[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


17 czerwca 2010, 18:21:24 - elenril
Komisja ds. licencji rozpatrzyła wnioski dziewięciu II-ligowców

Komisja ds. licencji dla klubów II ligi rozpatrzyła dzisiaj wnioski licencyjne dziewięciu zespołów.

W związku z niespełnieniem wymogów z zakresu finansów i infrastruktury sportowej komisja nie przyznała licencji siedmiu klubom: Ruchowi Wysokie Mazowieckie, Jeziorakowi Iława, Startowi Otwock, Olimpii Elbląg, Czarnym Żagań, Resovii oraz Polonii Słubice.

Licencję na sezon 2010/11 otrzymał Raków Częstochowa, jednak klub został objęty nadzorem infrastrukturalnym oraz finansowym.

W sprawie Pelikana Łowicz decyzja zapadnie do 25 czerwca, ponieważ komisja uznała za konieczne sprawdzenie stadionu w Kutnie, na którym prawdopodobnie klub będzie rozgrywać mecze w przyszłym sezonie.

Decyzje komisji nie są prawomocne. Kluby mogą się odwołać do komisji odwoławczej ds. licencji PZPN w terminie czterech dni od daty otrzymania decyzji wraz z uzasadnieniem.

Na jutrzejszym posiedzeniu komisja zajmie się wnioskami licencyjnymi pozostałych klubów.


źródło: PZPN

slawek - 17 czerwca 2010, 18:23:56 - *.adsl.inetia.pl
Ile w tym Kutnie drużyn ma grać??
MKS Kutno, Widzew, Pelikan Łowicz

... - 17 czerwca 2010, 18:25:41 - *.dip.t-dialin.net
No to jak polowa klubow skonczy bez licencji to bedziemy mieli jednogupowa 2. lige, racja?

grosss - 17 czerwca 2010, 18:29:44 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Sobie kuzwa licencje wymyslili.Paranoja!!!

slawek - 17 czerwca 2010, 18:33:22 - *.adsl.inetia.pl
Przecież już to zapowiadałem że Wigry Suwałki niech szykują kasę na wyjazd do Wałbrzycha na mecz z Górnikiem.
Przecież tutaj z licencjami będzie szopka zobaczycie.
II Liga 2010/2011 bez podziałów na grupy

kriss - 17 czerwca 2010, 18:34:38 - *.master.pl
licencje są po to aby zachować jakieś standardy.., wyobrażasz sobie żę drużyna swoje mecze rozgrywa na jakiejś łące bez trybun ? szatni itp

@kriss - 17 czerwca 2010, 18:38:47 - *.dip.t-dialin.net
Facet nie rob sie taki tepy, czy tu jest Hiszpania lub Anglia by miec takie wymogi licencyjne jak tam? W polsce kluby 3 ligowe nie maja kasy rozumiesz? 70% klubow z 3. ligi jedzie na minusie. Zero wplywow z telewizji, malo sponsorow, duzy oplaty za sedziow i wyjazdy. Jak tu sie ma jakis klub finansowo utrzymac?
Skonczyc z tymi licencjami bo to dla PZPN tylko przykrywka by wywalic kluby ktore sie PZPNowi narazily.
Koniec z licencjami bo bedzie koniec z liga i z jej klubami

kriss - 17 czerwca 2010, 18:41:39 - *.master.pl
to niech takie klubiki graja w okręgówkach, jezeli dalej bedzie taki syf, to polska pilka nigdy z bagna nie wyjdzie. Jakies zasady musza być

Eskimos - 17 czerwca 2010, 18:41:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
A Otwock już planował grę w I lidze a nawet w II lidze nie dostał licencji!

m - 17 czerwca 2010, 18:45:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a Polonia Nowy Tomyśl i Tur Turek kiedy dostały licencję bo nic o tym nie słyszałem??

zchdcp - 17 czerwca 2010, 18:47:23 - *.160.51.23
Rozumiem, że Kolejarz Stróże i LKS Nieczecza dostały już licencje na grę w I lidze?

A - 17 czerwca 2010, 18:48:39 - *.adsl.inetia.pl
nauczcie sie czytac!!!!
pz. dlaczego pelikan grac ma w kutnie? remonta stadionu w lowiczu?
widzew?! to zart

cap - 17 czerwca 2010, 18:49:37 - *.centertel.pl
licencje są narzucone od UEFA i bardzo dobrze, bo gdyby nie to to dalej byśmy tkwili w latach 60 zeszłego stulecia, a na repre do Chorzowa wpuszczaliby 120 tysięcy

grosss - 17 czerwca 2010, 18:55:30 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Co z tego jak te licencje nic nie daja.Dalej poziom jest tragiczny wiec co to zmieni?Poprawia jedynie sytuacje finansowa klubów i infrastrukture,a na mecze i tak przychodzi po 300 os paranoja.Skonczcie z tymi licencjami bo to przypal jakis

radek - 17 czerwca 2010, 19:07:37 - *.ssp.dialog.net.pl
2liga powinna być luksusem tak jak kiedys,a więc gra ten kogo na nią stać

jan - 17 czerwca 2010, 19:09:45 - *.adsl.inetia.pl
tu chodzi o spadkowiczow Znicz i Płock

gucio - 17 czerwca 2010, 19:17:09 - *.elblag.vectranet.pl
Ludzie ogarnijcie sie chcecie zeby było dobrze ale zeby cos robic w tym kierunku to nic z tego bez infrastruktury niema my oczym mówic

m - 17 czerwca 2010, 19:29:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żeby był porządek i postęp to jakieś chociaż minimalne wymogi trzeba spełniać. Gdyby kilka lat temu nie wprowadzili obowiązku podgrzewanej murawy to do dzisaj większość klubów ekstralassy by jej nie miała. Rozwój jest potrzebny!

noe - 17 czerwca 2010, 19:40:04 - *.ssp.dialog.net.pl
2liga to nie okręgówka Bardzo dobrze ,reguły musza być sztywne i spełniane przez kluby Wóz albo przewóz

PogSz - 17 czerwca 2010, 19:52:37 - *.132.136.198
przestancie pitolic ze te kluby sa az takie biedne. jakos tym swoim pseudopilkarzom placa super kase ktora im sie nie nalezy patrzac na poziom sportowy. a jeszcze sobie murzynow i innych jugoli sciagaja. niech najpierw zaczna od infrastruktury. potem sie wszyscy dziwia ze taka zenujaca frekwencja.

daro - 17 czerwca 2010, 19:55:57 - *.master.pl
slawek ale chyba nie z tym z biedaszybów.

... - 17 czerwca 2010, 20:00:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Polsce jest ponad 4000 ośrodków posiadających prawa miejskie śmiesznie że nie można zbudować infrastruktury na poziomie w kilku miastach. Każde miasto, gmina posiada ogromne wpływy ze sprzedaży gruntów czy podatków. Śmiech że nie potrafią zbudować trybuny, boiska czy szatni.

slawek - 17 czerwca 2010, 20:03:31 - *.adsl.inetia.pl
nie z nimi nie mam nic do czynienia. Ale prawdopodobnie sportowo wejdą, ale z tego co tu widzę to licencji chyba Górnik Wałbrzych nie dostanie

KSG - 17 czerwca 2010, 20:12:42 - *.ssp.dialog.net.pl
W Wałbrzychu będzie robiony stadion, który spełni wymagania II-ligowe, więc tutaj nie ma co się martwić. Najważniejsze tylko żeby w sobotę wywalczyć awans!

RaV - 17 czerwca 2010, 21:03:16 - *.telpol.net.pl
@cap - licencje nie są narzucone przez UEFA, a to że na Kocioł Czarownic wchodziło 120tys. kibiców, którzy onieśmielali naszych przeciwników to jest dla nas dumą. Bo gdzieżby indziej moglibyśmy wygrać z Anglikami i to nie przypadkowo, bo różnice klas i wynik mówi sam za siebie.

observe - 17 czerwca 2010, 21:09:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeziorak niech popłaci zaległosci zawodnikom i trenerom

aaaa - 17 czerwca 2010, 21:10:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a co z Polonią Nowy Tomyśl ??

ChG - 17 czerwca 2010, 22:08:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaki Górnik Wałbrzych? Przecież to Chrobry Głogów awansuje!

rycho - 17 czerwca 2010, 22:17:04 - *.dyn.optonline.net
Jesli Donald Tusk mysli, ze wybudowanie Orlikow POdniesie poziom naszego futbolu to jest w wielkim bledzie.
W Polsce nie ma tyle kapitalu prywatnego, ktory bylby w stanie sponsorowac 70 klubow na szczeblu centralnym.
A to oznacza, ze bedziemy dalej sie staczac w rankingach i jeszcze nie raz oberwiemy po 6-0, tyle ze ze slabszymi niz Hiszpania zespolami.

ChG - 17 czerwca 2010, 22:17:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wymogi powinny być jeszcze bardziej zaostrzone: min. 3000 miejsc na stadionie, oświetlenie min. 600 lux, podgrzewana murawa (standard w UE), obszerny parking, 8 bramek wejściowych, dobre nagłośnienie obiektu, baza treningowa. Dla dziadostwa miejsca nie powinno być. Coś za coś! Przecież mamy 21 wiek.

ChG - 17 czerwca 2010, 22:19:51 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież może grać w II lidze tylko 16 klubów. Znajdą się takie, które na to stać. Podobnie 1 liga, min. 5000 miejsc na stadionie, oświetlenie min. 1200 lux, podgrzewana murawa (standard w UE), obszerny parking, 10 bramek wejściowych, dobre nagłośnienie obiektu, baza treningowa. Dla dziadostwa miejsca nie powinno być. Coś za coś! Przecież mamy 21 wiek.

proszę - 17 czerwca 2010, 22:26:10 - *.radom.vectranet.pl
może ktoś mi dać linka gdzie są wymogi licencyjne drugiej ligi ?

Łowicz - 17 czerwca 2010, 22:39:03 - *.167.219.78
Oczywiście że wymogi licencyjne są jak najbardziej słuszne i być powinny
Powinny też być surowo przestrzegane a nie odraczanie, odwoływanie, cudowanie i robienie cyrków
Tylko jest jedno ale
Zasady przyznawania licencji powinny być jasne i równe dla wszystkich a takie niestety nie są
Komisja licencyjna powinna wszystkie wnioski rozpatrywać jednego dnia z przedstawicielami wszystkich klubów i przy drzwiach otwartych
Tak żeby każdy czy to kibic czy dziennikarz mógł wiedzieć co się tam dzieje
Wtedy nie było by żadnych niedomówień
Temu damy, temu może, a temu nie damy bo go nie lubimy
Temu może tylko nadzór czy finansowy czy infrastrukturalny
To jest chore i jeżeli nie zrobi się z tym nic to te komisje PZPN będą działy dalej jak za komuny według własnego widzi mi się
Marcin

rycho - 17 czerwca 2010, 22:40:46 - *.dyn.optonline.net
ChG - widze, ze jestes wielkim optymista - w Polsce nie ma nawet prywatnego kapitalu na 16 (ekstraklasa - w stosunku do innych panstw europejskich) + 18 (I liga) + 16 ("nowa" II liga)= 50 klubow.

ChG - 17 czerwca 2010, 22:41:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Słusznie prawisz Kolego! Popieram!

ChG - 17 czerwca 2010, 22:45:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Optymizm to źródło zdrowego życia. To zróbmy i powróćmy do dawnej nazwy I liga - 14 czy nawet 12 klubów, ale takich, gdzie wszystko jest surowo przestrzegane a nie odraczanie, odwoływane, cudowane. Podobnie 2 liga i 3 liga - zawodowe. Stać cie - grasz, nie stać cię - amatorsko.

KSG - 17 czerwca 2010, 22:53:57 - *.ssp.dialog.net.pl
A już w sobotędo grona II-ligowców dołączy GÓRNIK WAŁBRZYCH.

rycho - 17 czerwca 2010, 23:01:54 - *.dyn.optonline.net
ChG - nie chodzi o to, zeby nie przestrzegano minimalnych chociaz wymogow.
Problem jest inny - bez pieniedzy samorzadow pilka nozna i sport w Polsce stocza sie na same dno. To samo spotka sport masowy i kondycje polskich obywateli.
Obecny system prowadzi nas do 150 miejsca w rankingu FIFA.

stachu - 17 czerwca 2010, 23:10:11 - *.torun.mm.pl (unknown)
a elana torun dostala licencje!

max10 - 17 czerwca 2010, 23:27:50 - *.man.bydgoszcz.pl
Kriss w 100% popieram!

1906 Z.S. - 18 czerwca 2010, 7:29:23 - *.adsl.inetia.pl
A czemu Górnik W. będzie grał po tamtej stronie polski ?? Wolę wyjazd na Górnik niż na Chojniczankę :/ Pewnie Chojnice też dostana licencjie . Tylko na co ?? Pewnie na sektor c :D

ble - 18 czerwca 2010, 8:06:18 - *.static.oc3.zagan.visnet.pl
W angielskiej 5 lidze są stadiony z oświetleniem, z zadaszenie ma na trybunach, to są piękne kameralne stadiony, co prawda niektóre stare, ale cały czas remontowane i unowocześniane, ja wiem ze Polska to nie Anglia, ale żeby chociaż w jakimś standardzie się nie mieścić. Innymi słowy jeśli nie będzie ostrych przepisów licencyjnych to będziemy tak tkwili w tym bagnie, już wole zeby grało 10 zespołow w 2 lidze, ale przynajmniej by było widać ze to 2 liga a nie okręgówka.

kk - 18 czerwca 2010, 9:01:00 - *.internetdsl.tpnet.pl
Scenariusz rysuje się jeden. Zamiast planowanej reformy zmierzającej do utworzenia 1 drugiej ligi, Komisja sama doprowadzi do utworzenia jednej ligi już w tym sezonie. Na te chwile 5 drużyn ma licencje. Odstrzelono 7. Chyba wszystko jasne.

misiek - 18 czerwca 2010, 9:06:48 - *.139.89.109
8 ma licencje
3 ze wschodniej i 5 z zachodniej

andrzej - 18 czerwca 2010, 10:31:29 - *.146.240.152.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Jestem za tym aby licencje ostro stosować. Kluby i samorządy (właściciele większości stadionów), niech się w końcu nauczą - że kibice to nie bydło, też chcą oglądać mecze w cywilizowanych warunkach.
Stadiony muszą mieć ładnie, schludne, zadbane, boiska treningowe itd. Jak pokazać te ruiny w telewizji. Dotyczy to klubów Ekstraklasy, I, II, III, IV, V Ligi.

eee - 18 czerwca 2010, 10:40:09 - *.e-gco.pl
"Decyzje komisji nie są prawomocne." - już tak się nie podniecajcie ;)

do stachu - 18 czerwca 2010, 10:59:06 - *.139.89.109
Elany wniosek nie był rozpatrywany

pelikanek - 18 czerwca 2010, 11:17:39 - *.toya.net.pl
Bez obawy. Stadion w Kutnie to ekstraklasa. Zapraszamy Pelikan.

Kutno - 18 czerwca 2010, 11:27:50 - *.116.200.101.kutno200.tnp.pl
Widzew to niech u nas gra,będzie jakas atrakcja .Ale pelikan niech sie buja .Nie ma licencji to powinni do V ligi odsyłać i skonczyc z tym graniem po II i I ligach bez normalnej infrastruktury .

pelikanek - 18 czerwca 2010, 11:38:50 - *.toya.net.pl
Ej Kutno; Pelikan stoi wyżej i lepsze drużyny pojawią się w Kutnie. Dla kibiców to frajda. A moze i Kutno wzbogaci sie na co najmniej 2 ligę. Pozdrawiam.

Kutno - 18 czerwca 2010, 11:49:45 - *.116.200.101.kutno200.tnp.pl
no i co z tego ze stoi wyżej?Pamiętasz jak cztery lata temu Górnik łaeczyca był w III lidze a MKS w V ? A gdzie są teraz? To samo będzie niedługo w sytuacji MKS-Pelikan. I jeszcze coś .Musisz wysilić nieco wyobraźnie .MKS ma dwie drużyny do gry na tej murawie ,dojdzie widzew i pelikan .Pomijajac kwestie terminarza żeby to pogodzić to jak ci się wydaje , co zostanie z tej bardzo dobrej i zadbanej murwy po takim sezonie ? He? Pomyślałeś o tym ?

rzeszow - 18 czerwca 2010, 12:00:07 - *.zone6.bethere.co.uk
licencja musi byc i tyle. jak ktos nie ma kasy to nie gra na takim szczeblu. trzeba wkoncu zmienic polska pilke. po za tym w rok czy dwa tego nie zmienimy ... to dopiero pocztki ... za 10 lat zobaczymy roznice.

jan - 18 czerwca 2010, 14:44:19 - *.adsl.inetia.pl
co to by bylo jakby kluby bez licencji zorganizowalyby sobie sami ligę tak jak szustki to PZPN w upadlość oszczedność kasy na zgłoszeniu zawodnika , obserwator ,bez obowiązku drugich drużyn ,juniorów i wtedy kasa jest na wszystko a sędziowie to ci poWrocławiu by odkupili grzechy

ChG - 18 czerwca 2010, 15:16:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyobraź sobie popękane, drewniane, pozbawione farby ławki na stadionach, jak za komuny, gościa przesuwającego ręcznie tarczę zegara boiskowego i zmieniającego cyfry na tablicy wyników, obskurne kible, mecze o 11.00 w niedziele, bo brak jupiterów, kilku ORMO-wców jako porządkowych i sam powiedz, co lepsze? Współczesność czy syf? Mogą sobie grać różne wynalazki typu Pelikan czy Słubice, ale nie zadbają o widza!

viva-sport - 18 czerwca 2010, 15:19:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sklep sportowy VIVA-SPORT w Zambrowie zwaraca się z prośbą o nie przyznawanie licencji do gry w II lidze dla klubu SOKÓŁ Sokółka w Sokółce ponieważ mimo wielu monitów nie uregulowali należności za zakupiony sprzęt sportowy w naszym sklepie od III.2009 roku.Oficjalne pismo prześlemy poczta.Prosimy o poważne potraktowanie niniejszego Emaila.Z WYRAZAMI SZACUNKU WŁAŚCICIEL
VIVA-SPORT WOJSZ WŁADYSŁAW

Kutno - 18 czerwca 2010, 15:49:56 - *.116.200.101.kutno200.tnp.pl
jan, z czego sie ty urwałeś ? Na taej zasadzie o której piszesz mozesz se z kumplami grać .PZPN nalezy do UEFA ,UEFA do FIFA a FIFA robi mistrzostwa ,reklama,sponsorzy itd itd a ty do jakiej federacji międzynarodowej byś należał co ?Jedno jest pewne .Albo masz infrastrukturę i zawodników i dostajesz licencje a jak nie to wypad do okręgówy .

Wierny - 18 czerwca 2010, 18:24:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
eskimos nie pal się rumunie OKS dostanie licencję na luzie.

pelikanek - 18 czerwca 2010, 18:55:36 - *.toya.net.pl
Do Kutno.
Mieszkam w Kutnie i zawsze jestem na meczach MKS.Bywałem również jak była jeszcze STAL Kutno.Masz rację że tyle drużyn na murawie to duzo. Ale 5 liga może grac na bocznym. I tak ładniejsze boisko niż w Drzykozach lub Malinie albo Bedlnie. Za wynajecie stadionu jest kasa - moze wreszcie zarząd MKS zbierze na co najmniej 2 lige , albo chociaż na trenera. W Sosnowcu grały też 4 druzyny i jakoś trawy nie zjedli. Mówi się że piłkarze gryzą trawę . Ale to nie w Polsce. Pozdrawiam.

Słubice - 18 czerwca 2010, 19:40:31 - *.centertel.pl
do ChG, wynalazek to jest Chrobry Głogów, wasz stadion nie spełnia licencji nawet na okręgówke, nasz stadion jest o wiele wyższych standardów (7 tys. krzesełek, oświetlenie, nagłośnienie, baza treningowa), jedynie brakuje zadaszenia części trybun, na które nie zgadza się konserwator zabytków....wychodzi na to że PZPN chce żeby w wyższych ligach grały wsie typu Nieciecza czy Stróże...brawo ! wyższy poziom będą wkrótce prezentować ligi wysp oceani....

ChG - 18 czerwca 2010, 20:14:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chrobry Głogów: pojemność obiektu: 2885 (486 dla gości, nawierzchnia I płyta - naturalna, II płyta - naturalna, III płyta - sztuczna, oświetlenie II płyta - treningowe (300 luksów) III płyta - treningowe (300 luksów) I płyta - po sobotnim awansie 100% realizacji, zaplecze sanitarne i odnowy biologicznej. Polonia Słubice - wymiary boiska: 105 x 60 m - pojemność: 7000 - oświetlenie treningowe - bieżnia tartanowa - zaplecze sanitarne. Honor zwracam.

Słubice - 18 czerwca 2010, 20:50:16 - *.centertel.pl
Możemy wymieniać długo wyposażenie naszych obiektów, ale i tak zamiast Słubic, Głogowa czy Zielonej Góry, miejsce zajmie Nieciecza, Stróże czy tam jakiś Zabierzów....posiadając parę krzesełek i naszczęście murawe. Moim zdaniem to PZPN nie spełnia wymogów na federacje piłkarską !

rumen - 21 czerwca 2010, 20:13:15 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Oglądaliście Cafe Futbol to Chrobry GŁOGÓW powinien otrzymać licencje takie zaplecze to w Ekstraklasie niektórzy nie mają.A więc przykro Wałbrzych

Adam Pesso - 3 lipca 2010, 8:34:13 - *.ssp.dialog.net.pl
Może i nie mają inne kluby ale co to za klub gdzie nie potrafią awansować? Mieli łatwą ligę ale Górnik W-ch okazał się lepszy w przekroju całego sezonu a nie meczy między tymi 2 drużynami. Liczy się gra w całej lidze a nie w kilku meczach. Inną sprawą jest to że Chrobry uzyskał walkower z jedną z drużyn bo ta nie mogła zapewnić ochrony obiektu a w drugą stroną to samo miał Górnik grający z ta drużyną tyle że Chrobry liczą c na wpadkę Górników, udostępnił temu klubowi ochrony za darmo! Czy to czysta rywalizacja?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas