[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


21 kwietnia 2015, 14:22:50 - piter
PZPN przyjął regulamin rozgrywek T-Mobile Ekstraklasy na sezon 2015/2016

Zarząd PZPN przyjął dzisiaj jednogłośnie regulamin rozgrywek T-Mobile Ekstraklasy na sezon 2015/2016 i kolejne. System rozgrywek nie ulegnie zmianie, a zatem liga zagra 37 kolejek z podziałem na rundę zasadniczą i rundę finałową, a po zakończeniu części zasadniczej uwzględniana będzie połowa zdobytych punktów.

Uchwała obowiązuje bezterminowo aż do czasu jej zmiany lub uchylenia. W kolejnych sezonach istnieje więc możliwość, że zatwierdzenia zarządu PZPN wymagał będzie tylko terminarz rozgrywek.

Terminarz na sezon 2015/2016 został przyjęty przez zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej w dwóch wersjach, podstawowej i alternatywnej. Według pierwszego z wymienionych wariantów, T-Mobile Ekstraklasa zakończy zmagania w następnym sezonie 22 maja, natomiast terminarz alternatywny zakłada zakończenie rozgrywek tydzień wcześniej, czyli 15 maja.

Najważniejsze daty sezonu 2015/2016 Ekstraklasy (wariant podstawowy terminarza):

- start sezonu: 17 lipca 2015
- koniec jesiennej części sezonu: weekend 19-20 grudnia 2015.
- początek wiosennej części sezonu (wznowienie rozgrywek): 12 lutego 2016.
- koniec rundy zasadniczej (30. kolejka): 9 kwietnia 2016.
- start rundy finałowej (31. kolejka): 15 kwietnia 2016.
- zakończenie sezonu (37. kolejka): 22 maja 2016.

Ustalono także, że w przyszłym sezonie mecz lidera z wiceliderem tabeli po rundzie zasadniczej zostanie rozegrany w 35. kolejce.


źródło: własne / PZPN

Many - 21 kwietnia 2015, 14:25:28 - *.135.180.129
a potem EURO 2016!

yan - 21 kwietnia 2015, 14:26:24 - *.opera-mini.net (*.61.136.243)
złodzieje!

kryniek76 - 21 kwietnia 2015, 14:28:34 - *.jmdi.pl
dodałbym tylko , że w fazie finałowej drużyny 1-8 i 9-16 mają losowo ustawiony terminarz, oczywiście 1,2,3,4 oraz 9,10,11,12 grają jedno spotkanie więcej u siebie

Prezes - 21 kwietnia 2015, 14:33:33 - *.zamosc.mm.pl
System który i tak nie podnosi poziomu notabene beznadziejnego . Jak dla mnie 28 kolejek to powinien być maks

wołoś - 21 kwietnia 2015, 14:34:30 - *.12.202.7.dsl.dyn.forthnet.gr
a jak będzie 20 drużyń? to 38 spotkań? to jest problem?

dsdsd - 21 kwietnia 2015, 14:38:43 - *.dynamic.chello.pl
W nastepnym sezonie zadna tv nie bedzie pokazywala ekstraklasy! Wroci studio s13!

ten - 21 kwietnia 2015, 14:41:53 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Awans Zl,Termalica Spadek Belchatow,Piast

koko - 21 kwietnia 2015, 14:42:40 - *.static.ip.netia.com.pl
wołoś, tak jest problem, bo kasa z praw TV jest do podziału miedzy 20, a nie jak teraz między 16. to duży problem dla większości klubów

eleven - 21 kwietnia 2015, 14:55:03 - *.adsl.inetia.pl
awans Zagłębie L i Wisła P,spadek Bełachatów i Cracovia

Slasher - 21 kwietnia 2015, 15:00:15 - *.17.196.156
ja bym wolał system amerykański taki jaki jest w np NHL czy NBA. Do ligi zaprosiłbym 16 najbogatszych klubów. Podzielił na 4 dywizje wg regionów. Z drużynami z własnej dywizji 4 mecze , spoza dywizji 2 mecze w rundzie zasadniczej. A potem 8 najlepszych drużyn gra play off aż do finału.

Marcin - 21 kwietnia 2015, 15:14:15 - *.dynamic.chello.pl
@Slasher to jeszcze podbij zachodnią Ukrainę, Białoruś, Litwę, Kaliiningrad, dawne NRD i dawną Czechosłowację - wtedy to będzie miało sens.

jeck - 21 kwietnia 2015, 15:14:38 - *.dynamic.chello.pl
Troszkę zmodyfikowałbym ten regulamin i rozszerzył o punkty bonusowe po rundzie zasadniczej (po 30 kolejce) tzn ...3 pkt bonusowe dla lidera po 30 kolejce, 2pkt dla wicelidera....1 pkt. dla 3 zespołu...przy równej ilości punktów zespoły otrzymują taka sama ilość bonusów tzn np. 2 i 3 druzyna zdobyła w 30 kolejkach po 46pkt...obie dostaja po 2 pkty bonusowe a czwarta wówczas 1 pkt....Troche bylby bardziej doceniony wysiłek w rundzie zasadniczej!!!!

z - 21 kwietnia 2015, 15:19:53 - *.145.245.174
@jeck ciekawe rozwiazanie stosuje sie w Pucharze Meksyku (bo graja tam w grupach kazdy z kazdym) ze druzyna majaca lepszy bilans bezposredni w dwumeczu dostaje bonusowy 1 pkt wiec tez mozna cos by o tym pomyslec

judasz - 21 kwietnia 2015, 15:20:09 - *.ihelse.net
@jeck - i 10p bonusowych jak nazwa klubu zaczyna sie na L.

Warszawiak - 21 kwietnia 2015, 15:26:40 - *.warszawa.vectranet.pl
bez sensu z tym podziałem na grupy

Mach - 21 kwietnia 2015, 15:29:47 - *.94.213.9
Proponuje grac systemem z Gwadelupy. W koncu jak sie uczyc to od najlepszych!

Marcin - 21 kwietnia 2015, 15:30:16 - *.dynamic.chello.pl
Ludzie czy wy żartujecie? Jest jedno roziwązanie - 18 drużyn, żadnych pierdół typu play off tylko:
1) ograniczenie zarobków naszych zawodowców o 50%
2) praca od podstaw z juniorami - częśc z nich na minimum krajowym
3) patrzenie jak poziom podnosi się w mniej niż 5 lat!
Teraz to wszystko to jest taka marchewka na sznurku, żeby naszym zawodowcom za 80 tysięcy zł chciało się biegać. Oczywiście w Lidze Europy nie chce się biegać, więc ostatnio wszystko oprócz Legii odpada z amatorami.
A polski kibic płacze

cort - 21 kwietnia 2015, 15:31:43 - *.tktelekom.pl
@judasz - pełna zgoda, L-ka miałaby od razu oficjalnie przyznany bonus i sędziowie nie musieliby się już męczyć podczas meczów nad przekręcaniem jej przeciwników

miki - 21 kwietnia 2015, 15:35:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
będą jaja jak spadnie śnieg.
Chyba jest wysoka frekwencja w grudniu i lutym ;-)

Slav - 21 kwietnia 2015, 15:37:40 - *.centertel.pl
@Slasher. Jedna rzecz z NFL jest dobra. Jak bilety na mecz nie są sprzedane to nie pokazują go w TV. Otwartej oczywiście.

dsa - 21 kwietnia 2015, 15:42:52 - *.play-internet.pl
Proponuję wprowadzić następujący system rozgrywek : Po rundzie zasadniczej odebrać wszystkim klubom wszystkie zdobyte punkty i zaczynać ostatnie 7 kolejek od zera ale byłaby beka hahahahaha
W związku z tym, że wszystkie kluby miałyby taką samą ilość puntów o kolejności w tabeli decydowałaby kolejność alfabetyczna

dasda - 21 kwietnia 2015, 15:49:19 - *.play-internet.pl
Panie Boniek, Pan nadawał się kiedyś do kopania piłki ale nie do myślenia !!!!
1. Po co ten złodziejski system Ekstraklasy, który zmniejsza emocje ?
2. Dlaczego wszystkie mecze reprezentacji o punkty gramy w Warszawie ? Czy ktoś z poza Warszawy kto ciężko pracuje cały dzień nie ma prawa zobaczyć sobie eliminacji na żywo?
3. Dlaczego, aby móc sobie kupić bilet na mecz reprezentacji w przedsprzedaży muszę sobie założyć specjalne konto w promowanym przez Was Banku ?

MM - 21 kwietnia 2015, 15:59:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten system rozgrywek jest korzystny dla zespołów słabszych. To dzielenie punktów na pół, zaokrąglanie do góry. Nie motywuje to słabszych do wysilania się, a tym samym zaniża poziom rozgrywek.

MM - 21 kwietnia 2015, 15:59:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten system rozgrywek jest korzystny dla zespołów słabszych. To dzielenie punktów na pół, zaokrąglanie do góry. Nie motywuje to słabszych do wysilania się, a tym samym zaniża poziom rozgrywek.

ali - 21 kwietnia 2015, 16:18:30 - *.dynamic.gprs.plus.pl
W żadnej poważnej lidze nie ma takiego bałaganu i jakiegoś dzielenia punktów, w Niemczech, Anglii czy Hiszpanii to mieli dopiero ubaw. System musi być prosty. W Polsce przy takim klimacie powinno być w ekstraklasie 18 drużyn. Granie w grudniu czy lutym mija się z celem kto z kibiców chce w takim okresie chodzić na mecze. Można wprowadzić dodatkowo, gdy mecz kończy się remisem rzuty karne. Drużyna która wygrywa otrzymywałaby dodatkowo 1 punkt czyli 2 punkty to by zdecydowanie podniosło atrakcyjność meczy i możliwość strzelania rzutów karnych, bo z tym u naszych drużyn jest słabo.

Zenekovski - 21 kwietnia 2015, 16:44:08 - *.13.106.88
Widać Nikomu sie nie Dogodzi. Jest dobrze tak jak jest.

Marcin - 21 kwietnia 2015, 16:47:36 - *.dynamic.chello.pl
No właśnie nie jest za dobrze. Powinno być 18 drużyn, trzy spadają. No i inna mentalność "zawodowców"

A.c.q. - 21 kwietnia 2015, 17:00:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nawet całkiem, całkiem, mecz 1. vs 2. w 35. kolejce, pod koniec sezonu, ale gdy jeszcze raczej walka o tytuł nie będzie rozstrzygnięta. Całkiem niegłupio.

devlieger - 21 kwietnia 2015, 17:26:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pisałem już o tym wiele razy, powtórzę się jeszcze raz.
Ja widzę nietypowe rozwiązanie.
Po rundzie zasadnicze, zamiast podziału punktów, powinny być brane pod uwagę tylko mecze bezpośrednie z drużynami z danej grupy.
Wychodziłoby po 14 takich meczów dla każdego, potem gramy tak jak teraz. Nikt nie mógłby powiedzieć, że skradziono mu punkty. Mecze między czołowymi zespołami już w rundzie zasadniczej byłyby meczami o 6 punktów. Co więcej, to byłoby korzystne pod kątem pucharów, reprezentowałyby nas tam zespoły, które dobrze sobie radzą w meczach z czołówką ligi, nie zaś przypadkowe zespoły, które tylko nabijają punkty na słabeuszach.

mario - 21 kwietnia 2015, 17:31:05 - *.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Zgadzam się z kibicami,ktorzy uwazaja,ze ten system z dzieleniem punktów jest bez sensu i krzywdzi zespoly,ktore po rundzie zasadniczej powinny już konczyc sezon. Dawniej była taka liga w Polsce,ze grly kluby w większości 'swoimi' i był poziom. W europejskich pucharach graliśmy o wiele lepiej niż obecnie. Po co te maskarady z dzieleniem punktów. Mamy tak dużo druzyn w kraju,ze spokojnie na taki jak nasz związek piłkarski ekstraklasa moglaby skladac się z 18 druzyn,a kwestie licencji to my sami sobie w Polsce ustalamy. I sami tez układamy terminarze i ustalamy kryteria.tylko niektórym chce się zarabiać ponad stan tak jak np. pan Biszoft i wyciagac od kluby miliony dla siebie i znajomkow.

futbolista - 21 kwietnia 2015, 17:33:26 - *.bois.qwest.net
PZPN jest organem[tak jak w kazdym innym kraju]do
decydowania o rozgrywkach pilki noznej w POLSCE.i nic,ale to nic tu do gadania nie ma i nie bedzie
mial KIBOL.do KIBOLA,co wylacznie nalezy,to zjawiac
sie z biletem w zebach na KAZDYM meczu i z kultura
dopingowac.i to obie grajace druzyny.bez glupiego
podworkowego nacjonalizmu.ZROZUMIANO ??? to dobrze !

kott - 21 kwietnia 2015, 17:47:12 - *.siedlce.domtel.com.pl
natychmiast opatentowac, mamy polowe kwietnia a w wiekszosci lig na swiecie sa juz znani mistrzowie i spadkowicze, zarzadzajace ligami zwiazki krajowe nic nie mysla jak nasz prezes o zwiekszeniu atrakcyjnosci dla kibicow, wiec gdy sie dowiedza na pewno wprowadza taki sam swietny podzial na grupy... /ironia/

tomek - 21 kwietnia 2015, 17:48:34 - *.icpnet.pl
Czyli tak: jak będziemy mieli 18-zespołową ekstraklasę bez dzielenia punktów, to poziom od razu pójdzie w górę, a i mentalność zawodników od razu się zmieni XD Opamiętajcie się ludzie. Obecny system jest w porządku, bo zwiększa emocje przed podziałem na dwie grupy, a także przed finiszem sezonu. Więcej meczów to też więcej pieniędzy dla klubów. Nie jest też niesprawiedliwy, bo zasady są przejrzyste i powszechnie wiadomo, że warto osiągnąć szczyt formy tuż przed końcem sezonu

neni - 21 kwietnia 2015, 17:48:49 - *.play-internet.pl
Dalej jest problem z drużynami,które zajmą 6,7,8 miejsce w pierwszej fazie,bo mogą puszczać mecze...

sebinho - 21 kwietnia 2015, 18:04:36 - *.adsl.inetia.pl
Jeszcze mogliby baraże wprowadzić , mógłby grać 14 zespół ekstraklapy i 3 zespół 1 ligi.

wened - 21 kwietnia 2015, 18:12:32 - *.174.41.59
S13 to było coś

DENIS - 21 kwietnia 2015, 19:31:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ligę trzeba powiękrzyć i tyle w tym temacie

observer - 21 kwietnia 2015, 20:01:56 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@DENIS, ale rudy nie przyzna się do błędu, bo ta cała jego prezesura to jedna wielka pomyłka!!!

Zerro - 21 kwietnia 2015, 20:32:24 - *.dynamic-ww-2.vectranet.pl
Jakie by nie były decyzje i tak zawsze większość będzie narzekać...

pan piotr - 21 kwietnia 2015, 20:39:37 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Ja się dziwię, że Anglicy i Niemcy jeszcze tego systemu nie wprowadzili u siebie. Tych nudnych meczy o pietruszkę w Bundeslidze i Premier przecież nikt nie ogląda. Co za głąby!

mega - 21 kwietnia 2015, 20:40:26 - *.walbrzych.vectranet.pl
Najlepsze co mogli zrobić.System atrakcyjny do oglądania ekstraklasy bez względu na okres rozgrywek.Przenieść w takim samym zakresie do lig niższych. W 1 lidze o co teraz grają zespoły z miejsc 4-10.Nuda.Czas zmienić mentalność naszych grajków , system rozgrywek i ligi istnieją dla kibiców , a niektórym się wydaje , że kibic jest tylko dodatkiem.Brak atrakcyjności archaicznych 18 zespołowych lig sprawia , że w 1 i 2 lidze trybuny są puste.Ligi angielska , niemiecka i hiszpańska to inna bajka tam są pieniądze.

mario - 21 kwietnia 2015, 21:18:48 - *.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Dlaczego ma być nudno pod koniec rozgrywek w normalnej polskiej lidze? Gdyby od początku wiadomo było,ze dana druzyna ma do rozegrania x spotkan,to zawsze będzie dazyc do końca aby osiagnac swój cel,a tak to można poodpuszczac mecze bo i tak przecież jeszcze będą dodatkowe-te,po podziale punktów i zawsze cos tam można ugrac...To jest chory system! A jak komus już nudza się mecze o tzw."pietruszkę",to proponuje zmiane dyscypliny,gdzie sa play-offy,i gdzie np. 8 druzyna sezonu zasadniczego może wyeleminowac te z miejsca 1-go.

MikePL - 21 kwietnia 2015, 21:42:08 - *.31.215.218
Powiększyć ligę do 18 zespołów? OK, ale pod jednym warunkiem. W europejskich pucharach gra więcej niż 4 nasze drużyny. Teraz przy podziale marudzicie, że liga jest nudna bo zespoły 6-8 o nic nie grają. A przy lidze 18-zespołowej to po pierwszej części sezonu 2/3 ligi już o nic by nie grała, już widzę tę pasjonującą "walkę" o 5. miejsce, które NIC NIE DAJE, to dopiero byłaby padaka. Ja jestem za tym, aby zrobić krok w dół i 14 drużyn w Ekstraklasie, 39 spotkań, 2 najgorsze ekipy spadają do 1. Ligi.

dno - 21 kwietnia 2015, 23:28:05 - *.centertel.pl
bzdura jest te 7 kolejek ! taki zawisza moze miec ostatnie miejsce po sezonie zasadniczym i sie moze utrzymac jeszcze . to samo Legia ma np. 6pkt przewagi nad Lechem podzielą pkt i bedzie tylko dzielilo ich 3 pkt ! jeden mecz i LEch ma mistrza. BZDURA !!

Faraon - 22 kwietnia 2015, 0:02:59 - *.nette.pl
Zgadzam się z opinią MikePL.
Przerabialiśmy 18 zespołów w Ekstraklasie i jeśli dobrze pamiętam był problem z tzw. "środkiem tabeli" oraz (tu wiem, że pamięć mnie nie zawodzi) co sezon trafiali się słabeusze, których spadek był przesądzony na kilka tygodni przed końcem sezonu. A i wycofania się zdarzały.
Jeśli 18 drużyn a nie chcemy mieć środka tabeli (lub jak najmniejszy) to nie da rady obyć się bez jakieś formy dodatkowych meczów. Może na dole tabeli: spadek 17 i 18 a 13, 14, 15, 16 w barażach o trzecie spadkowe miejsce (czyli coś jak w Anglii, ale nie o awans a o utrzymanie). Na górze jakieś baraże o puchary?

Witkowski - 22 kwietnia 2015, 0:59:04 - *.150.156.163
@Faraon
Takie baraże o utrzymanie były przecież mniej więcej pod koniec komuny, spadały 15 i 16, w barażach grały 11-14 i 12-13. I chociażby słynny samobój Jojki, pierwszy w dziejach spadek Ruchu. Korupcja szalała. Zresztą jak dla mnie każde baraże w Polsce na takim szczeblu kojarzą się, niestety, z przeróżnymi aferami (Szczakowianka...), może dlatego nie ma ich od lat między Ekstraklasą i I ligą.

x - 22 kwietnia 2015, 2:18:06 - *.icpnet.pl
najbardziej bezsensowny jest podział puntów bo 30 meczy jest nieważnych a 7 to walka o wszystko. powinni po 1 rundzie zostawiać tyko punkty za zwycięstwa a usuwac te za remisy i każdy by walczył

wojtek - 22 kwietnia 2015, 7:02:28 - *.231.13.184.koba.pl
nic tak nie zaszkodziło lidze jak ten system zawodnicy kończą w czerwcu a zaczynają w lipcu gadają że przez to w pucharach będzie lepiej tumany i oszusty

@devlieger - 22 kwietnia 2015, 9:58:44 - *.static.ip.netia.com.pl
zaproponowałeś chłopie chyba najlepszy system ze wszystkich, jakie do tej pory proponowano. Podpisałbym się pod tym.

Witkowski - 22 kwietnia 2015, 10:50:25 - *.150.156.163
@devlieger
Tylko akurat przy takim scenariuszu w tym sezonie grupie spadkowej przewodziłaby samodzielnie... beznadziejna Cracovia, która ze słabymi wygrała u siebie wszystkie mecze.

Tomi - 22 kwietnia 2015, 12:10:12 - *.eimperium.pl
W Ekstraklasie powinno byc 18 druzyn 3 spadaja 4 walczy w barazach ,w 1 lidze 3 wchodza 4 w barazach i bylo by dobrze

falcao - 22 kwietnia 2015, 13:38:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do @ dasda Zapytaj sie gamciu Anglików dlaczego graja tylko na Wembley

psychiatra - 22 kwietnia 2015, 14:38:56 - *.adsl.inetia.pl
@futbolista - proszę bardzo do mojego gabinetu

futbolista - 22 kwietnia 2015, 18:36:34 - *.bois.qwest.net
ej psychiczny,ty chyba pomyliles sie z wyborem zawodu.a gabinetem ci winno byc wiezienie.PZPN,jak
kazdy zwiazek po wszystkich krajach,dzielic i rzadzic,a KIBOLSTWO tylko i wylacznie z biletami w
zebach i oglada kulturalna.co do lig pojemnosci,to
nie ich zwiekszenie przyniesie sukces,a wrecz odwrotnie,ich pomniejszanie.mniejsze ligi= sie wyzszy
poziom,lepsza konkurencja i ogromne oszczednosci,ktore moga wydane byc na super kopaczy.
i jeszcze laczenie sie w terenach klubow,zwlaszcza tych co cos soba znacza[a podworkowy nacjonalizm jest chory i nalezy sobie go z lbow wyplenic].
Extra=sie 14 druzyn.
I liga=sie 16 druzyn.
II liga=sie 16 druzyn.
4 grupy III lgi=sie po 14 druzyn.
IV liga w kazdym wojewodztwie po 12 druzyn.
i te powyzsze ligi powinny byc pod totalna kontrola PZPN-u.
nizsze ligi po wojewodztwach pod kontrola lokalnych zwiazkow i kazda z lig i klas powinna miec nie wiecej niz 12 druzyn.a KIBOLE nic w tym temacie do gadania,do nich nalezy obecnosc na meczach,by godnie zylo sie grajkom,trenerom,dzialaczom i ich wszystkich rodzinom.

goool - 22 kwietnia 2015, 18:57:36 - *.play-internet.pl
proponuje 14 zespołów w ekstraklasie trzy rundy 3x13 =39 bez dzielenia punktów pierwsza liga 20 zespołów 2x19=38spotkan, ekstraklasy spadek 14 13i12 pley off
,awans pierwszej ligi mistrz zespoly miejsc 2 -7 pley off o dwa miejsca zespołami ekstraklasy o gre w nowym sezonie spadek 19,20 miejsce 17,18 pley off zespołami z drugiej ligi,druga liga 20 zespołów awans dwa pierwsze i pley off 3-8 o gre w pierwszej lidze spadek 16-20 do trzeciej.przy tym systemie mamy walkę cały sezon podobny pley off jest w lidze holenderskiej i tam nie narzekają!!!!!!!

devlieger - 22 kwietnia 2015, 20:12:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
I co z tego? Widocznie jest lepsza od drużyn z którymi bezpośrednio biłaby się o utrzymanie skoro potrafiła je wszystkie ograć u siebie. Może ostatnio nie są w formie, ale to nie znaczy, że są najsłabsi i już powinni lecieć do 1. ligi, popatrzyłeś zbyt krótko.
Jedyne co bym do tego dodał to skromne premie punktowe za miejsce na koniec rundy zasadniczej.
Lider - 8 punktów, Wicelider - 7 ... 8 zespół - 1 punkt. Miałoby to o tyle sensu, żeby nie doszło do sytuacji w której pod koniec sezonu grałyby ze sobą ekipy, które są już pewne swojej przynależności do grup mistrzowskiej i spadkowej, byłby to mecz o pietruszkę. A w takim rozrachunku każdy punkt mógłby być na wagę złota w kontekście utrzymania no i nie marginalizowałby ogólnego dorobku w sezonie zasadniczym.
Opcja est naprawdę dobra, co najważniejsze, bardzo, bardzo sprawiedliwa i korzystna pod kątem pucharów o czym już wspomniałem. Chyba właśnie dlatego nikt w PZPN na to nie wpadnie.
A jeżeli nie chcą w ten sposób to polecam system jaki funkcjonuje w Izraelu. 14 zespołów, 26 meczów rundy zasadniczej, potem podział na dwie 7-zespołowe grupy, każdy z każdym mecz i rewanż, to daje 12 dodatkowych kolejek, łącznie 38.
Taki system wcale nie byłby nudny. Przykładowo, Zawisza miałby do rozegrania jeszcze 12 meczów z drużynami z dolnej połówki i w takim gazie, większość by wygrał, więc nawet pomimo większej straty, wszystko dałoby się uratować. Skoro narzekają, że kluby nie mają pieniędzy, nie spełniają wymogów licencyjnych. Obciąć ligę do 14 zespołów i grać w ten sposób.

Witkowski - 22 kwietnia 2015, 22:44:38 - *.150.156.163
@devlieger
To już chyba bardziej logiczne byłoby, gdyby zachować punkty z meczów z drużynami, z którymi już się nie zagra. Dlaczego mecze z połową ligi mają nie mieć w decydującej rozgrywce żadnego znaczenia?
Przy okazji – przegapiłem lepszy okres gry Cracovii w tym sezonie. Jako jedyna oprócz Ruchu cały czas jest poniżej 10. miejsca w tabeli...

Faraon - 22 kwietnia 2015, 23:56:18 - *.nette.pl
@Witkowski
Faktycznie, zapomniałem o tych barażach. Swoją drogą sprzedawać mecz o utrzymanie? Dla mnie raczej bez sensu. Mecz o nic to rozumiem - co nie znaczy, że pochwalam.
@futbolista
IV liga w kazdym wojewodztwie po 12 druzyn.
Ja uważam, że na poziomie województw to ZPN-y powinny decydować o kształcie rozgrywek dopasowując je do realiów panujących w danym województwie.

devlieger - 23 kwietnia 2015, 10:03:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Witkowski
Chociażby dlatego, że ta druga połowa ligi gra w zupełnie osobnych rozgrywkach o zupełnie inne cele.
W aktualnej sytuacji i tak mecze z połową ligi są marginalizowane, bo punkty dzielone na pół bez możliwości kolejnej konfrontacji.
Grupa spadkowa gra o spadek więc nie ma sensu jej mieszać w walkę o mistrzostwo. Nie twierdzę, że mój system jest idealny, ale sam powiedz, czy nie jest to bardziej sprawiedliwe niż dzielenie punktów? Oczywiście, że jest. Nikt nie odbiera nikomu ani pół oczka które wywalczył sobie w starciu z bezpośrednimi kandydatami do mistrzostwa czy pucharów. Skoro i tak dzielimy ligę grubą krechą, jedni grają o wszystko, drudzy grają o byt, to niczym strasznym ie byłoby obcięcie punktów z meczów z zespołami spoza swojej dywizji. Bo tak to trzeba nazwać. Grupę mistrzowską nie obchodzi spadkowa i vice-versa, nie widzę w tym absolutnie nic złego.

mario - 23 kwietnia 2015, 11:19:48 - *.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Ogolnie popatrzmy jak to się robi w Bundeslidze,tam nie ma chorych systemow,tylko proste zasady...a u nas jakies cyrki się dzieja jak zresztą niemal we wszystkich dziedzinach zycia,codziennie jakies afery i sensacje aby nie było za nudno.

devlieger - 23 kwietnia 2015, 12:21:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mario
Tylko, że u nas nie ma takich pieniędzy. Zobacz nad iloma klubami wisi topór komisji licencyjnej. Dodatkowo kluby Ekstraklasy nie chcą się dzielić pieniędzmi z praw telewizyjnych z 18 drużynami, wolą z 16. I w takim wypadku najlepiej byłoby zmniejszyć ligę do 14 zespołów i zagrać systemem jak w Izraelu, z bardzo klarownym podziałem na grupy, bez podziału punktów. Pieniądze dzielone byłyby na 14 zespołów, do rozegrania 38 spotkań. W teorii wszystko na plus, taki system musiałby wypalić.

Witkowski - 24 kwietnia 2015, 0:09:23 - *.150.156.163
Nie, teraz nie są marginalizowane mecze z połową ligi, tylko z całą ligą, to wielka różnica.
Dla mnie żadne z tych rozwiązań nie jest sprawiedliwe. Zresztą co to znaczy? Dla mnie sprawiedliwe to każdy z każdym po tyle samo razy za tyle samo punktów.
System izraelski jest dla mnie ekstremalnie głupi (choć nie do przebicia jest belgijski), jak można nazywać jeszcze ligą coś, gdzie dzieli się drużyny na dwie grupy o różnej liczbie zespołów, w jednej grupie są rewanże, w drugiej nie, różną liczbę spotkań gra mistrz i ostatnia drużyna...

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas