[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


30 maja 2014, 15:45:02 - mogiel
Analiza II ligi, grupy zachodniej po 32. kolejce

Na dwie kolejki przed końcem rozgrywek w grupie zachodniej II ligi poznaliśmy obydwa zespoły awansujące do I ligi, natomiast wciąż dziewięć zespołów walczy o utrzymanie. Przeanalizujemy szanse tych drużyn na utrzymanie. W drugiej części przedstawimy sytuację w grupie wschodniej.

Jak do tej pory utrzymanie w lidze zapewniły sobie jedynie Zagłębie Sosnowiec i Rozwój Katowice. Z ligi spadły KS Polkowice (wycofany), Jarota Jarocin, UKP Zielona Góra, Calisia Kalisz i Ostrovia 1909 Ostrów Wielkopolski. O utrzymanie walczy dziewięć drużyn, spośród których pięć spadnie do III ligi.

Cztery zespoły mogą zapewnić sobie utrzymanie już w najbliższej niedzielnej kolejce, z kolei pięć innych może spaść już w najbliższy weekend. Wszystkie poniższe warianty dotyczą tych rozstrzygnięć, które mogą zapaść na kolejkę przed końcem. Jeżeli zespół nie zapewni sobie utrzymania w lidze, ani nie spadnie, to jego losy rozstrzygną się dopiero w 34. kolejce.

WARTA zapewni sobie utrzymanie w lidze, jeśli:

- nie przegra
LUB
- Gryf lub Kluczbork nie wygra

BŁĘKITNI zapewnią sobie utrzymanie w lidze, jeśli:

- wygrają
LUB
- zremisują, a z kwartetu drużyn - Gryf, Polonia, Kluczbork i Raków - wygra co najwyżej jeden
LUB
- przegrają oraz zajdą przynajmniej trzy z poniższych warunków
I. Gryf przegra
II. Polonia przegra
III. Kluczbork przegra
IV. Raków nie wygra

GÓRNIK WŁB. zapewni sobie utrzymanie w lidze:

przy zwycięstwie, jeśli:
- Polonia nie wygra
LUB
- Kluczbork nie wygra
LUB
- Błękitni wygrają lub przegrają

przy remisie, jeśli Gryf, Polonia i Raków nie wygrają oraz
- Błękitni nie przegrają
LUB
- Polonia przegra oraz przynajmniej jeden z dwóch zespołów - Kluczbork lub Gryf - także przegra

KLUCZBORK zapewni sobie utrzymanie w lidze, jeśli:

- wygra
ORAZ
- Gryf przegra
ORAZ
- Raków nie wygra
ORAZ
- Polonia przegra LUB Polonia zremisuje, a Błękitni nie przegrają



GRYF spadnie, jeśli:

- przegra
ORAZ
- Kluczbork wygra

POLONIA BYTOM spadnie

przy porażce, jeśli:
- Gryf i Kluczbork wygrają
LUB
- Kluczbork wygra, a Górnik Włb. nie przegra
LUB
- Gryf wygra, Raków przegra, a Górnik Włb. nie przegra

przy remisie, jeśli:
- Kluczbork wygra
ORAZ
- Górnik Włb. nie przegra
ORAZ
- Gryf lub Błękitni nie przegrają

RAKÓW spadnie

przy porażce, jeśli:
- Gryf, Polonia lub Kluczbork wygra

przy remisie, jeśli:
- Kluczbork wygra
LUB
- Polonia wygra, a Gryf zremisuje

ODRA OPOLE spadnie, jeśli:

- nie wygra
LUB
- wygrają co najmniej dwa zespoły spósród trójki - Gryf, Polonia, Kluczbork

RUCH ZDZIESZOWICE spadnie, jeśli:

- nie wygra
LUB
- Gryf wygra
LUB
- Kluczbork nie przegra
LUB
- Raków wygra



Szanse na utrzymanie

Warta - 99,8%
Błękitni - 94,2%
Górnik Włb. - 90,5%
Kluczbork - 63,9%
Raków - 19,4%
Polonia Bytom - 18,2%
Gryf - 13,3%
Odra Opole - 0,6%
Ruch Zdzieszowice - 0,1%

tttt - 30 maja 2014, 15:55:40 - *.dynamic.chello.pl
Raków za Polonią z 1pkt straty ma wieksze szanse na utrzymanie?

Rakow - 30 maja 2014, 16:04:58 - *.dynamic.mm.pl
Analiza dla Rakowa:
Aktualnie 11 miejsce.
Niedzielne mecze, które sprawiają, że jest wyżej w tabeli. TYLKO ZWYCIĘSTWO Rakowa gwarantuje takie rozstrzygnięcie [gra na wyjeździe z najgorsza Jarotą]
Każdy taki wynik, to jedna pozycja w górę:
- Polonia: remis/przegrana [gra na wyjeździe ze Zdzichami]
- Gryf: remis/przegrana [gra na wyjeździe z pewnym awansu Chrobrym]
- Kluczbork: remis/przegrana [gra na wyjeździe z nieobliczalną Calisią]
Na koniec sezonu Raków może mieć tyle samo punktów co: Kluczbork, Gryf, Błękitni.
Wtedy wyprzedza ich w tabeli dzięki rozstrzygnięciom w bezpośrednich starciach.
Nie może mieć tyle samo punktów co: Rozwój, Polonia, Wałbrzych.
Bezpośrednie starcia są na niekorzyść Rakowa.

^tttt - 30 maja 2014, 16:14:50 - *.opera-mini.net (*.101.19.251)
liczy się też terminarz a nie sama tabela, załóżmy że Widzew traci punkt do ZL i gra z Podbeskidziem i Koroną, a ZL gra z Legią i Lechem, to kto ma większe szanse na utrzymanie mimo przewagi w tabeli?

Raek - 30 maja 2014, 16:15:36 - *.175.86.98.static.turktelekom.com.tr (*.10.2.84)
Bytovia pewny awans...

pwls - 30 maja 2014, 16:34:34 - *.euro-net.pl
Ktoś wie co będzie jak Brzesko rzeczywiście nie przystąpi do nowego sezonu II ligi? Baraż o utrzymanie między 9. drużynami wschodu i zachodu?

DGL - 30 maja 2014, 16:55:59 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Odra Spadeeek!

Kluczbork - 30 maja 2014, 17:16:32 - *.ovh.net
Zaorać oleską i postawić TESCO 3 liga, 3 liga oks

johny - 30 maja 2014, 17:21:55 - *.suwalki.vectranet.pl
gdzie analiza wschodniej???

(K)alisz - 30 maja 2014, 17:43:14 - *.mnc.pl
nie będzie wschodniej bo na wschód do Kalisza to już niedźwiedzie chodzą po ulicach, a ludzie mówią po rusku

miki - 30 maja 2014, 18:12:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego Brzesko by nie miało przystąpić? Nie ma nic potwierdzonego , to tylko plotki

Najt - 30 maja 2014, 18:55:37 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobry wynik z Sosnowcem podniósł znowu moje nadzieje, bo gdy o podaniu się Brzęczka do dymisji usłyszałem, to byłem pewien już, że odgórnie walka o pozostanie w II lidze zostanie odpuszczona. Dymisji nie przyjęto, a jak sugeruje postawa zespołu z Zagłębiakami, Brzęczek nie zamierza forsować swojej kapitulacji (nietypowej, swoją drogą, jak na niego, podejrzewam więc jakieś gierki za sceną tutaj) na siłę, tylko po męsku akceptuje decyzje o staniu na czele kolejnej "obrony Jasnej Góry" ;p
Statystycznie wyliczone przez 90minut 19,4% szans na utrzymanie nie brzmi może zbyt optymistycznie, ale pozostawiając na boku matematykę - mamy wyjazd do najsłabszej w lidze Jaroty, która na dodatek radzi sobie gorzej w domu, niż na wyjazdach, a po tym mecz z pewną awansu Bytovią. Brzmi to zdecydowanie lepiej, niż statystyka.
Nie wyobrażam sobie innego wyniku jak wygrana z Jarotą, a po tym pozostaje nam tylko pokazać u siebie z Bytovią, że nam zależy bardziej. Tak naprawdę, to największą przeszkodę na drodze do utrzymania już pokonaliśmy, zdobywając u siebie komplet punktów z Sosnowcem. Teraz pozostaje tak trzymać.
Tym bardziej, że dodatkową motywacją jest bardzo realna szansa na awans do II ligi Skry Częstochowa. Inna drużyna piłkarska w Częstochowie przed Rakowem? I to w wyniku rywalizacji na boisku, a nie zawirowań finansowo-gospodarczo-jakichkolwiek-pozasportowych
? Nie wyobrażam sobie tego, już przed 12 laty jak Stradom, grając na tym samym poziomie rozgrywek, był jedną pozycje ponad Rakowem, to jaki to był cios... Może to bardzo mała i regionalna duma, ale wciąż utrata tej pozycji zaboli.

^Najt - 30 maja 2014, 19:07:58 - *.dynamic.mm.pl
Skra i awans w rywalizacji na boisku? Nie zapomniałeś dzięki czemu grają teraz w III lidze?

miki - 30 maja 2014, 19:11:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a mam pytanie dla krytyków podejścia 90 minut.....
czy odróżniacie średnią od przeciętnej?
co to jest Monte Carlo?
co to jest rozkład normalny?
co to jest rozkład studenta (zbieżność z piciem piwa, dla szperaczy)?
Jak macie z tym kłopoty - to naprawdę nie bądzcie MaciaRewiczem statystyki

Rapid - 30 maja 2014, 19:54:48 - *.internetdsl.tpnet.pl
@Najt
Z Zagłębiem nie wygraliśmy walką i zaangażowaniem... Zagłębie po prostu już zakończyło ligę mecz wcześniej... A Jarota nie gra lepiej na wyjazdach (patrz tabela). Zgadzam się, że inny wynik jak wygrana Rakowa w meczu z Jarotą to szok. Pozdro!

DENIS - 30 maja 2014, 20:00:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobra robota

MKS - 30 maja 2014, 20:09:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Całe to zamieszanie uważam za "Patologię Bońka" Na tym poziomie rozgrywkowym (wszak to 3 liga notabene) Potrzebne są 4 ligi a nie jedna. Po reorganizacji może się zdarzyć że część małych klubów na pociągnie organizacyjnie i finansowo. (wyjazdy w sumie takie jak w 1 lidze).Miast rozwijać futbol w małych miejscowościach tworzy się efekt odwrotny... Nawet kluby z "wielką przeszłością" spadną w odchłań 3 ligi z której wydostać się bez sponsorów nie sposób.Bo taka Częstochowa czy Opole a nawet Bytom nie zasługują na tak niski szczebel...Pozdrawiam.... MKS Kluczbork.

opolczyk - 30 maja 2014, 20:55:22 - *.xdsl.centertel.pl
dobrze,że oderka leci,

przemekka - 30 maja 2014, 21:02:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bo taka Częstochowa czy Opole a nawet Bytom nie zasługują na tak niski szczebel...Pozdrawiam.... MKS Kluczbork.
Za to BŁĘKITNI na 70-lecie klubu zasługują!Niech w przyszłym sezonie awansują do I Ligi.

triton76 - 30 maja 2014, 21:17:26 - *.mmpnet252.tnp.pl
?

kibic - 30 maja 2014, 21:18:57 - *.play-internet.pl
do przemekka
Kolego z całym szacunkiem do twojego klubu!Ale przyjazd bądz wyjazd na mecz z Błękitnymi chocby mieli 150-lecie istnienia nie wzbudza takich emocji czy zainteresowania jak mecz z Rakowem,Odrą czy z Polonią!

pytanko - 30 maja 2014, 21:37:16 - *.unity-media.net
bedzie analiza wschodniej?

Chupacabra - 30 maja 2014, 21:45:40 - *.suwalki.vectranet.pl
kiedy analiza wschodniej?

bc - 30 maja 2014, 21:54:49 - *.eaw.com.pl
analizę wschodniej dawać szybko

uyty - 30 maja 2014, 22:00:53 - *.eaw.com.pl
szybko mię tu analize wschodniej dawać

mnnvb - 30 maja 2014, 22:06:59 - *.189.219.105.skyware.pl
w 2 lidze wschodniej jest tak wszystko pogmatwane że analiza bedzie po północy

do Najt - 30 maja 2014, 22:12:14 - *.dynamic.chello.pl
"...ale pozostawiając na boku matematykę - mamy wyjazd do najsłabszej w lidze Jaroty, która na dodatek radzi sobie gorzej w domu..."
JAROTA TO ON (JAK ZAWISZA)!!! ZATEM NIE DO NAJSŁABSZEJ, TYLKO DO NAJSŁABSZEGO !!! NAUCZCIE SIĘ WSZYSCY RAZ NA ZAWSZE !!!

premekka - 30 maja 2014, 22:42:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do kibica.Najwięcej kibiców przychodzi na mecze Błękitnych na wyjeździe.

Najt - 30 maja 2014, 22:59:57 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odnośnie "męskiej" Jaroty - sory, mój błąd, ale caps look był już zbędny...
A odnośnie powodów dla których Skra może być teraz tam, gdzie jest - są takie same, jak kiedyś dla Rakowa. Ot, Huta. Z tą różnicą, że Huta Częstochowa, tradycyjnie z Rakowem związana, bankrutuje w bólach i mękach, rozciąganych wiecznie, ale bez żadnych pozytywnych efektów. A Huta Stolce, która wzięła pod swoje skrzydła Skre, wprost przeciwnie, ma co wydawać i efektywnie to pokazuje.
Albo prościej - tu jest kasa, a tam nie. Co nie zmienia faktu, że Skra fajną i ładnie grającą ekipę złożyła. Właśnie dlatego, że ją na to było stać. Tak to działa wszędzie na świecie. Dlatego też teraz Raków denerwuje się przed swoimi meczami, nie wiedząc, czy byt w II lidze zachowa, a Skra na ten luksus, że to jej muszą się bać rywale...
Gadania, przewidywania, dochodzenia i wróżenia... A boisko, boiskiem. Wierze, że w przyszłym sezonie Częstochowa będzie miała w nowej, centralnej II lidze dwa zespoły i mam nadzieję, że to trochę ruszy zainteresowanie ogółu sympatyków piłki w mieście także jej lokalnym wymiarem. Bo bez tego nic dalej nie ruszy.

kibic - 30 maja 2014, 23:09:05 - *.play-internet.pl
do premekka
tak masz racje te kilka setek na meczach z Błękitnymi mówią wszystko przeanalizuj sobie mecze i porównaj z tymi trzema zespołami.I pamiętaj to nie jest atak na twój klub,to po prostu są fakty!Pozdrawiam.

do Najt - 30 maja 2014, 23:14:44 - *.dynamic.chello.pl
Ja też sorki - wiem, że CAPS LOCK oznacza krzyk, ale to zupełny przypadek - nie zamierzałem "krzyczeć"...

Gekas1906 - 30 maja 2014, 23:29:10 - *.dynamic.chello.pl
Raków niehonorowo postąpił z Piaskami grając zawodnikami I drużyny pomagając hanysom awansować na lidera. Kibicowsko najlepiej żeby jednak Odra, Raków i ściera Polonia się utrzymały bo zapewnią w przyszłym sezonie więcej emocji mecze Zagłębia z tymi drużynami

do Gekas - 31 maja 2014, 0:15:06 - *.dynamic.chello.pl
Jak na moje, to więcej emocji zapewniłby awans Zagłębia. To jest hańba, żeby ponad dwustutysięczne miasto miało najlepszą (!!!!!) drużynę na 3-cim poziomie rozgrywek.
Z resztą - tam brakuje psychologa, co sezon jest to samo - idzie fajnie, ostatnie 5 do 10 kolejek to jest nagle sraczka i wtopy z byle g. (sorry, ale przegrać u siebie ze zdegradowaną już Zieloną Górą, sfrajerzyć u siebie z Bytomiem, zagrać jak jakieś bambusy z Rakowem) nie przystoją komuś, kto sezon za sezonem papla o awansie poziom wyżej. Albo grają o ten awans, albo kancą i dają się pykać, jak lamusy. Potem zdziwienie, że miasto nie daje kasy, a trybuny świecą pustkami - bo i kto chce przychodzić na kopanine na poziomie 3-ciej ligi????

Najt - 31 maja 2014, 4:42:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bo Sosnowiec to nie miasto. To stan świadomości.

toruniak - 31 maja 2014, 6:47:57 - *.torun.mm.pl
Zgadzam się z wypowiedzią kolegi o nicku MKS, reforma kompletnie nietrafiona!!!! Wiele klubów padnie i nie dźwignie się ku górze przez dłuuuuugi czas....

... - 31 maja 2014, 11:13:35 - *.185-18-141.tkchopin.pl
Tak gadacie na te kluby, których obecność "nie jest ciekawa"... Nie jest ciekawa waszym zdaniem i wynika z geografii ligi. Przy obecnym układzie drużyn - całość rywalizacji jest przeniesiona na południe i u was jest natężenie rywalizacji lokalnej. Jednak gdyby role się odwróciły, a w II lidze nagle by się pojawiły kluby takie jak Kotwica Kołobrzeg, Gwardia Koszalin, Gryf Słupsk, Chojniczanka grająca teraz w I lidze, a wejherowianie w końcu by stanęli na nogi po szopce wywołanej przez zdrajców i ludzi bez honoru, to o najciekawszych i najbardziej elektryzujących meczach na najlepszej frekwencji wyjazdowej kończąc mówilibyśmy na północy. I historia nie ma nic do rzeczy, zasłaniacie się hajsem, a prawda jest taka, że teraz tak naprawdę się wyrównało i kluby, które miały potencjał, ale nie miały pieniędzy gdy Wy je mieliście i pisaliście swoją historię teraz wykorzystują swoją szansę i piszą swoją historię (!), zaś wokół nich zaczynają zbierać się kibice. Z drugiej jednak strony, w przypadku Niecieczy, ciężko się nie zgodzić...

marcinnn - 31 maja 2014, 18:24:06 - *.151.137.42
Gryfowi potrzeba wsparcia miasta. Moim zdaniem pstryczkiem w noc prześwietnemu prezydentowi byłaby "zmiana" siedziby klubu a tym samym zmiana nazwy. Taka Rumia zapewne nie miałaby problemu we wspieraniu klubu znanego poniekąd w całej Polsce. Wstyd i tyle. Reforma do kitu, po co się upierają przy tej jednej 2 lidze, najlepiej byłoby 4 zrobić, taniej a poziom... i tak byłby niesamowicie średni.

xyz - 31 maja 2014, 18:56:28 - *.adsl.inetia.pl
obyście się nie zdziwili. Przed meczami z Jarotą Bytovia i Chrobry już dopisywali sobie po 3 pkt za mecze z tym rywalem. A boisko zweryfikowało plany obu i tylko jedna z tych drużyn mogła dopisać i to zaledwie 1 pkt. Więc drodzy kibice nie dzielcie skóry na niedźwiedziu

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas