[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


24 grudnia 2017, 14:29:49 - mogiel
Polskie kluby przed walką o Ligę Mistrzów

W nadchodzącym sezonie po raz pierwszy rozgrywki Ligi Mistrzów i Ligi Europy zostaną rozegrane w nowej formule. W naszej analizie przedstawiamy sytuację polskich klubów w walce o awans do LM.

Zmiany

System rozgrywek eliminacji Ligi Mistrzów przeszedł prawdziwą rewolucję. Polskie kluby interesuje przede wszystkim rywalizacja w ścieżce mistrzowskiej i na tym skoncentrujemy się w naszym artykule. Najważniejsze zmiany, jakie zaszły, a dotyczą Polski to:

- po pierwsze tylko cztery, a nie pięć zespołów ze ścieżki mistrzowskiej jak do tej pory uzyska awans do fazy grupowej.

- po drugie tylko mistrzowie pierwszych 10, a nie 12 krajów w rankingu UEFA mają zagwarantowany udział w fazie grupowej. Miejsce w fazie grupowej bez gry stracili mistrzowie Holandii i Szwajcarii, co oznacza, że mogą stanąć na drodze mistrza Polski w walce o Ligę Mistrzów.

- po trzecie mistrz Polski będzie miał do przebrnięcia aż cztery rundy eliminacyjne, a nie - jak do tej pory - trzy.

- po czwarte wszystkie zespoły odpadające z eliminacji Ligi Mistrzów (w dowolnej rundzie) przechodzą do eliminacji (lub rozgrywek grupowych) Ligi Europy. Jest to dodatkowe ułatwienie m.in. dla mistrza Polski, zaś utrudnienie dla klubów kwalifikujących się do eliminacji Ligi Europy z pucharu krajowego lub ligi. Aktualnie w Lidze Europy na 48 miejsc 18 przypada zespołom przechodzącym z eliminacji LM, 17 ma zagwarantowany udział od rozgrywek grupowych, a jedynie 13 miejsc zarezerwowano dla zespołów, które rozpoczną rywalizację od eliminacji Ligi Europy.

- po piąte zmianie uległ ranking klubowy UEFA, który decyduje o rozstawieniu w losowaniach poszczególnych rund. Do tej pory współczynnik klubowy zawierał w sobie 20% współczynnika krajowego. Obecnie nie zawiera go w ogóle, jednak dla klubów, których współczynnik klubowy jest niższy od krajowego, bierze się pod uwagę tylko współczynnik krajowy.

Na tej ostatniej zmianie dużo skorzystała Legia Warszawa, która w ostatnim pięcioleciu zapewniała zdecydowaną większość punktów do rankingu krajowego Polski przy skromnym współudziale innych klubów. Z 80,5 pkt. zdobytych przez polskie kluby aż 46 dostarczyła Legia (ponad 57%), pozostałe punkty zdobywały Lech 16,5, Śląsk 5,5, Jagiellonia 5, Ruch 3, Zagłębie 2,5, Arka i Piast po 1. De facto zatem udział 20% rankingu klubowego był dla Legii "kulą u nogi", co można zobrazować, porównując pozycję Legii w rankingu za lata 2012-2017 i w rankingu za lata 2013-2018.

W rankingu za lata 2012-2017 Legia zajmowała 74. miejsce z dorobkiem 28,450. Po bardzo słabym tegorocznym sezonie według starych reguł współczynnik Legii praktycznie by się nie zmienił i Legia zajmowałaby miejsce zbliżone do zeszłorocznego, jednak według nowych reguł "wojskowi" awansowali aż na 57. miejsce (dorobek według nowych reguł to 24,500). To miejsce Legia oczywiście może jeszcze stracić, jeśli zostanie wyprzedzona przez kluby grające w wiosennej fazie rozgrywek Ligi Europy, ale na pewno na koniec sezonu zajmie wyższe miejsce niż rok temu. Jeśli chodzi o inne polskie kluby, to jedynie Lech może się poszczycić współczynnikiem wyższym niż krajowy (7,000). Wszystkie pozostałe będą korzystać ze współczynnika krajowego (4,025).

Rundy

W eliminacjach w ścieżce mistrzowskiej wystąpią 44 zespoły, które rozpoczną od następujących rund:

runda wstępna (26 i 29 czerwca) - GIB, AND, SMA, KVX (awansuje tylko jeden zespół)
I runda (10-11, 17-18 lipca) - mistrzowie krajów z miejsc 18.-51. (w tym POL, bez LIE) - 17 par
II runda (24-25, 31 lipca-1 sierpnia) - mistrzowie AUT, CRO, ROU - 10 par
III runda (7-8, 14-15 sierpnia) - mistrzowie NED, GRE - 6 par
IV runda (21-22, 28-29 sierpnia) - mistrzowie CZE, SUI - 4 pary

Należy pamiętać, że w wypadku, gdy obrońca Ligi Mistrzów zakwalifikuje się do rozgrywek grupowych przez ligę krajową (bardzo prawdopodobny wariant), w "drabince" nastąpią przesunięcia, a najbardziej skorzysta na tym mistrz Czech, który wejdzie do grupy Ligi Mistrzów bez eliminacji.

Czołówka rywalizacji o Ligę Mistrzów (wg rankingu)

 1. FC Basel 1893        SUI  69,000  1  IV   LM
 2. Olympiakós SFP       GRE  54,000  1  III  --
 3. AFC Ajax             NED  53,500  1  III  --
 4. FC Salzburg          AUT  43,500  1  II   LE
 5. Łudogorec Razgrad    BUL  37,000  1  I    LE
 6. PSV Eindhoven        NED  36,000  2  III  --
 7. AC Sparta Praga      CZE  34,500  1  IV   --
 8. FC København         DEN  34,000  1  I    LE
 9. PAÓK                 GRE  29,500  2  III  --
10. Celtic FC            SCO  29,000  1  I    LE
11. FC Viktoria Plzeň    CZE  28,000  2  IV   LE
12. APÓEL                CYP  27,000  1  I    --
13. FCSB Bukareszt       ROU  25,500  1  II   LE
14. AZ (Alkmaar)         NED  25,000  3  III  --
15. Legia Warszawa       POL  24,500  1  I    --
16. NK Maribor           SVN  22,500  1  I    --
17. Maccabi Tel Awiw     ISR  22,500  1  I    --
18. Feyenoord Rotterdam  NED  21,500  4  III  --
19. SK Rapid Wiedeń      AUT  21,500  2  II   --
20. FK Astana            KAZ  20,750  1  I    LE
(...)
26. FK Partizan          SRB  16,000  1  I    LE
38. FK Crvena zvezda     SRB   9,750  2  I    LE
43. Östersunds FK        SWE   8,000  2  I    LE (*)
44. AÉK                  GRE   8,000  4  III  LE
50. Lech Poznań          POL   7,000  2  I    --

Kolejno: liczba porządkowa, klub, kraj, współczynnik klubowy, pozycja klubu w rankingu wśród zespołów z jego kraju, startowa runda eliminacji, rozgrywki, w których uczestniczy zespół w tym sezonie (o ile nie odpadł)
(*) Östersunds FK nie zakwalifikował się do eliminacji Ligi Mistrzów na sezon 2018/19

Wśród drużyn mogących zagrać w ścieżce mistrzowskiej eliminacji Ligi Mistrzów Legia zajmuje 15. miejsce (efektywnie 11., ponieważ dwa kraje mają po dwa zespoły nad Legią, a Holandia - aż trzy), zaś Lech dopiero 50.! W praktyce oznacza to, że zarówno Legia, jak i - szczęśliwie - Lech mają pewne rozstawienie w I rundzie eliminacji. Mimo dość odległej pozycji poznańskiego zespołu przed nim znajdują się zespoły tylko z 15 krajów innych niż Polska, a rozpoczynających grę od I rundy, natomiast rozstawionych będzie 17 zespołów.

Do wiosennej fazy rozgrywek zakwalifikowały się już tylko zespoły mające lepsze współczynniki od wszystkich polskich zespołów z wyjątkiem Legii. Oznacza to, że wiosenne wyniki tych drużyn w pucharach mają znaczenie jedynie dla stołecznego zespołu. "Wojskowi" w praktyce mogą zostać jednak wyprzedzeni jedynie przez FK Astana, który ma 3,75 pkt. straty do Legii. Partizan i pozostałe trzy zespoły znajdujące się za Legią mają już pokaźną stratę - praktycznie zbyt dużą, by myśleć o jej odrobieniu.

Jeżeli Legia nie da się wyprzedzić żadnemu zespołowi wiosną, będzie miała pewne rozstawienie z co najmniej piątym numerem w I rundzie eliminacji i z co najmniej siódmym - w II. W III rundzie Legia miałaby miejsce dziewiąte, co przy korzystnych rozstrzygnięciach w rywalizacji o mistrzostwo w innych krajach lub jeśli odpadną wyżej sklasyfikowane zespoły we wcześniejszych rundach eLM, może dać Legii przesunięcie w klasyfikacji i rozstawienie także w III rundzie.

Przy założeniu, że w każdym z krajów mistrzostwo zdobędzie najwyżej sklasyfikowany w rankingu zespół, a w I i II rundzie awansują najwyżej rozstawione zespoły, w III rundzie eliminacji uczestniczyłyby następujące zespoły:

rozstawione: Olympiakós, Ajax, Salzburg, Łudogorec, København, Celtic
nierozstawione: APÓEL, FCSB, Legia, Maribor, Maccabi, Astana

A więc - jak widać - już przejście III rundy eliminacji byłoby nie lada wyzwaniem. W IV rundzie - przy powyższych założeniach - dołączyłyby Basel i Sparta.

Czynniki

Jakie czynniki mogą wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na szanse mistrza Polski?

1) Zdobywca Ligi Mistrzów kwalifikuje się do grupy Ligi Mistrzów także poprzez rozgrywki krajowe (KORZYSTNE - mistrz Czech przechodzi do rozgrywek grupowych bez eliminacji i następują korzystne dla mistrza Polski przesunięcia).

2) Zespoły znajdujące się nad mistrzem Polski w klasyfikacji nie zdobywają mistrzostwa swojego kraju (KORZYSTNE) - mistrz Polski awansuje w rozstawieniu.

3) Zespoły znajdujące się nad mistrzem Polski odpadają we wcześniejszych fazach eliminacji (KORZYSTNE) - mistrz Polski awansuje w rozstawieniu.

4) Zespoły znajdujące się pod mistrzem Polski zdobywają punkty do rankingu w fazie wiosennej i wyprzedzają go w tabeli (NIEKORZYSTNE - dotyczy jedynie Legii).

Opracował:
Paweł Mogielnicki

Murphy - 24 grudnia 2017, 14:34:04 - *.dynamic.chello.pl
Świetna analiza jako prezent pod choinkę.
Dziękuję
Czyli sprawa współczynnika właściwie wyjaśniona

Yogi - 24 grudnia 2017, 14:37:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oczywiście w przypadku gry polskiej ekipy w LM mamy na myśli najnowsza FIFA 2018 na PS4 he., Pozdrawiam i Wesolych Wsztstkim.

a - 24 grudnia 2017, 14:38:45 - *.245.104.224
to kiedy następna Liga Mistrzów? Kolejne 20 lat? Może 10-15 bo coś się ruszyło ze szkoleniem. Niestety największe ligi postawiły UEFA pod ścianą, jeśli nie daliby TOP4 po czterech miejsc w fazie grupowej to zrobiliby swoje rozgrywki. Liga MISTRZÓW jest już tylko z nazwy

mr - 24 grudnia 2017, 14:44:53 - *.telpol.net.pl
Czyli w przypadku polskich drużyn 3 runda eliminacji będzie pożegnalną z rozgrywkami LM. Brak wizji, brak pomysłów, wyprzedawanie zawodników, którzy choć trochę wybijają się poziomem ponad średnią ligową. Młodzi wyłapywani przez zagranicznych skautów. Mam tak samo jak Ty LM w Tv.

xas - 24 grudnia 2017, 14:53:44 - *.centertel.pl
I gitara. Fajny prezent. Idealna lektura na wieczorny odpoczynek po obżarstwie wigilijnym.

Kolo - 24 grudnia 2017, 14:57:09 - *.centertel.pl
Droga radakcji przez caly rok odwalacie kawal dobrej roboty zrobcie sobie wolne Wesołych Świąt

Warszawiak - 24 grudnia 2017, 15:03:49 - *.warszawa.vectranet.pl
Pytanie do Admina, z jakiej racji Mistrz Czech będzie zaczynał rozgrywki LM od czwartej rundy, skoro w ostatnich latach nie odnieśli na tym polu rozgrywek żadnych sukcesów? A przypominam, że Mistrz Polski grał ostatnio w fazie grupowej LM.

hans - 24 grudnia 2017, 15:21:56 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Dobra robota redakcjo 90 minut. A w nowym roku życzę wam abyście się troszkę zreformowali i podawali prawidłowo kiedy padła bramka po 90 minucie. Czyli jak padła w 96 to abyście napisali 90+6 a nie 90 bo czasem to nawet śmiesznie wygląda jak piszecie że 3 bramki padły w 90 minucie.

woloch - 24 grudnia 2017, 15:22:29 - *.1.252.197.dsl.dyn.forthnet.gr
Dziś 24 grudzień w Polsce temperatura panuje 9 stopni ciepła i liga nie gra nigdzie? jakaś przerwa zimowa?

XXXX - 24 grudnia 2017, 15:23:09 - *.105.143.254.idm.pl
Zmiany... Jak tylko zdarzy się sytuacja, że Real lub Barcelona nie zakwalifikują się do LM, będzie kolejna zmiana - dwie dzikie karty, żeby wielcy i bogaci grali zawsze w LM... I okaże się, że 28 miejsc jest już zarezerwowanych, a o cztery miejsca bić się będzie 50-60 drużyn... Żenada.

Mleko - 24 grudnia 2017, 15:42:33 - *.cust.tele2.se
UEFA i "Europa" nie chce zeby wszystkie kraje grały w jej rozgrywkach.

Witkowski - 24 grudnia 2017, 15:43:50 - *.internet.jettel.pl
@Warszawiak
Ale w Lidze Europy na przestrzeni ostatnich kilku czy nawet kilkunastu lat kluby czeskie są daleko przed naszymi.

aaa - 24 grudnia 2017, 15:44:52 - *.dynamic.chello.pl
Kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty (a już na pewno niepotrzebnej polskim klubom).
Wesołych Świąt ;)

Witkowski - 24 grudnia 2017, 15:52:57 - *.internet.jettel.pl
@XXXX
Cóż, o 13 miejsc w LE z tzw. ścieżki niemistrzowskiej będzie grać... 141 drużyn (!). Ręce opadają.

dino - 24 grudnia 2017, 15:59:15 - *.dynamic-ww-09.vectranet.pl
Ktoś wie jak będzie wyglądała ta runda wstępna gdzie wyłoni się tylko jedna drużyna? Jakiś turniej w jednym państwie czy co?

jacekM - 24 grudnia 2017, 16:00:39 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
aaa,
Prawie masz rację, bo Legię to akurat interesuje.

Poker - 24 grudnia 2017, 16:13:31 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Redakcjo, Wesołych Świąt! Jako prezent odbanujcjie wszystkich!

Witkowski - 24 grudnia 2017, 16:32:59 - *.internet.jettel.pl
@dino
Prawdopodobnie miniturniej w jednym z tych państw z półfinałach i finałem (bez rewanżów).

DDT - 24 grudnia 2017, 16:33:25 - *.centertel.pl
Jaki to kraj pod skrotem KVX?

mecenas - 24 grudnia 2017, 16:36:00 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@DDT - chodzi o Kosovo.

z - 24 grudnia 2017, 16:37:53 - *.bb.sky.com
no tak angielskie kluby mialy stracic 4 miejsca i miec tylko 3 na rzecz Wloch to musieli cos wymyslec poza tym jak kolega wyzej pisal Liga Mistrzow juz tylko z nazwy , zlikwidowanie PZP-(Puchar Zdobywcow Pucharow) bylo bledem , a emocje w LM byly wieksze gdy grali tylko mistrzowie danych krajow a tak w 1/8 lm czesto mamy rywalizacje Wlosko Hiszpansko Niemiecko Angielska i te same druzyny co i tak graja ze soba w lidze musimy ogladac tez w pucharach bez sensu !

Borsuk - 24 grudnia 2017, 17:37:22 - *.2-4.cable.virginm.net
Juz sie nie moge doczekać ligi mistrzów w Białymstoku.mistrz pewny.w lidze europy Legia i Lech

cium - 24 grudnia 2017, 17:48:28 - *.internetia.net.pl
Wesołych Świąt dla redakcji!

sqr - 24 grudnia 2017, 18:17:18 - *.play-internet.pl
@borsuk.pewne to jest to ze Jaga jak się zakwalifikuje do którychkolwiek eliminacji to odpadnie w pierwszej rundzie i wstydu narobi jak zwykle.
W sumie to wiele sie nie zmnieniło dla nas.ubylo tylko jedno miejsce w ścieżce mistrzowskiej wiec nie jest tak zle

pik - 24 grudnia 2017, 18:47:56 - *.220.154.34
Czy wiadomo kiedy są losowania poszczególnych rund? To tez ważne do analiz.

WESLEY - 24 grudnia 2017, 19:58:31 - *.elpos.net
Dobra robota , tak trzymać i nie bądź mistrzu sqr taki pewny i Borsuk dużo nie myli się , gdyż zapewne tak będzie .

xyz - 24 grudnia 2017, 20:41:16 - *.mtm-info.pl
te wszystkie wyliczenia w przypadku polskich klubow i tak sa bez znaczenia, poniewaz kazdy klub z polskiej ekstraklapy i tak nie jest w stanie doczłapac do zadnej ligi mistrzow, wczesniej odpadnie z klubami pokroju bate borysow czy sherif tiraspol czy inny żalgiris wilno itp.Moze za 20 lat stanie sie cud i wtedy jakis awansuje nie wczesniej

slazak - 24 grudnia 2017, 20:42:28 - *.adsl.inetia.pl
Szanowna Redakcja niech zmieni to KVX na KOS, bo wiele osób pyta się, co to za państwo Także przyłączam się do prośby: proszę podawać prawidłowo kiedy padła bramka po 90 minucie. To kolejny sposób-obok arbitralnie gwizdanych karnych-na ustawianie wyniku meczu przez sędziów.

Witkowski - 24 grudnia 2017, 20:47:26 - *.internet.jettel.pl
@sqr
Jak dla mnie konieczność pokonania jeszcze jednego rywala niż wcześniej to kolejne duże utrudnienie.
Swoją drogą gdy pomyślę, że 4. zespół z Hiszpanii musi rozegrać 13 meczów, żeby wygrać LM, a mistrz San Marino aż 23 (!), to aż mnie trzecie. Komedia, niech w ogóle ich wykluczą, jak w latach 90., a co!

Witkowski - 24 grudnia 2017, 20:49:29 - *.internet.jettel.pl
Aż mnie trzepie, oczywiście.

Yasiu - 24 grudnia 2017, 20:51:53 - *.dynamic.chello.pl
Tl;dr: długo sobie w pucharach nie pogramy.

ds - 24 grudnia 2017, 20:57:29 - *.43.255.12.ipv4.supernova.orange.pl
tak a propos mogiel i wszystko jasne...legia i tylko legia

Witkowski - 24 grudnia 2017, 21:05:02 - *.internet.jettel.pl
@slazak
Taki jest kod FIFA dla Kosowa. Inna sprawa, że UEFA rzeczywiście stosuje... KOS.

yolo - 24 grudnia 2017, 21:38:10 - *.hsd1.il.comcast.net
po co taka analiza skoro polskie kluby i tak sie nie dostana do ligi mistrzow przez kolejne 20 lat...

Ff - 24 grudnia 2017, 21:43:44 - *.206.204.21
Znowu najlepszych faworyzuja.

LEON - 24 grudnia 2017, 21:46:15 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Platini dał możliwość grania w pucharach takim krajom jak my i jak to wykorzystaliśmy? jeden awans do LM i gra na pocieszenie w LE obym sie mylił ale po tych zmianach na LM możemy czekać następne 20 Lat może zdziałamy coś więcej w LE Analiza jak zawsze super
Brawo

Farid Ali - 24 grudnia 2017, 22:15:30 - *.centertel.pl
Brawo 90minut ,co ja bym bez was zrobił.

DDT - 24 grudnia 2017, 22:53:47 - *.centertel.pl
@mecenas bardzo dziękuje za informację ;)

pff - 24 grudnia 2017, 23:12:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co to za liga mistrzów jak graja tam trzecie czy czwarte ekipy z najsilniejszych lig, ale bezsens

cyc - 25 grudnia 2017, 0:41:36 - *.dynamic-ra-06.vectranet.pl
co oznacza ten zapis "(awansuje tylko jeden zespół) " przy rundzie wstępnej? Przeciez z tej rundy awansują dwa zespoły. Prosze o wyjaśnienie

mexi - 25 grudnia 2017, 3:40:09 - *.centertel.pl
To ogólnie jest chore LM to liga zdobywców w krajach powinna być olać to że ktoś dostanie 8-0 czy jakoś tam lepiej się ogląda niż np taki arsenal chelsea 0-0 Niech sobie zrobią jakiś puchar klubowy

Knur - 25 grudnia 2017, 9:14:56 - *.ssp.dialog.net.pl
Szacun za artykuł.Zdrowych wesołych świąt bożonarodzeniowych życzę redakcji i wszystkim komentującym na tym kapitalnym portalu🌲🍷🎄

wuzel - 25 grudnia 2017, 9:42:26 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Czy wy się dobrze czujecie? Jaka Liga Mistrzów dla polskiego zespołu? Widzieliście jak gra nasza Ekstraklasa? To jest jedna ze słabszych lig w całej Europie i musicie to przyswoić.

Skejt - 25 grudnia 2017, 10:01:06 - *.elektron.com.pl
Pytanie do znawców, ale też i redakcji.
Co ze zdobywcą Ligi Europy, w przypadku gdy on również zakwalifikuje się poprzez rozgrywki krajowe?
Np. Barcelona LM i 1 miejsce w lidze hiszpańskiej
Arsenal LE i 4 miejsce w lidze angielskiej?
Jakie wtedy następują przesunięcia?

paulp - 25 grudnia 2017, 10:24:21 - *.dynamic.mm.pl
Pytanie do redakcji.
Jak by wyglądały te przesunięcia gdyby Czesi dostali grę bezpośrednio w fazie grupowej ? Przecież jeżeli zespół (np. Man City) który wygra LM zajmie w swojej lidze zbyt niskie miejsce to przecież nie wstawią go do drabinki mistrzowskiej. Kto więc zajmie dodatkowe miejsce w drabince mistrzowskiej ?

paulp - 25 grudnia 2017, 10:36:10 - *.dynamic.mm.pl
@cyc
Runda Wstępna ma zawierać dwie rundy kolejne 26 i 29 czerwca. Awansuje jeden zespół pozostałe trzy do II rundy el. LE

legionista - 25 grudnia 2017, 14:29:38 - *.dynamic.mm.pl
mistrz polski rozegrac by musial 8 meczow zeby awansowac do LM w ktorej zagralby dwa mecze mniej...absurd...kiedys runda wstepna to byly max 4 mecze...

GKsJ.Zdrój - 25 grudnia 2017, 14:58:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Manchester City gra nie jaki Sergio Aguero... i dlaczego nie ucieka z tamtą do innego klubu? Bo mu płacą konkretnie a z naszych klubów piłkarze odchodzą po jednej rundzie a czasem po pół roku.... Nigdy nie będziemy mieli LM bo jesteśmy za biedni i brak nam klasowych działaczy a i posiadamy mentalność uciekiniera byle gdzie ważne że więcej zapłacą w np; II lidze niemieckiej i jak tu budować silny klub i silna ligę.... Bez wpompowania petro dolarów nic nigdy się nie zmieni... 😤

gdfgfd - 25 grudnia 2017, 15:34:58 - *.dynamic.gprs.plus.pl
HAHAHAHHAHAHA, Jak zobaczyłem tytuł to się uśmiałem. Oczywiście szacunek dla redakcji, jak zwykle świetna robota. Ale czy słowo "walka" w kontekście polskich amatorskich drużyn jest na miejscu? Szczerze wątpie. To tak samo jakby napisać: walka kompletnie pijanego gościa aby wejść po schodach na dziesiąte piętro. Nasi niech powalczą żeby za 10 lat nie być gorsi niż mistrzowie Luksemburga i Malty, jest szansa że się uda, trzymam kciuki za naszych inwalidów

xyz - 25 grudnia 2017, 17:12:11 - *.mtm-info.pl
ogladam dosc czesto mecze polskiej ekstraklapy ,ogladam tez mecze 2 ligi niemieckiej czy 2 ligi angielskiej i mam porownanie ,poziom polskiej ekstraklapy jest duzo nizszy niz 2 liga niemiecka i angielska ,czołowe polskie kluby mialy by ogromne problemy zeby bronic sie przed spadkiem z tych lig ,wiec z czym do ligi mistrzow? polska liga to niestety dno, ładnie opakowane z pieknymi stadionami, komentatorkami z telewizji piejacymi z zachwytu jak to jest cudownie i na wysokim poziomie , marketing full wypas ,poziom sportowy zenujacy

Gerd - 25 grudnia 2017, 17:12:30 - *.dynamic-ra-12.vectranet.pl
Cóż...

Lokvenc - 25 grudnia 2017, 17:31:56 - *.play-internet.pl
Good job ;)

. - 25 grudnia 2017, 19:03:33 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@xyz: Jeśli uważasz, że BATE i Żalgiris to drużyny na tym samym poziomie, to chyba nie wiesz, co osiągnęli jedni, a co drudzy.
@ds: Jak zwykle niektórzy na wspomnienie o Legii dostają białej gorączki... Prawda jest taka, że tak dużo napisano o Legii, ponieważ w pojedynkę zdobyła prawie 60% naszych punktów rankingowych i walczy o rozstawienie w III rundzie LM, a inne kluby mają tak niskie współczynniki, że mogą pomarzyć o rozstawieniu w pierwszej (za wyjątkiem Lecha).

xyz - 25 grudnia 2017, 19:16:26 - *.mtm-info.pl
do kolegi wyzej
polskie kluby sa tak mizerne ze sa w stanie odpasc w pucharach z prawie kazdym ,poszukaj sobie z kim odpadały polskie kluby w ostatnim czasie ,połamatorskie kluby z litwy i islandi z ktorymi odpadał lech poznan to kluby gdzie zawodnicy normalnie pracuja a trening maja raz dziennie po robocie ,wiec to bez roznicy czy BATE Borysow czy zalgiris wilno czy mistrz luksemburga czy mistrz malty

Franco - 25 grudnia 2017, 19:20:22 - *.adsl.inetia.pl
Zależy kto u nas zostanie miżdżem.
Bo dla Legii przykładowo to "utrudnienie" jest śladowe. Gdyby przyjąć, że reforma działałaby już od obecnego sezonu, to w piątej rundzie wyglądałoby to tak:
Basel 74.4
Olympiakos 64.5
Celtic 42.7
Kopenhaga 37.8
------------------
Legia 28.4
Legia jak widać tylko jedno miejsce do rozstawienia. A skład "czwórki" wyjątkowo silny. W kolejnym sezonie wcale tak nie musi być. Jak tam się ułoży w ligach to nie wiemy. Na ten moment tylko Celtic pewny Mistrzostwa. W Szwajcarii, Grecji zapowiada się walka do końca, a Kopenhaga już może sobie na Mistrzostwo pogwizdać.
Więc może być ciężko, może być łatwo. Jakiejś wielkiej rewolty nie widzę po tych zmianach. Fakt, że taki Górnik czy Lech mieliby już ciśnienie w 3 rundzie eliminacji, ale na dobrą sprawę do i do tej pory tak było. Więc też zmiana niewielka.
Natomiast napewno gorzej będzie z eliminacjami do LE, choćby z racji tego, że więcej zespołów będzie "spadać" z el.LM, a na poziomie np. 4 rundy, to już mogą być dla nas konkretne ekipy.
Z jednej strony coś tam może być gorzej, ale ogólnie podoba mi się ta zmiana. Mieliśmy swoją szansę przez ostatnie lata i mało ją wykorzystaliśmy. Koniec. Skończył się Dzień Dziecka. Śmierć frajerom. Byli tacy co wykorzystali.
A tak przynajmniej mniej klubów (Holandia, Szwajcaria) będzie miało zapewniony bezpośredni udział. I to jest dobry kierunek.
Jedyny minus: za długo ciągnąć się będą eliminacje (już teraz jest to takie flaki z olejem). Tęsknię za starymi czasami. Jedna runda wstępna dla leszczy, a potem odrazu system pucharowy i jedziemy z koksem. To już niestety nie wróci.
Jak sobie pomyślę, że kiedyś np w takim PZP, po wyeliminowaniu odpowiedników Honvedu, Partizanu, Olympiakosu, Ajaxu, byłoby się już w FINALE, a dziś dopiero dać to może awans do rundy grupowej

laguna - 25 grudnia 2017, 19:47:26 - *.189.114.29
Kolejnym klubem który wejdzie do LM będzie
-
Petrochemia Nafto Propan-Butan Orlen Wisła Płock
-
Już z Bolo Łącznikiem o to zadbamy

Ff - 25 grudnia 2017, 20:11:17 - *.206.204.21
Nie słuchamy ludzi którzy porównują Polskę z Litwą.

Risen - 25 grudnia 2017, 20:31:43 - *.centertel.pl
Czy mistrz Polski ma szansę rozpoczynać eliminacje od III. rundy, jeśli zwycięzcy LM i LE zakwalifikują się do LM także poprzez ligę?

alee - 25 grudnia 2017, 21:47:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a gdzie w LE sie ląduje po odpadnięciu w III rundzie LM

paulp - 25 grudnia 2017, 22:05:13 - *.dynamic.mm.pl
@xyz
Kolego przeanalizuj sobie coś zanim się ośmieszysz. Nie tylko polskie a nawet kluby z czołowych lig odpadały z półamatorami czasy się zmieniły i futbol stał się bardziej wyrównany niż kiedyś. W tym sezonie były kluby co się znacznie bardziej kompromitowały
Dinamo Zagrzeb odpadło ze Skenderbeu Korce (Alb)
Ajax z Rosenborgiem, Fenerbahce SK z Vardarem Skopje, FC Sion z Suduva (Litwa). Przykładów jest znacznie więcej z tego i z poprzednich lat. Więc zanim coś napiszesz ... ogarnij ...

paulp - 25 grudnia 2017, 22:11:27 - *.dynamic.mm.pl
@xyz
Kolego przeanalizuj sobie coś zanim się ośmieszysz. Nie tylko polskie a nawet kluby z czołowych lig odpadały z półamatorami czasy się zmieniły i futbol stał się bardziej wyrównany niż kiedyś. W tym sezonie były kluby co się znacznie bardziej kompromitowały
Dinamo Zagrzeb odpadło ze Skenderbeu Korce (Alb)
Ajax z Rosenborgiem, Fenerbahce SK z Vardarem Skopje, FC Sion z Suduva (Litwa). Przykładów jest znacznie więcej z tego i z poprzednich lat. Więc zanim coś napiszesz ... ogarnij ...

ggg - 25 grudnia 2017, 22:51:11 - *.lilonet.pl
żeby nie wiem jaki ranking zrobić, żeby nie wiem jak kadra daleko na MŚ zajdzie, żeby nagle polski klub kupił zawodników za milion ełro to do Ligi Mistrzów mamy dwadzieścia lat grania. do Ligi Europy jeszcze dalej!!! skupmy się na lidze polskiej i meczach Korony vs Sandecji

Witkowski - 25 grudnia 2017, 22:51:50 - *.centertel.pl
@alee
Przechodzi się do ostatniej rundy kwalifikacyjnej LE i tam gra się o wejście do fazy grupowej wyłącznie z innymi mistrzami, którzy odpadli już z eliminacji LM.

ggg - 25 grudnia 2017, 22:55:12 - *.lilonet.pl
a świątecznie @paulup: przestań brać, bo jeśli twierdzisz, że Rosenborg ,albo Vardar to amatorskie kluby to polską ligę trzeba określić jako przedszkole!!

Yogi - 25 grudnia 2017, 23:55:43 - *.centertel.pl
Ktoś tu porównuje naszych kopaczy do takiego Bate Borisów? oczom nie wierzę, oni już 5 razy grali w fazie grupowej LM, my już do nich startu nawet nie mamy.

x - 26 grudnia 2017, 0:34:07 - *.25.228.109.static.3s.pl
Ostatnie 10 lat:
Viktoria 2xLM+6xLE
Legia 1xLM+5xLE
BATE 5xLM+4xLE
warszawiak kolejny laik muszący pytać się co i dlaczego. Zero zainteresowania innymi ligami w regionie :] Tylko polski czubek nosa widzi :]

needle - 26 grudnia 2017, 8:18:17 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@X
Nie bądź durniem!
Jeśli ktoś pyta to z definicji nie błądzi; ma prawo nie wiedzieć.
Gorszy jest ten, który nieustannie podkreśla jakim jest doskonałym człekiem...; i który musi zmieniać nicki co chwila bo się skompromitował poprzednim razem...nieprawdaż...?
Gdybyś był człekiem rozumnym doszedłbyś do wniosku, że gdyby wszyscy wszystko wiedzieli nie byłoby sensu powstawania portali i zapewne -idąc dalej- w ogóle nie powstałby internet
IGła
PS Ładne opracowanie, bardzo ładne...
Ale rzeczywistość jest taka, że jeśli nasze kluby przynajmniej nie podwoją budżetu to poodpadają ze Szwajcarami czy Turkami i znowu będziecie skamleć
A nawet jak podwoją i ich wyeliminujemy ten czy ów napisze, ze to skandal iż polski klub przegrywa 1:4 z drużyną z niewielkiej Portugalii, Chorwacji czy Holandii.
Tak będzie...
Człowiekowi zawsze mało

Ff - 26 grudnia 2017, 9:37:34 - *.206.204.21
Proponuję wszystkim klubom z Gruzji armeni Azerbejdżanu czy Kazachstanu niech spadają na swój kontynent. I niech grają w azjatyckiej lidze mistrzów, jeśli uda im się wogóle zakfalfikowac.

paulp - 26 grudnia 2017, 9:53:40 - *.dynamic.mm.pl
@ggg - Człowieku podałem tylko przykłady czego się czepiasz ? Udowadniam gościowi jego błędne myślenie, że sa znacznie mocniejsze klubu od polskich które przegrywają z bardzo słabymi klubami. Jak dla Arki czy Jagi wstyd to co ma mówić kibic Fenerbahce które odpadło z Vardarem albo Dinama Zagrzeb które odpadło ze Skenderbeu rozumiesz tok rozumowania czy jeszcze nie ?

asd - 26 grudnia 2017, 11:29:07 - *.internetia.net.pl
polskie kluby przed czym??

Pewny - 26 grudnia 2017, 12:35:58 - *.2-4.cable.virginm.net
Juz nie chce mi sie mysleć jak Legia klepałaby mate niczym najman w ksw w lidze miszczuw

needle - 26 grudnia 2017, 12:43:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@FF
Zwróciłeś uwagę na ciekawą rzecz ale popełniłeś jednocześnie sporo błędów.
Jeden z języka ojczystego [o ile to dla Ciebie ojczysty] Armenia, również w odmianie, piszemy dużą literą jak każdą nazwę własną. Warto też wiedzieć, że nasze narodu są w dobrej komitywie zatem jeśli chciałeś ich obrazić to sam się ośmieszyłeś.
Kolejna sprawa to obecność w Europie; tu wykazałeś się nieznajomością geografii. Można by zrozumieć jeśli być nie wiedział czy wyspy koło Sumatry należą do Oceanii czy może Azji ale to wypada wiedzieć.
Trafne jest tylko spostrzeżenie, że zupełnie bezzasadnie Kazachstan [w całości leżący w Azji] występuje w rozgrywkach europejskich podobnie się dzieje z Izraelem...aż dziwne, ze nie wspomniałeś o tym państwie a przecież nie mogłeś nie słyszeć. A może jest tak, że świadomie odwracasz naszą uwagę od Żydów...? Coś musi być na rzeczy, jak sądzę.
Natomiast gdybyśmy zaufali logice to zarówno ZSRR [obecnie Rosja] jak i Turcja w większości leżą w Azji i tam powinny grać...a w kopaną gra Australia!!! natomiast trzeba się zastanowić również czy Dania powinna tu się zmagać , wszak jej terytoria [lekko] zależne to zupełnie inny kontynent...\
IGła

ggg - 26 grudnia 2017, 13:13:48 - *.lilonet.pl
@paulup: zluzuj trochę podałeś po prostu przykłady zdarzające się raz na dwadzieścia lat, podczas gdy polskie kluby odpadają z "kelnerami" co roku. strasznie się spinasz jak gimnazjalista. odpuść i świętuj zamiast pluć jadem jak PiS...elec

brmbr - 26 grudnia 2017, 13:22:32 - *.wegrow.domtel.com.pl
W Europie lezy wieksza czesc Kazachstanu, niz Turcji. Poza tym UEFA nie jest organizacja naukowo-geograficzna,a samo pojecie Europy ma kilka poziomow znaczen

noq - 26 grudnia 2017, 13:32:45 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
ggg Gimbusie, co roku zdarzają sie niespodzianki, gdy lepsze kluby odpadają ze sporo słabszymi, ale taki nawiedzony gimnazjalista jak ty woli pluć jadem zamiast poczytać trochę...

Kalialolol - 26 grudnia 2017, 14:17:22 - *.12.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
@a a ja uważam, że dobrze. w Lm wole zobaczyć 4tą drużynę z Italii niż np mistrza Mołdawii

slazak - 26 grudnia 2017, 15:00:41 - *.adsl.inetia.pl
Pytanie statystyczne: jak należy obstawiać, typować zakłady bukmacherskie, żeby zagwarantować udział zespołu z Andory, Gibraltaru, San Marino czy Malty w fazie grupowej Ligi Mistrzów? Da się to wyliczyć? Chciałbym widzieć wtedy miny tych prześmiewców Zdarzały się już sytuacje, że o wyniku meczów decydowało właśnie obstawianie zakładów...

Niki - 26 grudnia 2017, 16:40:26 - *.19-2.cable.virginm.net
Juz widze Legie w LM jak klepie mate niczym najman

aeroplan - 26 grudnia 2017, 16:41:47 - *.dolsat.pl
Po ostatnim awansie Legii do LM pomyślałem sobie, żebyśmy nie musieli czekać na następny awans kolejnych 20 lat. Cóż, mam wrażenie, że chyba jednak będziemy...

x - 26 grudnia 2017, 17:33:20 - *.25.228.109.static.3s.pl
nOOdle widzę ze dumny jestes pisząc te durnoty pod swoim nickiem hehe Własnie po to ma internet by sprawdzić wyniki Czechów z poprzednich lat, a nie pytać, że skoro Legia awansowała do LM to powinna być automatycznie w Q4. Ten człowiek po prostu nie interesuje się pucharami, bo by wiedział, że drabinka jest uzależniona od wyników wszystkich klubów, a nie jednego. A skoro się nie interesuje to nie trzeba mu odpowiadać. Pierw trzeba pokazać chociaż odrobinę własnej inwencji, żeby mu cokolwiek więcej podpowiedzieć. Dlatego hamuj własne spostrzeżenia bo nie jesteś, żadnym tu autorytetem.

maniek79ru - 26 grudnia 2017, 17:33:36 - *.quest-net.pl
Dla nas to nie ma większego znaczenia i tak rzadko osiagaliśmy ostatnią rundę kwalifikacji,jedyny plus że zagramy jedną rundę więcej bo wcześniej zaczniemy...no chyba że zaczną nas lać już kluby z litwy czy luxemburga

Paolo KKS - 26 grudnia 2017, 18:13:09 - *.centertel.pl
Oby te wyliczanki nie poszły na marne. Mam nadzieję, że polski klub znow zagra w LM. Uważam, że w Lidze Mistrzów powinni grać tylko mistrzowie.

nico79 - 26 grudnia 2017, 19:12:55 - *.dynamic.chello.pl
My nie musimy prosić bogatych ( 10 państw ), by z nimi grać!!! Zróbmy swoją alternatywną LM. Nie wiem czy pamiętacie, ale była podobna sytuacja w koszykówce ( euroliga-superliga ), i co bogaci poszli po rozum do głowy!!! Boniek do roboty - czas rozmawiać z innymi federacjami z miejsc 13 i dalej. Obstawiam,że po 2-3 latach - te Barcelony,Reale,PSG etc. same wrócą do NAS. Wszystkim rządzi mamona!!! Ile razy można oglądać te same kluby. Ja wolę oglądać PL, niż angielską-bo to jest nasze nie wirtualne!!! Oczywiście oglądam Gran Derbi, ale nr 1 jest moja przaśna liga, ale moja.Pozdrawiam wszystkich polskich kibiców w te Święta Bożego Narodzenia.

needle - 26 grudnia 2017, 19:26:58 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie dość, że bez kultury to i z poszarpanym rozumem.
Jak gość nie umie dobrze znaleźć albo mu się nie chce to pyta-ma prawo jak każdy.
Napisałem wyżej, że gdyby się trzymać Twoich wytycznych nie mógł tu napisać NICZEGO NIKT ale widać nie każda mowa trafia do Mołotowa jak mawiali przedwojenni nasi rodacy.
IGła
PS
Wiesz jak poznaję chama...?
Nie umie normalnie rozmawiać tylko przekręca nazwy własne klubów/miast albo nicki jak to robią przygłupy.
Właśnie różnica w poziomach jest nie do przeskoczenia, gdyż ja pomimo pewnej odrazy piszę Twój nick dużą literą a Ty mój zniekształcasz. Myślę, że rodzice nie znaleźli czasu na wychowanie; zresztą fachowca od kopanej to i wychować ciężko On ma autorytety w młynie...
PS2
Nawet jeśli trafnie zdiagnozowałeś sytuację od strony piłkarskiej to logicznie leżysz.
A jeszcze udowodnię, że nie masz honoru ani uczciwości.
Możesz nie uważać mnie za autorytet i ja nawet bym nie chciał aby ludzie tego pokroju jakoś się ze mną utożsamiali ale skoro nie ja to napisz kto jest...?
Kto jest dla Ciebie autorytetem na tym portalu; wymień wszystkich

. - 26 grudnia 2017, 20:58:14 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@xyz: Żalgiris to klub w pełni profesjonalny, nie półamatorski. Co do Stjarnanu masz rację. A BATE to żadni kelnerzy, 5 razy grali w LM.
@Ff: Astana gra w LE na wiosnę, a ty masz wątpliwości, czy zakwalifikowaliby się do azjatyckiej LM? Cypr, Turcję i Rosję też mamy wywalić z UEFA?
@needle: Kazachstan leży częściowo w Europie, ale jest to jedynie bardzo mała jego część na zachód od Uralu (rzeki oczywiście). Gruzja i Azerbejdżan też częściowo w Europie (w europejskiej części Azerbejdżanu mieszka aż 5% jego populacji), natomiast Armenię możemy utożsamiać z Europą jedynie kulturowo (zresztą podobnie z Cyprem).
@maniek79ru: "rzadko osiągamy ostatnią rundę kwalifikacji" Rzadko, czyli co roku
2013/14: Legia i Śląsk, Śląsk odpada, Legia przegrywa dwumecz przez bramki na wyjeździe, ale gra w grupie LE.
2014/15: Legia i Ruch, Ruch odpada, Legia przechodzi dalej, wygrywa grupę LE i gra w 1/16 finału.
2015/16: Legia i Lech, obie drużyny przechodzą dalej i grają w grupie LE.
2016/17: Legia, przechodzi dalej i gra w grupie LM oraz w 1/16 LE.
2017/18: Legia, odpada.

x - 26 grudnia 2017, 21:55:15 - *.25.228.109.static.3s.pl
kropoko wyżej, mankowi chodziło o ostatnią rundę LM bo to jest temat o LM...
Q4 była tylko 3 razy na 9 razy... 2011+2013+2016 i tu cudem udał się awans do LM. Też uważam, że kolejnej LM nie będzie bo za pare lat zniknie całkowicie dostęp lig spoza top10, a może i top5.

D... - 27 grudnia 2017, 0:08:47 - *.play-internet.pl
Pierdu, pierdu, banialuki i życzenia szczęścia... Po co te dywagacje o korzystnych rozstawieniach, szczególnie co do ( L ), skoro w tym sezonie mieli super losowania (Astana i Tiraspol), a jak to się skończyło - wszyscy dobrze pamiętamy... Obecnie ( L ) jest jeszcze słabsza i stale obniża poziom żegnając najlepszych grajków, więc po co ją na siłę pchać tam gdzie wiadomo, że będzie klęska?

paulp - 27 grudnia 2017, 10:09:02 - *.dynamic.mm.pl
@D...
Super losowania ? Chyba na papierze. Owszem Legia bez formy ale Astana gra w 1/16LE kolego więc o czym piszesz. Do ostatniej kolejki o awans do 1/16LE walczył Sheriff Tiraspol.

lol - 27 grudnia 2017, 10:14:02 - *.dynamic-zab-08.vectranet.pl
bardzo mnie to cieszy, że przez najbliższe 20 lat legia zobaczy LM jak świnia niebo

paulp - 27 grudnia 2017, 10:18:44 - *.dynamic.mm.pl
2016/17 West Ham odpada z Astrą (Rum)
Mlada Boleslav odpada z Skendiją Tetovo (Mac)
LOSC Lille odpada z Qabala FK (Aze)
Hertha Berlin odpada z Broendby (Den)
Nadal ktoś uważa ,że raz na 20 lat są takie sensacje ? W poprzednich latach to samo. Odpadają kluby z najsilniejszych lig z takimi
kopćiuszkami więc zluzujcie zanim coś napiszecie.

BI - 27 grudnia 2017, 13:13:59 - *.centertel.pl
Ludzie! Przecież to wszystko woła o pomstę do nieba. Na 32 miejsca w fazie grupowej aż połowa, bo 16 drużyn, to przedstawiciele jedynie 4 federacji. 4 pierwsze zespoły z Anglii, Hiszpanii, Włoch i Niemiec mają zagwarantowany udział w fazie grupowej. 44 mistrzów z federacji 11-55 walczy o jedynie 4 miejsca. To się robi kółko wzajemnej adoracji, coś na kształt NBA czy NHL. Albo czas na bojkot rozgrywek przez kluby z niższych federacji, albo niech te Barcelony i Reale założą swoje własne rozgrywki i niech co rok taplają się we własnym błotku.

paulp - 27 grudnia 2017, 15:31:04 - *.dynamic.mm.pl
Mało tego 16 miejsc ale jak zwycięzca LM lub LE nie będzie w lidze w pierwszej czwórce to prawdopodobnie dostanie dziką kartę lub grę w eliminacjach więc jest szansa na 18 drużyn z 4 federacji nawet

Bru - 27 grudnia 2017, 16:22:20 - *.static.tvk.wroc.pl
Po pierwsze primo,żadna ścieżka nie pomoże polskim drużynom,ponieważ grają na beznadziejnym poziomie piłkarskim i powoli odjeżdżają nam drużyny z Macedonii,Kazachstanu czy Mołdawii.Przy tym prezesi klubów jarają się jakie to zyski nie osiągnęli.Z uwagi na niewielkie zyski w pierwszych rundach eliminacyjnych najlepiej byłoby nie zgłaszać drużyn dla uniknięcia kompromitacji.

Risen - 27 grudnia 2017, 16:45:11 - *.centertel.pl
Czy mistrz Polski ma szansę rozpoczynać eliminacje od III. rundy, jeśli zwycięzcy LM i LE zakwalifikują się do LM także poprzez ligę?

rexs - 27 grudnia 2017, 17:35:10 - *.play-internet.pl
Chrzanie taki bajzel. Jaka Liga mistrzów jak wystepuja w tym towarzystwie zespoly z 4,3 miejsc. Liga Mistrzó tylko dla mistrzów

Ff - 27 grudnia 2017, 17:50:03 - *.206.204.21
Liga mistrzów dla mistrzów

. - 27 grudnia 2017, 19:08:27 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@paulp: Jeżeli zwycięzca LM byłby poza pierwszą czwórką, dostanie się do fazy grupowej. Tak jest już od dawna, ale po prostu nigdy się to nie dzieje (bo w przypadku Liverpoolu było to jeszcze przed wprowadzeniem tej zasady).
@Bru: Lepiej niech Pan popatrzy, jakie wyniki osiąga Astana, czy remisy z Atletico i Benficą to mało? Co roku obwieszczanie "kompromitacji", bo ludzie raz na 40 lat zainteresują się pucharami europejskimi, nawet nie sprawdzają osiągnięć europejskich naszych drużyn w porównaniu z rywalami, z którymi odpadły, ponieważ uważają, że Polska to potęga piłkarska ze względu na obecne wyniki reprezentacji i dawne klubów i że nasze kluby bez względu na to, z kim grają zawsze są faworytami i zawsze "kompromitują się". Pewnie gdyby np. Wisła Płock, Korona czy Piast odpadły z Viktorią Pilzno, też niektórzy pisaliby o blamażu.

kubilaj2 - 27 grudnia 2017, 20:00:39 - *.dynamic.chello.pl
Widzę, że trzeba uporządkować sprawy. W tym sezonie nasi owszem, nie pokazali się z najlepszej strony, ALE...
- Jaga - walczyła z FK Qabala, czyli uczestnikiem LE w poprzednim sezonie(po eliminacji LOSC Lille i NK Maribor), który w tym sezonie przegrał z Panathinaikosem.
Lech - porażka bramkami na wyjeździe z FC Utrecht, który potem doprowadził do dogrywki z Zenitem, ostatecznie przegrywając.
Arka - stojąc na straconej pozycji z FC Midtjylland napsuli im krwi, tracąc bramki w sposób pechowy.
Legia - i tu mamy najbardziej porąbaną sytuację wszechczasów - wpierw Astana - drużyna niby słaba, ale mająca momenty + DUUUŻA przewaga boiska u siebie, która to drużyna awansowała do 1/16 LE a na koniec Sheriff Tyraspol, który do ostatniego momentu walczył o awans z trudnej bądź co bądź grupy, ostatecznie przegrywając z FC Kopenhaga różnicą bramek.
Co do rezultatów - proponuję, aby PGE sponsorowało Legię.
Wiem, że rzucicie się z nożami i kastetami mi do gardła, ale to jedyny sposób(obecnie Legię sponsoruje Modecom)

kubilaj2 - 27 grudnia 2017, 20:27:36 - *.dynamic.chello.pl
@. Ja należę do nielicznych, którzy sprawdzają w Wikipedii z kim gramy, a co do klubu Pilzna to żeś mopanku trafił jak Rasiak w kierunku bramki, bo Ruch trafił na Pilzno i w 1 meczu zremisował 0:0, a w drugim przerżnął 5:0. No sam mopanku powiedz, jak to kulson nazwać, jak nie kompromitacja.

ggg - 27 grudnia 2017, 20:40:53 - *.lilonet.pl
@ noq: jak zaczynałem się piłką interesować, robiłeś w pieluchy. tylko dzisiejsze pokolenie, niedowartościowanych nastolatków, albo osób którym w życiu nie wyszło potrafi pisać takim językiem, jak Ty. wiedza, a potem internet, który jest tylko narzędziem! wiem, że nie wygram ze sfrustrowanymi młodzieńcami ,albo tymi z dobrej zmiany. pomimo to wszystkiego dobrego

x - 27 grudnia 2017, 21:56:04 - *.25.228.109.static.3s.pl
kubilaj, w 1.meczu też przegrali 0-2. Było "07 zgłoś się".
Jeśli zdobywca LM awansuje do grupy poprzez ligę to:
Holandia z Q3 na Q4
Austria z Q2 na Q3
Dania z Q1 na Q2
A z Q0 awansują 2 kluby zamiast jednego :]
Białoruś i Polska nie przesuną się szczebel wyżej.
Jeśli zdobywca LE awansuje do grupy poprzez ligę to:
Turcja i Czechy z Q2 na Q3

olaf - 27 grudnia 2017, 23:09:45 - *.play-internet.pl
Do boju Legio! W Tobie nadzieja!

123 - 27 grudnia 2017, 23:34:12 - *.146.162.10.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"LIGA MISTRZÓW"he,he.MISTRZOWIE krajów nie powinni się ośmieszać i grać w tych eliminacjach tylko powinni zrobić bojkot przeciwko UEFA.

tellchar - 28 grudnia 2017, 9:01:47 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Mnie zastanawia jedno: skoro EURO zostało rozszerzone do 24 drużyn, a mundial do 48, jeżeli UEFA zwiększa liczbę drużyn grających w mistrzostwach juniorskich, to dlaczego nadal faza grupowa Ligi Mistrzów jest zastrzeżona do 32 klubów? Przecież nic by się nie stało gdyby było 36 albo 40 klubów. No poza tym, że bogaci musieliby podzielić się kasą z biedakami. I o to pewnie chodzi.

tellchar - 28 grudnia 2017, 12:05:51 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Mnie zastanawia jedno: skoro EURO zostało rozszerzone do 24 drużyn, a mundial do 48, jeżeli UEFA zwiększa liczbę drużyn grających w mistrzostwach juniorskich, to dlaczego nadal faza grupowa Ligi Mistrzów jest zastrzeżona do 32 klubów? Przecież nic by się nie stało gdyby było 36 albo 40 klubów. No poza tym, że bogaci musieliby podzielić się kasą z biedakami. I o to pewnie chodzi.

zagubiony - 28 grudnia 2017, 23:14:45 - *.228.237.43
przepraszam, mam pytanie, czemu w tym roku swieta zostaly przelozone?

. - 29 grudnia 2017, 2:33:46 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@kubilaj2: Doskonale wiem, że Ruch grał z Viktorią, i sam wynik to rzeczywiście kompromitacja, ale chodziło mi bardziej o hipotetyczną sytuację, w której polski klub przegrałby np. dwa razy po 0-1. Niektórzy z pewnością już ogłaszaliby kompromitację, bo nie wiedzą, co osiągnęli Czesi.

plablo - 29 grudnia 2017, 16:55:14 - *.play-internet.pl
"runda wstępna (26 i 29 czerwca) - GIB, AND, SMA, KVX (awansuje tylko jeden zespół)"
NIE ŁAPIĘ TEGO??? -4 zespoły chilli 2 pary, 2 terminy, a awansuje 1 zespół...

paulp - 30 grudnia 2017, 9:33:01 - *.dynamic.mm.pl
@plablo
Czego nie łapiesz ? dwa terminy najpier
26.06 - GIB - AND, SMA - KVX potem 29.06 GIB - KVX o awans. Nie będzie spotkań rewanżowych tylko dwie rundy preeliminacyjne w związku z brakiem rewanży i krótkim terminem rozgerania spotkań całość nazwano "Rundą wstępną" zamiast dwiema rundami.

paulp - 30 grudnia 2017, 9:36:06 - *.dynamic.mm.pl
@tellchar
Nie o to chodzi. Kiedyś były przecież dwie fazy grupowe LM. Jednak z uwagi na zbyt napięty kalendarz usunięto ten pomysł. Zwiększenie zespołów powoduje więcej meczy. Można by utrzymać w grupach po 4 zespoły ale faza pucharowa sama w sobie by się powiększyła tym sposobem o jedną rundę co daje dodatkowe 2 spotkania i to tu leży problem.

BI - 30 grudnia 2017, 10:05:27 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@.:
Chyba takie coś miałeś na myśli
AC Sparta Praga 1-0 Lech Poznań 27 lipca 2010, 20:30
Lech Poznań 0-1 AC Sparta Praga 4 sierpnia 2010, 20:00

tellchar - 30 grudnia 2017, 13:05:07 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@paulp - a niby dlaczego? Przecież przy 36 drużynach w LM wystarczy wprowadzić zasadę, że do 1/8 finału awansują zwycięzcy grup i 7 zespołów z drugich miejsc. Dwa pozostałe zespoły z 2 miejsc będą grały w Lidze Europy. Ja tu nie widzę żadnych problemów.
A poza tym czy tworzenie kolejnej rundy eliminacji nie jest niekorzystne dla kalendarza?

Ezz - 30 grudnia 2017, 13:48:28 - *.nos-oignons.net
Przygoda polskich klubow w pucharach i tak tylko do lipca/sierpnia potrwa, szybciej sie skonczy, niz zacznie.

Gauczan - 30 grudnia 2017, 14:13:00 - *.centertel.pl
@Bl pamietny dwumecz, Bosacki sie skompromitowal w rewanzu o ile dobrze pamietam

Mareecki - 30 grudnia 2017, 16:37:43 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Jak się dobrze przypatrzy do dla Legii zmiana jest niewielka, ta zmiana jest gorsza dla drużyn, które walczą o LE. Nawet jeśli Astana wyprzedzi Legię to będzie ona 16 w rankingu, ale trzeba wziąć pod uwagę, że przed Legią są sytuacje, że jest kilka klubów z tego samego kraju, gdzie 2 miejsce bierze udział w ścieżce niemistrzowskiej i tak można odjąć z Grecji Pireus albo PAOK, z Holandii można odjąć 2 z 3 klubów, z Czech też odpadnie 1 drużyna. Poza tym Olympiakos ma przewagę w lidze jak Legia, tam u góry jest jeszcze większy ścisk niż u nas, Basel na razie jest 2 w tabeli, podobnie Salzburg.
Trzeba poczekać na koniec sezonu, ale jeśli Legia utrzyma pozycję w rankingu i zdobędzie mistrza to na start będzie w tym rankingu ścieżki mistrzowskiej 11, do tego ktoś może nie zdobędzie mistrza albo odpadnie wcześniej i już może być ciekawie.
Tak czy tak Legia w drodze do awansu ma tych samych rywali co w ostatnich latach i z niektórymi się błaźniła, a z tymi najlepszymi całkiem nieźle walczyli.

BI - 30 grudnia 2017, 21:31:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdy w połowie lat 90-tych Legia i Widzew wywalczyły awans do Ligi Mistrzów to faza grupowa składała się TYLKO z 16 zespołów: 4 grupy po 4 drużyny. 8 miejsc było zarezerwowanych dla mistrzów konkretnych krajów. O pozostałe 8 miejsc walczyło TYLKO 16 zespołów w TYLKO jednej rundzie eliminacyjnej. W całych rozgrywkach uczestniczyły TYLKO 24 zespoły.
Legia w 1995 musiała pokonać TYLKO IFK Göteborg, a Widzew w 1996 TYLKO podkopenhaskie Brondby, aby dostać się do "piłkarskiego raju".
---
W 2018 roku mistrz Polski będzie musiał przejść AŻ 4 rywali by dostać się do elity. Będzie zaczynał od 1 rundy eliminacyjnej, a tych rund będzie AŻ 4. Inna sprawa, że w 2018 jest dużo więcej federacji, których mistrzowie uczestniczą w rozgrywkach, bo razem z Kosowem jest ich AŻ 54. Ale to nie liczba federacji robi nam kuku, ale sposób rozdzielania miejsc w fazie grupowej. Jak wcześniej napisałem AŻ 16 z 32 miejsc jest obsadzonych przez TYLKO 4 pierwsze federacje. Jak będzie wyglądał skład przyszłorocznej edycji?
- 4 pierwsze zespoły z Hiszpanii, Niemiec, Anglii i Włoch (16)
- 2 pierwsze zespoły z Francji i Rosji (4)
- mistrzowie Portugalii, Ukrainy, Belgii, Turcji (4)
- obrońcy tytułów LM i LE (2)
- 4 zwycięzców ścieżki mistrzowskiej (uczestniczy w niej 44 mistrzów, od mistrza Czech i Szwajcarii po mistrza San Marino i Kosowa)
- 2 zwycięzców ścieżki ligowej (uczestniczy w niej 11 zespołów).
---
I czy nie jest to k....two ze strony UEFY? 26 zespołów ma z urzędu zapewnione uczestnictwo, a o pozostałe 6 miejsc niech się kopią po czołach w eliminacjach. Fakt faktem, że w ostatnich 20 latach polscy mistrzowie nieźle się "popisywali" w eliminacjach, ale kluczowe znaczenie ma tu system wymyślony przez mafię UEFA. To się tworzy zamknięty krąg...

janek - 31 grudnia 2017, 8:50:09 - *.23.51.42
Po co ta podnieta Legia i tak max LE.

paulp - 31 grudnia 2017, 18:28:23 - *.dynamic.mm.pl
@tellchar
W tych dodatkowych rundach eliminacyjnych akurat Ci z najlepszych lig nie grają więc w niczym to nie przeszkadza. System 7 najlepszych z drugich miejsc też by nie przeszedł czegoś takiego nigdy w fazach grupowych UEFA nie było i było by to mało sprawiedliwe względem innych zespołów. Poza tym jak już robić zmianę to konkretnie bo dodanie jednej grupy do fazy grupowej nic nie naprawi. Nadal będzie cięzko naszym awansować a dodatkowe miejsca na pewno dostały by silniejsze ligi a więc Ci co zą poza TOP 4 - Francja, Portugalia, Rosja, Turcja

Berserkr - 1 stycznia 2018, 18:48:28 - *.static.ip.netia.com.pl
A gdzie jest Chorwacja (Dinamo Zagrzeb) i Białoruś (BATE). Współczynniki powinni mieć wysokie?

Berserkr - 1 stycznia 2018, 19:06:08 - *.static.ip.netia.com.pl
Sprawdziłem Dinamo 17,500; BATE 20,500. Są za Legią. Na chwile obecną niemal na pewno mistrz Holandii, Celtic i Pilzno będą przed Legią (zbyt duża przewaga w lidze). Natomiast Sparta i Kopenhaga nie mają już praktycznie szans na mistrzostwo. W pozostałych przypadkach wszystko jeszcze możliwe. Teoretycznie to Legia może nawet liczyć na rozstawienie w 4 rundzie eliminacji, ale to mało prawdopodobne.

tellchar - 3 stycznia 2018, 12:33:39 - *.wroclaw.dialog.net.pl
@paulp - było, w sezonach 1997/98 i 98/98 LM liczyła 24 zespoły (6 grup po 4) a do ćwierćfinału awansowali zwycięzcy grup i 2 najlepsze zespoły z drugich miejsc. Teraz na EURO też do 1/8 finału awansują tylko 4 z 6 drużyn z trzecich miejsc. Czy ktoś twierdzi, że to niesprawiedliwe?

andreas - 4 stycznia 2018, 8:07:49 - *.174.115.88
wydaje mi się, że jedna kwestia w rozstawieniu drużyn w eliminacjach do LM jest nie wyjaśniona, a mianowicie w jaki sposób odbywać się będą losowania kolejnych rund - i kto będzie rozstawiany? Jeżeli będzie to tak jak do tej pory to np. Legia nie skorzysta na ym zbyt dużo jeżeli odpadną drużyny z wyższym rankingiem, bo po prostu ranking ten przejmie drużyna która tę drużynę pokonała. Więc Legia będzie losowana z koszyka niższego. Proszę spojrzeć na terminy kolejnych rund, są one co tydzień. Będą takie zasady jak obowiązywały dotychczas w przypadku grania rund szybko jedna po drugiej.

Markir - 4 stycznia 2018, 12:00:52 - *.dynamic.mm.pl
Bardzo dobre zmiany, będzie więcej topowych drużyn w lidze mistrzów, a nie jacyś mistrzowie rumuni kazachstanu czy chorwacji, którzy służą tylko do dostawania oklepu

Look7 - 7 stycznia 2018, 0:22:17 - *.stimo.net
Ok. Tylko jeśli jedno miejsce zostało zabrane grupie mistrzowskiej z eliminacji i dwa miejsca mistrzom Czech i Szwajcarii to znaczy, że zwiększono pulę dla najmocniejszych lig i nie mistrzów. Więc jaka to Liga Mistrzów ?

Rodowity08 - 7 stycznia 2018, 0:52:04 - *.43.154.96.ipv4.supernova.orange.pl
aha czyli ta walka skonczy sie gdzies pod koniec lipca :D

pluk - 9 stycznia 2018, 2:52:19 - *.icpnet.pl
Czyli ogolnie mniej mistrzów w lidze mistrzów i wieksze koszty dla biedniejszych klubów z małych krajów. Takim klubom bedzie trudniej dostać się na przynoszące prawdziwe dochody szczeble rozgrywek. Kto tam rzadzi w tej LM?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas