[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


19 kwietnia 2017, 16:27:28 - mogiel
Analiza Lotto Ekstraklasy po 29. kolejce

Na kolejkę przed końcem sezonu zasadniczego w Lotto Ekstraklasie poznaliśmy pięciu uczestników grupy mistrzowskiej. O pozostałe trzy miejsca walczy kolejne pięć zespołów.

Co wiadomo

Oto rozstrzygnięcia w sezonie zasadniczym, które już zapadły:

- Jagiellonia i Legia zapewniły sobie miejsce w czołowej trójce.
- Lechia może zająć miejsca od 1. do 4.
- Lech będzie 3 lub 4.
- Jagiellonia, Legia, Lechia i Lech w pierwszych trzech kolejkach fazy finałowej na pewno zagrają kolejno u siebie, na wyjeździe i u siebie.
- Wisła zapewniła sobie 5. miejsce i w związku z tym na pewno w rundzie finałowej zagra na wyjazdach - w Białymstoku i Warszawie.
- O miejsca w grupie mistrzowskiej walczą Pogoń, Bruk-Bet Termalica, Korona, Wisła Płock i Zagłębie.



Czwarty sezon ESA37

Jest to już czwarty sezon, w którym Ekstraklasa jest rozgrywana systemem ESA37. Do tej pory tylko trzem zespołom udało się cztery razy zakwalifikować do grupy mistrzowskiej - są to Legia, Lech i Lechia. Może do tego grona dołączyć Pogoń. Z kolei Korona może być - jedynym już - zespołem, któremu uda się po raz czwarty zagrać w grupie spadkowej.



30. kolejka - 22 kwietnia, 18:00

Zagłębie Lubin - Śląsk Wrocław                33% 26% 41%
Lech Poznań - Ruch Chorzów                    51% 28% 21%
Górnik Łęczna - Wisła Kraków                  39% 26% 35%
Korona Kielce - Bruk-Bet Termalica Nieciecza  70% 18% 12%
Piast Gliwice - Jagiellonia Białystok         14% 17% 69%
Arka Gdynia - Wisła Płock                     37% 22% 41%
Cracovia - Legia Warszawa                     20% 21% 59%
Pogoń Szczecin - Lechia Gdańsk                58% 24% 18%

Prowizoryczny terminarz kolejek 31-37 ułożony na podstawie aktualnego stanu tabeli jest dostępny TUTAJ.



Walka o ósemkę

Pogoń               39  Lechia (d)
Bruk-Bet Termalica  39  Korona (w)
Korona              39  Bruk-Bet Termalica (d)
----------------------------------------------
Wisła Płock         38  Arka (w)
Zagłębie            38  Śląsk (d)



POGOŃ zagra w grupie mistrzowskiej, jeśli:

- wygra
LUB
- zremisuje, a Zagłębie nie wygra
LUB
- zremisuje, a Wisła Płock nie wygra
LUB
- z trójki Zagłębie, Bruk-Bet Termalica, Wisła Płock przegrają co najmniej dwa zespoły
LUB
- Wisła Płock przegra, a Zagłębie i Bruk-Bet Termalica zremisują i Pogoń zachowa korzystniejszy bilans bramek od Zagłębia

BRUK-BET TERMALICA zagra w grupie mistrzowskiej, jeśli:

- wygra
LUB
- zremisuje oraz zajdą co najmniej dwa przypadki spośród trzech:
a) Zagłębie nie wygra
b) Wisła Płock nie wygra
c) Pogoń przegra
LUB
- Zagłębie i Wisła Płock przegrają

KORONA zagra w grupie mistrzowskiej, jeśli:

- wygra
LUB
- zremisuje, a Zagłębie nie wygra
LUB
- zremisuje, a Wisła Płock nie wygra
LUB
- zremisuje, a Pogoń nie wygra
LUB
- zajdą co najmniej dwa przypadki spośród trzech:
a) Zagłębie przegra
b) Wisła Płock nie wygra
c) Pogoń przegra
LUB
- Zagłębie i Wisła Płock zremisują
LUB
- Zagłębie zremisuje, a Pogoń przegra

WISŁA PŁOCK zagra w grupie mistrzowskiej, jeśli:

- wygra
LUB
- zremisuje oraz zajdą co najmniej dwa przypadki spośród trzech:
a) Zagłębie nie wygra
b) Bruk-Bet Termalica przegra
c) Pogoń przegra

ZAGŁĘBIE zagra w grupie mistrzowskiej, jeśli:

- wygra, a Wisła Płock nie wygra
LUB
- wygra, a Pogoń nie wygra
LUB
- wygra, a Korona zremisuje z Bruk-Betem Termalicą
LUB
- zremisuje, a Bruk-Bet Termalica i Wisła Płock przegrają
LUB
- zremisuje, a Bruk-Bet Termalica i Pogoń przegrają
LUB
- zremisuje, a Korona i Wisła Płock przegrają
LUB
- zremisuje, Korona zremisuje z Bruk-Betem Termalicą, a Pogoń i Wisła Płock przegrają i Zagłębie odrobi stratę w bilansie bramek do Pogoni

Tabela wariantów

=================================================
POGLGD KORBBT ARKWPL ZAGSLA    AWANS
=================================================
   1                           Pogoń
   X                   X2      Pogoń
   X            1X             Pogoń
          1             2      Pogoń
          1      1             Pogoń
                 1      2      Pogoń
          X      1      X      Pogoń (*)
-------------------------------------------------
          2                    Bruk-Bet Termalica
          X     1X     X2      Bruk-Bet Termalica
   2      X     1X             Bruk-Bet Termalica
   2      X            X2      Bruk-Bet Termalica
                 1      2      Bruk-Bet Termalica
-------------------------------------------------
          1                    Korona
          X            X2      Korona
          X     1X             Korona
  X2      X                    Korona
                1X      2      Korona
   2            1X             Korona
   2                    2      Korona
                 X      X      Korona
   2                    X      Korona
-------------------------------------------------
                 2             Wisła Płock
          1      X     X2      Wisła Płock
   2             X     X2      Wisła Płock
   2      1      X             Wisła Płock
-------------------------------------------------
                1X      1      Zagłębie
  X2                    1      Zagłębie
          X             1      Zagłębie
          1      1      X      Zagłębie
   2      1             X      Zagłębie
          2      1      X      Zagłębie
   2      X      1      X      Zagłębie (*)
=================================================


(*) zdecyduje bilans bramkowy Pogoni i Zagłębia (aktualnie Pogoń ma cztery bramki przewagi)



Szanse na poszczególne miejsca

============================================================================
                    1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16  gr.mist.
============================================================================
Jagiellonia        78 20  2  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -    100%
Legia              21 75  4  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -    100%
Lechia              0  5 36 58  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -    100%
Lech                -  - 58 42  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -    100%
Wisła               -  -  -  -100  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -    100%
Korona              -  -  -  -  - 73  9 10  6  2  -  -  -  -  -  -     92%
Pogoń               -  -  -  -  - 17 53 18 10  1  -  -  -  -  -  -     88%
Wisła Płock         -  -  -  -  -  3 20 30 24 23  -  -  -  -  -  -     53%
Zagłębie            -  -  -  -  -  1 11 24 19 45  -  -  -  -  -  -     36%
Bruk-Bet Termalica  -  -  -  -  -  5  8 18 41 28  -  -  -  -  -  -     31%
Śląsk               -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 74 19  6  1  0  -      0%
Cracovia            -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 12 34 40 14  1  -      0%
Arka                -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  8 28 16 21 19  8      0%
Piast               -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  4 10 23 28 27  8      0%
Ruch                -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  3  9 15 25 43  5      0%
Górnik Łęczna       -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 11 10 79      0%
============================================================================

Podano procent szans na zajęcie danego miejsca przez dany zespół.
Wartości procentowe zostały zaokrąglone do liczb całkowitych.
Znak "-" oznacza zdarzenie niemożliwe.



Kto z kim i gdzie w fazie finałowej

W poniższej tabeli przedstawiamy procentowe szanse na odbycie się danego meczu. W poziomie podano gospodarzy spotkań, zaś w pionie gości. Szanse te są podane w zaokrągleniu do pełnych punktów procentowych i bez rozróżnienia na grupę mistrzowską i spadkową.

===========================================================================
            ARK BBT CRA GLE JAG KOR LPO LGD LEG PIA POG RCH SLA WIS WPL ZAG
===========================================================================
Arka        xxx  33  31  71   0   5   0   0   0  48   6  74  29   0  14  25
Bruk-Bet     36 xxx  51   7  25   5   6   4  23  42   4  37  61  18  24  27
Cracovia     69  17 xxx  66   0   2   0   0   0  65   5  75  22   0  10  14
Górnik Ł.    29  62  34 xxx   0   7   0   0   0  30  10  16  12   0  44  56
Jagiellonia   0   6   0   0 xxx  61  68  52  79   0  25   0   0 100   6   4
Korona        4  21   6   1  31 xxx   4   8  67   6  69   4   7  10  44  28
Lech          0  26   0   0  32  87 xxx  59   9   0  51   0   0  58  46  32
Lechia        0  27   0   0  48  84  41 xxx  16   0  71   0   0  42  42  29
Legia         0   8   0   0  21  25  91  84 xxx   0  46   0   0 100  16   9
Piast        52  26  35  70   0   3   0   0   0 xxx   4  49  27   0  26  22
Pogoń         6  31   7   2  63  12  37  17  42   8 xxx   5   9  19  33  21
Ruch         26  32  25  84   0   4   0   0   0  51   7 xxx  38   0  20  25
Śląsk        71   8  78  88   0   2   0   0   0  73   3  62 xxx   0   3   5
Wisła         0  13   0   0   0  82  42  58   0   0  70   0   0 xxx  23  12
Wisła P.     32   5  36   3  47   7   8  11  38  21  10  27  44  30 xxx  28
Zagłębie     39  15  50   8  32   7   4   7  27  42   8  39  59  24   3 xxx
============================================================================

Wybrane wnioski

- Jagiellonia będzie gościć u siebie najprawdopodobniej Wisłę (100%), Legię (79%), Lecha (68%) i Koronę (61%).
- Legia będzie gościć u siebie najprawdopodobniej Wisłę (100%), Lecha (91%), Lechię (84%) i Pogoń (46%).
- Derby Dolnego Śląska odbędą się na 59% w Lubinie, na 5% we Wrocławiu, a na 36% Śląsk i Zagłębie znajdą się w innych grupach.

Opracował: Paweł Mogielnicki

koroniarz - 19 kwietnia 2017, 16:30:27 - *.dynamic.chello.pl
Mogiel, jak zwykle kawał świetnej roboty

m - 19 kwietnia 2017, 16:31:48 - *.114.179.50
Czyli kto będzie mistrzem? Bo ja już z tego nic nie rozumiem.

jasio - 19 kwietnia 2017, 16:35:33 - *.dynamic.chello.pl
Wreszcie

Interista1 - 19 kwietnia 2017, 16:38:48 - *.dynamic.chello.pl
Witam, jak zwykle świetna robota z tą analizą. ;)
Mam tylko pytanie odnośnie punktów procentowych prawdopodobieństwa, jeśli chodzi o najbliższą kolejkę. Jagiellonia ma większe szansę na wygraną na wyjeździe w Gliwicach, niż Lech u siebie z Ruchem, na jakiej podstawie jest to wyliczone?
Pozdrawiam.

heinz - 19 kwietnia 2017, 16:39:52 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
kawał świetnej,ale niestety nikomu nie potrzebnej roboty.Wszystko zweryfikuje boisko jak zwykle,a nie rachunek prawdopodobieństwa...

pytanie - 19 kwietnia 2017, 16:45:00 - *.static.system77.pl
W sumie dlaczego Nieciecza aktualnie jest w tabeli przed Koroną Kielce jeśli przy ich remisie np. 0:0 Korona będzie wyżej?

janusz - 19 kwietnia 2017, 16:46:53 - *.dynamic.mm.pl
Wszystko byloby OK, gdyby nie to ze szanse na wygrana w najblizszej kolejce to jakis nonsens. Lepiej byłoby uzyc kursow bukmacherow.

Tomek - 19 kwietnia 2017, 16:48:40 - *.play-internet.pl
Lubię to!

do m - 19 kwietnia 2017, 16:57:30 - *.175.82.101
to analiza na grupę mistrzowską i spadkową,a nie na to kto zdobędzie mistrzostwo

do pytanie - 19 kwietnia 2017, 16:59:05 - *.dynamic.chello.pl
Pierw trzeba zremisować 0:0. Do małej tabeli z miejsc 6-8 brakuje meczu Korona - Nieciecza.

do m2 - 19 kwietnia 2017, 16:59:41 - *.175.82.101
bo mistrzem Polski 2017 i tak będzie ukochana Legia Warszawa

ja - 19 kwietnia 2017, 17:26:38 - *.6.133.220
@pytanie
gdyż PZPN i Ekstraklasa tak super ułożyły regulamin iż w trakcie sezonu o miejscu w tabeli decyduje bilans bramek ze wszystkich meczów, a na koniec rozgrywek decydują spotkania bezpośrednie między dwoma lub pomiędzy wszystkimi drużynami z taką samą ilością punktów (tak w skrócie; gdyż już bierze się pod uwagę mecze między zespołami gdy te rozegrały między sobą wszystkie mecze)
A Korona ma lepszy bilans meczów między nią a Pogonią i Wisłą P, ma tylko gorszy w meczach z Zagłębiem. Natomiast z Termalicą ma rozegrany tylko jeden mecz który wygrała 3:1, więc przy remisie będzie miała lepszy bilans.
A teraz ma najgorszy bilans bramkowy ze wszystkich meczów

A.c.q. - 19 kwietnia 2017, 17:28:33 - *.centertel.pl
Podajecie, że Ruch nie ma szans na 16. miejsce, tymczasem jak Górnik Łęczna wygra, a Piast, Arka i Ruch przegrają, to wszystkie cztery mają po 30 pkt. i decyduje mała tabelka:
Piast 11 pkt.
Górnik 8 pkt.
Arka 7 pkt. (bramki: 10-10)
Ruch 7 pkt. (bramki: 8-8)
i Ruch jest ostatni. Poprawcie mnie, jeśli się mylę

Canal+ - 19 kwietnia 2017, 17:35:38 - *.10.208.195
I jeszcze jedna statystyka
Piłkarze ekstraklasy na którym stadionie sędziowie grają z gospodarzami w jednej drużynie
łazienkowska 81%

Amok - 19 kwietnia 2017, 17:37:27 - *.10.208.158
Masakrycznie tytaniczna praca pana Mogielnickiego, niestety, jak zawsze bezużyteczna. Totalnie nieczytelne analizy! Te wszystkie wykresy, procenty, hipotezy...normalnie jak w NASA.

MKS 1948 - 19 kwietnia 2017, 17:39:44 - *.router8.tygrys.net
Biorąc pod uwagę, że to ciągle polska liga, gdzie wszystko możliwe, przy zwycięstwie Lechii i porażce Legii i Jagielloni gdańszczanie będą na 1. Mało prawdopodobne, bo Pogoń gra u siebie i teraz prezentuje się lepiej niż Lechia.

11k - 19 kwietnia 2017, 17:41:41 - *.opera-mini.net (*.181.32.108)
11 klubów gra czwarty sezon. Tego brakło w info o tym ile razy ktoś grał w grupie spadkowej czy mistrzowskiej

Mati - 19 kwietnia 2017, 18:05:36 - *.tvk.torun.pl
@A.c.q.
Nie, bo w takim wypadku najpierw liczą się mecze bezpośrednie Arki i Ruchu.

lg - 19 kwietnia 2017, 18:07:08 - *.as43234.net
dlaczego jest 0% na zajęcie 1 msca przez Lechię?wygrana i przy przegranych Jagi i Legii, Lechia wskakuje na 1 msc, zawsze jest jakiś % takiej sytuacji

Mati - 19 kwietnia 2017, 18:08:48 - *.tvk.torun.pl
a nie, i tak Arka lepsza, nieważne

Mati - 19 kwietnia 2017, 18:10:25 - *.tvk.torun.pl
@lg
Liczby zostały zaokrąglone do całkowitej, czyli szansa na to jest niezerowa, ale mniejsza niż 0,5%.

ocean - 19 kwietnia 2017, 18:12:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mogiel,
zapewne miało być - Kolejkę przed końcem sezonu zasadniczego...

mogiel - 19 kwietnia 2017, 18:27:08 - REDAKCJA
A.c.q. - masz rację.

Cube - 19 kwietnia 2017, 18:50:09 - *.146.84.13.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Autorze, czy mozesz odniesc sie do tych zalozen dotyczacych wygranych Lecha (51%), Pogoni (58%) i Jagi (69%)? Wydają się być mocno nieadekwatne do rzeczywistosci..

Polo - 19 kwietnia 2017, 19:21:53 - *.146.11.99.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prawda jest taka ze nie mamy kogo wystawic w pucharach a polowa ligi zasluguje na spadek,a Ruch spadek do 4ligi za dlugi.

Corsar - 19 kwietnia 2017, 21:10:36 - *.174.86.187
Ja upatruję mistrza w Jadze, lub Lechu. Jeśli Legia będzie grac u siebie z kolejorzem, to nie zdobędzie mistrzostwa, ponieważ w ostatnich meczach przy Ł3 tychże dryżun, to Lech okazywał się lepszy. Jeśli też Jaga będzie miec sporo szczęścia w swoich meczach, jak i los im będzie sprzyjac w meczach innych drużyn to będziemy mieli nowego w historii naszej piłki nożnej, mistrza. Legia się potknie w jednym, dwóch góra trzech meczach i po ptokach. Liczę, że Wisła zajmie 4. miejsce kosztem Lechii, która może spuchnąc i zacznie dołowac

Victory - 19 kwietnia 2017, 21:31:01 - *.dynamic.mm.pl
Szanuję jak zawsze analizę, żałuję jedynie iż nie było takiej po 27 i 28 kolejce
Liczę, że w fazie finałowej analiza będzie już po 34 i 35, nie tylko po 36 kolejce.

nikt - 19 kwietnia 2017, 21:49:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Piszcie % jakie chcecie ale Zagłębie na 70% wygra ze Śląskiem tylko nie wiem czy im to da miejsce w 8.
Tak uważam bo Śląsk przy wygranej zyska tylko 1 punkt.

max - 19 kwietnia 2017, 22:24:12 - *.53.144.3
Po co to wszystko ? Ten co to pisał musiał poważnie się wysilic a wszystko bedzie inaczej szkoda jego czasu .

roro - 19 kwietnia 2017, 22:29:19 - *.icpnet.pl
Obowiązkowa lektura przed ostatnią rundą - "Piłkarki poker". Karty już rozdane - 4.6. mistrzem Legia, 2.5. puchar dla Lecha. każde inne rozwiązanie będzie zaskoczeniem. Kto nie widzi, ten trąba, czy jakoś tak ;)

LEON - 19 kwietnia 2017, 23:08:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zawsze ekstra robota

Golbi - 20 kwietnia 2017, 0:13:30 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
ja mam nadzieje ze Pogoń i Termalika spadkowa reszta mistrzowska. Pogoń 3 razy w 8 w tym raz z 3 miejsca i nic nie grała niech sie pomęczą trochę.

ryszard f. - 20 kwietnia 2017, 0:41:21 - *.play-internet.pl
Zagłębie Lubin - Śląsk Wrocław 1
Lech Poznań - Ruch Chorzów x
Górnik Łęczna - Wisła Kraków 1
Korona Kielce - Bruk-Bet Termalica Nieciecza 1
Piast Gliwice - Jagiellonia Białystok 2
Arka Gdynia - Wisła Płock 1
Cracovia - Legia Warszawa 2
Pogoń Szczecin - Lechia Gdańsk x

jjo - 20 kwietnia 2017, 8:33:13 - *.bialapodlaska.vectranet.pl
Jak widzę niektórzy Termalicę na siłę chcą wcisnąć w grupę spadkową , dlatego że maja pomarańczowe stroje ? Czy może dlatego że to wieś ? Kocham wieś i szanuję tego gościa co ma ten klub. Sam wykłada kasę , sam to ciągnie za swoje. To nie jest klub , który pchany jest przez pieniądze budżetowe, który ma długi, oszukuje przy umowach o zatrudnienie piłkarzy ,któremu miasto wybudowało stadion, jakieś zasługi pierdu pierdu itp. I niech każdy sam domyśli się o jakie kluby mi chodzi , bynajmniej nie tylko o jeden. TBB trzymam kciuki byście się znaleźli w grupie mistrzowskiej. Oby wszystko rozstrzygnęło się na zielonej trawie bez udziału "zielonego stolika" jak w ubiegłym roku, przez co Podbeskidzie znalazło się pod kreską i spadło w konsekwencji do 1 ligi. I żeby nie było, że jetem czyimś wrogiem. Jestem za zdrowym finansowaniem futbolu bez kasy publicznej.

Olek - 20 kwietnia 2017, 9:27:58 - *.146.136.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pewniaki : Arka 1, Korona 1, Zagłębie 1
W spadkowej Płock i Wieś

JatoJa - 20 kwietnia 2017, 9:36:01 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Mogiel, Ty wykładasz statystykę na jakimś uniwerku? 😀

kris - 20 kwietnia 2017, 9:42:55 - *.dynamic.chello.pl
korona podobno dogadani na remis

kris - 20 kwietnia 2017, 9:45:15 - *.dynamic.chello.pl
ktoś puścił takiego newsa trzeba patrzeć na kursy jak będą spadać to prawda

polly - 20 kwietnia 2017, 9:51:58 - *.tbs-net.rekin.net
lubię to ;)

1zł = 1 - 20 kwietnia 2017, 11:04:07 - *.centertel.pl
Nieciecza grupa mistrzowska, dalej Kielce oraz szczecin.

Szamo - 20 kwietnia 2017, 12:15:21 - *.146.136.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Z olbrzymią przewagą mistrzostwo zdobędzie Legia. Legia zdemoluje grupę mistrzowską. Tak naprawdę walka toczy się o wicemistrzostwo i miejsca pucharowe.

Szwagier - 20 kwietnia 2017, 12:18:34 - *.174.212.125.novaia.pl
W grupie mistrzowskiej Korona, Zagłębie i Pogoń

lech_ - 20 kwietnia 2017, 12:32:16 - *.198.118.50 (*.17.151.58)
Pogoń ma 58% szans na zwycięstwo u siebie z Lechią? Skąd te procenty?

Golbi - 20 kwietnia 2017, 14:23:50 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Wszystko fajnie tylko terminarz 8. Jagiellonia nie wygrała z Legią u siebie a w Warszawie im idzie lepiej. Legia może z tego powodu woleć 2 miejsce i jechać do tego Białegostoku ale mieć Lecha i Lechię (drużyny własnego podwórka) w Warszawie. Czy jeszcze to Lechia nie wygra rundy zasadniczej o ile chce jechać do Poznania.

Golbi - 20 kwietnia 2017, 14:27:16 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
A i jeszcze jedno Probierz zalecił mocne treningi miedzy innymi bieganie Jaga może nie wygrać w Gliwicach

Obserwator - 20 kwietnia 2017, 14:31:10 - *.80.35.165.antenal.eu
Szanse sa 50/50 a nie jakies procenty hahah lol

Golbi - 20 kwietnia 2017, 14:54:32 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Te mecze będą dziwne. Prawdopodobnie w niektórych przypadkach Szczecin, Lubin, Gdynia bramki mogą podać w końcówkach nie muszę chyba pisać dla kogo. Wszystkie oczy na Kielce jak tu będzie remis będą cuda w wymienionych wyżej

Mati - 20 kwietnia 2017, 15:53:05 - *.tvk.torun.pl
W grupie mistrzowskiej Szczecin, Kielce i Płock.

Mati - 20 kwietnia 2017, 15:54:26 - *.tvk.torun.pl
W grupie mistrzowskiej Szczecin, Kielce i Płock.

Golbi - 20 kwietnia 2017, 16:09:20 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Tak będzie:
Korona - Termalika 1
Arka - Wisła 2
Pogoń - Lechia 2
Łeczna - Wisła 1
Cracovia - Legia 2
Piast - Jaga 1
1. Legia 58
2. Lechia 56
3. Jagiellonia 56
4. Lech 55
5. Wisła 44
6. Korona 42
7. Wisła 41
8. Zagłębie 39
-------------------
9. Pogoń 39
10. Termalica 39
11. Śląsk 34
12. Piast 33
13. Cracovia 31
14. Arka 30
15. Łęczna 30
16. Ruch 30

MARO SMARO - 20 kwietnia 2017, 16:10:41 - *.silesnet.pl
SŁUCHAJCIE LUDZISKA! Słonie się obudziły. Czegoś im brakowało przez cały 2017 rok, ale będą w górnej ósemce! Nie ma już z nami JE Biskupa więc drużyna musi się starać, ale głęboko wierzę, że kielczanie ugną się pod natarciem Bruk-Betu. TYLKO TYLKO W SŁONIE WIERZE!

WWNIG2012 - 20 kwietnia 2017, 16:13:53 - *.silesnet.pl
Ja również nie byłbym taki pewny, że korona wygra. Faktycznie są ostatnio silną drużyną, ale myślę, że potkną się przed maksymalnie zmotywowanymi zawodnikami Bruk-Betu. Czekali cały 2017 rok na przełamanie i teraz będą chcieli pójść za ciosem! Panie Witkowski nie ma zgody na grupę spadkową!

RADO MARO - 20 kwietnia 2017, 16:14:54 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja popieram kolegę wyżej. Słoniki miały już za dużo wpadek w tym roku, wiedzą, że mogli już wcześniej sobie zapewnić grę w górnej ósemce i na pewno jadą do Kielc po zwycięstwo. 19! 22! Bruk-Bet, Nieciecza!

19SŁON22 - 20 kwietnia 2017, 16:20:33 - *.silesnet.pl
Amen Panowie. Amen!

Daniel - 20 kwietnia 2017, 16:45:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale beka z typa sam sobie pisze sam sobie odpowiada jaja jak cyrk. Na egzaminy do gimnazjum

Golbi - 20 kwietnia 2017, 16:55:52 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Termalika wygrała jeden mecz a mówicie o przełamaniu? Ostatnie zwycięstwo na wyjeździe 25 listopada

Zdzichu K. - 20 kwietnia 2017, 17:00:37 - *.clubnet.pl (*.168.8.149)
Szacunek dla gościa, który to opracował

nieciecza - 20 kwietnia 2017, 17:03:53 - *.silesnet.pl
Mamy w domu jeden komputer i rodzinka cala pisze. Do boju slonie

A.Andrzej - 20 kwietnia 2017, 21:04:41 - *.dynamic-ww-08.vectranet.pl
Czemu szanse Lechii na zajęcie 3-ciego miejsca są niższe niż Lecha?

asasas - 20 kwietnia 2017, 21:58:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak niższe

Do a.andrz - 20 kwietnia 2017, 22:01:11 - *.play-internet.pl
Bo Lechia przegra z portowcami

Zed - 21 kwietnia 2017, 7:34:29 - *.core.ynet.pl
Analizy analizami a i tak zaraz się zacznie pomaganie przez sędziów Legi by znowu zdobyła mistrzostwo. Ostatni remis przelał czarę goryczy że uda się im coś zdziałać samodzielnie i będzie jak co roku.

zbyszek 19 - 21 kwietnia 2017, 8:35:06 - *.dynamic.mm.pl
Czy jeszcze w Europie ma ktoś tak durny jak nasz system rozgrywek wyłaniający mistrza kraju. Prawdziwy majstersztyk nikt nic nie wie.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 8:49:04 - *.compower.pl
@zbyszek 19
Przejęli nasz system niemal w 100% Serbowie. Nie wiem po co, ale mają prawie identyczny.

LU - 21 kwietnia 2017, 10:02:06 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko MOTOR !!!

BI - 21 kwietnia 2017, 11:07:08 - *.ccp.pl (unknown)
@zbyszek 19: Belgia i Rumunia maja bardziej idiotyczne systemy. Wiem, bo robiłem symulację pucharową podobną do tej, którą robi tutaj Maciejko. Za głowę się łapałem gdy to analizowałem. Obadaj na anglojęzycznej wiki.
--
Do pana który twierdzi, że Legia zdemoluje grupę mistrzowską. Oto wyniki z rundy dogrywkowej z ostatnich dwóch sezonów, gdzie do zdobycia było 21 punktów.
wiosna 2016 (Legia bije się o mistrza z Piastem):
Legia 13,
Piast 11,
Zaglebie 15,
Craxa 13.
Wiosna 2015, kiedy zwyciężył Lech, a Jaga wbiła się na podium i gdyby nie sędzia to mogłaby być nawet wyżej:
Lech 16,
Legia 14,
Jaga 16,
Śląsk 12.
Także spokojnie, historia pokazuje, że wszystkiego wygrać się nie da.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 12:08:10 - *.compower.pl
@BI
Belgia zafundowała sobie najbardziej absurdalny i demoralizujący system rozgrywek w dziejach piłki nożnej, bez dwóch zdań. Tam można przebimbać spokojnie nawet 3/4 rundy zasadniczej, ciułając po kilka punktów miesięcznie, a i tak się nie spadnie.
Co zatem mają w Belgii:
– spada tylko jedna na 16 drużyn,
– w barażach o awans do Ligi Europy bierze udział de facto 16 drużyn, w tym trzy z drugiej ligi (!),
– o LE nie może walczyć akurat awansujący z drugiej ligi, tylko trzy dalsze drużyny (!!!),
– 7. i 15. zespół sezonu zasadniczego pierwszej ligi ma takie same szanse na wejść do LE, bo startują do baraży ze skasowanym dorobkiem.
To tylko najlepsze kwiatki.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 12:16:58 - *.compower.pl
W Danii i Bułgarii (ci drudzy skopiowali natychmiast pomysł od pierwszych) też wesoły system od tego roku. Po sezonie zasadniczym podzielono ligę na grupę mistrzowską (6 drużyn) i dwie spadkowe (po 4 drużyny). Na koniec po dwie najlepsze drużyny z grup spadkowych grają baraże o LE z 3. zespołem ligi...
Osobliwość będzie od nowego sezonu w Czechach. Mają jak my 16 drużyn, dwie spadają, 30 kolejek. Tak jak my uznali jednak, że to za mało meczów, ale nie chcieli naszego systemu.
I teraz będzie tak:
– najpierw 30 kolejek jak zwykle,
– grupa mistrzowska: 6 drużyn (1–6) z zachowaniem dorobku, po jednym meczu każdy z każdym,
– grupa spadkowa: 6 drużyn (11–16) z zachowaniem dorobku po jednym meczu każdy z każdym, ostatnia spada, 14. i 15. grać będą dwumecze barażowe z 1. i 2. z drugiej ligi,
– „środek” – turniej barażowy: dwumecze 7–10 i 8–9, najlepszy z tych czterech gra... w kolejnym barażu z 4. w lidze o miejsce w Lidze Europy.
Cyrk na kółkach.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 12:24:37 - *.compower.pl
A, zapomniałem – w Danii nikt nie spada bezpośrednio, to jest dopiero demoralizacja! Cztery drużyny z pierwszej ligi grają trzystopniowe baraże z dwiema z drugiej ligi... Przynajmniej mistrz drugiego frontu ma pewny awans, chociaż tyle „łaski”.
Dziwię się, dlaczego federacje w Belgii i Danii poszły drogą jeszcze większego betonowania składu swoich lig. Cóż, ich sprawa, niech się taplają we własnym sosie.
Jak dla mnie przy powiększeniu Ekstraklasy do 18 drużyn dwie spadające + jedna w barażach to absolutne minimum. Najlepiej degradować od razu trzy, a i czwarta powinna być chyba jakoś zagrożona.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 12:57:24 - *.compower.pl
Zresztą jeśli chodzi o reformę Ekstraklasy, przyszedł mi kiedyś do głowy taki model:
– spadek: drużyny 17. i 18.
– awans: drużyny 1. i 2.
– dwustopniowe baraże o utrzymanie: dwumecz między 15. i 16. drużyną, zwycięzca utrzymuje się, przegrany dostaje drugą szansę w dwumeczu z 14. zespołem Ekstraklasy, po którym przegrany spada
– dwustopniowe baraże o awans: dwumecz między 4. i 5. drużyną, przegrany pozostaje w I lidze, a zwycięzca gra o awans w kolejnym dwumeczu z 3. zespołem I ligi.
Tylko u nas bywają problemy z licencjami, które mogą zakłócić cały układ baraży.

BI - 21 kwietnia 2017, 14:40:22 - *.ccp.pl (unknown)
Przepraszam, pomyliłem Rumunię z Bułgarią. Myślałem, że to w Rumunii dolna połówka walczy w dwóch grupach o awans do ćwierćfinałów do baraży o jedno miejsce w LE. A to w Bułgarii tak właśnie jest. W Rumunii jest "zwykły" podział na grupę mistrzowską i spadkową.

G - 21 kwietnia 2017, 15:31:29 - *.echostar.pl
Ze względu na problemy z terminami i licencjami dla drugiego i trzeciego poziomu najsensowniejszy wydaje się model angielski: dwie wchodzą, cztery w barażach o jedno miejsce.

MĄDRY - 21 kwietnia 2017, 15:36:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
1.Legia
2.Lech
3.Jagiellonia
4.Wisła
----------------
15.Cracovia
16.Łęczna

G - 21 kwietnia 2017, 15:40:31 - *.echostar.pl
W drugiej lidze belgijskiej jeszcze większy absurd przy dzieleniu punktów. Kluby z nieparzystą liczbą punktów na koniec (tu konkretnie Cercle Brugge) są poszkodowane, gdyż w razie równości na koniec będą za tymi, które miały liczbę parzystą, NAWET gdy te drugie kluby były za nimi po rundzie zasadniczej. Na szczęście z czterech spada tylko jeden...

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 16:10:04 - *.compower.pl
@G
Ja wiem, czy to absurd? Mnie się to wydaje bardziej sprawiedliwe, bo to akurat tę połówkę punktu więcej mają z czapy i gdyby nie zaokrąglanie, mieliby po prostu mniej.

ggggggg - 21 kwietnia 2017, 16:46:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W ekstraklasie powinno być 10 drużyn, jak w Szkocji albo Austrii bodajże, i 4 rundy, 2 jesienią i 2 wiosną, jedna spada. Zwiększyło by to poziom ekstraklasy.

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 18:49:51 - *.compower.pl
@gggggg
Nie wiem, czy udałoby się odpowiednio sprzedać potencjalnym widzom po cztery spotkania Legia – Lech, Jagiellonia – Lechia czy Wisła – Pogoń w jednym sezonie. Chyba już zbytnio by się to przejadło, teraz już wielu ma dość trzech pojedynków w sezonie.
Poziom podniósłby się siłą rzeczy, ale jednocześnie jest duże zagrożenie w kraju sporej wielkości, jakim jest Polska. Skupienie Ekstraklasy w 7–10 ośrodkach w skali całego państwa to droga do jeszcze większego „odseparowania” większości kibiców od Ekstraklasy. Wystarczy już, że teraz dla przeciętnego Polaka Ekstraklasa jest towarem luksusowym, choć jej jakość jest – łagodnie mówiąc – średnia. Polska to nie Austria. U nas już teraz niektóre województwa czekają na Ekstraklasę wręcz od co najmniej pokolenia (rzeszowskie, opolskie, lubelskie).

Szwagier - 21 kwietnia 2017, 19:13:00 - *.174.212.125.novaia.pl
@Witkowski
Przepraszam bardzo ale tym rzeszowskim to obraziłeś województwo w którym mieszkam gdyż mieszkam w województwie podkarpackim. 😊

eddy - 21 kwietnia 2017, 19:31:34 - *.ssp.dialog.net.pl
swietna robota zawsze no to czekam

Witkowski - 21 kwietnia 2017, 20:07:58 - *.compower.pl
@Szwagier
Nie wiem, co może być obrażającego w nazwie, która istniała przez kilkadziesiąt wcześniejszych lat. ;)
Zresztą obecnych nazw nie trawię. Był tradycyjny klucz nazywania prawie wszystkich województw od nazwy siedziby, a teraz wymyślili jakieś cuda, które gdzieś w połowie przypadków są bezsensowne.

Szwagier - 21 kwietnia 2017, 20:41:23 - *.174.212.125.novaia.pl
@Witkowski
Masz racje nazwy tych województw są bezsensowne.

cebulakMee - 21 kwietnia 2017, 21:52:34 - *.interblock.pl
HEJ KAPUŚNIAKI I INNE CYBULAKI : Ej.... no co wy tu pitolicie !!! Stal Meeeellllec jest mistrzem europy i tylko Stal Meeeellleccc ! pozdro dla wszystkich wielkich fanów Stal Meeellleeec no i Grzesia Laty który na trwałe wpisuje się w sukcesy Staliii Meeelllleeeccc !!!
Niech żyje Stal Meeelllllec i koniec !!!!
Tylko Meeellllleeeccccccccc i pozdro dla gibazy i innych wielkich ekip polskich !!!!

fisq - 22 kwietnia 2017, 0:24:58 - *.centertel.pl
Warto zauwazyc , ze matematycznie po 30 kolejkach
srednia roznica punktow miedzy sasiadujacymi zespolami maleje dwukrotnie.
Prawdopodobienstwo wyprzedzenia o jedno miejsce w tabeli jakas druzyne (zamiana pozycji miedzy dwoma)
wzrasta o okolo 100% rowno bez wzgledu na zasoby bazy treningowej .
^
Jezeliby modyfikowac ten system mozna podzielic gole każdemu o połowe -
przykladowo jesli Wisla mialaby bramki 64:48 wtedy zostaje 32:24 .
Zeby zachowac wazne w gesti redukcji jaka jest w aktualnych rozgrywkach tj. 2016/17.

^
Natomiast przy punktacji "majetniejszy" (m.in.kadrowo) przekazuje czesc temu "ubozszemu" o lokate nizej swoj dorobek.
Jaka suma to bedzie "przelewu" to zalezaloby od grupy :
-w mistrzowkiej "ósemce" to moze byc liczba rund ktorej realnie zabraklo klubowi
do zagrania w Lidze Europejskiej (lub CL) .
Czyli odpadajać w eliminacjach odrazu to łącznie 4 max. bodajze za rok 1.
-w spadkowym zestawie to moze byc liczba z dziesietnych
z przecietnej procentowej pustych miejc do calej pojemnosci stadionu (cyfra z rogrywanego sezonu).
Moznaby tak zniwelować przewagi do 10 pkt. i nie wiecej .
^
W ten sposob w gornym zakresie, mozna zwiekszyc szanse gry w europie klubom ktore nie graly , a moglyby polepszyc wspolczynnik UEFA.
Zas w dolnej tabeli zminimalizowac pewnosc spadku dobrze zarzadzanej spolki sportowej,
ktora w wyniku pechowych kontuzji mogla tylko trafic na przejsciowy kryzys.
Przed degradacja kibice mogliby ratowac .
^
W nowszym ukladzie obecnego sezonu
Jagielloni pare punktow przeszloby na Legie.
Zas od Legii (poniewaz awansowala do LM ) kolejny nie dostanie zadnej zaliczki na ostatnie 7 meczy .
Lechia za to ze nie grala przez 5 lat w pucharach moze liczyc , ze tez nic nie traci dla nastepnego -Lecha .
^
Do grupy spadkowej z zaliczeniem najmniej punktowym mogliby wpasc marnotrawni marketingowo albo
odskoczyc nieco po rozdziale
('rzeczywisciej' sprzyja atrakcyjnosci medialnej meczy).

fisq - 22 kwietnia 2017, 0:44:38 - *.centertel.pl
korekta z balastowaniem dla obsadzenia podium na szczycie (poza zwycięzcą)
oraz na dole roztrzygajace 2 spadkowiczow oczywiscie nie na zawsze.
Z pierwszej ligii poczatkowo dolaczenie 1 bezposrednio , a 2-5 z playofu (mecz z rewanżem + ostatni neutral).
Mniej wiecej 22 pierwszoligowcow to bylaby mocniejsza roznorodnosc regionalna na pewnym pułapie niz te 18 .
^
W razie zbyt czestych spotkan
ekstraklasowcow i w Pucharze Polski ,
tu chyba rozstawienie na tzw. koszyki lig

Noto - 22 kwietnia 2017, 10:14:33 - *.cpe.smnt.pl
Moim zdaniem -utworzyć "Ekstraligę " z 18 zespołów i uniknąć tych dodatkowych podgrub(mistrzowska -spadkowa)-te dodatkowe 7 meczy -moim zdaniem niesprawiedliwie dla niektórych drużyn(w dolnej czwórce podgrub tylko 3 mecze u siebie -reszta 4 na wyjazdach (moim zdaniem winien być mecz i rewanż -wtedy widać kto w bezpośrednich pojedynkach lepszy. Na 100 % wyjdzie mecz Legia -Lech w ostatniej kolejce w Warszawie i tu moje zdanie -rostrzygnie się tytuł mistrza Polski--Lech ma jeszcze tą szansę na Puchar Polski ---ale czy ten mecz z Arką wygra -nie jestem taki pewny...

ja - 22 kwietnia 2017, 10:43:12 - *.6.133.220
na obecną sytuację w Polsce nie ma bardziej sprawiedliwego atrakcyjniejszego i adektwatnego systemu rozgrywek niż ESA37
Każdy gra do końca o coś, miejsce na koniec 30 kolejki decyduje o kolejności po 37 kolejkach oraz o tym gdzie ktoś będzie grał i ile będzie miał meczów u siebie.
Naprawdę kto wymyślił ten system był geniuszem

taki4 - 22 kwietnia 2017, 10:46:41 - *.adsl.inetia.pl
Lechia 0 5 36 58 - - - - 100%
Brakuje procenta
Swoją drogą PS sportowy ma dokładnie takie same statystyki. To samo źródło?

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 11:07:23 - *.compower.pl
@taki4
Nie brakuje, przecież 0% to jest po zaokrągleniu. Nieraz przy zaokrąglaniu suma bez cyfr po przecinku jest wyższa lub niższa od 100%.
@ja
Tak, tak, zwłaszcza ci, którym zależy tylko na wejściu do grupy mistrzowskiej, a później się kompromitują przez całą rundę finałową (np. Pogoń)... Przed co najmniej pół sezonu można sobie bimbać do woli, zwłaszcza jeśli nie odstaje się wybitnie od reszty. Wielu drużynom wystarczy spiąć się w czterech lub pięciu meczach w finale, żeby utrzymać się z palcem w nosie. Jeszcze podział punktów. Promowanie miernoty w imię „atrakcyjności” ligi. Niech kasują punkty po 30. kolejce, będzie jeszcze ciekawiej!

taki4 - 22 kwietnia 2017, 11:33:07 - *.adsl.inetia.pl
@Witkowski
Jeżeli na końcu jest napisane, że 100% to ma być sto procent ponieważ 99% nie jest równe 100%. Poza tym Lechia w przypadku porażki Jagi i Legii i swojej wygranej awansuje na 1 miejsce więc na chłopski rozum nie może mieć 0%, ale przynajmniej 1%.

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 14:35:27 - *.compower.pl
@taki4
A skąd wziąłeś 99%, skoro nie masz rozwinięcia po przecinku?
Przykładowo może to być tak: 0,4%, 5,2%, 36,0%, 58,4%. I co, to nie jest łącznie 100%? Jest, tylko w zaokrągleniu: 0%, 5%, 36% i 58%. To naprawdę jest na poziomie ostatnich klas podstawówki, jeśli nie wcześniejszych...

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 14:36:52 - *.compower.pl
@taki4
Chyba że chcesz zaokrąglić przykładowe 0,4% do 1%, ale co to będzie miało wspólnego z logiką, to ja nie wiem...

taki4 - 22 kwietnia 2017, 14:54:26 - *.adsl.inetia.pl
@Witkowski
Wyobraź sobie, że jestem laikiem i nieukiem. Patrze na tabelkę i widzę 0% szans Lechii na 1 miejsce, a wiemy, że szanse są. Wystarczyłoby zapisać to w formie <1%. Nie sądzisz ,że wyglądałoby to bardziej przejrzyście? Jeśli masz 58,25% i zaokrąglisz w dół to można tego nawet nie zauważyć. W przypadku 0,45%, 0% różnica jest spora bo sugeruje, że szans nie ma wogóle choć teoretycznie są. Teraz wiesz o co mi chodzi?

Daniel - 22 kwietnia 2017, 15:35:59 - *.56.136.195.intelly.pl
Arka Gdynia 2:0 Wisła Płock
Cracovia 1:1 Legia Warszawa
Górnik Łęczna 0:2 Wisła Kraków
Korona Kielce 2:1 Termalica Bruk-Bet Nieciecza
Lech Poznań 3:0 Ruch Chorzów
Piast Gliwice 2:2 Jagiellonia Białystok
Pogoń Szczecin 0:1 Lechia Gdańsk
Zagłębie Lubin 3:1 Śląsk Wrocław
Pewne info!

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 15:40:20 - *.compower.pl
@taki4
Możesz być nawet „laikiem i nieukiem”, ale czytać chyba potrafisz. I jest napisane jak byk, że KRESKA oznacza zdarzenie niemożliwe, a nie 0. Więc 0 oznacza sytuację możliwą. Proste jak budowa cepa, legenda jest tuż pod tabelką. Gdyby Lechia nie miała szans na 1. miejsce, to byłaby kreska...

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 15:44:06 - *.compower.pl
@taki4
I druga sprawa - jeśli jest napisane „0”, to od razu wiadomo, że to liczba <0,5%. Gdyby było napisane „<1%”, to nie byłoby jasne, czy to jest np. 0,7% czy 0,2%. Więc to nie jest to samo.

taki4 - 22 kwietnia 2017, 16:16:45 - *.adsl.inetia.pl
0% tez nie jest jasne.Nie wiadomo czy to jest 0.49% czy 0,01% Widzę, że się nie dogadamy. Każdy ma inną wizję. W każdym bądź razie pomijając zawiłości matematyczne 1% wygląda bardziej przejrzyście mimo wszystko niż 0%, a nie każdemu chce się czytać objaśnienia pod tabelką.

Witkowski - 22 kwietnia 2017, 16:29:52 - *.compower.pl
Jak się komuś nie chce czytać legendy, to jego strata. Można też nie czytać legendy pod mapą i pomylić linię kolejową z autostradą czy rzekę z drogą rowerową. Co kto woli...
Niczego jak dla mnie nie można tej tabeli zarzucić. Jest wyjaśnione przejrzyście, o co chodzi. Zawiłości tu nie ma żadnych – kreska to zdarzenie niemożliwe, każda liczba to możliwe. Jeśli ktoś olewa legendę, trudno.

cd - 25 kwietnia 2017, 10:42:31 - *.98.84.220
fajna analiza

asaf - 25 kwietnia 2017, 18:26:52 - *.internetia.net.pl
Wie ktoś jak zrobić analizę na szanse na awans w dowolnej innej lidze?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas