[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


30 kwietnia 2004, 1:35:20 - mogiel
Świerczewski pobił dziennikarza?

Awantura wybuchła po środowym meczu Polska - Irlandia w Bydgoszczy, kiedy to został pobity redaktor Adam Godlewski z "Piłki Nożnej" (dawniej "Przegląd Sportowy").

- Zrobił to Piotr Świerczewski, piłkarz Lecha Poznań, który od dawna na mnie polował - powiedział nam wczoraj dziennikarz. - Facet napadł na mnie po meczu i okładał pięściami. Jestem po obdukcji lekarskiej, mam wstrząs mózgu. Przecież sam sobie tego nie zrobiłem! Zdarzenie widziało wiele osób, m.in. Bartosz Bosacki (piłkarz Lecha Poznań) i Maciej Żurawski (piłkarz Wisły Kraków). Dlatego kieruję do sądu dwie sprawy - karną i cywilną - przeciwko Piotrowi Świerczewskiemu.

Piłkarz Lecha wczoraj zaprzeczył, że ma coś wspólnego z tym pobiciem. - Jakiś kibic prawdopodobnie mu walnął, bo redaktor Godlewski ma wrogów, gdzie się nie pojawi - stwierdził. - Dobrze mu tak, ale ja tego nie zrobiłem. Nie widuję się z redaktorem Godlewskim, bo nie ukrywam, że go nie lubię. Nie witamy się, nie podajemy sobie ręki. Żaden jednak z niego mężczyzna, skoro rzuca na mnie oskarżenia, zamiast spróbować pogadać.

Świerczewski był na meczu z Irlandią, ale twierdzi, że nie spotkał Godlewskiego. - W czasie gdy go pobito, byłem w innym miejscu i mam na to ze 20 świadków - twierdzi. - Gdy dowiedziałem się o sprawie, zadzwoniłem do niego, ale nie chciał ze mną rozmawiać.

Wczoraj sprawę postanowił wyjaśnić Lech Poznań. - Dotyczy ona bowiem także naszego wizerunku i dobrego imienia - stwierdził prezes "Kolejorza" Radosław Majchrzak.

Poproszony o wyjaśnienia Świerczewski złożył w klubie oświadczenie, w którym czytamy, że "w żaden sposób nie naruszył nietykalności cielesnej redaktora Adama Godlewskiego i podobne insynuacje godzą w jego dobre imię". - W tej sprawie musimy działać rozważnie. Dlatego zwróciliśmy się do Adama Godlewskiego z prośbą o wyjaśnienia i przedstawienie jego wersji - mówi Majchrzak. - Potem poczekamy na rozstrzygnięcia sądowe w tej kwestii. Wtedy podejmiemy decyzję.

Gdyby pobicie dziennikarza zostało Świerczewskiemu udowodnione, grozi mu nawet rozwiązanie kontraktu z Lechem. Gdyby jednak klub rozwiązał go bez mocnej podstawy, piłkarz mógłby żądać odszkodowania.


źródło: Gazeta.pl

Bartek - 30 kwietnia 2004, 2:12:19 - *.freedom2surf.net
Brawo Świr!!!Jednak na coś się przydałeś ;)
Sam nie znoszę tego pyszałka i zarozumialca jak psa.

ibiz - 30 kwietnia 2004, 7:23:39 - *.b.jawnet.pl
PS i tempo do piachu z tymi gazeta i jej dziennikarzami, nikt was nie lubi, nikt was nie lubi!!!! sportowe szmatlawce i nic wiecej no ale jak sie ma niemieckiego wlasciciela to tylko pod latarnia mozna stac i czekac na prace!!!

fan1929 - 30 kwietnia 2004, 8:09:50 - *.internetdsl.tpnet.pl
Ciekawe, bo czytałem, że Godlewskiemu nie udało się zrobić obdukcji w Bydgoszczy, a dopiero w Warszawie(?). Dodatkowo opisana dolegliwość jest trudna do udowodnienia w tym względzie, że każdy może udawać jej objawy - wymioty itp. Jeśli jednak Godlewski nie pozostał w szpitalu na obserwacji to znaczy, że nie miał niepokojących objawów, a dodatkowo zapytam czy nie powinien mieć poobijanej twarzy? Coś z tą obdukcją jest zamieszane.
Na zakończenie zaznaczę, że nie biorę w obronę Świerczewskiego, bo nie przepadam za nim podobnie jak za Godlewskim!

rafi - 30 kwietnia 2004, 8:28:23 - *.golancz.sdi.tpnet.pl
Bartek- puknij sie w łeb ok??

Hubm - 30 kwietnia 2004, 8:58:43 - *.susz.sdi.tpnet.pl
no to ladnie panie Świerczewski a nie lepiej tak by było zabrać się za gre a nie za bicie dziennikarzy!? Miał być gwiadą polskiej piłki a lepszy okazuje się goliński któremu zarzucano że się boi z nim rywalizacji a po prostu nie dawano szansy się wykazać. Zamiast emeryturki w Lechu będą wczasy we Wronkach ale nie w Amice tylko w Zakładzie Karnym!!!!

nd - 30 kwietnia 2004, 9:47:59 - *.dz.com.pl (*.168.103.20)
nareszcie sie na cos przydał. sam bym godlewskiego sprał. widać teraz jaki z niego gość - pewnie dostał liścia w paskudna (po)twarz i złożył się jak scyzoryk.brawo świr

tur - 30 kwietnia 2004, 10:39:15 - *.osiedle.com
Świerczewski to cienias nie daje rady na boisku to próbuje żeby było o nim głośno w inny sposób

DJ Beavis - 30 kwietnia 2004, 12:12:16 - *.244.126.253
Godlewski taki kaał chłopa a dał się pobić eeee

Krzychu - 30 kwietnia 2004, 12:23:21 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.129.179)
Świerczewski to kompletne zero! Drewniany "rozgrywający" od siedmiu boleści! A teraz dodatkowo RECYDYWA!

DENISY ROD - 30 kwietnia 2004, 12:37:03 - *.153.131.234
Drogi Piotrze Świerczewski!
Brawo !!!!!
Jeśli nawet to nie Twoja sprawka, to brawo dla tego, kto wyjechał z liścia.
A jeśli są jakieś problemy, to My możemy się przyznać, ze palnęliśmy tego Neandertala z małym czołem i szeroko osadzonymi oczami.

Kozi - 30 kwietnia 2004, 14:05:44 - *.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl
Świerczewski to kawał debila! Jak tak można? PZPN powinno go zawiesić i skończyć tym samym jego mierną karierę. Bije na boisku, bije poza nim! Głupkowato się przy tym tłumaczy że ma góralską krew! Jak ma tyle testosteronu to niech stanie na bramce w swojej dyskotece!

bbb - 30 kwietnia 2004, 14:47:39 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.18)
A ja Świerczewskiego lubie!!!Gdy był w gazie to odgrywał ważną rolę w Bastii i Ol.Marsylia,więc nie piszcie że to zero do Krzycha(pokaż mi polskiego piłkarza oprócz Bąka ,który we Francji był czołową postacią w swoim klubie)Fakt kariera jego dobiega końca i coraz lepiej już nie będzie grał
A co do Godlewskiego to niech się nie ośmiesza!!!

vercetti - 30 kwietnia 2004, 15:10:26 - *.97.133.2
Adam Godlewski psuje dobre imie "Piłki Nożnej" i powinni go stamtąd wyrzucić.Od jego przyjścia gazeta ta upodabnia się do przeglądu sportowego.Piszą więcej o życiu prywatnym piłkarzy niż o ich grze.Teraz Godlewski zachowuje się jak facet bez jaj i nagłaśnia sprawę w mediach.Jeśli dostał po zębach w równej walce to powinien przyjąć to z honorem, a nie udawać czerwonego kapturka.Co do Świerczewskiego to powinien skończyć karierę.On nigdy nie był dobrym piłkarzem, a teraz to jest gorszy od juniorów.Jednym zdaniem obaj powinni odejść od futbolu.

Małolat86 - 30 kwietnia 2004, 15:11:58 - *.82-139.bia.tkb.net.pl
hehehhe podsumowanie;)
jaja w kraju na całego:D

Krzychu - 30 kwietnia 2004, 15:29:41 - *.walbrzych.dialog.net.pl (*.168.129.179)
Do bbb:
A ile on razy "był w gazie"? W OM rozegrał może 3 lub 4 dobre mecze, a Bastia to typowy średniak z francuskiej prowincji (żeby nie powiedzieć zadupia), jaką jest Korsyka...
Pozer, cwaniak, drewniak i tyle.

bbb - 30 kwietnia 2004, 15:45:18 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.0.18)
Do Krzycha :Podaj mi polskich piłkarzy mogą to być pozerzy cwaniacy itp którzy grają na francuskiej prowincjii?? Oprócz Bąka nikogo z naszych tam nie chcą bo są za CIENCY!!tzn że Świerszczu wcale taki cienki nie był bo trochę tam pograł

PAWELLO - 30 kwietnia 2004, 16:13:45 - *.lubartow.sdi.tpnet.pl
Świerczewski powinien dać sobie spokój z piłkarstwem bo w tej dziedzinie to się skończył,a zająć boksem amatorskim.

luke - 30 kwietnia 2004, 18:45:24 - *.man.nc.charter.com
jak sie kogos obraza to trzeba byc swiadomym ze mozna w morde dostac

popieram - 30 kwietnia 2004, 19:01:25 - *.netia.com.pl
I wspaniale zrobil pan Piotr, bo ten godlewski to psuje wizerunek srodowiska dziennikarzy. Uklady, skorumpowany. Kiedys bylo w NIE foto jak nawalony kleka przed fryzjerem Forbrichem. Jak byl z Wisla Plock na Lotwie to pijany spal na ziemi w autokarze. A glosy do Oscara to sobie zalatwia jezdzac po klubach. I jest paskudnym donosicielem w stosunku do innych redaktorow. A nie zna sie na pilce. A pije wodke z agentami transferowymi i potem pisze o graczach z ich stajni. Wszystko za drin ka u niego. Swir czy nie Swir, ale dobrze ten ktos zrobil!!!!!!

mexic - 30 kwietnia 2004, 19:02:51 - *.internetdsl.tpnet.pl
Dawno mu sie nalezalo.
Jak byl w PS/Tempie nie czytalem tych gazet, PN byla 10 razy lepsza gazeta. Jak wywalili hurkowskiego i na jego miejsce przyszedl ten melepeta skonczylem z kupowaniem PN, do czasu az Profus pojdzie po rozum do glowy i posle Adasia w diably. Z porzadnego, rzetelnego zrodla informacji pilkarskiej zrobil Fakt spirtowy.
Co do pobicia to niech sie nie osmiesza, bo nawet jesli swir mu zasadzil strzala to na stowke byl do sluszny strzal, i napewno poprzedzony buzliwa wymiana inwektywow.

Victor - 30 kwietnia 2004, 19:04:03 - *.netia.com.pl
No wreszcie jakas kara za sprowadzenie z Atlasem i naczelnym Profusem Pilki Noznej na falszywe tory. Tam juz nic o futbolu tylko magiel i uklady

becksik - 30 kwietnia 2004, 19:06:36 - *.netia.com.pl
zgadzam sie z victorem w 300 procentach. kara sie nalezy za ta cala tzw. publicystyke, za te ukladowosc, brak kompetencji i obiektywizmu!!!!!!!!!!

gringo - 30 kwietnia 2004, 19:30:43 - *.51.254.5 (*.168.173.17)
Krótko mówiąc należało mu się (nawet jeśli to nie sprawka Świerszcza).
P.S.: Mam pytanko do anty-Świerszczów - podajcie mi nazwisko środkowego pomocnika (rozgrywającego), który zrobił dla repry tyle ile Świerszczu, fakt jego kariera już dobiega końca i z tym się zgodzę, ale od Piotrka Nowaka nie było innego rozgrywającego w naszej reprze choćby na takim poziomie jak Świerszcz. Fakt teraz jest Szymek (też nic wspaniałego), ale za czasów świetności Świerszcza naprawdę nie było lepszego.

koneser - 30 kwietnia 2004, 20:14:29 - *.netia.com.pl
Tak ten AG to wyjatkowa gnida, troglodyta, orangutan. Antydziennikarz. Sprawiedliwosci stalo sie zadosc. Taki Ufel, Kolton czy Lipinski i Mucha to przy nim himalaje inteletu. I musza znosic rzady takiego troglodyty. Z Profusem i Atlasem dobrali sie jak w korcu maku

PATAJNIK - 30 kwietnia 2004, 20:16:27 - *.netia.com.pl
Cierkawe kto temu Godlewskiemu przyznaje te okkary. Bo chyba nie pilakrze jak jest w regulaminie!

maniek - 30 kwietnia 2004, 21:37:30 - *.acn.waw.pl
gringo - Świerczewski jest ofensywnym pomocnikiem. Przypomnij mi ile miał asyst w tych swoich 70 meczach reprezentacji? Ile bramek zdobyła polska reprezentacja dzięki jego podaniom.

gringo - 1 maja 2004, 0:59:36 - *.51.254.5 (*.168.173.17)
maniek - nie pojadę Ci statystykami bo nie znam ich, poza tym mało mnie one obchodzą, twierdzę tylko że w czasach gdy Świerszczu był u szczytu formy nie było w Polsce lepszego.
A jak tak bardzo się domagasz jakiegoś przykładu to przypominam Ci o akcji w meczu Ukraina-Polska gdzie po jego wspaniałym (nie przesadzam!) zagraniu do Koźmińskiego padł gol strzelony przez Olisadebe.

Synek - 1 maja 2004, 8:44:36 - *.acn.waw.pl
A dla mnie świerszczu to dno, szkoda mi słów na jego gre. Miałbyć najlepszym rozgrywającym w polskiej lidze.....buehehehe...niech sie weźmie za sprzedawanie pączkuff....świerczewski to juz twój koniec!!!!!

maniek - 1 maja 2004, 10:14:52 - *.acn.waw.pl
gringo - napisz mi kiedy był ten szczyt formy Świerczewskiego, to Ci znajdę przynajmniej trzech lepszych środkowych pomocników z tamtego okresu.

gringo - 1 maja 2004, 15:20:14 - *.unicity.pl (*.168.173.17)
maniek - powiedzmy że szczyt formy Świerszcza przypadał na sezony: 1996/97 - 2001/02 (z obniżką formy w 1999r.).

maniek - 1 maja 2004, 16:12:28 - *.acn.waw.pl
gringo - Szymkowiak, Czerwiec, Michalski, Wieszczycki, Kałużny

gringo - 1 maja 2004, 18:03:10 - *.unicity.pl (*.168.173.17)
maniek - Szymkowiak w tamtym okresie był nikim, Czerwiec nie powinien nigdy występować w reprze (takie mam zdanie na temat tego piłkarza i nic tego nie zmieni, a jakichś argumentów przemawiających za nim nie jest mi w stanie podać bo takie poprostu nie istnieją), Michalski - podobnie jak Czerwiec, Wieszczycki - ten sam poziom co Czerwiec i Michalski, Kałużny - nadawał się do gry w reprze i dlatego parę meczów zagrał wspólnie ze Świerszczem, jednak różnica polegała na tym że Kałużny grał głównie w reprze jako ofensywny pomocnik grający tuż za napastnikami co tłumaczy zdobywane przez niego gole.
Reasumując podtrzymuję swoje zdanie na temat rozgrywających w tamtym okresie - NIE BYŁO LEPSZEGO OD PIOTRKA ŚWIERCZEWSKIEGO !!!

kloss - 1 maja 2004, 20:01:11 - *.dsl.mindspring.com
Godlewski to mlotek, a swierczewski taki sobie pilkarz choc w przeszlosci byl lepszy. Nierozumiem tych skrajnych opinii na temat swierszcza jedni mowia super drudzy do bani, a on po prostu byl taki sobie. Te 70 meczy w kadrze nie zagral z przypadku, a ci ktorzy tak twierdza po prostu nie ogladali za duzo tych meczy, ja ogladalem z pewnoscia widzialem swierszcza przynajmniej w 90procentach meczy jakie zagral w kadrze i on kiedys naprawde gral calkiem niezle... Chocby za apostela gdzie ten wystawial go na lewej obronie....

maniek - 1 maja 2004, 22:06:35 - *.acn.waw.pl
gringo - nie wygłupiaj się. Szymkowiak miał pewne miejsce w składzie najpierw mistrzowskiego Widzewa, potem mistrzowskiej Wisły. Czerwiec - dokładnie to samo. Wieszczycki - mistrzostwo z ŁKS-em, potem z Polonią, do tego w przeciwieństwie do drewnianego Piotra "kółeczko w tył" Świerczewskiego strzelał masę goli (w samej lidze polskiej 99). Michalski też podpora Widzewa i kreator gry ofensywnej, a nie urwał się z choinki bo wcześniej brylował w Legii. W obu klubach zaliczył Ligę Mistrzów. Wszyscy ci piłkarze coś osiągnęli ze swoimi zespołami i byli podstawowymi zawodnikami tych drużyn. Świerczewski w dorosłej piłce nigdy nic nie osiągnął, a jego jedyna styczność z wielką piłką to mecz ligi francuskiej w którym pobił się z Lizarazu i Zidanem. Nie musisz mi odpowiadać na ten wpis, bo po Twoim poprzednim widzę, że merytorycznej dyskusji z Tobą nie ma. Zero argumentów, a i wypowiadane tezy świadczą że pojęcie o futbolu z tamtego czasu masz nikłe.

BaRtEx - 1 maja 2004, 22:06:51 - *.zabrze.net.pl
Jak to Świr pobił to jest niepoważny. Tylko prymitywy wyjasniają sprawy na pięści.

gringo - 3 maja 2004, 0:31:54 - *.51.254.5 (*.168.173.17)
maniek - przyznaję trochę za bardzo po nich pojechałem, poza tym tutaj każdy może mieć swoje zdanie i to jest piękne. Twoje argumenty przemawiają za tymi piłkarzami i zgodze się z Toba w kwestii że w polskiej lidze byli w tamtym okresie jednymi z lepszych o ile nie najlepsi, jednak w reprze się wogóle nie sprawdzili, zwłaszcza pan Czerwiec który w reprze odstawiał antyfutbol.
A teraz argument przemawiający za Świerszczem (z krótkim wyjaśnieniem):
jeżeli chodzi o środkowych pomocników (czyt. rozgrywających) to nie o to chodzi żeby tacy zawodnicy strzelali bramki czy też w każdym meczu mieli po pięć asyst, lecz o to żeby byli kreatywni, Świerszcz nie był napewno dobry, był poprostu przeciętny (ale na tej pozycji zawsze mieliśmy problemy), był to jednak jedyny piłkarz w tamtym okresie który coś tworzył, zauważał kolegów na skrzydłach, potrafił również od czasu do czasu podać w uliczkę do napastnika (z którymi notabene też mamy problemy), dlatego właśnie twierdzę że wtedy nie było lepszego na tej pozycji.
P.S.:
Teraz Szymek dojrzał do tego aby rozgrywać w reprze i cieszy mnie to bardzo, jednak widać że sam na środku sobie do końca nie radzi, a brak nam drugiego który by go wspomógł, dobrze że mamy obecnie dobrych (jak na nasze możliwości) skrzydłowych którzy wspomagają Szymka w rozgrywaniu.
Aha i przeczytaj jeszcze wypowiedź klossa, a może dobitniej zrozumiesz moje intencje.
I jeszcze jedno nie obrażaj się tak odrazu i nie obrażaj mnie, bo ja na Ciebie złego słowa nie powiedziałem.

BaRtEx - 3 maja 2004, 11:26:29 - *.zabrze.net.pl
hmmm...pamiętam jak Świerszczu grał w reprze. Był nawet kapitanem, chociaż nie wiem za co. Szczerze mówiąc on grał kiepko i rzadko wypadały takie dni w których dominowała u niego kreatywność. Pamiętam jedynie, że potrafił silnie uderzyć. Tu kończy się lista jego pozytywnych cech.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas