[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


11 października 2009, 22:26:28 - qmichal
Przebój będzie domagał się walkowera za mecz z Kolejarzem

Działacze Przeboju Wolbrom złożą wniosek do PZPN o przyznanie walkowera za mecz 14. kolejki II ligi wschodniej z Kolejarzem Stróże zakończony porażką wolbromian 2-3.

Sędzia Paweł Płoskonka z Tarnowa - główny arbiter sobotniego meczu - w 84. minucie podyktował rzut karny za faul Dariusza Frankiewicza na Mateuszu Siedlarzu w polu karnym. Pokazał zawodnikowi Kolejarza drugą żółtą i w konsekwencji czerwoną kartkę, po czym nie dopilnował, by ukarany gracz zszedł z boiska. Piłkarz Kolejarza stanął wraz ze swoimi kolegami z drużyny przed polem karnym i obserwował, jak Siedlarz nie wykorzystuje jedenastki. Sędzia wahał się z podjęciem kolejnej decyzji obstąpiony przez piłkarzy przyjezdnych. W końcu arbiter zadecydował o rozpoczęciu gry od bramki. Dopiero wtedy Frankiewicz udał się do szatni.

- To błąd popełniony przez sędziów głównego i technicznego - mówi Tomasz Musiał, I-ligowy arbiter z Krakowa. - W takich przypadkach czeka się, aż zawodnik opuści boisko, więc nastąpiło złamanie przepisów. Czy należało powtórzyć rzut karny? Ja bym nie powtarzał. Ukaranego zawodnika, choć był na boisku, trzeba traktować jak "obce ciało", które nie przeszkadza w akcji. Na pewno był on w tym momencie nieuprawniony do gry.

- Jak to możliwe, by ukarany zawodnik przebywał nadal na boisku - mówi kapitan wolbromian Jarosław Rak. - Sędzia kompletnie się pogubił.

- Będziemy składać do PZPN odwołanie - mówi prezes wolbromskiego klubu Andrzej Kondziołka. - Mam płytkę z nagraniem z tego meczu, będziemy domagać się walkowera.

Trener gości Jarosław Araszkiewicz nie chciał komentować tej sytuacji, mówiąc, że sędzia się mylił.

Przebój będzie teraz dochodził swych racji w PZPN-ie, bo w drużynie gości przez chwilę grał nieuprawniony zawodnik. O przyznaniu bądź nie walkowera zadecyduje Wydział Gier.


źródło: Gazeta Krakowska

Skorpion - 11 października 2009, 22:37:23 - *.chello.pl
w PZPN sami swoi.wynik poszedł w świat.

Arczi - 11 października 2009, 22:40:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
bez przesady.... za to walkower?

;) - 11 października 2009, 22:47:13 - *.ssh.gliwice.pl
Jak się na boisku przegrywa ósmy mecz z rzędu, to trzeba zacząć szukać innych sposobów na zdobywanie punktów;)

dzikus - 11 października 2009, 22:58:55 - *.centertel.pl
PRZEBóJ nie potrafi inaczej wygrywac to bedzie sie starac o walkowery.... dlaczego maja pretensje do sedziego jak by wykorzystali karnego mieliby chociaż punkt... a zawodnik i tak opuscil boisko...

janekjot - 11 października 2009, 23:17:11 - *.175.144.165.koba.pl (*.2.6.149)
Zawodnik ukarany wykluczeniem od tego momentu staje się osobą niepożądaną - czyli traktowana jest na równi z kibicem. Jeśli kibic stałby sobie na boisku podczas wykonywania karnego, nikomu nie przeszkadzał i nie miałby wpływu na przebieg gry - do momentu przerwania gry sędzia nie ma podstaw do interwencji... Czyli rzut karny nie powinien być powtórzny. Takie jest moje zdanie, aczkolwiek ciekawa sytuacja.

do janekjo - 12 października 2009, 8:08:35 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ale przywaliłeś porównanie.Gdyby na boisko wszedł kibic to sędzie przerwał by mecz i czekał aż niepożądany gość sam zejdzie lub wyprowadzi go ochrona.W tym czasie gra nie była by toczona bez względu na to czy był stały fragment gry czy nie.To jest oczywiste i Twoje porównanie jest niestety niefortunne.

1916 - 12 października 2009, 8:31:21 - *.156.223.78
Ja bym za coś takiego walkoweru nie dawał. Głupio chyba o to prosić.

Tom121 - 12 października 2009, 9:12:27 - *.adsl.inetia.pl
Nie mogę, ale numer I ligowy arbiter wypowiada się w ten sposób o koledze.
Nie widział niech nie mówi...

dsa - 12 października 2009, 9:28:33 - *.chello.pl
Jak bedzie walkower to wygram u buka postawione 3:0 dla Wolbromu :D

HKS - 12 października 2009, 10:06:02 - *.172.178.130
Co by nie mówić, to ten Przebój ma rację. Zgodzę się, że na boisku przegrali sami i ich piłkarz sam nie strzelił karnego, ale sytuacja jest oczywista. Jakim debilem trzeba być, żeby dostać czerwoną kartkę i zostać na boisku ? Ten typ, a cały Kolejarz razem z nim powinni się doigrać, mimo iż mieli niewielki wpływ na to, że zawodnik Przeboju nie strzelił karnego. Ukarany powinien być także bez wątpienia sędzia i zawodnik rezerwowy który nie wiem po co wbiegł na boisko i wygrażał się strzelającemu karnego.
POZDRO - HUTNIK NOWA HUTA

HKNH - 12 października 2009, 12:35:39 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ciekawe jakabyłaby sytuacja, gdyby Siedlarz strzelił. Pewnie nakazałby powtórzenie karnego.
Sędziemu zabrakło odwagi by powtórzyć karnego.
Kogut pewnie jakąś swoją premią sypnał.

rystro - 12 października 2009, 13:06:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Takie sytuacje to normalka na polskich boiskach!!Sędziewie nie nadążają za grą a potem wychodzą kontrowersje.Tutaj sytuacja kuriozalna. Jako kibic nie zaangażowany w interes żadnego z tych klubów powiem tak: nieuprawniony zawodnik na boisku i niestety ale WALKOWER!!!!

mmpp - 12 października 2009, 13:21:46 - *.frh.faurecia.com
Tak to jest jak się sędziów po znajomości w góre pcha -choć są słabi.
po 1 nie powinien wznawiać sędzia grę. Piłkarz po otrzymaniu czerwonej kartki ma 2 min na opuszczenie boiska i strefy obok i udanie się do szatni. Jeśli nie opuści - to powinien zakończyć zawody przed czasem.

Sandecja - 12 października 2009, 13:29:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a jakby przebój strzelił karnego??? a frankiewicz był nadal na murawie tak jak to miało miejsce? to co wtedy by było cicho co nie???

gienio - 12 października 2009, 13:30:02 - *.e-wro.net.pl
ale przeciez po tym karnym zawodnik zszedl... ludzie troche mniej obludy... sedzia dal ciala, ale w sumie tamten zawodnik nikomu w niczym nie zdazyl przeszkodzic... nie strzelili karnego, sedzia sie polapal i go odeslal, ale w trakcie karnego nic nie zrobil, bez przesady.zawsze jest ktos inny winny. a wystarczylo trafic karnego...

krak - 12 października 2009, 13:57:37 - *.tktelekom.pl
Aby rozwiac wszelkie wątpliwości piszę to jeszcze raz -
art79. Zawodnik, który został wykluczony z gry (czerwona kartka) musi bezzwłocznie opuścić pole gry. W przypadku, gdy zawodnik ten ociąga się lub odmawia opuszczenia pola gry, to sędzia informuje kapitana jego drużyny, że zawody zostaną zakończone przed upływem ustalonego czasu gry, jeżeli zawodnik ten w ciągu dwóch minut nie opuści pola gry. Wykluczony zawodnik nie może zajmować miejsca na ławce dla zawodników rezerwowych, niezależnie-od ubioru w jakim znaj duj e się. "
czyli 2 min jest na zejście zawodnika dopiero po napomnieniu kapitana drużyny.
art.82. Po wykluczeniu zawodnika z gry (czerwona kartka) wznowienie gry następuje po opuszczeniu pola gry przez ukaranego zawodnika.
Czyli sędzia nie miał prawa wznawiać gry aż zawodnik Kolejarza nie zejdzie do szatni.
Swoja droga to Frankowi wlepił bym kare nawet klubową za głupotę i tyle.

totek - 12 października 2009, 14:39:44 - *.133.237.179
ten frankiewicz to chyba ligi pomylił- 2 z b-klasą
Walkower!

KOLEJARZ - 12 października 2009, 15:26:16 - *.tktelekom.pl
błuahahaha!... wiadomo porażka boli ale nie kompromitujcie się i Przeboju w ten sposób.

tom - 12 października 2009, 15:32:18 - *.lodz.mm.pl
krak chyba wszystkim wyjasnileś co mowi przepis gra nie powinna być wznowiona.... szkoda ze niektórzy sędziowie dają się naciągać na wypowiedzi dziennikarzom, znów kraków będzie jojczył ze na kose z tarnowem. Walkower to chyba jednak przesada, powtórzyć mecz od 84 min

kjjjj - 12 października 2009, 16:09:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
walkower to duza przesada gdy nie przeszkadzał w akcji. a przebój to nie potrafi wygrywac i dlatego chce walkower

kaespe - 12 października 2009, 16:24:06 - *.244.23.11
to zachowanie piłkarzy kolejarza po podyktowaniu drugiego karnego to brak słów,karny ewidentny więc o co te pretensje,a karny powinien byćpowtórzony

Alpek - 12 października 2009, 16:43:47 - *.ssp.dialog.net.pl
Ale przesleźdzmy sytuację co dalej . Np jest karny, zawodnik po czerwonej kartce nie zszedł.Jedenastkę broni bramkarz , i piłka po jego obronie trafia do przeciwnika ,któy po czerownej kartce powinien zejśc . Co wtedy powinno być? Powtórzony karny ? Wyprowadzenie zawodnika przez ochrone czy przerwany mecz do czasu zejścia do szatni ?

Observator - 12 października 2009, 16:53:12 - *.244.23.9
Zawodnik Kolejarza celowo został na boisku aby w przypadku strzelenia karnego przez Przebój doszło do powtórzenia karnego , on wiedział co robi , za to powinien być walkower , za oszustwo.
Kto normalny po otrzymaniu czerwonej karki nie schodzi z murawy , kto ???? Cwaniak i oszust.

K. - 12 października 2009, 17:02:23 - *.olsztyn.vectranet.pl
Coby nie gadać to całe to zamieszanie mogłoby odbić się na psychice kolesia, który strzelał karnego - koncentracja spadła jak się zagubił w tym całym zamieszaniu i walnął rozkojarzony chłop jak walnął.
Nie wiem czy walkower, ale na pewno jakaś konkretna kara dla sędziego i tego grajka winna być. Zawiesić jednego i drugiego do końca roku i tyle.
Ogólnie poziom sędziowania (i nie tylko) w tej lidze jest cieniutki.

krak - 12 października 2009, 17:09:37 - *.tktelekom.pl
Moje wnioski z tego co wiem i prześledziłem przepisy to nie ma mowy o powtórce karnego w zaden sposób nie wypaczyło to wyniku.Kary dyscyplinarne powinien ponieś sędzia i zawodnik który nie zszedł z boiska Sędzia za nie dopilnowanie aby zawodnik opuścil boisko i zawodnik który zlekcewazył przepisy.Tak naprawdę zostawmy wynik boiskowy bo Kolejarz obiektywnie był druzyną lepszą to co robią sędziowie to inna baika i wiele meczów trzeba by było walkowerm rostrzygać.Przebój chce walkower nie mnie to rostrzygać lecz trochę godności i honoru z obydwu stron bo patrząc na ostatnie wydazenia w naszym skorumpowanym państwie to wszystko idzie jedną drogą

robert - 12 października 2009, 17:19:47 - *.interkonekt.pl
przepis jest jsny i wyrazny,nieuprawniony zawodnik racje ma wolbrom

hiszpan - 12 października 2009, 17:28:02 - *.interkonekt.pl
z przekazu telewizyjnego widac skandaliczne zachowanie druzyny ze Stroz co troche tlumaczy gafe arbitra

supervisor - 12 października 2009, 17:36:50 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Jeżeli prawo ma być prawem, to nie ma znaczenia momentu meczu, którego nie zakończył sędzia. Zachodzi tutaj jednoznacznie zjawisko brania udziału w meczu przez zawodnika nieuprawnionego do gry. Nie ma znaczenia czy grał 1 sekundę, czy cały mecz. Sędzia popełnił błąd ewidentny, ale zawodnik musi znać prawo i to on po gwizdku sędziego brał udział w meczu, jako nieuprawniony do gry. Zapis prawny mówi jednoznacznie-walkower. Przypuszczam, że zawodnik miał więcej niż 2 minuty na opuszczenie murawy przed wykonaniem rzutu karnego. Sędzia mógł szybko naprawić błąd podejmując decyzję o powtórzeniu rzutu karnego, ale skoro tego nie uczynił, to działają przepisy o nieuprawnionym braniu udziału w grze. Nie dyskutuje się o tym czy zawodnik na boisku ma wpływ, czy nie na element gry. Każdy zawodnik przebywający na placu ograniczonym liniami ma wpływ na przebieg gry i na tym koniec.Porównanie sytuacji z kibicem na boisku jest niezasadne, bo tutaj działają przepisy porządkowe. Zawodnik powinien swojemu klubowi zwrócić wiele kosztów poniesionych za udział w tych zawodach. Zwrócić proszę uwagę, na zawodników na światowych boiskach, jak szybko udają się do szatni po czerwonej kartce, co robią koledzy, ażeby usunąć winowajcę z boiska. Kary są olbrzymie za zachowania polegające na ociąganiu się z opuszczeniem boiska. Poza tym sędzia może wznowić grę, kiedy zawodnik już nieuprawniony jest jeszcze na boisku i natychmiast ją przerwać-mecz kończy się walkowerem. Sedzia nie ma obowiązku użerania się z zawodnikiem, który przypomnę ma obowiązek znać przepisy prawa. Decyzje w takich sprawach muszą być bardzo restrykcyjne, inaczej na naszych boiskach będzie cyrk, bo z dyscypliną na boiskach mamy wielkie kłopoty. Sądzę, że Wolbrom przed każdym sądem powinien wygrać, ale przed PZPN-owskim niekoniecznie.

kaespe - 12 października 2009, 17:42:05 - *.244.23.11
Zapis telewizyjny pokazuje że koleś schodził z boiska powyżej 3 minut.Słowa redaktora który przygotowywał relacje.

fan płki - 12 października 2009, 18:04:27 - *.interkonekt.pl
Wolbrom macie racje ale jesteście bez szans bo ponoć pan Kogut by sie obeaził jakby Kolejarz przegrał.

19J20 - 12 października 2009, 18:50:25 - *.adsl.inetia.pl
Jedynie możliwe jest powtórzenie spotkania, gdyż nie można za błąd sędziego karać drużyny walkowerem.

Kibic - 12 października 2009, 20:57:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Zawodnik Kolejarza celowo został na boisku aby w przypadku strzelenia karnego przez Przebój doszło do powtórzenia karnego , on wiedział co robi , za to powinien być walkower , za oszustwo."
Kto Ci taką głupotę wymyślił co

Kibic - 12 października 2009, 21:02:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zawodnik po otrzymaniu czerwonej kartki z tego co wiem nie jest już traktowany jako zawodnik tylko jako obce ciało na boisku albo osoba niepożądana.
A z tego co czytałem to osoba niepożądana jeśli nie ma wpływu na wynik meczu ani nie przeszkadza w grze to nie ma podstaw do powtórzenia rzutu karnego a tym bardziej do walkowera.A le jak się komuś pali grunt pod nogami i boi się o posadkę to tonący brzytwy się chwyta nie ?

Kibic Prze - 12 października 2009, 21:16:18 - *.174.109.10
Widzać ewidętnie błąd sędziego http://www.youtube.com/watch?v=NAYd1-CUK7s

krak - 12 października 2009, 21:22:21 - *.tktelekom.pl
"supervisor" poczytaj trochę przepisy i dopiero dyskutuj bo widzę że tu jest wielu mądrych i sędziów a zielonego pojęcia nie maja co mówią. art79. Zawodnik, który został wykluczony z gry (czerwona kartka) musi bezzwłocznie opuścić pole gry. W przypadku, gdy zawodnik ten ociąga się lub odmawia opuszczenia pola gry, to sędzia informuje kapitana jego drużyny, że zawody zostaną zakończone przed upływem ustalonego czasu gry, jeżeli zawodnik ten w ciągu dwóch minut nie opuści pola gry. Wykluczony zawodnik nie może zajmować miejsca na ławce dla zawodników rezerwowych, niezależnie-od ubioru w jakim znaj duj e się. "
czyli 2 min jest na zejście zawodnika dopiero po napomnieniu kapitana drużyny.
art.82. Po wykluczeniu zawodnika z gry (czerwona kartka) wznowienie gry następuje po opuszczeniu pola gry przez ukaranego zawodnika.
Czyli sędzia nie miał prawa wznawiać gry aż zawodnik Kolejarza nie zejdzie do szatni.
I tyle z mojej strony ciężko się dyskutuje z ludzmi nie potrafącymi uczestniczyć w merytorycznej dyskusji.Z paroma osobami mozna porozmawiać a reszta to dziecinada!!Dawać w wyszukiwarkę przepisy gry w piłke i czytać.

... - 12 października 2009, 21:31:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
hehe skoro mial opuscic boisko i rownorzedny z kibicem... ciekawe czy dostanie teraz zakaz stadionowy za wtargniecie na boisko.. wszystkiego mozna sie spodziewac..

kapi - 12 października 2009, 21:37:17 - *.108.82.44.dolnet.pl
walkower jak się patrzy! nie ważne czy był na boisku przez sekundę, czy minutę - jest nieuprawnionym zawodnikiem do gry i za udział takowego jest walkower. o ile będzie inna decyzja to znaczy że "leśne dziady" dalej żądzą po swojemu i są w lidze równi i równiejsi!!!

KSP - 12 października 2009, 21:49:49 - *.174.116.66
http://ww6.tvp.pl/8944,20091011935773.strona na tym nagraniu widać dokładnie całe zajście według mnie WALKOWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sj - 12 października 2009, 23:08:16 - *.tpa.interkonekt.pl
To ze zawodnik nie zszedl to sedzia zawalil ze puscil mecz ale na tym skrocie z krakowskiej kroniki widac ewidentnie ze w momencie wykonywania przez zawodnika Przeboju z nr 14 jeden z pilkarzy Kolejarza stal w polu karnym a to juz jest wytarczajacy powod do powtorzenia karnego.
Sedziow mamy jakich mamy Ci I i II ligowi ogladaja swiatw kratke lub maja zakaz wyknywania zawodu a z nizszych klas sedziuja rozgrywki na szczeblu centralnym.

KSP - 13 października 2009, 7:07:54 - *.interkonekt.pl
tak tak tak...
Cała Przebojowa Szajka (zarzad itd.)
nie potrafi wygrać meczu na boisku to będzie próbował go wygrywać w wydziale gier przy ul. Miodowej ; /
ludzie troche powagi, zabrać sie do treningów a nie puszczać jakieś pisemka po zwiazkach.
w ten weekend pojedziecie na wyjazd przegracie i co wyśleciep ismo że trawa nie równo obcieta była?
żallllll

KSP - 13 października 2009, 7:09:01 - *.interkonekt.pl
te KSP tam u góry nie podszywaj sie pod innych ludzi : ]

supervisor - 13 października 2009, 9:44:56 - *.dynamic.gprs.plus.pl
"krak" z uporem maniaka o art.12 pkt 79 i 82 Postanowień PZPN. Mylisz oznaczenia podstaw prawnych, wg ciebie art.79 i 82. Należy być samemu w porządku kiedy się chce innych pouczać. Postaram się najprościej jak potrafię wyjaśnić, uzasadnione wg mnie, odwołanie Wolbromia.1.Sędzia meczu popełnił błędy w związku z art.12 punkt 79 i 82 Postanowień PZPN, za co powinien zostać rozliczony przez właściwy organ PZPN.2.Zawodnik oraz osoby uprawnione do przebywania na płycie boiska z klubu ze Stróż popełniły wykroczenia dyscyplinarne w związku z paragrafem 1 ust.3,4,5 oraz paragrafem 5 ust.3 Regulaminu Dyscyplinarnego PZPN, a także wykroczenie w związku z paragrafem 10 ust.3 Regulaminu rozgrywek PZPN, za co ponoszą odpowiedzialność przed Wydziałem Gier i Dyscypliny. Ktoś napisał tutaj, że ten udział w grze zawodnika zdyskwalifikowanego był aktem oszustwa i cwaniactwa. Chyba trzeba podzielić ten pogląd, gdyż korzyść z faktu odniosła drużyna gości.

krak - 13 października 2009, 9:59:44 - *.tktelekom.pl
Zgadza się tu masz rację i przepraszam. art.12 pkt 79 i 82 Postanowień PZPN - lecz nie zmienia to treści i mojej interpretacji tych przepisów jak już napisałem nie mnie oceniać.Dla mnie wazny jest wynik boiskowy i jeszcze raz mówię w zaden sposób nie wypaczyło to meczu. Pozdrawiam!!!Kto był to widział!!

supervisor - 13 października 2009, 10:44:11 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Ja nie kwestionuję, kto jest w danej chwili zespołem lepszym? Tabela wyraźnie pokazuje miejsce obu drużyn. Uzyskanie korzystnego wyniku na tzw. wyjeździe też pokazuje siłę drużyny, ale głupota jednostki potrafi zniweczyć wysiłek zespołu i o tym wszyscy wiemy, aż zanadto dobrze.Poczekajmy, co na to "ci najsprawiedliwsi".

Juzek :) - 13 października 2009, 15:44:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przebój do III ligi!!!!! Nie macie tu czego szukać, a do Kolejarza sie odwalcie!!! PZdr Kolejarz

Mastah - 13 października 2009, 17:26:15 - *.nwrknj.fios.verizon.net
Walkower i koniec. Co tu dyskutowac. Jesli zawodnik robi sobie nic z sedziego to czego sie mozna spodziewac.
Nie jestem kibicem zadnej z druzyn ale zawodnicy musza wiedziec kto to jest sedzia i jego slowo na boisku jest swiete.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas