[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


2 grudnia 2018, 20:31:09 - maciejko
Trzy europejskie puchary od 2021 roku

Na dzisiejszym posiedzeniu Komitetu Wykonawczego UEFA w Dublinie przyjęto nowe zasady dotyczące europejskich pucharów w latach 2021-24. Największą zmianą jest utworzenie trzecich rozgrywek.

W nowym pucharze zagrają 32 drużyny w fazie grupowej. W dodatkowej fazie pucharowej zagrają ponadto drużyny z trzecich miejsc w grupach Ligi Europy (z drużynami z drugich miejsc w grupach nowego pucharu). Mecze będą rozgrywane w czwartki razem z LE. Zdobywca pucharu otrzyma prawo gry w Lidze Europy w następnym sezonie.

Jednocześnie zmniejszono liczbę drużyn w fazie grupowej LE z 48 do 32 drużyn. Oznacza to, że w fazie pucharowej Ligi Europy również będzie dodatkowa runda, w której drugie drużyny w grupach zagrają z trzecimi drużynami grup Ligi Mistrzów.

Finały wszystkich rozgrywek pucharowych będą rozegrane w jednym tygodniu - w środę finał nowego pucharu, w czwartek finał LE, w sobotę finał LM.

Europejskie puchary 2021-24

Liga Mistrzów

Runda wstępna - 4 drużyny / odpadający zagrają w II rundzie eLE2
- mistrzowie federacji 52-55 - 4 drużyny

I runda eliminacyjna - 34 drużyny / odpadający zagrają w II rundzie eLE2
- mistrzowie federacji 18-51 (bez Liechtensteinu) - 33 drużyny
- zwycięzca rundy wstępnej - 1 drużyna

II runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 20 drużyn / odpadający zagrają w III rundzie eLE
- mistrzowie federacji 15-17 - 3 drużyny
- zwycięzcy I rundy eLM - 17 drużyn

III runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 12 drużyn / odpadający zagrają w IV rundzie eLE
- mistrzowie federacji 13-14 - 2 drużyny
- zwycięzcy II rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn

IV runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 8 drużyn / odpadający zagrają w fazie grupowej LE
- mistrzowie federacji 11-12 - 2 drużyny
- zwycięzcy III rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 6 drużyn

II runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 6 drużyn / odpadający zagrają w III rundzie eLE
- wicemistrzowie federacji 10-15 - 6 drużyn

III runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 8 drużyn / odpadający zagrają w fazie grupowej LE
- trzecie drużyny z federacji 5-6 - 2 drużyny
- wicemistrzowie federacji 7-9 - 3 drużyny
- zwycięzcy II rundy eLM (ścieżka ligowa) - 3 drużyny

IV runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 4 drużyny / odpadający zagrają w fazie grupowej LE
- zwycięzcy III rundy eLM (ścieżka ligowa) - 4 drużyny

Faza grupowa - 32 drużyny
- zwycięzca LM
- zwycięzca LE
- federacje 1-4 - po cztery zespoły - 16 drużyn
- federacje 5-6 - po dwa zespoły - 4 drużyny
- mistrzowie federacji 7-10 - 4 drużyny
- zwycięzcy IV rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 4 drużyny
- zwycięzcy IV rundy eLM (ścieżka ligowa) - 2 drużyny



Liga Europy

III runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 6 drużyn / odpadający zagrają w IV rundzie eLE2
- federacje 13-15 - po jednym zespole - 3 drużyny
- przegrani II rundy eLM (ścieżka ligowa) - 3 drużyny

III runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn / odpadający zagrają w IV rundzie eLE2
- przegrani II rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn

IV runda eliminacyjna - 20 drużyn / odpadający zagrają w fazie grupowej LE2
- federacje 7-12 - po jednym zespole - 6 drużyn
- zwycięzcy III rundy eLE (ścieżka ligowa) - 3 drużyny
- zwycięzcy III rundy eLE (ścieżka mistrzowska) - 5 drużyn
- przegrani III rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 6 drużyn

Faza grupowa - 32 drużyny
- zwycięzca LE2
- federacje 1-5 - po dwie drużyny - 10 drużyn
- federacja 6 - 1 drużyna
- przegrani IV rundy eLM (ścieżka mistrzowska) - 4 drużyny
- przegrani III i IV rundy eLM (ścieżka ligowa) - 6 drużyn
- zwycięzcy IV rundy eLE - 10 drużyn



Liga Europy 2 (nazwa robocza)

I runda eliminacyjna - 72 drużyny
- federacja 29 - 1 drużyna
- federacje 30-51 - po trzy zespoły (z Liechtensteinu tylko zdobywca pucharu) - 64 drużyny
- federacje 52-54 - po dwa zespoły - 6 drużyn
- federacja 55 - 1 drużyna

II runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 90 drużyn
- federacje 6-12 - po jednym zespole - 7 drużyn
- federacje 13-15 - po dwa zespoły - 6 drużyn
- federacje 16-28 - po trzy zespoły - 39 drużyn
- federacja 29 - 2 drużyny
- zwycięzcy I rundy eLE2 - 36 drużyn

III runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 52 drużyny
- federacje 6-12 - po jednym zespole - 7 drużyn
- zwycięzcy II rundy eLE2 (ścieżka ligowa) - 45 drużyn

IV runda eliminacyjna (ścieżka ligowa) - 34 drużyny
- federacje 1-5 - po jednym zespole - 5 drużyn
- zwycięzcy III rundy eLE2 (ścieżka ligowa) - 26 drużyn
- przegrani III rundy eLE (ścieżka ligowa) - 3 drużyny

II runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 20 drużyn
- przegrani rundy wstępnej LM - 3 drużyny
- przegrani I rundy eLM - 17 drużyn

III runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn
- zwycięzcy II rundy eLE2 (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn

IV runda eliminacyjna (ścieżka mistrzowska) - 10 drużyn
- zwycięzcy III rundy eLE2 (ścieżka mistrzowska) - 5 drużyn
- przegrani III rundy eLE (ścieżka mistrzowska) - 5 drużyn

Faza grupowa - 32 drużyny
- zwycięzcy IV rundy eLE2 (ścieżka ligowa) - 17 drużyn
- zwycięzcy IV rundy eLE2 (ścieżka mistrzowska) - 5 drużyn
- przegrani IV rundy eLE - 10 drużyn


źródło: własne / UEFA

yyy - 2 grudnia 2018, 20:33:02 - *.dynamic.chello.pl
Oho, będzie jeszcze wincyj eurowpie.doli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jasio - 2 grudnia 2018, 20:33:45 - *.dynamic.chello.pl
O tak, dodatkowe europejskie puchary w czwartki o 13:00 i 15:00 to jest to, czego mi brakowało! Robią pośmiewisko z piłki dla pieniędzy

fansport - 2 grudnia 2018, 20:34:20 - *.dynamic.chello.pl
powinny być cztery puchary, puchar lata, czyli intertoto powinien wrócić.

nikt - 2 grudnia 2018, 20:37:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nazwa robocza: Puchar Pasztetowej :D :D :D

Qwerty - 2 grudnia 2018, 20:37:15 - *.69.144.237
Ale do fazy grupowej będą eliminacje czy od razu faza grupowa, a potem wiosną pucharowa z udziałem 3 drużyn z LE?

jAA - 2 grudnia 2018, 20:37:31 - *.as13285.net
A ja popieram ten nowy puchar, jest o co grać , zwycięzca zagra w przyszłym sezonie w fazie grupowej Ligi Europy. I dodatkowe międzynarodowe emocje dla kibica, a nie tylko rodzima liga. Ja jestem za, jak siękomuś nie podoba niech nie ogląda. Proste.

Michu - 2 grudnia 2018, 20:39:15 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Puchar Amatorów pewnie go tak nazwą, zobaczycie tam nasze kluby na pewno jakiś mecz przynajmniej zremisuja

ojtam - 2 grudnia 2018, 20:41:01 - *.adsl.inetia.pl
Oj tam, i tak polskie ekipy nie dotra do fazy grupowej tego pucharu.

Gurew - 2 grudnia 2018, 20:41:17 - *.136.137.81
Powinien wrócić Puchar Zdobywców Pucharów.

bamph - 2 grudnia 2018, 20:44:17 - *.play-internet.pl
Drabinka . Mecz-rewanz przegrany out!!
To bylo to

Jupiter - 2 grudnia 2018, 20:46:55 - *.dynamic.chello.pl
$$$$$$$ ciągle mało, cash, money, jabłka, banany.

max10znak - 2 grudnia 2018, 20:47:09 - *.dynamic.mm.pl
Coś jak poziom C pucharu narodów. Gra do końca jesieni (plus) z nierozpoznawalnymi drużynami (minus).

Kibiccc - 2 grudnia 2018, 20:48:37 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Wreszcie jest szansa że zobaczymy jakiś polski klub na jesień w pucharach....

paozo - 2 grudnia 2018, 20:50:17 - *.know.cable.virginm.net
dajmy gawiedzi kolejne rozgrywki tylko po to zeby do tych najwazniejszych-LM -jeszcze trudniej bylo sie dostac maluczkim. Czyli juz niedlugo dla polskich klubow szczytem marzen bedzie grupa LE...

Yakoob - 2 grudnia 2018, 21:02:47 - *.147.103.169.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Puchar Intertoto 2.0 - a więc rozgrywki kompletnie olewane przez czołówkę lig europejskich, a dla tych słabszych możliwość sprawienia niespodzianki. Potem ci słabsi przez wiele lat będą mogli się szczycić pokonaniem znanej ekipy, mimo że grała ona wtedy z nimi jakimiś rezerwami.
Polska jest oczywiście w paskudnym miejscu - mocniejszych nie zwyciężą, ale ze słabeuszami jak najbardziej będą się kompromitować. Ale oczywiście polskie kluby znowu będą tłumaczyć porażki "A bo na sztucznej graliśmy, a bo gorąco, a bo daleko, a bo skupiamy się na lidze, a bo nam pół składu wykupili, a bo kasy ni ma, a bo rywal w życiowej formie, a bo sędzia jednostronny...

haparoiden - 2 grudnia 2018, 21:03:37 - *.dynamic.chello.pl
@paozo - już jest.

jery - 2 grudnia 2018, 21:11:10 - *.147.4.91.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kasa panowie,kasa dla UEFA,ot co.Niech piłkarze grają i 70 meczy w roku.

fansport - 2 grudnia 2018, 21:12:26 - *.dynamic.chello.pl
kiedyś istniał puchar mitropa, mogliby ten puchar tak nazwać, jako kontynuacje tamtego.

herhor - 2 grudnia 2018, 21:14:32 - *.odramedia.pl
Smutne to, ale stan polskiej piłki ligowej doprowadził nas właśnie do takiego stanu, ze rywalizować to my możemy tylko z jakimiś Estończykami, czy innymi Macedończykami, bo nawet Słowacy to już dla nas za wysoka półka. Pewnie teraz zrobią zamknięta ligę mistrzów dla kilku najlepszych państw, liga Europy dla średniaków, a tacy Polacy niech się zadowolą jakimiś tam trzecimi rozgrywkami, które pewnie i tak nikogo nie będą interesować.

adr. - 2 grudnia 2018, 21:17:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powinna powstać liga europejska, z kilkoma poziomami. Minimalnie trzema. Niżej ligi regionalne np. po 4 kraje w lidze i dopiero niżej ligi krajowe. Wtedy dopiero byłoby wiadome jaki poziom sportowy dany klub reprezentuje.

Papagol - 2 grudnia 2018, 21:23:25 - *.play-internet.pl
Niby dobrze, że dużo klubów miało szansę grać w Lidze Europy i wykluczenie z niej takich Salpsborgów czy Spartaka Trnavy jest trochę niefajne, lecz zmniejszenie liczby drużyn chyba się przyda. Renoma powinna się zdecydowanie zwiększyć. Choć coś za coś, ja wolałbym obecny format.

fansport - 2 grudnia 2018, 21:27:34 - *.dynamic.chello.pl
nikt nie będzie wykluczony, tylko musi wyższe miejsce w swojej lidze zając, przypuszczam, że w tym nowym pucharze będzie podobne rozdysponowanie miejsc, jak w lidze europa, po prostu zagrają w pucharach także drużyny z 4, 5 i 6 miejsca z naszej ligi, plus zdobywca pucharu, a z ligi włoskiej 8, 9 i 10 drużyna ligi, czyli zamiast 7, zagra 10 drużyn z lig, włoskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i angielskiej.

BI - 2 grudnia 2018, 21:32:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie jest źle. Już myślałem, że 31 zespołów będzie miało zapewniony udział w fazie grupowej LM, a o ostatnie wolne 32 miejsce zagra zwycięzca ścieżki mistrzowskiej ze zwycięzcą ścieżki ligowej.
---
Z kolei redukcja 48 -> 32 w Lidze Europy źle rokuje. Będą musieli większą sieczkę zastosować. Albo dorobią kilka rund eliminacyjnych, albo zespoły z Belgii, Portugalii, Niemiec będą zaczynały już od I rundy. Tak czy tak polskie zespoły będą miały pod górkę.

Marek - 2 grudnia 2018, 21:33:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli tylko mistrz Polski będzie miał szanse grać z zespołami z mocnych lig.
Pozostałe zespoły będą grać tylko ze słabszymi. Smutne to.

... - 2 grudnia 2018, 21:59:42 - *.185-18-141.tkchopin.pl
Nie rozumiem, jak przy całkowitym wykluczeniu z LE federacji poniżej 15 miejsca w rankingu te zespoły z "lepszych państw" jeszcze mają zmniejszać szanse tych słabszych dla których te niby "rozgrywki" powstały...

Jaro - 2 grudnia 2018, 22:17:33 - *.59.9.28
Czyli mistrz do I rundy kwalifikacji LM, do LE nikt, zespoły 2-4 do II rundy kwalifikacji LE2, a zdobywca PP do III rundy kwalifikacji LE2. Marnie...

Piergiorgi - 2 grudnia 2018, 22:17:34 - *.cpe.net.fido.ca
może Puchar EuroToto Idioto?

wododo - 2 grudnia 2018, 22:26:29 - *.teoc.pl
Kazik śpiewał: "Liga Mistrzów, Liga Mistrzów, kto odpada, ten zostaje" Teraz można podstawić w to miejsce również Ligę Europy ;) czekam zatem na pierwszy zespół, który wypełni ten fantastyczny "quest" i zaliczy udział we wszystkich trzech europucharach w jednym sezonie XD

jeck - 2 grudnia 2018, 22:36:47 - *.10.204.146
Powinien wrócic PZP czyli Puchar Zdobywców Pucharów

Galun - 2 grudnia 2018, 22:45:55 - *.147.40.117.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Żeby dobrze sobie pochlali... też proponuje cztery puchary: Puchar starego roku, Puchar nowego roku, Puchar sprzed roku i Puchar przyszłego roku.

fansport - 2 grudnia 2018, 22:46:06 - *.dynamic.chello.pl
puchar zdobywców pucharów, a z tych lepszych pucharów, angielski, hiszpański, włoski i niemiecki, także półfinaliści by zagrali, to by udoskonaliło ten puchar na miarę ligi mistrzów.

Wiślak - 2 grudnia 2018, 22:50:49 - *.dynamic.chello.pl
K..wa co oni robią z tej piłki.Powoli zaczynam się gubić.Kasa kasą ale spadki i przesuwania do innych rozgrywek to już przesada.
Druga sprawa to faworyzowanie lepszych nie ma już granic ligi 1-5 mają zapewnione 6 drużyn w grupach.
To chyba lekka przesada ze nawet w 1 rundy w eliminacjach nie muszą grać.

fansport - 2 grudnia 2018, 22:59:50 - *.dynamic.chello.pl
kasę mają od tych, którzy oglądają ten sport i tak to się kręci, tylko kibice mogliby zakręcić im kurek z pieniędzmi, bojkotując, ale jakoś tego nie widzę, co jakiś czas jest narzekanie, ale i tak zaraz potem oglądanie i nabijanie kabzy organizatorom tej rozrywki.

Nick - 2 grudnia 2018, 23:04:08 - *.146.45.3.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Kiedyś było tak: PEMK - mistrzowie krajów. PZP - zdodywcy pucharów (Górnik Zabrze w finale 1970) i puchar UEFA (2-3-4 miejsca). A dzisiaj powinni zrobić tak: Osobny puchar mistrzów, osobny puchar wice mistzów i osobny puchar brązowych medalistów. Oraz puchar zdobywców pucharów, który organizowany był by w innym terminie niż te 3 powyżej. Wtedy jak by drużyna zajęja 1,2lub 3 miejsce a by zdobła jeszcze do tego puchar kraju grała by w 2 europejskich pucharach. I każy kraj mógłby wystawić 4 lub 3 drużyny. I to by było sprawiedliwe.

ja - 2 grudnia 2018, 23:17:17 - *.play-internet.pl
Robią szopkę i kabaret z piłki ale co tam wszystko dla kasy.

fansport - 2 grudnia 2018, 23:17:44 - *.dynamic.chello.pl
sprawiedliwie to by było, gdyby się to rozpóknęło i wróciło do korzeni, czyli do czasów, kiedy te piłkę nożną wymyślono, na pewno nie z myślą o komercji i o tym, żeby się jak najwięcej cwaniaków nachapało.

Czester - 2 grudnia 2018, 23:18:59 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Po co robić eliminacje do tej LE2 od razu dać tam przegranych eliminacji LE. Robią Puchar dla Legi odpadnie z LM trafi do LE odpadnie z LE trafi do LE2. Może wkońcu się uda
Liga Mistrzów
Liga Europy
Liga Cieniasów Europy

fansport - 2 grudnia 2018, 23:24:55 - *.dynamic.chello.pl
legia to legia, ale co z cieniasami, którzy od czterech lat przegrywają non stop z tą legią mistrzostwo ?

Czester - 2 grudnia 2018, 23:27:13 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
Może ktoś zauważył ale my nie będziemy gra w LE Federacje 1-15!!!! Chyba że mistrz po odpadnięciu z LM ale musi dojść do 2 rundy eliminacji LM

Janko - 2 grudnia 2018, 23:27:37 - *.dab.02.net (*.64.195.5)
Wygląda na to że mistrz Polski zagra co najmniej 6 meczy :-) i jako jedyny ma o co grać bo następne 3 polskie drużyny będą grać tylko o LE2.

Czester - 2 grudnia 2018, 23:29:00 - *.dynamic-zab-01.vectranet.pl
fansport - chyba z sędziami i tym systemem Legia bimba 30 kolejek wygrywa 7 i mistrz

slazak - 2 grudnia 2018, 23:29:03 - *.adsl.inetia.pl
To generalnie walka z klubami z tych lig: Albania, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Cypr, Czarnogóra, Estonia, Finlandia, Gibraltar, Gruzja, Irlandia, Irlandia Północna, Islandia, Kosowo, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Norwegia, Walia, Węgry, Wyspy Owcze, San Marino i... Polska. To może być naprawdę ciekawy futbol

Nazwa - 2 grudnia 2018, 23:33:42 - *.146.107.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Chyba UEFA powinna zmienić nazwę z LIGA MISTRZÓW na LIGA WICEMISTRZÓW ale pewnie nikt mądry w UEFIE jeszcze na to nie wpadł że grają tam wicemistrzowie krajów.Korupcja

kibic - 2 grudnia 2018, 23:54:46 - *.dynamic.kabel-deutschland.de
Mam strategiczne pytanie. Jeżeli w LE ma grać zwycięzca LE2 tzn, że 1 sezon w którym startuje LE2 to dawna LE gra jeszcze w starej formule? Bo w jaki sposob w debiutanckim sezonie LE2 w LE ma grać zwycięzca LE2 skoro wcześniej go nie było?

... - 3 grudnia 2018, 0:41:06 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powinny być jeszcze jedne puchary - w których chodziłoby o to, by jak najwięcej przegrać.
Wreszcie byłaby jakaś szansa sukcesy dla zespołów z EkstraklaPy.

... - 3 grudnia 2018, 0:46:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak zrobią tę LE2 - to i legia się tam będzie kisić.
Ten absolutny miszcz cieniasów - arcymiszcz marnowania finansowego potencjału (którym się chwali w Polsce), dostając notorycznie baty od biedniejszych rywali z Europy

max - 3 grudnia 2018, 1:11:06 - *.centertel.pl
pula nagród to 700 mln euro ciekawe czy to na sezon tyle kasy to w LM za 2 sezony będzie z półtora milarda. Druga kwestia chcą zapchać kasą usta małym federacjom, mam nadzieję że UEFA zbankrutuje kiedyś

Bru - 3 grudnia 2018, 1:24:03 - *.static.tvk.wroc.pl
Bardzo fajny projekt.Nasza liga będzie w końcu na miejscu na który faktycznie zasługuje.

futbolista - 3 grudnia 2018, 1:53:54 - *.bois.qwest.net
oj bedzie , bedzie, lecz dopiero kiedy reaktywuja ten puchar, ktory w minionym wieku zdobyla Wielka i potezna przed laty w bramce z panem Szymkowiakiem.....POLONIA BYTOM !!!

Arti66bvb - 3 grudnia 2018, 2:23:58 - *.play-internet.pl
a jeżeli nasze kluby odpadną w fazie przedwstępnej eliminacji do rundy kwalifikacyjnej ????????

G - 3 grudnia 2018, 7:41:04 - *.echostar.pl
kibic: dadzą je Legii na pocieszenie.

goral - 3 grudnia 2018, 8:05:29 - *.1-3.cable.virginm.net
Bardzo dobry pomysł!
Przynajmniej trochę ukróci LM i potentatów, których nie da się doścignąć ze względów finansowych.
Będzie LM dla najbogatszych. LE dla aspirujących do najbogatszych i LE2 jako faktyczne puchary europejskie.

BOT - 3 grudnia 2018, 8:31:05 - *.146.106.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ciekawe kiedy te "słabsze" państwa wypiszą się z UEFA i założą własną federację.

obiektywny - 3 grudnia 2018, 9:31:18 - *.8.101.103
już w ręczną czy kosza sa akie nic nie warte puchary. UEFA chce reformy ?! to niech przywróci Puchar Europy dla mistrzów karowych (może być w formule LM), Puchar Zdobywców Pucharów i Puchar UEFA.....to były piękne czasy i każdy puchar miał swoją wartość. Obecnie Liga Europejska jest bezwartościowa dla zespołów z topowych lig a jedynym magnesem jest miejsce w LM a nie jakiś śmieszny puchar.

dospel - 3 grudnia 2018, 9:36:39 - *.150.146.183.internetia.net.pl
Ten trzeci puchar już za niedługo zastąpi Ligę Europy , a dzisiejsza LE zastąpi Ligę Mistrzów bez topowych Anglików, Hiszpanów , Włochów oraz PSG i Bayernu. Już dzisiaj UEFA kombinuje i trzęsie się na myśl wolty europejskich gigantów. Ligą Mocarzy (16 lub 18 drużyn ) ma rozgrywać mecze w terminach sobotnich przez cały sezon każdy z każdym. Kto ma w tym największy interes? Oczywiście PSG i Bayern z powodu braku przeciwników w swoich ligach. Natomiast pozostali. Nie oszukujmy się nie chcą grać w europejskich rozgrywkach z klubami które do nich nie pasują pod wieloma względami. Na pewno przeciwnicy krajowi to jakiś prestiż lecz pieniądze to dobry argument. Dla takiego np. Man City grać w kolejności co tydzień np . z Juventusem, Atletico , Bayernem niż Leicester, Fulham czy Newcastle to duża różnica oczywiście dla właścicieli. Kibice no cóż będą mieć (już mają ? ) nic do gadania. Na stadion przyjdą ale takie mecze co tydzień będą oglądać TV setki milionów ludzi choćby w Azji a taką mamoną nikt nie pogardzi.

abc - 3 grudnia 2018, 9:38:06 - *.8.101.103
Nie ma szans na przywrócenie PZP dopóki w LM będą grały po 3-4 drużyny z danego kraju, przeważnie zawsze ktoś z tej grupy zdobywa puchar krajowy a jak jeszcze finalista ma zapewniony udział w LM to robi się kłopot bo kto ma wtedy reprezentować dany kraj ?

fansport - 3 grudnia 2018, 9:51:16 - *.dynamic.chello.pl
chyba z sędziami to wy wygrywaliście z legią jedenaście razy w zeszłym sezonie, jedenaście porażek jest dowodem na to, że jesteście kłamcami i łgarzami, bo sędziowie jeśli pomagają, to żeby wygrać, czyli to twojemu klubowi sędziowie pomogli wygrać z legią, ale i tak zdobyliśmy mistrzostwo, wbrew łgarzom, kłamcom, wrogom legii, którzy od lat robili wszystko, żeby legia nie zdobywała mistrzostwa, ale na to jest za dobra i tylko zwalanie na sędziów wam zostało, podli kłamcy i łgarze, jesteście najpodlejszymi kłamcami i łgarzami, nawet jedenaście porażek legii w sezonie nic was nie nauczyło.

Dawid - 3 grudnia 2018, 10:27:19 - *.p.lodz.pl
pytanie podstawowe: co z punktami do rankingu!!??

Olfen omni - 3 grudnia 2018, 10:27:47 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Fansport do nory. Po co puchary dla regionalnego klubu. Lossers cup lub agrołomot cup to idealne rozgrywki dla klubu z klozetowej 3. No chyba jeszcze gra o puchar Mazowsza choc i tu bez szans po laniu od Plocka haha.

fansport - 3 grudnia 2018, 10:39:12 - *.dynamic.chello.pl
ty do nory, jesteście najgorsi, takie są fakty, wasze nędzne, parszywe kluby nic nie znaczą przy wielkiej legii, a to że porażki zwalacie na sędziów, jest szczytem waszej bezczelności i głupoty.

Olfen omni - 3 grudnia 2018, 11:23:41 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Nic nie znacza mowisz. Wpadaj do Plocka lub Szczecina na kolejne becki. A i Astana, Sheriff, Sparta czy Dundelange was znowu chetnie zmiazdza haha. Prowincjonalny klubik i jego nedzni sloikowi napinacze

... - 3 grudnia 2018, 11:39:08 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wszystkie wiejskie sioorki z Polski B i C, które nie mają komu kibicować u siebie, chwalą się kibicowaniem legii.
To tak jak słuchanie Zenka Martyniuka, Radia "Tirana", albo kiedyś podniecanie się Big Brotherem

fansport - 3 grudnia 2018, 11:59:13 - *.dynamic.chello.pl
że ty masz tak po sobie, nie znaczy że inni też.

tarantulus - 3 grudnia 2018, 12:11:18 - *.bb.sky.com
Czyli poza mistrzem Polski trzy nasze pozostale ekipy bic sie beda o LE2? Dobrze kumam?

Alberto - 3 grudnia 2018, 12:43:56 - *.internetdsl.tpnet.pl
Piłka nożna, którą tak bardzo lubię, niestety schodzi na psy...Szkoda, wszędzie tylko kasa niestety...Będą 3 europejskie puchary dla drużyn 1,2 i 3 sortu, gdzie tu duch sportu?

Prezes - 3 grudnia 2018, 14:44:11 - *.static.ip.netia.com.pl (*.205.253.16)
Niewiele się zmieni dla polskich klubów!
Ot, będziemy odpadać nie w 2-3 rundzie eliminacji, tylko w ostatniej rundzie.
To będzie taka sama LE jak była, tylko uszczuplona o 32 najlepsze drużyny, które zagrają w tej pierwszej LE. Dla nas wciąż będzie potwornie trudno dostać się do fazy grupowej europejskich rozgrywek.
Było 48 miejsc w LE.
Teraz będzie 64 miejsca w dwóch LE.
Mamy raptem o 16 miejsc więcej. W skali kontynentu tego nie będzie widać!

Daft - 3 grudnia 2018, 14:49:00 - *.201.93.209.dyn.plus.net
Jeszcze lige lechickom mozna by stworzyc gdzie grali by sami wspaniali polacy i mogli cos sobie czasem wygrac

gugu - 3 grudnia 2018, 14:53:02 - *.dynamic.gprs.plus.pl
LM
LE
Paraliga europy

janek - 3 grudnia 2018, 14:55:29 - *.internetdsl.tpnet.pl
UEFA powinna raczej zająć sie stworzeniem elitarnej Superligi ( 16 zespołow ) z eliminacjami, spadkami i awansami zanim ,,sztuczna 16 '' zrobi sobie sama taką grupę i rozdzieli piłke na dobre .
Niestety skoro ma byc liga Najmocniejszych to nie moze w niej byc miejsca dla slabeuszy z polskiej ekstraklapy .
Pozostali powinni walczyc w lidze Europy o awans do superligi ( proponuje 64 zespoly)
a trzeci puchar - owszem dla pozostałych , tylko w jakim celu aby ich pocieszyć . Czy bedziemy mieli frajde z gry z mistrzami Malty czy Gruzji

gugu - 3 grudnia 2018, 17:37:12 - *.48.229.4
Janek masz racje pytanie jest takie jaka stacjs bedzie chciala transmitowac 3 POZIOM klubowych rozgrywek?? Ojciec Rydzyk i trwam..???

Agata - 3 grudnia 2018, 17:55:41 - *.centertel.pl
Moi drodzy koledzy. Polacy są zainteresowani tymi pucharami europejskimi - w których grają nasze drużyny. Jeśli polskie drużyny załapią się do Ligi Europy 2 - to TVP będzie zapewne je transmitować. Bo kibice będą mieli ,,gdzieś" LM i LE w której nasze drużyny nie grają. I nie porównujcie LE2 z Pucharem Intertoto - bo Puchar Intertoto nie był pucharem europejskim - bo nie zaliczał się do Klasyfikacji Krajowej UEFA. Naprawdę - dziwię się jak ktoś może oglądać w kółko te same drużyny w LM. Dodatkowo - jeśli nie gra tam żaden nasz zespół. Ja nie potrafię kibicować obcym drużynom. Nawet gdy mieszkałam w Barcelonie obok Camp Nou - to nie potrafiłam im kibicować. Bo to nie polski zespół.

Rawicz - 3 grudnia 2018, 19:57:01 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Agato tu nie chodzi o kibicowanie. Ja jestem kibicem daj mi na to Ostatni Zryw Brzeziny i tylko mnie obchodzą wyniki mojej drużyny. W TV chciał bym oglądać jeśli nie mogę moich ulubieńców to przynajmniej futbol na najwyższym poziomie. Niestety najlepsze polskie kluby takiego poziomu nie reprezentują. Jako sympatyk futbolu bez kibicowaniu komukolwiek ogladam mecz a nie 90 minut czegoś co po czym mam zgage. Jako Polak kibicuje reprezentacji a poziom widowiska dla mnie nie ma znaczenia.

LEON - 3 grudnia 2018, 20:08:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może chociaż w tym będziemy dobrzy

podhale - 3 grudnia 2018, 20:58:06 - *.opera-mini.net (*.254.128.157)
A czy ktos tu z piszacych wie ze mistrz ekstraklasy ktory dostanie sie do tych nowych rozgrywek do fazy grupowej na dzien dobry dostaje 10 mln euro !!!
@olfen ty wez sie lecz bo przez sukcesy Legii przyjdzie ci jeszcze długo cierpiec frustracie

kaszub1991 - 3 grudnia 2018, 22:30:04 - *.dynamic.mm.pl
Mistrz polski będzie miał praktycznie zagwarantowany udział w Lidze Europy2
1 Mistrz Polski el.LM
2 miejsce el LE
3 miejsce el Le
4 miejsce el LE2
Zdobywca Pucharu Polski el LE
Wszyscy zaczną od 1 rundy eliminacji
W następnej edycji 19/20 polska będzie zajmować 30 miejsce w rankingu krajowym UeFa.

Łukasz - 3 grudnia 2018, 23:02:33 - *.dynamic.mm.pl
Czy ktoś z Was to zrozumiał ? Nie dawno uczyliśmy się Ligi Narodów i zasad, a teraz znów dostajemy naukę w pucharach. W ostatnich latach UEFA za dużo miesza. W teorii czarna magia, trzeba zobaczyć jak będzie to w praktyce bo to najlepsza opcja do zrozumienia tych zasad.

Łukasz - 3 grudnia 2018, 23:06:36 - *.dynamic.mm.pl
Polacy czekają na powstanie nowego pucharu a ja kiedys pisałem na symulacji europ. pucharów co będzie jeśli okaże się, że jesteśmy za słabi na LE 2? To będzie już mega kompromitacja. Przecież jesteśmy za słabi na LM, zaczynamy być za słabi na LE to naszym zbawieniem ma być LE 2?

jedrzej201 - 3 grudnia 2018, 23:36:38 - *.smgr.pl
A co z Kobiecą LM?

przemo - 4 grudnia 2018, 0:18:46 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do redakcji : czyli w nowym systemie w el.LE niezagra żadna Polska drużyna
- mistrz e el.LM
- 0 w el.LE
- 3 drużyny w el.LE2

. - 4 grudnia 2018, 1:16:53 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@...: LE stanie się zapleczem LM po prostu. W tę stronę to idzie. Całkowite wykluczenie to to nie jest, bo spadają zespoły z kwalifikacji LM, a na miejscach 15-20 są w tej chwili Chorwacja, Czechy, Serbia, Cypr czy Szkocja, te kraje zapewne będą spadać do LE.
@Łukasz: LN okazała się jednak prosta, zobaczymy jak tutaj.

Agata - 4 grudnia 2018, 8:40:47 - *.centertel.pl
do@Rawicz - Większość Polaków kibicuje reprezentacji Polski i wszystkim polskim drużynom w pucharach europejskich. Mecze zagranicznych drużyn (nawet finału LM) ich raczej mało interesują. Zmiany UEFA są dla nas bardzo korzystne, będziemy mieli wreszcie fazę grupową. Szkoda że tak późno UEFA na to wpadła.

x - 4 grudnia 2018, 15:45:33 - *.ssp.dialog.net.pl
najwieksza glupota byla likwidacja Pucharu Zdobywcow Pucharow przywrocili by to i bylo by dobrze przeciez w kazdym kraju puchar graja , a ten puchar byl jednym z ciekawszych gdyz dlugo decydowal jeden mecz . teraz sie wraca do tego okrezna droga ale w taki sposob aby ci slabsi (czytaj kluby z Polski ) nie odbiegali w przedbiegach tylko grali w grupach do redakcji to oznacza ze teraz bedzie nas reprezentowac 5 druzyn ? Jesli tak to moze format ligi zmienic i o 5 miejsce pucharowe niech beda baraze vzy cos

Stolper - 4 grudnia 2018, 17:30:29 - *.multimo.pl
Nie trzeba zmnieniać formatu ligi. Po prostu pierwsze 5 drużyn z tabeli zagra w pucharach. Ale przydałyby się rzeczywiście baraże o grę w pucharach.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas