[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


8 sierpnia 2013, 16:30:54 - dufusik
Pary baraży o awans do II ligi

Dziś w siedzibie Polskiego Związku Piłki Nożnej odbyło się losowanie par barażowych o awans do II ligi w sezonie 2014/2015.

Departament Rozgrywek Krajowych PZPN poinformował, że zgodnie z postanowieniami § 13 ust. 3 Uchwały nr V/147 z dnia 22 maja 2013 roku zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej w sprawie przyjęcia Regulaminu Rozgrywek Piłkarskich o Mistrzostwo II ligi na sezon 2013/2014 po zakończeniu rozgrywek III ligi w sezonie 2013/2014 do II ligi awansują dwa kluby wyłonione w wyniku meczów barażowych, spośród mistrzów poszczególnych grup III ligi. Zasady przeprowadzenia meczów barażowych opracuje Departament Rozgrywek Krajowych PZPN.

Mecze barażowe o awans do rozgrywek II ligi w sezonie 2014/2015 zostaną przeprowadzone w dwóch etapach:

Etap pierwszy: dwumecze z udziałem mistrzów poszczególnych grup III ligi,

Etap drugi: dwumecze z udziałem zwycięzców meczów pierwszego etapu.

W losowaniu przeprowadzonym 8 sierpnia 2013 wyłoniono następujące pary w meczach barażowych:

Etap I

Para nr 1 - mistrz grupy małopolsko-świętokrzyskiej - mistrz grupy podlasko-warmińsko-mazurskiej
Para nr 2 - mistrz grupy pomorsko-zachodniopomorskiej - mistrz grupy lubelsko-podkarpackiej
Para nr 3 - mistrz grupy łódzko-mazowieckiej - mistrz grupy dolnośląsko-lubuskiej
Para nr 4 - mistrz grupy opolsko-śląskiej - mistrz grupy kujawsko-pomorsko-wielkopolskiej

Etap II

zwycięzca pary nr 3 - zwycięzca pary nr 2
zwycięzca pary nr 4 - zwycięzca pary nr 1


źródło: własne / PZPN

rut - 8 sierpnia 2013, 16:33:00 - *.dynamic.chello.pl
co oni znowu kombinują ??

t. - 8 sierpnia 2013, 16:33:30 - *.97.91.43
Paranoja!

anonim, - 8 sierpnia 2013, 16:36:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
ale śl-opolską masz płn i płd:D

Gniewuś - 8 sierpnia 2013, 16:37:22 - *.kielce.vectranet.pl
Boniek swoimi reformami niszczy Polską Piłkę

Hans - 8 sierpnia 2013, 16:38:04 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Awansują aż dwa zespoły? Już 4 to była paranoja, ale 2 to w ogóle cyrk.

young gajs - 8 sierpnia 2013, 16:38:23 - *.gorzow.mm.pl
po co zmieniac tą lige, tak jak bylo np. sezon temu bylo ok ...

aly - 8 sierpnia 2013, 16:38:35 - *.opera-mini.net (*.67.136.154)
@spoko. rozegraka baraz o prawo gry w barazach. a na slasku 8 kandydatow do awasu

ech - 8 sierpnia 2013, 16:38:43 - *.adsl.inetia.pl
tak to już jest jak sie do władzy dorwą rudzielce!

fdsdf - 8 sierpnia 2013, 16:39:39 - *.ennet.pl
dobrze robi Boniek, polac mu

paFF - 8 sierpnia 2013, 16:40:10 - *.dzierzoniow.vectranet.pl
głupota!

kamil - 8 sierpnia 2013, 16:40:15 - *.wad.pl
grasz cały sezon wygrasz psedo baraż nr 1 i przegrasz pseudo baraż etapu II i jestes w dupie. Takie rzeczy tylko w polsce

1234 - 8 sierpnia 2013, 16:40:32 - *.dolsat.pl
Czemu nie ma informacji o Superfinale Europejskiej Ligi Beach Soccera
Polska wygrała 3-1 z Ukrainą !!

marcinn - 8 sierpnia 2013, 16:40:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
po roku wrócimy do tego co było, na siłę ulepszamy coś co jest dobre

FKSiak - 8 sierpnia 2013, 16:41:09 - *.nyc.megapath.net
bez sensu. moze jeszcze niech zrobia 4 etapy jak by to byly jakies kwalifikacje do LM. kombinuja z tymi ligami jak sie da!

obiektywny - 8 sierpnia 2013, 16:41:22 - *.play-internet.pl
Ale geograficznie to ułożyli, ile będą drużyny jeździły, po 500, 1000 km ? Wątpię czy znajdzie się choćby tych dwóch chętnych do awansu do tej II ligi. Będzie niezwykle zabawnie wyglądał sezon III ligi, kiedy drużyny nie będą chciały wygrywać, odpuszczając sobie końcówkę sezonu, kiedy awans będzie aż tak kosztowny.Ci z PZPN to muszą mieć niezłe poczucie humoru.

bartek - 8 sierpnia 2013, 16:41:48 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Gniewuś to nie boniek lecz pan znawca kosecki jest odpowiedzialny za ligę polską ,za te jego decyzje ,już dawno powinna być kara śmierci .

Czesiek - 8 sierpnia 2013, 16:43:30 - *.232.140.131.rudna-net.pl
W opolsko-śląskiej są dwie grupy, ale po rozegraniu 22 kolejek pierwszego etapu po cztery drużyny z obu grup utworzą "grupę mistrzowską" i w ten sposób zostanie wyłoniony mistrz tej grupy

- 8 sierpnia 2013, 16:43:45 - *.dynamic.chello.pl
Lato wróć

Dawid - 8 sierpnia 2013, 16:44:30 - *.opera-mini.net (*.254.144.111)
zajadą te kluby Finansowo. Wygrać 3 ligę i nie awansować. Cyrk na kółkach. W polsce nie ma dyscypliny sportowej aby 3 poziom rozgrywkowy był ogólnopolski!

marcinn - 8 sierpnia 2013, 16:44:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak jak pisze obietywny.... nikomu za bardzo nie będzie się opłacało awansować, przecież już teraz większość drużyn wiąże koniec z końcem, a tu jakieś wyjazdy itp.
Zamiast pomóc klubom to je wykończą. Niektórzy w PZPNie żyją chyba w innym świecie.

TBG - 8 sierpnia 2013, 16:45:21 - *.dynamic.chello.pl
Tylko Bałtyk Gdynia!!!!

faza - 8 sierpnia 2013, 16:45:31 - *.adsl.inetia.pl
3 liga opolsko-śląska:
I. W 12-zespołowych grupach rywalizacja przebiegać będzie systemem gry każdy z każdym, mecz i rewanż.
II. Następnie cztery najlepsze drużyny z każdej grupy, z zachowaniem punktów i bilansu bramkowego utworzą grupę mistrzowską, w której zagrają mecz i rewanż tylko z zespołami, z którymi jeszcze nie grały.
III. Mistrz uzyska prawo gry w barażach o awans do II ligi.
IV. Ponadto zespoły z miejsc 5-8 w grupie południowej i 9-12 w grupie północnej utworzą jedną grupę spadkową, a drużyny z miejsc 9-12 w grupie południowej i 5-8 w grupie północnej zagrają w drugiej grupie spadkowej. Tu także zdobyte w pierwszej części sezonu punkty i bilanse bramkowe zostaną zaliczone do dalszej rywalizacji, w której również obowiązywać będzie zasada "mecz i rewanż z drużynami, z którymi nie graliśmy w pierwszej części sezonu".
Spada na pewno 10 zespołów a liczba może nawet wzrosnąć do 16 czyli żeby być spokojnym trzeba się znaleźć w pierwszej 4 swojej grupy.

ob - 8 sierpnia 2013, 16:46:03 - *.play-internet.pl
@ 1234- Bo tym się nikt poza tymi co to uprawiają nie interesuje.

Polak - 8 sierpnia 2013, 16:46:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
sami sobie robią pod górkę ,ale i tak te grupa mistrzowska i grupa spadkowa jest najgorszym pomysłem i wątpię że zrobią coś tak głupiego jeszcze ale mogę się mylić,mam nadzieję że w następnym sezonie wróci wszystko do normy ,czyt. 30 kolejek

marcinn - 8 sierpnia 2013, 16:49:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jakby Kosecki i spółka spróbowali coś takiego w Anglii zrobić to by ich z kraju wygnali. Liga to powinna być świętość, a nie co roku jakieś zmiany, baraże i kombinowanie.

@marcinn - 8 sierpnia 2013, 16:51:10 - *.adsl.inetia.pl
Liga to burżuazyjny wymysł. Zróby tak, by mistrzem był zdowyca PP!

Rafał - 8 sierpnia 2013, 16:51:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Narzekaliście na Latę,a teraz to jest dopiero paranoja. Te kretyńskie reformy wykończą kluby. Ci z pzpn mają nasrane we łbach wymyślając takie głupoty.

zenek - 8 sierpnia 2013, 16:51:18 - *.icpnet.pl
Boniek niszczyciel Polskiej piłki czyli drugi Donald

Nilson - 8 sierpnia 2013, 16:54:18 - *.dynamic.gprs.plus.pl
To Ruch w Interesie ,co Chcecie?! :-) w PZPN ie Biora Kasiorke !

ADODenHaag - 8 sierpnia 2013, 16:55:01 - *.cm-7-3a.dynamic.ziggo.nl
Z tego co pamiętam to nie Boniek decydował o tych barażach tylko o awansach mieli zadecydować prezesi OZPN

pkb - 8 sierpnia 2013, 16:57:17 - *.gdynia.mm.pl
Przecież od przyszłego sezonu II liga ma już być ogólnokrajowa, tzn. zamiast grupy wschodniej i zachodniej ma być jedna. Jeżeli ktoś z III ligi liczy na awans do niej, to musi się liczyć z wzrostem kosztów (i bez zmniejszania II ligi koszta wyjazdów były tam dużo większe...) i te 2 dodatkowe wyjazdy mu różnicy robić nie powinny. O co te smęty w ogóle?

Nilson - 8 sierpnia 2013, 16:59:20 - *.dynamic.gprs.plus.pl
To Ruch w Interesie ,co Chcecie?! :-) w PZPN ie Biora Kasiorke !

xyz - 8 sierpnia 2013, 17:02:20 - *.static.edis.at
Panie Boniek to nie jest kompromitacja, to jest hiperkompromitacja. Drużyna chce awansować do II ligi. Łożą na nią duże pieniądze, mają duzo kibiców, jest atmosfera. I po drugim barażu, dogrywka, potem karne i jednym karnym przegrywają. Taki ewentualny scenariusz to może zaakceptowac tylko rudy.

roro - 8 sierpnia 2013, 17:06:04 - *.icpnet.pl
Na razie polska piłka uwolniła się i wyrosła z dziwnych tworów - lata 90-te i tak do roku 2008, tzn. Tygodnik Miliarder, Amica, Groclin, Świt Lukullus, Szczakowianka itd. Teraz czas na normalność w lidze, czyli:
1 liga - 16 drużyn (tzw. "ekstraklasa")
2 liga - 16 drużyn
3 liga - 4 (albo 2?) grupy po 16 drużyn
Reszta na poziomie lokalnym.
W Polsce nie ma tylu drużyn z odpowiednim zapleczem, budżetem, kibicami itd. Praktycznie trudno zebrać 32 drużyny w Polsce z co najmniej 1.000 widzów na meczu!!! A "przyzwoita" liczba kibiców pojawia się tylko w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie no i Warszawie, też w Szczecinie, Łodzi, Lubinie, Kielcach, Chorzowie czy Zabrzu. A reszta? 2.000 czy 3.000 na meczu ekstraklasy to przecież śmiech!

pws - 8 sierpnia 2013, 17:11:23 - *.euro-net.pl
Ja też nie łapie, tak to klub awansuje i zaraz pada z braku gotówki, albo rezygnuje z gry w wyższej lidze mimo wywalczonego awansu, a nagle wielkie oburzenie bo awansują tylko 2 kluby na szczebel centralny, jakim bedzie od nowego sezonu 2 liga.

michał - 8 sierpnia 2013, 17:12:15 - *.superkabel.de
mam pytanie: czy mogą też awansować rezerwy ekstraklasy?

@pws - 8 sierpnia 2013, 17:14:53 - *.opera-mini.net (*.37.167.77)
a po co ją robić centralką? chyba prościej i lepiej byłoby przesiać I ligę i zamknąć?

stix - 8 sierpnia 2013, 17:22:31 - *.dynamic.chello.pl
Pierwsza liga = 16 drużyn (Górnik Zabrze, Ruch Chorzów, Jagiellonia Białystok, Pogoń Szczecin, Korona Kielce, Piast Gliwice, Legia Warszawa, Lechia Gdańsk, Śląsk Wrocław, Widzew Łódź, Wisła Kraków, Lech Poznań, Zagłębie Lubin, Cracovia Kraków, Zawisza Bydgoszcz, Podbeskidzie Bielsko-Biała)
Druga liga = 2 grupy po 16 drużyn
Trzecia liga = 4 grupy po 16 drużyn
Czwarta liga = 8 grup po 16 drużyn
Taka powinna być struktura polskiej ligi. Będzie taniej i przejrzyściej.

bbb - 8 sierpnia 2013, 17:22:40 - *.nidzica.vectranet.pl
według mnie bardzo dobry pomysł w 2 lidze i tak co roku a to ktoś się wycofywał a to nie dostawał licencji a to beniaminek 2 ligi rezygnował z gry w 2 lidze cuda wianki a teraz przynajmniej mam nadzieję że dołączą tylko dwa kluby ale przygotowane na grę na szczeblu centralnym

AA - 8 sierpnia 2013, 17:29:29 - *.wolomin.net
Kluby po sezonie 2013\2014 powinny zbojkotowac nastepny sezon i juz dzis nalezy pomyslec o zorganizowaniu nowych struktur niezaleznych od pzpn

Leon - 8 sierpnia 2013, 17:34:36 - *.239.125.190
Mam pytanie? Jest 9 III lig, a w losowaniu 8. Co z III ligą opolsko - śląską? Są dwie, a w losowaniu wyłoniono jedną?

aka43 - 8 sierpnia 2013, 17:39:21 - *.231.248.3.tzg.pl
Niech zniosa oplaty rejestracyjne za zawodnikow i dawaja kase na mlodziez w klubach z nizszych lig. Jak takie kluby maja sie utrtzymac, jak na to idzie znaczna czesc kas klubowych. Panie Boniek trzeba cos z tym zrobic, te darmozjady w okregowych zwiazkach nic nie robia i nic od siebie nie daja. Kluby ich utrzymuja tych darmozjadow.

slawek - 8 sierpnia 2013, 17:42:45 - *.adsl.inetia.pl
Para nr 2
mistrz grupy pomorsko-zachodniopomorskiej - mistrz grupy lubelsko-podkarpackiej
Polonia Przemyśl - Chemik Police
Ostre przetarcie przed II ligą już w barażach

Dark - 8 sierpnia 2013, 17:46:01 - *.dynamic.chello.pl
Leon - Poczytaj komentarze.
Artykuł - Do niemieckiej 3. Ligi też mistrzowie niższych lig musza potem grać ze sobą w barażach (w prawdzie w jednym, a nie w dwóch).

Leon - 8 sierpnia 2013, 17:47:57 - *.239.125.190
A reformę lig uważam za rewelacyjną! Zreformowałbym w kolejnym sezonie jeszcze 3 ligę. Jest ich za dużo. Powinny być w Polsce 4 grupy trzeciej ligi. W zupełności wystarczy.
I- grupa pomorsko - zachodniopomorska - kujawsko-pomorska - wielkopolska
II - grupa lubusko - dolnośląsko - opolsko - śląska
III - grupa małopolsko - świętokrzysko - podkarpacko - lubelska
IV- grupa mazowiecko - warmińsko-mazurska - podlasko - łódzka
A 4 lig powinno być w Polsce 16 (po 1 w każdym województwie).
Dalej to ligi okręgowe, A-klasy, B-klasy i C-klasy.

Konrad89 - 8 sierpnia 2013, 17:52:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy przy każdej zmianie władz w PZPN musi mieć miejsce kolejna reorganizacja rozgrywek??? Przecież to paranoja. Czy ci ludzie myślą, że jak zmienią system rozgrywek to naprawią polską piłkę. Nie, nigdy to się nie uda. To tylko wprowadza chaos. Czy jest w Europie drugi kraj, w który tak często reorganizuje się rozgrywki???

mars - 8 sierpnia 2013, 18:03:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powinny nazywac sie 1 liga,2 liga ,3 liga i po jednej ,zrobic 4 silne 4 ligi ,wtedy bedzie wiadomo gdzie jechac i sprawdzac latwiej talenty ,choc wiem ze w ostatniej lidze takowe talenty bywaja.

MpZPN - 8 sierpnia 2013, 18:07:46 - *.dynamic.chello.pl
@Dawid Zajadą te kluby finansowo? Reforma jest właśnie dlatego, że do tej pory kluby wygrywały 3 ligę i od razu awansowały. Aż 8 klubów z lig de facto regionalnych nie mogło sobie poradzić w lidze de facto centralnej. Dla tego należało zredukować liczbę awansujących klubów do połowy czyli z 8 do 4. Jednak wymagania wzrosną jeszcze bardziej, bo z dwóch grup 2 ligi zostanie jedna. A zatem potrzebna jest kolejna redukcja o połowę, a więc z 4 do 2. Stąd 2 kluby - CAŁA FILOZOFIA! Te 2 kluby po przejściu całej, nie ukrywam, żmudnej drogi udowodnią, że sprostają wymaganiom ligi centralnej, która przecież będzie trudniejsza od całego ich poprzedniego sezonu i to z barażami razem wziętymi.

KW. - 8 sierpnia 2013, 18:11:17 - *.adsl.inetia.pl
ten chory system zawdzięczamy nie bońkowi tylko pseudo piłkarzykowi koseckiemu .

Mach - 8 sierpnia 2013, 18:17:14 - *.94.213.11
Myślę ze wiele obecnych 3-ligowcow mocno się zastanowi czy chce awansować do II-ligi ogólnopolskiej. Koszty udziału w takich rozgrywkach mogą być za wysokie nawet dla klubów z ambicjami na awans. Moim zdaniem nie ma w Polsce tylu stabilnych klubów, aby aż 3 ligi były ogólnopolskie. To się nie uda. Za kilka lat spodziewam się powrotu do systemu z lat 2005-08.

MpZPN - 8 sierpnia 2013, 18:17:26 - *.dynamic.chello.pl
@michał Od tego sezonu będą mogły.

geograful - 8 sierpnia 2013, 18:21:17 - *.dynamic.chello.pl
@Dawid. W rugby union 3 poziom jest ogólnopolski w przypadku kiedy liczba drużyn w II lidze jest mniejsza niż 8.

dan - 8 sierpnia 2013, 18:28:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
przecież to tak wygląda tylko w tym sezonie, przestancie panikowac

morrissey - 8 sierpnia 2013, 18:38:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiem tego jęczenia dotyczącego tego, że kluby nie wyrobią teraz z dalekimi wyjazdami. Nie chcę nic mówić, ale już teraz są cuda typu Suwałki - Kraków lub Wejherowo - Zdzieszowice. Zresztą podróże często są sponsorowane przez jakiegoś lokalnego pana Mietka, który za drobną reklamę wynajmuje autobus i kierowcę. A im mniej drużyn na szczeblu centralnym tym lepiej.

fckutno - 8 sierpnia 2013, 18:48:15 - *.toya.net.pl
straszna lipa zobaczcie jak beniaminkowie sobie radza w 2 lidze zajmuja miejsca w srodku tabeli albo na podium !!!! to zespolu z 3 ligi awansuja do 2 jak bedzie nowy prezes PZPN !!!!

karton - 8 sierpnia 2013, 18:52:42 - *.net.pulawy.pl
w podlaskiem jest 1 okregowka i wyjazdy po 5 godzin pod litwe, bardzo dobra reforma, nie bedzie biednych smiesznych klubikow, niech graja ci co maja pieniadze, a nie 3 kolejki i wycofanie z ligi

przem345 - 8 sierpnia 2013, 19:10:19 - *.181.4.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zgadzam się z częścią przedmówców - klucz geograficzny mocno fantazyjny, komuś tam na górze zdaje się, że jak np. w Policach zobaczą na plakatach info o meczu z drużyną z Przemyśla, to będzie tłum jak na Narodowym - zdrowy rozsądek i rzut oka na statystyki pokazuje, że jak na mecz III ligi pojawi się 1,5 tys. ludzi to jest święto. A koszty podróży i zakwaterowania? Szkoda gadać...Najsensowniej to zrobić po sąsiedzku: małopolska-podkarpacie; podlasie-mazowsze, itp. Przecież myślenie nie boli...tylko czemu najrozsądniej myślą ci, co nie mają decydującego głosu? To pytanie retoryczne..."Welcome to Polska"

AA - 8 sierpnia 2013, 19:20:44 - *.wolomin.net
tylko nowy zwiazek nowa struktura moze wyleczyc te towarzystwo.

AA - 8 sierpnia 2013, 19:25:32 - *.wolomin.net
w koseckiego mazowieckim folwarku pilki kopanej jest druzyna co awansowala z B klasy bezposrednio do okregowki

ZXC123 - 8 sierpnia 2013, 19:29:04 - *.adsl.inetia.pl
według mnie powinno być tak:
ekstraklasa (jedna grupa)
1
2
3
..
15
16baraz
17spadek
18spadek
2 liga (jedna grupa)
1awans
2awans
3baraz
4
...
15
16baraz
17spadek
18spadek
3 liga (jedna grupa)
1awans
2awans
3baraz
4
...
14
15spadek
16spadek
17spadek
18spadek
4 liga (8 grup po 16)
1baraz
2
3
...
9spadek/utrzymanie
10spadek/utrzymanie
11spadek/utrzymanie
12spadek/utrzymanie
13 spadek/utrzymanie
14spadek
15spadek
16spadek

leon - 8 sierpnia 2013, 19:35:04 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Mam taką prośbę. Czy ktoś może porównać koszty wyjazdów 3 ligi z kosztami wyjazdów i noclegów w 2 lidze? Z góry wielkie dzięki

gol - 8 sierpnia 2013, 19:51:21 - *.sierpc.vectranet.pl
a czy ktoś z was komentujących reformę/baraże działa w klubie grającym w II lidze/III lidze, bo jeśli nie to wasze Komentarze są bez sensu, bo to od władz klubu, miasta, ludzi którzy chodzą na mecze zależy gdzie dany klub gra

rtgvf - 8 sierpnia 2013, 20:00:48 - *.adsl.inetia.pl
a jak to będzie wygladac w pucharze polski

AA - 8 sierpnia 2013, 20:04:46 - *.wolomin.net
do gol:wystarczy ze gram,a w twoim regionie zwinely sie ostatnio takie kluby jak Tecza Plonsk i Lech Rypin

tak ma być - 8 sierpnia 2013, 20:13:06 - *.dynamic.chello.pl
Przecież od początku było wiadomo kto awansuje do 2 ligi , rezerwy Lecha i Legii , zobaczcie na losowanie baraży jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nie trafiają na siebie.

AA - 8 sierpnia 2013, 20:20:36 - *.wolomin.net
a Kasztelan Sierpc gdzie

majson - 8 sierpnia 2013, 20:46:00 - *.speed.planet.nl
pierwsze komentarze - idiotyczne

barton - 8 sierpnia 2013, 20:46:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
chcą połączyć II ligą więc muszą jakoś rozwiązać problem awansu, spadku i połączenia 2 lig, według mnie te baraże wcale nie są złe bo jak inaczej to rozwiązać. z tym że te pary barażowe to mogli połączyć w sąsiednie grupy wojewódzkie. Bo teraz wygrając 3 lige po całym sezonie nadal nie jest sie pewnym awansu, a ponadto trzeba płacić spore pieniądze np. na wyjazd kogoś ze Śląska na Pomorze i potym wszytskim może sie okazać że cały sezon i całe zainwestowane pieniądze w sezon i wyjazdu będą strante bo drużyna przegra baraż. Pocieszeniem tylko to w przyszłym sezonie po reformie awanse i spadki wróca do normy

dir - 8 sierpnia 2013, 20:47:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiekszej głupoty nie widziałem. Myslałem że idzie normalnośc

wito - 8 sierpnia 2013, 21:13:08 - *.static.sitel.net.pl
Jestem pewien ze za 3-4 lata II liga zostanie zdominowana przez drużyny z obecnego zachodu a na ścianie wschodniej pilka na poziomie centralnym umrze poza 2-3 klubami. Te które przetrwaja będą musialy wiele kasy wydawać na przejazdy. Ciekawe jak wyglądają koszty wyjazdów Jagiellonii i np Ruchu.

sudione - 8 sierpnia 2013, 21:16:53 - *.156.44.24
Boniek! Coś Ty się tak uparł na tę 2-gą ligę?! Dlaczego na siłę próbujesz w Polsce tej piłkarskiej parodii wprawdzać standardy niemieckie, czy angielskie?! To nie przejdzie! Nie teraz i długo, długo nie przejdzie! Na chwilę obecną nie ma w Piolsce 16 drużyn w pełni profesjonalnych i całkiem wypłacalnych, a Ty chcesz zrobić 3 profejonalne ligi. To zabije regionalny futbol i dodatkowo nikt nie będzie grał o awans! W Anglii tak kopiowanej przez Bońka można awansować nawet z 6-go miejsca w tabeli na koniec sezonu! .....a teraz kto awansuje z 16-stu grup III ligi do 2-giej? Ogólnie żenada!:| Myślałem, że nigdy tego nie napisze, ale rpawda jest taka: LISTKIEWICZ WRÓĆ!!!

Faraon - 8 sierpnia 2013, 21:33:03 - *.nette.pl
@barton
Jak dalej będzie 8 grup III ligi to nadal baraże będą niezbędne, bo nie wyobrażam sobie, żeby do II ligi wchodziło 8 drużyn i 8 z niej spadało.
Chyba, że zrobią w III lidze 4 grupy, ale jeśli już to nie od najbliższego sezonu.

... - 8 sierpnia 2013, 21:56:58 - *.185-18-141.tkchopin.pl
@wito Drużyny z zachodu wcale nie zdominują rozgrywek, raczej będzie mała przewaga śląska (40% całej ligi) - im dalej na północ tym mniej kasy. Jestem pewien, że kluby wschodnie będą sobie radziły tak samo dobrze.
Reforma 2 ligi jest dobra, jeśli chodzi o budowanie renomy ligi i oddzielenie mocnych od słabych, miałem wątpliwości, bo jednak drużynie, której kibicuję daję małe szanse, ale jestem za...
Lecz te baraże zrąbali. Powinny wejść 4 ekipy, a potem 4 makroregiony.
Z 2 ligi powinny spadać 2 drużyny.
Zostaje 6 drużyn z II lig, czyli 12 + 4 z III = 16 + 2 z I i mamy komplet. W obecnej postaci żaden klub nie będzie chciał dostać się na centralny poziom, no dajcie spokój... Ostatecznie Baraże raz, z zespołem innym kandydatem do II ligi i drugi raz "spadkowo-awansowe" między przegranymi baraży i zespołami z miejsc 15-16

kibic - 8 sierpnia 2013, 22:07:45 - *.158.216.64.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
ale dajcie spokoj jazdy po 1000 kn przęcierz awansowac beda do 2 ligi rezerwy zespolow ekstraklasy a nie inne i to jest pilka nozna w polsce

popieram - 8 sierpnia 2013, 22:51:32 - *.platform.mobile.sp1.yahoo.com (*.218.113.243)
I właśnie bardzo dobrze robią, awansują tylko najlepsi z najlepszych i dziękuję, do widzenia. I tak tych klubów jest za dużo, praktycznie co roku ktoś się wycofuje z rozgrywek w trakcie sezonu, nawet na szczeblu centralnym, a spora część reszty klubów ledwo dopina budżet. Im wyżej, tym klubów powinno być (w miarę możliwości) mniej, powinni zostać tylko ci, którzy sportowo, organizacyjnie i finansowo dają radę na danym szczeblu. Dlatego popieram te zmiany. Odrobina rywalizacji nidgy nikomu nie zaszkodzi, może tylko i wyłącznie pomóc.

FTP - 8 sierpnia 2013, 23:22:34 - *.nycmny.east.verizon.net
gorzej im w tym pzpnie? po co tak kombinowac na tak niskim szczeblu? czy zibi zasponsoruje ewentualny przejazd klubu z podkarpacia pod szczecin? ciekawe

Witkowski - 8 sierpnia 2013, 23:31:54 - *.centertel.pl
Dziwię się nieco tej awanturze. Przez lata, długie lata, o awans do pierwszej (przed wojną) czy drugiej ligi walczyło w barażach kilkanaście czy nawet więcej drużyn. A to było w czasach półamatorstwa...

PZPN - 9 sierpnia 2013, 0:47:44 - *.rzeszow.mm.pl
1)Ekstraklasa 16 drużyn
2)1 liga 18 drużyn
3)2 liga 18 drużyn
4)Liga Regionalna 4 grupy:
A: północno- zachodnia
B: północno - wschodnia
C: południowo - zachodnia
D: południowo - wschodnia
5) Liga Międzywojewódzka (obecna 3 liga)
8 grup
6) Liga Wojewódzka.
Idzmy przykładem zachodu.
Taki układ wzrost poziomu, a kogo nie stać to w wojewódzkiej albo w bierki.

ziomo19 - 9 sierpnia 2013, 11:04:33 - *.edata.net.pl
Mam pytanie. Wiemy ja będzie wyglądać II liga w przyszłym sezonie, z dwóch grup zostanie jedna. A wiadome jest jak będzie wyglądała III liga i niższe czy one również zostaną zredukowane do mniejszej ilości grup? Z góry dzięki za odpowiedź

RR - 9 sierpnia 2013, 11:20:45 - *.e-gco.pl
Resovia Rzeszów ...bój o II ligę zaczynamy !!!

Mach - 9 sierpnia 2013, 11:31:47 - *.1-4.cable.virginmedia.com
Niższe ligi zostają nadal takie jak obecnie. Za rok być może nastąpi redukcja do 4 grup III ligi.

Witkowski - 9 sierpnia 2013, 12:04:34 - *.centertel.pl
@Mach
Raczej nie nastąpi, bo są dwie grupy opolsko-śląskie, za rok ma być redukcja do jednej 18-zespołowej grupy, za dwa lata do 16-zespołowej. Siłą rzeczy nie będzie jak zrobić czterech grup, ale to już wina PZPN, że zgodził się na tak kretyńskie rozwiązanie Śląskiego ZPN. Zresztą cyrk zaczął się od tego, że w jednych województwach rezerwy drużyn Ekstraklasy grają w III lidze, w innych tak, jak powinny, czyli od ostatniego szczebla przed rozwiązaniem. Ale to PZPN...

Wiślak - 9 sierpnia 2013, 12:06:57 - *.61.79.214
Taki jest koszt reogarnizacji rozgrywek na poziomie 2 ligii. Jak kogos nie będzie stać na gre w tych rozgrywkach, to wymięknie.W następnych latach będzie juz normalnie tzn. Jak Ekstraklasa będzie mieć 16, 1 liga 18, 2 liga 18 to z 3 lig będą awansować po jednej drużynie z czterech grup 3-ligowych. Narazie koszta pezbudowy jakies trzeba ponieść. Szczęśliwi ci którym sie udało niespaść, bądź awansowac do 2 ligi, z tym że utrzemać sie w tym roku bedzie lekkim dramatem. Reasumując: ładwo będzie w tym sezonie spaść z 2 ligi, a trudno awansować do. Po tym czasie poziom pierwszyzch trzech lig wzrośnie siłą rzeczy

TGK - 9 sierpnia 2013, 12:40:42 - *.ip.telfort.nl
Paranoja ! Wygrywasz caly sezon i jeden mecz moze zadecydowac ze jextes w dupie....

tellchar - 9 sierpnia 2013, 16:15:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak była reforma przed sezonem 2008/09 to też były baraże. Też wtedy jęczeliście? Czy tak trudno zrozumieć, że dwie grupy II ligi zostaną połączone w jedną? Z II ligi spadnie DWADZIEŚCIA klubów, awansują tylko DWA. To chyba lepiej niż gdyby miało spadać 26 klubów -wszyscy poniżej 5 miejsca w II lidze, no bo przecież mistrzom III ligi się "należy".
Losowanie wam się nie podoba? Polonia Przemyśl nie zagra barażu z Chemikiem Police? A jak w takim razie miałaby grać 17 takich samych wyjazdów w II lidze.
Reforma jest dobra, bo na szczeblu centralnym będą grać tylko ci, których na to stać. Natomiast III liga powinna zostać taka sama, tj. 8 grup. 4 grupy to bez sensu, niepotrzebna profesjonalizacja rozgrywek, które są z definicji amatorskie

bolo - 9 sierpnia 2013, 17:53:54 - *.hsd1.fl.comcast.net
nie znam sie dokładnie na kosztach organizacji wyjazdów, ale z pobieznych obliczeń metodą pi razy oko wyszło mi że zakladając zwiększenie średniej odległości wyjazdu o 200 km (w jedną stronę), miesięczny koszt (przy 2 wyjazdach/m-c) wzrośnie o jakieś 2500-3000 zł. Czy to są naprawdę jakieś wielkie pieniądze dla II-ligowego klubu?

! - 10 sierpnia 2013, 8:30:20 - *.dynamic.chello.pl
Jak oni chcą awansować dwie drużyny do 2 ligi gdzie z drugiej ligi do spadku jest nominowane pół ligi.

Faraon - 10 sierpnia 2013, 13:06:44 - *.nette.pl
@!
O co chodzi? Za mało? Za dużo?
@tellchar
W 08/09 to jak pamiętam problemem było: "ale po co zmieniać nazwy", "co? oni chcą by było jak w Anglii?" i "ale no przecież to już było"
A oburzenia na baraże nie było bo przecież "mamy szansę awansować o dwie ligi" - no z IV do II, to akurat o dwie. Nie ważne, że ta tzw. II to naprawdę III - w mediach i na stronach klubowych tak to przedstawiano.

monarcha - 6 czerwca 2016, 9:04:44 - *.centertel.pl
Dlaczego ekstraklasa 16 druzyn - i problemy np: podbeskidzie,czy nie mozna tak jak w innych kajach

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas