej samej grupie, czyli zamiast Brazylii będzie: Anglia lub Hiszpania

rodrigo - 10 października 2005, 12:25:12 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.0.0.94)
Brazylia z Paragwajem nie może być w grupie

ben - 10 października 2005, 12:39:07 - *.29.166.180
A ja pozdrawiam Mogiela. Z tym Sabo to i tak się nie zgadzam :-)

camil - 10 października 2005, 12:40:38 - *.151.48.156
ja chciałbym grupę
1Hiszpania
2Polska
3.Wybrzeże kości słoniowej
4.Kostaryka

Bozydar - 10 października 2005, 13:17:00 - *.155.185.238
Naprawde ciekawa analiza. Podziekowania dla autora. A tak w ramach przypomnienia... pamietacie jak po losowaniu grup ostatnich MŚ wszyscy byli pewni wyjścia z grupy? :] Co to jest Korea? co to jest USA? ;) A wszyscy wiemy jak to sie skonczylo. Wiec nie lekcewazmy afrykanskich debiutantow, Iranu, Uzbekistanu itp... Skupmy sie na srodowym meczu z Anglia bo moze on nam dac odpowiedz na pytanie jak silna w tej chwili jest nasz druzyna.

kartof - 10 października 2005, 13:44:21 - *.153.161.142 (*.168.1.120)
powiedzmy teoretycznie że trafimy do najgorszej grupy czyli grupy śmierci.brazylia,polska,paragwaj,japonia.
o to tabela któa najprawdopodobniej by tak wyglądała w fazie grupowej mistrzostw świata:
1.brazylia
2japonia
3polska
4paragwaj
z uwzględnieniem że polska wyprzedzi paragwaj bo daje tym zespołom 50 na 50.

kartof - 10 października 2005, 13:59:37 - *.153.161.142 (*.168.1.120)
a teraz przedstawie grupe najlepszą dla polaków ,dzieki której najbardziej jest możlwiy awans do dalszej fazy gier.meksyk,polska,angola,arabia saudyjska
1 meksyk
2 polska
3 arabia saudyjska
4 angola
z uwzględniem że meksyk wygra tą grupę z polską daje 50 na 50 kto zostanie mistrzem tej grupy, jesli chodiz o zagrożenie wyjsciem z grupy te zagrożenie jest mało realne a wrecz 1 procentowe

CZECHU - 10 października 2005, 14:04:08 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ja bym chciał grupę z Hiszpanią, Ekwadorem i Togo. Pamiętajcie, że na 90% będziemy mieli za rywala zespół z Europy. A najgorsze rozwiązane to chyba Niemcy, Tunezja, Japonia. Janas to jednak szczęściarz, więc będzie dobrze.

kartof - 10 października 2005, 14:12:20 - *.153.161.142 (*.168.1.120)
a teraz grupa który by bardzo ciekawiła i cała 4 miała by ogromen szanse na awans , i była by wielką nie wiadomo,cięzko tako grupę stworzyć ale sprubowac można.anglia,polska,wks,korea południowa.
nie będe uwzględniał tu tabeli bo daje wszystkim zespołom takie same szanse, na dzisiejszy dzień prezentujo one podobny poziom.ANGLIA-do nie dawna jeszcze potęga , teraz stało sie drużyno do pokonania dla wszystkich.POLSKA-po sukcesach w dawnych latach,popadła kryzys w latach 90-tych, dopiero w roku 2001 zaczeła znów grac na sowim wysokim pozimiei systematycznie sie rozwijac,sprawiająca niespodzianki stała sie teraz silnym piłkarskim krajem i zarazem bardzo grożnym.WKS-jest to drużyna o wysokich możliwosciach i ambicjach,składająca sie z pojedynczych gwiazd, gdzie ich dyspozycja zależy od gwiazd, po przez prezentuje sie forma calego zespołu.KOREA POŁUDNIOWA- zespól grający na rónym poziomie nie schodzący zniego ,ale czasem sie wybijający w góre.

WKS - 10 października 2005, 14:24:45 - *.kom-net.pl (*.104.53.12)
1.Francja
2.Polska
3.Togo
4.Kostaryka
tak będzie najlepiej

HH - 10 października 2005, 14:59:25 - *.internetdsl.tpnet.pl
Najchetniej chcialbym zebysmy trafili francuzow bo ostatnio graja dosc slabo a moj typ wyglada tak
1.Francja
2.Polska
3.Togo
4.Arabia

ismer - 10 października 2005, 15:02:26 - *.akk.net.pl
1.Niemcy
2.Polska
3.Ekwador
4.Iran

maciejko - 10 października 2005, 15:09:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
petev - dobrze, że Ty masz pojęcie Sprawdź sobie może w oficjalnym regulaminie eliminacji MŚ: http://fifaworldcup.yahoo.com/releases/en/fwc_regu
lations_2006_090604_en.pdf

tomek - 10 października 2005, 15:18:58 - *.btsnet.pl
Maciejko
jak piszesz ze bramki na wyjezdzie sie nie licza francja ze szwajcarja maja w bezposrednich meczach 2 remisy w besposrednich meczach ale francja strzelila gola na wyjezdzie i mowisz ze ten gol na wyjezdzie sie nie liczy to prosze wytlumacz mi czemu jak czechy i rumunia np beda mialy tyle samo punktow to czemu rumunia bedzie lepsza przeciez w bezposrednich meczach maja tyle samo punktow bo wygraly czechy u siebie i wygrala rumunia u siebie ta samo jak francja zremisowala u siebie i szwajcarja rowniez zremisowala u siebie a gole wedlug ciebie sie nie licza w bezposrednich meczach jak maja tyle samo punktow w bezposrednich meczach a ogolnie we wszystkich meczach to czesi maja duzo lepszy stosunek bramek niz rumuni wiec jak czesi zremisuja z finami to wtedy beda mieli tyle samo punktow co rumunia a w bezposrednich meczach tyle samo punktow ale ogolny stosunek bramek lepszy od rumunow wiec czesi powinni byc lepsi prosze wytlumacz to??????????????????

maciejko - 10 października 2005, 15:33:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
tomek - Rumuni mają lepszy bilans spotkań bezpośrednich od Czechów (2-0, 0-1). Info o golach wyjazdowych odnosi się do sytuacji gdy bilans bezpośrednich spotkań jest równy (!) - np. Francja - Szwajcaria (0-0, 1-1).

mogiel - 10 października 2005, 15:34:23 - *.warszawa.sdi.tpnet.pl
kurak - zdajemy sobie sprawę, że o podziale na koszyki mogą zadecydować zabiegi dyplomatyczne poszczególnych federacji, jednak w takim przypadku cała analiza podziału na koszyki nie miałaby sensu. Ranking będzie decydował tylko o ustaleniu I koszyka, pozostałe będą geograficzne - tego nigdy nie kwestionowaliśmy.
Co do składu I koszyka, który jak piszesz został ogłoszony kilka tygodni temu, to zapewne czytałeś jakąś podobną do naszej NIEOFICJALNĄ analizę, zatem ktoś mógł sobie tam rozdzielić koszyki według własnego uznania. My przyjęliśmy zasady sprzed czterech lat, ale zdajemy sobie sprawę, że te zasady mogą zostać zmienione, dlatego zastrzegliśmy to w tekście.

ja...~ - 10 października 2005, 16:45:29 - *.mt.pl (*.16.1.5)
Optymistyczna:
Meksyk
Polska
Angola
Arabia Saudyjska
Pesymistyczna:
Brazylia
Polska
Wybrzeże Kości Słoniowej
Japonia

jaketherak - 10 października 2005, 16:47:19 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.47)
Brawo dla autora, ciekawa analiza warta przeczytania... Critum to rostawienie drużyn w losowaniu finałów wydaje się bardzo ciekawe, moim zdaniem Meksyk powinien dostać miejsce w pierwszym koszyku.

baaambo - 10 października 2005, 16:50:11 - *.fh-hof.de (*.168.1.227)
Bardzo fajna analiza, potwierdzajaca moje wczesniejsze wyliczenia. Co do FRA i SUI, nie laduje sie zadna z podnaych przez Was stron www. Mala uwaga, piszac o barazu (Oceania - CONMEBOL) oraz (Concacaf-Azja) moim zdaniem zle uzyles spojnkow. Bahrain lub Uzbekistan lub T&T lub Gwatemala wnioskuje ze mozliwy jest baraz T&T-Gwatemala. Powinnienes napisac Bahrain lub UZB i T&T lub Gwatemala. Analogiczna sytuacja Australia, Ameryka PLD. Pomijajac drobna niescisloc kawal dobrej roboty

Azazelus - 10 października 2005, 16:50:51 - *.bpl.vectranet.pl (*.15.167.164)
Listkiewicz: "Mecz jest ważny nie tylko pod względem prestiżu, ale także od strony praktycznej - podkreślił Listkiewicz. - Wynik będzie miał istotny wpływ na to, w którym koszyku znajdzie się Polska w losowaniu grup mistrzostw świata oraz w losowaniu eliminacji mistrzostw Europy. Mamy szansę na drugi koszyk i trzeba to wykorzystać."
No więc jak się odniesiecie do tego? Skoro głównym kryterium przydziału do koszyków jest położenie geograficzne, to jak się to ma do WALKI o drugi koszyk? No chyba nie mowil o el ME bo tam drugi koszyk jest pewny...

tomek - 10 października 2005, 16:57:05 - *.btsnet.pl
dzieki maciejko
pozdrowienia hej

maciejko - 10 października 2005, 17:09:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Azazelus - a czy wierzysz we wszystko co pan Listkiewicz mówi? Cytat podaliśmy w oryginale, a że prawdą on nie jest to inna sprawa. Wyjaśnię więc - 1. w eME 2008 Polska będzie w drugim koszyku - to pewne, 2. na losowanie MŚ 2006 też nie ma to wpływu.

bexa - 10 października 2005, 17:25:13 - *.ipartners.pl (*.153.161.147)
Taka grupe bym chcial :
Francja
POLSKA
Australia
Uzbekistan
A stawiam ze bedzie taka :
Wlochy
POLSKA
Wybrzeze kosci...
Arabia

kartof - 10 października 2005, 17:28:11 - *.153.161.142 (*.168.1.120)
a wied wszyscy moje zle i dobre tezy potwierdzili hehe,niedługo opracuje dla wszystki prezentacje każdej z druzyn jej mocne i słabe strony

ROLNIK - 10 października 2005, 17:45:51 - *.internetdsl.tpnet.pl
Jak Polska leżałaby w Ameryce Północnej bylibyśmy w pierwszym koszyku zamiast Meksyku.

MKS - 10 października 2005, 17:51:35 - *.petrus.pl
kiedy będzie można kupić bilety?

grzybol - 10 października 2005, 17:54:07 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ja stawiam na taką grupę:
1.Niemcy
2.POLSKA
3.Togo
4.Iran
Wyniki:
Niemcy-Polska 2:2
Polska-Togo 3:1
Polska-Iran 2:0
I wychodzimy z grupy!

Azazelus - 10 października 2005, 18:12:50 - *.bpl.vectranet.pl (*.15.167.164)
Maciejko: Skoro Listek odważył się dziennikarzowi wciskać taki kit to jest po prostu skończonym idiotą. Jak czegoś nie wie to powinien to przemilczeć i się nie odzywać, a nie ludzi w błąd wprowadza. Siedzi na tym stołku i tylko robi dobrą minę do złej gry. A teraz jescze mu się ten awans trafił (po raz drugi, sic) jak ślepej kurze ziarno, dzięki któremu jego pozycja się wzmocni, no bo przecież 16 lat czekaliśmy na takiego Listkiewicza, który nam awans załatwł (a nawet dwa). A ligowe bagno, będzie coraz bardziej wciągające. I to bynajmniej nie w sensie atrakcyjności...

Matys - 10 października 2005, 18:47:21 - *.80-240.sze.tkb.net.pl
Włochy
Polska
Ekwador
Korea Południowa
Włochy 4:0 Polska
Polska 0:0 Ekwador
Polska 0:2 Korea Płd
....I po zabawie =D

mogiel - 10 października 2005, 19:25:54 - *.warszawa.sdi.tpnet.pl
baaambo - przeczytaj uważnie. Spójniki są użyte dobrze. Z tych czterech drużyn tylko JEDEN zagra na mistrzostwach. Gdyby użyć spójnika "i", wówczas oznaczałoby, że zagrają dwa, a to nieprawda.

rmpl - 10 października 2005, 20:35:09 - *.debacom.pl (*.168.90.48)
moim zdaniem 1 koszyk pownien wyglądac tak:
brazylia
argentyna
niemcy
francja
włochy
anglia
hiszpania
holandia

Wisłok - 10 października 2005, 21:34:15 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.183)
Matys ! Skąd u Ciebie tyle pesymizmu?

Grzesiek - 10 października 2005, 21:36:58 - *.ztpnet.pl
nie mogę nic wpisać !!!

djsaddam - 10 października 2005, 21:56:11 - *.dclient.hispeed.ch
do ADMINA: ciekawa analiza. zawsze wchodze tu zeby poczytac takie opracowania. brawo.
ogladalem przez weekend i dzis bbc i wlasnie prowadzili podobna analize. poniewaz nie jest jeszcze jasne jakie beda zasady rozstawienia (FIFA oglosi zasady 6 grudnia, 3 dni przed losowaniem. swoja droga FIFA przypomina mi skorumpowan PZPN, zasady powinny byc jasne przed pierwszym meczem eliminacyjnym)...
wracajac do tematu, Listkiewicz MOZE NIE BYL WCALE TAKIM IDIOTOM MOWIAC TO CO POWIEDZIAL O KOSZYKACH. otoz, mozliwe ze o rozstawieniu beda rowniez decydowaly miejsca w grupach eliminacyjnych w europie. z tego punktu widzenia mecz z Anglia jest super-wazny. a skoro Listkiewicz tam lize d... Blatterowi i innym miedzynarodym 'dzialaczom' to moze cos podslyszal...
pozdr.

baaambo - 10 października 2005, 22:17:57 - *.fh-hof.de (*.168.1.227)
Zgadza sie Mogiel. Po napisaniu posta jeszcze raz przeczytalem i zauwazylem w czym tkwi problem. Tyle tylko, ze bylo juz za pozno na cofniecie posta;/ Zwracam honor

...L... - 10 października 2005, 22:36:58 - *.chello.pl
czy ktoś wie coś o biletach na MŚ 2006 lub zna stronę w tym temacie (po polsku) z góry dzięki .Brawo za opracowanie.

snajper - 10 października 2005, 23:20:52 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.43)
fajna by byla grupa
Włochy, Polska, Togo, Arabia
ITA:TOGO 5:0 (3:0)
ARS:POL 1:3 (1:1)
ARS:ITA 0:2 (0:1)
TOGO:POL 0:4 (0:3)
POL:ITA 0:0 (0:0)
TOGO:ARS 3:2 (0:2)
1ITA 7; 7:0
2POL 7; 7:1
3TOGO 3; 3:11
4ARS 0; 3:8

dar - 11 października 2005, 0:40:13 - *.eranet.pl
Pesymistyczna grupa
Brazylia
Holandia
Polska
USA
Grupa smierci
Brazylia
Holandia
Portugalia
Japonia

Kali - 11 października 2005, 4:29:24 - *.lubin.dialog.net.pl
niewiem poco wy wypisujecie czasami takie bzdury najlepiej poczekac do 9 grudnia

MeehoweCK - 11 października 2005, 7:19:52 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.13)
Moim zdaniem koszyki powinny wyglądać tak:
I - Brazylia, Niemcy, Argentyna, Francja, Holandia, Hiszpania, Anglia, Włochy
II - reszta krajów europejskich (8)
III - Afryka (5), Ameryka Płn (3)
IV - Azja (4), reszta krajów Ameryki Płd (3), zwycięzca barażu CONMEBOL/Australia
Wtedy byłoby wszystko klarowne, bo w każdym koszyku jest 8 drużyn. Poza tym uniknęłoby się rozlosowania skrajnie trudnych lub łatwych grup. Najtrudniejsza grupa w takim układzie to chyba Brazylia, Portugalia, USA, Japonia. Najłatwiejsza natomiast: Anglia, Serbia i Czarnogóra, Togo, Arabia Saudyjska. Pozdrawiam

ERROR - 11 października 2005, 7:49:21 - *.walbrzych.dialog.net.pl
niemcy,POLSKA,wybrzeże kości słoniowej,kostaryka
pol-nie 1-1
pol-wks 2-1
pol-kos 1-1

Markus - 11 października 2005, 10:20:28 - *.chello.pl
Chcialbym podziekowac za dobre i solidne opracowanie!!!!!!
Mam Pytanie..Gdzie mozna znalezc informcje dotyczace rozstawien i rankingow reprezantacji pomijajac juz Ranking Fifa (w ktorym jak kazdy wie jestesmy dos wysoko bo bo na 17-m-cu)
Co dokladnie jeszcze tak decyduje np o rozstawienu oszykow w el do Me i el do MS

Adi - 11 października 2005, 12:17:10 - *.internetdsl.tpnet.pl
Adrian: oczywiście, przy tak przyjętych założeniach. Pragnę Ci jednak przypomnieć, że FIFA nie trzyma się zasad konsekwentnie. Pamiętasz losowanie finałów USA 1994? Przyjęli zasady, które brały pod uwage wyniki poprzednich mundiali, ale okazało się, że Maroko miałoby być wyżej niż Włochy. Rach-ciach, zmieniono więc zasady na rozstawienie geograficzne.
A tym razem pamiętam dobrze, że skład pierwszego koszyka został ogłoszony kilka tygodni temu. Meksyk był tam na pewno, ale Anglia i Holandia - nie.
Nie przyzwyczajałbym się do myśli, że o pozostałych koszykach zadecyduje ranking. Raczej kluczowa będzie geografia. Tunezja może sobie być wyżej notowana od Angoli, ale i tak trafi z nią do jednego koszyka.
A także było ciekawe losowanie finałów MŚ'1998 we Francji podczas losowania w grudniu 1997 roku,gdy Francja nie była w Grupie A,a była w B.
Gdy poprzednie losowanie MŚ'2002 było tak nadrobili się że Korea była w D zaś Japonia w H
Gdy wyniki z MŚ'1994,1998,2002 były ciekawe,ja wiem że to rozstawiają w rankingu FIFA!,a też omijajac ten ranking bo jesteśmy na 17 m-cu
Pozdrawiam.

kanu7 - 11 października 2005, 13:41:13 - *.internetdsl.tpnet.pl
Anglia - Polska 0:2
31' Bąk (rzut wolny z 63 metrów)
39' Rasiak (głową po podaniu Boruca)

Adamluntru - 11 października 2005, 13:46:05 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.13.243)
Optygrupa:
POLSKA
Francja
Wybrzeże Kości Słoniowej
Iran
Pesygrupa:
Brazylia
Japonia
Tunezja
POLSKA

xx - 11 października 2005, 14:28:44 - *.abp.pl (*.8.0.89)
a w korei POLSKA była w którym koszyku?

nowos - 11 października 2005, 14:32:00 - *.51.233.242
jesli koszyki MeehoweCK'a byly by dobre to z pierwszego koszyak to chyba Niemcy i Anglia najlepsze,z 3 TOGO a z 4 UZBEKISTAN.

Tomek - 11 października 2005, 15:44:21 - *.51.226.178
najlepiej bylo by trafic na wybrzeze kosci sloniowej, jakisuzbekistan czy bahrain(nie wiem kto awansuje jeszcze) i jakies trynidad i tobago. fajne rowniez byloby trafic na argentyne,niemcy i brazylie. a tak na serio to trzeba miec nadzieje ze nie trafi sie silniejsza grupajak w 2002 i ze nie bedzie znow takiej plamy

Bojar - 11 października 2005, 15:47:51 - *.bsk.vectranet.pl (*.1.196.236)
Już dzielicie grupy jak nie są znani wszyscy finaliści,cierpliwosci do środy

mam pytani - 11 października 2005, 16:19:01 - *.lerkins.com (*.46.43.10)
Czy jakby Polska przegrala z Austrią, a Czechy pzregrały z ekipą Van Bastena, to itak bysmy awansowali ??

mam pytani - 11 października 2005, 16:21:37 - *.lerkins.com (*.46.43.10)
przegrały 7:0 z Holendrami

Znawca - 11 października 2005, 16:37:32 - *.elk.mm.pl
ja wam mowie dobrze bedzie jak nie trafimy na Argentyne i Brazylie z Europa mozna pograc. Najgorzej wygladalaby grupa 1-Brazylia 2 Polska 3 Japonia 4 Paragwaj i jakis z konk

materna - 11 października 2005, 17:53:00 - *.euro-net.pl
A więc tak...
najpierw:
Anglia : Polska 1:3(0:2)
a potem tak:
Hiszpania;Polska;Tunezja;Kostaryka
Hisz : Pol 1:1(0:1);Tun : Kos 3:1(2:1)
Tun : Pol 1:2(1:1) ; Kos : Hisz 0:3(0:1)
Pol : Kos 2:0(2:0) ; Hisz : Tun 3:1(3:0)
i w 1/8
Pol : Hol 2:4(1:3)

pekos - 11 października 2005, 18:31:30 - *.galileusz.3s.pl
1.Hiszpania
2.Polska
3.Arabia Saudyjska
4.Iran

Guate@ - 11 października 2005, 22:59:38 - *.guate.net.gt
1.Anglia
2.Polska
3.Wybrzeże Kości Słoniowej
4.Gwatemala

Adam24Tych - 11 października 2005, 23:04:12 - *.tsi.tychy.pl (*.10.31.13)
Naprawdę jestem pod wielkim wrażeniem autorstwa tego i wielu innych artykułów poświęconych tej stronie, czyli www.90minut.pl. Pozdrowienia dla sztabu zarządzającego i proszę o następne

m_arcin - 12 października 2005, 9:11:57 - *.kielce.sdi.tpnet.pl
1.Meksyk
2.POLSKA
3.Togo
4.Arabia Saudyjska
Meksyk - Polska 2:2
Togo - POLSKA 1:3
POLSKA - Arabia Saudyjska 2:0
Miło by było
Pozdr
m_arcin

Ebi - 12 października 2005, 10:30:26 - *.68.76.249.brzesko76.tnp.pl
Optymalna
Francja
POLSKA
Wybrzeże Kości Słoniowej
Kostaryka
Śmierci
Brazylia
Portugalia
POLSKA
Korea Południowa

polacco - 12 października 2005, 12:50:15 - *.internetdsl.tpnet.pl
1. Niemcy
2. Polska
3. Tunezja
4. Arabia Saudyjska
łatwiejszej opcji nie ma

Artur - 12 października 2005, 14:58:21 - *.internetdsl.tpnet.pl
nie ma co sie przejmować rankingami
wystarczy ze Polska będzie dobrze grać to będzie dobrze ;-)

Artur - 12 października 2005, 15:00:54 - *.internetdsl.tpnet.pl
Najważniejsze żeby Polska zawsze dobrze grała i wygrywała niezależnie od tego jakie ma drużyny

pieniek - 12 października 2005, 17:37:31 - *.grudziadz.mm.pl
Ja stawiam na grupe:
1.Włochy
2.POLSKA
3.Wybrzeże Kości Sloniowej
4.Arabia Saudyjska
wyniki to:
Pol-Wks 3-1
As-Pol 0-1
Ita-Pol 1-1

Stamp - 12 października 2005, 18:06:42 - *.mlyniec.gda.pl
Znalezienie tej strony to to jedno z najważniejszych wydarzeń w mojej internetowej karierze .Super strona , fachowa, przejrzysta,skarbnica wszelkich piłkarskich wiadomości. Moje gratulacje!!

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas