[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


27 maja 2014, 12:04:30 - mogiel
Analiza I ligi po 32. kolejce

Na dwie kolejki przed końcem rozgrywek w I lidze znamy jedynie pierwszego spadkowicza, a także pierwszą drużynę, która awansowała do T-Mobile Ekstraklasy. Wciąż trwa walka o drugie miejsce premiowane awansem oraz o uniknięcie trzech miejsc spadkowych.

Tabela I ligi

Awans do T-Mobile Ekstraklasy

W walce o awans pozostały już tylko trzy drużyny - GKS Bełchatów, Arka Gdynia i Dolcan Ząbki. Szanse tej ostatniej ekipy są już tylko iluzoryczne.

Przedstawiamy analizę wariantów w zależności od wyniku punktowego uzyskanego przez te drużyny w ostatnich dwóch kolejkach:

GKS  Arka  Dolcan   AWANS
=============================
>=3                 Bełchatów
1-2   <=4           Bełchatów
 0    <=3           Bełchatów
<=2    6            Arka
 0     4     <=4    Arka
 0     4      6     Dolcan
=============================


A zatem GKS BEŁCHATÓW wywalczy awans w najbliższej kolejce, jeśli:
- wygra
LUB
- Arka przegra
LUB
- Bełchatów i Arka zremisują

ARKA GDYNIA zachowa szanse na awans tylko wtedy, gdy odrobi do Bełchatowa w najbliższej kolejce przynajmniej jeden punkt. Z kolei DOLCAN zachowa szanse tylko wtedy, gdy wygra, Bełchatów przegra, a Arka nie przegra.

Utrzymanie w I lidze

Utrzymanie w I lidze zapewnione ma już SANDECJA. W wypadku dwóch porażek mogłaby się wprawdzie zrównać punktami z Miedzią, Tychami, Chojniczanką, Stomilem i ewentualnie dodatkowo także z Kolejarzem, jednak w obydwu możliwych tabelkach meczów bezpośrednich zajmie bezpieczne miejsce tuż nad "kreską" (w obu przypadkach spadłaby Miedź).

MIEDŹ zapewni sobie utrzymanie w najbliższej kolejce, jeśli:

- nie przegra
LUB
- przynajmniej jeden z trójki zespołów - Tychy, Chojniczanka, Flota - nie wygra

Ogółem, Miedź mogłaby spaść tylko w wypadku uzyskania przez cztery zespoły (Stomil, Tychy, Chojniczanka, Flota) kompletu punktów w dwóch ostatnich kolejkach i przynajmniej dwóch punktów przez Kolejarza. W każdej z czterech możliwych tabelek meczów bezpośrednich ze Stomilem, Tychami, Chojniczanką oraz ewentualnie z Sandecją i Kolejarzem Miedź miałaby ostatnie miejsce, które oznaczałoby spadek.

KOLEJARZ zapewni sobie utrzymanie w najbliższej kolejce, jeśli:

- wygra
LUB
- zremisuje, a Chojniczanka lub Stomil nie wygra
LUB
- zremisuje, a Flota przegra
LUB
- Tychy nie wygrają
LUB
- Chojniczanka lub Stomil przegra

FLOTA zapewni sobie utrzymanie w najbliższej kolejce, jeśli:

- wygra
ORAZ
- Chojniczanka, Stomil lub Tychy przegrają

TYCHY zapewnią sobie utrzymanie w najbliższej kolejce, jeśli:

- wygrają
ORAZ
- Chojniczanka lub Stomil przegra

CHOJNICZANKA zapewni sobie utrzymanie w najbliższej kolejce, jeśli:

- wygra
ORAZ
- Stomil przegra

STOMIL spadnie w najbliższej kolejce, jeśli:

- przegra
ORAZ
- Chojniczanka, Tychy i Flota wygrają

PUSZCZA spadnie w najbliższej kolejce, jeśli:

- przegra
LUB
- zremisuje, a Chojniczanka lub Stomil nie przegra
LUB
- wygrają co najmniej trzy spośród czterech drużyn - Chojniczanka, Stomil, Tychy i Flota

ENERGETYK ROW spadnie w najbliższej kolejce, jeśli:

- nie wygra
LUB
- Stomil, Tychy i Flota wygrają

Symulacje

Awans

Bełchatów - 95,5%
Arka - 4,2%
Dolcan - 0,3%

Utrzymanie

Miedź - ~99,999%
Kolejarz - ~99,99%
Flota - 93,6%
Chojniczanka - 76,8%
Tychy - 61,8%
Stomil - 56,2%
Energetyk ROW - 8,7%
Puszcza - 2,9%

poswojemu - 27 maja 2014, 12:10:02 - *.175.68.226
Cały ten system, jakże świetnie przeanalizowany przez 90minut.pl rozbija się o.... licencje na grę w lidze. Nie ważne miejsce w tabeli. Od kilkunastu kolejek Łęczna, Bełchatów, Ząbki i Gdynia walczą o awans, a nagle 2 kolejki przed końcem okazuje się, że tylko 2 z tych zespołów otrzymały licencję. To na co ta cała walka i otoczka.

do poswoje - 27 maja 2014, 12:13:03 - *.adsl.inetia.pl
No co zrobisz? nic nie zrobisz''

toruniak - 27 maja 2014, 12:20:58 - *.torun.mm.pl
dobra robota good job

pedro - 27 maja 2014, 12:25:43 - *.ifpan.edu.pl
Nie rozumiem czemu mam zablokowane konto w domu mimo iż nie komentowałem tu od lat
a co do tych znaczków... co to oznacza?:
GKS Arka Dolcan AWANS
=============================
>=3 Bełchatów
1-2 <=4 Bełchatów
0 <=3 Bełchatów
<=2 6 Arka
0 4 <=4 Arka
0 4 6 Dolcan
=============================

SNICKERS - 27 maja 2014, 12:29:44 - *.olsztyn.mm.pl
STOMIL się utrzyma Nie ma innej opcji

Eltani - 27 maja 2014, 12:32:40 - *.internetdsl.tpnet.pl
Nie chciał bym oby awansował Bełchatów bo to są nasze pieniądze podatników. Minister Finannsów.
Heniek Akowiec

@pedro - 27 maja 2014, 12:35:36 - *.t-mont.net.pl
Przedstawiamy analizę wariantów w zależności od wyniku punktowego uzyskanego przez te drużyny w ostatnich dwóch kolejkach.

mietek - 27 maja 2014, 12:41:09 - *.174.56.165
@poswojemu: Masz rację. Kompletnie nie rozumiem, dlaczego komisja ds. licencji nie może swych decyzji ogłaszać po zakończeniu sezonu. To samo było w ekstraklasie, jak od razu powiedzieli, kto nie dostanie licencji na puchary. Brak tu logiki... Przecież i tak do rozpoczęcia nowych rozgrywek będzie dużo czasu i zdążą przeprowadzić procedury odwoławcze (chyba że nie...)

gch - 27 maja 2014, 12:47:05 - *.cm-5-8d.dynamic.ziggo.nl
W ostatnich latach do zajęcia miejsca 14. - zapewniającego spokojne utrzymanie wystarczało 37 pkt (z jednym wyjątkiem w sezonie 09/10 42pkt). Jak wiemy bywało tak że nawet 13. zespół się utrzymywał.. Sprawdziłem to z ciekawości po 28. kolejce, kiedy Chojniczanka miała 36 pkt i 10 miejsce. Wtedy odetchnąłem z ulgą, bo "teoretycznie wystarczy tylko 1 pkt, a mamy jeszcze 6 meczów przed sobą i dobrą passę", no ale jak życie pokazało nie jest tak kolorowo i walka o utrzymanie będzie trwać do ostatniej kolejki i 37 pkt może w tym sezonie nie wystarczyć do utrzymania. Liczę jednak na punkty w dwóch ostatnich kolejkach i kolejne sezony w I lidze

Kam - 27 maja 2014, 12:48:33 - *.free.aero2.net.pl
Kiedy będzie analiza II ligi?

brudny bod - 27 maja 2014, 12:52:08 - *.160.41.226
@poswojemu- podręcznik licencyjny, był znany wcześniej, więc zarządy zarówno Arki jak i Dolcanu, dobrze wiedziały, co należy zrobić by móc grać w ekstraklasie, skoro nie spełniły wymagań to albo nie chcą grać wyżej i cała walka o awans jest ściemą, albo to zwyczajni amatorzy;
nikt nie chciałby by powtórzyła się sytuacja z Polonią Warszawa czy wcześniej ŁKS-em, choć i przykładów z niższych lig też nie brakuje;
Po prostu by w polskiej piłce było lepiej musi być normalniej, nie stać Cię to nie grasz;
Inna spawa że coś trzeba zrobić i w ekstraklasie, by kluby płaciły zawodnikom, a nie zalegały z wypłatami i liczyły że za rok znowu się uda

Gizmo - 27 maja 2014, 12:56:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Legnicy na Miedziance jest tak ogromne ciśnienie ze strony klubu, że wątpię, aby Stomil coś ugrał. Tam się tym meczem ważą dalsze kontrakty i wynagrodzenia zawodników (wszystkich!) więc ciśnienie jest ogromne, rzekłbym...mobbing

brudny bod - 27 maja 2014, 12:58:12 - *.160.41.226
@mietek: jakie " dużo czasu"? czy wiesz kiedy rozpoczynają się rozgrywki ekstraklasy? robią to teraz, bo są tzw. terminy administracyjne i musi być czas na odwołania;
prywatnie uważam że być może Arka ma jakiś cień szansy przy odwołaniu, to już Dolcan ( mimo całej mojej sympatii do tego klubu) już nie

pierwszoli - 27 maja 2014, 13:00:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Żeby z 1 ligi spadło jak najwięcej wiosek. Nie dla wiejskich klubów na takim poziomie rozgrywkowym. Spadło Brzesko, i duże szanse są na spadek Puszczy i bardzo dobrze. Szkoda, że Stróże się utrzymały, ze swoim kartofliskiem. Nie wiem jak klub z takim boiskiem może otrzymać licencję, to się w głowie nie mieści. Oby potwierdziły się plotki o sprzedaży licencji Elanie.

tofik - 27 maja 2014, 13:02:46 - *.220.162.240
Kawał dobrej roboty.

@ pierwszo - 27 maja 2014, 13:12:48 - *.centertel.pl
zaraz będzie wysyp rolników ze stróż ze dostali warunkowo licencje bo boisko się buduje juz od 5 lat a postawili dopiero fundamenty hehe ,pewnie załatwił ten ich złotoustny senatorek co kiedyś w wywiadzie mówił że boisko jest jedno z lepszych w 1 lidze i nawet w ekstraklasie

@Gizmo - 27 maja 2014, 13:12:58 - *.73.1.2
Wiesz my(STOMIL) też mamy ciśnienie na wygraną. Nic innego się nie liczy jak tylko wygrana. Mam nadzieje że STOMIL jak i Miedź się utrzymają! Trzymam za nich kciuki! Pozdrowienia z Olsztyn!

brudny bod - 27 maja 2014, 13:27:05 - *.160.41.226
wysypu "wiesniaków" nie ma, za to widzę wysyp tzw.kumatych...;
jak dla mnie to grać powinien ten kto jest do tego organizacyjnie przygotowany, bez względu czy jest z miasta czy z zabitej dechami wiochy, ma kasę, spełnia wymogi licencyjne to gra, nie spełnia to zwija interes, bez względu na zasługi, układy, liczbę kibiców etc.

kibic - 27 maja 2014, 13:31:56 - *.centertel.pl
jezeli ty uwazasz ze organizacja polega na krzywym boisku w 1 lidze i dla ciebie jest to ok to moze wiecej sie tutaj nie wypowiadaj chłopaku ok bo nie wiem czy się śmiać z ciebie czy ci współczuc

luxer - 27 maja 2014, 13:32:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mecze Górnika Łęczna z Legia, Górnikiem Zabrze, Lechem, Lechią, Wisłą Pogonią, Śląskiem, Jagiellonią, Cracovią będą odbywały się na nowym stadionie w Lublinie. Z zamian miasto w kwocie 1.5 miliona zł dofinansuje klub z Łęcznej. Info od kumpla pracuje w TVP Lublin.

as - 27 maja 2014, 13:45:16 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ta, będziecie widzieć mecze Górnika w Lublinie jak świnia niebo. Żuk pobudował stadion to teraz szuka ratunku jak go zagospodarować.

kks - 27 maja 2014, 14:00:00 - *.play-internet.pl
Do @ pierwszo wole mieszkac na wsi niz waszych zapizialych blokach co niekturych miesciuchuw nie stac na kupno gruntu na wsi bo coraz wiecej wam te miasta pustoszeja bo duzo ludzi zmienia miasto na wies a co do Kolejarza pierwsza sprawa budynki stoja na nowym stadionie a nie jak piszesz ze sa same lawice gupot niepisz jak nie wiesz a druga sprawa zeby wszystkie kluby na czas placily jak Kolejarz to by bylo dobrze a co niektóre kluby jak Sandecja zadluzone po uszy tojest dobrze a Kolejarz nie ma zadnych długów

Podgrodzie - 27 maja 2014, 14:21:41 - *.olsztyn.vectranet.pl
Z całego serca życze spadku Kolejarzowi, wstyd, że taki wynalazek gra w 1 lidze.

Ale jaja - 27 maja 2014, 14:43:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest dno.Wyliczanki były równiez jezeli chodziło o 2 lige wschodnią.naoisali ze 46 pkt to bankowe utrzymanie.Sranie w banie!!!

mogiel - 27 maja 2014, 15:10:28 - REDAKCJA
"Ale jaja" - dlatego zachęcamy do czytania naszych analiz. Tylko u nas dane są w 100% zgodne z prawdą. Na innych portalach w tego typu analizach często pojawiają się błędy i nieścisłości.

sandecja - 27 maja 2014, 15:10:47 - *.42.172.48
dopiero pęknę ze śmiechu jak Stomil spadnie nie chodzi mi o klub tylko o tego CZARNECKIEGO tak wielce miał się rozkręcać w SANDECJI A TU NA półmetku zwiał do Olsztyna hehehehehehehehe

@ kks - 27 maja 2014, 15:13:12 - *.centertel.pl
sam w to nie wierzysz co piszesz hehe .Wierze ze te stróze jak nei teraz to na przyszły sezon przestana istnieć w 1 lidze

@ kks - 27 maja 2014, 15:15:25 - *.centertel.pl
na czas płaci nie kolejarz a sponsorzy z fikcyjnymi umowami więc nie pisz bajek chłopaku w dodatku każdy klub miejski czasami musi czekac na pieniądze.

@ kks - 27 maja 2014, 15:16:58 - *.centertel.pl
i jeszcze jedno na koniec kolejarz stróze powienien zmienic nazwe na kolejarz " pieniądze pkp " fikcyjne umowy stróżę

dave - 27 maja 2014, 15:28:07 - *.ip.netia.com.pl
mam nadzieje , że SPADNĄ wioski typu kolejarz,chojnice,puszcza i okocimski

kks - 27 maja 2014, 15:39:02 - *.play-internet.pl
Do @kks po pierwsze pan Kogut nigdy nie byl maszynista masz bledne informacje a po drugie w Sandecji brakuje takiego prezesa jak Kogut a dla czego Sandecie nie wziol Koral no dla czego bo w klubie sa uklady czymajaca wladze .

STOMIL - 27 maja 2014, 15:42:32 - *.play-internet.pl
Nasz Stomil nigdy nie spadnie ! Wszystko jest dograne i w tym roku czwartym spadkowiczem bedzie GKS Tychy, juz o to sie postara katowicka GieKSa czy to sie komus podoba czy nie. Spadlyby Chojnice, ale w ostatnim meczu sie uratuja, bo graja z rozdawaczami punktow na koniec kazdego sezonu, tj. Dolcan.

miki - 27 maja 2014, 15:45:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do dave : jest róznica miedzy okocimskim, stróżami, puszcza, termalicą a Chojnicami. Chojnice to miasto 40 tyś a reszta nie przekracza 10 tys. Do 1 ligi wedzie Bytów miasteczko 20tys mieszkancow, ale z najbogatszym sponsorem w tej lidze.

jacOl - 27 maja 2014, 15:46:57 - *.play-internet.pl
Istnieją trzy rodzaje kłamstw: zwykłe, doskonałe i statystyka. Dzięki tej bzdurnej nauce dowiemy się, że Chojniczanka, Stomil i GKS Tychy mają większe szanse na utrzymanie niż na spadek a któryś z tych zespołów na pewno poleci. To jest matematyczny paradoks.

Do jacOL - 27 maja 2014, 15:52:02 - *.play-internet.pl
Paradoksem jest bardziej to, ze Flota ma ponad 90% wg tej analizy, a jak sie popatrzy na terminarz to moze sie okazac, ze po tej kolejce beda juz w strefie spadkowej, bo maja ciezki mecz w Rybniku, ktory teoretycznie walczy jeszcze o utrzymanie.

mogiel - 27 maja 2014, 15:56:17 - REDAKCJA
jacOl - to nie jest żaden paradoks, wyobraź sobie sytuację, że X, Y, Z walczą o utrzymanie mają identyczny dorobek, utrzyma się tylko jedna i została jedna kolejka (wszyscy grają z drużynami o tym samym poziomie gry). Zatem wszyscy mają po 33,(3)% na utrzymanie. Większa szansa, że spadną niż nie spadną, a jednak ktoś się utrzyma. Pozorny paradoks wynika z tego, że tzw. "niedzielni matematycy" uważają, że jeśli p(X) > 50%, to jest równe 100%, a jeśli p(X) < 50%, to jest równe 0%.

flota - 27 maja 2014, 16:00:39 - *.adsl.inetia.pl
'do jacOL''.
Flota gra ze spokojną Sandecją a na końcu u siebie z Okocimskim.

goral - 27 maja 2014, 16:15:19 - *.range109-153.btcentralplus.com
Dokladnie taka sama analize zrobilem dwa dni temu
Sandecja, mimo tej samej liosci punkto co Miedz, utrzyma sie wlasnie dzieki temu, ze Miedz gra dwa ostatnie mecze z GKS-em oraz ze Stomilem.
Miedz ma obecnie najorszy bilans punktowy w mini tabeli i porazka ze Stomilem oraz GKS-em utrzyma ich niskie zdobycze punkotwe. Jesli Miedz choc jeden mecz zremisuje to druzyna ktora nie wygra z Miedzia nie zdobedzie fizycznie 43 punktow. To da Miedzi 100% utrzymanie.

, - 27 maja 2014, 16:16:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
wiem że sandecja się utrzyma tylko za korupcje z tamtego roku z cracovią i tego roku z tychami powinna zostać zdegradowana do co najmniej 4 ligi. inaczej polska piłka w europie nigdy nie będzie nic znaczyć. i to jest wszystko do pana prezesa Bońka

, - 27 maja 2014, 16:16:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
wiem że sandecja się utrzyma tylko za korupcje z tamtego roku z cracovią i tego roku z tychami powinna zostać zdegradowana do co najmniej 4 ligi. inaczej polska piłka w europie nigdy nie będzie nic znaczyć. i to jest wszystko do pana prezesa Bońka

goral - 27 maja 2014, 16:20:21 - *.range109-153.btcentralplus.com
@flota
Flota powinna ostatnie dwa mecze rozegrac na wyjazdach
Odlegosc z N. Sacza do Brzeska to ok. 40 km.
Z Brzeska do Swinoujscia jakies 700 km...

jacOl - 27 maja 2014, 16:56:54 - *.play-internet.pl
Mogiel, nie musisz mi tego tłumaczyć. Akurat z matematyki jestem bardzo mocny a przykład, który podałeś jest oczywisty. Tylko to naprawdę śmiesznie wygląda, że Stomil ma większe szansę na utrzymanie ale warunek jest taki, że potknie się GKS, który z kolei na utrzymanie ma większe szanse niż Stomil.

StomilFan - 27 maja 2014, 17:20:26 - *.olsztyn.vectranet.pl
Ze Stomilem to jest tak, że jak zdobedzie 1 pkt w ostatnich meczach to moze się utrzymać ale może zdobyć 6 pkt i się nie utrzyma ! To jest paradoks.

mAJDAnero - 27 maja 2014, 17:37:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
CHOJNICZANKA DO 2 LIGI TAM ICH MIEJSCE!

do jacOl - 27 maja 2014, 17:38:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na loterii zazwyczaj każdy jej uczestnik ma szansę na wygraną bliską zeru, a jednak ktoś wygrywa, i co z tego? To nie jest żaden paradoks. A statystyka nie jest kłamstwem, bo zawsze odpowiada faktom. Trzeba tylko wiedzieć jak się nią posługiwać, o czym zdecydowana większość tzw. "dziennikarzy" sportowych nie ma pojęcia. 90minut.pl jest tu akurat wyjątkiem

Do Stomilf - 27 maja 2014, 17:49:10 - *.play-internet.pl
Nie ma takiej mozliwosci zeby Stomil spadl zdobywajac 6pkt. Zobacz, ze w ostatniej kolejce jest mecz Tychy-Miedz.

ttt - 27 maja 2014, 18:01:36 - *.free.aero2.net.pl
Co się tak napinacie na ten Kolejarz? Żal wam ściska że się utrzyma. Gdzie pisze że na wiosce nie może być 1 ligi? Jak tak w swoich klubach macie wszystko OK to dlaczego tyle klubów nie dostało licencji? Kluby są zadłużone po uszy jak tak dalej będzie to ekstraklase połączą z 1 ligą żeby chociaż jedną lige zrobić. Nikt nie chce inwestować w piłke bo to utopia. Byle jaki kopacz chce zarabiać tyle za miesiąc co zwykły Kowalski ma na rok. A poziom jest taki że grę w pucharach kończymy w sierpniu,jak inni jeszcze nie zaczęli.

LOK - 27 maja 2014, 18:31:20 - *.tktelekom.pl
Dokładnie ttt ! Masz rację jak mają kasę to grają i wara od tego klubiku. Mnie śmieszą takie mało miasteczkowe teorie spiskowe że ten powinien grać bo z metropoli a ten nie bo z wiochy. I jeszcze jedno gdyby coś tam było nie tak z finansami to już dawno PŁO by niucha tam włożyło żeby tylko ujaić Koguta.Klub czysty płynny finansowo to grają a jak nie będą mieć pieniędzy to wyląduą w A-klasie

IKS - 27 maja 2014, 18:37:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Stomil poleci na 100%

krak - 27 maja 2014, 18:38:55 - *.multi-play.net.pl
Puszcza leci bo trener wystawia nie najlepszych tylko wiadomo których , a zarząd klubu śpi.

DENIS - 27 maja 2014, 18:44:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobra robota panowie będzie walka

Lambo - 27 maja 2014, 18:46:34 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
ttt i LOK - w końcu mądre opinie -a to rzadkość ostatnio.
Stróże mają prawie pewne utrzymanie dlatego, ze poziomem sportowym na to zasłużyły.

Tyszanin - 27 maja 2014, 19:24:27 - *.dynamic.chello.pl
Nie wiem o co wam chodzi cały czas, że jakieś korupcje z Sandecją. Widać że niektórym drużyną ( Stomil, Gieksa) żal jest po prostu, że wygraliśmy ostatnio i mamy większe szanse na utrzymanie. Lepiej będzie jak zajmiecie się swoimi drużynami.

gtd - 27 maja 2014, 19:26:34 - *.play-internet.pl
Stomil spadek !!!!! Puszcza i Rybnik też !!!!

Grześ - 27 maja 2014, 19:53:13 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego Eltani bezczelnie kłamiesz , że Bełchatów gra za pieniądze podatników ?

ślązak - 27 maja 2014, 20:29:09 - *.adsl.inetia.pl
dave:
"mam nadzieje , że SPADNĄ wioski typu kolejarz, chojnice, puszcza i okocimski."
Lubię przeglądać roczniki statystyczne. Przyjmując za kryterium liczbę mieszkańców, to w I lidze bezwzględny zakaz gry powinny mieć Nieciecza i Stróże. Dalej wszystkie miejscowości poniżej 20.000 tysięcy mieszkańców:
- Chojnice 17.193
- Brzesko 17.845
- Niepołomice 10.482
Łęczna tuż nad kreską: 20.317

dkj - 27 maja 2014, 20:32:02 - *.leon.com.pl
Wiecie może ile zaspołów po reformie 2 ligi będzie awansowało do 1 ligi ???

do ślązak - 27 maja 2014, 20:36:22 - *.dynamic.chello.pl
Ślązak - coś ci się pomieszało
CHOJNICE - 40.443 mieszkańców

Algots - 27 maja 2014, 20:43:17 - *.net95-158-70.revers.nsm.pl
skąd informacje ze Chojnice mają 17tyś? Zobacz na wikipedi, 40tyś. Mam nadzieję że wygramy z Rybnikiem, a dolcan już nie będzie miał szans na awans i trochę odpuści.

szaman - 27 maja 2014, 21:00:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Flota przegra z Sandecja,Stomil remis z Miedzią i wygrana z Górnikiem i lecą Piwosze,Row,Puszcza i Flota ,która będzie miała gorszy bilans ze Stomilem.Pamiętam jak kibice Stomilu wieszali psy na trenerze za remis z Flota.Ten spokojnie im odpowiedział ze to dobry wynik bo jest lepszy bilans.
Miedz-Stomil X
Gks-Gks X
Flota-Sandecja 2
Puszcza-Chojniczanka 2
Arka-Olimpia 2

Kuri - 27 maja 2014, 21:27:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
obawiam się że w zespołach walczących o utrzymanie: GKS, Flota, Chojniczanka, Stomil to właśnie w Tychach jest najgorsza sytuacja bo tym piłkarzom najmniej zależy na tym żeby się utrzymali, nie raz było na tym portalu pisane że to tylko zbieranina najemników nie tworząca kolektywu, dodatkowo trener wcale nie pomaga
obym się mylił

ślązak - 27 maja 2014, 21:34:34 - *.adsl.inetia.pl
"Ślązak - coś ci się pomieszało
CHOJNICE - 40.443 mieszkańców
Algots
skąd informacje ze Chojnice mają 17tyś?"
Coś pomieszałem z podziałem administracyjnym? 40tyś to gmina miejska, 17tyś. to gmina wiejska. Sorry, nie wiem w której gminie gra Chojniczanka. Pozdrawiam mieszkańców.

LOK - 27 maja 2014, 21:47:41 - *.tktelekom.pl
@ślązak - To weś te roczniki statystyczne i wpość na murawę może pobiegają. Chłopie to jest sport i cały urok w tym że mogą w nim uczestniczyć ci wielcy i ci mali. Walnij się w rocznik statystyczny to zaczniesz myśleć !!

GKS TYCHY - 27 maja 2014, 22:12:21 - *.free.aero2.net.pl
Utrzymamy się spokojnie!
Spadnie Puszcza, energetyk i stomil!

Skwk - 27 maja 2014, 22:26:19 - *.play-internet.pl
Spadnie Brzesko, Puszcza, Rybnik i Tychy (duze prawdopodobienstwo, ze Katowice ich zatopia)

do ślązak - 27 maja 2014, 22:27:30 - *.dynamic.chello.pl
MKS Chojniczanka czyli Miejski Klub Sportowy jak wynika z nazwy gra w Mieście Chojnice (100 metrów od pięknego Rynku - polecam odwiedzić. Miasto Chojnice ma ponad 40 tys. mieszkańców. To o czym piszesz to gmina Chojnice czyli okoliczne wioski - jeszcze bardziej polecam odwiedzić (Bory Tucholskie, piękne jeziora i rzeki). Pozdrawiam

Ale jaja - 27 maja 2014, 22:49:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kto spadnie to sie wyjasni juz niebawem.Po co to robic wode z muzgów i sie napinac.Niebawem bedzie wiadomo kto wans a kto spadek a kto dostanie kopa w zadek

Stomil - 27 maja 2014, 23:19:30 - *.olsztyn.vectranet.pl
Nie oszukujmy się, będzie ciężko, ale "dopóki piłka w grze...", jak mawiał klasyk. Ewentualna porażka w Legnicy to nie koniec świata, można rozjechać Łęczną u siebie. Nie tacy już klękali przed nami. Poza tym, z Miedzianką tanio skóry nie sprzedamy! Obstawiam bramkowy remis (1:1, 2:2); zwycięstwo przyjmę z euforią! SPW!!! Pozdro do Legnicy.

slavko - 27 maja 2014, 23:22:39 - *.centertel.pl
w najbliższej kolejce, najbardziej prawdopodobne wyniki to przegrana GKS-u (ew nic nie dający remis), Stomilu i Chojnic, czyli dół zostanie bez zmian. Zadecyduje ostatnia kolejka. Miedź już nas kiedyś do III ligi spuściła, oby historia się nie powtórzyła!

ziko - 28 maja 2014, 3:20:22 - *.opera-mini.net (*.77.89.24)
@kks- Ty robisz błędy jak syn senatora. Po drugie senator nie jest prezesem tylko wieloletni sołtys p.Dywan. Po trzecie ten budynek co jest wybudowany gdzie kiedyś będzie stadion(nie wiadomo kiedy) to budynek dla chorych na stwardnienie rozsiane. Zanim coś napiszesz sprawdź. Pierwsza liga nie dla wsi!

wrns - 28 maja 2014, 7:08:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wiem jak ktoś robił tę analizę, ale jest pewne, że Dolcan nie ma już żadnych szans. Może zdobyć 57 pkt tyle co Bełchatów, a w bezpośrednich Bełchatów zdobył bramkę na wyjeździe.

jażdża1992 - 28 maja 2014, 7:19:05 - *.petrus.pl
do slązak jestem z chojnic i jest wiecej mieszkancow niz myslisz prosze http://www.miastochojnice.pl/?a=95 Pozdro ;)

do wrns - 28 maja 2014, 8:43:15 - *.wam.com.pl
Analize robił jednak ktoś kumaty. GKS przegrywa 2 mecze, Dolcan 2 mecze wygrywa. Arka jeden mecz wygrywa, drugi remisuje. Wszyscy mają po 57 punktów i robiona jest dla tych drużyn mała tabela.

gch - 28 maja 2014, 11:09:12 - *.cm-5-8d.dynamic.ziggo.nl
Powraca dyskusja na temat słuszności zajmowania miejsca w I lidze przez kluby z mniejszych miast (i wsi). Wsie mamy dwie w I lidze są to Nieciecza i Stróże, reszta to miasta i miasteczka. I tu właśnie rodzi się moje pytanie. Jakie miasta uważanie za "godne" występów w I lidze? Jakie jest Wasze kryterium? Bo na pewno nie poziom sportowy jak mniemam. Frekwencja na meczach? Liczba mieszkańców? Stadion? Tradycje? Wielu z Was nie ma nawet pojęcia o geografii i wypisuje bzdury.
Miasta I ligi wg liczby mieszkańców: (w tys.)
1. Katowice 307
2. Gdynia 250
3. Olsztyn 175
4. Rybnik 140
5. Tychy 129
6. Płock 123
7. Legnica 103
8. Grudziądz 92
9. Nowy Sącz 84
10 .Bełchatów 60
11. Chojnice 40
12. Świnoujście 40
13. Ząbki 30
14. Łęczna 20
15. Brzesko 17
16. Niepołomice 10
17. Stróże 2,5
18. Nieczecza 0,75
źródło wikipedia

gch - 28 maja 2014, 11:15:22 - *.cm-5-8d.dynamic.ziggo.nl
Frekwencja na meczach:
1. Gdynia 4300
2. Katowice 3500
3. Rybnik 2800
4. Płock 2600
5. Chojnice 2200
6. Bełchatów 1800
7. Legnica 1800
8. Nowy Sącz 1500
9. Grudziądz 1400
10. Łęczna 1400
11. Olsztyn 1300
12. Nieczecza 1100
13. Świnoujście 1100
14. Ząbki 600
15. Brzesko 500
16. Niepołomice 500
17. Stóże 400
18. Tychy 400
http://img.90minut.pl/misc/stats-i-liga-2013-14-je
sien.html
"Licencję na grę w I lidze otrzymały następujące kluby: Chojniczanka Chojnice, GKS Bełchatów, Dolcan Ząbki, Górnik Łęczna, Energetyk ROW Rybnik, Miedź Legnica, Wisła Płock oraz GKS Tychy. Przy czym na GKS Tychy w związku z przebudową stadionu nałożony został nadzór infrastrukturalny.
30 maja Komisja ds. Licencji Klubowych podejmie decyzję w sprawie pozostałych klubów pierwszoligowych."
http://www.90minut.pl/news/233/news2335109-Komunik
at-Komisji-ds-Licencji-Klubowych.html

gch - 28 maja 2014, 11:22:07 - *.cm-5-8d.dynamic.ziggo.nl
Zwróćcie uwagę jak w tych zestawienia wypadają Chojnice.

ślązak - 28 maja 2014, 13:04:20 - *.adsl.inetia.pl
Tychy nie można podawać w zestawieniu frekwencji, bo grają cały czas na wyjeździe. Nieciecza: warto porównać frekwencję z liczbą mieszkańców.
Statystycznie na mecz w Stróżach chodzi 16% procent mieszkańców miejscowości, w Łęcznej 7,0%, Chojnicach 5,5%, Niepołomicach 5,0%. Za wyjątkiem Łęcznej wszystkie te kluby zajmują miejsca w dolnej części tabeli. Reszta miejscowości wyraźnie w tyle. Gdyby te 5,0% miało być jakimś punktem odniesienia to na mecze GKS powinno przychodzić z 15.000 osób, Arki 12.000-13.000, Stomilu 8.500-9.500.

xxx - 28 maja 2014, 13:07:58 - *.grybow.net.pl
Procent mieszkańców chodzących na mecze:
Nieciecza 146,66%
Stróże 16%
Łęczna 7%
Chojnice 5,5%
Niepołomice 5%
Bełchatów 3%
Brzesko 2,94%
Świnoujście 2,75%
Płock 2,11%
Ząbki 2%
Rybnik 2%
Nowy Sącz 1,78%
Legnica 1,75%
Gdynia 1,72%
Grudziądz 1,52%
Katowice 1,14%
Olsztyn 0,74%
Tychy 0,31%
Oczywiście GKS Tychy gra w Jaworznie więc tu nie ma porównania.

STOMIL - 28 maja 2014, 13:33:40 - *.play-internet.pl
Nie wiem skąd Stomil ma frekwencje 1100, jeśli nawet wg mało trafnego jeśli chodzi o widzów 90min pl (bo się powinno brać frekwencje wg strony klubowej) na Stomil chodziło kolejno "2500,1000,1000,1400,1200,2000,1000,1000,1000,1000
,2000,2000,1500,2000,1000,2500" co daje średnią 1506,25... Więc trochę więcej obiektywizmu. Tak samo niech ktoś zmontuje liczby wyjazdowe każdej ekipy w odniesieniu na km i wielkość miasta klubu za którym jeżdzą i wtedy się okaże kto ma prawdziwych kibiców bo pikoli i kibiców sukcesu to raczej cięzko mieć walcząc co rok o przetrwanie w 1 lidze. A frekwencje właśnie nakręcają wyniki.

strefan - 28 maja 2014, 18:04:53 - *.85-237-170.tkchopin.pl
Dobrze było by żeby jakość boisk w 1 lidze się podniosła no i mniej kopaniny szanować się nawzajem panowie piłkarze.
Ilu Lewandowskich się zmarnowało przez taką kopaninę na kartofliskach.
  

Żory - 28 maja 2014, 19:11:19 - *.oxfd.adsl.virginm.net
energetyk rów R-ik won z ligi !!!

koko - 28 maja 2014, 20:08:10 - *.oswiecim.vectranet.pl
w Ekstraklasie też wszystkie mecze w tym doliczonym sezonie powinny byc o tej samej porze .Lechia już wiedziała że Ruch wygrał w Warszawie i po co ta gra a tak wygrała by z Zawiszą

przem - 29 maja 2014, 13:04:02 - *.olsztyn.vectranet.pl
Dolcan nie awansuje bo ekstraklasa nie dla nich. Organizacyjnie nie dali by rady więc wszystko odpuszczają do końca sezonu. Przypadkiem nie stawiajcie na dolcan bo kupon do smieci będzie.

dann. - 29 maja 2014, 15:51:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam nadzieję, że Stomil się utrzyma... powodzenia chłopaki.
Pozdrowienia z Płocka.

goral - 29 maja 2014, 18:35:27 - *.range81-155.btcentralplus.com
Z drugiej strony to dziwne, by taka Nieciecza (z calym szacunkiem) czy Stroze byly w I lidze a nie ma druzyny z Radomia, Rzeszowa, Lublina...

STAROTYSKI - 29 maja 2014, 20:35:17 - *.dynamic.chello.pl
Frekwencja na wyjazdach. Po nazwie drużyny podana ilość wyjazdów oraz średnia frekwencja na meczach wyjazdowych:
1. GKS Katowice 11 313
2. Arka Gdynia 10 245
3. GKS Tychy 10 219
4. Stomil Olsztyn 13 130
5. Górnik Łęczna 14 104
6. GKS Bełchatów 11 125
7. ROW Rybnik 13 106
8. Wisła Płock 11 104
9. Chojniczanka 5 151
10. Miedź Legnica 7 61
11. Sandecja 4 333
12. Okocimski 5 51
13. Dolcan Ząbki 2 48
14. Olimpia Grudz. 1 145
15. KS Nieciecza 3 34
16. Flota Świnoujście2 59
17. Puszcza 2 20
Jest to tabela podana za jednym z portali kibicowskich. Miejsce w tabeli wynika z punktów przyznawanych głównie za ilość wyjazdów oraz ilość przejechanych kilometrów.

zaraza88 - 30 maja 2014, 9:08:57 - *.225.48.42
Tylko Chojniczanka! Musimy sie utrzymac, niech spadaja Brzesko, Puszcza, ROW i Flota czyli kluby bez kibicow.
Jedynie ROW szkoda, ale leci niestety.

psiki - 30 maja 2014, 23:59:39 - *.centertel.pl
Jestem kibicem legi ale stomil musí się utrzymaćt

psiki - 31 maja 2014, 0:02:40 - *.centertel.pl
Jestem kibicem legi ale stomil musí się utrzymaćt

Michu - 31 maja 2014, 4:48:41 - *.adsl.inetia.pl
Lechia sercem za Chojniczanką, jestem pewien że utrzymacie się ;)

Człowiek - 31 maja 2014, 16:03:12 - *.free.aero2.net.pl
niektórych tutaj boli, że w mniejszej miejscowości znalazł się sponsor i graja w pierwszej lidze. Dobrze grają, to niech graja nawet w ekstraklasie.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas