[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


26 czerwca 2014, 15:08:21 - mogiel
Terminarz II ligi 2014/2015

PZPN ustalił terminarz II ligi na sezon 2014/2015. Rozgrywki rozpoczną się 2 sierpnia, a runda jesienna potrwa do 30 listopada.

baraż 1 - zwycięzca dwumeczu Nadwiślan Góra - Sokół Ostróda
baraż 2 - zwycięzca dwumeczu Ursus Warszawa - Kotwica Kołobrzeg

Puszcza Niepołomice mecze pierwszych 10 kolejek rozegra na wyjazdach.

Kolejka 1 - 2-3 sierpnia

baraż 1 - Znicz Pruszków
Siarka Tarnobrzeg - Rozwój Katowice
Energetyk ROW Rybnik - Raków Częstochowa
Stal Stalowa Wola - Kolejarz Stróże
Górnik Wałbrzych - Błękitni Stargard Szczeciński
Wisła Puławy - Okocimski KS Brzesko
MKS Kluczbork - Legionovia Legionowo
Zagłębie Sosnowiec - Stal Mielec
baraż 2 - Puszcza Niepołomice

Kolejka 2 - 9-10 sierpnia

Znicz Pruszków - Puszcza Niepołomice
Stal Mielec - baraż 2
Legionovia Legionowo - Zagłębie Sosnowiec
Okocimski KS Brzesko - MKS Kluczbork
Błękitni Stargard Szczeciński - Wisła Puławy
Kolejarz Stróże - Górnik Wałbrzych
Raków Częstochowa - Stal Stalowa Wola
Rozwój Katowice - Energetyk ROW Rybnik
baraż 1 - Siarka Tarnobrzeg

Kolejka 3 - 16-17 sierpnia

Siarka Tarnobrzeg - Znicz Pruszków
Energetyk ROW Rybnik - baraż 1
Stal Stalowa Wola - Rozwój Katowice
Górnik Wałbrzych - Raków Częstochowa
Wisła Puławy - Kolejarz Stróże
MKS Kluczbork - Błękitni Stargard Szczeciński
Zagłębie Sosnowiec - Okocimski KS Brzesko
baraż 2 - Legionovia Legionowo
Stal Mielec - Puszcza Niepołomice

Kolejka 4 - 23-24 sierpnia

Znicz Pruszków - Stal Mielec
Legionovia Legionowo - Puszcza Niepołomice
Okocimski KS Brzesko - baraż 2
Błękitni Stargard Szczeciński - Zagłębie Sosnowiec
Kolejarz Stróże - MKS Kluczbork
Raków Częstochowa - Wisła Puławy
Rozwój Katowice - Górnik Wałbrzych
baraż 1 - Stal Stalowa Wola
Siarka Tarnobrzeg - Energetyk ROW Rybnik

Kolejka 5 - 27 sierpnia

Energetyk ROW Rybnik - Znicz Pruszków
Stal Stalowa Wola - Siarka Tarnobrzeg
Górnik Wałbrzych - baraż 1
Wisła Puławy - Rozwój Katowice
MKS Kluczbork - Raków Częstochowa
Zagłębie Sosnowiec - Kolejarz Stróże
baraż 2 - Błękitni Stargard Szczeciński
Okocimski KS Brzesko - Puszcza Niepołomice
Stal Mielec - Legionovia Legionowo

Kolejka 6 - 30-31 sierpnia

Znicz Pruszków - Legionovia Legionowo
Okocimski KS Brzesko - Stal Mielec
Błękitni Stargard Szczeciński - Puszcza Niepołomice
Kolejarz Stróże - baraż 2
Raków Częstochowa - Zagłębie Sosnowiec
Rozwój Katowice - MKS Kluczbork
baraż 1 - Wisła Puławy
Siarka Tarnobrzeg - Górnik Wałbrzych
Energetyk ROW Rybnik - Stal Stalowa Wola

Kolejka 7 - 6-7 września

Stal Stalowa Wola - Znicz Pruszków
Górnik Wałbrzych - Energetyk ROW Rybnik
Wisła Puławy - Siarka Tarnobrzeg
MKS Kluczbork - baraż 1
Zagłębie Sosnowiec - Rozwój Katowice
baraż 2 - Raków Częstochowa
Kolejarz Stróże - Puszcza Niepołomice
Stal Mielec - Błękitni Stargard Szczeciński
Legionovia Legionowo - Okocimski KS Brzesko

Kolejka 8 - 13-14 września

Znicz Pruszków - Okocimski KS Brzesko
Błękitni Stargard Szczeciński - Legionovia Legionowo
Kolejarz Stróże - Stal Mielec
Raków Częstochowa - Puszcza Niepołomice
Rozwój Katowice - baraż 2
baraż 1 - Zagłębie Sosnowiec
Siarka Tarnobrzeg - MKS Kluczbork
Energetyk ROW Rybnik - Wisła Puławy
Stal Stalowa Wola - Górnik Wałbrzych

Kolejka 9 - 20-21 września

Górnik Wałbrzych - Znicz Pruszków
Wisła Puławy - Stal Stalowa Wola
MKS Kluczbork - Energetyk ROW Rybnik
Zagłębie Sosnowiec - Siarka Tarnobrzeg
baraż 2 - baraż 1
Rozwój Katowice - Puszcza Niepołomice
Stal Mielec - Raków Częstochowa
Legionovia Legionowo - Kolejarz Stróże
Okocimski KS Brzesko - Błękitni Stargard Szczeciński

Kolejka 10 - 27-28 września

Znicz Pruszków - Błękitni Stargard Szczeciński
Kolejarz Stróże - Okocimski KS Brzesko
Raków Częstochowa - Legionovia Legionowo
Rozwój Katowice - Stal Mielec
baraż 1 - Puszcza Niepołomice
Siarka Tarnobrzeg - baraż 2
Energetyk ROW Rybnik - Zagłębie Sosnowiec
Stal Stalowa Wola - MKS Kluczbork
Górnik Wałbrzych - Wisła Puławy

Kolejka 11 - 4-5 października

Wisła Puławy - Znicz Pruszków
MKS Kluczbork - Górnik Wałbrzych
Zagłębie Sosnowiec - Stal Stalowa Wola
baraż 2 - Energetyk ROW Rybnik
Puszcza Niepołomice - Siarka Tarnobrzeg
Stal Mielec - baraż 1
Legionovia Legionowo - Rozwój Katowice
Okocimski KS Brzesko - Raków Częstochowa
Błękitni Stargard Szczeciński - Kolejarz Stróże

Kolejka 12 - 11-12 października

Znicz Pruszków - Kolejarz Stróże
Raków Częstochowa - Błękitni Stargard Szczeciński
Rozwój Katowice - Okocimski KS Brzesko
baraż 1 - Legionovia Legionowo
Siarka Tarnobrzeg - Stal Mielec
Energetyk ROW Rybnik - Puszcza Niepołomice
Stal Stalowa Wola - baraż 2
Górnik Wałbrzych - Zagłębie Sosnowiec
Wisła Puławy - MKS Kluczbork

Kolejka 13 - 18-19 października

MKS Kluczbork - Znicz Pruszków
Zagłębie Sosnowiec - Wisła Puławy
baraż 2 - Górnik Wałbrzych
Puszcza Niepołomice - Stal Stalowa Wola
Stal Mielec - Energetyk ROW Rybnik
Legionovia Legionowo - Siarka Tarnobrzeg
Okocimski KS Brzesko - baraż 1
Błękitni Stargard Szczeciński - Rozwój Katowice
Kolejarz Stróże - Raków Częstochowa

Kolejka 14 - 25-26 października

Znicz Pruszków - Raków Częstochowa
Rozwój Katowice - Kolejarz Stróże
baraż 1 - Błękitni Stargard Szczeciński
Siarka Tarnobrzeg - Okocimski KS Brzesko
Energetyk ROW Rybnik - Legionovia Legionowo
Stal Stalowa Wola - Stal Mielec
Górnik Wałbrzych - Puszcza Niepołomice
Wisła Puławy - baraż 2
MKS Kluczbork - Zagłębie Sosnowiec

Kolejka 15 - 1-2 listopada

Zagłębie Sosnowiec - Znicz Pruszków
baraż 2 - MKS Kluczbork
Puszcza Niepołomice - Wisła Puławy
Stal Mielec - Górnik Wałbrzych
Legionovia Legionowo - Stal Stalowa Wola
Okocimski KS Brzesko - Energetyk ROW Rybnik
Błękitni Stargard Szczeciński - Siarka Tarnobrzeg
Kolejarz Stróże - baraż 1
Raków Częstochowa - Rozwój Katowice

Kolejka 16 - 8-9 listopada

Znicz Pruszków - Rozwój Katowice
baraż 1 - Raków Częstochowa
Siarka Tarnobrzeg - Kolejarz Stróże
Energetyk ROW Rybnik - Błękitni Stargard Szczeciński
Stal Stalowa Wola - Okocimski KS Brzesko
Górnik Wałbrzych - Legionovia Legionowo
Wisła Puławy - Stal Mielec
MKS Kluczbork - Puszcza Niepołomice
Zagłębie Sosnowiec - baraż 2

Kolejka 17 - 15-16 listopada

baraż 2 - Znicz Pruszków
Puszcza Niepołomice - Zagłębie Sosnowiec
Stal Mielec - MKS Kluczbork
Legionovia Legionowo - Wisła Puławy
Okocimski KS Brzesko - Górnik Wałbrzych
Błękitni Stargard Szczeciński - Stal Stalowa Wola
Kolejarz Stróże - Energetyk ROW Rybnik
Raków Częstochowa - Siarka Tarnobrzeg
Rozwój Katowice - baraż 1

Kolejka 18 - 22-23 listopada

Znicz Pruszków - baraż 1
Rozwój Katowice - Siarka Tarnobrzeg
Raków Częstochowa - Energetyk ROW Rybnik
Kolejarz Stróże - Stal Stalowa Wola
Błękitni Stargard Szczeciński - Górnik Wałbrzych
Okocimski KS Brzesko - Wisła Puławy
Legionovia Legionowo - MKS Kluczbork
Stal Mielec - Zagłębie Sosnowiec
Puszcza Niepołomice - baraż 2

Kolejka 19 - 29-30 listopada

Puszcza Niepołomice - Znicz Pruszków
baraż 2 - Stal Mielec
Zagłębie Sosnowiec - Legionovia Legionowo
MKS Kluczbork - Okocimski KS Brzesko
Wisła Puławy - Błękitni Stargard Szczeciński
Górnik Wałbrzych - Kolejarz Stróże
Stal Stalowa Wola - Raków Częstochowa
Energetyk ROW Rybnik - Rozwój Katowice
Siarka Tarnobrzeg - baraż 1

II liga 2014/2015

much - 26 czerwca 2014, 15:11:52 - *.cdma.centertel.pl
kiedy w końcu będzie 1 ligi

NS - 26 czerwca 2014, 15:13:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
kiedy w końcu będzie 1 ligi

ver - 26 czerwca 2014, 15:15:21 - *.warszawa.vectranet.pl
Awans do 1 ligi: Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec, Kotwica Kołobrzeg.
Baraż o 1 ligę: Energetyk ROW Rybnik
Spadek do 3 ligi: Nadwiślan Góra, Puszcza Niepołomice, Kolejarz Stróże, Rozwój Katowice

miki - 26 czerwca 2014, 15:16:14 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
to są istne jaja! ekstraklasa i 2 liga maja teminarz a 1 liga jeszcze

TAK! - 26 czerwca 2014, 15:16:21 - *.prenet.pl
2 kolejka MECZ KOLEJKI! RKS&ZKS widzimy się na L83

pwls - 26 czerwca 2014, 15:17:46 - *.euro-net.pl
Drużyny z Pomorza sie najeżdżą :p Praktycznie 2/3 ligi skoncentrowana na południu (Śląsk, Małopolska, Podkarpacie)

wacław - 26 czerwca 2014, 15:18:10 - *.189.219.111.skyware.pl
ciekawe ile z tych zespołów udźwignie finansowo 2 lige, a ile padnie po rundzie jesiennej. pzpn jak zwykle popisze się z licencjami...

idol - 26 czerwca 2014, 15:21:48 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Centralna II liga to nietrafiony pomysł. Nie jesteśmy Anglią.

axd - 26 czerwca 2014, 15:28:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
VER - oby tak bylo

rycerz - 26 czerwca 2014, 15:28:53 - *.dynamic.chello.pl
Każdy szczebel ligowy powinien być ogólnopolski.

johnny - 26 czerwca 2014, 15:33:22 - *.adsl.inetia.pl
Schemat rozgrywek w Polsce:
1 liga - 10 drużyn (4*9 meczy)
2 liga - 2 * 18 drużyn (północ/południe)
3 liga - 8 * 18 drużyn (grupa z 2 województw)
4 liga - 16 * 18 (województwo ew. na śląsku 2 grupy ze względu na ilość drużyn)
okręgówki - OZPN-y
dalej A, B, C - klasa
Obecny system dobije piłkę nożną na wyższym poziomie!

rycerz - 26 czerwca 2014, 15:33:49 - *.dynamic.chello.pl
Wszystkie szczeble ligowe powinny być ogólnopolskie. Każda liga od Ekstraklasy do ostatniej powinna mieć po 20 klubów. Tak jak jest w Anglii. W takim systemie jasne byłyby zasady ile drużyn spada i ile awansuje. Natomiast regionalizacja lig powoduje komplikacje.

Basta - 26 czerwca 2014, 15:37:43 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ile klubów dokończy rozgrywki? Żenująca reforma Bońka...

rycerz - 26 czerwca 2014, 15:39:08 - *.dynamic.chello.pl
A kogo to obchodzi? Nie chcą grać to nie muszą jak im za daleko. Mogą sobie utworzyć własną ligę podwórkową.

wariat - 26 czerwca 2014, 15:41:51 - *.telgam.pl
A wie ktoś kiedy mniej/więcej będą terminarze III ligi?

Dark - 26 czerwca 2014, 15:41:56 - *.dynamic.chello.pl
Zcentralizowane trzy ligi jak już istnieją, to powinny być przy trochę mniejszej ilości drużyn. Czyli po 16 klubów na każdą klasę rozgrywkową.

kibic - 26 czerwca 2014, 16:23:59 - *.interblock.pl
Ile druzyn spada a ile awansuje?

futbolista - 26 czerwca 2014, 16:24:33 - *.bois.qwest.net
kibolstwo nie marudzic.kazdy klub przystepujacy do rozgrywek,powinien najpierw poobliczac swe koszty,czy da rade,a nie ze to za daleko,za duze koszty itp.mamy 21 w.jestesmy w Europie i jak nie potrafisz to nie pchaj sie na afisz !!!!proste jak
metr w Luwrze.i wyeliminowac z mentalnosci szczegolnie wlascicieli klubow i dzialaczy,ze jakos to tam bedzie.za wczasu tez przygotowywac kluby do ewentualnych awansow i co za tym idzie,bez problemow
uzyskania licencji.jest wiec co obliczac,inaczej
wyjdzie sie na gamonia i posmiewisko !!!!!!!!!!!!!!

Rafał - 26 czerwca 2014, 16:29:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
rycerz: zacznij myśleć to nie boli. PZPN powinien powinien prowadzić rozgrywki w sposób taki by były one przyjazne klubom, mieć na uwadze panujące uwarunkowania. Tego kompletnie nie widać bo jasne jest,ze w Polsce głupotą jest wprowadzenie 3 ligi centralnej. Wykończy to tylko finansowo kluby. Czy w ten sposób powinien działać PZPN ? odpowiedzcie sobie sami. W Polsce nigdy nie było i pewnie jeszcze długo nie będzie warunków do tego by 3 liga była ligą centralną.

ROW&KSG - 26 czerwca 2014, 16:44:02 - *.124.98.113.rybnet.pl
10 Kolejka. ROW Rybnik - Zagłębie Sosnowiec!
Czekamy na Was!
Anty Legia!

tantew - 26 czerwca 2014, 16:45:38 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
27 sierpnia derby na zachodnim pomorzu Kotwica-Błękitni pod warunkiem awansu Kotwy(pierwszy mecz na Ursusie 4-2 do przodu)

xxx - 26 czerwca 2014, 17:07:27 - *.centertel.pl
Polska musi mieć 3 zawodowe ligi jak na duzy kraj bardzo dobra decyzja prezesa Bonka

bis - 26 czerwca 2014, 17:08:33 - *.158.222.58
Do Rafał i Rycerz
Pełna zgoda z Rafałem, a Rycerz-don Kichot- pisze banialuki. Anglia to nie Polska. Nasza piłka to ogon Europy, a kluby w większości finansowo ledwo dyszą jak nasza gospodarka. Chyba, że je dofinansuje aferalna PO.

Dark - 26 czerwca 2014, 17:15:58 - *.dynamic.chello.pl
xxx - Tylko, że nawet w Francji czy Niemczech tamtejsze 3. klasy rozgrywkowe nie są w pełni zawodowe (owszem, są scentralizowane), natomiast we Włoszech czy Hiszpanii tamtejsze 3. klasy rozgrywkowe nie są scentralizowane.

Misiek - 26 czerwca 2014, 17:30:47 - *.rom.net.pl
rycerz, jesteś jakimś kiepskim wizjonerem. Piłka nożna jest dla kibiców i rozgrywa się na boisku, a nie przed komputerem jak np na stronach hattrick.org. Pierwsze 2 poziomy ogólnopolskie - zgoda, ale już na trzecim zobaczcie jakie są dysproporcje - większość drużyn z południa. I drużyny z Podkarpacia mają całkiem długie wyjazdy przed sobą. A co do każdego poziomu ogólnopolskiego, to wyobrażacie sobie mecz Sokół Nisko - Omulew Wielbark? :D
xxx - kiepski argument z tym dużym krajem. Ogólnokrajowe nawet 4 poziomy może mieć Szwajcaria albo Czarnogóra.

fumfel fum - 26 czerwca 2014, 17:43:58 - *.bois.qwest.net
brawo futbolista wyzej.racjonalne uwagi.a dodam,przestanmy nazywac I lige druga i II lige trzecia.takie decyzje w UE nastapily,ze najwyzsze ligi to sa nazywane roznie extra,a potem ida dopiero I,II itd.to co bylo kiedys sie nie liczy,swiat idzie do przodu i nasze myslenie tez.

rycerz - 26 czerwca 2014, 17:44:59 - *.dynamic.chello.pl
Każdy szczebel powinien być ogólnopolski, bo wtedy nie ma takiej sytuacji, że np. III liga lubelsko-podkarpacka jest słabsza od III ligi mazowiecko-łódzkiej. Mam pytanie. Ile km2 musi mieć państwo, żeby trzeba było wprowadzać regionalizację lig? Rozumiem, że jest to jakaś powierzchnia między powierzchnią Polski a powierzchnią Szwajcarii. Ale jaka to dokładnie liczba? Gdzie jest granica? Każdy szczebel powinien mieć 20 klubów. Im więcej klubów na jednym szczeblu tym mniej szczebli ligowych wyjdzie. I właśnie o to chodzi, że kluby słabe finansowo upadną. Polsce potrzebna jest silna konkurencja a nie liga podwórkowa. W danych ligach mają grać najlepsi, a nie dlatego, że ktoś tam jest z Lublina czy z Katowic. Jeszcze trochę a wymyślicie, że w Ekstraklasie ma być 16 klubów każdy z innego województwa.

fumfel fum - 26 czerwca 2014, 17:52:29 - *.bois.qwest.net
dodajmy jeszcze do tego,i to bardzo WAZNE,ze sport[a
szczegolnie pilka to.....LUKSUS]i nie wszedzie i kazdego na to stac.wazne jest wiec obliczenie wszelkich kosztow przed budowa,czy bedzie na to stac,czy sie podola,a nie mentalnie,ze jakos to bedzie.a potem placz i klapa !!

e - 26 czerwca 2014, 17:57:53 - *.182.110.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A kiedy losowanie wyników?

tellchar - 26 czerwca 2014, 18:29:22 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@rycerz - nie ma liczącego się w piłce kraju, w którym byłby taki system o którym Ty piszesz. No chyba że Polska ma się wzorować na Andorze, Gibraltarze, czy Wyspach Owczych. Nawet w Luksemburgu, który ma powierzchnię 2 powiatów, są dwie grupy III, IV i V ligi. W Anglii centralne są 4 ligi zawodowe + V liga, ale potem już jest podział na grupy regionalne. Zresztą Anglia ma powierzchnię 6 naszych województw, więc mogą mieć 5 centralnych poziomów.

bis - 26 czerwca 2014, 18:45:51 - *.30.115.166.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gdyby przyjąć pomysł rycerza ciekawe ile klubów by grało w centralnej 3 lidze ?

3liga - 26 czerwca 2014, 18:50:40 - *.adsl.inetia.pl
kiedy terminarz III ligi ?

Pyritz - 26 czerwca 2014, 19:19:52 - *.play-internet.pl
W sierpniu przyjezdza Zagłębie do Stargardu, ciekawe czy ich Legia wspomoże;)....

19 ST 57 - 26 czerwca 2014, 20:07:15 - *.tsm.tarnobrzeg.pl
;);)Siarka Tarnobrzeg-Energetyk ROW Rybnik
ROW liczę że będzie Was sporo;);)
rowerki- Siarka Tarnobrzeg
zapowiada się ciekawie...hehe INWAZJAAAA !!!!!!

rycerz - 26 czerwca 2014, 20:12:58 - *.dynamic.chello.pl
Więc ja się pytam jaka musi być powierzchnia kraju, żeby liga mogła być jeszcze ogólnokrajowa? Rosja jest państwem większym od całej Europy a tam jest jedna liga. Idąc Waszym tokiem rozumowania, to tam nawet najwyższa klasa rozgrywek powinna być podzielona na regiony, bo Rosja jest taka duża, że tam nawet najbogatsze kluby mają problemy z wyjazdami. Do użytkownika "bis": Już pisałem, że KAŻDA liga od Ekstraklasy do ostatniej miałaby po 20 klubów. W sezonie 1999/2000 III liga (obecnie II liga) była podzielona na cztery grupy szesnastozespołowe: północno-wschodnia, południowo-wschodnia, północno-zachodnia i południowo-zachodnia. Razem 64 kluby. Teraz będzie jedna ogólnopolska grupa z osiemnastoma klubami.

wróżbita - 26 czerwca 2014, 20:40:34 - *.master.pl
Mam przeczucie że awansują baraż 1 i baraż 2 .

rzenon - 26 czerwca 2014, 21:11:53 - *.dynamic.chello.pl
rycerz, ty jesteś poważny? W Polsce jest prawie 6000 klubów piłkarskich. Rozumiem, że chcesz zrobić 300 lig ogólnopolskich? 1 liga, 2 liga, 3 liga... 300. liga? No i dotarcie drużyny na szczyt hierarchii miałoby trwać 3 wieki. Super pomysł.

olga - 26 czerwca 2014, 21:15:36 - *.lupro.net
mam nadzieje , że awansuje Raków Częstochowa , Górnik Wałbrzych i Zagłębie Sosnowiec natomiast spadną wioski typu Kolejarz Stróże , Okocimski KS Brzesko , MKS Kluczbork , Puszcza Niepołomice

sopel - 26 czerwca 2014, 21:20:24 - *.dynamic.chello.pl
3 ligi ogólnopolskie, zawodowe a reszta niech sobie gra amatorsko. System jaki jeszcze kilka lat temu był w Holandii - spełniasz wymagania, dołączasz do lig zawodowych, jeśli przestajesz je spełniac wylatujesz, amen. Wielkość lig dobrać do ilości drużyn, które spełniają wymagania, najniższa z zawodowych klas rozgrywkowych może mieć nawet co roku inną "objętość"

quentin - 26 czerwca 2014, 21:37:37 - *.dynamic.chello.pl
Nie rozumiem argumentów że 2 liga 1 grupa jest fatalna dla finansów. Co za różnica czy Stalowa Wola ma grać np. w Suwałkach, Elblągu czy w Kołobrzegu? Wyjazd przez całą Polskę tak czy tak. Jak kogoś nie stać, niech kopię piłkę w okręgówce. Idealne miejsce na to. Chcecie poważnej piłka, ale najlepiej by grano na podwórku nie za daleko od domu. Przypomnę tylko że mimo 2 grup w ostatnich latach sezon w sezon i tak znajdowali się chętni by nie kończyć rozpoczętego sezonu lub nie startować do kolejnych z braku kasy.

rycerz - 26 czerwca 2014, 21:42:40 - *.dynamic.chello.pl
Jeżeli jest tak jak mówisz, że w Polsce jest 6000 klubów, to jeżeli podzielimy tą liczbę na 20 to się równa 300. Tyle szczebli ligowych byłoby po 20 klubów w każdej. To co z tego, że byłoby tyle lig? Trudno. Myślisz, że kluby grające obecnie w klasie C będą kiedyś grały w Ekstraklasie? Niedoczekanie Twoje.
1. Ekstraklasa
2. I liga
3. II liga
4. III liga
5. IV liga
6. V liga (klasa okręgowa)
7. VI liga (klasa A)
8. VII liga (klasa B)
9. VIII liga (klasa C)
Czyli w tej chwili mamy 9 lig. Trzeba 9 lat, żeby klub z klasy C awansował do Ekstraklasy. Być może w jakimś województwie jest jeszcze IX liga (klasa D). Nie wiem. Nie sprawdzałem tego.

rycerz - 26 czerwca 2014, 21:48:18 - *.dynamic.chello.pl
Nie ma IX ligi (klasy D). Już sprawdziłem.

pwls - 26 czerwca 2014, 21:56:57 - *.euro-net.pl
Tylko zastanówmy się czy dążymy do profesjonalizacji, czy do tego by jak najwięcej klubów grało na możliwie jak najwyższym szczeblu ligowym. Jedyne co może trochę martwić to małe zainteresowanie potencjalnych sponsorów polskimi klubami. Inna sprawa, że jak kluby nie będą inwestować na serio w akademie rozumiane jako boiska treningowe i inne zbliżone obiekty to polska piłka będzie stała w miejscu.

Max - 26 czerwca 2014, 22:13:37 - *.szczecin.mm.pl
Kto ustalał ten terminarz? W pierwszej kolejce Błękitni znów grają z Górnikiem, różnica jest tylko taka, że mecz będzie w Wałbrzychu a nie w Stargardzie.

tellchar - 26 czerwca 2014, 22:14:43 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@rycerz - już Ci napisałem, powierzchnia Luksemburga jest powierzchnią graniczną, poniżej tej powierzchni może być 1 grupa na każdym szczeblu ligowym. Powyżej tej powierzchni, czyli w większości krajów świata, muszą być grupy w ligach regionalnych. Tak samo jak w Liechtensteinie jest 7 gmin, a w Polsce 2500 gmin, 310 powiatów i 16 województw. Trzeba tylko ustalić, gdzie zaczyna się poziom regionalny, a gdzie centralny - obecne polskie rozwiązanie jest pod względem sportowym odpowiednie. 3 poziomy centralne = kluby profesjonalne, reszta regionalna = kluby półprofesjonalne i amatorskie.
Nigdzie na świecie nie ma 300 lig i nic dobrego to dla polskiej piłki nie przyniesie.

kot kresko - 26 czerwca 2014, 22:31:45 - *.siedlce.domtel.com.pl
te, recerz, masz cos wspolnego z pilka nozna, z jakims klubem, okregiem itp? nie trzeba odpowiedzi, jestes z internetu i tam zostan ze swoimi rozwazaniami, bo jestes smieszny, jesli powazny. chlopie, poznaj zycie pilkarskie, w realu, nie przed monitorem, tak jak fantazjujesz to mozesz sobie grym futbolowo-managerowe ukladac...;)

ulkem - 26 czerwca 2014, 23:24:17 - *.centertel.pl
Strach się bać.
Znowu się wystraszycie i zamkniecie sektorek gości.

Stalowka38 - 27 czerwca 2014, 6:54:02 - *.abhsia.telus.net
o w 2 kolejce Stalowka jedzie do Rakowa - fajnie bedzie przypomniec sobie stare klimaty

matt - 27 czerwca 2014, 7:37:09 - *.dynamic.chello.pl
W dziewiątej kolejce dojdzie do derbów, baraż 2 zagra z barażem 1 :-)

abraxas - 27 czerwca 2014, 8:00:52 - *.tktelekom.pl
Pomysł z ogólnokrajową 2 ligą całkowicie chybiony. Owszem we Francji , Niemczech ( w Angli nawet 5 poziomów) istnieje 3 liga centralna ale zauważmy że sieć autostrad w tych krajach jest super rozwinięta tak że przemieszczanie się nie stanowi problemu. W Hiszpanii jest 4 grupy Segunda B , we Włoszech następuje reforma z 2 grup powstaną 3 Serie C i raczej powinniśmy iść w tym kierunku.
Tak więc:
- 1 liga zawodowa (18 ekip)
- 2 liga zawodowa (18 ekip)
- 3 liga amatorsko-zawodowa ( 4 grupy x 16 ekip)
- 4 liga amatorska (16 grup wojewódzkich)
tak już było kilka lat temu i niewiem komu to przeszkadzało?

lach - 27 czerwca 2014, 8:52:46 - *.174.100.11
Rycerz, zastanów się co Ty piszesz. Czyli wg Ciebie w polskiej piłce powinno być 300 lig? Pomijając ten absurd, zastanów się, że 70% klubów po takiej rewolucji zwinęłoby biznes. Dlaczego? A dlatego, że niby co? Piłkarze, którzy teraz kopią w A-klasie, czy nawet okręgówce, w okręgu dajmy na to szczecińskim, musieliby co weekend jeździć po Polsce do takich miejsc jak Rzeszów, Lublin czy Białystok? Ja sobie tego nie wyobrażam bo większość tych ludzi pracuje. Ciekawe jak poradziliby sobie gdyby musieli co weekend robić średnio po 300 km. Dodajmy kwestie takie jak dojazd czy zakwaterowanie gdziekolwiek. No i kto chciałby być sponsorem dajmy na to 279 ligi albo zespołu tamże grającego, żeby wspomagać jakoś te kluby? Tu chodzi o kasę a nie o to, żeby zespół w 9 czy 10 lat awansował z C-klasy do Ekstraklasy.

gool - 27 czerwca 2014, 9:12:32 - *.internetdsl.tpnet.pl
polskich klubow ponizej pierwszej ligi nie stac na to aby po calej polsce jezdzic nie przychodzi na mecze po 20.000 tys kibicow aby byla kasa z biletow tylko max 1000 ciekawe ile dokonczy druzun druga lige proponuje 3 liga 16 grup 2 liga 4 grupy po 16 druzyn 1 liga 16 zespolow ekstraklasa 16 zespolow system awansow z drugiej i trzeciej ligi taki jak w hiszpani na tym poziomie spadek z ekstraklasy 4 zespoly awans z pierwszej 3y plus jedeen z barazy miedzy 4 -7 miejscem w lidze jak malo spotkan w ekstraklasie i pierwszej lidze to 3rundy po 15 meczow w sumie 45 spotkan!!!

salek - 27 czerwca 2014, 10:54:26 - *.54.177.4
Max 1000? Są kluby gdzie przychodzi znacznie więcej...myślisz że klubów nie będzie stać na wyjazdy po całej Polsce? A w tym sezonie gdy np Suwałki jeździły do Limanowej albo Rzeszowa to blisko mieli? Jeśli będzie jedna liga ogólnopolska to łatwiej będzie o sponsorów, mi się jeszcze marzy transmisja 2 ligi w tv

??? - 27 czerwca 2014, 11:06:10 - *.mielec.mm.pl
Jeszcze chodzą słuchy że Orange Sport ma transmitować niektóre spotkania z 2 ligi, to tym łatwiej będzie o sponsorów.

olek - 27 czerwca 2014, 11:32:48 - *.adsl.inetia.pl
Według mnie system rozgrywek w Polsce powinien być taki:
Ekstraklasa - 1 x 20 drużyn (bez dzielenia na grupy mistrzowskie i spadkowe)
I liga - 1 x 24 drużyny (ogólnopolska)
II liga - 2 x 18 drużyn (8 województw)
III liga - 4 x 16 drużyn (4 województwa)
IV liga - 8 x 20 drużyn (2 województwa)
V liga - 16 x 20 drużyn (1 województwo)
klasy A; B; C - 4-6 grup w województwie w zależności od ilości drużyn i wielkości województwa.

Hoolsovia - 27 czerwca 2014, 12:09:30 - *.ncbj.gov.pl
@Abraxas 100% poparcia - tak to właśnie powinno wyglądać, ale te durnie tego chyba nigdy nie zrozumieją

diil - 27 czerwca 2014, 13:17:23 - *.109.164.3.dolnet.pl
fajne teraz wyjazdy beda

tellchar - 27 czerwca 2014, 16:22:53 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ewentualnie jeżeli PZPN chce mieć 50 drużyn zawodowych, to jest proste wyjście:
Ekstraklasa czyli I liga 16 (18) klubów
II liga w 2 grupach po 16 (18) klubów
III liga - 8 grup tak jak obecnie.
W III ligach mogą sobie grać zespoły amatorskie, ale pomiędzy III a II ligą - ścisłe przestrzeganie reguł licencyjnych.
Licencje przyznawane już w styczniu, a nie w maju.
Taki system obowiązywał do 1998 roku, przypomnę że wtedy nasze drużyny klubowe dwa razy awansowały do Ligi Mistrzów. Czy było źle?

gool - 27 czerwca 2014, 18:10:13 - *.internetdsl.tpnet.pl
salek piszesz ze bedzie latwiej o sponsorow w drugiej lidze zapomnij o takich sponsorach byl groklin amica i co z nich pozostalo dopuki kluby nie beda miec kart zlasnosci jak na zachodzie to nigdy kluby nie beda mialy kasy!!!!!zobaczymy czy wszystkie z drugiej ligi dograja do konca?

Zizu - 27 czerwca 2014, 21:13:23 - *.42.12.49.alfanet24.pl
Rycerz w 100 % popieram

Wladek - 28 czerwca 2014, 6:41:12 - *.dsl-dynamic18.newtel.je
Bankowo z 3 druzyny nie dograja sezonu do konca.

salek - 28 czerwca 2014, 10:31:44 - *.54.177.4
Jeśli jakiś klub nie wytrzyma wyjazdów to tylko będzie znaczyło że nie nadaje się do drugiej ligi

miki - 28 czerwca 2014, 11:07:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W sumie, o czym warto wiedzieć, Polska w ciągu ostatnich 10 lat się "skurczyła". Co prawda mamy w I lidze Wigry Suwałki, ale jak sądzę porównanie czasów jeżdzenia w nowej II lidze z 4 grupami w dawnej III lidze, przy wykluczeniu derbów i spotkań typu Gdańsk-Gdynia wyjdzie, że CZASOWO jeżdzi się szybciej.
Biorąc pod uwagę koszty lotów i benzyny, to też jest taniej......
Pytanie jest wyłącznie o kondycję tych zespołów.
Mamy 17 kolejek. zakładając 20.000 wpływy z dnia meczowego netto (nie piszcie, że nierealne - WIEM), i zakładając 5.000 zł jako koszt wyjazdu, to na utrzymanie zespołu mamy ok 250.000 zł.
zakładając, że idzie to tylko na kontrakty, a resztę wykłada sponsor. To przy 25 osobowej strukturze mamy 1000 zł na twarz.....
Bez pomocy samorządu - kicha.
A mamy wybory. I negatywne nastawienie do piłki.
Co jest szansą? Ano to, że z tej 16 tki która jest, poza 3/4 ekipami, reszta nie jest zielona na poziomie ogólnopolskiem. Choć chyba i Górnik i Błękitni (być może ktoś jeszcze) mieli przypadki wycofania.
Szansa na sponsora ligi jest niewielka. Chyba, że w końcu podejmiemy prostą decyzję: wpływy z Canal + podzielimy na 20 kupek.
16 dostaną eklasowcy, 2 I liga, 1 II liga a ostatnia to wsparcie zmieniających ligi, niejako zabezpieczenie.
Pytanie co bedzie gdy canał+ przestanie być skarbnikiem. Bo ekasa, to przepraszam g.... w papierku

bones - 28 czerwca 2014, 11:42:38 - *.free.aero2.net.pl
koszty organizacji meczy w 2 lidze są większe niż wpływy z biletów.. weźmy na przykład Mielec który wychodzi na + 10tyś zł za 5tyś sprzedanych biletów..ale prócz Mielca żadna 2 ligowa drużyna nie sprzedaje tylu biletów,sprzedaż 2tyś biletów to sukces,600-700 sprzedanych biletów to norma patrząc na frekwencje z poprzedniego sezonu.

bałamut - 28 czerwca 2014, 11:55:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tych zespołów 2 ligi na dzien dzisiejszy minimum dwie nie dokończa rozgrywek 2 ligowych.Jestem przekonany na 100%.Może nawet i trzy drużyny sie wycofają.

bodzio - 28 czerwca 2014, 12:43:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest zatem sens żeby przystępowały do rozgrywek jak i tak się wycofają? Nie lepiej aby odstąpiły miejsce przed sezonem bardziej stabilnym finansowo klubom ? Chodzi o to, żeby mecze się odbywały a nie były po rundzie jesiennej seryjne walkowery.. Dobrze aby kluby dobrze to przemyślały niż żeby potem bankrutowały i wycofywały się z rozgrywek...

kibic - 28 czerwca 2014, 14:31:26 - *.165.enf.pl
Podobno kolejarz Stroze zrezygnuje z gry w 2 lidze

gool - 28 czerwca 2014, 18:24:05 - *.internetdsl.tpnet.pl
tak sie boimy tych grup 4ch w drugiej 16 w trzeciej wezmy taka hiszpanie ekstraklasa pierwsza liga 4 grupy dugiej i 20 grup trzeciej i jaki poziom maja w stosunku do naszego mlodzi zawodnicy maja gdzie grac a u nas w drugiej pewnie sie pojawia jakies szroty z europy 30 letnie z blokowaniem miejsc naszym mlodym chlopakom!!!

Wiselka - 28 czerwca 2014, 19:22:36 - *.net.pulawy.pl
Ta reforma jest kompletnie pozbawiona sensu. Przyjeżdżają np. Błękitni Stargard Szczeciński do Wisły Puławy, do pokonania ponad 600 km. Klub bez urazy praktycznie w tych okolicach nieznany. Czy takie wydarzenie przyciągnie kibiców? Czy w Stargardzie Szczecińskim jak przyjedzie Wisła Puławy to wzbudzi to zainteresowanie? Śmiem twierdzić że również nie bo to klub nieznany w tamtych okolicach. Natomiast gdy przyjeżdża Motor Lublin, Radomiak Radom, Stal Stalowa Wola, Siarka Tarnobrzeg, Stal Mielec czyli kluby znane w tamtym miejscu w bliskiej odległości to wtedy wiadomo, że kibiców więcej będzie. Po co zmieniać jak to dobrze funkcjonowały. Tak samo baraże do 2 ligi. Cały rok grania a i tak awansu nie ma.

henryk - 28 czerwca 2014, 21:09:46 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zgadzam się, po co takie zmiany ? Nie stać polskiej piłki na takie reformy, żeby jeszcze to miało sens, nie zdziwię się jak po serii plajt i bankructw co niektórych klubów, pzpn powróci do dwógrupowej II ligi, boniek miał przyjść, miało być lepiej a tu taki klops..

lol - 28 czerwca 2014, 23:55:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaka liga tacy kibice jeszcze nie wiaomo co i jak a juz wiedza kto awansuje i spanie buhahahah nie moge blokersi pijaki i bezrobotni elita kibicowska w PL.

lol - 29 czerwca 2014, 0:04:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeszcze jedno.Nigdzie na swiecie niema takich przekretow typu licencja .Jesli sa zasady spadku i awansu to sa zelazne.Pozdro Rakow .

Witkowski - 29 czerwca 2014, 0:26:34 - *.150.156.163
@lol
To ciekawe, bo w samych Niemczech niejeden raz spadały właśnie z powodu braku licencji kluby 2. Bundesligi, np. Duisburg chyba w zeszłym roku...

Faraon - 29 czerwca 2014, 2:48:22 - *.nette.pl
@johnny
Z tego co wiem to największe wcale nie jest Śląskie. Pod tym względem przodują Dolnośląskie i Małopolskie.
@tellchar
Jesteś pewien, że podany przez Ciebie system obowiązywał do 1998? Mnie się wydaje, że raczej do 1996 lub 1997. Potem zrobiono jedną II ligę, cztery III ligi i szesnaście IV lig. Czyli taki system jaki obowiązywał przed ostatnią reformą, z tym, że po 1999 dostosowano go do nowego podziału administracyjnego.
W ogóle to w tamtych systemach liczba województw przypadających na każdą grupę nie była równa.
Zapewne pamiętasz, że nasza III liga obejmowała bialskopodlaskie, chełmskie, Kieleckie, lubelskie, radomskie, siedleckie, tarnobrzesie i zamojskie. A po reformie Wy trafiliście do chełmsko - kielecko - tarnobrzesko - zamojskiej
W takiej śląskiej to było chyba bielsko-bialskie, częstochowskie, katowickie i opolskie. Po reformie zrobili zdaje się dwie grupy.
A teraz by dali po dwa województwa na grupę, nie patrząc na ich wielkość, więc pewnie mielibyśmy podlasko - warmińsko - mazurską. I co sezon brak chętnych do awansu z tej ligi.
Zastanawiam się też dlaczego chcesz 8 II lig a nie 4? Akurat przed reformą były 4 III ligi (znaczy II po obecnemu) i chyba koszty przesadnie duże nie były.
Aha. Zastanawiasz się czy 16 czy 18 w E-klasie i 1 lidze? 16 daje się ładnie wkomponować do PP

olo - 29 czerwca 2014, 11:17:40 - *.static.chello.pl
OKI od nowa za tzw. Komuny było tak 1 liga ( teraz ekstraklasa ) 2 liga ( teraz 1 liga ) oraz cztery 3 ligi ( teraz 2 liga ) czy to było złe ???

maracana - 29 czerwca 2014, 19:03:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Droga redakcjo czas już żeby uaktualnić terminarz 2 ligi bo baraze już się skonczyly.

gogo - 29 czerwca 2014, 20:59:07 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciekawe czy to już ostateczny terminarz czy coś się jeszcze zmieni..

Robert - 1 lipca 2014, 6:43:17 - *.136.191.5
Wielkie SOSNOWIECKIE(Dąbrowskie) ZAGŁĘĘĘBIEE!!!
Awans musi być - i tyle w temacie.
Niedługo zaczynamy batalie - niech wygra najlepszy!
Powodzenia dla wszystkich.
LEGIA&OLIMPIA&BKS STAL

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas