[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


18 kwietnia 2019, 13:41:28 - maciejko
Ekstraklasa SA zatwierdziła podział pieniędzy dla klubów

Wczoraj odbyło się spotkanie wszystkich klubów Lotto Ekstraklasy, w którym wziął udział także prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej Zbigniew Boniek. Rada nadzorcza Ekstraklasy SA przyjęła na nim ostateczny model podziału środków finansowych, który ma obowiązywać od sezonu 2019/20.

Dzielone będą środki z kontraktów mediowych i marketingowych. Pula środków finansowych od sezonu 2019/20 wyniesie minimum 225 milionów złotych.

Kwota dla czołowych czterech klubów występujących w europejskich pucharach wzrośnie do 14% z całkowitej kwoty. W ramach podziału uwzględniono także zwiększone środki na szkolenie młodzieży w wysokości ponad 17 milionów złotych. Składa się na to 12 milionów dzielonych po równo dla wszystkich klubów oraz dodatkowo ok 5,6 mln dofinansowania do systemu Pro Junior System.

Wprowadzono wsparcie w wysokości 2,25 mln złotych dla drużyn, które spadną z Ekstraklasy do niższej klasy rozgrywkowej. Utrzymano opłatę solidarnościową dla pozostałych klubów z dolnej ósemki - przeznaczono na ten cel ponad milion złotych.

Przyjęty podział środków finansowych (min. 225 mln zł)

44% - kwota stała (12 mln z tej puli na szkolenie młodzieży)
20% - kwota za miejsce w bieżącym sezonie
18% - ranking historyczny
14% - kwota do podziału między czterech reprezentantów Polski w europejskich pucharach
2,5% - Pro Junior System
1% - dodatkowe środki dla spadkowiczów
0,5% - opłata solidarnościowa


źródło: Ekstraklasa SA

hubi - 18 kwietnia 2019, 13:47:06 - *.146.162.102.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
dajcie te środki na polski hokej a za niedługo będziemy lać Ruskich i resztę z elity !

lol - 18 kwietnia 2019, 13:47:49 - *.90.160.140
A po co te całe "opłaty solidarnościowe" i "spadkowe" dla tych co polecieli niżej? Po to grają żeby być jak najwyżej, a kto jest niżej jest sam sobie winien że dostanie mniej. PZPN chyba też stwierdził, że programem rozdawniczym najwięcej cymbałów się przekupi.

varadi - 18 kwietnia 2019, 14:06:01 - *.ssp.dialog.net.pl
Czyli tradycyjnie więksi dostana wiecej a mniejsi grosze i nigdy nie będa mieli szans na uczciwą walkę w EX.

K - 18 kwietnia 2019, 14:06:41 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"18% - ranking historyczny" - to jest hit nad hiciory, nie spotykany chyba w żadnym cywilizowanym kraju. Komuny już nie ma, socjalizm upadł już dawno temu, no jak widać nie licząc siedziby pzpn.

fan kopani - 18 kwietnia 2019, 14:24:09 - *.centertel.pl
18% ranking historyczny, 14% puchary. To ma być Bońku jakiś żart?

slak - 18 kwietnia 2019, 14:24:18 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
do K. zanim cos napiszesz to zorientuj sie lepiej.

(L)omianki - 18 kwietnia 2019, 14:34:27 - *.10.206.106
Zasluzone kluby musza dostac wiecej za zaslugi dla polskiego sportu. Wiadomo ze Legia musi dostac wiecej niz Miedz Legnica. Miedz i tak spada, a Legia musi miec pieniadze zeby mogla sie przygotowac a nastepnie godnie nas reprezentowac w lidze mistrzow.

varadi - 18 kwietnia 2019, 14:35:51 - *.ssp.dialog.net.pl
A jak będzie wygladał podział np 20 % za miejsce w tabeli ? Ranking histyczrczny czyli szanse mają Pogoń Lwów Polonia Bytom i Turyści Toruń ?

Mks - 18 kwietnia 2019, 14:45:09 - *.dynamic.gprs.plus.pl
(L)omianki, ale cię ta Miedź boli :D muszę cię zmartwić, Miedź nie spadnie a mistrzem mam nadzieję że będzie Lechia a nie ta śmieszna legia

varadi - 18 kwietnia 2019, 14:47:30 - *.ssp.dialog.net.pl
do L/ lomianki/ ale mnie rozbawiłeś . Dobry dowcip L musi nas godznie reprezentować w LM. Tak jak ostatnio w Luksemburgu ? Lepiej dać te pieniądze klubom dobrza zarządzanym jak Miedż Legnica/ ktora nie spadnie/ niż L, ktora nas kompromituje w Europie i przepłaca przeciętnych grajkow i trenerów.

BI - 18 kwietnia 2019, 14:51:11 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@(Lomianki): przepraszam, w czym godnie reprezentować?

lolo - 18 kwietnia 2019, 15:03:21 - *.cpe.net.cable.rogers.com
Ranking historyczny 18 procent to nie moze byc prawda , Boniek zwariowal , co ma historia do terazniejszosci, totalna glupota i korupcja panie Boniek

FK - 18 kwietnia 2019, 15:04:48 - *.10.208.9
Legia nie godnie reprezentuje,
Legia nas ośmiesza w Europie

varadi - 18 kwietnia 2019, 15:15:04 - *.ssp.dialog.net.pl
do lolo Boniek w ten sposób dba o swoje byłe kluby Widzew i Zawiszę

orzelreszk - 18 kwietnia 2019, 15:24:40 - *.toya.net.pl
Znawcom proponuje wpierw zaznajomić się z tematem - ranking historyczny ma być liczony na podstawie ostatnich 4 sezonów!

yoyoł - 18 kwietnia 2019, 16:02:21 - *.135.162.66.static.kolnet.eu
@orzelreszk: po co im to mówisz! ja jak widze jakie tu lecą farmazony w komentach to odpalam popcorn i mam beke pół dnia z imbecylizmu ludzi
głupich masz z 90% procent ludzi więc wszystkie social media i portale tematyczne są opanowane przez takich prostaczków, także ja np. usunąłem face'a i mam w życiu mniej smutku z ogólnego debilizmu społeczeństwa

Prorok - 18 kwietnia 2019, 16:05:16 - *.dynamic.gprs.plus.pl
To o ile spadną ceny biletów na mecze?

Gutek - 18 kwietnia 2019, 16:27:52 - *.play-internet.pl
@yoyoł: nic dodać nic ująć

szymek - 18 kwietnia 2019, 16:38:35 - *.play-internet.pl
Miedź utrzyma sie, Jagiellonia przenosi się na Bialorus żeby wkoncu zdobyć mistrzostwo kraju i zagrać w Lidze Mistrzow

Filip - 18 kwietnia 2019, 17:04:19 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Dadza znow napewno najwiecej kasy legii za przynoszenie Polsce wstydu w meczach pucharowych w Europie.

Paolo KKS - 18 kwietnia 2019, 17:23:00 - *.centertel.pl
Czy w ramach rankingu historycznego hajs otrzymają również Śmigły Wilno, Pogoń Lwów, GKS Olimpia Poznań, Union Touring Łódź czy Polonia Warszawa?

KCH - 18 kwietnia 2019, 21:45:56 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro z ostatnich 4 lat to określenie "historyczny" jest tutaj co najmniej niefortunne...

Olaf - 18 kwietnia 2019, 22:04:06 - *.play-internet.pl
Kasa na godne reprezentowanie Polski w europejskich pucharach??? Ten co to pisał chyba musiał coś zajarać. Raczej na pokrywanie ogromnych długów Legii, podnoszenia słupków w dochodach Lecha tudzież budowania kolejnych fortun menadżerskich. Może się przez przypadek kogoś tam wyeliminuje w pucharach i dorobi się do tego ideoologię godnego reprezentowania.

Ddrgtrx - 18 kwietnia 2019, 22:34:15 - *.dynamic.gprs.plus.pl
A ile kasy do B-klasy ?

Buncol - 18 kwietnia 2019, 23:31:17 - *.75.109.81
Olaf a ja myślałem że szanse na występy w pucharach maja co najmniej 4 drużyny i to te 4 drużyny dostaną kasę. Widać ty żyjesz w innej rzeczywistości gdzie w lidze gra tylko Legia.

Olaf - 18 kwietnia 2019, 23:57:09 - *.play-internet.pl
Legia bez tego podziału ma 4 razy więcej kasy od trzeciego zespołu w lidze pod względem budżetu, o pozostałych nie wspominając. Ten skok na kasę i zmiana systemu jeszcze pogłębi te różnice. Będzie zdobywać Mistrzostwo Polski, ewentualnie vice, ale od czego ranking historyczny, nawet jak trenerem będzie Misio Yogi a wszyscy zawodnicy będą dwu-trzy krotnie przepłacani.
Pieniądze wielkie są w Europie, wystarczy tylko wyeliminować na przykład takich Luxemburczyków i Słowaków. Za trudne.

kibol - 19 kwietnia 2019, 1:34:56 - *.pa.nsw.optusnet.com.au
Podział pod Legie

ZJP - 19 kwietnia 2019, 7:53:04 - *.146.174.196.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Podział stworzony typowo pod legię. Bogaty jeszcze bardziej będzie się bogacił a biedny jeszcze bardziej będzie biedniejszy. Zamiast dać każdemu po równo aby zwiększyć poziom ligi, to dają najbogatszym, które dalej będą grały piach i przynosiły nam wstyd w Europie.

Olaf - 19 kwietnia 2019, 8:42:31 - *.play-internet.pl
Wszystko dlatego, że właścicielem Legii jest osoba bez kasy. Gdyby właścicielem Legii była jakaś porządna firma, zainwestowała w profesjonalny zarząd i piłkarzy, nie żebrałaby od polskich innych klubów, tylko biłaby się o pieniądze w Europie.
A tak mamy tlen dla doprowadzonej na skraj bankructwa Legii pod płaszczykiem godnego reprezentowania... Rzygać się chce.

Paolo KKS - 19 kwietnia 2019, 10:06:55 - *.centertel.pl
@Olaf. Legia żyje na innych klubach a Wisła utrzymuje się z jałmużny.

Hutnica - 19 kwietnia 2019, 10:25:08 - *.centertel.pl
Moim zdaniem powinno się dać szansę gry w Extraklasie chociaż jednej wiosce. Ostatnio reprezentowała wioski Termalica Nieciecza. W przyszłym sezonie w Extraklasie mogła by zagrać Pisia Zygry. Jestem pewna że po 30 kolejce znalazła by się w górnej 8-ce a sezon zakończyła na pudle. Mistrzostwa raczej by nie zdobyła bo jednak Legia ma większe doświadczenie i obycie w naszej SUPERLIDZE ale Puchar Polski i wicemistrzostwo jest jak najbardziej w zasięgu Zygrowskiej Pisi. Boniek rusz głową i daj tej ekipie dziką kartę a zwycięzcą Ligi Europy 2020/21 będzie Polska ekipa. PISIA ZYGRY OLE!

Multi - 19 kwietnia 2019, 11:39:06 - *.multimo.pl
Powinno być inaczej.
44% - kwota stała (bez pieniędzy na szkolenie młodzieży, bo po wyszkoleniu i tak wyjedzie za granicę, gdy się jej nie opłaci)
20% - kwota za miejsce w bieżącym sezonie
36% - kwota do podziału między czterech reprezentantów Polski w europejskich pucharach - ale uwaga - ta kwota powinna zostać podzielona w zależności od ilości punktów zdobytych dla Polski przez poszczególne kluby do Rankingu Krajowego UEFA. Jeśli klub żadnego punktu nie zdobędzie - to powinien otrzymać z tej kwoty zero procent.

Artion - 19 kwietnia 2019, 11:48:01 - *.205.225.18
Pisia Zgryzy nie może zagrać w ekstraklasie, bo byłby obciach, żeby nasze "eksportowe drużyny" dostały baty od kolejnych ogórków-amatorów.
Eksportowe do dzielenia kasy oczywiście .

Olaf - 19 kwietnia 2019, 11:54:03 - *.play-internet.pl
W Polsce liga jest byt płaska, zbyt wyrównana. Trzeba to zmienić. Jestem za.
Legia budżet 165 mln. Lech 115. Większość klubów plus-minus 20 mln. Dysproporcje trzeba zwiększyć bo idziemy w przeciętność i największe kluby nie są w stanie zbudować zespołu o dwie klasy lepszego od reszty.
Proponuję zabrać kasę wszystkim, opodatkować małe klubu, kasę oddać Lechowi i Legii. One już będą wiedziały jak to wykorzystać.

Phoenix(L) - 19 kwietnia 2019, 11:54:22 - *.181.188.226
@PaoloKKS:
W tej wyliczance zapomniałeś o Legii Poznań

@Olaf - 19 kwietnia 2019, 12:09:04 - *.174.56.156
Idiotyczny pomysł żeby dzielić na 2 kluby. Wszystko powinna dostać Legia!

Leo - 19 kwietnia 2019, 13:46:34 - *.centertel.pl
do@Olaf - częściowo masz rację. Nasza Ekstraklasa ma 1 wielką wadę. Jest zbyt wyrównana. Przez to co roku są inne drużyny w pucharach, drużyny grajace w pucharach dostają ,,pocałunek śmierci" - bo nie ogarniają gry na 2 frontach. Dobre ligi cechuje to- że co roku te same drużyny są w pucharach i bij o klasę resztę stawki.

Leo - 19 kwietnia 2019, 13:50:43 - *.centertel.pl
Skończmy z myśleniem socjalistycznym. Nie powinno się dzielić po równo. Sprawiedliwość nie polega na równości. Powinno być tak - jak pisze Multi:
44% - kwota stała (bez pieniędzy na szkolenie młodzieży, bo młodzież po wyszkoleniu i tak wyjedzie za granicę, gdy się jej nie opłaci - za komuny była najlepiej utalentowana młodzież, a na szkolenie kasy nie dawano)
20% - kwota za miejsce w bieżącym sezonie
36% - kwota do podziału między czterech reprezentantów Polski w europejskich pucharach - ale uwaga - ta kwota powinna zostać podzielona w zależności od ilości punktów zdobytych dla Polski przez poszczególne kluby do Rankingu Krajowego UEFA. Jeśli klub żadnego punktu nie zdobędzie - to powinien otrzymać z tej kwoty zero procent. W myśl zasady ,,jaka praca - taka płaca".

Leo - 19 kwietnia 2019, 13:54:27 - *.centertel.pl
Uważam, że klub który w danym sezonie pucharowym nie zdobędzie żadnego punktu dla Polski do Rankingu Krajowego UEFA- nie ma moralnego prawa otrzymać nawet grosza z tych 14% jakie Ekstraklasa SA dała do podziału między czterech reprezentantów Polski w europejskich pucharach. Mam nadzieję - że tak będzie!

Olaf - 19 kwietnia 2019, 16:46:51 - *.play-internet.pl
Oczywiście, że problem naszej ekstraklasy to brak silnych - dominujących klubów. Tylko, że to nie podział kasy z praw telewizyjnych ma na to wpływ, tylko kiepskie zarządzanie największych polskich klubów, które mają wystarczające budżety, żeby dominować w tej lidze. Przecież o tej porze roku Legia powinna mieć kilkanaście punktów przewagi nad całą resztą, i szykować się na puchary a nie walczyć jak równy z równym z niemal połową ligi.
Pucharowiczom nie trzeba nić płacić dodatkowo, w Europie kasy jest od cholery.
Sorry, ale oddawanie 36% wpływów za prawa telewizyjne za jakieś punkty zdobywane na drużynach z Wysp Owczych czy Armenii??? Co za jełop to wymyślił? Przecież jak się eliminuje średniaków europejskich to już się dostaje z Europy ogromną kasę.
Obecny podział środków to godzenie się na dziadostwo, utrwalanie patologii i niegospodarności.
Współczuję tylko kibicom Legii i Lecha.

Olaf - 19 kwietnia 2019, 16:53:06 - *.play-internet.pl
Jeśli liga jest wyrównana, to jak można dawać 15 milionów więcej komuś kto ma 3 punkty więcej na koniec sezonu, w dodatku zdobyte przez zagwizdanie w kilku meczach, wiadomo jakie. Nie będzie silnych klubów w Polsce, dopóki kibice nie pogonią właścicieli Legii i Lecha i ktoś profesjonalny i bogaty nie zajmie ich miejsca.

Agata - 19 kwietnia 2019, 17:21:04 - *.centertel.pl
do@Olaf - czołowe kluby powinny mieć silne zaplecze finansowe, bardzo bogatych sponsorów. To fakt. Mówiąc czołowe kluby- mam na myśli 4-5 klubów z dużych miast z dobrymi stadionami.
Więcej nie. Wystarczą 4, góra 5 klubów (jak w Hiszpanii Barcelona, Real M, Atletico M, Sevilla).
Rozdawanie 36% wpływów za punkty zdobywane z pasterzami, prawnikami i kelnerami jest lepsze, niż rozdawanie tych pieniędzy za NIC. Dla UEFA nie ma znaczenia, czy polski klub zdobywa punkty do Rankingu Krajowego z pasterzami z Kazachstanu czy też z Realem Madryt. Zwycięstwo z pasterzami w 1 rundzie eLE jest tyle samo warte co remis z Realem w grupie LM. Lepiej niech płaci się za coś najważniejszego dla naszej piłki klubowej (punkty do Rankingu Krajowego) niż rozdawać kasę za nic (za olanie pucharów i 2 porażki w 1 rundzie eliminacji).

LEON - 19 kwietnia 2019, 17:39:59 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeść za coś trzeba

jackowy - 19 kwietnia 2019, 20:15:56 - *.unitymediagroup.de
Kazdy chce wiecej dla siebie, a nikt nie pomyslal, ze nauczyciele strajkuja.

Ja - 19 kwietnia 2019, 23:00:20 - *.play-internet.pl
Co to za artykuł?
Co to znaczy 20procent? Czyli ile procent dla kogo? Co to jest ranking historyczny? Co oznacza opłata solidarnościowa?
Artykuł napisany tylko żeby napisać

Olaf - 19 kwietnia 2019, 23:09:01 - *.play-internet.pl
Hahaha Przecież Ci pasterze z Kazachstanu dają wam niezłego łupnia. Kazachstan już Polskę wyprzedził. Jakie punkty do rankingu?
Nie znacie się na futbolu, biznesie, to trzeba podziękować i dać szansę innym..
Szukać trzeba porządnych właścicieli a nie trwać przy korycie, budować majątki menagerom i rozglądać się jak rąbnąć kasę innym.

Leo - 21 kwietnia 2019, 18:30:18 - *.centertel.pl
do@Olaf - zgadza się, tylko kto ma szukać tych bogatych właścicieli? Kibice?

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas