[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


10 maja 2007, 15:10:27 - MichalMKS
Ustalono zasady awansu i spadku w Ekstraklasie i II lidze

PZPN ustalił zasady awansu i spadku w Ekstraklasie i II lidze.

W związku z zawieszeniem przez Ministra Sportu decyzją z dnia 27 kwietnia 2007 roku, znak DPK-2083/2007, Uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia PZPN z dnia 12 kwietnia 2007 roku w sprawie szczegółowych zasad uzupełniania klas rozgrywkowych szczebla centralnego w sytuacji przeniesienia klubu do niższej klasy rozgrywkowej, na podstawie par. 33 lit. r) Statutu PZPN postanawia się, co następuje:

I. Ustala się następujące zasady uzupełniania klas rozgrywkowych szczebla centralnego w sytuacji przeniesienia zespołu do niższej klasy rozgrywkowej na podstawie decyzji organów dyscyplinarnych PZPN:

1. Uzupełnienie I ligi (Ekstraklasy) - procedura dla klubów występujących aktualnie w I lidze (Ekstraklasie):

a) w sytuacji, gdy zespół (zespoły) występujący(e) aktualnie w rozgrywkach o mistrzostwo I ligi (Ekstraklasy) zajmie(ą) na zakończenie sezonu piłkarskiego w wyniku rywalizacji sportowej 15., 16. miejsce w końcowej tabeli, zaś na podstawie orzeczenia organów dyscyplinarnych PZPN zostanie(ą) przeniesiony(e) do niższej klasy rozgrywkowej, wówczas od najbliższego sezonu występować będzie(ą) odpowiednio w rozgrywkach III ligi lub niższej klasy;

b) w sytuacji, gdy zespół (zespoły) występujący(e) aktualnie w rozgrywkach o mistrzostwo I ligi (Ekstraklasy) zajmie(ą) na zakończenie sezonu piłkarskiego w wyniku rywalizacji sportowej 14. i wyższe miejsce(a) w końcowej tabeli, zaś na podstawie orzeczenia organów dyscyplinarnych PZPN zostanie(ą) przeniesiony(e) do niższej klasy rozgrywkowej, wówczas nie rozgrywa się meczu barażowego, a od najbliższego sezonu występować będzie(ą) odpowiednio w rozgrywkach II ligi lub niższej klasy.

Uzupełnienia I ligi (Ekstraklasy) dokonuje się w następujący sposób:

- przy jednym zespole ukaranym zajmującym miejsce 14. lub powyżej awans uzyskuje drużyna, która zajęła 3. miejsce w klasyfikacji końcowej II ligi,
- przy dwóch zespołach ukaranych zajmujących miejsca 14. i powyżej awans uzyskują drużyny, które zajęły odpowiednio 3. i 4. miejsce w II lidze,
- przy trzech i więcej zespołach ukaranych zajmujących miejsca 14. i powyżej awans uzyskują drużyny, które zajęły w klasyfikacji końcowej II ligi 3., 4. i kolejne miejsca.

c) w sytuacjach nieuregulowanych powyżej decyzję w sprawie uzupełnienia klasy rozgrywkowej podejmie Komisja ds. Nagłych PZPN,

2. W sytuacji, gdy kluby awansujące do I ligi z II ligi nie spełnią warunków licencyjnych dla tej klasy rozgrywkowej, wówczas awans uzyska drużyna najwyżej sklasyfikowana w rozgrywkach I ligi, która spadła, z wyłączeniem zespołów przeniesionych dyscyplinarnie.

3. Uzupełnienie II ligi - procedura dla klubów występujących aktualnie w II lidze:

a) w sytuacji, gdy zespół (zespoły) występujący(e) aktualnie w rozgrywkach o mistrzostwo II ligi zajmie(ą) na zakończenie sezonu piłkarskiego w wyniku rywalizacji sportowej 15., 16., 17. i 18. miejsce w końcowej tabeli, zaś na podstawie orzeczenia organów dyscyplinarnych PZPN zostanie(ą) przeniesiony(e) do niższej klasy rozgrywkowej, wówczas od najbliższego sezonu występować będzie(ą) odpowiednio w rozgrywkach IV ligi lub niższej klasy, a do III ligi spadną bezpośrednio trzy lub odpowiednio mniejsza liczba zespołów. W takim przypadku odpowiednio mniejsza liczba zespołów spadnie z odpowiedniej grupy III ligi;

b) w sytuacji, gdy zespół (zespoły) występujący(e) aktualnie w rozgrywkach o mistrzostwo II ligi zajmie ą) na zakończenie sezonu piłkarskiego w wyniku rywalizacji sportowej 11., 12., 13. lub 14. miejsce w końcowej tabeli, zaś na podstawie orzeczenia organów dyscyplinarnych PZPN zostanie(ą) przyniesiony(e) do niższej klasy rozgrywkowej mecze barażowe z udziałem tej (tych) drużyny (drużyn) nie odbywają się, a awans uzyskują zespoły z III ligi wylosowane z par barażowych. Przy obniżeniu klasy rozgrywkowej uznaje się, że zespół jest przesuwany z II ligi;

c) w sytuacji, gdy zespół (zespoły) występujący(e) aktualnie w rozgrywkach o mistrzostwo II ligi zajmie(ą) na zakończenie sezonu piłkarskiego w wyniku rywalizacji sportowej wyższe miejsce(a) niż 11. w końcowej tabeli, zaś na podstawie orzeczenia organów dyscyplinarnych PZPN zostanie(ą) przeniesiony(e) do niższej klasy rozgrywkowej, wówczas od najbliższego sezonu występować będzie(ą) odpowiednio w rozgrywkach III ligi lub niższej klasy. Jeśli zespołem przeniesionym do niższej klasy jest zespół uprawniony do gry w I lidze, jego miejsce zajmuje kolejny zespół (zespoły) z II ligi ustalony (ustalone) na podstawie końcowej tabeli. Jednocześnie zespoły te zostaną przeniesione na ostatnie miejsce w tabeli. Wówczas odpowiednio mniejsza ilość drużyn będzie spadać, ale będzie przesunięta do rozgrywek barażowych, a odpowiednio zmniejszona będzie liczba drużyn pierwotnie przewidzianych do baraży:

- przy jednym zespole przesuniętym, zespół z miejsca 15. rozegra baraż z drugim zespołem odpowiedniej grupy III ligi, a zespół 11. nie będzie brał udziału w barażach,
- przy dwóch zespołach przesuniętych, zespoły z miejsc 15. i 16. rozegrają baraże z odpowiednio drugimi zespołami odpowiednich grup III ligi, a zespoły 11. i 12. nie będą brały udziału w barażach,
- przy trzech zespołach przesuniętych, zespoły z miejsc 15., 16. i 17. rozegrają baraże z odpowiednio drugimi zespołami odpowiednich grup III ligi, a zespoły 11., 12. i 13. nie będą brały udziału w barażach,
- przy czterech zespołach przesuniętych, zespoły z miejsc 15., 16., 17. i 18. - rozegrają baraże z odpowiednio drugimi zespołami odpowiednich grup III ligi, a zespoły 11., 12., 13. i 14. nie będą brały udziału w barażach,

d) w przypadku, gdy przeniesienie do niższej klasy rozgrywkowej dotyczy więcej niż 4 zespołów II ligi, wówczas decyzję co do sposobu uzupełnienia rozgrywek II ligi w nowym sezonie rozgrywkowym podejmuje Komisja ds. Nagłych PZPN.

II. Postanowienia niniejszej uchwały nie naruszają przepisów sformułowanych w treści uchwały 3/13 z dnia 20 lutego 2006 Prezydium Zarządu PZPN w sprawie szczegółowych zasad uzupełniania klas rozgrywkowych szczebla centralnego w sytuacji braku licencji przez klub oraz uchwały nr 13/102 z dnia 7 września 2006 roku Prezydium Zarządu PZPN w sprawie uzupełniania składu poszczególnych klas rozgrywkowych w przypadku wycofania się drużyn lub rezygnacji z wywalczonej sportowej rywalizacji awansu do klasy wyższej.

III. Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do rozgrywek sezonu 2006/2007 i lat następnych.


źródło: PZPN

max - 10 maja 2007, 15:15:08 - *.client.dsl.net
Slusznie!I to jest roxsadne rozwiazanie.

aztecs - 10 maja 2007, 15:17:35 - *.popl.cable.ntl.com
No to ladnie... Ruch, Zaglebie, Polonia, Jaga:
cala czworka moze awansowac bezposrednio do OE

ultra - 10 maja 2007, 15:26:31 - *.pekao.com.pl
ps mial racje...drugoligowcy nie spelniaja licencji i wychodzi na zaskarzona decyzje pzpn-to trzeba miec jednak leb zeby tak to sprytnie ulozyc...naprawde gratuluje osobie z pzpn, ktora to wymyslila

maciekbadb - 10 maja 2007, 15:29:11 - *.gdynia.mm.pl
no to moja kochana Lechia Gdansk ma szanse gry w Ekstraklasie w przyszlym sezonie!!!

Pers - 10 maja 2007, 15:29:37 - *.ip82146235.host.ukw.edu.pl
Trochę zawiłe, ale da się zrozumieć. Chociaż i tak życie zweryfikuje wszystko.

Kibic - 10 maja 2007, 15:30:19 - *.toya.net.pl
Myślę że to najbardziej trafne rozwiązanie do obecnej sytuacji. 100% poparcia.

Kibic - 10 maja 2007, 15:30:41 - *.toya.net.pl
Myślę że to najbardziej trafne rozwiązanie do obecnej sytuacji. 100% poparcia.

Kolo - 10 maja 2007, 15:33:15 - *.toya.net.pl
Czyli na dzień dzisiejszy spada Arka, Łęczna, Wisła Płock i Pogoń... i zapewne tak się stanie, bo Arka i Łęczna będą walczyć o spadek z jednej klasy rozgrywek... więc zapowiada się jakże ciekawe i EMOCJONUJĄCA końcówka sezonu, będzie ciężko i ciepło ;]

demuth - 10 maja 2007, 15:34:05 - *.eranet.pl
aztecs, ochlon - jakie zaglebie? ta uchwala jest o zaglebiu miedzy innymi

zawiedzion - 10 maja 2007, 15:34:12 - *.11.74.36
-Leczna sie odwola skutkiem czego bedzie degradacja o 1 lige w zamian za zajecie spadkowego miejsca
-Ruch choc nie spalnia wymogow jest cisnienie i daja im warunkowa licencje
-Zaglebie nie spelnia wymogow to ich zdegraduja zeby bylo latwiej
-Polonia B. nie dostanie licenjci (pewnie juz im dziadki z listkolandii to obiecali)
-Jagiellonie i Polonie W. wcisna na sile do OE
I oto w taki sposob listkoludki rozwiaza swoj problem:] Jestem przekonany ze w 75% to sie sprawdzi:D

ja - 10 maja 2007, 15:37:27 - *.218.146.194.generacja.pl
Uważam, że powinien się również odbyć mecz barażowy. I dla drużyny z 16 miejsca jeżeli nie będzie to drużyna zdegradowana.

dariusz - 10 maja 2007, 15:39:07 - *.bielsko.dialog.net.pl
No nawet mnie sie podoba ta decyzja,jak nieliczne ostatnio PZPNu, każdy walczy o coś do końca,brawo leśne dziadki.

woyski - 10 maja 2007, 15:39:29 - *.piekary.net (*.168.33.138)
W zasadzie po co się podniecać z tymi awansami i spadkami, zróbmy OE wg. rankingu boisk i koniec.

expert - 10 maja 2007, 15:40:58 - *.33.227.210
a co jak druzyna zagrozona degradacja zajmie pozycje dajaca awans

Paol0 - 10 maja 2007, 15:41:37 - *.raciaz.pl
No tak na dzień dzisiejszy spadły by 4 drużyny ale pewnie nie do końca,gdyż nie wyobrażam sobie aby taki zespół jak POLONIA BYTOM ze stadionem ruiną i zajmująca obecnie miejsce premiowane awansowały do 1 ligi chyba,że pozyskają sponsorów[w co nie wierze]i tak pewnie spadnie tylko 1 drużyna która nie jest uwikłana w korupcje!!

bełchat - 10 maja 2007, 15:45:18 - *.dolsat.pl
Arka raczej "utrzyma się w II Lidze" Gorzej jest z Łęczną. Zajmą miejsce spadkowe i czeka ich 4 liga! Masakra. Ale to rozwiązanie jest w pełni rozsądne ;) Bravo PZPN. Chłopaki z Miodowej zaskoczyli mnie pozytywnie Spada Arka, Łeczna, Płock i na 100% Pogoń (mają mecze z Zagłębiem i GKSem). Z II Ligi, chcialbym widziec Ruch, Zagłebie, Jage i Polonię W. Wreście w 1 lidze będą kluby z duzych miast i z tradycją. Z małych miasteczek pozostanie Zagłebie,GKS, Odra i Dyskobolia. Moze coponiektórzy narzekacze ucichną. Gieksa OLE!!

mogiel - 10 maja 2007, 15:47:04 - REDAKCJA
expert - odpowiedź na swoje pytanie masz w punkcie 3 lit. c).

Champion@G - 10 maja 2007, 15:48:05 - *.bater.net.pl
A o co właściwie ma grać Łęczna? Przyjrzyjcie się tabeli IV ligi lubelskiej . Utrzymując się w I lidze Łeczna leci do III , przegrywając spada do IV , z której i tak do III awansują rezerwy .Obecne ustalenia promuja jedynie IIligowców , bo nikt bezpośrednio nie spada..awszystko zrobiono , by do O.E. awansowała Polonia Warszawa . Teraz chyba i Lipiec będzie zadowony.

picket - 10 maja 2007, 15:52:59 - *.telpol.net.pl
A co jak przyjdzie czas na degradację reszty z OE? Pewnie zacznie się od Lubina. Znowu zmienią się zasady? Przecież wszystkim udowodnią jakąś korupcję i w OE i w II lidze. Kto wtedy będzie grał w której?

bełchat - 10 maja 2007, 15:55:00 - *.dolsat.pl
do ChampionG: Czwartoligowe rezerwy Górnika Łęczna jeszcze przed rozpoczęciem rundy wiosennej ustaliły , że promocje do III ligi oddadzą wiceliderowi ich grupy.

RAKOW1921 - 10 maja 2007, 16:00:11 - *.134.151.153
Niezapominajcie ze w razie nieuzyskania licencji zarowno Ruch jak i Polonia Bytom moga grac mecze w 1 lidze na stadionie slaskim on napewno spelnia warunki licencyjne.Pzdr

niebieski - 10 maja 2007, 16:00:12 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
zawiedzion - Ruch poza brakiem podgrzewanej murawy spełnia raczej wszystkie wymogi licencyjne!!! Nawet jeśli nie zainstalują podgrzewanej murawy na stadionie Ruchu to będą grac w okresie zimowym na Śląskim. A reszte wymogów raczej spełniamy juz na dzien dzisiejszy.

mirek - 10 maja 2007, 16:00:14 - *.gliwice.msk.pl
polonia bytom najwyzszy czas odpuscic. Z czym wy na pierwsza lige?? Ani stadionu ani niczego. Bez urazy ale taka jest praawda.

kubas - 10 maja 2007, 16:00:28 - *.metronet.pl
Champion- jest przepis ze rezerwy druzyny moga grac maksymalnie 2 ligi niżej niz pierwsza druzyna w takim razie Łęczna III liga a Łęczna II -okręgówka

Vertigo - 10 maja 2007, 16:00:55 - REDAKCJA
Champion - w opisanej przez Ciebie sytuacji rezerwy zostaja automatycznie zdegradowane do klasy o jeden szczebel niższej niż pierwszy zespół (czyli do V ligi w tym teoretycznym przypadku).

Vertigo - 10 maja 2007, 16:04:17 - REDAKCJA
Kubas - mylisz się. Rezerwy mogą grać o 1 szczebel niżej niż pierwszy zespół. Różnica 2 szczebli dotyczy tylko zespołów ekstraklasy.

Champion@G - 10 maja 2007, 16:07:37 - *.bater.net.pl
@ bełchat !A czy Łeczna przed rozgrywkami wiedziała ,ze leci conajmniej do III ligi ?

PB1920 - 10 maja 2007, 16:07:48 - *.11.74.36
Paol0- a dlaczego uwarzasz ze Polonia nie ma szans na pozyskanie sponsora?? Jest sporo firm zainteresowanych sponsoringiem w tym klubie tylko na przeszkodzi stadion jesli wladze miasta tak jak obiecuja rozpoczna budowe stadionu do klubu napewno przyjdzie jakas dobra firma ktora wylozy kase na utrzymanie druzyny w OE wiedzac ze w kolojnym sezonie beda mieli druzyne nie zamieszana w zadne afery i stadionem na miare Kielc.
Przeciez Ruch na Cicha tez nie dostanie licencji, Sosnowiec to samo i jeszcze wlosi wycofuja sie z klubu wiec jest duze prawdopodobienstwo ze Polonia zagra w OE

Champion@G - 10 maja 2007, 16:10:09 - *.bater.net.pl
@ bełchat !A czy Łeczna przed rozgrywkami wiedziała ,ze leci conajmniej do III ligi ?

stanislaw - 10 maja 2007, 16:13:46 - *.net.fucio.pl
Chorzów. Co wy wiecie o Ruchu?? Dla was liczy się poskładać kartoniki i odpalić parę rac, a i oczywiście zbluzgać rywala. Dodać należy, że tylko czekacie, żeby was ktoś pochwalił, najlepiej w internecie. Najgorsze jest jednak to, że na meczu wywieszacie flagi niemieckie! Piszecie w obcych językach na flagach, a jak piszecie po polsku to szmacicie nasz język robiąc błędy ortograficzne. Wywieszacie obce flagi, flagi tego kraju który zawsze niszczył Polaków w naszym mieście i chciał je zgermanizować. Szczycicie się ciemniaki, że jesteście naród śląski. Zrozumcie, że nie ma narodu śląskiego nigdzie a tym samym w Chorzowie! Chorzów to Polska, Śląsk zaś to kraina geograficzna jakich w Polsce wiele - Podlasie, Mazowsze, Małopolska itd. W Polsce 95% ludności to Polacy, tępi uczniowie, co wy macie z geografii?? Piszę, bo boli mnie jako starszego ponad 60 letniego kibica, rodowitego Chorzowianina, jak siedzę na trybunach i widzę te wszelkie przejawy waszej ciemnoty a zarazem jak hańbicie tradycję Ruchu Chorzów, klubu który zapisał piękną kartę w Polsce przedwojennej, dzielnie walcząc z ówczesnymi krakowskimi, lwowskimi czy warszawskimi piłkarskimi potęgami. Po wojnie co komuniści zrobili z Ruchem, Wisłą itd to wszyscy wiemy. Ale żeby w Polsce niepodległej znów grać na cześć obcych państw i narodów?? Apeluję do was dzieci - mniej czasu spędzajcie przed monitorem, a więcej w książkach.
ps, jako mieszkaniec Chorzowa bardzo szanuję Polonię Bytom, za jej wspaniałą historię i wiernych fanów których kilku znam osobiście.

pkb - 10 maja 2007, 16:28:57 - *.gdynia.mm.pl
Nie rozumiem jednego. Jeśli drużyna z II ligi, ukarana degradacją o jedną klasę, wywalczyłaby miejsce premiowane awansem do I ligi, to w przyszłym sezonie grałaby w II lidze czy III? Z tego, co przeczytałem, to napisane jest tylko, że zamiast nich, awans uzyskuje następna drużyna a wszystkie "degradowane" kluby przesuwane są na ostatnie miejsca. Czy więc uzyskanie ("teoretycznego") awansu nie oznacza "zrównoważenie" z karą degradacji i dalszą grę w II lidze?

corleone - 10 maja 2007, 16:36:12 - *.man.bydgoszcz.pl
Brawo!
Widze ze od przyznania nam Euro jest coraz lepiej! Do OE wrócą uznane firmy Ruch Ch. i Polonia W. które nie ukrywajmy mają wieksze szanse na bogatych sponsorów od podejrzanej łęcznej czy Brazylijskiej Pogoni
Ps.gorąco kibicuję Pogoni nowej Szczecin to za duze miasto na niskie ligi.
Moze w koncu i Bydgoszcz bedzie mialo ligę...

m.k.s - 10 maja 2007, 16:36:56 - *.nott.cable.ntl.com
Brawo Stanislaw

ja rosik - 10 maja 2007, 16:43:20 - *.chello.pl
Pozdrowienia dla Stanislawa i wszystkich KIBICÓW!

WhiteKSP - 10 maja 2007, 16:50:07 - *.81.172.234 (*.168.0.43)
Marcin śmieszny jesteś...
Akurat Polonia Warszawa jest w tej chwili piłkarsko najlepszą drużyną w drugiej lidze (przypomnę, że Polonia wygrała m.in. z Ruchem, Jagiellonią, Lechią czy Polonią Bytom), więc nikt na siłę nie musi wciskać do ekstraklasy. Piłkarze sami awansują

ziom - 10 maja 2007, 16:53:32 - *.streamcn.pl
Zgadzam się w 100% ze stanisławem. Ja osobiście kibicuje Polonii Bytom, nie mam nic do Ruchu. Lubie poprostu jak kluby z naszego regionu zdobywają jakieś sukcesy. Mam wielu kumpli co idą za Ruchem i jest wszystko w porządku Pozdro

kibic - 10 maja 2007, 16:57:59 - *.internetdsl.tpnet.pl
Stanislawie, uszanowanie!

R - 10 maja 2007, 17:09:50 - *.48.225.2
stanislaw i po co ta marna prowokacja ? widze ze Ruch Cie bardzo boli Ruch spokojnie dostanie licencje Brakuje tylko podgrzewanej murawy Bedzie ona albo na Cichej albo podpiszemy umowe ze Stadionem Slaskim Tyle

GKS KATOWI - 10 maja 2007, 17:15:23 - *.8.174.205 (*.1.5.42)
Mam jedno pytanie.. Skoro do OE myćmoże awansują 4 drużyni z II ligi, to ile zespołów z III ligi trafi do drugiej (są cztery grupy III ligi a paradoksalnie zwonlią się tylko dwa miejsca)?

boro - 10 maja 2007, 17:26:25 - *.51.241.158 (*.205.67.58)
nie chce poloni bytom w i ldze to biedacy z dziadoskim stadionem na tylko 5000 miejsc wedlug mnie w i ldze powinny grac zespoly ktore maja stadiony przynajmniej z 15000 krzesełek

darek - 10 maja 2007, 17:28:56 - *.internetdsl.tpnet.pl
No To przykro mi ale lećimi z OE... mówiłem od początku co nam dadzą takie transfery? Kużba-Kompletna porażka!!!! Nie mieliśmy szansy sie utrzymać z takimi piłkarzami i ...trenerami... ale w 2 lidze nie jest żle... Szkoda , ze Ruchem nie pogramy Alianz, Bayer.... śmieszne to wszystko!!

darek - 10 maja 2007, 17:33:46 - *.internetdsl.tpnet.pl
Jeżdze na Ruch od kilku sezonów jestem rodowitym Ślązakiem!!!a to oznacza , ze nie mam nic wspólnego z Niemcami!!!! przypominam ze Sląsk dawno temu był Swoim księstwem tak jak teraz Jest Monaco a Ći łysi z Ruchu mają równie łyso pod jak i na głowie!!!!! Nic nie wiedzą o histori...!!!

Widzewiak - 10 maja 2007, 17:47:40 - *.220.143.102
Czy moze mi ktos podac jakies strony gdzie mozna sciagnac cale mecze Widzewa? A szczegoolnie ten ostatni. Z gory dziekuje Pozdro dla wszystkich kibicow naszej kochanej ligi

cixem - 10 maja 2007, 17:50:46 - *.4.udn.pl
boro - czyli wg ciebie w 1 lidze powinny zostać Lech, Korona, Zagłębie Lubin, Wisła i Górnik Zabrze?? reszta klubów nie ma na swoim stadionie min. 15000 miejsc.
Z 1 ligi spadną 4 zespoły, Płock, Pogoń i handlarze z Gdyni i Łęcznej.
W ich miejsce powinny wejść Ruch Chorzów i Zagłębie Sosnowiec bo mają już bezpieczną przewagę.
Jagiellonia nie wejdzie bo bardzo tego nie chce, widać jak na dłoni, że zawodnicy robią co mogą aby wypaść z strefy zagrożonej awansem.
Czyli raczej Polonie z Bytomia i Warszawy.

karol3522 - 10 maja 2007, 18:01:47 - *.119.13.6
najlepiej by było jak do 1 ligi awansowały by ruch jaga polonia w i lechia

akr - 10 maja 2007, 18:02:45 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
Czego to PZPN nie zrobi dla swojej ukochanej Polonii Warszawa... W każdym razie przynajmniej wiem, że oni uwielbiają ten klub, więc przynajmniej 100% że nie wzięli w łapę za tą decyzję.

tomek1973 - 10 maja 2007, 18:12:53 - *.lubin.dialog.net.pl
w tej sytuacji Miedź Legnica jest w barażach gloria stał się cud

ZagłębiakS - 10 maja 2007, 18:13:32 - *.net.fucio.pl
Trzeba w takim razie kibicować Łęcznej i Arce

WWW - 10 maja 2007, 18:13:33 - *.csk.pl
do chorzowa Stadion slaski nie ma podgrzewanej murawy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

toni - 10 maja 2007, 18:22:04 - *.171.152.101.crowley.pl
Widze ze do 1 ligi awansuja druzyny z tradycjami majace wielu kibicow i o to chodzi.

Maciexx - 10 maja 2007, 18:31:08 - *.bsb.vectranet.pl (*.34.246.210)
Hmm cos mi sie zdaje ze jeszcze Zaglebie Lubin bedzie dyscyplinarnie przeniesione do nizszej ligi.. zaczyna wychodzic na jaw afera korupcyjna. W takim wypadku z 2 ligi moze awansowac jeszcze jedna druzyna wiecej zobaczymy..

leiz - 10 maja 2007, 18:39:05 - *.centertel.pl
i to jest piękne drużyna bez gwiazd,kasy,stadionu a z wolą walki awansuje do OE brawo Polonio Bytom i gratulacje było warto.

pkb - 10 maja 2007, 18:43:22 - *.gdynia.mm.pl
ZagłębiakS: Arka ma 28 punktów, Wisła P. 17. Sądzisz, że Arka może przegrać wszystkie swoje 5 meczów a Płock zdobędzie 11 punktów w 5 swoich? Mi się w to wierzyć nie chce ;). Gorzej z Łęczną.
A co do spadku Zagłębia L., to, znając życie, w tym sezonie o tym postanowić już nie zdążą. Może co najwyżej w przerwie, ale niezłe zamieszanie przez to by wprowadzili...

B0N!3K - 10 maja 2007, 18:57:01 - *.internetdsl.tpnet.pl
No to RUCH ma juz 1 lige ... JUPI
HKS
HKS
HKS
:D:D:D

Emil - 10 maja 2007, 19:09:11 - *.petrus.com.pl
ŁKS ŁOMŻA!!! no to teraz powinniśmy się utrzymać bez baraży

autor - 10 maja 2007, 19:12:45 - *.139.181.48
Ale numer , ta cienka jak gumka w damskich majtkach Jaga awansuje do extraklasy. Nie mają boiska , nie mają kasy , nie mają grajków i czego oni tam się spodziewają? Baty , baty ,baty!!

hks - 10 maja 2007, 19:29:59 - *.crowley.pl
dowww- właśnie dla tego nie będzie w najbliższym czasie podgrzewanej murawy na Ruchu bo zaczną ją robić w lato na śląskim, a miasta nie stać na utrzynanie dwóch takich muraw. Reszte wymogów Ruch spełnia, a stadion ma napewno lepszy niż kilka klubów oe m. in. szczecin, gdynia , bełchatów czy wodzisław

kris bytom - 10 maja 2007, 19:35:46 - *.internetdsl.tpnet.pl
Widze że wyniki polonii bytom choćby byłe złote i okupione krwią na marne się zdadzą bo i tak wiadomo
że biedaków nie chcą w elicie ,więc pytam co innego
jak nie sport walka i ambicja może poloni dać Oe
wszystkie wsie miały czas na dopasowanie a dwukrotny
mistrz polski z ćwierćmilionowego miasta już z góry
wie że wysiłek piłkarzy i bardzo dobrego trenera na niewiele się zda .pozdro dla śląskich drużyn i kibiców ruchu górnika i gieksy.
kibic polonii b.

re Stanisl - 10 maja 2007, 19:39:39 - *.atol.com.pl
szkoda ze tak malo konkretnych wpisow jak ten od STANISŁAWA.prawdziwe pilkarskie swieta z dobra oprawa kibicami w barwach zaczna sie tylko wtedy kiedy zamiast Policji i armatek zacznie sie zabawa na trybunach co jak zdazylem zauwazyc na paru stadionach robi sie norma.Kibice ktorzy wcale nie sa aniolkami potrafia uszanowac rezszte publicznosci ktora przybyla na ich stadion oszczedzajac im niepotrzebnych bluzg ma kibibicow badz druzyne przeciwna-efekt-frekfencja ktora nie jeden klub chcialby miec.Njaprostrzy tego przyklad Lech Poznan.pozdrawiam

jhcwk - 10 maja 2007, 19:44:35 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.16.3.49)
Gratulacje PZPN... Mam nadzieje ze do 1 ligi wejdą nasze zespoły RUCH CHORZÓW ZAGŁĘBIE SOSNOWIEC POLONIA BYTOM i co moze ta słabiutka jaga... Mam nadzieje ze do tego czasu na kresowej w SOSNOWCU zrobią wszystko wraz z miastem aby dostać licencje... 3 Kluby 3 tradycje jeden region... GÓRNY ŚLĄSK I ZAGŁĘBIE... Pozdrowienia z Dąbrowy Górniczej i Bytomia...!!!

Myk - 10 maja 2007, 19:45:29 - *.bsk.vectranet.pl (*.1.217.156)
Przyjmijmy wariant 4 zespołów, które awansują z 2 ligi...i żaden z nich nie dostaje licencji.
Kto w takim wypadku zagra w ekstraklasie - 2 spadkowiczów + leśne dziadki?
A tak poważnie. Żaden zespłó, który nie grał w 1 lidze w ostatnich pięciu latach w ekstraklasie nie spełnia wymogów licencyjnych - Ruchowi brakuje murawy z prądem, Jagiellonia ma murawę, światła w realizacji i konkurs na nowy stadion, Zagłebie ma deklaracjie władz miasta... a Polonia Bytom drużynę, "bosą ale w ostrogach", Warszawska Polonia rycerzy wiosny - Z tego wynika, że awansuje Ruch i Polonia Warszawa, a reszta zależy od widzimisię PZPN

Zibi - 10 maja 2007, 19:49:42 - *.171.152.103.crowley.pl
Czyli jeśli chodzi o 2 ligę to spadają 4 drużyny a nie 3 tak jak jest to zaznaczone...

Cnx - 10 maja 2007, 20:20:08 - *.belchatow.msk.pl
Do hks : Ty widziałeś w ogóle stadion GKS Bełchatów, że takie rzeczy wypisujesz >>?? Boli zajmowane przez nas miejsce co ??

Champion@G - 10 maja 2007, 20:22:25 - *.bater.net.pl
Po dzisiejszej decyzji PZPN b.możlwe ,że spadnie tylko Arka i Łeczna , chgyb aże PZPN znów się będzie bawił w warunkowe licencje , które podobno miały się skończyć po trzecim sezonie od ich wprowadzenia .Niestety nie powinno być żadnych odstępstw od warunków , które należy spełniać .Zarówno kluby I jak i II ligi je od dawna znają i jeśli ktoś chce grać w O.E powinien być na to przygotowany .Czy w przeciągu praktycznie 1,5 miesiąca co niektórym uda się to załatwić? Wątpię ...

19noRmalny - 10 maja 2007, 20:26:12 - *.48.225.2
Troche mi się przykro zrobiło jak tak besztacie tą Polonie Bytom, mimo iz jestem kibicem Niebieskich... Za taką wolę walki, za takie marne grosze, to co zawodnicy Polonii na boisku powinno być nagrodzone zasłuzonym awansem tej drużyny... I wierzę, że tak się stanie... Choćby mieli grać na innym stadionie.. To jest niesprawiedliwe, że w 1 lidze mogą być tylko bogate kluby.. Polonia nie ma długów, ale jakoś wiąże koniec z końcem... I żal mi ich, że z powodu braku stadionu (przypomnę, że Łomża grała całą runde jesienną na wyjeździe) nie będą mogli awansować... smutne.. a co do stanislawa to nie gorączkuj się tak.. flaga niemiecka jest wywieszona bo jest w Niemczech fan club Ruchu (zauważ, że na fladze pisze "Fan club deutchland") a, że gwara śląska ma dużo wspólnego z niemieckim to nie nasza wina.. a bycie Ślązakiem nie jest równoznaczne z byciem Niemcem albo coś :P wyluzuj... bo troche sie zapędziłeś w tej historii i kilka błędów rzeczowych znalazłem pozdRo dla noRmalnych

jasio_rado - 10 maja 2007, 20:26:16 - *.142.udn.pl
nareszcie PZPN podjął prawidłową i słuszną decyzję-szkoda,że tak póżno,ale lepiej póżno niż przy zielonym stolisku.Tak powinno być zawsze jest to jedyna słuszna decyzja,a kilka razy na ten temat dużo pisałem i z tego też tytułu mam satysfakcję,że jakgdyby mój głos został wysłuchany.Brawo PZPN,a p.Baniak niech z Pogoni głupot nie wypisuje

Paol0 - 10 maja 2007, 20:27:53 - *.raciaz.pl
PB1920 > Jeżeli chodzi o POLONIE BYTOM to delikatnie przyrównałeś ją do KORONY KIELCE ale wybacz z całym szacunkiem,nie wiem czy w Bytomiu jest taki klimat dla piłki,i podejrzewam,że i region uboższy,co za tym idzie mniej pieniążków,daj boże niech grają ,bo ja jestem jak najbardziej za rozstrzygnięciami sportowymi,Polonia ma bardzo niski budżet,jeżeli chciała by powalczyć musiala by go pewnie z 2-3 razy zwiekszyć to musiałby przyjść jakiś mega-sponsor!!Ale chwała im za to,że pomimo kłopotów finansowych grają tak dobrze i są bardzo blisko od wywalczenia awansu!!Ale czy na pewno to wyjdzie na dobre całej polskiej piłce!!Ciężko mi jest uwierzyć,że Polonia Bytom była by godnym rywalem dla reszty 1 ligowców z OE!!

dede - 10 maja 2007, 20:31:31 - *.devs.futuro.pl
tylko ktoś nie znający historii może pisać takie bzdety jak stanisław, pewno gościu przyjechał ze lwowa i na starość stracił pamięć, jakby nie patrzeć to myśli tak jak putin o radzieckich pomnikach, ale polacy zawsze mieli moralność kalego

restanisła - 10 maja 2007, 20:34:13 - *.internetdsl.tpnet.pl
obys dożył 100lat zapraszamy do bytomia pozdro dla chorzowa

aztecs - 10 maja 2007, 20:42:14 - *.popl.cable.ntl.com
Auf Wiedersehen!!! sie nioslo po bytomiu...

Paol0 - 10 maja 2007, 20:48:29 - *.raciaz.pl
19noRmalny >Piłka nie jest dla najbogatszych,choć nie ukrywa się,że bez $ w futbolu sie nigdzie nie zajdzie,dlatego uważam,iż 1 liga powinna sie składać z wypłacalnych i naprawdę konkretnych drużyn,rozumiem,że jesteś sercem z Polonią,aczkolwiek nie widzę tutaj,bynajmniej na teraz Bytomia w 1 lidze!!!A pisano również o łomży,ale wybaczcie grała rundę na wyjazdach,wezcie pod uwagę,że to nie 2 liga to ekstraklasa i jeżeli chcemy dążyć do normalności to nie powinno być takiej sytuacji!!!

KRISS - 10 maja 2007, 20:56:28 - *.chello.pl
Tak na marginesie - Jeżeli nie uprawomocnią się decyzje o karach dla Arki i Łęcznej do końca sezonu ( a na to się zanosi) wiec cała ta dzisiejsza decyzja PZPN nie jest nic warta , ot takie polskie piekiełko a tu widzę że połowę piłkarskiej Polski się napina i widzi już swoje druzyny albo w OE albo w II lidze SPOKO TRZEBA ZNAĆ PRZEPISY

tomek1973 - 10 maja 2007, 21:22:35 - *.lubin.dialog.net.pl
decyzje będą uprawomocnione bo w innym przypadku zrobią z siebie pośmiewisko w całym piłkarskim świadku nie tylko w Polsce .Co do licencji to wydaje mi się iż czas na spełnienie wszystkich wymogów powinni wydłużyć do 2010 roku na 2 lata przed ME w Polsce.Pieniądze które spłyną do Polski powinny znacznie poprawić stan naszych stadionów nie tylko w 4 miastach wyróżnionych ale również w satelitach tych miast.Jest sporo miast chętnych do goszczenia uczestników ME włodaże tych miast będą musieli coś wysłupac z budżetów . Tak więc do 2012 a może wcześniej będziemy mieli sporo stadionów spełniających wymogi licencyjne

Gołąb - 10 maja 2007, 21:30:59 - *.ebeskidy.pl (*.168.190.219)
zróbmy 20 drużyn w OE i będzie git :D

henryk - 10 maja 2007, 21:40:56 - *.tkdami.net (*.139.3.221)
A co jesli wycofaja z I ligi 3 zespoly (przykladowo) i na je miejsce wejda drugoligowe druzyny to wtedy 2 liga bedzie mneijsza czy automatycznie mniej spadnie?
bo juz wczesniej z tym duze walki byly

bora - 10 maja 2007, 21:44:54 - *.piaseczno.robbo.pl
odnośnie Polonii Bytom - I liga nie jest dla klubów bogatych, tylko dobrze zorganizowanych. po to są wymagania licencyjne, żeby kluby nie przeznaczały całego budżetu na pensje dla zawodników, tylko inwestowały w infrastrukturę i szkolenie młodzieży. ale postawa bytomian w tym sezonie wzbudza szacunek.pozdro

oko - 10 maja 2007, 22:22:09 - *.mtvk.pl
Panie Stanisławie, to chyba Pan niezbyt zna historie(i geografę), prosze sobie obejżeć może historyczne mapy. Śląsk należał do Czech, Węgier, Prus, Niemiec, a najkrótszy czas właśnie do Polski. I dla Czechów i Niemieców też to także jest ich kraina geogaficzna(część Śląska dalej leży w Czechach). Pozatym poradził bym poznać(szczególnie tą przedwojenną) historię Ruchu i ich zawodników. Niezmienia to faktów iż dużo z zachowanoa niebiskich "fanów"(tych które nawiązują do nazizmu) jest poprostu żenująca(ale to już całkiem inna historia).Pozdrawiam

mzreczek - 10 maja 2007, 22:31:38 - *.244.210.66
Niby wszystko jasne i takie etyczne, ale wg nie zgodne z przepisami.
1. Kluby nie wiedziały kto leci przed końcem sezonu, ale wiedziały, że dwie drużyny. Rok temu Lech nie dostał licencji i bez krzyku utrzymano Arka grał w barażach, a utrzymano Górnik.
2. Co się stanie jeśli okaże się, że 14 klubów kręciło, a tylko 2 nie i te dwa będą ostatnie i polecą. Całą ligę się wymieni i to po zakończeniu sezonu.
3. Te wszystkie przepychanki przypominają mi okręgowe ligi buraczane w naszym kraju, gdzie regulaminy się również zmienia w trakcie i po rozgrywkach. PANOWIE SKANDAL !!!!
Niestety kolejny w polskiej piłce

stefan - 10 maja 2007, 22:33:28 - *.devs.futuro.pl
OE szansą dla biedniejszych klubów, ale też dla całej polskiej piłki nożnej!!! Przecież to za sprawą właśnie surowych wymogów licencyjnych takie kluby mogą odbić się od dna i to z pożytkiem dla całej polskiej piłki (przybędzie nowoczesnej infrastruktury sportowej). Skoro stać drużynę piłkarsko na awans to nie można jej tego zabraniać...zawsze można znaleść jakieś rozwiązanie.

aztecs - 10 maja 2007, 22:36:40 - *.popl.cable.ntl.com
do oko: chyba ty z historia jestes na bakier... panstwa ktore wymieniles mniej wiecej sie zgadzaja... jakich to skomplikowanych obliczen dokonal jednak, ze ci wyszlo, ze slask nalezal najkrocej do Polski? krocej niz do Wegier?
a tak na marginesie...
skad sie wziela nazwa Ruch?

mzreczek - 10 maja 2007, 22:41:39 - *.244.210.66
Niby wszystko jasne i takie etyczne, ale wg nie zgodne z przepisami.
1. Kluby nie wiedziały kto leci przed końcem sezonu, ale wiedziały, że dwie drużyny. Rok temu Lech nie dostał licencji i bez krzyku utrzymano Arka grał w barażach, a utrzymano Górnik.
2. Co się stanie jeśli okaże się, że 14 klubów kręciło, a tylko 2 nie i te dwa będą ostatnie i polecą. Całą ligę się wymieni i to po zakończeniu sezonu.
3. Te wszystkie przepychanki przypominają mi okręgowe ligi buraczane w naszym kraju, gdzie regulaminy się również zmienia w trakcie i po rozgrywkach. PANOWIE SKANDAL !!!!
Niestety kolejny w polskiej piłce

Gliwiczani - 10 maja 2007, 22:50:05 - *.crowley.pl
Mam pytanie odnośnie degradacji w II lidze. Czy utrzymane są kary degradacji za korupcje o 1 klase rozgrywkową dla KSZO i Polkowic? (bo w mediach coś o tym cicho, mówi się tylko o spadkach z OE). Czy w związku z tym (jeśli dobrze czytam powyższe postanowienie PZPN) szanse na pozostanie w II lidze dla Piasta bez konieczności rozgrywania baraży rosną, nawet jeśeli zajmie 11 lub 12 miejsce? (zgodnie z postanowieniem PZPN przy aktualnie zajmowanych miejscach w tabeli Polkowice i KSZO zostałyby przeniesione na koniec sezonu na ostatnie miejsca w tabeli i wlasnie zespoly z 11 i 12 miejsca pozostawałyby w lidze bez baraży). Dzięki za info, otrzymane np od redakcji Pozdr

Normalny k - 10 maja 2007, 23:21:19 - *.internetdsl.tpnet.pl
Do wszystkich! O rany co za zgraja z Was! Nic nie rozumiecie - nic! Nie wiecie że świat już nie jest taki jak kiedyś! Teraz wszystko kręci się już tylko wokół pieniędzy. A ten kto pisze że Bytom zawsze niemiecki to chyba jakiś niezły geniusz z historii.

Bytom_fan - 10 maja 2007, 23:31:09 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.0.6.2)
A ja wam powiem tak. Zajmijcie sie swoimi klubami i przestancie gdybac co bedzie z POLONIA BYTOM i jej finansami. Wiem jedno wracamy i damy rade. A stadion bedzie dostosowywany oraz przebudowany zgodnie z wymogami licencyjnymi szybciej niz wam sie wydaje.Do tego czasu jest stadion Slaski oddalony 10 minut jazdy samochodem od centrum Bytomia.

Józek - 11 maja 2007, 0:16:19 - *.lodz.mm.pl
Wypowiedzi panów z Pogonii o układzie łódzko-waraszawskim są więcej niż żenujące. Większej bzdury jak żyje nie widziałem. ŁKS ma pewne utrzymanie. Widzew jest słaby to prawda, ale nawet w tej rundzie zdobywał punkty na Wisle Płock, Pogonii, Górniku Łęczna czy Zabrze czyli rywalach z którymi walczy o utrzymanie w lidze i tymi punktami choc często zdobytymi szczęśliwie wywalczył sobie pozostanie w lidze! To nie Boniek zmienił wcześniej ustalone zasady tylko pan Lipiec. To nie żaden układ warszawsko-łódzki sprowadził do Szczecina piłkarzy z lig podwórkowych, sprzedawców krawatów, bezrobotnych z plaż, a także nie zrobił zamieszania z wycofaniem się Orlenu z Płocka jak i równie nieudanych transferów stranieri jak w Pogonii.

Józek - 11 maja 2007, 0:22:53 - *.lodz.mm.pl
Popieram Stanisława. Jak to było kiedyś przyjemnie jak zasiadało na trybunach dwóch kumpli kibiców przeciwnych drużyn, popijali wódeczkę zakanszali ogóreczkiem i co najwyżej z ich ust padła jakaś motyla noga lub sędzia kalosz Szermierka nie na pięści i wulgaryzmy lecz na słowa i tradycje. Ech to chyba nigdy nie wróci. Niech żyje Ruch i jego prawdziwi śląscy kibice

ZS - 11 maja 2007, 0:27:02 - *.netpol.net.pl
pkb czytaj ze zrozumieniem bo pokazujesz swoja wypowiedzia delikatnie mowiac niski poziom..!decyzja bardzo dobra jednak boje sie o moje Zagłębie gdyz Pan Gorski nie kwapi sie do tego zeby zrobic namstadion a teraz mozna by juz zaczac robic trubune i oswietlenie i na sam koniec zostala by tylko murawa!!jednak obawiam sie ze nie ruszy kompletnie nic!!a najwyzsza na to pora zeby tymi wlasnie rzeczami zajac sie od ZARAZ!!!!1 liga 1liga Zagłębieeeee

dred - 11 maja 2007, 8:26:10 - *.adsl.inetia.pl
robi sie ciekawie
prasówka donosi ze Zaglebie L. kupilo sobie awans
niejaki Pan Jerzy F. byly szef ZL zaczął śpiewać

salvahe - 11 maja 2007, 8:47:49 - *.kredytbank.com.pl (unknown)
Nie zapominajcie iz RUCH ma trybune drewnianą (to mmoże byc problem ze względów budowlano-pożarowych

JarJar - 11 maja 2007, 8:51:03 - *.internetdsl.tpnet.pl
ZS -> Bój się, bój o swoje Zagłębie, bo co najmniej ujemne punkty (jak nie degradację) na koniec sezonu macie raczej pewną

salvahe - 11 maja 2007, 9:21:05 - *.kredytbank.com.pl (unknown)
Nie zapominajcie iz RUCH ma trybune drewnianą (to mmoże byc problem ze względów budowlano-pożarowych

waldasxxx - 11 maja 2007, 10:25:11 - *.internetdsl.tpnet.pl
ARKA za rok wraca, bo ma p.Krauzego!!!!

brodo - 11 maja 2007, 10:55:42 - *.138.102.5
W życiu bym nie pomyślał, że będe trzymała kciuki za zespół który zrobił tyle wałów, czyli za Arkę. Ale w myśl powyższych przepisów, jeżeli zajmą miejsce powyżej 14, mogą w ten sposób pomóc w awansie Jadze.
Walczysz Jaga, walczysz!

waldo - 11 maja 2007, 10:57:36 - *.tykocin.sdi.tpnet.pl
Do Championa-człowieku gdyby nie ,,warunkowe" licencje to do I ligi nie awansowałby żaden klub, bo nikt , żaden świezy I ligowie z yjatkiem dawnych spadkowiczów takich norm nie spełniał i spełniac nie bedzie...bo po co komu super stadion jak nie ma druzyny i pieniedzy i pytanie za 100 punktów za co kluby II ligowe mają z dnia na dzien czy z miesiaca na miesiac dogonic kluby majace od wileu lat dotacje z Canal +, wysokie wpływy z reklam i tak dalej...PZPN robi w konia nas wszystkich, 6 miesiecy po wejściu do I ligi powinno byc czasem na wypelnienie licencji, inaczej dojdzie do paranoji ,że Pogoń brazylijska przegra wszystkie mecze i dwa zremisuje a nie spadnie bo tos tam nie zdązył z remontem stadionu w Białymstoku,Bytomiu czy np Chorzowie.Tak to ma wyglądac twoim zdaniem?

Zibi - 11 maja 2007, 10:58:24 - *.internetdsl.tpnet.pl
Brawo,wreszcie konkretne decyzje.Co jednak będzie ,jak innym zespołom udowodni się większe przekręty?

waldasxxx - 11 maja 2007, 11:38:17 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ciekawe co myślicie o odebraniu Arce możliwości zdobycia pucharu Polski???

MILO - 11 maja 2007, 12:21:28 - *.jaskom.pl
hmm mysle że to dobrze że spadną 4 drużyny wtedy wejdzie więcej z 2 ligi a co za tym idzie i chyba z 3 też wejdzie co nie ? pytanie do ekspertów a nie napinaczy

kondi_mzks - 11 maja 2007, 12:26:38 - *.19.191.79
co wymyslicie ze arka gdynia juz n9e bendzie istniałą ona zawsze bendzie istniec arka gdynia

Lolek - 11 maja 2007, 13:23:44 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
Sprawa się diametralnie skomlikuje jak zaczą grzebać w Lubinie. Co wtedy z Zagłebiem, spadkami i awansami. Będziemy mieli nowe posiedzenia i decyzje.

rozjemca - 11 maja 2007, 13:28:15 - *.30gigs.com
nie wiem dlaczego już teraz to ogłoszono skoro trzeba będzie zmieniać, bo za korupcję jeszcze kilka zespołów poleci do drugiej ligi

JarJar - 11 maja 2007, 13:40:14 - *.internetdsl.tpnet.pl
Nic nie będzie trzeba zmieniać!
Czytaj uważniej:
"- przy trzech i więcej zespołach ukaranych zajmujących miejsca 14. i powyżej awans uzyskują drużyny, które zajęły w klasyfikacji końcowej II ligi 3., 4. i kolejne miejsca. "

rozjemca - 11 maja 2007, 13:52:58 - *.70.75.199
JarJar - nie bardzo, bo z drugiej ligi do trzeciej również poleci kilka ekip, a te które zostaną nie będą spełniały licencji, moim zdaniem decyzje powinny być podjęte po zakończeniu śledztwa prowadzonego we Wrocławiu, a nie w trakcie sezonu na zakończenie którego będzie taki bałagan że zapewne w głowie się niektórym nie mieści

KG - 11 maja 2007, 14:26:19 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
STANISŁAW - Ruch gra w Polsce ale ludzie mieszkający na Śląsku od zawsze mentalnie byli zwiazani z Niemcami,a Ci ktorzy nie są to "emigranci" z pozostałych części kraju, ktorzy swego czasu przyjechali na Śląsk w celach zarobkowych. Jakbys nie wiedzial to nawet GWARA ŚLĄSKA bierze z niemieckiego. A TE DZIECI JAK NAZYWASZ CO NIEKTORYCH BIORĄ PRZYKŁAD OD STARSZYCH, TO OD NICH DOWIADUJĄ SIE O PODZIALACH NA HANYSÓW I GOROLI. Więc Na Ruchu jako nielicznym stadionie na Śląsku ludzie "godajom" i żeby zawsze tak było, bo na RUCHU nikt sie tego nie wstydzi.

Kamilosgks - 11 maja 2007, 14:44:51 - *.devs.futuro.pl
Mam jedno pytanie.. Skoro do OE myćmoże awansują 4 drużyni z II ligi, to ile zespołów z III ligi trafi do drugiej (są cztery grupy III ligi a paradoksalnie zwonlią się tylko dwa miejsca)?

JarJar - 11 maja 2007, 14:52:43 - *.internetdsl.tpnet.pl
Kamilosgks -> chyba zapomniałeś o Polkowicach i KSZO które zostaną zdegradowane

kamilosgks - 11 maja 2007, 15:25:20 - *.devs.futuro.pl
To ile wkońcu awansuje drużyn z III ligi??

Pedro - 11 maja 2007, 15:31:46 - *.telsat.wroc.pl
Czyli 3. druzyna II ligi uzyska awans do ekstraklasy (jesli znow nie zmieni sie regulamin), bo Pogon juz nie przegoni Arki. Jagiellonie mozna "pomalowac" na zielono. Natomiast co do spadku z II ligi, to od KSZO i Gornika Polkowice zalezy, czy Unia i Miedz zagraja w barazach. W interesie legniczan moze wiec byc... porazka w derbach.

lukasz//// - 11 maja 2007, 18:45:19 - *.chello.pl
Do oko: temu starszemu panu chodziło pewnie o to ze Śląsk należał do Polski w pierwszych okresach naszej panstwowosci i tego nie zaprzeczysz. Do Węgier czy Czech należał bardzo krótko, a do Niemiec dostał się tylko poprzeg militarna i ekonomiczna ekspansje tego kraju. A inna sprawa ze tereny Śląska,Lubuskiego, czy zachodniego Pomorza i te dalej na zachod polozone jak Łużyce czy Meklemburgia były od mniej wiecej IX wieku terenem osiedlania sie ludnosci slowianskiej! wiec oszczedz sobie tych bzdet na temat niemieckosci slaska !

lukasz//// - 11 maja 2007, 18:50:26 - *.chello.pl
do: kamilogks W III lidze zasady awansu sie nie zmieniaja. awansuje pierwsza druzyna a druga z kazdej grupy gra w barazach. jedyna zmiana to to ze moze wiecej zespolow spasc np. z IV ligi jesli z barazach spadnie stalowa wola i kmita a drugi zespol przegra baraz z jakims innym niz wyzej wymieniona dwojka wtedy moze spasc az 7 druzyn.

mili67 - 11 maja 2007, 21:32:30 - *.tvoksywie.com.pl (*.10.0.58)
Panowie,a nawas niema zadnej teczki-chodzi o Panow Kozminskiego i Kolatora??? Nawas tez przyjdzie pora!!!! ARKA GDYNIA!!!

ikar - 11 maja 2007, 22:07:25 - *.chello.pl
niektóre wpisy tutaj to jakieś mośki wpisywały.
A dlaczego biedne kluby nie mogą grać w OE????
Lepiej żeby grały bogate Groclin, Amica, Łęczna czy Polkowice z frekwencją na poziomie 800 dusz???
Przecież właśnie bogate kluby zrobiły syf z korupcją. Dzieci noestrady mają tylko same siano w głowie.
Pozdro dla normalnych. Ruch&Zagłębie&Polonia Bytom do OE.

KS KSG - 11 maja 2007, 22:33:29 - *.walbrzych.dialog.net.pl
Dobra decyzja choć ARECZKI szkoda

Embeler - 11 maja 2007, 23:04:45 - *.174.98.cable.morena.jarsat.pl
No to Gdańsk sie doczeka OE

Pedro - 12 maja 2007, 0:26:37 - *.telsat.wroc.pl
Do redakcji (chociaz wlasciwie pytanie do PZPN):
Czy 15. druzyna II ligi spadnie bez barazy?
Zakladajac, ze juz wiecej karnych degradacji nie bedzie, a KSZO i Gornik Polkowice zajma miejsce powyzej 11), czy tez fakt, ze Gornik Leczna spada do ligi trzeciej, oznacza przesuniecie kreski w tabeli?
Czy spadna 4 druzyny, w tym Zawisza, a 1 zagra w barazach czy tez spadna 4, w tym Zawisza i Gornik Leczna, a 2 zagraja w barazach?
I czy w zwiazku z przypadkiem Gornika Leczna, KSZO i Gornikowi Polkowice wystarczy zajac 15. miejsce, zeby nie spasc do IV ligi?
Czy dobrze rozumiem, ze nie ma najmniejszego znaczenia, czy degradowani drugoligowcy zajma miejsce w srodku tabeli czy w strefie barazowej?

Mędrzec - 12 maja 2007, 17:25:56 - *.netair.pl
Nie zgadzam sie z tym! Jak dla mnie Pierwsza lige powinno sie zamknac w takim skladzie w jakim teraz jest. A nie ze kluby chca do niej wejsc. 16 zespolow i graja do konca swiata i zaden inny nie moze wejsc.

gp - 12 maja 2007, 19:49:11 - *.malbork.mm.pl
powiedzmy sobie szczerze choć to nie udowodnione jak narazie jeszcze to karajac wszystkie zespoły kupujące badż sprzedające mecze pozbawili bysmy się extraklasy i mieli byśmy tylko drużyny od 4 ligi w dół po czym okazało by się ze to równierz za wysoka klasa.

Walash - 12 maja 2007, 23:58:34 - *.137.rev.vline.pl
Z całym szacunkiem, ale zaraz w OE może grać 5 zespołów z II ligi( to prawie 1/3 OE) jak to się ma do podnoszenia poziomu naszej I ligi ??????? Przecież to farsa trzeba zrównoważyć te kwestie. Relegacja za oszustwo jak najbardziej, ale nie dokładajmy na siłę drugoligowców. Może lepiej jeden sezon rozegrać z mniejszą ilością drużyn w OE i w następnym to wyrównać niż na siłę awansować cieniasów.

emi - 17 maja 2008, 5:25:10 - *.user.veloxzone.com.br
he he. pierwszy po roku. spuscili juz Lubin, wciaz nie wiadomo, co z Korona, jak widac, mniej wiecej w tym samym czasie, co rok temu, listkoludki sie zabieraja za ustalanie zasad awansu i spadku. ciekawe co ustala w drugiej dekadzie maja 2009?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas