[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


17 czerwca 2014, 16:11:15 - Monki
Sześć klubów z licencjami na grę w I lidze

We wtorek w siedzibie Polskiego Związku Piłki Nożnej odbyło się posiedzenie Komisji ds. Licencji Klubowych. Licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach I ligi bez nadzorów otrzymały Zagłębie Lubin, Pogoń Siedlce i Chrobry Głogów.

- Widzew Łódź otrzymał licencję uprawniającą do udziału w I lidze wraz z nadzorem finansowym. Jednocześnie komisja postanowiła nałożyć na klub sankcję w postaci ograniczenia wynagrodzenia nowozatrudnionych zawodników do wysokości 5 tys. zł średniomiesięcznie w okresie trwania kontraktu ze wszystkich tytułów w odniesieniu do każdego nowozatrudnionego zawodnika. Ponadto klub musi ograniczyć koszty wynagrodzeń ze wszystkich tytułów dotyczące wszystkich zatrudnionych pracowników (w tym nowozatrudnionych zawodników) do wysokości średniej miesięcznej kwoty kosztów wynagrodzeń wszystkich pracowników wykazanej w prognozie finansowej, tj. do wysokości 325 tys. zł średniomiesięcznie w trakcie sezonu 2014/2015.

- Wigry Suwałki oraz Bytovia Bytów otrzymały licencję uprawniającą do udziału w I lidze z nadzorem infrastrukturalnym.

- Licencję uprawniająca do udziału w rozgrywkach II ligi otrzymały Kotwica Kołobrzeg, Sokół Ostróda oraz Ślęza Wrocław.

- Ursus Warszawa otrzymał licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach II ligi na stadionie zastępczym w Pruszkowie wraz z nadzorem infrastrukturalnym.

- Nadwiślan Góra otrzymał licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach II ligi na stadionie zastępczym w Jaworznie z nadzorem infrastrukturalnym.

- Okocimski KS Brzesko otrzymał licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach II ligi z nadzorem infrastrukturalnym i finansowym.

- Kolejarz Stróże otrzymał licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach II ligi z nadzorem infrastrukturalnym.

- Sokół Kleczew, Granat Skarżysko-Kamienna i Resovia nie otrzymały licencji uprawniającej do udziału w rozgrywkach II ligi.

Od powyższych decyzji przysługuje klubom odwołanie do Komisji Odwoławczej ds. Licencji Klubowych w terminie 5 dni.


źródło: PZPN

sks - 17 czerwca 2014, 16:12:33 - *.suwalki.vectranet.pl
Wigry nadzór infrastrukturalny za za niskie krzesełka w klatce

Ketald - 17 czerwca 2014, 16:22:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
A jakie przyczyny braku licencji dla klubów na 2 ligę? Wiadomo czy będą się odwoływać?

bolek1975 - 17 czerwca 2014, 16:22:58 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jutro mecze rewanżowe wbarażach o 2 ligę. Nieotrzymanie licencji dla zespołów Sokół Kleczew, Granat Skarżysko-Kamienna i Resovia będzie bardzo "motywujące" do olania meczu.

Paweł - 17 czerwca 2014, 16:24:10 - *.dynamic.chello.pl
Resovia na pewno za finanse. Kluby będą się odwoływać, jeśli jutro nie odpadną.

Avodado - 17 czerwca 2014, 16:26:18 - *.olsztyn.vectranet.pl
Oj nie lubią tej Resovii w PZPNie, 2 raz pozbawiają ich licencjami.

zniesmaczo - 17 czerwca 2014, 16:26:42 - *.retsat1.com.pl
parodii ciąg dalszy. Sokół Kleczew, Granat Skarżysko Kam., Resovia nie otrzymały licencji a wygrały bądź zremisowały pierwsze mecze o awans do II ligii. To mimo że wygrają rywalizację mogą nie przystąpić do decydujących baraży bo za tydzień może być po odwołaniu. Skandal. PZPN powinien wcześniej rozstrzygać te kwestie (już pod koniec rozgrywek III ligii) i potencjalnym zespołom do awansu, a później w razie braku licencji do baraży przystępowałby następny zespół ten który dostał licencje. A tak parodia baraży się szykuje.

mateo - 17 czerwca 2014, 16:27:40 - *.tvkdiana.pl
sks - ten Wasz stadion to w ogóle jakiś kretyn wymyślił... Zrobili jedną trybunę za ok. 30 milionów, a trybuna na której jest młyn jest oddalona od linii bocznej z 50 metrów... Widok z klatki też nieciekawy, trzeba stać na samej górze żeby cokolwiek zobaczyć. Pozdrawiam

tyle - 17 czerwca 2014, 16:27:54 - *.us.unmetered.com
Oficjalnie pewnie zaległości finansowe - nieoficjalnie to nie mają aż takiego poparcia w Związku jak niektórzy

michas - 17 czerwca 2014, 16:28:01 - *.dynamic.chello.pl
zna ktos moze strone ktora informuje jakie dokladnie sa warunki na uzyskanie licenjci na gre w ekstraklasie, 1 i 2 lidze?

Avodado - 17 czerwca 2014, 16:29:36 - *.olsztyn.vectranet.pl
Puszcza Niepołomice i ROW Rybnik z licencjami?

maracana - 17 czerwca 2014, 16:30:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak Resovia jutro wygra a nie dostanie licencji to czy bedzie grala dalej w barazach.

??? - 17 czerwca 2014, 16:31:33 - *.rev.poneytelecom.eu
Czyli jednak Kolejarz Stróże a nie Raków w II lidze?

maracana - 17 czerwca 2014, 16:32:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak Resovia jutro wygra a nie dostanie licencji to czy bedzie grala dalej w barazach.

... - 17 czerwca 2014, 16:32:47 - *.adsl.inetia.pl
i stroze i rakow w 2 lidze

Paweł - 17 czerwca 2014, 16:35:35 - *.dynamic.chello.pl
Do pytajnika: Raków wszedł do II ligi za Wartę Poznań. Stróże tu nie mają nic do rzeczy.
Zgadzam się, że parodia z tymi licencjami. Przecież Kleczew, Skarżysko i Resovia mają dużą szansę na awans. I co dalej? Kto awansuje z możliwej pary finałowej: Sokół - Granat?

??? - 17 czerwca 2014, 16:37:19 - *.internet-mastering.com
Racja, moje niedopatrzenie. Szkoda Resovii by po tylu staraniach znowu ich odpalili. Stadion w Suwałkach faktycznie dla dalekowidzów, żart tych czasów.

do mateo - 17 czerwca 2014, 16:39:59 - *.suwalki.vectranet.pl
Wszyscy w Suwałkach to samo twierdzą Ale to jest jak stadion buduje sie "przy okazji"

mucha - 17 czerwca 2014, 16:40:39 - *.cdma.centertel.pl
Kiedy terminarz 1 ligi ???

egon - 17 czerwca 2014, 16:47:08 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Brawo Dzialacze w Glogowie ,za Wspaniale Zaplecze Obiektow Sportowych .Nawet Trener Byly Lecha Poznan Bakero Nam Pozazdroscil

ks - 17 czerwca 2014, 16:49:53 - *.v4.net.inethd.net.pl
Proponuję rozważyć licencję Polonii Bytom

ehh - 17 czerwca 2014, 16:50:59 - *.internetia.net.pl
Nie wiem dlaczego się czepiacie stadionu w Suwałkach. Stara trybuna jest dosyć daleko, ale jak sama nazwa wskazuje jest "stara" a w cenie przebudowy stadionu, był parking, calutki budynek klubowy, podgrzewana płyta i oświetlenie. Drugi etap przebudowy jeżeli do niego dojdzie, obejmie zarówno "stara" trybunę jak i klatkę. Klatka była dobudowana, zeby spełnić warunki licencji i jest umiejscowiona na wale, żeby wyszło jak najniższym kosztem. Stadion jest całkiem ok i był robiony pod wymagania I ligi, o której jeszcze niedawno nikt nie marzył, a w II był jednym z najlepszych i najnowocześniejszych. Wiele klubów oddałoby wszystko, żeby mieć taki obiekt i niedogodności.

@egon - 17 czerwca 2014, 16:51:55 - *.ssp.dialog.net.pl
Poza tym wszyscy zdrowi w rodzinie...?
Głogów to pipidówa pełna zakompleksionych "kibiców"

ks - 17 czerwca 2014, 16:52:17 - *.suwalki.vectranet.pl
mateo - Ta odległość jest dlatego że stara trybuna w jakimś tam czasie bd robiona na nowo ale z dachem. A jeśli chodzi o kase to zrobili za 22mln.

michał - 17 czerwca 2014, 16:56:14 - *.olsztyn.vectranet.pl
czyli jutro Sokół Ostróda świętuje awans do finału :D Miło Miło :D Stomil&Sokół!!!

Pielgrzym - 17 czerwca 2014, 17:09:18 - *.adsl.inetia.pl
A co z Flotą Świnoujście?To jest burdel np: taki Granat S-K walczył,wygrał III ligę,a tu pasibrzuchy ,biurokraty mówią NIET.Jaka to motywacja do gry?

heniek - 17 czerwca 2014, 17:11:11 - *.static.chello.pl
Avodado - Resovii to nie lubi zarząd Resovii, że po raz kolejny składa taki wybrakowany wniosek.

Max. - 17 czerwca 2014, 17:14:02 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Do egon,ty gosciu Sam Jestes Zakompleksionym Pipidowka ! he he

ssdd - 17 czerwca 2014, 17:17:23 - *.inetia.pl
a co sie stanie jak mimo wszystko drużyna bez licencji wygra baraże?

arttt - 17 czerwca 2014, 17:25:41 - *.inetia.pl
mhy, umiejętności nie mają nic do rzeczy, w piłce liczy się tylko i wyłącznie kasa. Po co w ogóle organizować mecze, skoro na starcie 90% drużyn nie może awansować? nie lepiej rozegrać między tymi pozostałymi 10% turniej, kazdy z każdym i niech wejdzie najlepszy. Bo ja tu nie widzę żadnego sensu

krzysieksm - 17 czerwca 2014, 17:29:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejarz nie dostał licencji kosztem innego klubu i za pewne bedzie to Stomil Olsztyn bo jak ze może byc inaczej , skoro pan dyrektor od spraw rozgrywek również jest z olsztyna więc sprawa raczej jest jasna , ale znając życie beda wszyscy mówic że to dziwny zbieg okoliczności. Więc nie ma co dziwić się kibicom kiedy zgodnie śpiewają Pzpn Pzpn ....... Pzpn, Widać że zdecydowanie mają racje.

eu - 17 czerwca 2014, 17:31:21 - *.centertel.pl
@Pielgrzym Flota w pierwszym rzucie otrzymała licencje.

giri - 17 czerwca 2014, 17:33:23 - *.inetia.pl
krzysieksm i przydupasy olsztyńskie z Ostródy też w ten sposób sobie zagwarantują awans bo na boisku, w czystej grze niestety by nie podołali. Brawo możecie być z siebie dumni, tak zdobytego awansu nikt by się nie powstydził..

taaa - 17 czerwca 2014, 17:43:25 - *.play-internet.pl
Tylko ze jak sokol wtopi to i tak pierszenstwo maja zespoly z Ii logi Odra/Olimpia

- 17 czerwca 2014, 17:48:04 - *.dynamic.chello.pl
nie ma przymusu należenia do PZPN. Możecie założyć własny związek piłkarski i zorganizować rozgrywki gdzie można będzie grać na łące i nie płacić zawodnikom.

kumaty - 17 czerwca 2014, 17:55:33 - *.centertel.pl
I co za bzdury piszecie.Jaki zielony stolik?Wszystkie kluby jak złożą dobre odwołania i dadzą zastępcze stadiony dostaną licencję.To chyba dobrze dla kibiców że ktoś stara się na klubach wymuszać lepszą infrastrukturę żebyśmy mogli oglądać mecze w jak najlepszych warunkach.Tylko Resovia pewnie nie dostanie licencji bo ma ostre długi w stosunku do ZUS.

miki - 17 czerwca 2014, 18:03:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
kumaty..... A co jest dobrego w zastępczych stadionach w przypadku zespołów, które awansują?
Nawet Wisła i Craxa nie potrafiły ściągnąć ludzi do Sosnowca, do którego dość łatwo dojechać.
Wg mnie zespoły awansujące powinny mieć przez rok inne warunki, łącznie z blokadą dostępu kibiców gości.
A po roku jak się utrzymają, to wymagać konretów.

Max. - 17 czerwca 2014, 18:06:19 - *.dynamic.gprs.plus.pl
I znowu Ta Odra w 2 lidze ! ?

mat - 17 czerwca 2014, 18:24:33 - *.ssp.dialog.net.pl
chrobry tez otrzymal licencje!!!

Dpl - 17 czerwca 2014, 18:40:58 - *.centertel.pl
mat przecież jest napisane czytaj ze zrozumieniem!!Chyba że myślenie boli?

Dpl - 17 czerwca 2014, 18:42:12 - *.master.pl
mat przecież jest napisane czytaj ze zrozumieniem!!Chyba że myślenie boli?

Lambo - 17 czerwca 2014, 18:50:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do kumaty
Stróże w swoim odwołaniu wskazały dwa obiekty , jako stadiony zastępcze , nei miały żadnych zaległości finansowych, a licencji nie otrzymały...

fan - 17 czerwca 2014, 19:03:30 - *.siedlce.vectranet.pl
Cieszy bezproblemowe otrzymanie licencji przez Pogoń
Martwi natomiast brak sponsora który uniezależnił by klub od miasta oraz jeden z najmniejszych budżetów w I-szej lidze.
Ciekawi mnie czy to wystarczy choćby do utrzymania się na zapleczu ekstraklasy???

DENIS - 17 czerwca 2014, 19:10:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiem tego nadzoru dla Wigier przecież mają całkiem nowy stadion

mat - 17 czerwca 2014, 19:30:15 - *.ssp.dialog.net.pl
zauwazylem dopeiro po dodaniu komentarza

miś - 17 czerwca 2014, 20:08:03 - *.adsl.inetia.pl
Ten nadzór infrastrukturalny w Wigrach to jakaś kpina. Jakiś debil wymyślił że oparcie krzesełek ma mieć 30 cm wysokości i przez to w Suwałkach trzeba wymienić 160 krzesełek w klatce bo ich oparcia są za niskie. Kuźwa paranoja.

miki - 17 czerwca 2014, 20:21:24 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
miś....
debil wymyślił czy debil projektant nie sprawdził?
Bo nie wiem

ryś - 17 czerwca 2014, 20:26:02 - *.227.170.19
Racja, dlatego cała dotychczasowa 1 liga powinna teraz wzorem 'niedebili' z Suwałk założyć krzesła dla krasnali a nie na odwrót.

north - 17 czerwca 2014, 20:34:36 - *.free.aero2.net.pl
bo jak wiadomo, na sektorach dla gosci najbardziej istotne sa krzeselka

ted - 17 czerwca 2014, 20:55:47 - *.tktelekom.pl
Granat pewnie nie dostał licencji za swój XIX wieczny stadion .

ja - 17 czerwca 2014, 21:07:08 - *.internetia.net.pl
a czepiacie się stadionu Wigier... jest jaki jest... przynajmniej w marcu nie przekładamy meczy!!! stadion spełnia wymagania na 1. ligę na lata 2015 -> gdzie trzeba będzie mieć podgrzewaną murawę i oświetlenie.. oświetlenie kosztuje min. 3mln. Stomil bedzie stawiał maszty to wie... niektózy szukają używane maszty... podgrzewana murawa tez kosztuje... i jeszcze czeka przebudowa stadionu także spokojnie...

hmmm - 17 czerwca 2014, 22:29:35 - *.10.100.226
@North, nie pal jana-ważne dla dresów czy nie to akurat ostatni powód by olewać wymogi, nie schodźmy poniżej pewnego poziomu. Stadion owszem spełnia wymogi ale obecnie(a nie za x lat) to żart a już budować w tych czasach podobny bubel jak ta niespełna 1200 osobowa 'nowa' trybunka za 23 bańki to jest szczyt niegospodarności. To jest niemal połowa ceny całego mieleckiego a o połowę droższy niż siedlecka czy tarnobrzeska trybuna a jaka różnica widać gołym okiem. Kto będize miał mieć oswietlenie i podgrzewaną płytę to i tak bedzie miał a kto nie(i nie jest to jedynie luksus Suwałk, bo akurat oni teraz maja a niektórzy jeszcze nie)-to i nie sądzę by z miejsca był degradowany przez miłościwie panujących skoro potrafią przymykać oko na zaległości wobec piłkarzy czy zus a i tak 'warunkowo' dać licencję to i przymkną na to... warunkowo.

FortArt - 17 czerwca 2014, 23:24:37 - *.dynamic.chello.pl
Spora zmiana jest widoczna w komentarzach na 90minut. Kilka lat temu brak licencji i wszyscy wietrzyli spiski, knowania i zastanawiali się kto to komu załatwił. Dzisiaj widać bardzo dużo przytomnych uwag mówiących, że jak ktoś ma długi to okrada piłkarzy czyli oszukuje rywali grając składem, na który go nie stać, i że ze sportem to nie ma nic wspólnego. Ba, są nawet komentarze mówiące, że wymogi co do stadionów są korzystne dla piłki i kibiców. I wreszcie słuszna obserwacja to nie PZPN odpowiada za brak licencji i zamieszanie stąd płynące tylko zarządy klubów.

maro - 17 czerwca 2014, 23:43:55 - *.146.194.52.internetia.net.pl
do hmmm... jesteś w błędzie... od sezonu 2015/2016 na stadionach 1. ligowych ma być podgrzewana murawa i oświetlenie!!! ten sezon jest ostatnim dla wszystkich... zobacz, że Stomil bedzie stawiał maszaty... i jak mówisz 23 bańki... oświetlenie na Stomilu kosztować bedzie ponad 3mln... dotego dojdzie podgrzewana murawa tez pewnie pochłodnie 3mln... ta nowa trybuna kosztowała moze z 15mln... a nie 23... w Tarnobrzegu sama trybuna (w Suwałkach budynek klubu) 11mln... bez szatni itd... z kolei w Siedlcach trybuna z budynkiem klubu kosztowała prawie 6mln więcej od Suwałk... dotego brak oświetlenia i podgrzewanej murawy

ence pence - 17 czerwca 2014, 23:51:54 - *.ssp.dialog.net.pl
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego Stróże nie dostały licencji na I ligę. Przecież wymogi w zakresie infrastruktury (w ich konkretnym przypadku) są takie same jak w II lidze. Jeśli więc klub dostał warunkową licencję na II ligę to czemu nie dostał jej na I???

kibic - 18 czerwca 2014, 0:09:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
no akurat stadion w Siedlcach ma podgrzewaną murawę, kwestia oświetlenia też ma być rozwiązana prawdopodobnie będą postawione maszty a prąd będzie z pochodził z agregatów prądotwórczych, docelowo jednak będzie podłączone do sieci (stacja trafo jest) zresztą boiska treningowe mają oświetlenie, co do trybun nie wykluczone, że powstaną za bramkami (bez zadaszenia). Wszystko zależy od tego czy miasto będzie miało kasę, bo z tym na razie jest krucho.

Ciupaka - 18 czerwca 2014, 0:13:51 - *.adsl.inetia.pl
Po co to się pchać do ligi wyżej skoro nie ma się stadionu..

do ence pe - 18 czerwca 2014, 6:16:51 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Głównym powodem nieprzyznaniu licencji dla kolejarza jest to ze podali złą nazwę właściciela stadionu Sandecjii!!! Winuje tylko i wyłącznie działaczy Kolejarza i niech nienarzekaja sami sa sobie winni!!!

Stróże - 18 czerwca 2014, 7:37:57 - *.dynamic.mm.pl
a po co mieli dawać licencję Stróżom? I tak chodziły plotki o sprzedaniu/przeniesieniu klubu do Warszawy, Lublina lub Torunia. To się PZPN ich pozbył ligę niżej i sami padną. Przynajmniej może się nauczą w innych miastach, że pora skończyć ze sprzedawaniem/przenoszeniem klubów

t - 18 czerwca 2014, 9:07:43 - *.sferanet.pl
Co wy za głupoty piszecie Kto nie lubi Resovii to w tym klubie pracują barany co nie potrafią wypełnić dokumentacji a klub jest prowadzony pod hasłem większy bajzel więcej można przywłaszczyć szkoda zawodników i kibiców

SOVIA - 18 czerwca 2014, 10:18:44 - *.242.62.94
Coś poszło nie tak... https://twitter.com/W_Walawender/status/4789539978
40437248

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas