[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


18 czerwca 2012, 12:09:35 - MichalMKS
Start Działdowo rezygnuje z gry w II lidze

Start Działdowo postanowił zrezygnować z możliwości gry w drugiej lidze. Przypomnijmy, że działdowianie wygrali trzecią ligę grupę podlasko-warmińsko-mazurską. W tej sytuacji propozycję gry na wyższym szczeblu otrzymała Concordia Elbląg.

- Otrzymaliśmy już propozycję przystąpienia do rozgrywek II ligi z Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej. Jesteśmy na tak. Czekamy na decyzję PZPN, który prowadzi rozgrywki II ligi - mówi prezes Concordii Mirosław Pelc.

Działdowianie rezygnację z gry w drugiej lidze tłumaczą brakiem odpowiedniej infrastruktury sportowej oraz możliwościami finansowymi.


źródło: własne / elblag.wm.pl

BoloYeoung - 18 czerwca 2012, 12:11:30 - *.dynamic.chello.pl
Oto Polska właśnie! To po co gracie i wygrywacie?

JanKolasa - 18 czerwca 2012, 12:14:26 - *.teleinfo.grajewo.net
po to zeby pokazac, ze jest sie najlepszym. Pokazali, wygrali lige, a jak ich nie stac to po co maja sie pchac i se dlugow narobic. zwalniaja miejsce. brawa dla pzpnu za reorganizacje lig, gdzie na tym szczeblu trzeba jezdzic przec cala Polske na mecze wyjazdowe. brawo.

Polak - 18 czerwca 2012, 12:16:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Hhahhahaha
naprawdę nie wiem po co wg ten klub istnieje ; )
po co gracie w tej ||| Lidze i po jaką cholerę wygraliście ją ;P ??
czekam na rozsądną i mądrą odpowiedź ze strony kibiców Startu
naprawdę.........Rozumiem gdybyście nie dostali licencji,ale samemu rezygnować ;/

Pavel_1991 - 18 czerwca 2012, 12:17:06 - *.tczew.vectranet.pl
Jakbym stał na czele PZPN,bym zrobił jedną grupę 3 ligi jak w Niemczech to wprowadzili około 5 lat temu .

Polak - 18 czerwca 2012, 12:18:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
oby Concordia się nie wycofała
a kibicom Startu współczuje

olek - 18 czerwca 2012, 12:22:11 - *.devs.futuro.pl
A niby dla czego maja nie grac i nie wygrywać jeśli stać ich kadrowo i finansowo na III ligę? Bardzo dobrze zrobili, jeśli wiedzą że nie podołają finansowo w II lidze to niech zostaną dalej w III niż z konieczności wchodzić do II ligi i po pięciu czy siedmiu kolejkach oddawać mecz walkowerem z baraku funduszy na wyjazd do Lublina czy Rzeszowa. Bardzo dobra decyzja. Szacunek za to dla Startu.

lukas19921 - 18 czerwca 2012, 12:28:31 - *.home.aster.pl
Ale chce zaznaczyc, ze po raz kolejny zespol z tego okregu a wiec z III ligi Warminsko - Mazursko Podlaskiej nie chce przystapic do rozgrywek. W innych regionach takiej sytuacji nie ma ale tam zawsze zwyciesca rozgrywek nie chce awansowac. W takim razie po co oni wygrywają te rozgrywki jak wiedza ze i tak nie beda grac w wyzszej klasie. To jest chore i takie zespoly ktore nie przystepują do rozgrywek powinny byc degradowane o 2 klasy rozgrywkowe, poniewaz powinny byc traktowane tak samo jak zespolu ktore sie wycofują z rozgrywek w trakcie trwania ligi. A wiec powinni oni teraz skonczyc w Klasie Okręgowej i raz na zawasze skonczyc z taka paranają bo to do niczego nie prowadzi tylko dodatkowo osmiesza nizsze ligi pilkarskie w Polsce.

Kilowat - 18 czerwca 2012, 12:32:42 - *.home.aster.pl
@Olek i inni tacy:
Wyobraź sobie sytuację w której polska dróżyna wygrywa ekstraklasę. "kadrowo i finansowo" stać ją na zwycięstwo, ale odmawia gry w Lidze Mistrzów, bo "infrastrukturalnie oraz finansowo nie jesteśmy w stanie sprostać temu obowiązkowi". - Czy wówczas zachowalibyście równie wiele tolerancji dla takiego stanu żeczy??
Moim zdaniem powinny być 2 centralne poziomy, a trzeci poziom (tak jak dawniej) byłby podzielony na 4 makroregiony.

budrys - 18 czerwca 2012, 12:33:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
lepiej wygrać ligę i zrezygnować z gry na wyższym szczeblu niż handlować meczami i być dowiezionym do Wrocławia.Dobrze,że zwyciężył zdrowy rozsądek.Klubowi z Działdowa, ich kibicom i sympatykom życzę,by nadeszły dla nich lepsze czasy...

Polak - 18 czerwca 2012, 12:36:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po 1 ...Licencje mogli otrzymać
więc mogli spokojnie czekać na decyzję
a nie od razu się poddawać
po 2 ..jeżeli klub ma problemy finansowe
to niech się z kimś połączy ( fuzja )
od pewnego czasu jest to bardzo popularne

xu - 18 czerwca 2012, 12:39:03 - *.bfinv.de (unknown)
Wystarczy jakby PZPN obnizyl wymogi licencyjne na II lige i Start by gral, albo Olimia Zambrow rok temu tez. No ale jak wymogi maja jak na zachodzie to liga ma potem zamiast 18 tylko 17 a na koniec sezonu zaledwie 15 klubow. Zniesc wymogi licencyjne i bedzie ok.

9macio9 - 18 czerwca 2012, 12:40:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
moze bedą derdy elblaga concordio nie rezygnuj z gry pokaz tej bialoruskiej olimpiiże gorsi nie jestescie wolę olimpie bo mam ten klub w sercu ale ten klub z bialurusinami zjezdzaja na psy

ci polacy - 18 czerwca 2012, 12:41:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do Kilowat-a - kolego na twoim miejscu zostawil by olka i innych w spokoju bo maja racje, a wzial sie za nauke ortografii.. Bo dla mnie to to jest zenada druzyna przez ó czy żeczy haha mistrz:D

ci polacy - 18 czerwca 2012, 12:42:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
oczywiscie mialo byc zostawilbym

Lechita - 18 czerwca 2012, 12:43:45 - *.98.14.37
Mądra i odważna decyzja,brawo.Pokazaliście,że jesteście najlepsi w III lidze,ale nie stać Was na II.Powodzenia w przyszłym sezonie.

djaq - 18 czerwca 2012, 12:45:14 - *.95.29.115
Wygrali ligę, bo nikt inny nie potrafił. Proste! Takie mamy realia, że nie każdy klub stać na zwiedzanie całej Polski w drugiej lidze. Trzeba po prostu utworzyć jedną grupę na trzecim poziomie rozgrywek ;)

Potok - 18 czerwca 2012, 12:52:58 - *.31.23.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Trzeba też pomyśleć o tym, że jeżeli żaden zespół nie skorzysta z propozycji gry w II lidze to więcej drużyn spadnie ( jedna więcej ) do czwartej ligi, a z czwartej do okręgówki. I to jest ta druga strona ( gorsza niestety ) medalu.

hgg - 18 czerwca 2012, 12:57:47 - *.dynamic.chello.pl
czyli najprawdopodobniej będą derby Elbląga

oligran - 18 czerwca 2012, 13:01:41 - *.238.41.217
Jedna II i III liga ogólnopolska,reszta oddać leśnym dziadkom i niech się kłócą kto silniejszy aby sprostać w III lidze.
Jeszcze trochę to II wsch.zginie naturalnie.

5 - 18 czerwca 2012, 13:03:36 - *.aster.pl
to jasne, za wysokie wymogi licencyjne. rozbawil mnie facet, ktory to napisal. wlasnie dlatego,ze sa wysokie nie wycofuje sie z rozgrywek po 5 zespolow w kazdym sezonie. dzieki takim madrym i rozwaznym decyzjom jak ta dzialaczy startu nie bedzie kompromitacji i wpedzania klubu w dlugi. ja juz nie wspominam o calej masie beniaminkow I ligi, ktorzy po jedym sezonie na tym szczeblu rozgrywek dogorywa i zwykle konczy w klasie okregowej. problemem jest 8(sic!) szczebli rozgrywek w naszym kraju. jezeli ktos uwaza,ze w klasie C potrzebnych jest 8 grup w rozgrywkach to jest niespelna rozumu.

Ojgyn - 18 czerwca 2012, 13:06:45 - *.mirasoft.pl (*.16.5.43)
cała Polska wygrali ligę a nie wchodzą śmieszny ten kraj . Po co grają to ja nie wiem

LKWQ - 18 czerwca 2012, 13:07:33 - *.pool.hdsnet.hu
Po prostu jeszcze raz widać wyraźnie, że traktowanie na tych samych zasadach Wschodu i Zachodu nie ma racji bytu - w Zachodniej Polsce takiej sytuacji nie ma. Skoro taka bieda to okroić wschodnią II ligę do np. 8 zespołów (niech grają po 4 razy), 3 położone najbardziej na wschodzie makroregiony III-ligowe też do 8 góra 12 i tyle - jak nie mają za co, to niech sobie w okręgówkach grają - do tego wielkiego budżetu nie trzeba. Ale oczywiście włodarzom mieścin Ściany Wschodniej byłoby wstyd, że ich klub nie gra wyżej. A dla Startu Działdowo szacunek za podjęcie męskiej decyzji oraz za to, że nie handlowali (choć może nie było popytu;>) tylko grali, a także wyrazy współczucia dla kibiców. @Potok - zawsze się znajdzie, a jeśli nawet nie - żadna strata.

leo - 18 czerwca 2012, 13:11:41 - *.ip.netia.com.pl
Co za debilne komentarze, jak to po co grają, to co mieli specjalnie przegrywać by nie zająć premiowanego miejsca. Wygrali i chwała im za to. Lepiej, że się wycofali niż mieliby to zrobić w ciagu przyszłego sezonu w II (faktycznie III) lidze. Kpiną dla mnie jest właśnie to co zrobiła Nieciecza oddając ostatnie mecze. To jest farsa. Brawa dla Startu za grę do końca i zdobycie tytułu Mistrza III ligi. Prymitywy i tak tego nie zrozumieją.

The Lizard - 18 czerwca 2012, 13:48:37 - *.tktelekom.pl
Zaczyna się...

nolti - 18 czerwca 2012, 13:54:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mogli odpuścić parę meczy jak Nieciecza i by wiochy nie było. Jak nie ma perspektyw na wyższą ligę to trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść

Kibic - 18 czerwca 2012, 13:54:22 - *.opera-mini.net (*.76.129.154)
Grali po to aby wygrać.za co gratulacje.jeśli chodzi o rezygnacje z gry słuszna decyzja dzięki której zespół nie popadnie w długi i nie będzie musiał wycofywać się z rozgrywek. Prawdziwi kibibe zrozumieją a zazdrośnicy i idioci będą krytykować ale to ich problem nie nasz kibiców działdowa.

Mariusz - 18 czerwca 2012, 13:57:43 - *.nowysacz.pl (*.168.1.76)
Wg mnie woj. podlaskie powinno grać w III lidze z mazowieckim a warmińsko-mazurskie z pomorskim

Stefan - 18 czerwca 2012, 14:03:25 - *.adsl.inetia.pl
A już myślałem, że chociaż raz odejdzie się bez jaj z ta ligą

seba - 18 czerwca 2012, 14:04:31 - *.138.110.138 (unknown, unknown)
Wobec tego relegacja o dwie ligi, skoro wycofuja sie z rozgrywek. Pilkarze odniesli sukces, a okazalo sie, ze byli za dobrzy na ten klub, klub nie sprostal ich poziomowi. W takim klubie od tego momentu w ogole nie oplaca sie grac.

Ri - 18 czerwca 2012, 14:05:43 - *.play-internet.pl
Start dzialdowo nedzna druzynka ... do b klasy ich !!

hehe - 18 czerwca 2012, 14:16:45 - *.internetia.net.pl
nie ma co się dziwić z podlaskieg czy warm-maz sa dalekie wyjazdy i ciagle trzeba jezdzic na poludnie polski.. w zeszlym roku Wigry mialy budzet okolo 3mln zlotych... nie kazda mala miejscowosc stac na takie wydatki.. zreszta nie tylka mała.. nie tak dawno ŁKS Łomża miał mega problemy, w tym roku Jeziorak Iława, Sokół Sokółka czy KSZO.. powrot do starej 3ligi w 4 grupach jedyne aby uratowac Biedniejsze kluby.. gdzie jak widac graja naprawde dobrzy pilkarze, ktorzy wygrywaja swoja lige ale z braku kasy nie moga zaprezentowac sie w wyzszych ligach!!

BI - 18 czerwca 2012, 14:28:50 - *.246.124.69 (*.254.3.116)
@Polak:
Wojciechowski ostatnio ma licencję na sprzedaż. Od pewnego czasu to takie popularne.

Rafał - 18 czerwca 2012, 14:31:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sciana wschodnia to biedota i cyrk z ta ich ligą.

normalny - 18 czerwca 2012, 14:39:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To ja się pytam: po KIEGO GRZYBA oni w ogóle grali??
Po co? Dla jaj?
Dno, tandeta, WSTYD! Zero honoru! Zero poszanowania dla kibiców!
Jestem za wprowadzeniem dotkliwych kar za takie zachowanie. Degradacja o dwie klasy rozgrywkowe i minus 10 punktów na starcie nowego sezonu.

tompl - 18 czerwca 2012, 14:46:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
No niestety, jak widać niektóre kluby grają tylko "tak se dla jaj".
Szkoda, że ich kibice dowiadują się o tym dopiero po fakcie...

slawek - 18 czerwca 2012, 15:19:10 - *.devs.futuro.pl
Ktoś tu pisze o Suwałkach że mieli budżet na poziomie 3 mln złotych. To czemu nie zaatakują I ligi de facto II tylko bronią się przed spadkiem. W tej I lidze są biedniejsze kluby od Wigier.
Tą Concordię stać na II ligę czy Jeziorak w lidze zostaje??

sailor - 18 czerwca 2012, 15:30:03 - *.play-internet.pl
A po co piszecie komentarze? Przecież i tak nikt tego nie zredaguje i książki nie wyda! Dla jaj? Przecież możecie iść do druku i przedstawić swoje wypociny wydawnictwom, dlaczego tego nie robicie? Nie macie ambicji? Zero honoru - wolicie anonimowo uzewnętrzniać swoje przemyślenia w sieci, zamiast wziąć za nie odpowiedzialność w rzeczywistym życiu! Jestem za odcinaniem od neta i karaniem odjęciem 10cm pewnej części ciała od nowego sezonu! Biada sezonowym ekspertom! Zero poszanowania dla czytelników...

CK - 18 czerwca 2012, 15:30:26 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Właśnie im należy się szacunek, bo grali do końca. Mimo że nie mają kasy na grę na wyższym szczeblu to pokazali, że pod względem sportowym byli najlepsi, a nie jak to zwyczajowo na niższych szczeblach odpuszczanie (lub wymówka, że odpuszczają), bo nie mają kasy na awans.
Pokazali charakter. Brawo!

bielik - 18 czerwca 2012, 15:33:25 - *.ibdim.edu.pl (*.168.1.185)
Wydawać by się mogło, że wszyscy, którzy zaglądają na ten serwis interesują się sportem i wobec tego rozumieją co to znaczy sportowa rywalizacja. Ale wtedy nie było chyba tylu idiotycznych komentarzy w stylu "po co oni grają" albo "zdegradować ich". Grają po to, żeby wygrać mecz, okazać się lepszym od przeciwnika, mieć z tego satysfakcję i dawać tę satysfakcję tym, którzy im kibicują. Jeśli uznają, że mogą to robić tylko na poziomie trzeciej ligi to nalezy im się szacunek własn ie za sportowe podejście. Gdyby celowo przegrywali mecze, zeby tylko nie zając pierwszego miejsca, to byłoby w porządku? Oj niektórzy to mają naprawdę problemy z myśleniem

mach - 18 czerwca 2012, 15:35:53 - *.dynamic.chello.pl
lepiej teraz niz w trakcie rundy... wtedy klub wylądowałby sporo niżej niż jest obecnie, a i zamieszania byłoby dla innych sporo

Adam - 18 czerwca 2012, 15:47:06 - *.1.81.214
Czy obowiązuje jeszcze ten idiotyczny przepis, że jeżeli nie chcą awansować to spadną o klasę rozgrywek?

tellchar - 18 czerwca 2012, 16:03:18 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A był kiedyś taki przepis? W każdym razie nie obowiązuje.
Trzeba wrócić do 4 grup III ligi (no może 3 grup - ale byłoby nierówno niestety)
Ci co mówią, żeby zrobić 1 grupę chyba nie wiedzą, jakie są różnice między Niemcami a Polską. Nikogo w Polsce na to nie stać

hole - 18 czerwca 2012, 16:05:42 - *.dynamic.mm.pl
Gratulacje dla Concordi awansu !!! Powodzenia w II Lidze !!!!

sss - 18 czerwca 2012, 16:22:07 - *.internetia.net.pl
Przecież od początku było oczywistym, że start nie będzie chciał grać w II lidze. Ogólnie wielki syf i bieda. A fakt iż na 3ecim szczeblu trzeba jeździć przez cały kraj jest wzięty z kosmosu.

mks - 18 czerwca 2012, 16:25:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co się dziwić. Chłopaki sobie grali dla przyjemności a tu awans, pewnie by musieli odejść, dalsze podróże i tak dalej.

bora - 18 czerwca 2012, 17:39:05 - *.piaseczno.robbo.pl
Start postąpił z rozsądkiem, któremu brakuje ok. 80% klubów w Polsce, gdzie panuje zasada zastaw się a postaw się.
Co do kosztów meczów wyjazdowych w II lidze. Policzcie, ile taki autokar spali ropy i porównajcie z budżetem klubu. Np. 10.000 km na sezon, to dla autobusu 2.000 litrów. Razy 6 zł. 12.000 zł. Naprawdę tak wiele?

klondike - 18 czerwca 2012, 17:43:07 - *.yt.northwestel.net
Wiele klubow nie chce grac w tym dziwnym tworze zwanym druga liga . Powinno sie stworzyc w zamian 4 trzecie ligi, w obrebie makroregionow (polnocny, wshodni,poludniowy i zachodni).
Oni wola podrozowac dwie-trzy godziny i wygrywac mecze w III-iej lidze, czym ciesza swoich kibicow . Wiele z tych druzyn umiejetnie broni sie przed awansem do tej nijakiej II ligi .

fumfel fum - 18 czerwca 2012, 17:54:12 - *.bois.qwest.net
do jednego z cwaniakow wyzej,co pragnie obnizenia kryreriow na II lige.te wymogi jeszcze zawyzac,aby w koncu nie bylo balaganu jaki istnieje po polskich ligach.potrafisz,pchaj sie na afisz,nie,to zwijaj manatki,bierz zabawki i zajmij sie czyms w czym dasz rade.prawdziwy milosnik pilki i tak znajdzie sobie klub na ktory bedzie chodzil[dojezdzal].przez
glupi podworkowy nacjonalizm nie chca sie kluby laczyc w terenie,przez kretynstwo kiboli,dlatego jest balagan.i RACJE mial kilka lat temu pan
LISTKIEWICZ,kiedy powiedzial PROROCZO,ze nie licencje beda problemem,ale samo codzienne zycie
rozwiaze WSZYSTKIE problemy po polskich ligach.i co,i jest GITARA.

www - 18 czerwca 2012, 18:21:43 - *.olsztyn.mm.pl
Tylko czy Elbląg będzie stać na 2 druzyny w II lidze?

jedrzej201 - 18 czerwca 2012, 18:23:38 - *.adsl.inetia.pl
Będzie jak rok temu!
Nikt nie awansuje do II ligi z III ligi podlasko-warmińsko-mazurskiej.

fumfel fum - 18 czerwca 2012, 18:41:20 - *.bois.qwest.net
mam jeszcze jedno pytanko do PZPN-u.skoro Start
Dzialdowo rezygnuje z awansu do II ligi[a samo przez
sie rozumie sie,ze osiagajac pierwsze miejsce w swej grupie III ligi,juz automatycznie jest sie II
ligowcem],wiec teraz PZPN powinien za wycofanie[a to
znaczy,ze Start nie przystapi do 15 meczow]sie
przeniesc te druzyne Startu Dzialdowo o dwie ligi
nizej,tzn.powinni rozpoczac teraz nowy sezon od
IV ligi w swym wojewodztwie.chyba tak logika podpowiada.chyba,ze pan Lato buja po letnich oblokach i ma w dupie lad i pozadek po polskich ligach.jezeli tak,to zawsze bedzie balagan i wstyd

jarek piec - 18 czerwca 2012, 18:46:31 - *.nycmny.east.verizon.net
Ten problem zwiazany z awansem druzyn z III-ciej ligi podlasko warminsko-mazurskiej do II-giej ligi bedzie powtarzal sie w nastepnych sezonach i aby temu zapobiec nalezaloby niestety wprowadzic przepis,ze taki klub poniesie konsekwencje takie same jak kluby rezygnujace z gry w trakcie sezonu czyli spadek o dwie klasy rozgrywkowe poniewaz to nie sami pilkarze sa temu winni ze zajeli pierwsze miejsce premiowane awansem tylko calkowita wine ponosza zarzady tych klubow aby zadbac wczesniej o finansowa strone w razie awansu swojej druzyny do wyzszej klasy rozgrywkowej bo w innym przypadku wiele lat ich pilkarze beda kopac pilke najwyzej i tylko w III-ciej lidze.

Futi - 18 czerwca 2012, 19:10:41 - *.rzeszow.vectranet.pl
W najbliższym sezonie II liga będzie miała mocnych beniaminków: Siarka, Radomiak, Unia no i Concordia. Duże miasta, czyli dużo kibiców na meczach. Poza derbami Rzeszowa odbędą się jeszcze derby Elbląga. Ciekawa zrobiła się ta nasza II liga wschodnia. Mam nadzieję, że dalej będzie szła w tym kierunku. Może już w 2013 roku odbędą się derby Radomia w II lidze? Nie miałbym nic przeciwko. Piłka nożna to sport dla kibiców. Pozdro dla normalnych i do zobaczenia w następnym sezonie.

szczepan - 18 czerwca 2012, 19:24:17 - *.nycmny.east.verizon.net
Nalezy wreszcie z tym skonczyc "chce ale nie moge"

z Bytowa - 18 czerwca 2012, 19:51:05 - *.205.120.127.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A myśli ktos podobnie do mnie? Patrząc ekonomicznie II liga wymaga powiedzmy trzy razy większych nakładów finansowy niż III liga i wcale tak bardzo nie odbiega od standardów śreniaków I ligi (po za infrastrukturą). Boiorąc udział w rozgrywkach nie ma dodatkowych wpływów finansowych z transmisji telewizyjnych (I liga nie duże ale je ma,nie mówiąc o drobnych
z pzpn-u). Po co się pchać do II ligi jak nie będziemy w stanie się przebić do pierwszej... To tylko bytowanie i marnowanie pieniedzy, których jak widać u większości brakuje. Przepraszam jezeli kogos urażę ale II liga to liga ,,bankrutów". Popatrzcie ile klubów po spadku do niej niejednokrotnie z ,,historią" ginie z piłkarskiej mapy... Nawiązując do tematu szkoda klubu który sportowo wygrał rywalizacje, a finansowo ją przegrał. Powodzenia w następnych sezonach, nadejdą lepsze czasy.

z Bytowa - 18 czerwca 2012, 20:17:43 - *.205.86.243.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Bora trafiłeś w sedno. Kopacze ze średnią optymmistycznie 20x3000x10mc=600.000, autobus z kierowcą na 10000km 15.000zł, wyjazd 25 osób
x200zł za nocleg x10 wyjazdów (nie znam ligi wschodniej moge się pomylić) 500.000zł, można tez przejechać 500km i wyjść na boisko tylko wtedy moze się utrzymamy i nic więcej :-). Dodatkowo są treneży, jakiś skaut,dyrektor, lekarz na meczu gospodaża itd... Zapomniałem ochrona 1 na 50 kibiców plus 1 w zależności od pojemności stadionu min.21 osobów (minimalna ilość ochorny dla najmniejszego stadionu, który nie moze posiadać mniej niż 1000 miejsc siedzących)21x17gospodaż x ok.200zł. Znowu zapomniałem jest sprzęt do kupienia, ze dwa obozy, składki do naszego tworu itd... Z drugiej strony nie ma wpływów, no chyba że doliczymy naszą jałomużną 10zł za wstęp x ile? To na przestrzni lat weryfikuje wynik na boisku.

z Bytowa - 18 czerwca 2012, 20:22:14 - *.205.122.177.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
trenerzy, przepraszam :-)

dragon666 - 18 czerwca 2012, 20:24:11 - *.95.202.102
Moim zdaniem powinno za coś takiego karać się klub tak samo jak klub który wycofuje się w trakcie rozgrywek czyli relegacja 2 ligi niżej. A co do komentarzy o reorganizacji ligi nie da się ukryć, że przynajmniej wschodnich klubów na 2 ligę nie stać więc powinno się zrobić jedną 2 ligą ogólnopolską. Ale obawiam się, że przeważały by kluby z Zachodu. U nas w piłce wszystkie reformy są do kitu i taka jest prawda. Zresztą Lato już zapomniał, że obiecał podać się do dymisji jak nie wyjdziemy z grupy w Mistrzostwach Europy.

jakubek - 18 czerwca 2012, 21:33:41 - *.rzeszow.mm.pl
własnie im mniej grup w nizszych ligach tytm lepiej ,brutalna opcja dla biedniejszych klubow ale jesli mamy doganaic zachod to niestety

Gryfita - 18 czerwca 2012, 21:49:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2008. I liga dla zmylenia nieprzyjaciela otrzymuje pseudonim „Ekstraklasa”, II liga otrzymuje pseudonim „I liga” i tworzy się nową II ligę - dwie grupy. 2009. Rezygnują: Kmita Zabierzów (wycofał się z I ligi po rundzie jesiennej), Odra Opole (spadkowicz z I ligi, zrezygnowała z II-ligowej licencji), Kotwica Kołobrzeg (wycofała się po zajęciu 6. miejsca w grupie zach.), Victoria Koronowo (po zajęciu 15. miejsca w grupie zach. mogła uniknąć spadku, zrezygnowała z zajęcia zwolnionego miejsca), Chemik Police (po zajęciu 17. miejsca w grupie zach. mógł uniknąć spadku, zrezygnował z zajęcia zwolnionego miejsca), Górnik Wieliczka (wycofał się po zajęciu 5. miejsca w grupie wsch.). 2010. Rezygnują: Hetman Zamość (stracił licencję w przerwie zimowej w trakcie rozgrywek grupy wsch.) i Spratakus Szarowola (beniaminek, połączył się ze spadkowiczem z I ligi Motorem Lublin). 2011. Rezygnują: GKP Gorzów Wielkopolski (wycofał się z I ligi na 8 kolejek przed końcem), Odra Wodzisław Śląski (spadkowicz z I ligi, zrezygnowała z II-ligowej licencji), Polonia Słubice (wycofała się z grupy zach. w przerwie zimowej), Polonia Nowy Tomyśl (wycofała się z grupy zach. na 7 kolejek przed końcem), GLKS Nadarzyn (po zajęciu 14. miejsca w grupie wsch.), Ruch Wysokie Mazowieckie (po zajęciu 15. miejsca w grupie wsch.), Olimpia Zambrów (beniaminek z grupy podlasko-mazurskiej, zrezygnowała z awansu) i Huragan Morąg (wicemistrz tej grupy, nie złożył wniosku o licencję w jej miejsce). 2012. Rezygnują: Sokół Sokółka (wycofał się z grupy wsch. po przerwie zimowej), KSZO Ostrowiec Świętokrzyski (wycofało się z grupy wsch. na 11 meczów przed końcem) i Start Działdowo (beniaminek z grupy podlasko-mazurskiej, zrezygnował z awansu). Na razie 3 kluby. Łącznie już 19 wycofanych klubów w 4 lata. A grać powinno 2 x 18 klubów. Tak, jakby w 4 lata wycofała się cała jedna z dwóch grup. Czy ktoś mi powie, po cholerę na te dwie grupy II ligi, w której nikt nie chce grać?

hehe - 18 czerwca 2012, 22:23:45 - *.internetia.net.pl
do slawek - czemu nie atakujemy wyższej ligi nie wie nikt, stadion jest klimat jest, jak widac jakas kasa tez.. z drugiej strony zauwaz jedno Wigry mialy w poprzednim sezonie wyjazdy do : Brzeska, Lublina, Krakowa, Niepołomic, Stalowej Woli, 2x Rzeszów, Łowicz czy Ostrowiec Świętokrzyski, w tym roku dojdzie Elbląg (zapewne razy 2) Płock, Tarnów, Tarnobrzeg, a odpadną Iława, Olsztyn i Sokółka..!! a to oznacza że najbliższe wyjazdy to Pruszków, Radom i Elbląg ponad 300km w jedną stronę, trzeba jechać dzień wczesniej i utrzymac to wszystko.
Oczywiście inne drużyny mają tyle samo meczów tylko spójrz na mapę gdzie znajdują się miejscowości z 2 ligi wschodniej.. jeszcze dwa lata a nie będą w niej grały drużyny podlaskiego i warm-maz

hehe - 18 czerwca 2012, 22:36:15 - *.internetia.net.pl
slawku http://www.stalrzeszow.pl/pokaz3.php?co=wiecej&id=
4465 tu jest mapka spójrz na nia i odejmij Iławę, Olsztyn i Sokółkę, nie będzie nikogo stać z województw północnych na tą ligę tym bardziej że wpływy są mniejsze niż w 1 lidze gdzie koszty utrzymania drużyny wcale wyższe nie są. Rozszerzyć 1 ligę o 2-4 zespoły i zlikwidować 2 ligi w obecnym kształcie...

fumfel fum - 18 czerwca 2012, 23:34:35 - *.bois.qwest.net
dobrze,ze jest ta II liga Gryfito.bo to w koncu
obnarzy polska glupote,ze jezeli ktos nie potrafi to niech nie pcha sie na afisz.niech zostana tylko te kluby w Polsce,ktore potrafia sie znalesc w systemie kapitalistycznym.reszta zwinac manatki,pozbierac zabawki i zajac sie czyms na czym sie zna i przyniesie sukces.w Polsce jest za duzo klubow.wystarczy po wszystkich ligach z jakie 140.
jak na dzis jest wiec GITARA z tymi nieudacznikami.i
laczyc sie w regionach w jeden klub i to nawet pod zupelnie inna nazwa,a kiboli trzymac zdala i miec ich po prostu w dupie.nie oni sa od decydowania o klubach.do nich nalezy tylko przychodzenie na mecze z biletem w zebach i kulturalne zachowywanie sie przed w czasie i po meczach i to bez podworkowego nacjonalizmu.inaczej bedzie balagan w polskiej pilce i wstyd[ktory to juz jest po tym odpadnieciu z ME].powodzenia.

siarka - 18 czerwca 2012, 23:53:56 - *.opera-mini.net (*.175.178.82)
W takim przypadku Panie Janie mam pytanko jaki jest sens grania w totka jak wiadomo ze q razie wygrania nagrody nie podejmie sie jej. Jaki jest sens wydawania finasow jaki w takim razie jest cel sportowy granie o druga pozycje to jest ambitny klub? Nie wydaje mi sie za to kluby rezygnujace z awansu powinny byc karane o dwa szczeble i tyle

do siarka - 19 czerwca 2012, 0:12:45 - *.internetia.net.pl
cel jest taki, że młodzież z tego miasta gra jak najlepiej potrafi i później przechodzi do klubów wyżej, chyba lepiej jest wygrać i nie awansować niż wychodzić i celowo przegrywac? albo co gorsza sprzedawać? jak sobie wyobrażasz wychodzi 11 chłopaków są lepsi i co nie strzelaja bramek? nie wiem stoją cały mecz? nie wygrali ligę nie ma sponsora, który dołoży do budżetu w takim mieście na mecz nie przyjdzie 20tys ludzi w takich miastach nie ma kasy żeby wydać teraz 10mln na postawienie jakiegoś stadioniku spełniającego wymogi, wygrali nie chcą grać wyżej, nikomu miejsca nie sprzedali poprostu liczą siły na zamiary, nie będą się zadłużać, żeby sobie rok w wyższej lidze pograć, w takich przypadkach trzeba przyklasnąć mądrym ludziom którzy tam rządzą i nie chcą doprowadzić do sytuacji jak w Sokółce, Ostrowcu, Iławie, Łomży i niestety wielu innych klubach

Kilowat - 19 czerwca 2012, 0:24:10 - *.home.aster.pl
Zgadzam się z przedmówcą w 100 %
@ci polacy
Po pierwsze Polacy z Wielkiej litery, jeśli kogoś chcesz pouczać. Po Drugie racz wcisnąć prawy alt z łaski swojej jak do kogoś piszesz. Po trzecie drażni mnie, jeśli ktoś nie mając nic racjonalnego do powiedzenia chwyta się ortografii, aby jedynie uniknąć konkretnej wypowiedzi na jakiś temat - dziękuję za uwagę.
Co zaś do meritum: Jestem kibicem podwórkowej piłki. Często bywam na stadionach okręgówek i klas niższych... Wiem, że takie kluby mają duże problemy, ale - na miły Bóg - to jest jakaś paranoja, aby DRUGI SEZON Z RZĘDU zwycięsca jakiejś ligi rezygnował z awansu! - A co by było, gdyby tak zambrowska Olimpia w tym roku znowu wygrała III ligę? (to było możliwe. Zambrowianie na końcu sezonu mieli ledwie 5 punktów straty do liderującego Startu). Czy działacze z Podlasia znów wykpiliby się i rzucili jakiś głupawy argument? - Pozdrawiam wszystkie małomiasteczkowe ekipy (na prawdę!.

latto - 19 czerwca 2012, 0:26:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po co ta fikcja? wg mnie wb: extraklasa 18 druzyn II liga 22 druzyny III liga 4 grupy po 24 zespoly w sumie na szczeblu centralnym wiec 136 zespolow z tym ze rownolegle w tskich samych skladach wb rozgrywki juniorow do lat 19 a nizej to powinny byc I i Ii liga wojewodzka z tym ze tez rownolegle rozgrywki juniorow do lat 19 te ligi trampkarzy i zakow to bzdura w to miejsce lepiej zorganizowac mistrzostwa wojewodzte i Polski gimnazalne i podstawowek Wiele tez trzrbs by xmoenic w pzpn i ozpnsch...

toja - 19 czerwca 2012, 0:33:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mistrzowie lig regionalnych mogliby grac o mostrzostwo Polskich regionow co by dawalo awans do udzialu w pucharze intertoto co sfinansowalby pzpn...

do kilowat - 19 czerwca 2012, 0:50:15 - *.internetia.net.pl
Olimpia by zrezygnowała, dlatego zauważ odpuścili totalnie końcówkę, koszty są za duże dla tych drużyn i mimo że sportowo awansują, nie ma kto wyłożyć 3-4 razy więcej pieniędzy niż dotychczas..
"latto" zgadzam się z Tobą co do rozwiązania seniorów i juniorów, natomiast ligi trampkarzy i żaków są chyba po to żeby Ci młodzi chłopcy mieli zapał, żeby mieli cel i żeby przyzwyczajali się do współzawodnictwa, fakt rozwiązałbym to trochę inaczej niż jest teraz, a mianowicie ograniczyłbym rozgrywki do szczebla powiatu (ewentualnie 2-3 powiatów ościennych) raz zmniejsza to koszty i więcej dzieciaków można trenować, dwa kluby mocniejsze (bogatsze) miałyby non stop nadzór nad rozwojem chłopaków w "swoich" okolicach, w czerwcu finał województwa z udziałem najlepszych drużyn.

do kilowat - 19 czerwca 2012, 0:54:10 - *.internetia.net.pl
sorka mój błąd akurat rundę rewanżową Olimpia miała conajmniej niezłą, nie zmienia to faktu, że i tak by odpuścili

tomco23 - 19 czerwca 2012, 2:34:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
tu nie chodzi o dojazdy jak wielu sadzi (bo jak sie okazuje koszty wcale nie sa duzo wieksze niz w 3 lidze)......tylko ze 3 liga jest amatorska tzn gra sporo zawodnikow czynnych zawodowo,zas 2 jest zawodowa i tu jest szkopul ,meczy w srode nie da sie pogodzic z praca ,na 2 lige trzeba sie rowniez wzmocnic ale juz nie amatorami tylko zawodowymi kopaczami a to kosztuje .Skad taki start dzialdowo ma wziasc na to kase , skoro szczytem ich mozliwosci to premia meczowa i kilku kopaczy pseudo zawodowych tzn nie maja pracy i zyja z premii meczowych i wyplat klubowych. poza tym wymagania licencyjne trzeba troche kasy wlozyc w stadion .Summa sumarum po przemysleniu wszystkiego lepiej sobie odpuscic awans,szkoda troche bo to nobilitacja dla dzialdowa.tylko co to za nobilitacja zamykac tabele....i wycofac sie w srodku sezonu i byc zdegradowany 2 klasy

fumfel fum - 19 czerwca 2012, 3:29:12 - *.bois.qwest.net
tomco23 ten Start Dzialdowo logicznie powinien i tak
teraz byc zdegradowany o 2 klasy,poniewaz po awansie
jest oficjalnie w II lidze,a sie wycofujac juz teraz
praktycznie oddaje punkty w 15 meczach.czyli byc w
pozadku wobec pozostalych jego rywali z III ligi,
powinien byc zdegradowany o 2 klasy.to jest uczciwe
posuniecie i w duchu sportu.z drugiej strony w Polsce powinna byc tylko Extra liga= 14 klubom,dalej
I liga= 16 klubom,i dalej 4 x 18 druzyn II ligowych.
potem liga wojewodzka w kazdym po 16 druzyn.nizej to
klasy A B C D itd.w zaleznosci od ilosci druzyn w danym wojewodztwie po 12 druzyn.
wazna sprawa byc tez powinno,rozwazanie wogole brania udzialu w rozgrywkach jeszcze przed ich rozpoczeciem,na temat tego,czy wogole sie je dokonczy.inaczej zawsze bedzie balagan[pauzy,wycofywanie sie i masa pretensji do wszystkich i wszystkiego].te sprawy powinny byc
rozwiazane,a nie ciagle dzialanie w duchu przeszlosci,ze jakos to tam bedzie.i ta odnowa musi isc od glowy,od PZPN-u,i od Wojewodzkich ZPN.
to musi pociagnac za soba rezygnacje starej gwardii[nie mylic z tym ile maja lat,tylko tym,czy
nadal mysla duchem czasow PZPR-u.bo mysle.ze obecny prezydent PZPN-u,pan Grzegorz Lato,tez caly czas mysli droga niezyjacego juz pana E.Gierka.inaczej bedzie balagan i wstyd[juz jest]i
brak jakichkolwiek sukcesow i zanizenie jeszcze
bardziej poziomu i konkurencji.POWODZENIA !!!!!!!!

idc - 19 czerwca 2012, 6:30:44 - *.ssp.dialog.net.pl
Do - jeszcze - cyt."lekarz na meczu gospodaża" i "jałomużną"

grom - 19 czerwca 2012, 7:24:04 - *.olsztyn.vectranet.pl
Rok temu podobna sytuacja była z Huraganem Morąg

antypzpn-r - 19 czerwca 2012, 8:04:06 - *.multi-play.net.pl
cała prawda o "reorganizacja ligi" najwiecej na ym zyskali panowie z pzpn(r) przez zmianę nazwy z 3 ligi na 2 ...(no przeciez to już jes druga liga )4 liga nagle to 3-cia itd. juz w 4 lidze robi sie problemy dla drużyn z mniejszych miejscowosci (gdzie tak naprawde to jest to piąty poziom rozgrywkowy) a ma tor ski!!!!!wracajac do 2 ligi wyzsze stawki dla obserwatorow i sedziow dla delegatow etc...kluby jezdrza przez pół polski wymogi jak w ekstraklasie monitoringi i wiele punktow ktorych nie bede tu pisał...(w komisji licencji jest pan Popiołek) który zniszczył i wyprowadził miliony z Hutnika to samo z PKS Myslenice a wczesniej unicestwil i wyprowadzil pieniadze z kilku firm na Hucie Sendzimira to tak na marginesie...4 grupy i nazwac to 3 liga tak jak kiedys bylo cztery wojewodztwa tworzyly taka lige koszty polowe mniejsze duzy pojedynkow derbowych liga byla zdecydowanie atrakcyjniejsza i kluby awansujace nigdy nie rezygnowaly z gry a bylo to prestizem granie w 3 lidze

Adam - 19 czerwca 2012, 8:23:06 - *.tktelekom.pl
Przepisy w sprawie organizacji rozgrywek w piłkę nożną -
§ 19
Drużyna klubu, która przed rozpoczęciem lub w czasie trwania rozgrywek mistrzowskich danej klasy zrezygnuje z dalszego uczestnictwa, musi byd przesunięta w następnym cyklu rozgrywek niżej o dwie klasy rozgrywkowe.
Wydaje mi się, że Start w przyszłym sezonia gra w lidze wojewódzkiej.

y - 19 czerwca 2012, 9:28:40 - *.as13285.net
Kilka lat temu po bankrucji Gretny w Szkockiej 1 Lidze,o wolne miejsce w profesjonalnej lidze aplikacje zlozyly 3 kluby!Anan Atletic otrzymal awans,gdyz najbardziej spelnial wymagania licencyjne.Nie gra tu sie zadnych barazy.Kluby amatorskie maja swoje ligi w regionach z ktorych nigdzie sie nie awansuje.Ludzie pracuja i dla przyjemnosci graja,a w pucharze dolaczaja do profesjonalnych klubow-i jest ok!A w Polsce wychdzi na to ze zespoly z klasy B sa karane przez PZPN jak zawodowcy!Z tej grupy 3 Ligi,licencje otrzymal by tylko LKS 1926 Lomza,ale nie zajal czolowej lokaty.

tomco23 - 19 czerwca 2012, 9:55:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
anty pzpn nie zgadzam sie z toba w ogole po 1 nie pisze sie o kims zaslyszanych opinii bo nie masz na to dowodow ,i za to mogl by cie podac do sadu za pomowienie(dot popiolka)
po 2 aktualny system rozgrywkowy jest lepszy niz kiedys gdy byly 4 trzecie ligi. owszem sa wieksze wymagania i dobrze jest mniej zespolow na tym etapie rozgrywkowym (bo przy 4 3-cich ligach bylo by conajmniej 64 zespoly )--pamietam czasy gdy byly 4 -3 ligi i byla wieksza straszna kaszana bo byl spory rozstrzal poziomow miedzy czolowka a druzynami z konca tabeli (w slaskiej tak bylo ,a w pozostalych byly jeszcze wieksze roznice)i mecze nie byly wcale ciekawe .teraz uwazam jest lepiej jest strasznie wyrownana stawka i trzeba miec dobry zespol by sie chocby utrzymac -cos czego nie bylo jak byly 3 4-ligi .Glupota bylo by wracanie do tak beznadzijnego ukladu gdzie druzyny amatorskie by sie mieszaly z zawodowymi (a tak kiedys bylo) .Jak pisalem wczesniej nie jest problemem dojazd bo koszty sa niewiele wyzsze porownywalem problemem dla zespolow jest przeskok z ligi pol zawodowej (aktualna 3) do calkowitej zawodowej-aktualnej 2 .Druzyny z 2 przy awansie do 1 nie maja takich problemow

y - 19 czerwca 2012, 10:13:11 - *.as13285.net
Extraklasa-16 ,1 Liga-18,2 Liga 18(jedna grupa}-profesjonalne ! licencje,bezlitosne zadnych warunkowych!!! i 4 grupy regionalne po 18 zespolow{pol profesjonalne)16 okregowek.Nie uzywac slowa 3i4 Liga w stosunku do amatorow z lig okregowych i regionalnych!(nie oklamywac sponsorow}itd. PZPN prosimy o zmiany!

wojtek - 19 czerwca 2012, 11:26:00 - *.tonetic.pl
Tak to jest jak takie małe klubiki często utrzymywane przez kioski Ruchu, kwiaciarnie czy zakłady wulkanizacyjne mają jeździć na mecze po 500km, spełnić wygórowane warunki licencyjne, opłacić sędziów i jeszcze dobrze zawodników. Po co tak rozbudowana II liga??? Może niech Lato sypnie kasą dla takich klubów na działalność....
Zgadzam się z moim przedmówcą.

Kilowat - 19 czerwca 2012, 11:57:55 - *.home.aster.pl
@ tomco23
i Y:
Kochani: O czym wy w ogóle mówicie? - 3 centralne, jedno grupowe poziomy? - Wam się chyba już całkiem w głowach poprzewracało! Przecież nawet w Niemczech trzeci poziom rozgrywkowy podzielony jest na dwie grupy (jeśli nie, to niech mnie ktoś poprawi) a wam się marzy trzeci poziom obejmujący cały kraj z "surowymi, bezlitosnymi wymaganiami licencyjnymi". - nono... jak takie mądre głowy z taką perspektywiczną wizją przyszłości polskiej piłki zaczną rządzić w PZPN , to zacznę się chyba obawiać o dalsze losy klubowej piłki w naszym kraju.
I jeszcze jedna sprawa: jako kibic także koszykówki przyglądam się sytuacji w PLK. I tam też działacze PZKosz zapowiadali "uprofesjonalnienie ligi". Dlatego teraz w PLK mężczyzn nie grają ci, którzy sportowo na to zasłużyli, a jedynie ci, których na to stać. I teraz główne pytanie: czy dzięki tym reformom polskie ekipy prezentują się lepiej w europejskich pucharach? - Nie! Prokom Gdynia jak dochodził do top 16 i tam dostawał bęcki tak dochodzi - i dalej dostaje. - Czy poprawiło się szkolenie młodzieży? Czy nasza kadra ma już zapewnione zaplecze na przyszłe lata? - Nie! Czasem rozbłyśnie jakaś młoda, polska gwiazdeczka (jak np. Karnowski) ale to są przypadki sporadyczne. - Profesjonalizacja PLK nie wprowadziła zbyt wiele dobrego do poczynań najlepszych, koszykarskich ekip w naszym kraju. Czy z futbolem będzie podobnie? Patrząc na przebieg zmian obawiam się, że tak.

SPW - 19 czerwca 2012, 12:19:46 - *.olsztyn.vectranet.pl
Pisałem, że nic z tego nie będzie. Słuchajcie tych, co wgląd do piłki lokalnej na Wa-Ma mają lepszy, a później wypisujcie swoje mądrości.

adi - 19 czerwca 2012, 18:03:07 - *.abp.pl (*.97.212.2)
KIBICE I ZAWODNICY Z DZIAlDOWA CHCIELI BY GRAĆW DRUGIEJ LIDZE -tu jest bieda zero sponsora z taką kasą udowodnili że są najlepsi-a PZPN PIENIĘDZY NIE DA-ale składki to im płać-kibic STARTU!

tomco23 - 19 czerwca 2012, 18:57:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
anty pzpn nie zgadzam sie z toba w ogole po 1 nie pisze sie o kims zaslyszanych opinii bo nie masz na to dowodow ,i za to mogl by cie podac do sadu za pomowienie(dot popiolka)
po 2 aktualny system rozgrywkowy jest lepszy niz kiedys gdy byly 4 trzecie ligi. owszem sa wieksze wymagania i dobrze jest mniej zespolow na tym etapie rozgrywkowym (bo przy 4 3-cich ligach bylo by conajmniej 64 zespoly )--pamietam czasy gdy byly 4 -3 ligi i byla wieksza straszna kaszana bo byl spory rozstrzal poziomow miedzy czolowka a druzynami z konca tabeli (w slaskiej tak bylo ,a w pozostalych byly jeszcze wieksze roznice)i mecze nie byly wcale ciekawe .teraz uwazam jest lepiej jest strasznie wyrownana stawka i trzeba miec dobry zespol by sie chocby utrzymac -cos czego nie bylo jak byly 3 4-ligi .Glupota bylo by wracanie do tak beznadzijnego ukladu gdzie druzyny amatorskie by sie mieszaly z zawodowymi (a tak kiedys bylo) .Jak pisalem wczesniej nie jest problemem dojazd bo koszty sa niewiele wyzsze porownywalem problemem dla zespolow jest przeskok z ligi pol zawodowej (aktualna 3) do calkowitej zawodowej-aktualnej 2 .Druzyny z 2 przy awansie do 1 nie maja takich problemow

y - 19 czerwca 2012, 19:29:52 - *.as13285.net
Do Kilowat-przeciez teraz sa 4 profesjonalne Ligi!Chodzi o to zeby w 2 Lidze zostawic najmocniejsze kluby i zrobic jedna grupe.52 profesjonalne kluby.Obecnie jest 66.W 4 grupach regionalnych wieksze szanse gry mieli by miejscowi pilkarze,gdyz obecnie frekwencja jest fatalna(wprowadzic 2 juniorow,w kazdym meczu)zwiekszylo by to zainteresowanie miejscowej mlodziezy.Mlodzi pilkarze szybciej by sie rozwijali.Tak dalej nie moze byc!

fumfel fum - 19 czerwca 2012, 21:13:01 - *.bois.qwest.net
Kilowat,bylo by dobrze takze z mlodzieza,jezeliby
te reformy np.jak z koszykowka dopieto do konca.bo
tam pewnie brano przyklad z USA,gdzie masz kase to
i druzyne w najwyzszej klasie.tylko tam,to ma rece i nogi.tam po prostu sa silne ligi na wyzszych uczelniach i po skonczeniu szkoly najlepsi zawodnicy sa przydzielani do zawodowych klubow.w taki sposob kluby nie musza sobie zawracac gitary
szkoleniem mlodziezy.i nawet na tej zasadzie tam
chyba w czasie naboru pierszenstwo zatrudniania takiego mlodzika ma zawsze najslabszy klub w lidze
zawodowej.i musi tam odbebnic kilka lat z kontraktu,potem staje sie wolnym zawodnikiem i idzie gdzie chce.i tak tam jest po wszystkich ligach zawodowych.wiec u nas nalezaloby najpierw zrobic reforme w szkolach wyzszych,aby potem wszystko mialo rece i nogi.tylko czy polskie
uczelnie sa do tego zdolne i przygotowane?no i jeszcze potem,zeby nie bylo balaganu z przydzielaniem zawodnikow z pierwszenstwem dla
najslabszych klubow.tu potrzeba innej mentalnosci
kulturowej i pewnie w Polsce takie cos moze sie wykrzesi po jakis 100 latach demokracji.a na teraz to tylko bedzie smrod,balagan i ubostwo.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas