[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


13 maja 2011, 1:36:20 - maciejko
Europejskie puchary 2011/2012

Rozgrywki ligowe oraz pucharowe w Polsce i w Europie wkraczają w decydującą fazę. W walce o trzy z czterech miejsc przysługujących naszemu krajowi w przyszłorocznej edycji europejskich pucharów liczy się jeszcze kilkanaście drużyn. Grę w Europie zapewniła sobie już warszawska Legia, która zdobyła Puchar Polski. Przedstawiamy naszym czytelnikom wstępną analizę drogi naszych drużyn oraz potencjalnych rywali w Lidze Mistrzów i Lidze Europy.

W przypadku gdy Legia Warszawa zdobędzie mistrzostwo Polski, w Lidze Europy zagra finalista PP Lech Poznań. Jeżeli Legia zajmie 2. lub 3. miejsce - w Lidze Europy zagra 4. drużyna ekstraklasy.

Współczynniki klubowe polskich zespołów:
- Lech Poznań - 21,683
- Wisła Kraków - 10,183
- Legia Warszawa - 5,183
- Jagiellonia Białystok, Polonia Warszawa, Ruch Chorzów - 4,183
- pozostałe drużyny - 3,183

Liga Mistrzów

Mistrz Polski rozpocznie grę od II rundy eliminacyjnej - ktokolwiek będzie mistrzem, w tej fazie rozgrywek będzie rozstawiony. W III rundzie eliminacji LM na pewno rozstawiony byłby Lech (ale stracił już szanse na obronę tytułu), szanse na rozstawienie ma Wisła, pozostałe drużyny ekstraklasy nie byłyby rozstawione.

Od Wisły w III rundzie eliminacyjnej na pewno lepszy współczynnik ma siedmiu mistrzów, a gorszy sześciu. Aby Wisła była rozstawiona w tej rundzie, w co najmniej CZTERECH z pozostałych sześciu krajów mistrzem musi zostać drużyna z niższym współczynnikiem niż "Biała Gwiazda":

(wyróżniono korzystnych potencjalnych mistrzów dla Wisły)
- Austria (33/36 kolejek) - STURM 57 pkt., Salzburg 56, Austria 55, RIED 51, Rapid 50
- Belgia (8/10) - GENK 47, Standard 47, Anderlecht 44
- Bułgaria (26/30) - LITEKS 65, Lewski 60
- Czechy (27/30) - VIKTORIA 63, Sparta 59
- Serbia (26/30) - Partizan 68, CRVENA ZVEZDA 63, VOJVODINA 60
- Słowacja (30/33) - SLOVAN 56 (rozegrał jeden mecz mniej), SENICA 55, Žilina 53

I runda eliminacyjna - 28/29 czerwca i 5/6 lipca
Losowanie - 20 czerwca / 4 drużyny - zwycięzcy awansują do II rundy eliminacyjnej

Football 1991 Dudelange               LUX    1,524
Valletta FC                           MLT    1,483
----------------------------------------------------------
FC Santa Coloma                       AND    1,200
mistrz San Marino                     SMR    0,183 - 1,183


II runda eliminacyjna - 12/13 i 19/20 lipca
Losowanie - 20 czerwca / 34 drużyny - zwycięzcy awansują do III rundy eliminacyjnej

BATE Borysów                          BLR   23,216
Maccabi Hajfa / Hapoel Tel Awiw       ISR   21,400-36,400
NK Dinamo Zagrzeb                     CRO   20,224
Rosenborg BK                          NOR   19,375
APÓEL Nikozja                         CYP   13,124
Liteks Łowecz / Lewski Sofia          BUL    8,575-14,575
FC Viktoria Plzeň / AC Sparta Praga   CZE    5,170-30,170
mistrz Austrii                        AUT    4,140-22,140
Partizan / Crvena zvezda / Vojvodina  SRB    3,850-15,850
HJK                                   FIN    3,793
Ekranas Poniewieże                    LTU    3,541
MISTRZ POLSKI                         POL    3,183-10,183
Slovan / Senica / Žilina / Trnava     SVK    2,899-14,399
FC Zestafoni / Dinamo Tbilisi         GEO    2,891-3,391
Malmö FF                              SWE    2,825
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Shamrock Rovers FC                    IRL    2,741
Dacia Chișinău                        MDA    2,549  (*)
---------------------------------------------------------
FK Borac / NK Željezničar             BIH    2,324-2,824
NK Maribor / NK Domžale               SVN    1,224-4,224
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Pjunik Erewan                         ARM    2,516
Skonto Ryga                           LVA    2,233
Videoton FC Fehérvár                  HUN    2,200
Bangor City FC                        WAL    2,058
FK Mogren / FK Budućnost              MNE    2,025-2,275
HB Tórshavn                           FRO    1,783
Linfield FC                           NIR    1,699
Toboł Kostanaj                        KAZ    1,624
Football 1991 Dudelange               LUX    1,524  (Q1)
FC Flora Tallin                       EST    1,508
Breiðablik                            ISL    1,491
Valletta FC                           MLT    1,483  (Q1)
Neftçı Baku                           AZE    1,233
FK Škendija 79 / FK Metalurg          MKD    1,041-1,291
Skënderbeu Korçë                      ALB    0,774


III runda eliminacyjna ("mistrzowska") - 26/27 lipca i 2/3 sierpnia
Losowanie - 15 lipca / 20 drużyn - zwycięzcy awansują do IV rundy eliminacyjnej, przegrani zagrają w IV rundzie eliminacji Ligi Europy

FC København                          DEN   51,110
Rangers FC / Celtic FC                SCO   39,528-56,028
BATE Borysów                          BLR   23,216  (Q2)
Maccabi Hajfa / Hapoel Tel Awiw       ISR   21,400-36,400  (Q2)
NK Dinamo Zagrzeb                     CRO   20,224  (Q2)
Rosenborg BK                          NOR   19,375  (Q2)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
APÓEL Nikozja                         CYP   13,124  (Q2)
Liteks Łowecz / Lewski Sofia          BUL    8,575-14,575  (Q2)
Genk / Standard / Anderlecht          BEL    8,400-42,400
FC Viktoria Plzeň / AC Sparta Praga   CZE    5,170-30,170  (Q2)
---------------------------------------------------------
mistrz Austrii                        AUT    4,140-22,140  (Q2)
Partizan / Crvena zvezda / Vojvodina  SRB    3,850-15,850  (Q2)
MISTRZ POLSKI                         POL    3,183-10,183  (Q2)
Slovan / Senica / Žilina / Trnava     SVK    2,899-14,399  (Q2)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HJK                                   FIN    3,793  (Q2)
Ekranas Poniewieże                    LTU    3,541  (Q2)
FC Zestafoni / Dinamo Tbilisi         GEO    2,891-3,391  (Q2)
Malmö FF                              SWE    2,825  (Q2)
Shamrock Rovers FC                    IRL    2,741  (Q2)
Dacia Chișinău                        MDA    2,549  (Q2)  (*)


IV runda eliminacyjna ("mistrzowska") - 16/17 i 23/24 sierpnia
Losowanie - 5 sierpnia

Dziesięciu zwycięzców III rundy eliminacyjnej utworzy pięć par - zwycięzcy dwumeczów zagrają w fazie grupowej Ligi Mistrzów, a przegrani w fazie grupowej Ligi Europy.

Faza grupowa
Losowanie - 25 sierpnia

FC Barcelona, Real Madrid CF, València CF/Villarreal CF (Hiszpania), Manchester United FC, Chelsea FC/Arsenal FC/Manchester City FC, Chelsea FC/Arsenal FC/Manchester City FC (Anglia), Milan AC, FC Internazionale Milano, SSC Napoli/Udinese Calcio (Włochy), BV Borussia 1909, TSV Bayer 04 Leverkusen/FC Bayern München (Niemcy), Zienit Sankt Petersburg, CSKA Moskwa (Rosja), LOSC Lille Métropole, Olympique de Marseille/Olympique Lyonnais/Paris Saint-Germain FC (Francja), FC Porto (Portugalia), Szachtar Donieck (Ukraina), Olympiakós SFP (Grecja), FC Twente/AFC Ajax (Holandia), Oțelul Galați/FC Timișoara/FC Vaslui (Rumunia), FC Zürich/FC Basel 1893 (Szwajcaria), Fenerbahçe SK/Trabzonspor Kulübü (Turcja) + 10 zwycięzców IV rundy eliminacyjnej (5 z drabinki "mistrzowskiej" i 5 z "niemistrzowskiej")

Liga Europy

W Lidze Europy zagrają trzy polskie drużyny - każda z nich rozpocznie rozgrywki od innej rundy:

1) Jeżeli Legia Warszawa nie zdobędzie mistrzostwa Polski:
- zdobywca Pucharu Polski (Legia Warszawa) od III rundy eliminacyjnej
- wicemistrz Polski lub trzecia drużyna Ekstraklasy (jeżeli Legia będzie wicemistrzem) od II rundy eliminacyjnej
- trzecia lub czwarta (jeżeli Legia będzie 2. lub 3.) drużyna Ekstraklasy od I rundy eliminacyjnej

2) Jeżeli Legia Warszawa zdobędzie mistrzostwo Polski:
- wicemistrz Polski od III rundy eliminacyjnej
- trzecia drużyna Ekstraklasy od II rundy eliminacyjnej
- finalista Pucharu Polski (Lech Poznań) od I rundy eliminacyjnej

Losowanie I i II rundy eliminacyjnej odbędzie się w tym samym terminie, więc w przypadku, gdy drużyna rozstawiona odpadnie we wcześniejszej rundzie, jej pogromca przejmie rozstawienie w rundzie następnej. Podobna sytuacja ma miejsce w III rundzie eliminacyjnej - losowanie tej rundy odbędzie się bowiem jeszcze przed zakończeniem rozgrywek II rundy.

Klub reprezentujący Polskę w I rundzie eliminacyjnej na pewno będzie rozstawiony. Pewnymi rozstawienia w II rundzie eliminacji LE mogą być Lech Poznań, Wisła Kraków, Jagiellonia Białystok, Polonia Warszawa oraz Ruch Chorzów.

I runda eliminacyjna - 30 czerwca i 7 lipca
Losowanie - 20 czerwca / 52 drużyny

IF Elfsborg                           SWE    8,825
Tromsø IL                             NOR    4,375
Saint Patrick's Athletic FC           IRL    4,241
Qarabağ Ağdam                         AZE    4,233
Aktobe Lento                          KAZ    3,874
FC Honka                              FIN    3,293
Varteks / Hajduk / RNK Split          CRO    3,224-6,224
FK Mińsk                              BLR    3,216
TRZECIA DRUŻYNA POLSKI                POL    3,183-21,683
Metalurgs Lipawa / FK Ventspils       LVA    2,983-4,983
czwarta drużyna Słowacji              SVK    2,899-14,399
FC Zestafoni / Dinamo Tbilisi         GEO    2,891-3,391
Olimpi Rustawi                        GEO    2,891
FK Rad Belgrad                        SRB    2,850
Knattspyrnufélag Reykjavíkur          ISL    2,491
New Saints FC                         WAL    2,308
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
FC Koper                              SVN    2,224  (*)
wicemistrz Mołdawii                   MDA    2,049-9,549
trzecia drużyna Bośni i Hercegowiny   BIH    1,824-3,824
Mogren / Budućnost / Rudar            MNE    1,775-2,275
wicemistrz Węgier                     HUN    1,700-7,700
trzecia drużyna Węgier                HUN    1,700-1,950
Glentoran FC                          NIR    1,699
zwycięzca rankingu Fair Play           FP
zwycięzca rankingu Fair Play           FP
zwycięzca rankingu Fair Play           FP
---------------------------------------------------------
trzecia drużyna Mołdawii              MDA    1,549-2,549
Tauras Tauragė / Banga Gargždai       LTU    1,541-2,041
wicemistrz Macedonii                  MKD    1,291-4,041
trzecia/czwarta drużyna Azerbejdżanu  AZE    1,233-2,483
trzecia drużyna Macedonii             MKD    1,041-2,291
Floriana FC / Birkirkara FC           MLT    0,483-1,733
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Daugava Daugavpils                    LVA    1,483
NK Olimpija Ljubljana                 SVN    1,474
Cliftonville F&AC                     NIR    1,449
Flamurtari Vlorë                      ALB    1,274
Vllaznia Shkodër                      ALB    1,274
JK Trans Narva                        EST    1,258
Irtysz Pawłodar                       KAZ    1,124
FK Zeta Golubovci                     MNE    1,025  (*)
Bananc Erewan                         ARM    1,016
JK Nõmme Kalju                        EST    1,008
Íþróttabandalag Vestmannaeyja         ISL    0,991
NSÍ Runavík                           FRO    0,783
Ulisses Erewan                        ARM    0,766
zwycięzca barażów                     WAL    0,558-0,808
FC Lusitans                           AND    0,450
UE Santa Coloma                       AND    0,450
ÍF Fuglafjørður                       FRO    0,283
wicemistrz Luksemburga                LUX    0,274-1,274
trzecia drużyna Luksemburga           LUX    0,274-1,274
wicemistrz San Marino                 SMR    0,183-1,183


II runda eliminacyjna - 14 i 21 lipca
Losowanie - 20 czerwca

80 drużyn -> 54 drużyny rozpoczynających grę od II rundy eliminacyjnej (w tym druga drużyna Ekstraklasy) + 26 zwycięzców I rundy eliminacyjnej.

III runda eliminacyjna - 28 lipca i 4 sierpnia
Losowanie - 15 lipca

70 drużyn -> 30 drużyn rozpoczynających grę od III rundy eliminacyjnej (w tym zdobywca Pucharu Polski - Legia Warszawa) + 40 zwycięzców II rundy eliminacyjnej.

IV runda eliminacyjna - 18 i 25 sierpnia
Losowanie - 5 sierpnia

74 drużyny -> 24 drużyny rozpoczynające grę od IV rundy eliminacyjnej + 35 zwycięzców III rundy eliminacyjnej + 15 drużyn wyeliminowanych w III rundzie eliminacji Ligi Mistrzów.

Faza grupowa
Losowanie - 26 sierpnia

48 drużyn -> 37 zwycięzców IV rundy eliminacyjnej + 10 przegranych z IV rundy eliminacji Ligi Mistrzów + obrońca tytułu (jeżeli finał Ligi Europy wygra SC Braga)

LEGENDA: W poszczególnych kolumnach znajdują się kolejno: drużyna, federacja, współczynnik klubowy.
Rozwinięcie skrótów: Q1 - I runda eliminacyjna, Q2 - II runda eliminacyjna, Q3 - III runda eliminacyjna.
Kody krajów: ALB - Albania, AND - Andora, ARM - Armenia, AUT - Austria, AZE - Azerbejdżan, BEL - Belgia, BIH - Bośnia i Hercegowina, BLR - Białoruś, BUL - Bułgaria, CRO - Chorwacja, CYP - Cypr, CZE - Czechy, DEN - Dania, ENG - Anglia, ESP - Hiszpania, EST - Estonia, FIN - Finlandia, FRA - Francja, FRO - Wyspy Owcze, GEO - Gruzja, GER - Niemcy, GRE - Grecja, HUN - Węgry, IRL - Irlandia, ISL - Islandia, ISR - Izrael, ITA - Włochy, KAZ - Kazachstan, LIE - Liechtenstein, LTU - Litwa, LUX - Luksemburg, LVA - Łotwa, MDA - Mołdawia, MKD - Macedonia, MLT - Malta, MNE - Czarnogóra, NED - Holandia, NIR - Irlandia Północna, NOR - Norwegia, POL - Polska, POR - Portugalia, ROU - Rumunia, RUS - Rosja, SCO - Szkocja, SMR - San Marino, SRB - Serbia, SUI - Szwajcaria, SVK - Słowacja, SVN - Słowenia, SWE - Szwecja, TUR - Turcja, UKR - Ukraina, WAL - Walia.

(*) Kluby, które matematycznie nie są zapewniły sobie jeszcze odpowiedniej lokaty, ale mają zdecydowaną przewagę punktową.


Opracował: Maciej Kusina.

coach - 13 maja 2011, 2:09:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
czyli Lech ażeby grać w LE będzie walczył o 4 miejsce w lidze, bo raczej Legia mistrza nie wygra, no chyba, że zdarzy się jakiś cud nad Wisłą.

Sobieh - 13 maja 2011, 2:10:58 - *.141.119.246
I to jest jedna z rzeczy za które cenie 90minut, fachowośc. Jest całkiem spora szansa że w III rundzie Wisłą będzie rozstawiona

a kuku - 13 maja 2011, 2:14:10 - *.153.171.218
Słynny Maciejko ... mega analiza

Ekspert - 13 maja 2011, 2:15:25 - *.bsi.3s.pl
Brawo za dobrą robotę (jak co roku ). Będzie ciężko o rozstawienie Wisły w 3 rundzie. Liczmy też, że jednak Lech dostanie się do tych pucharów. Może i gra teraz fatalnie ale to nie znaczy, że w eliminacjach za 3 msc tak samo będzie. Pozdro dla normalnych

WisłaNH - 13 maja 2011, 2:26:25 - *.tepsalan.pl
kocham to... analizy europejskich pucharów

qali - 13 maja 2011, 2:39:22 - *.100.foxnet.com.pl
"Belgia (8/10)-Standard 47, GENK 47, Anderlecht 44"
kolejność na tą chwilę wygląda tak: GENK 47, Standard 47, Anderlecht 44 ze względu na to że Genk nie miał zaokrąglanych w góre punktów (w przypadku tej samej ilości punktów drużyn mistrzem zostanie Genk)

maciejko - 13 maja 2011, 2:42:20 - REDAKCJA
qali - słuszna uwaga

Rysiek - 13 maja 2011, 2:42:55 - *.barn.cable.virginmedia.com
Macku, czegos sie nacpal chlopie?? Niezla wkretka na analizowanie Cie naszla ale artykul dobry. Tylko ostatnich 160 wersow nie czytalem,

Arctos - 13 maja 2011, 3:28:49 - *.elpos.net
zwycięzca rankingu Fair Play FP
zwycięzca rankingu Fair Play FP
zwycięzca rankingu Fair Play FP
tu też jest błąd, bo jak wiadomo, zwycięzca jest 1 a 3 rozstawione miejsca.

shawn - 13 maja 2011, 3:32:10 - *.dynamic.chello.pl
Ja tylko dodam, że Lech - o ile byłby mistrzem - byłby rozstawiony nie tylko w III rundzie eliminacji LM, ale najprawdopodobniej także w IV rundzie i być może o awansie do LM decydowałyby mecze ze Sturmem Graz czy APOEL-em Nikozja. Tak więc mają w Poznaniu czego żałować.
I jeszcze na temat późniejszych rund eliminacji EL, których z oczywistych względów (zbyt dużo niewiadomych) nie uwzględniono w analizie - w III rundzie do rozstawienia będzie potrzebne około 7 pkt (Lech i Wisła rozstawione, pozostali bez szans), w IV rundzie około 14-15 pkt (tylko Lech rozstawiony). Lech miałby także całkiem duże szanse na III koszyk w fazie grupowej EL.

dzony - 13 maja 2011, 4:09:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Parę dni temu marudziłem coś o tych analizach , mój post zniknął , ale analizy się pojawiły! B dziękuje ;p.

maciejko - 13 maja 2011, 5:45:33 - REDAKCJA
Arctos - nie ma błędu, trzy najlepsze kraje w rankingu Fair Play otrzymują dodatkowe drużyny w I rundzie eLE.

leon - 13 maja 2011, 6:52:57 - *.rene.com.pl
Myslę że Wisła na bank zdobędzie Mistrza Polski. Legia na bank zajmie miejsce 2 lub 3.
Zatem Lech musi bić się o 4 miejsce (o czym zapewne od dawna wie) - będzie to jednak arcytrudne zadanie, bo konkurencję ma silną (Jagiellonia, Lechia, Ruch i Śląsk). Serce mówi że uda się mu zająć 4 miejsce, rozum jednak podpowiada że niestety jest ono nieosiągalne.

pl - 13 maja 2011, 7:09:19 - *.skranetcan.pl
Ciekawe czy będą wpuszczać w tych pucharach PRZYJEZDNYCH na nasze stadiony?

seba - 13 maja 2011, 7:12:01 - *.opera-mini.net (*.134.70.159)
szansa na LM jest tylko jedna! Odkupic licencje od kogos z tych co maja juz pewny udzial

Wisła1947 - 13 maja 2011, 7:15:50 - *.dynamic.mm.pl
Pamiętam jak 3 lata temu Lech miał współczynnik 5,0654 a dziś taki łądny jak dla polskiej piłki. BRAWO!!

seba - 13 maja 2011, 7:18:01 - *.opera-mini.net (*.134.70.159)
szansa na LM jest tylko jedna! Odkupic licencje od kogos z tych co maja juz pewny udzial

yario84 - 13 maja 2011, 7:36:23 - *.cm.umk.pl
Najlepiej dla polskiej piłki byłoby gdyby do pucharów weszły Wisła, Legia, Lech i Jaga. Pozdro dla normalnych.

t. - 13 maja 2011, 8:08:27 - *.97.6.33
kto by nie grał w pucharach i tak poodpadają w eliminacjach. Takiego piach granego przez polskie kluby dawno nie widziałem!

baraniuk - 13 maja 2011, 8:29:46 - *.adsl.inetia.pl
dla tych co smieja się wypominajac lewadię i inne cuda z gruzji ... trochę wam jeszcze do wisełki brakuje w tych punktach rankingowych

j - 13 maja 2011, 8:30:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żal Lecha, taki współczynnik i mogą w ogóle czasami nie zagrać w pucharach

kwasek - 13 maja 2011, 8:46:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a wisła zaraz odpadnie

... - 13 maja 2011, 8:50:03 - *.opera-mini.net (*.162.19.18)
wisla nie bedzie rozstawiona w 3rundzie el lm gdyz znowu zostanie wyelminowana w 2rundzie przez mistrza estoni,azerberdzanu.

TSW - 13 maja 2011, 8:52:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepiej będzie jak wejdzie Wisła,Śląsk,Lechia

czaja - 13 maja 2011, 9:08:03 - *.ssp.dialog.net.pl
1. Wisła
2. Śląsk
3. Lechia
4. Legia
i będzie git ;)

do TSW - 13 maja 2011, 9:09:06 - *.internetdsl.tpnet.pl
Nie wiem czy najlepiej, ale napewno będzie najśmieszniej.

Funiok - 13 maja 2011, 9:16:13 - *.254.212.166
Ja uważam że skończy się tak:
1. Wisła
2. Jagielonia
3. Legia
4. Lech
i to będą 4 najlepsze drużyny w naszej lidze. Lepszego składu nie jesteśmy wstanie wystawić w tym sezonie.

to ja tez - 13 maja 2011, 9:31:58 - *.nplay.net.pl
1. Wisła
2. Legia
3. Śląsk
4. Polonia/Lechia
Jagielonia do niedawna to byl moj pewniak zeby sie nie skomromitowac w pucharach ,ale juz nie ma tam tej chemii a pilkarzy maja gorszych od np.Slaska
Polonia/Lechia-o tym ,ktora druzyna moze zagrac roztrzygnie jutrzejsze spotkanie jednak chcialbym zeby ktoras z tych druzyn zagrala w pucharach ponieważ maja stabilna sytuacje finansowa i dokupia pillkarzy a nie ich sprzedadza... !
Slask-z powodu szacunku do trenera i wiary w pieniadze od polasatowego
Legia i Wisla-chyba w koncu ktos chce wydac pieniadze a nie tylko sprzedac pilkarzy i skompromitowac nas w pucharach
Lech- brakuje go w mojej 4 - za gre w fazie grupowej zasluzyli ale za sezon w lidze nie dlatego 5-6 miejsce na koniec i niech przez ten rok przerwy przeanalizuja bledy i za rok moze osiagna cos pieknego

Amiral - 13 maja 2011, 9:47:36 - *.fbx.proxad.net
Oby Wisla nas nie rozczarowala. oby Lech sie daleko skwalifikowal. oby Legia przynajmniej zremisowala jeden mecz...

werym - 13 maja 2011, 10:04:26 - *.xdsl.centertel.pl
"Pewnymi rozstawienia w II rundzie eliminacji LE mogą być Lech Poznań, Wisła Kraków, Jagiellonia Białystok, Polonia Warszawa oraz Ruch Chorzów."
Czemu Legia nie?

boss - 13 maja 2011, 10:07:15 - *.ssp.dialog.net.pl (*.168.4.30)
do redakcji: Na dzień dzisiejszy 100% rozstawienie w 3 rundzie eliminacji EL daje posiadanie co najmniej 11,140 punktów przy najbardziej niekorzystnych rozstrzygnięciach w poszczególnych ligach czyli na 100% lech byłby rozstawiony. wisła raczej też.

DJV - 13 maja 2011, 10:11:11 - *.hupnet.helsinki.fi
Nie zapominajmy że w II rundzie el. LM zawsze któraś z drużyn lepszych od Wisły może odpaść. Tak działo się na przestrzeni ostatnich lat i np.w sezonie 2009/2010 (kiedy Wisła przerżnęła z Tallinem już w II rundzie) rozstawienie w III rundzie dostał nawet BATE Borysów ze współczynnikiem 7.733. Podobnie sprawa miała się potem w rundzie play-off, gdzie najniższy rozstawiony klub (Zurich) miał ledwie 14 z małym haczykiem.
Toteż zawsze można liczyć na potknięcie 1-2 mocnych drużyn (np. Wisły;))

pp - 13 maja 2011, 10:18:20 - *.238.40.195
"boss" Lech będzie bez problemu rozstawiony nawet w IV ;]

.... - 13 maja 2011, 10:19:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
wisla i tak nie bedzie roztawiona w 3 rundzie bo zostanie wyelminowana w 2 rundzie przez mistrza estoni,litwy,łotwy,armeni azerbejdżanu :P

endrju - 13 maja 2011, 10:35:17 - *.aster.pl
To mistrz Szkocji gra w eliiminacjach? W zeszłym roku od razu grał w fazie grupowej. Nie dobrze jak polska drużyna trafi na Rangersów albo Celtów to pozamiatane! Tak samo Kopenhaga jest chyba nie do przejścia. Z resztą można powalczyć tak myśle
werym - bo Legia gra od 3 rundy

Qasim - 13 maja 2011, 10:50:19 - *.icpnet.pl
@werym - pewnie dlatego, że Legia zagra w LE minimum od III rundy

fof - 13 maja 2011, 10:52:20 - *.play-internet.pl
Celtic? Rangers? Kopenhaga? Tu już nie do przejścia jest Videoton w II rundzie.

piszczel - 13 maja 2011, 11:14:50 - *.toya.net.pl
W tym roku Wielki Widzew wchodzi do Ligi Europejskiej i ją wygra !!!

KliMo - 13 maja 2011, 11:23:43 - *.nplay.net.pl
No nie sądze żeby Jaga czy Lechia coś zwojowały w kolejnej edycji pucharów powinno byc tak
1.Wisła (jest najlepszym klubem w Polsce )
2.Lech
3.Legia
4.Sląsk

pimpek - 13 maja 2011, 11:28:21 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
szkoda ze lech mistrzem niebedzie bo kto wie moze w 4 kolejce ligi mistrzow byl by roztawiony

KKS - 13 maja 2011, 11:29:17 - *.173.32.179.tesatnet.pl
Lech rok temu byl rozstawiony tylko w I rundzie Wisla w tym roku ma szanse na rozstawienie w II mimo ze ma minimalnie nizszy wspolczynnik niz Lech mial rok temu :/ Co do Lecha nawet jesli nie zagra w pucharach to i tak duzo nie straci a pewnie mu przybedzie do tego wspolczynnika bo odejdzie mu 0.5250 za sezon 06/07 a dojdzie mu pewnie wiecej z rankingu krajowego o ile spisza sie nasze druzyny w tej edycji pucharow. Mimo to sadze ze Lech bedzie gral w pucharach.

do pimpek - 13 maja 2011, 11:31:51 - *.173.32.179.tesatnet.pl
pimpek bylby z wspolczynnikiem 21,683. Natomiast pierwszym nierozstawionym byloby Maccabi z wspolczynnikiem 21.400. Lech jest sam sobie winny.

LMP93 - 13 maja 2011, 11:33:40 - *.dormar.net.pl
bzdury Piłka dla kibiców a nie statystyków

noga - 13 maja 2011, 11:36:36 - *.merinet.pl
fof myśłisz że jesteś fajny. Z polską piłką nie jest zle i co roku będzie lepiej. Daj sobie spokój chłopie z Twoimi żenującymi komentarzami.

tutor - 13 maja 2011, 11:49:34 - *.dip0.t-ipconnect.de
nie ma co gdybac. Jak jeszcze jakikolwiek kibic rzuci serpentyna na plyte boiska do konca bierzacego sezonu, wtedy Donald wycofa wszystkie kluby z rozgrywek europejskich. Ten kibic dostanie 25 lat ciezkich robot w kamieniolomie za Uralem, a jak wyjdzie po 25 latach i rzuci ponownie serpentyna albo zaklnie na stadionie, wtedy czeka go gilotyna.

Marchev'a - 13 maja 2011, 12:04:01 - *.219.64.167
1) Wisła - LM
2) Śląsk - LE
3) RUCH - LE
4) Legia - LE
Tak bym to widział ;) Ewentualnie Lech/Jaga za Śląsk ;d

Strain - 13 maja 2011, 12:10:44 - *.dobrafirma.com
Jak zwykle wspaniała robota Maciejko. Brawo. : )
@DJV: Tylko szansa, że ewentualnie taka Wisła trafiłaby w 3. rundzie eliminacyjnej UCL (będąc jako nierozstawiona) na parę, gdzie rozstawiony odpadł z nierozstawionym jest mała.

kibic lech - 13 maja 2011, 12:13:03 - *.116.228.60
dziei reformie platiniego, naprawde mistrz polski ma ogromne szanse na awans do fazy grupowej lm.... patrzac jakich rywali moze miec ,,wisla'' jak najbardzij sa one w zasiegu bialej gwiazdy.. na 99% wisla zostanie mistrzem, i jesli nie teraz awansowac do fazy grupowej to kiedy?? rok temu szansy niewykorzystal lech, ulegajac sparcie praga... wisla moze miec w 3 ciej rundzie rywala nawet slabszego..rada dla wisly to taka- od 2 rundy trafiajac na rywala , o ktorym sie zabardzo nic niewie, podejsc do spotkania bardzo powaznie, jakby grali w finale, musza grac na 100%szanowac rywala..wierzymy ze sie wam uda, bo potrzebne sa pkt-y do rankingu klubowego uefa... czuje ze przygody polskich klubow z lm i le szybko sie nie skoncza, oby tak bylo:-)

Dioxior - 13 maja 2011, 12:13:55 - *.ejedrzejow.pl
a wg mnie bd tak :
1.Wisła-LM
2.Legia-LE
3.Śląska-LE
4.Lech-LE
i awans wisly do lm i chociaz jednego zespolu do le ;p moze byc lech ;D

miki - 13 maja 2011, 12:22:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
REDAKCJA i ADMIN - a gdzie rozkłady statystyczne ze spadkiem, pucharami i mistrzostwem.
Było to fajne i DYDAKTYCZNE.
no i ciekawe
pozdrawiam i do roboty

do_miki - 13 maja 2011, 12:29:25 - *.godula.net
miki sam SOBIE ZROB a nie innych popedzasz, oni ten serwis za darmo robia baranie.

endrju - 13 maja 2011, 12:36:30 - *.aster.pl
Poziom poszedł wyraźnie w górę bo 2 lata temu Wisła miała ponad 9 tys. pkt i była rozstawiona w 3 rundzie. Tzn byłaby gdyby nie porażka w 2 rundzie
KKS - chyba chodziło Ci o 3 runde co nie?

wichura - 13 maja 2011, 12:50:09 - *.171.125.248.static.crowley.pl
Wisła ma spore szanse na pomyślne zakończenie rozgrywek w ww. krajach: trzy "pewniaki", jeden "pewniak ujemny", walka w Austrii i Belgii. Ale, jak uczy doświadczenie, nawet najlepsze losowanie potrafimy zmarnować :-(

o2@o2.pl - 13 maja 2011, 12:54:08 - *.dynamic.chello.pl
Pełno tutaj baranów nie rozumiejących ,że skończyły się klubowe niesnaski ,a zaczęła się walka o punkty dla Polski. Lech zrobił b.dobrą robotę w zeszłym roku (piszę tak chociaż nie przepadam za nimi) i pasowałoby aby więcej drużyn w tym roku "punktowało". Dlatego lepiej żeby zagrały : Wisła ,Lech ,Legia i Lechia. Niestety nie widzę tutaj Jagiellonii chociaż też zrobili w zeszłym roku parę punktów. A Śląsk ,no cóż ,może ktoś coś napisze i spróbuje nas przekonać do nich...?

złocisty - 13 maja 2011, 13:05:07 - *.adsl.inetia.pl
1.Wisła
2.Legia
3.Ruch

aa - 13 maja 2011, 13:05:15 - *.internetia.net.pl
jakie puchary dla lecha ? co wygadacie gdyby teraz lech zdbyl mistrza ? mistrz juz jest zdobyt Wisla
pozniej Ślask a trzecie miejsce hmm albo Jaga albo Lechia moze Legia i to wszystko na ten temat dowidzenia

2x45 - 13 maja 2011, 13:09:20 - *.ssh.gliwice.pl
Chociaż jestem kibicem Ruchu najsilniejsza obsada do europejskich pucharów byłaby taka:
1.Wisła
2.Legia
3.Śląsk/Polonia W.
4.Lech

do endrju - 13 maja 2011, 13:13:25 - *.173.32.179.tesatnet.pl
Oczywiscie masz racje chodzilo mi o 3 runde. Po prostu potraktowalem druga runde jako pierwsza a pierwsza jako runde wstepna bo biora w niej udzial druzyny z Luksemburga, Andory, San Marino...

1927 - 13 maja 2011, 13:36:57 - *.icpnet.pl
Wisła raczej odpadnie w 3 rundzie eliminacji i trafi do Ligi europejskiej
Mam nadzieje że i Legia trafi. 2 drużyny w fazie grupowej - to był by sukces
No i może kolejne 2 drużyny dadzą rady i też wywalczą maksymalną ilość punktów
POZdro dla normalnych

kibic - 13 maja 2011, 13:58:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co myslicie o 3 rundzie dla Wisły skoro ona 2 nie przejdzie tak jak to już jest tradycja od jakiegos czasu!

do endrju - 13 maja 2011, 14:05:08 - *.87.179.78
Nie 9 tysięcy pkt., tylko 9 pkt. i trzy miejsca po przecinku...

FAN - 13 maja 2011, 14:11:31 - *.zetosa.com.pl (*.28.131.78)
Mam nadzieje że reprezentanci PZPRu odpadną w pierwszych meczach

hgj - 13 maja 2011, 14:17:01 - *.ssp.dialog.net.pl
Czyli patrząc realnie na sytuację w poszczególnych ligach, trzeba liczyć, że conajmniej jedna z drużyn Genk i Sturm zdobędą mistrza w swoich państwach.

blacha - 13 maja 2011, 14:21:49 - *.serv-net.pl
Jagiellonia w zeszłym nie zdobyła paru pkt.bo odpadła już z pierwszym przeciwnikiem ( Aris Saloniki 1-2 , 2-2 )

RYCERZ KRÓ - 13 maja 2011, 14:22:31 - *.dynamic.mm.pl
Powiem szczerze, że mam to gdzieś z kim zagrają "nasze" zespoły w europejskich pucharach. DLACZEGO?
Ponieważ przez wybryki kibiców drużyn które wystąpią w europejskich pucharach nie mogę pojechać na mecz mojej drużyny w niedzielę !!!
Dziękuję serdecznie idiotom z dużych metropolii.
Kibic z średniego miasta.

gp - 13 maja 2011, 14:33:14 - *.ip.netia.com.pl
Fajnie by było, jakby do pucharów awansowały drużyny, w których przeważają Polacy, czyli Śląsk i Ruch albo Polonia W. Może jak się otrzaskają w pucharach, to się czegoś nauczą, a kadra potrzebuje dobrych rezerwowych.

Brutus - 13 maja 2011, 14:38:11 - *.adsl.inetia.pl
wolałbym analizę kto ma jakie szanse się do tych pucharów z ligi zakwalifikować. Optymalna czwórka to: Wisła, Legia, Śląsk, Lech, z tym że Lech się nie zakwalifikuje(przegrywał przez cały sezon, to teraz nie wygra czterech meczy z rzędu, a tylko to go ratuje), więc zamiast Lecha Ruch, który gra lepiej, niż Jagiellonia i Lechia.

Gołębski - 13 maja 2011, 14:42:38 - *.dynamic.chello.pl
W związku z tym, że warto byłoby się pokazać i zapełnić stadiony najlepiej gdyby w Lidze Europejskiej reprezentowały nas Śląsk, Lechia i Legia. Zupełnie abstrakcyjne stadiony i może grą też dorównamy innym nacjom.

Obiektywny - 13 maja 2011, 14:52:56 - *.80-202-179.nextgentel.com
Najsilniejsi , do gry w pucharach to Wisła , Legia, Lech , Śląsk
Wisła -cały czas słyszymy "będą wzmocnienia"
Legia- ma coś dokupić + zmienić trenera
Lech -jak nie sprzeda mowa o pewnym napastniku i pomocniku , a dokupi to może walczyć w pucharach i o mistrza , jak sprzeda to walczyć o utrzymanie !!!
Śląsk - pieniądze od Polsatu + Lenczyk finezyjnie grająca drużyna pewnie nie , ale efektywnie !!

fanRuchu - 13 maja 2011, 15:08:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oto Reprezentanci Polski w Europie na sezon 2011/12
1. Wisła K.> LM
2. Ruch >LE
3 Lechia Gdańsk >LE
......................
Puchar Polski: Legia > LE

Kyper - 13 maja 2011, 15:38:24 - *.183.242.32.dsl.dynamic.eranet.pl
1.Wisła Najlepsza jak na razie Polska drużyna
2.Legia
3.Śląsk
4.Polonia/Lechia z czego wolałbym Polonię ponieważ wojciechowski sypnąłby kasę na transfery :D

pimpek - 13 maja 2011, 15:40:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
bardzo bym chcial zeby lech zagral w pucharach bo tylko oni maja jakies szanse na awans do gropy wisla znowu sie skompromituje a legia odpadnie w 3 kolejce jaga jak by byl grosicki cos by pokazali w pucharach

seba - 13 maja 2011, 15:44:27 - *.kwidzyn.mm.pl
Do redakcji - Kiedy można się spodziewać kolejnych artykułów? Bo te analizy są genialne i szkoda że tak stosunkowo krótkie, bo mógłbym je czytać godzinami. Pozdrawiam Panie Macieju i liczę na odpowiedź.

d - 13 maja 2011, 15:45:22 - *.dynamic.chello.pl
1.Wisła
2.Polonia Bytom
3.Cracovia
4.ARKA ! O to reprezentanci Polski w Europie na sezon 11/12

Lędzic - 13 maja 2011, 15:51:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
EUROPEJSKIE PUCHARY to były kiedyś. Teraz jest nudne, komercyjne g... Nie wiem, co jest takiego zachwycającego w tej Lidze Mistrzów, która jest parodią Pucharu Mistrzów. W dodatku Polskę będzie reprezentował kraj, w którego składzie jest średnio... 2,5 Polaka!

kibic lech - 13 maja 2011, 15:57:17 - *.116.228.60
niektorzy pisza ze wisla odpadnie i tak w 2 rundzie.. ja jestem jednak optymista, i wieze ze wisla jesli nie w fazie gr LM to w FG LE zagra... poprzednie 2 sezony wisla grala nastadionach hutnika czy sosnowca... pelny stadion, bo na przelomie lipca-sierpnia bedzie napewno, wisla bedzie grac u siebie bardzo dobrze, maja fajna ekipe...ten marlikson czy jak mu tam naprawde wymiata, genkov tez udany transfer, zobaczycie..wieze w wisle...chcilbym oczywiscie aby lech zagral w pucharach, bedziemy jutro madzrzejsi co do lecha, czy przedluzy swoja szanse na gre w europie w meczu z ruchem...

asas - 13 maja 2011, 16:10:19 - *.adsl.inetia.pl
przestancie z tym ruchem.. juz w tamtym roku sie skompromitowali i wystarczy na pare lat

Amiral - 13 maja 2011, 16:14:27 - *.fbx.proxad.net
O2 i 1927 +1
nie lubie bardzo tego gadania ze WIsla odrazu odpadnie itd... Lech o malo nie odpadl z mistrzem Azerbaidjanu, przeszedl bo ich bramkarz nie umial strzelac karnych. a w losowaniach do barazy Ligi E trafili na najlatwiejszego przeciwnika z ktorym lewdo wygrali 1-0.
Tutaj juz nie ma czy sie jest za Legia czy sie nienawidzi Wisle. Tutaj juz sie licza punkty dla Polski. Bede kibicowal Legii, Wisle, Lechowi, Slaskowi i Poloni (zalezy ktore sie skwalifikuja). Mimo ze jestem fanatykiem jednej z tych druzyn wymienionych i ze nie nawidze drugiej, to i tak w Euro pucharach bede wszystkim kibicowal i trzymal za.

Speex - 13 maja 2011, 16:29:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
A Legia odpadła z Vectrą Wilno .....

pav25 - 13 maja 2011, 16:30:32 - *.dynamic.chello.pl
Czy zauważyliście drużynę z poza I ligi w swoim kraju grającą w tym roku w el. Ligi Europejskiej?????
Prawie zawsze takie się pojawiają i bardzo fajnie że jest coś takiego jak puchar krajowy w którym mogą wystartować drużyny nawet z okręgówek,a nuż się uda!!!!!!!!

Piotrek95 - 13 maja 2011, 16:32:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ma ktoś może link do rankingu klubowego UEFA ze współczynnikami?

Lędzic - 13 maja 2011, 16:35:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, że Redakcja już nie prowadzi tego rankingu - byłoby prościej. http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/meth
od4/crank2012.html

Piotrek95 - 13 maja 2011, 16:43:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dzięki.
Nawet jeśli Lech w tym roku się nie zakwalifikuje do pucharów to i tak w sezonie 12/13 nie będzie miał wiele niższego współczynnika, bo wtedy nie będą się liczyły punkty z sezonu 06/07 kiedy to Lech zdobył raptem 0,5pkt. W następnym sezonie mistrzostwo Polski i będzie rozstawienie w play-off :D

Robson - 13 maja 2011, 17:58:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
1.Wisła
2.Legia
3.Polonia
4.Lech
To jest ZDECYDOWANIE najlepsze rozwiązanie.

kopoli - 13 maja 2011, 18:27:06 - *.infanet.pl
1.Wisła
2.Śląsk
3.Lechia/Jagiellonia
PP.Legia
To jet najlepszy układ ponieważ Śląsk i Lechia budują mocne zespoły i w następnym sezonie poważnie będą bić się o mistrza na nowych stadionach.

Lech - 13 maja 2011, 18:56:07 - *.cdma.centertel.pl
1. Wisła, niestety (polaków tam praktycznie nie ma)
2. Legia- jeśli kupią kogoś lepszego niż Cabral :P
3. Jagielonia (nowy dobry napastnik i pomocnik!!)
4. Lech (może uda im się powtórzyć wynik
5. Śląsk (mimo olbrzymiej sympatii, Lech zrobi od nich więcej)
6. Lechia(też bardzo podoba mi się ich gra, może w następnym sezonie
7. PoloniaW (niech kupią kogoś nie z Polski bo Smolarkowi się nie chce ruszyć!
Na pewno Ruch nie będzie nigdzie grać!!!
Oni tylko się ośmieszają!!

xxx - 13 maja 2011, 18:58:15 - *.dynamic.chello.pl
Ktoś chciał żeby napisać coś aby przekonać go do Śląska w LE. Może 19 meczów i tylko jeden (na dodatek pechowo) przegrany, najlepszy bramkarz w ekstraklasie, 8/9 Polaków w podstawowym składzie, wyniki z obecną czołówką w tej rundzie, 2:0 z Wisłą, 1:1 z jagiellonią (po karnym z kapelusza), 2:1 z Legią, 2:1 z Lechią, 1:0 z Polonią, 2:2 z Lechem oraz na koniec trener Lenczyk. Gdyby od początku sezonu on prowadził drużynę to już teraz byłyby pewne występy w europejskich pucharach a i pewnie walka o mistrzostwo Polski.

qwerty567 - 13 maja 2011, 19:09:51 - *.168.185.223
tak jak napisał Robson, chociaż kolejność od 2 do 4 miejsca nie musi być taka, oby Wisła weszła do LM, Legia zagra w 3 rundzie el LE, jak zmieni trenera i minimum połowę zawodników, to może dojdą do fazy grupowej LE, Lech ostatnio dał radę w LE, to i drugi raz może dać radę jak zmienią trenera na lepszego, Polonia jak wejdzie do el LE, to może Józek tak się ucieszy że wyda kolejne miliony na transfery i coś może z tego być, Śląsk, Lechia Lub Jagiellonia wątpię by się wzmocniły i może się skończyć taką grą jak Ruch pokazał ostatnio w LE, wprawdzie Jagiellonia nieźle zagrała w el LE, ale wygląda na to że to było tylko chwilowe

rex - 13 maja 2011, 19:12:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
zadam pytanie które jest zadawane co roku. Czy w tym sezonie polsat będzie pokazywać mecze np lecha w 1 rundzie el.le?

devlieger - 13 maja 2011, 19:22:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, że tak wysoki współczynnik jaki ma Lech zmarnuje się przez jeden gorszy sezon ligowy, Lech ma autostradę do grupy LE...

endrju - 13 maja 2011, 19:58:03 - *.aster.pl
rex spytaj sie kogoś z polsatu. Przecież nikt tu nie jest wróżką

rex - 13 maja 2011, 20:00:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
już się ich pytałem oni mi kazali przyjsć tu...

kubica0191 - 13 maja 2011, 20:00:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Lechowi należą się europejskie puchary

Piotrek95 - 13 maja 2011, 20:06:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do devlieger: nie zmarnuje się, bo w sezonie 12/13 nie będzie liczył się sezon w którym Lech uzbierał tylko 0,5pkt do rankingu więc współczynnik zmniejszy się tylko o 0,5pkt.

kkkkk - 13 maja 2011, 20:21:54 - *.204.137.254
co to znaczy? + 10 zwycięzców IV rundy eliminacyjnej (5 z drabinki "mistrzowskiej" i 5 z "niemistrzowskiej") ?? z gory dzieki

DENIS - 13 maja 2011, 20:30:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
na to że Legia zdobędzie mistrza raczej nie ma wielkich szans ale Lechowi życzę jak najlepiej to nasza najlepsza eksportowa drużyna Panowie jak zawsze super robota

do kkkkk - 13 maja 2011, 20:51:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czego dokładnie nie rozumiesz? :p

Strain - 13 maja 2011, 21:15:09 - *.dobrafirma.com
Do kkkkk: Od dwóch sezonów UEFA wprowadziła nowy format eliminacji UEFA Champions League, który zakłada wyłonienie 10 zwycięskich drużyn. 5 mistrzów krajowych ze słabszych federacji oraz 5 nie-mistrzów z mocniejszych lig.

psss - 13 maja 2011, 21:23:56 - *.dynamic.chello.pl
a co jeśli Legia będzie 4? wtedy do pucharów idzie 5 zespół, czy Lech jako finalista PP?

Mathias - 13 maja 2011, 21:32:14 - *.dynamic.gprs.plus.pl
psss: wchodzą zespoły z 2,3 miejsca

psss - 13 maja 2011, 21:38:18 - *.dynamic.chello.pl
heh, no racja coś zamuliłem. Dziękówa ;)

shellerini - 13 maja 2011, 22:05:18 - *.dynamic.chello.pl
Super analiza, czekam na dokładniejszą, jak się wyjaśni sytuacja w naszej pogmatwanej lidze Pozdro

tomek - 13 maja 2011, 22:56:58 - *.tktelekom.pl
kierowniku , czy mógłbys powiedziec jakie wisła ma szanse na roztawienie w III rundzie kw.lm ??

mexez - 13 maja 2011, 23:00:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
ja nawet nie czytam bo i tak nic z tego nie rozumie.

Borys - 13 maja 2011, 23:24:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moja kolejność:
1. Śląsk
2. Wisła
3. Legia
4. Górnik
pozdro

Strain - 13 maja 2011, 23:42:34 - *.dobrafirma.com
@Tomek: Drugi i trzeci akapit rubryki Liga Mistrzów. W skrócie, z pewnych sześciu lig minimum cztery drużyny (gorsze od Wisły w rankingu UEFA) muszą zdobyć mistrzostwo swojego kraju. Tam jest wszystko dokładnie opisane, wystarczy przeczytać.

Strain - 13 maja 2011, 23:51:01 - *.dobrafirma.com
Ciekawe jest czy UEFA w nadchodzącym sezonie zastosuje klucz geograficzny czy też. W tej sprawie Unia Europejskich Federacji Piłkarskich rzadko informuje o wiele wcześniej. Gdyby przyjąć, że będą strefy geograficzne w eliminacjach potencjalni rywale MP (np. Wisły) to: Neftçı, Toboł, Pjunik, Fehérvár oraz Dacia.

sev - 13 maja 2011, 23:54:53 - *.wapgw.era.pl
Wisła>LM
Legia jako zdobywca PP w LE, a oprócz niej ktoś z czwórki Lech, Polonia, Śląsk, Lechia ( najlepiej aby to był Lech i Polonia, bo poznaniacy mają najlepszy współczynnik w polskich klubów a w Polonii pracuje Jacek Zieliński który tak fajnie prowadził Lecha w europejskich pucharach )

gda - 14 maja 2011, 8:12:52 - *.zone13.bethere.co.uk
tabela wspaniale sie uklada.TRZEJ KROLOWIE WIELKICH MIAST w pierwszej 3ce.

qali - 14 maja 2011, 8:54:28 - *.100.foxnet.com.pl
drużyny z Fair Play:
1. Aalesunds FK (Norwegia)
2. angielska drużyna prawdopodobnie Fulham lub Tottenham nie ma jeszcze rozstrzygnięć z klasyfikacji FP w Anglii
3. BK Häcken (Szwecja)

max - 14 maja 2011, 9:16:41 - *.cable.net-inotel.pl
Ktoś da link do klasyfikacji fair play???

Gibonlak - 14 maja 2011, 9:20:20 - *.internetdsl.tpnet.pl
Dobra Robota!. Trzymam kciuki za Lecha. Należy mu się gra w pucharach za emocje, których nam dostarczył. Jedna świeżość w postaci Jagi wystarczy,

qali - 14 maja 2011, 9:22:52 - *.100.foxnet.com.pl
http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_61073
/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
--------------------------------------------------
--
jeszcze odnośnie pytania Straina, w LM nie ma być klucza geograficznego ale może być podział na mniejsze grupy, podobno też nie ma być tego klucza w Lidze Europy w której to zazwyczaj był obecny ;]

areq - 14 maja 2011, 10:12:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ci co piszą o pucharach dla Lecha pod wodzą wodza dwojga imion nie obserwują chyba gry kolejorza...z taką grą to ich Ruch rozjedzie dzisiaj...Śląsk ma przecież 4 punkty więcej! i układ meczów dobry,podobnie Lechia Gdańsk.Sądze iż w tym roku nie będzie pucharów w Poznaniu...

izy - 14 maja 2011, 10:32:09 - *.adsl.inetia.pl
lech jest jedyna nadzieja dla polkiej piłki

izy - 14 maja 2011, 10:39:33 - *.adsl.inetia.pl
ale to sie liczy 2011 rok a nie 2012

FTP - 14 maja 2011, 11:04:29 - *.tktelekom.pl
szkoda Lecha i ich wspolczynnika, ktory sobie wyrobili no ale coz, sami zawalili sprawe. Ja przynajmniej juz sie nie napalam na to ze moze tym razem uda sie zobaczyc Mistrza Polski w LM. Wisla z takim wspolczynnikiem nie ma szans. Co innego gdyby byl Lech. z takim wspolczynnikiem LM prawie pewna. no ale coz tak to jest jak sie lige olewa przynajmniej sie nie napalam to i pozniej wielkiego rozczarowania nie bedzie

leo - 14 maja 2011, 11:17:08 - *.static.szczecinek.net.pl
Jeszcze istnieje szansa dla Lecha na 4 miejsce w lidze dające awans... Trzeba tylko wygrać 4 ostatnie mecze o wszystko i gra w pucharach (a dla nas kibiców z całej Polski radość) pewna. Skoro wygrał 2 mecze z Salzburgiem, pokonał Manchester City, finalistę Ligi Europy - FC Braga u siebie, wueliminował Juventus- to stać go na te 4 zwcięstwa w naszej polskiej lidze...

endrju - 14 maja 2011, 11:55:57 - *.aster.pl
Gdyby kogoś interesowała analiza z poprzedniego roku to podaje linka
http://www.90minut.pl/news/126/news1265915-Przed-l
osowaniem-europejskich-pucharow.html

Strain - 14 maja 2011, 12:37:13 - *.dobrafirma.com
@qali: Oficjalnie klucza geograficznego nie ma. Ale wystarczy zobaczyć jak zostały wyszczególnione grupy dla Lecha Poznań w poprzednim sezonie: Levadia, Liepājas, Rustawi, Pjunik oraz Inter Baku w 2. rundzie eliminacyjnej oraz Basel, Hapoel Tel-Awiw, Sparta, Liteks oraz Dinamo Zagrzeb w 3. rundzie eliminacyjnej. Widać, że jednak warunkami geograficznym w jakimś stopniu się kierowano.

000 - 14 maja 2011, 12:47:45 - *.173.32.179.tesatnet.pl
Na pewno Slask bedzie gral w pucharach. Z pomoca sedziego Dawida Piaseckiego wydymali Legie ( bramka Mili po akcji ze spalonego) a z pomoca Huberta Siejewicza wydywamli Lecha ( rzut karny ktorego nie bylo, spalony przy drugiej bramce...absorbowany Kotorowski). Zostaly im Belchatow, Ruch, Gornik druzyny te walcza o puchary wiec mozna spodziewac sie tych samych metod.

lechTOdno - 14 maja 2011, 13:09:22 - *.trzebinia.mm.pl
nigdy więcej partaczy z Poznania, Lech=hańba dla Polski

asd - 14 maja 2011, 13:15:33 - *.173.32.179.tesatnet.pl
Chlopce wyzej z Trzebini wiadomo powszechnie ze kibice Wisly to hipokryci ale ze az do tego stopnia?

Nowy - 14 maja 2011, 13:26:17 - *.adsl.inetia.pl
"Ekstraklasa"
1 Wisłą 56
2 Śląsk 48
3 Jaga 47
4 Lech 46
5 Legia 45
6 Polonia 44
7 Lechia 44
8 Górnik 44
9 GKS B 43
10 Ruch 40
11 Widzew 36
12 Zagłębie35
13 Korona 35
14 Cracovia30
15 Polonia 30
16 Arka 27

jj1992 - 14 maja 2011, 14:02:34 - *.85-237-181.tkchopin.pl
lech nie ma już szans na awans do europejskich pucharów bo zostały tylko 4 kolejki a straty do 4 miejsca ma 14 pkt więc niema już żadnych szans.

peszko - 14 maja 2011, 14:39:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
skład ma puchary
1 wisła
2 jaga
3 lech
4 legia

farr - 14 maja 2011, 14:47:25 - *.dynamic.chello.pl
Moim zdaniem znowu Wisła się skompromituje w Europie i nie będzie Champions League...

buczu - 14 maja 2011, 14:56:54 - *.106.84.11
Widzę, że redakcja cisnęła kolejną fachową analizą. W sumie to Wisełka ma całkiem duże szanse na rozstawienie w III rundzie, no i na mistrza kraju. Ale trochę durnowato by było, że gdyby Legia została mistrzem to Lech musiałby się tłuc od pierwszej rundy eliminacyjnej. Mam nadzieję, że ani Wisełka, ani Legia jako zdobywca PP się nie skompromitują.

Pewex - 14 maja 2011, 16:38:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do jj1992 umiesz liczyć?

dzony - 14 maja 2011, 18:09:34 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda tego Lecha , bo z takim rozstawieniem mógł zaszaleć. Miejmy nadzieje że Wisła pod wodzą Maaskanta coś pokaże w pucharach.
Poza Wisłą i Legią , największe szanse na puchary (patrząc na tabele o godzinie 18 07) ma Jaga , Śląsk(przegrywa na razie 1:2 z GKS) , Lechia ,Górnik i Ruch.Myślę , że warto obejrzeć dzisiaj Lech - Ruch a jutro derby Krakowa.

pundu - 14 maja 2011, 19:05:08 - *.cable.smsnet.pl
jako urodzony "optymista", napiszę to samo co w zeszły, roku. Po co te analizy skoro znów kibicowanie skończy się w lipcu.
Przebłyski Lecha, trochę poprawiają nastrój. Ale jak sobie pomyślę, że znów będziemy obgryzać paznokcie przy meczach z Azerami, Litwinami i Macedończykami. Płakać się chcę do jakich potęg przy naszych zespołach urosły np: BATE czy Apoel Nikozja.

ArO - 14 maja 2011, 19:34:31 - *.interpc.pl
Wisłaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Wisłaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!Awansuje do LM ;D

Boni - 14 maja 2011, 22:16:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sytuacje w poszczególnych ligach, by Wisła była rozstawiona w III rundzie eliminacji.
a).Austria: 34/36
1.Sturm Graz 60 pkt
2.Austria Wiedeń 58 pkt
3.Salzburg 56 pkt po 33 kolejkach
b).Belgia: 9/10
1.Genk 50 pkt
2.Standard Liege 50 pkt
c).Bułgaria: 27/30
1.Litex Łowecz 68 pkt
2.Lewski Sofia 63 pkt
d).Czechy: 28/30
1.Viktoria Pilzno 66 pkt
2.Sparta Praga 62 pkt
e)Serbia: 26/30
1.Partizan Belgrad 68 pkt
2.Crvena Zvezda Belgrad 63 pkt
3.Vojvodina Novy Sad 60 pkt
f)Słowacja: 31/33
1.Slovan Bratysława 59 pkt po 30kolejkach
2.FK Senica 58 pkt
3.MSK Zilina 53 pkt
Tylko dwóch mistrzów spośród tych 6 krajów, może mieć wyższy współczynnik klubowy od Wisły, by była ona rozstawiona.
1. W Austrii Sturm (ma niższy ) prowadzi nad dwoma zespołami (z wyższymi )i ma realną szansę na mistrza
2.W Belgii dojdzie w ostatniej kolejce do decydującego starcia do Genku (niższy) przyjedzie Standard (wyższy). Oba zespoły mają identyczny stosunek punktowy, nie wiem jakie są zasady ligi belgijskiej w przypadku równej ilości punktów, lecz zwycięstwo Genku na 100% daje im mistrzostwo
3.W Bułgarii Litex(niższy) ma aż 5 pkt przewagi nad Lewskim (wyższym) nie powinien mieć większych problemów w zostaniu mistrzem kraju
4.W Czechach Pilzno(niższy) ma aż 4 pkt przewagi nad Spartą(wyższy) do końca tylko 2 mecze, więc na 90% mistrzem będzie Pilzno
5.Serbia tutaj pozostały aż 4 kolejki do końca Partizan (wyższy) ma przewagę nad zespołami z niższym współczynnikiem i sądze, że tutaj Partizan nie odda mistrza.
6.Na Słowacji mistrzem na 95%zostanie zespół z niższym współczynnikiem od Wisły
Podsumowując
Słowacja, Czechy, Bułgaria raczej na pewno będą mieli ich mistrzowie niższy współczynnik
Serbia raczej nie ma szans
Austria, Belgia zadecydują ostatnie mecze, gdzie wszystko będzie możliwe.
Szansa na rozstawienie Wisły w III rundzie jest bardzo realna.

co - 15 maja 2011, 9:30:47 - *.ssp.dialog.net.pl
co za roznica, jeden mecz zermisowany z mistrzem abudabii a pozniej na wyjezdzie w plecy i tak zakonczy przygodle z LM biala gwiazda ?
moze ktos przypomni ich ostatnie mecze eliminacyjne?

nEOsik - 15 maja 2011, 10:07:31 - *.prz.edu.pl
Coś wam się POMYLIŁO o ile pamiętam 2-3 lata temu wprowadzono zasadę dla prestiżu Pucharu Polski, że tylko zwycięzca Pucharu Polski gwarantuje sobie Lige Europejską (nawet jak zostanie mistrzem to finalista nie zagra w LE).

Wisła to.. - 15 maja 2011, 10:14:30 - *.centertel.pl
Wisła odpadnie w II rundzie

eklasa - 15 maja 2011, 11:57:56 - *.internetdsl.tpnet.pl
1. Wisła 58
2. Lech 48
3. Śląsk 48
4. Legia 47
Nawiasem mówiąc to nie widziałem jeszcze żeby nasza Ekstraklasa była tak wyrównana i aż tyle zespołów walczyło o puchary, nie wiem czy to poziom reszty zespołów idzie w górę czy tych z wyższej półki idzie w dół.

look7 - 15 maja 2011, 12:33:39 - *.stimo.net
Lech żeby zagrać w LE musi być w lidze co najmniej trzeci.

look7 - 15 maja 2011, 12:38:07 - *.stimo.net
Skład na puchary:
Wisła - LM
Śląsk - LE
Lech - LE
Legia - LE

Strain - 15 maja 2011, 14:12:42 - *.dobrafirma.com
@nEOsik: Wszystko pomieszałeś. To UEFA narzuciła taki pomysł, aby promować WSZYSTKICH zwycięzców krajowych pucharów gwarantując im jak najkrótszą drogę to fazy grupowej UEL na ile jest to możliwe dla danej federacji. W dodatku finalista (jako przegrany) może zagrać również w eliminacjach pod warunkiem, że zwycięzca zajmnie miejsce prewioane grą w grupie/eliminacjach UCL. Co do ilości drużyn z danego kraju, Polsce przysługują trzy miejsca w UEL, więc nie tylko wygrywając finał PP można w Europie zagrać.

Strain - 15 maja 2011, 14:18:06 - *.dobrafirma.com
Co do krajowych pucharów warto dodać, że od sezonu 2012-13 takowi zwycięzcy z sześciu najlepszych federacji będą mieli zagwarantowane bezpośrednią grę w fazie grupowej UEFA Europa League. Chodzi o FA Cup, Copa del Rey, DFB=Pokal, Coppa Italia, Coupe de France oraz Taça de Portugal.

wojtek_350 - 15 maja 2011, 14:27:06 - *.ip.xcore.pl
super by było gdyby:
1)wisła przeszła III rundę wtedy nawet jak z IV odpada jest LE;)
2)legia powinna przejść III rundę a w IV kto wie
3)Lech w każdej rundzie będzie rozstawiony więc z awansem do fazy grupowej LE nie powinno być problemu;)
4)Śląsk/Jaga(najbardziej realne szanse ma puchary) jaki by tu nie był zespół to jest nasz najsłabszy prezentant i jeśli przejdzie II rundę LE jest super;)
podsumowując moje wymagania:
2 zespoły (wisła i lech) faza grupowa LE jeden z nich awans do fazy pucharowej(na wiosnę też chcę naszym pokibicować)
legia IV runda
4 zespół III runda
jeśli takie coś osiągniemy to będę dumny;)
do boju i powodzenia;)

leon - 15 maja 2011, 15:18:35 - *.rene.com.pl
Do wojtka_350 też byłbym z tego dumny, ale wszystko wskazuje że Lech nie załapie się w tej edycji do pucharów. Musiałby wygrać 3 ostatnie mecze w lidze oraz musiałby być spełniony jeden z 2 warunków: albo Śląsk w 3 ostatnich meczach straci 4 punkty albo Jagiellonia w 3 ostatnich meczach straci 3 punkty.
Jest to teoretycznie możliwe, ale mało prawdopodobne...

mlodykruci - 15 maja 2011, 16:10:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do leon: to,że Jaga i Ślask jeszcze stracą jakieś punkty to jest raczej pewne...gorzej z tymi zwycięstwami Lecha...;(

Bober - 15 maja 2011, 16:17:55 - *.arpnet.tv
1.Wisła
2.Legia
3.Śląsk
4.Górnik

Stefan - 15 maja 2011, 17:05:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skąd w tym wyliczeniu wyszło, że Wisła będzie miała 10,183? Mi wyszło nieco ponad 5 pkt, bo odpadają Wiśle przecież 4 pkt za sezon 06/07.

leon - 15 maja 2011, 18:01:24 - *.rene.com.pl
Jeszcze jedno, na pocieszenie powiem że nawet jeżeli Lech teraz nie zalapie się do pucharów, to jego ranking nie zniknie, a nawet poprawi sobie współczynnik (za miejsce w lidze). Odpadnie mu wynik za sezon 2006/2007 - w którym nie grał w pucharach a współczynnik za ligę miał słaby bo tylko 0.5250.
Dostanie za to współczynnik za miejsce w lidze w bieżącym sezonie co będzie w rankingu oznaczone za 2011/2012 - i będzie on zapewne wyższy niż 0.5250.
Legia np. w poprzednim sezonie w pucharach nie grała, a dostała za wynik w lidze 0.9000 punkta.

Murphy - 15 maja 2011, 18:41:23 - *.nplay.net.pl
@eklasa
To wyraźny wskaźnik że poziom ligi idzie w dół, i to niestety bardzo. Bo jak wytłumaczyć fakt, że taki Ruch Chorzów, który musi sprzedawać dwóch kluczowych piłkarzy, i który wydając 100 tys euro na wylot na mecz pucharowy w ubiegłym roku poważnie nadszarpnął swój budżet, również w tym sezonie, jeszcze o puchary walczy.
Jak wytłumaczyć fakt że tak samo o te puchary walczy Lech, który przegrał 1.3 swoich meczów w sezonie, PP zdobywa Legia, która może "pochwalić się" jeszcze lepszym bilansem w tym zakresie. Jagiellonia, która wiosną jak gra to widać. Albo Śląsk który jesienią bronił się przed spadkiem?
To nie stało się tak że wiosną niektóre kluby stały się nagle silniejsze. To Jagiellonia osłabła. Lech nie daje rady. Legia, jest praktycznie słaba przez cały sezon. Polonia w silnym składzie podobnie. To jeśli te najmocniejsze finansowo i organizacyjnie kluby nie są w stanie wypracować odpowiedniej sportowej przewagi, to nie świadczy o sile pozostałych klubów, tylko o ich słabości.
Słabości, która dla polskich klubów i współczynników decydujących o ilości miejsc w pucharach i rozstawieniach , jest zabójcza. Przykłady z ubiegłego sezonu. Ruch, i Wisła. Lech ledwo ledwo w meczu z azerami, późńiej wiadomo, wyglądało to już inaczej. O Jagielloni trudno pisać że słaba, bo mecz ten drugi, przekręcił raczej sędzia, a nie Jagiellonia przegrała.

endrju - 15 maja 2011, 19:50:20 - *.aster.pl
look007 - nie musi być 3. Może być np 4 o ile Legia będzie 3 bo Legia już gra w LE (wygrała Puchar Polski). Wtedy by to wyglądało tak:
1. Wisła el. LM
2. Lechia (przykład) II runda el. LE
3. Legia III runda el. LE
4. Lech I runda el. LE

leon - 15 maja 2011, 19:51:50 - *.rene.com.pl
Do Murphyego - zgadza się, też mi się wydaje że poziom czołówki się obniżył, reszta gra jak dawniej. W ligach z których drużyny brylują od wielu lat w pucharach jest zawsze ta sama czołówka 2-3 bogatych zespołów- wzmacniających co sezon składy, którym wszystko jest podporządkowane, dla których reszta ligi nie stanowi poważnego zagrożenia- jest takim sparingpartnerem. Wszystko zweryfikuje ten sezon pucharowy 2011/2012. Porównamy jaki współczynnik zdobędzie Polska w pucharach - w poprzednim sezonie 2010/2011 było to 4.500. Jeżeli w tym sezonie będzie niższy- to sprawa jest jasna.

jjo - 15 maja 2011, 20:12:56 - *.adsl.inetia.pl
w Krakowie nigdy nie będzie LM, ToboL Konstanaj tym razem, nie będzie też LE, Lech za zasługi nic nie dostanie a reszta to lipa. Extrakl osiągnęła dno dna, krół strzelców 11 bramek , o matko !!!!!

endrju - 16 maja 2011, 10:58:36 - *.aster.pl
Przypominam tylko że w tych nieszczęsnych meczach z Levadią i Karabachem Wisła grała odpowiednio na stadionach w Sosnowcu i na Hutniku Teraz przynajmniej będzie grać na swoim choć jeszcze niedokoczonym stadionie

radio - 16 maja 2011, 13:03:43 - *.ec.europa.eu
Po likendzie widac,ze w kwestii "dobrych rozstrzygniec", to swietne wiesci ze ze Slowacji oraz prawie swietne z Czech i Bulgarii. Natomiast przewaga Partizana w Serbii jest taka,ze raczej na pewno bedzie jedna z dwoch niemilych rozstrzygniec.
Jutro wiec jest NAJWAZNIEJSZY mecz: Standard - Genk i jesli Genk wygra,to wyglada na to,ze uda sie "zalatwic" rozstawienie dla Wisly

dfc - 16 maja 2011, 13:15:12 - *.icpnet.pl
Genk'owi wystarczy remis w ostatnim meczu. Crvena zmniejszyła stratę do 3 pkt. W Austrii bez zmian, ale kolejka do przodu. Wg. skonczy się to wszystko tak:
1 Rangers FC SCO 56,028
2 FC København DEN 51,110
3 BATE Borysów BLR 23,216 (Q2)
4 Maccabi Hajfa ISR 21,400 (Q2)
5 NK Dinamo Zagrzeb CRO 20,224 (Q2)
6 Rosenborg BK NOR 19,375 (Q2)
7 Partizan SRB 15,850 (Q2)
8 APÓEL Nikozja CYP 13,124 (Q2)
9 Wisła Kraków POL 10,183 (Q2)
10 Sturm AUT 8,640 (Q2)
11 Liteks Łowecz BUL 8,575 (Q2)
12 Genk BEL 8,400
13 Slovan SVK 5,899 (Q2)
14 FC Viktoria Plzeň CZE 5,170 (Q2)
15 HJK FIN 3,793 (Q2)
16 Ekranas Poniewieże LTU 3,541 (Q2)
17 FC Zestafoni GEO 2,891 (Q2)
18 Malmö FF SWE 2,825 (Q2)
19 Shamrock Rovers FC IRL 2,741 (Q2)
20 Dacia Chişinău MDA 2,549 (Q2)

oko - 16 maja 2011, 13:15:21 - *.internetdsl.tpnet.pl
Boni - w Belgii Genkowi wystarczy remis w ostatnim meczu ze Standardem, więc jest duża szansa, że zostaną mistrzem, a Bułgaria, Czechy i Słowacja to w sumie już pozamiatane, więc na 90% Wisła będzie rozstawiona.

oko - 16 maja 2011, 13:26:25 - *.internetdsl.tpnet.pl
W Austrii w sumie też nieźle, bo Sturm gra z ogórkami - z Wiener i Wackerem, a Austria gra z Rapidem, a później z Salzburgiem, więc jest duża szansa, że mistrzem zostanie Sturm.

SKWK - 16 maja 2011, 13:29:55 - *.tktelekom.pl
jutro wszyccy kibicujemy drużynie genk , gra ona mecz o mistrzostwo ze standardem liege. jak genk wygra mamy praktycznie pewne roztawienie w 3 rundzie el.ligi mistrzów.
GENK - ST.LIEGE 17 V 2011, 20:30 SERDECZNIE ZAPRASZAMY
SKWK.

lejh - 16 maja 2011, 13:31:25 - *.rene.com.pl
Wisła w 2 i 3 rundzie będzie rozstawiona. Jeżeli pokona dwóch teoretycznie słabszych rywali - to nawet jak odpadnie z Ligi Mistrzów w 4 rundzie - to awansuje do fazy grupowej Ligi Europy.

Piter1903 - 16 maja 2011, 13:43:27 - *.xdsl.centertel.pl
do oko - dlaczego wystarczy remis??? - patrzylem na tabelę to Genk i Standard maja tyle samo pkt, a pierwszy mecz wygrał Standard u siebie 2-1, i w dodatku roznica calkowita bramek też chyba na korzyść Standardu.

oko - 16 maja 2011, 13:57:55 - *.internetdsl.tpnet.pl
Bo Genk ma większą liczbę punktów przed odjęciem połowy punktów (liczy się cały sezon), coś 82 do 74 Standardu. U nich bezpośrednie mecze nie mają znaczenia.

Piter1903 - 16 maja 2011, 14:23:01 - *.xdsl.centertel.pl
faktycznie, masz rację... poszperałem trochę i znalazłem że przed odjęciem połowy punktów Standard miał 49 więc dodali mu jeden żeby było 50 i w play-off startował z 25 pkt. I teraz jest jak jest po 50 pkt to i tak Genk ma przewagę, bo przy równej liczbie pkt na koniec na samym początku odejmuje się "dodane" pkt, czyli Genk nic nie straci a Standard będzie miało -1 pkt. Więc faktycznie wystarczy remis.
Matko, ależ skomplikowany system wymyślili... aż musiałem sobie rozpisać odrobinę

qwerty - 16 maja 2011, 14:57:09 - *.play-internet.pl
a wisła w III rundzie trafia na Genk i odpadnie...

Piter1903 - 16 maja 2011, 14:59:34 - *.xdsl.centertel.pl
może tak być że trafi, czemu nie... ale dlaczego zaraz ma odpadać? jak już trafi to pogadamy ;)

dzony - 16 maja 2011, 16:10:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak się nie zbłaźnią ze słabszymi drużynami , to teoretycznie w II rundzie mogą trafić Buducnost , który 2 lata temu pokonała Polonia Warszawa , przy rozstawieniu w III trafić na Shamrock , Zestaponi lub Dacie , i gwarantowana LE , a przy dobrym wietrze można powalczyć o LM =).
Pozostaje kibicować Genk'owi :p

sa - 16 maja 2011, 17:47:30 - *.adsl.inetia.pl
wisła ma 5 pkt a nie 10 i nie bedzie rozstawiona

Joao Mouti - 16 maja 2011, 18:13:34 - *.internetdsl.tpnet.pl
Wisła Kraków żeby powalczyć o fazę grupową LM musi sprowadzić chociaż 4 zawodników z lepszych drużyn niż Wisła lub wyróżniających się w słabszych np . Widzew Łódź - D.Sernas / 10 Goli / Reprezentant Litwy z 1 11 Kraju .

do sa - 16 maja 2011, 19:15:40 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na jakiej podstawie to piszesz?
155(ranking uefa) Wisla Kraków Pol 4.5250(sezon06/07) 0.3332(07/08) 2.0000(08/09) 1.4250(09/10) 1.9000(10/11) 10.183(cały)

Piter1903 - 16 maja 2011, 20:28:12 - *.xdsl.centertel.pl
Bert Kassies podaje 10,183, i tyle w temacie jeśli chodzi o mnie.

dfc - 16 maja 2011, 22:01:13 - *.icpnet.pl
http://pl.uefa.com/memberassociations/uefarankings
/club/index.html

Brutus - 17 maja 2011, 9:10:55 - *.adsl.inetia.pl
A czemu Jagiellonia i Ruch mają tyle samo punktów, skoro Jagiellonia grała w pucharach raz i raz zremisowała, a Ruch miał dwa remisy i dwie wygrane? Za pierwszą i drugą rundę kwalifikacji kluby nie dostają pkt, czy co?

leo - 17 maja 2011, 10:13:30 - *.internetdsl.tpnet.pl
Do Brutusa. Jest inna forma wynagradzania do Klasyfikacji Krajowej, a inna do Klubowej UEFA. Ruch zdobył więcej punktów do Krajowej Klasyfikacji UEFA. Klasyfikacja klubowa ma zupełnie inny sposób punktowania. Stąd ta różnica.

Amiral - 17 maja 2011, 15:54:09 - *.fbxo.proxad.net
Panie redaktorze, pora na aktualizacje, dla czytelnosci ;) dzieki za prace

dziulek - 18 maja 2011, 10:25:56 - *.not-set-yet.ntli.net
slovan wczoraj wygral wiec druga druzyna po genku jest za WISELKA!!!

1 - 5 lipca 2012, 19:05:12 - *.207.61.66
-1'

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas