[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


29 lutego 2016, 14:33:48 - koofel
Okocimski KS wycofał się z II ligi

Z uwagi na trudną sytuację organizacyjno-finansową zarząd Okocimskiego KS-u Brzesko podjął decyzję o wycofaniu pierwszej drużyny z rozgrywek II ligi. Pismo w tej sprawie zostało już przesłane do PZPN.

W rundzie wiosennej klub reprezentować będzie drużyna rezerw, która występuje w tarnowskiej okręgówce.


źródło: Okocimski KS Brzesko

Olo - 29 lutego 2016, 14:36:09 - *.dynamic.gprs.plus.pl
He. Tragedia ! Jaki Klub Nastepny ? !

HJK - 29 lutego 2016, 14:37:07 - *.ssp.dialog.net.pl
legia

Marek - 29 lutego 2016, 14:37:30 - *.ssp.dialog.net.pl
Górnik Łęczna, podobno Bogdanka nie chce już finansować.

xxx - 29 lutego 2016, 14:38:07 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
za chwilę z 2 ligi nikt nie spadnie

k - 29 lutego 2016, 14:38:31 - *.rzeszow.mm.pl
Niech ten cały PIS weznie sie za PZPN !! Tak nie może być ......

do k - 29 lutego 2016, 14:43:46 - *.petrus.pl
Tylko co ma PZPN wspólnego z problemami poszczególnych klubów? Problem jest z finansowaniem, a nie centralnym związkiem.

WGWampirów - 29 lutego 2016, 14:45:42 - *.play-internet.pl
@Marek a następnie Zagłębie,Ruch i korona

ginter - 29 lutego 2016, 14:45:59 - *.146.128.196.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak PiS weźmie się za PZPN to będziemy mieli ligę między diecezjalną. Obatel będzie prezesem.

Kluczborcz - 29 lutego 2016, 14:54:20 - *.opole.hypnet.pl
MKS Kluczbork po sezonie to samo.

pwls - 29 lutego 2016, 15:05:48 - *.euro-net.pl
Co najwyżej PZPN winny tego, że zdecydował się na centralną II ligę, co na pewno nie ułatwia i tak trudnej sytuacji drużyn z tego szczebla...

noigit - 29 lutego 2016, 15:11:57 - *.play-internet.pl
Wreszcie wioski bankrutuja

kasia - 29 lutego 2016, 15:17:17 - *.mmpnet215.tnp.pl
co na kibice

Futi - 29 lutego 2016, 15:20:01 - *.133.8.9
Polonia Bytom nie ma kasy na spłatę długu u byłego zawodnika. Muszą spłacić 700 tys., bo jak nie to FIFA ich wykluczy z II ligi. Mało prawdopodobne, że znajdą tyle kasy, tym bardziej że nie jest to nawet połowa budżetu całej Polonii. Tylko cud może ich już uratować przed agonią. Z drugiej strony szefem FIFA został Łysy z UEFA , który przyjaźni się z Bońkiem. Jeżeli będzie miał szczere i dobre chęci to może jakoś pomoże Polonii.

kasia - 29 lutego 2016, 15:21:34 - *.mmpnet215.tnp.pl
co wrobice protec poczebny

Olo - 29 lutego 2016, 15:32:28 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Nastepna Bytovia. !

al - 29 lutego 2016, 15:47:34 - *.64-127.202.173.217.in-addr.arpa
@Kluczborcz Raczej nie, ostatnio zapłacili zus za listopad wiec maja jakieś tam wpływy

do Pwls - 29 lutego 2016, 15:51:36 - *.google.com (*.137.78.77)
Wioski to powinny grać w B klasie a nie grać w II lidze centralnej. Mogli lepiej założyć sekcje szachów. Wina PZPN jest taka, że jakim sposobem oni dostali licencję. No, ale zapewnie sobie kupili. Teraz wracają powoli wszyscy, gdzie ich miejsce

xxx z - 29 lutego 2016, 15:52:28 - *.play-internet.pl
Cna-Pack , Okocim i kasy nie mają w Brzesku co za kraj.

1976 - 29 lutego 2016, 16:20:04 - *.opera-mini.net (*.146.12.102)
Całkowice zgadzam sie z przedmowcami, ktorzy twierdza ze to wina klubu, zreszta innych tez ktore pchaja sie na wyrost do wyszych lig choc ich poprostu na to niestac. Zastanawia mnie tylko kto daje licencje klubom ktore nie przedstawiaja gwarancji finansowych wystarczajacych na rozegranie calego sezonu

dree - 29 lutego 2016, 16:48:49 - *.toya.net.pl
1976- wina klubów, ale wszystkich, bo to wszyscy doprowadzili do sytuacji, że grajek, który raz na rok kopnie piłkę prosto, dostaje chore pieniądze. Rozumiem, ze zarobki muszą być wysokie, jeśli w ogóle nie chcemy stracić kontaktu z resztą świata, ale niech dobrze zarabiają ci którzy na to zasługują, a nie dochodzi do sytuacji, że zawodnik, który na zachodzie znalazłby sobie miejsce dopiero w jakiejś 2-3 lidze, to u nas zarabia tak jak tam w ekstraklasie
Futi- weź już nie opowiadaj bajek. Fifa nie wtrąca się do tego co się dzieje z klubami na własnym podwórku, tutaj decyduje PZPN i jeśli oni zdecydują, że Polonii nie należy się miejsce w lidze, to tak będzie

kuziu - 29 lutego 2016, 17:06:19 - *.ostroleka.vectranet.pl
Chyba pora zastanowić się nad sensem ogólnokrajowej II ligi.

z - 29 lutego 2016, 17:40:54 - *.bb.sky.com
problemem jest wlasnie to ze kluby powinny gwarantowac aby dostac licencje nie funkcjonowanie na sezon ale powinny przedstawic plan finansowania na najblizsze 5 lat ! , nie potrzebnie przyznaje sei tzw warunkowe licencje, wymogi albo sie spelnia albo nie , tym sposobem pozbylibysmy sie tez finansowania z budzetow miasta i tylko kluby ktore byly by w stanie znalezc sponsorow mogly by grac wysoko , fakt ze zabilo by to wiele druzyn ale znaczaco poprawilo by poziom , a co do Brzeska nie rozumiem po co wycofali druzyne jak i tak beda grac rezerwy z okregowki to przeciez mogli dograc sezon rezerwowym skladem i nie poniesli by konsekwencji a kontrakty z podstawa mogli by rozwiazac za porozumieniem stron i juz a wcale sie nie zdziwie jak ci z rezerw beda grac lepiej jak niejeden z eklapy

mietek - 29 lutego 2016, 17:58:55 - *.ssp.dialog.net.pl
@pwls: W Anglii jakoś mają cztery poziomy centralne i żyją. A wiesz dlaczego? Bo bidoki tam nie wychodzą poza poziom pół-profesjonalny. Tylko u nas się leci na jakimś narkotycznym uniesieniu, gdy wioska nagle zaczyna wygrywać. Potem jest awans i ból wiadomo czego, jak się okazuje, że nie ma hajsu na utrzymanie. W ubiegłym sezonie Formacja Mostki z dolnośląskiej III ligi przynajmniej potrafiła powiedzieć wprost - nie mamy kasy na II ligę i nie przystępujemy do baraży. Takie to trudne?

Dyzma - 29 lutego 2016, 18:02:19 - *.radom.vectranet.pl
@mietek - dokładnie
jeden, dwa sezony i długi nie do spłaty

mietek - 29 lutego 2016, 18:02:40 - *.ssp.dialog.net.pl
@Admin: Małe pytanko. W tabeli II ligi przesunęliście Okocimskiego na ostatnie miejsce. Ale z kolei w terminarzu nie "odwołaliście" ich meczy wyjazdowych. Czy to oznacza, że rezerwy z okręgówki mają plan jeżdżenia na mecze wyjazdowe?

BI - 29 lutego 2016, 18:06:04 - *.ccp.pl (unknown)
Z PZPN-em już paru ministrów walczyło. Jeden dostał kulkę w łeb, drugi siedzi w pierdlu, trzeciego wybronił Donald przed pierdlem.

derock - 29 lutego 2016, 18:06:06 - *.dab.02.net (*.68.129.22)
Problem w tym, że na całym Świecie przeholowali z kasą w piłce nożnej. Uwazam, że za gwiazdy też się grubo za dużo płaci. Na Świecie tyle biedy. Nie ma kasy na inne sporty wymagające tyle samo wysiłku i wyrzeczeń co piłka nożna a oni płacą tyle kasy kopaczom. Czym się różni Wlazły, Kurek od swoich odpowiedników-gwiazd w piłce nożnej? Jako sportowiec niczym. Paranoja. Piłce nożnej potrzebna jest dewaluacja pieniedzy. Tyle w temacie. Kopa światowej kasy ginie na kontach zawodników z najwyższej półki. Kluby obracają fizycznie nie istniejącymi pieniędzmi. Handlują piłkarzami na bazie obietnic gwarancji, kredytów, czeków i debetów. Straciło to pewną logikę. Barcelona i Real bazują na starej tradycji a nie faktycznym stanie. Hiszpania przeżywa kryzys a te kluby rozkwit. Paranoja. Zaznaczam, że jestem fanem piłki nożnej, ale widzę też paranormalne myślenie włodarzy rządzących tym sportem.

dhz - 29 lutego 2016, 18:08:18 - *.198.177.88
A gdzie jest napisane, że trzecia liga musi być zawodowa?... Tylko mi nie piszcie, że ,,w innych krajach''...

f - 29 lutego 2016, 18:16:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To czy liga ogólnokrajowa czy nie to nie ma znaczenia. Nie licząc klubów z północy reszta ma bliskie wyjazdy bez większego wpływu na ich budżety.

Adam - 29 lutego 2016, 18:24:07 - *.146.135.62.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Z pierwszej ligi wycofał się Dolcan. Z tego co kojarzę zgodnie z regulaminami mogą w przyszłym roku zagrać dwie klasy rozgrywkowe niżej. Czy ta? Jakie jest prawdopodobieństwo., że Dolcan Tak zrobi. W 3 lidze tłok.

pwls - 29 lutego 2016, 18:25:16 - *.euro-net.pl
@mietek, W Anglii nawet mają 5 szczebli centralnych (z czego 4 profesjonalne) i chce tylko zauważyć, że gdyby zrobić przesiew klubów, których organizacja nieodpowiada standardom danej klasy rozgrywkowej, to pewnie ponad połowę klubów na szczeblu centralnym trzeba by było degradować. Poza tym, problem dotyka również zespoły z większych ośrodków jak Kielce czy Olsztyn. Problemem jest w tym przypadku uzależnienie od pieniędzy publicznych i brak możliwości dywersyfikacji źródeł dochodów.

obserwator - 29 lutego 2016, 18:26:04 - *.fiberway.pl
Reszta meczy Okocimskiego będzie najprawdopodobniej traktowana jako walkower dla drużyny przeciwnej.

Jaco - 29 lutego 2016, 18:29:51 - *.lomza.vectranet.pl
Na cholerę ta druga liga wymyślają jakieś ligi kiedyś była pierwsza druga liga i tak dalej a teraz ekstraklasa która z ekstra ma mało wspólnego pierwsza liga która tak naprawdę jest drugą druga jest trzecią pogubić się można wszystko tylko po to żeby PZPN nabijał kasę wszysto niby profesjonalnie a poziom Polskiej ligi mierny co drugi klub jest na skraju bankructwa niedługo nie będzie komu grać w tych ligach zgroza po cholerę komu ta druga liga nie rozumiem ludzka głupota nie zna granic szkoda tylko tych klubów które się tam pchają ani to prestiż ani jakiś wielki progres a tylko ogromny wydatek a potem bankructwo może zmienić nazwę 2 ligi na bankrut
ligę

mietek - 29 lutego 2016, 18:37:07 - *.ssp.dialog.net.pl
@pwls: A czy dla klubów takim wielkim problemem jest przyznanie wprost - nie stać nas na awans i rezygnujemy? Po co się pchają ligę wyżej? Nagle im się wydaje, że sponsorzy zaczną walić drzwiami i oknami i będą mieli złote góry? Dlatego jeszcze raz przywołam przykład Formacji Mostki. Albo z innej grupy III ligi - Hutnika Nowa Huta. Tam wprost mówią, że max na co klub stać finansowo to obecnie III liga. I nie pchają się na siłę wyżej, mimo iż sportowo MOŻE (a nie na pewno) by i dali radę. Przyznanie się z honorem, że jest się za krótkim "na salony" nic nie kosztuje, a wiele może uratować. A jeśli klub jest uzależniony od publicznych pieniędzy... No to sorry Winnetou - zwijamy zabawki i idziemy się bawić do mniejszej piaskownicy. Koniec z bylejakością, bo może "jakoś to będzie".

mietek - 29 lutego 2016, 18:40:19 - *.ssp.dialog.net.pl
@pwls: I powiem Ci jeszcze, że w kwestii organizacji rozgrywek powinniśmy właśnie naśladować te kraje od nas piłkarsko silniejsze. Bo na arenie europejskiej leją nas coraz więksi amatorzy. A zawsze mamy wybujałe ambicje...

Marcin - 29 lutego 2016, 18:46:24 - *.opera-mini.net (*.254.192.174)
Uwarzam ze powinni dograc sezon chocby juniorami,a koszty meczy wyjazdowych powinien wziasc na siebie pzpn

LEO - 29 lutego 2016, 18:49:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
[*]

Jaco - 29 lutego 2016, 18:55:35 - *.lomza.vectranet.pl
Mietek skoro nie stać ich na drugą ligę to skąd mają licencje kto im dał przecież trzeba spełniać jakieś wymogi licencyjne nie rozumiem co za przyjemność oglądać mecze swojego klubu w którym nie ma nawet jednego wychowanka wszystko najemnicy którzy za groszę grać nie chcą ale cóż druga liga a przepraszam druga tylko z nazwy a potem płacz i zgrzytanie zębów

rada - 29 lutego 2016, 19:30:24 - *.28.176.30
W Brzesku OKS może zastąpić Klub Parafialny Jakub

robo55 - 29 lutego 2016, 19:37:29 - *.dynamic.chello.pl
Błędy PZPN-u wychodzą na jaw aż nadto. Jeszcze 3 ligę zróbcie centralną, a nie będzie jej w ogóle. Koszty jeżdżenia po całej Polsce, aby rozegrać mecz niszczą kluby, które nie mają mocnych i trwałych sponsorów. Dwie grupy 2 ligi i 4 grupy 3 ligi były ok. Więcej młodych miało szanse zaistnieć, a nie tasowanie zgranych 30 letnich kopaczy bez przyszłości, po tych samych klubach + zaciąg miernot z zagranicy.

qqryq - 29 lutego 2016, 19:37:32 - *.dynamic.chello.pl
Kiedyś przestały istnieć takie klubiki jak MILIARDER Pniewy, GROCLIN Grodzisk Wlkp, GAWIN Królewska Wola, AMICA Wronki, FLOTA Świnoujście czy AMICA Wronki.
Teraz zbankrutowały DOLCAN Ząbki i OKOCIMSKI KS a ledwo dyszy OLIMPIA Zambrów.
To samo czeka takie klubiki jak NIECIECZA, GÓRNIK Łęczna, CHOJNICZANKA, BYTOVIA, MKS Kluczbork, ROZWÓJ Katowice, PUSZCZA Niepołomice, LEGIONOVIA Legionowo, BŁĘKITNI Stargard, NADWIŚLAN Góra, GRYF Wejherowo.

PogSz - 29 lutego 2016, 19:45:10 - *.7-1.cable.virginm.net
W Anglii jest piec poziomow centralnych bo tam na 3 czy 4 lige przychodzi wiecej ludzi na mecze niz u nas w 1 lidze. U nas nie wiadomo jakie wymagania stawiane dla 2 ligi a na meczu 300 - 500 ludzi. Gdzie tu sens?
Jakby ludzie u nas zaczeli chodzic na mecze to moze tez by sie cos zmienilo na lepsze, ale u nas tylko internetowi malkontenci.

Marcin - 29 lutego 2016, 19:48:48 - *.opera-mini.net (*.254.192.174)
Winny jest pzpn ktory przyznal im licencje,a znal problemy klubu bo Okocimski to nie beniaminek ale spadkowicz z przed dwoch sezonow.Wystarczylo wprowadzic ograniczenia w wysokosci kontraktow moze nie w tym sezonie ale w poprzednim

matix - 29 lutego 2016, 19:49:08 - *.dynamic.chello.pl
Z jednej strony to jest naturalna selekcja. Nagle radnym i prezydentom miast coś stuka do łba i przestają finansować klub. A jak wiadomo w ogromnej większości to kasy miejskie finansują kluby. No i co im można zrobić ? Na początku roku uchwalają budżet na rok 2016 bez finansów dla klubu i teraz wychodzą takie kwiatki.

łysy od ku - 29 lutego 2016, 20:32:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja bym zrobil 4 II ligi podzielil Polske na 4 cwiartki i niech sobie graja..... 3 liga kasy brak, zainteresowania brak, a oni jezdza po calej Polsce a skad kasa???

@qqryq - 29 lutego 2016, 21:09:42 - *.mmpnet215.tnp.pl
Nieciecza zbankrutuje? Prosze cie...

JI - 29 lutego 2016, 21:10:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Olsztyn lada moment albo dogra i odrazu spadek do okregówki po sezonie(KASY BRAK)perspektyw nie widac.

Jaki Budże - 29 lutego 2016, 21:11:55 - *.dynamic.kabel-deutschland.de
Może ktoś mi na pisać jakie budżety są w klubach 2 ligi? Mniej więcej.

jubi - 29 lutego 2016, 21:18:46 - *.85-237-181.tkchopin.pl
teraz jeszcze czas na Polonię Bytom!

Waldhofer - 29 lutego 2016, 21:36:50 - *.dynamic.chello.pl
@qqryq SOKÓŁ Pniewy, DYSKOBOLIA Grodzisk Wlkp, BŁĘKITNI Wronki, FLOTA Świnoujście istnieją i mają się dobrze Pozdrawiam.

Tom - 29 lutego 2016, 21:36:55 - *.dynamic.mm.pl
Biedne kluby mają około Pół-Bańki...

jarek - 29 lutego 2016, 21:40:38 - *.skybroadband.com
zawisza na 100

1976 - 29 lutego 2016, 21:45:57 - *.opera-mini.net (*.146.136.78)
Takie jest prawo rynku jeden przebija drugiego, i nic na to nie poradzisz, bo jak chcesz gdzies zaistniec to musisz na takie warunki płacowe przystac, bo jak nie dasz to ktos ci go podbierze. Ty tez jak masz na Poloneza nie kupisz Mercedesa. I nawet nie spogladasz na ta marke aut na ktore cie nie stac. Tak samo powinny robic kluby, gramy w takiej lidze na ktory nas stac. A to ze druga liga jest droga do utrzymania to bardzo dobrze bo nie moze grac w tej lidze przypadkowy klub bez kasy, bo i poziom takie kluby zanizaja sportowy gdyz zatrudniaja tanich piłkarzy ktorych poziom przerasta.

matix - 29 lutego 2016, 22:37:29 - *.dynamic.chello.pl
To dopiero pierwszy sezon w II ligi w takiej formule. Trzeba jeszcze ze dwa lata, aby wyciągać jakieś wnioski z takiej organizacji rozgrywek.

Rks - 29 lutego 2016, 22:50:37 - *.opera-mini.net (*.146.128.114)
Regulamin jest niesprawiedliwy powinny być anulowane wyniki z jesieni a tak zagrali dwa mecze rewanżowe i pech że wygrali z Rakowem rewanż a hnni dostaną walkowery ale jesteśmy mocni damy rade

Jaco - 29 lutego 2016, 23:00:22 - *.lomza.vectranet.pl
1976 chłopie o czym ty piszesz jaki poziom 2 liga wcale nie lepszy poziom od czołowych 3 ligowców tylko koszty utrzymania zespołu wyższe tak jak pisałem 2 liga to tylko chasła marketingowe pzpnu ekstraklasa to oddzielny twór a PZPN musi mieć zastrzyk gotówki ztąd pierwsza liga która jest drugą a druga jest trzecią ktoś próbuję nas porównać do Angli ludzie nam jeszcze dużo brakuje do takiej Ukrainy Rumuni a nawet Białorusi nie wystarczy 1 ligi zmienić na ekstraklasa a 2 na 1 a wy tu wypisujecie o Anglii ogarnijcie się nasza liga to dno i taka jest prawda reorganizacji dla frajerów szkoda Okocimskiego że dał się w to wciągnąć wole mój klub grający w 4 lidze chłopakami z mojego miasta niż mieli by 2 sezony grać w 2 lidze a nasi wychowankowie nie mieli by szansy zaistnieć

miki - 29 lutego 2016, 23:10:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@PogSz - to, że tam na 4 ligę przychodzi więcej niż czasem u nas na eksttraklapę - to oczywiste....
ale ceny biletów w 4 lidze to pewnie ok 10 funtów za mecz......
czyli poza Legią - drożej niż w Polsce.....
no cóż polska piłka klubowa nie jest wiele warta

miki - 29 lutego 2016, 23:28:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
no ale ludzie bez cudów.
w lidze są 3 zespoły z północnozachodniej Polski,
a reszta to wschód raczej południowy.
Więc praktycznie poza wyprawą do Zębrowa,
w zasadzie całą resztę można zrealizować porannym wyjazdem i nocnym powrotem.
I powiedzmy 4 noclegami w sezonie (nie dotyczy tych zespołów z północy).
więc nie cudujcie, że to takie drogie....
moim zdaniem wszystkie wyjazdy zamknął się w kwocie 150 tys zł za sezon (nie dotyczy północy).
Więc nie cudujmy.

Marcin - 1 marca 2016, 5:06:05 - *.opera-mini.net (*.254.193.22)
Koszty dla klubow z poludnia Polski na polnoc razem z noclegami to gora 100 tys na sezon.w lidze powinny byc ograniczenia wysokosci kontraktow.niektore kluby dostaja dotacje ktora rowna jest budzetom klubow z pierwszej ligi co jest chore.wiecie ile w kwietniu zeszlego roku miasto dalo rakowowi po wygraniu meczu ze stala mielec?ponad 800 tys zl i gdzie jest obecnie rakow?kolejny sezon w II lidze.taki oto przykladzik

Resoviak - 1 marca 2016, 9:17:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rzeszów,01,03,2016 rok dziś jest wtorek
Resoviak do k - 29 lutego 2016, jeśli PiS weźmie się za PZPN Polska może być wykluczona z Mistrzostw Europy na 100%. Tak się stanie jak PiS weźmie się za PZPN! Przypomnij sobie jak władza rządząca dawała do PZPN komorników?

K.s. - 1 marca 2016, 9:52:09 - *.CNet.Gawex.PL
To jest wina reform PZPN! Druga liga powinna być podzielona na cztery grupy plus najmocniejsi z trzecich lig.

Marcin - 1 marca 2016, 10:18:32 - *.opera-mini.net (*.254.129.97)
Ja tam do reformy nie ma nic wrecz przeciwnie jestem zadowolony.wina lezy po stronie pzpn gdyz widza mozliwosci finansowe klubow,zrodla finansowania i powinien wszesniej na to reagowac ograniczajac wydatki klubu.z drugiej strony dla takiego pzpn wziecie na swoj garnuszek w rundzie jednego czy dwoch klubow sypiacych sie z ligi centralnej to nie jest spory wydatek (nie mam tu na mysli wyplacania premi czy kontraktow) ale oplacenie kosztow wyjazdow czy kosztow sedziowskich,delegata w przypadku brzeska to max 100 tys zl

qqryq - 1 marca 2016, 13:42:39 - *.dynamic.chello.pl
@K.s. / To nie wina reformy tylko nieodpowiedzialnego rozpasania budżetowego wielu klubów z małych miasteczek. To co się stało z Dolcanem czy Okocimskim to naturalna selekcja. Aby rozwijać się jako klub nie potrzebujesz ogromnych pieniędzy tylko dobry pomysł, poważni zarządcy u sterów i co najważniejsze wielu oddanych kibiców czego bardzo dobrym przykładem jest ZAGŁĘBIE Sosnowiec. Na miejsce Dolcanu czy Okocimskiego jest wiele innych klubów grających np. w 3 lidze które posiadają tak oddanych kibiców i/lub stadiony przygotowane nawet na 1 LIGĘ a są to kluby: GÓRNIK Wałbrzych, KS Polkowice, KS STILON Gorzów Wlkp, KAROKONOSZE Jelenia Góra, WARTA Poznań, KKS 1925 Kalisz, ELANA Toruń, MOTOR Lublin, LUBLINIANKA Lublin, RESOVIA 1905 Rzeszów, STAL Rzeszów, ŚWIT Nowy Dwór Mazowiecki, POLONIA Warszawa, ŁKS Łódź, BROŃ Radom, KSZO 1929 Ostrowiec Świętokrzyski, HUTNIK Nowa Huta (Kraków), UNIA Tarnów, ODRA Opole, OLIMPIA Elbląg, SOKÓŁ Ostróda, ŁKS 1926 Łomża, BAŁTYK Gdynia, GWARDIA Koszalin.
A system rozgrywek w Polsce powinien wyglądać następująco:
EXTRAKLASA - ogólnokrajowa - 18 zespołów
1 LIGA - ogólnokrajowa - 18 zespołów
2 LIGA - ogólnokrajowa - 18 zespołów
3 LIGA - 4 grupy x 18 zespołów
4 LIGA - 8 grup x 18 zespołów
1WSZA WOJEWÓDZKA LIGA - 16 grup x 18 zespołów
Ligi niższe w gestii wojewódzkich ZPN

antyBoniek - 1 marca 2016, 14:36:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepszy byłby system rozgrywek na wzór Hiszpanii:
18 zespolow w Ekstraklasie bez idiotycznego podzialu punktow
18 w I lidze (moze 20)-> zaostrzenie przepisow licencyjnych i gra do grudnia jak w Ekstraklasie. Poczatek rozgrywek koncowka lutego. Teraz ta liga jest malo powazna z tak dluga przerwa.
Centralizacja praw Ekstraklasy i pierwszej ligi
4 x po 18 w II lidze (taki sam system barażów o awans jak w Hiszpanii)
III liga 8 grup tak jak teraz lub 16 grup wojewodzkich po 18 zespolow
II liga centralna jest bez sensu. Teraz jeszcze PZPN niszczy III ligę i bedzie kolejna faza bankructw. Kibicow grzeja mecze z lokalnymi rywalami, a nie z wioskami z drugiego konca PL

qqryq - 1 marca 2016, 14:50:39 - *.dynamic.chello.pl
@antyBoniek / Nie zgadzam się z Twoją opinią. W Anglii ogólnokrajowych jest 4 ligi od Premiership do League Two. Dzięki temu w Premiership i Championship nie grają przypadkowe zespoły. Musisz zdawać sobie sprawę że za niedługo polska 1 LIGA również będzie funkcjonowała jako rozgrywki zawodowe (jak obecnie EXTRAKLASA) i 2 LIGA będzie funkcjonować jako rozgrywki półprofesjonalne. A gdyby nie było 2 LIGI ogólnokrajowej tylko podzielonej na 4 grupy to wtedy przeskok dla wielu zespołów byłby zbyt duży i po zwycięstwie swojej ligi zespoły rezygnowałyby z awansu - przykład z ubiegłego sezonu zwycięzca 3 LIGI Dolnośląsko-Lubuskiej FORMACJO PORT 2000 Mostki.

m - 1 marca 2016, 18:16:50 - *.net.media.pl
po to 2 liga jest ogólnokrajowa żeby zostali najmocniejsi, nie stać cię nie pchaj się wyżej, albo graj za tyle co masz

StalM71 - 1 marca 2016, 20:10:16 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorki, ale taka jest prawda, że kasa już dawno zabiła sport. Dlatego mam małe słowa pocieszenia dla kibiców bankrutujących klubów. Wasze kluby przegrały finansowo a nie sportowo! Małe pocieszenie ale takie są fakty. Odkąd zaczęły się kontrakty, transfery, naturalizacje, pojawili się agenci i różnej maści menedżerowie, czysty sport się skończył. Nie liczy się szkolenie, organizacja, przywiązanie do regionu czy barw klubowych. TYLKO KASA. Czasem jakiś lokalny pseudo przedsiębiorca czy inny kandydat na wójta się chce wypromować i wyciąga z dziwnych źródeł kasę na 2-3 sezony a potem to już otrzeźwienie i jazda w dół. Przykre ale prawdziwe. A PZPN niestety swoimi pomysłami taką filozofię popiera, tyle, że w przypadku biednej Polski raczej zdobycia przez reprezentację mistrzostwa świata czy przez klub pucharu europejskiego to nigdy nie zagwarantuje.

bvb09 - 1 marca 2016, 20:45:42 - *.adsl.inetia.pl
system ligowy powinien wyglądać tak:
Ekstraklasa-18 zespołów
15-Baraż
16-18-Spadek
2LIGA-18 zespołów
1-3-Awans
4-Baraż
...
15-Baraż
16-18-Spadek
3LIGA-18 zespołów
1-3-Awans
4-Baraż
...
15-18-Spadek
4Liga(4 grupy)-16 zespołów
1-Awans
...
14-16-Spadek(11-13mozliwy spadek)
5Liga(Liga regionalna-16 grup)-16 zespołów
1-Awans
6Liga(Liga okręgowa)
7Liga(A klasa)
8Liga(B klasa)
9Liga(C klasa)
PUCHAR POLSKI
1 runda(64 zespoły):
rozstawieni-18 zespołów z ekstraklasy oraz 14 zespołów z 2 ligi
nierozstawieni-4 zespoły 2 ligi, 6 zespołów 3 ligi,16 zwycięzców pucharów regionalnych oraz 6 zespołow z kwalfikacji z 3 ligi(wyłoni ich jeden mecz po zakonczeniu sezonu rozstawieni 7-12 nierozstawieni 13-18 moze byc to losowanie albo 7 z 18, 8 z 17 itd.)
2 runda(32 zespoły)
3 runda(16 zespołów)
1/4(8 zespołów)
1/2(4 zespoły)
finał(2 zespoły)
za kazdym razem jeden mecz, finał oczywiscie na narodowym

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas