[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


29 kwietnia 2019, 14:45:53 - maciejko
Fortuna I liga: Baraże i awans trzech drużyn w sezonie 2019/20

Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej przyjął regulamin rozgrywek na przyszły sezon Fortuna I ligi. Do Ekstraklasy łącznie awansują trzy drużyny z pierwszej ligi - dwie bezpośrednio i jedna po barażach.

W sezonie 2019/2020 dwie najlepsze drużyny Fortuna I ligi uzyskają bezpośredni awans do ekstraklasy. Trzecim awansującym będzie zwycięzca meczów barażowych z udziałem klubów, które zajmą miejsca od trzeciego do szóstego. W pierwszej rundzie baraży zagrają ze sobą drużyny z 3. i 6. miejsca oraz zespoły z 4. i 5. lokaty. Zwycięzcy tych spotkań zmierzą się w finałowym meczu barażowym o awans do Ekstraklasy.

Gospodarzami spotkań barażowych (jeden mecz, bez rewanżów) będą drużyny, które sezon zakończyły na wyższym miejscu w lidze. I runda baraży zostanie rozegrana 6 czerwca, a mecz finałowy 10 czerwca 2020 roku. W barażach będą mogły wziąć udział kluby, które otrzymają licencję na udział w rozgrywkach Ekstraklasy.

W przypadku, gdy drużyna zajmie miejsce premiowane bezpośrednim awansem do ekstraklasy, ale nie spełni wymagań licencyjnych, to jej miejsce zajmie kolejny najwyżej sklasyfikowany w tabeli klub. Drużyny sklasyfikowane od 7. miejsca w dół nie będą mogły brać udziału w meczach barażowych, nawet jeśli pary barażowe będą niekompletne.

W przyszłym sezonie z I ligi spadną trzy zespoły, tak jak w obecnych rozgrywkach.


źródło: własne / Fortuna I liga

Mielec - 29 kwietnia 2019, 14:50:24 - *.dynamic.mm.pl
"W przypadku, kiedy drużyna zajmie miejsce premiowane bezpośrednim awansem do ekstraklasy, ale nie spełni wymagań licencyjnych, to jej miejsce zajmie kolejny najwyżej sklasyfikowany w tabeli klub. Drużyny sklasyfikowane od 7. miejsca w dół nie będą mogły brać udziału w meczach barażowych, nawet jeśli pary barażowe będą niekompletne." i po co to pisać jak i tak się przymknie oko.

ocokaman - 29 kwietnia 2019, 14:50:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polskie Championship , tylko poziom nie ten

TR - 29 kwietnia 2019, 14:51:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie lajkuje spadku 3 druzyn z ekstraklasy tym bardziej ze trzeci z 1 ligi będzie brany z jakieś łapanki jak juz 3 maja spadac i awansowac to tylko przy 18 zespołach a nie 16

ciekawski - 29 kwietnia 2019, 14:52:21 - *.96.140.232.ipv4.supernova.orange.pl
a jak np. 5. drużyna nie dostanie licencji to 4. przechodzi walkowerem, a - lepsza - 3. musi się męczyć z 6.?
pobońkowane to wszystko w przesmycki

olaf - 29 kwietnia 2019, 14:53:34 - *.dynamic.mm.pl
a co to znaczy spełniać wymogi licencyjne? W obecnym sezonie I ligi kto je spełnia? Raków - nie, ŁKS- nie, Stal - nie, przecież to wszystko to kabaret...

v11 - 29 kwietnia 2019, 14:54:08 - *.179.249.199.static.3s.pl
Uchwała Zarządu PZPN nr V/90 z dnia 23 maja 2018 roku w sprawie określenia szczegółowych kryteriów licencyjnych dla klubów Ekstraklasy, I i II ligi, w zakresie infrastruktury, obowiązujących w sezonie 2019/2020 i następnych
Na podstawie art. 36 § 1 pkt 9) Statutu PZPN postanawia się, co następuje:
I. Wprowadza się dodatkowe wymogi infrastrukturalne do przepisów licencyjnych PZPN dla klubów Ekstraklasy, I ligi, II ligi.
Art. 1
1. Począwszy od sezonu 2019/2020:
1) Ekstraklasa
Stadion Wnioskodawcy, na którym klub rozgrywać będzie mecze w ramach rozgrywek Ekstraklasy, musi znajdować się w miejscowości, w której znajduje się siedziba Klubu. Wszelkie zmiany miejsca siedziby klubu mające na celu obejście przedmiotowego kryterium, będą uznawane przez organy licencyjne za niespełnienie przedmiotowego kryterium.
Czy jest ktokolwiek naiwny, że Raków nie dostanie licencji?

ciekawski - 29 kwietnia 2019, 14:58:05 - *.96.140.232.ipv4.supernova.orange.pl
nie doczytałem, sorry. Załóżmy zatem, że licencji nie dostaje 3, 4,5i 6 druzyna (żeby daleko nie szukać: Sandecja, Stomil, Warta i Puszcza są w stanie sportowo zająć te miejsca, a potraktowane uczciwie licencji nie dostaną)
I co? NIKT nie awansuje, czy robi sie przekęt licencyjny?

dm - 29 kwietnia 2019, 15:01:31 - *.comfortel.pl
To w Sandecji mają problem, nie mogą być za wysoko a i spaść nie wypada.

varadi - 29 kwietnia 2019, 15:03:38 - *.ssp.dialog.net.pl
Czy to znaczy , że w Ex będzie 18 zespołów ?

Olo - 29 kwietnia 2019, 15:04:37 - *.229.c82.petrotel.pl
Ktoś na siłę chce zabłysnąć w tym PZPNie.Lepiej niech wezmą za mordę tych pseudo sędziów!!!

benek - 29 kwietnia 2019, 15:12:36 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
super ! zasady z championship ! tam są emocje, tam jest gra do samego końca. bravo pzpn

Tak - 29 kwietnia 2019, 15:16:33 - *.play-internet.pl
Awans Widzew, Podbeskidzie i Tychy po barażach

durnie - 29 kwietnia 2019, 15:16:49 - *.ennet.pl
Tragedia i bez sensu !!!
Po co te grupy mistrzowskie i spadkowe, po co baraże, a szczególnie po co takie idiotyczne baraże gdzie drużyna z 6 miejsca może awansować, a druzyna z 3 nie....to jest kabaret. Znowu jakieś idiotyzmy. najpierw niech się zajmą tym, że ręka to ręka, a nie 100 róznych interpretacji w zależności od sytuacji. piłka to jednak jeden z najbardziej skorumpowanych sportów. Baraże nigdy nie były zasadne bo sprawiedliwości w tym nie ma żadnej, a rozgrywane w takiej formule są zupełnie beznadziejnym pomysłem. Mega wielki minus za te decyzję, to błąd i mam nadzieje, że jak najszybciej sie z tego wycofają!!!

^varadi - 29 kwietnia 2019, 15:17:19 - *.30.26.58.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie. W przyszłym sezonie z Ekstraklasy spadają 3 zespoły. 3 awansują z 1 ligi (2 bezpośrednio, jeden po "wewnętrznych" barażach).

What - 29 kwietnia 2019, 15:18:39 - *.ennet.pl
Coraz mniej chce mi się oglądać polską piłkę przez te kombinowane decyzje i co raz mniejszą przejrzystość rozgrywek...

erni - 29 kwietnia 2019, 15:19:19 - *.toya.net.pl
Moim zdaniem powinna połowa spadać i połowa wchodzić było by równo, od 15-20 lat słyszymy że każda reorganizacja pchnie piłkę klubową do przodu i co 25 miejsce w rankingu uefa. EKSTRAKLASA 12 zespołów powinna mieć od dawna.

grubcio 35 - 29 kwietnia 2019, 15:29:40 - *.dynamic.chello.pl
ale kombinuje PZPN teraz to dopiero będzie kabaret

LP - 29 kwietnia 2019, 15:29:59 - *.icpnet.pl
Nie można zrobić normalnych rozgrywek bez żadnych grup i innych play offów? Chcecie podnieść atrakcyjność i jakość rozgrywek to zacznijcie ściągać porządnych piłkarzy i ogarniętych trenerów a nie co roku jakieś dziwne zmiany które jeszcze bardziej ośmieszają nasza piłkę.

Kolo - 29 kwietnia 2019, 15:49:52 - *.centertel.pl
A co w tym nienormalnego? Baraże na zapleczach są w Anglii (dokładnie taki sam system), w Niemczech i we Włoszech. Pewnie jeszcze w wielu innych ligach.

cwks - 29 kwietnia 2019, 15:54:59 - *.toya.net.pl
Totalna bzdura. To tak na dzisiejszy dzien taka Stal M ktor ma 55 punktow mialaby grac z Podbeskidziem ktory ma 43 punkty. I gdzie tu sprawiedliwosc?

JanWalczak - 29 kwietnia 2019, 15:57:39 - *.cebit-isp.pl
10 czerwca baraż???? Jak start ligi - bez wzgledu na system - w lipcu??? To kiedy ustala terminarz ESA i 1 ligi i uzyskają zezwolenia na imprezy masowe. Potem znowu będzie płacz, że krótkie przerwy i umierają, bo trzeba grać.

Kibicodlat - 29 kwietnia 2019, 16:06:39 - *.147.35.34.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W to polskie piłkarskie bagno nie wejdzie żaden szanowany światowy sponsor. Poziom naszej ligi jest gorszy, niż w czasach twardego PRL-u. Nasza rudawa piłka, to kombinacje i beton, do którego nie dociera żadna logika i tysiące najzagorzalszych kibiców. PZPN to wyobcowana instytucja. Kilku "spryciarzy" podejmuje jednostronną decyzję, a reszta ma się dostosować. A konsultacje, czy ktoś z nich wie, co to takiego? Nie, bo oni są sami wyłącznie dla samych siebie.

wodzu44 - 29 kwietnia 2019, 16:18:00 - *.centertel.pl
Boniek otwiera kolejną ścieżkę dla swojego klubiku z widzewa, tylko co zrobi jak oni zostaną w drugiej lidze???
połączy 1 i 2 ligę???

llala - 29 kwietnia 2019, 16:18:42 - *.ennet.pl
Wszystko z Anglii kserują począwszy od idiotycznego nazewnictwa, a teraz jeszcze najgłupszy system baraży jaki istnieje. To, że coś jest w UK albo Niemczech n ie znaczy, że jest najlepsze. Pomysł poroniony...

kojot - 29 kwietnia 2019, 16:21:06 - *.play-internet.pl
Do @TAK, tak, tak, w przyszłym sezonie widzef awans do EX, za dwa lata mistrzostwo a za 3 lata finał Ligi Mistrzów z Barceloną a czy w tej twojej baśni występują też elfy, smoki i trolle?

re - 29 kwietnia 2019, 16:29:32 - *.static.ip.netia.com.pl
wszystko pod Widzewa szykowane,bo ani pierwsi ani drudzy nie będą. Oczywiście jeśli awansują do I ligi

vip - 29 kwietnia 2019, 16:35:44 - *.dynamic.chello.pl
top 6 przyszlego sezonu:
Stal Mielec, Jastrzębie, Podbeskidzie, Nieciecza, Tychy, Katowice - kolejnosc przypadkowa

gch07 - 29 kwietnia 2019, 16:36:44 - *.214.193.203
Super! Zdecydowanie uatrakcyjni to rywalizację w I lidze.
Do końca sezonu każdy mecz będzie miał znaczenie, nawet gdy 1 lub 2 zespoły z czołówki odskoczą reszcie stawki, ta jak np w tym sezonie.
Większa waga meczu może przyciągnąć więcej widzów na stadiony, co stopniowo będzie przekładać się na zainteresowanie tv i sponsorów.
W ostatnich sezonach różnice w tabeli były niewielkie więc kibice zespołów z środka tabeli zachowają nadzieję i bardziej będą się emocjonuwać rozgrywkami. Nic tak nie zabija emocji jak mecze o pietruszkę. Kalkulacje, wyliczenia i nadzieja są jednak częścią tej zabawy, a gdy drużyna z np 10 miejsca traci 3pkt do baraży to wiara w piłkarzach i kibicach jest większa, a na boisku więcej zaangażowania.
Jeśli ktoś obawia się o zaniżnie poziomu, bo np 6. drużyna I ligi może awansować to proszę zauważyć że różnice w I lidze i ekstraklasie między zespołami nie są duże w porównaniu do innych krajów. Każdy może wygrać z każdym, jest tak w ekstraklasie od lat a w I lidze tym bardziej.
Ponadto mecze barażowe na koniec ligi to jak finały więc samo uczestnictwo jest atrakcją.

yuri - 29 kwietnia 2019, 16:48:25 - *.dynamic.chello.pl
Zróbcie coś z 3 liga grupą czwartą bo Motor nigdy nie awansuje z tej buraczanej ligi

evh - 29 kwietnia 2019, 16:48:39 - *.ennet.pl
@gch07 bzdury piszesz! Ktos wygrywa w sezonie 20 meczów a ktos 15 i ma jeden lepszy dzien co ma decydować o tym że zagra klase rozgrywkowa wyzej, absurd jak u Barei...

pompek - 29 kwietnia 2019, 16:52:29 - *.centertel.pl
gratulacje , najlepsze co PZPN z terazniejszymi prezesami wprowadza , bo licencje nie podniesiono od dawna kiedy dzialacze zatroszczyli sie o siebie z pomoca kibicow . A moglby byc sektor gosci nie jakis scisniety , 5 procent zadaszenia i zeby vipy mialy 250 miejsc to razem z 350 osobno pod dachem ,a cala pojemnosc 3000 przykladowe minimum zeby nie tylko jeden bus familijny zmiescil sie . no i mozna wymog managera marketingowca ktory i zadba o rozgrywki PZPN w miare wizerunek lig w klubie , a nadzor tylko finansowy , bo obiekt to bezpieczenstwo , bez amatorki w lidze ogolnoPolskiej .
Inaczej to po kadencji Bońka Z. brak znaczacego progresu raczej

Debilepzpn - 29 kwietnia 2019, 16:54:50 - *.dynamic.chello.pl
Co za debile w tym PZPN siedzą kompletnie im odbiło pod wpływem polsatowskich pseudo znawców typu Kołtoń itp.

berg - 29 kwietnia 2019, 16:57:25 - *.centertel.pl
Dla mnie to atrakcyjne.
Jeszcze takie zasady zrobić w 2 lidze

Lig1 - 29 kwietnia 2019, 16:58:48 - *.centertel.pl
Jak najbardziej .
liga angielska moze nie ma takich klubow jak Real i Barca , ale reszta to nie ma lepszej ligi na swiecie .Puchary zdominowane w rzeczywisosci nie przez polskie zespoly .

Kura - 29 kwietnia 2019, 17:00:01 - *.147.35.213.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pomysł bardzo dobry, po pierwsze dlatego że spadną trzy drużyny z Ekstraklasy co trochę urozmaici tę rozgrywki, po drugie także i rozgrywki 1.ligi będą bardziej atrakcyjniejsze. Mam tylko nadzieję że w końcu PZPN zacznie na poważnie wymagać by spełniać licencję.

Berg - 29 kwietnia 2019, 17:01:31 - *.dynamic.gprs.plus.pl
A co bedzie jak z 6 drużyn nie uzyska licencji 3 drużyny?
Z Ex spadnie mniej?

18 znaków - 29 kwietnia 2019, 17:06:05 - *.opera-mini.net (*.64.35.18)
"Reforma" robiona na jeden sezon pod jeden konkretny, ulubiony klub prezia. Kłopocik tylko w tym, że ów klub będzie kontynuował swoją passę erteesów, wróć, remisów w II lidze.

BI - 29 kwietnia 2019, 17:26:31 - *.centertel.pl
A do II ligi będzie spadał 14. zespół I ligi czy też będą baraże np. z miejsc 11-14? Jeśli ta druga opcja to taka Korona czy Wisła Kraków nie sprzedawałyby swych meczów w Pucharze Maja by nie spaść z 10. miejsca.

rand - 29 kwietnia 2019, 17:29:48 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Może należałoby zacząć od regulaminu Ekstraklasy ? Bo teraz można by także przyjąć, że spada z niej tylko jedna drużyna, nie?

Hdhdjdj - 29 kwietnia 2019, 17:29:57 - *.as13285.net
Żenada. Walki, korupcja

Ns - 29 kwietnia 2019, 17:30:47 - *.play-internet.pl
Bilans PZPN za kadencji Bońka:
1. Mecze eliminacyjne reprezentacji tylko i wyłącznie na Narodowym w Warszawie ( reszta Polski już nie zasługuje na takie emocje we własnej części kraju?)
2. Żeby kupić bilet na mecz reprezentacji Polski w przedsprzedaży( czasami jedyna możliwość) trzeba założyć sobie kartę płatniczą w konkretnym Banku(karta kibica)
3. Był też podział punktów po sezonie zasadniczym Ekstraklasy, czyli gra przez cały sezon o max 1,5 pkt. w każdym meczu co jeszcze obniżało atrakcyjność.
4. Niesprawiedliwe baraże w 1 lidze w których 6 drużyna może wyeliminować 3 mimo że caly sezon grała w okolicach 10 miejsca a akurat złapała formę w czerwcu
5. Wymogi licencyjne dla stadionów w ekstraklasie jak w Premier League. Żyjemy w takim kraju, gdzie niektórych miast nie stać finansowo na nowoczesne obiekty. I co ? Oczywiście finanse miast ważniejsze niż sportowa rywalizacja. A takiemu kibicowi Sandecji rzeczywiście do szczescia potrzebna była zadaszona trybuna i dla zadaszonej trybuny musiał jeździć na mecze swojej druzyny po 80 km w jedną stronę. To lepsze niż ekstraklasa we własnym mieście, przynajmniej parasola nie trzeba.
6. O sędziowaniu pod Legię się nie rozpisuję bo to każdy wie oprócz kibiców Legii.

prezes - 29 kwietnia 2019, 17:32:49 - *.dynamic.chello.pl
Ale wałek 100 lecia się kreci "W przypadku, gdy drużyna zajmie miejsce premiowane bezpośrednim awansem do ekstraklasy, ale nie spełni wymagań licencyjnych, to jej miejsce zajmie kolejny najwyżej sklasyfikowany w tabeli klub" a kto będzie o tym decydował PZPN buhaha

Pl - 29 kwietnia 2019, 17:38:28 - *.play-internet.pl
Ja bym proponował jeszcze europejskie puchary z 7 miejsca 1 ligi.

emet - 29 kwietnia 2019, 17:48:37 - *.174.14.228
czyli pchanie drużyn przy zielonym stoliku przez PZPN słabych drużyn piłkarsko i kasowo ale z pięknymi stadionami,
sędziowanie osiągnęło dno teraz połowa Eksy będzie piłkarskie dno coraz mniej się chce to oglądać

SG 1945 P - 29 kwietnia 2019, 17:52:12 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
jeszcze niedawno rozgrywanie baraży w opinii PZPN-u
było be! gdyż rodziło samo w sobie zło korupcyjne przez co zostały zlikwidowane. Teraz to już na pewno
korupcji nie ma, na co wskazują ostatnio rozegrane mecze, więc do baraży bez najmniejszych obaw można powrócić. Panie Boniek dość już uszczęśliwiania polskich kibiców swoimi decyzjami i zrezygnuj pan z prezesury.

fansport - 29 kwietnia 2019, 17:58:17 - *.dynamic.chello.pl
fajny pomysł, ściągnięty od anglików, u których tak jest od dawna.

Bonso - 29 kwietnia 2019, 18:01:55 - *.play-internet.pl
@olaf - akurat Stal jako jedyna spełnia wszystkie wymagania

rycho - 29 kwietnia 2019, 18:07:32 - *.dyn.optonline.net
gdyby to bylo w tym sezonie to na chwile obecna Stal gralaby z Podbeskidziem a Sandecja z Jastrzebiem. Jedenasta Chojniczanka mialaby jeszcze szanse zdobyc 6 miejsce. Zobaczymy jak to bedzie wygladalo w przyszlym sezonie bo na chwile obecna Rakow i LKS zastapione beda Sosnowcem i Slaskiem a z II ligi dojdzie Radomiak, Belchatow i Elana.

pompek - 29 kwietnia 2019, 18:09:09 - *.centertel.pl
pomylilo mi sie z poprawa liga II.
W I lidze jest 500 z dachem ,a mogloby byc wiecej zeby bylo dla przyjezdnych jakoś

yyy - 29 kwietnia 2019, 18:10:45 - *.dynamic.chello.pl
@Ns Taaa, i dlatego na Twitterze chrzani o jakimś przepraszaniu Lechii za brak karnego... Uwaga, bo mu zależy na tym by sędziowie pomagali Legii xD

jj - 29 kwietnia 2019, 18:11:40 - *.retsat1.com.pl
3 zespoły na 16 spadną? nieźle..

WiecznyFan - 29 kwietnia 2019, 18:16:03 - *.dynamic.mm.pl
I jaki to ma sens ? Skoro większość klubów I ligi już na chwilę obecną nie kwalifikuje się przez wygórowane wymogi licencyjne dotyczące stadionu. Puszcza, GKS Jastrzębie, Sandecja. Jak to sobie rudy wyobraża ? Tzn kluby chciałby by grać w Ekstraklasie, ale nie każde miasto stać by postawić stadiony jakie sobie życzy Boniek. Boniek zmień wymogi co do stadionów a może to będzie miało sens.

yyy - 29 kwietnia 2019, 18:17:25 - *.dynamic.chello.pl
@Ns a i jeszcze:
1. Ciekawe czy w Anglii płaczą że hurr durr reprezentacja Anglii gra na Wembley
2., 3. akurat się zgadzam
4. Nie tylko w kwestii baraży można to napisać, wystarczy przypomnieć jak to jest z niektórymi klubami m.in. ze Śląskiem, który od kilku sezonów gra beznadziejnie większość sezonu, a w grupie mistrzowskiej nagle wygrywają prawie każdy mecz.
5. Może mogłyby być trochę mniej restrykcyjne przepisy dot. stadionów, to fakt, aczkolwiek większość kibiców niezbyt chętnie patrzy na stare stadiony takie jak chociażby w Chorzowie.
6. jw.

BOT - 29 kwietnia 2019, 18:22:49 - *.146.34.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To jest bardzo dobry pomysł, ale tylko pod warunkiem 18 drużyn w e-klapie bez żadnych dodatkowych kolejek. Po prostu normalna liga 18-zespołowa! Takie proste i normalne.

out - 29 kwietnia 2019, 18:23:30 - *.ennet.pl
Akurat finał i mecze Reprezentacji na Narodowym to doskonały pomysł!! Centralna Polska, a poza tym pewna stabilizacja dla Kadry Narodowej!!

BOT - 29 kwietnia 2019, 18:26:32 - *.146.34.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Co do stadionów, to nie nazywajmy gónwa perfumem. E-klapa to poziom litwy, czy Mołdawii. Tam nikt sie nie spuszcza, że stadiony mają być, jak w Anglii. Wymagajmy najpierw poziomu sportowego, a później infrastruktury.

Olaf - 29 kwietnia 2019, 18:33:58 - *.wdm.pl
@Bonso a spółka akcyjna to pies?? Na dziś żadna drużyna z sumie pierwszej czwórki formalnie nie spełnia wymogów licencyjnych

rycho - 29 kwietnia 2019, 18:40:15 - *.dyn.optonline.net
zgdzam sie z BOT. Polska jest za biedna i nie ma poteznych sponsorow prywatnych w sporcie, zeby robic takie ostre wymagania licencyjne. Wymog sportowy powinien byc glownym wymogiem.

Papagol - 29 kwietnia 2019, 19:06:17 - *.play-internet.pl
Te wymagania licencyjne oby nadal były fikcją. Nie wyobrażam sobie, by przykładowa pierwsza Sandecja przez brak stadionu miała oddać miejsce szóstej Termalice...

Papagol - 29 kwietnia 2019, 19:10:52 - *.play-internet.pl
Zresztą, mieliśmy już wszelakie wałki związane z licencjami - zablokowanie kupna licencji Floty przez Stal Rzeszów czy niedawny "awans" ŁKS-u na koszt F i n i s h o a r k i e t u.

rycho - 29 kwietnia 2019, 19:22:37 - *.dyn.optonline.net
walek byl tez przy wyrzuceniu z I ligi Jastrzebia w 2009 roku

wododo - 29 kwietnia 2019, 19:27:22 - *.teoc.pl
Pomysł fajny, bo więcej zespołów eklapy
i 1. ligi będzie miało motywację grać do końca. A to, że 6. zespół może wejść, a 3. odpasc? Też fajnie, większe emocje, podobnie funkcjonują playoffy np. w NBA czy NHL. Szkoda tylko, że kupa zespołów 1. ligi nie spełnia wymogów i tego się szybko nie przeskoczy, dla niektórych ta gra i tak będzie o pietruszkę. Generalnie jednak zmiany na plus!

dino(L) - 29 kwietnia 2019, 19:37:37 - *.173.108.201
Oczywiscie zmiany na plus, bedzie wiecej emocji ale oczywiscie jak zawsze dyzurni maruderzy wiedza najlepiej zanim reforma weszla w zycie az dziw ze nikt nie napisal ze to zmiany pod Legie

PM - 29 kwietnia 2019, 19:43:31 - *.dynamic.chello.pl
@dino(L) a niby dlaczego miałyby być pod Legię? Wy macie grane pod najwyższe cele, a tu chodzi o wchodzenie do ex tzw. dostarczycieli punktów, czyli składy opału owinięte w piękny papierek nazywany "beniaminkami".

Ns - 29 kwietnia 2019, 19:47:03 - *.play-internet.pl
@yyy
Piszesz jak typowy Legionista z warszawy.
1. Boniek przeprosił, czyli to świadczy o bezstronności PZPN wg. Ciebie ? Śmieszne.
2. Negujesz moją opinię o graniu reprezentacji o pkty tylko w Warszawie. Ciekawe dlaczego? Co z tego że Anglicy grają na Wembley? Popatrz sobie na Niemcy, Hiszpanie Włochy i w ogóle cały świat.
5. Mówisz że większość kibiców patrzy niezbyt chętnie na brzydkie stadiony? Lepiej wygląda brzydki zapelniony sta dion niż nowoczesne stadiony z pustymi trybunami ( Śląsk, zaglebie lubin, lechia, pidbeskidzie).To dana drużyna ma nie grać w Ekstraklasie bo ktoś z innego miasta jak oglada mecz to jak patrzy się akurat nie na murawę tylko na stadion to mu się to nie podoba?? Kochamy naszą ligę najbardziej za to że jest " nasza". Jak chcesz stadiony to sobie przełącz na Premier League, albo sam podaj pomysł skąd mniejsze miasta mają mieć pieniądze na stadiony.

Ns - 29 kwietnia 2019, 19:49:15 - *.play-internet.pl
@Dino(L)
Żebyś sie nie zdziwił jak te zamiany przydadzą się Legii w 1 lidze po wczesniejszej degradacji za to co teraz się dzieje.

KORSARZ - 29 kwietnia 2019, 19:58:12 - *.dynamic-ww-02.vectranet.pl
EKSTRAKLASA 10 zespołów grac 4 rundy. Tylko 4 drużyny są w Pucharach to po co tyle drużyn w Ekstraklasie.
1 LIGA - 16 zespołów
2 liga - 2x14 zespołów

wnuk - 29 kwietnia 2019, 19:58:55 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja bym zmienil w ektraklapie: zamiast 7 meczykow na koniec - tylko 5.
Grupa mistrzowska: 1-6, 7,8,9 maja wakacje, 10,11,12,13,14,15 graja o utrzymanie , a 16 od razu spada i ma wakacje

RC - 29 kwietnia 2019, 20:19:56 - *.dynamic.mm.pl
To jak z tym Rakowem w tym sezonie będzie, dostanie licencję czy nie. Bo sprzeczne informacje do nas dochodzą

kibicka - 29 kwietnia 2019, 20:44:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@BOT- po co 18 zespołowa ekstra klapa jeśli dla 16 nie można znależć piłkarzy. W ostatnim meczu Jagi w składzie wyjściowym nie było nawet 1 Polaka a w innych zespołach ciężko się doliczyć 2-3 naszych piłkarzy. Tak jak pisze KORSARZ najwyższy szczebel rozgrywek powinien mieć maksymalnie 10 zespołów.
Wreszcie też należy znieść okropną nazwę ligi gdyż żenujący poziom rozgrywek oraz "osiągi" w meczach europejskich mają się nijak do określeń ekstraklasa

Nenad - 29 kwietnia 2019, 20:50:10 - *.d-com.pl
Coś mi się wydaje, że to będzie cirkus i skandaloza Najpierw będą cyrki pod koniec ligi jak kluby bez licencji będą oddawać miejsca w barażach tym z licencją, a potem to już cuda na kiju. Wyobrażmy sobie takie kontrowersje sędziowskie w finale baraży (albo nawet w półfinale) jak w ostatnim meczu Lechia-Legia. Będzie ciekawie

głos VAR-u - 29 kwietnia 2019, 20:57:35 - *.icpnet.pl
Ktoś wyjaśni po co te wymogi licencyjne skoro to piłkarze grają, a nie stadiony? We Włoszech to rozumieją i poziom mają o wiele wyższy, a zobaczcie na jakich skansenach grają Napoli, Atalanta, czy Fiorentina.
-
Druga sprawa to taka, że Komisja Licencyjna to jedno wielkie pośmiewisko i kompromitacja skoro dopuszczone do rozgrywek zostały w ostatnich latach takie drużyny jak:
- Ruch Chorzów, klub notorycznie zadłużony, z patologicznym zarządem, który oszukiwał Komisję
- Wisła Kraków, która była bliska wycofania z ligi
To jest skandal.

Kneste - 29 kwietnia 2019, 21:00:20 - *.dynamic.chello.pl
W razie gdyby do baraży zakwalifikowałyby się tylko 3 zespoły, powinien grać każdy z każdym.

głos VAR-u - 29 kwietnia 2019, 21:01:29 - *.icpnet.pl
@Ns wytłumacz dlaczego taki zakompleksiony widzewiak jak Boniek miałby pomagać Legii i przy okazji dlaczego nie sędziowali pod Legię w poznaniu kiedy Marchwiński faulował przy golu, a Tiba z żółtą popełnia faul taktyczny i pozostaje to bez konsekwencji

N - 29 kwietnia 2019, 21:09:03 - *.146.227.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pomysł ok, ale chyba miałby większy sens, gdyby w ekstraklasie grało 18 ekip.

Koki - 29 kwietnia 2019, 21:37:05 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Żenada i kpina co ten rudzielca wyprawia przecież w 1 lidze nikt nie spełnia warunków licencjalnych

Koki - 29 kwietnia 2019, 21:39:25 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Żenada i kpina co ten rudzielca wyprawia przecież w 1 lidze nikt nie spełnia warunków licencjalnych

sylwia - 29 kwietnia 2019, 21:48:41 - *.bialnet.pl
Do połowy czerwca będą grać baraże a kiedy odpoczynek po sezonie?

tom - 29 kwietnia 2019, 21:51:37 - *.dynamic.chello.pl
CZyli muszą zmienic takze Regulamin Ekstraklasy.Poleca 3 druzyny albo 1-na bo ilosci druzyn nie mogą zmienić.

villq - 29 kwietnia 2019, 21:51:49 - *.dynamic.telkab.pl
Czy moge prosic o wyjasnienie jednej rzeczy? "jej miejsce zajmie kolejny najwyżej sklasyfikowany w tabeli klub. Drużyny sklasyfikowane od 7. miejsca w dół nie będą mogły brać udziału w meczach barażowych" - skoro w barazach biora udzial druzyny 3-6 i ktoras z nich ze wzgledow licencyjnych nie bedzie dopuszczona to kto zajmie jej miejsce? Te dwa zdania wzajemnie sie wykluczaja bo nikt od 7 miejsca i nizej nie ma prawa brac udzialu w barazach.

Ns - 29 kwietnia 2019, 22:23:34 - *.play-internet.pl
@ głos VAR-u
" Boniek" jako przedstawiciel PZPN. Pisałem " PZPN za czasów Boñka".
A teraz drugie pytanie. Dlaczego w Poznaniu ktoś tam kartki nie dostał? Nie wiem, bo nie oglądałem. W każdym razie był to zwykły mecz o 3 pkty a mecz z Lechią o wiecej niż 6pkt bo jescze bezposredni pojedynek. A jak tak wyliczasz mecz w Poznaniu to sobie zsumuj niesłuszne 3 pkty w meczu z Cracovią, Ślaskiem, i Lechią i uwzglenij ten Poznań to ci wyjdzie ze Legia dostała punkty, a nie stracila

antek - 29 kwietnia 2019, 22:39:22 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
hahahhaha, przzecież w pierwszej lidze mało kto chce awansować!!! już widzę co się będzie działo w przyszłym sezonie, będą duże starania, żeby nie spaść ale żeby też nie załapać się do pierwszej szóstki

Ns - 29 kwietnia 2019, 22:56:56 - *.play-internet.pl
Ciekawy byłby też mecz barażowy dwóch zespołów które nie chcą awansować

lol - 29 kwietnia 2019, 23:26:48 - *.90.160.140
Lepiej jakby wykminili coś na grupe spadkową Extraklasy żeby nie opylało się oddawać punktów w rundzie finałowej potrzebującym. No ale w tym przypadku to było by kręcenie bata na samego siebie więc o czym ja marze...

... - 29 kwietnia 2019, 23:33:08 - *.146.50.90.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
NARESZCIE. Brawo, to jest bardzo dobry angielski model, który powoduje, że do końca sezonu w walkę o awans zaangażowanych sporo zespołów, a nie jak obecnie, bardzo często tylko dwie, które wcześnie uciekły reszcie.

JOJO - 30 kwietnia 2019, 0:07:58 - *.120.156.140
Jakby nie zrobili zawsze będzie komuś nie po myśli ;)

Qlty - 30 kwietnia 2019, 2:38:34 - *.opera-mini.net (*.188.133.3)
Kdyby te przepisy obowiazywaly dzisiaj.
Raków nie ma stadionu niby coś ma budować ale przy L83 raczej bedzie ciężko.
ŁKS ma az 1 trybune.
Sandecja i GKS Jastrzebie wiadomo.
Czyli Stal Mielec i Podbeskidzie zostaja.
O i juz wtopa bo zgdodnie z tym przepisem bo ŁKS, Raków, GKS i Sandecja nie dostaly by licencji. Wiec Stal i Podbeskidzie awansuja. A baraze odwolane bo kluby z miejsc 7-15 mie moga w nich grac. Wiec jak spadna z eklappe 2 zespoly czy eklappe bedzie miala mniej zespołów.
Ktos po pijaku to wymyślił

Ciekawie - 30 kwietnia 2019, 6:25:44 - *.tvkstella.pl
Zajmujesz czwarte miejsce w drugiej lidze, masz o jeden punkt więcej od drużyny, która będzie się bić w barażu o to, by nie spaść do trzeciej. Grasz więc baraż o Ligę Europy. Kim jesteś? Jesteś belgijskim drugoligowcem.
Zdobywasz zdecydowanie najwięcej punktów w całym sezonie, a jednak nie masz szans na awans do pierwszej ligi. Kim jesteś? Jesteś belgijskim drugoligowcem.
Wygrywasz baraż o awans do pierwszej ligi, ale do niej nie awansujesz. Kim jesteś? Jesteś belgijskim drugoligowcem.
Przegrywasz baraż o awans do pierwszej ligi, więc za miesiąc grasz w barażu o Ligę Europy. Kim jesteś? Chyba dacie radę zgadnąć.

Cora ze St - 30 kwietnia 2019, 6:28:47 - *.dynamic.chello.pl
A co w przypadku gdyby aktualnie drużyna z miejsc 1-2 nie złożyła papierów do przyznania licencji na ekstraklasę? Pisze to w kontekście klubów które celowo odpuszczają żeby nie awansować. Czy istnieje sposób żeby wygrać 1 mogę i nie awansować?

Mario - 30 kwietnia 2019, 8:08:47 - *.centertel.pl
Nie. Jeśli 5 nie dostanie licencji to kolejna drużyna zajmuje jego miejsce, Więc 6 przechodzi na 5. Więc 3 ma wolny los a 4 gra z 5.

Mario - 30 kwietnia 2019, 8:11:00 - *.centertel.pl
@ciekawski
Nie. Jeśli 5 nie dostanie licencji to kolejna drużyna zajmuje jego miejsce, Więc 6 przechodzi na 5. Więc 3 ma wolny los a 4 gra z 5.

tom - 30 kwietnia 2019, 9:15:16 - *.dynamic.chello.pl
Czyli na 100% w nastepnym sezonie spadnie tylko jeden zespoł z Ex i Ex zostanie powiekszona do 18 druzyn

zorientowa - 30 kwietnia 2019, 9:26:37 - *.ip-164-132-51.eu
wierzyc ze to dla dobra polskiej kopanej to jak wierzyc, ze ustawy w sejmie sa dla obywateli hehe - tylko naiwniak jeszcze w to wierzy. Wiecie dlaczego nawet druzyna z 5 miejsca 1 1igi bedzie mogla awansowac ? bo bedzie taniej kupic 2 mecze barazowe niz ostro kupowac w 2 rundach zeby sie zalapac na pierwsze 2 miejsca premiowane awansem ;)

dospel - 30 kwietnia 2019, 10:24:30 - *.150.146.183.internetia.net.pl
Idąc tokiem myślenia poprzednika, to stawki będą wyższe ponieważ drużyna z 5 miejsca aby awansować będzie musiała dobrze posmarować kilu drużynom aby zająć 5 miejsce a potem tym z 4 pozycji za wygranie półfinału a następnie z 3. za finał. Tym bardziej że oba mecze będzie rozgrywać na wyjeździe. Idąc dalej tym tokiem myślenia . 3. i 4. pozycja będą posiadały licencje ponieważ "nie opłacało by" im się zajmować miejsc barażowych ponieważ nie można było by ich przehandlować z powodu niedopuszczenia do decydujących rozgrywek.

tellchar - 30 kwietnia 2019, 10:50:29 - *.adsl.inetia.pl
@Ns - większość państw nie ma stadionu Narodowego, więc mogą sobie grać w różnych miastach. Tam gdzie stadion narodowy jest - Anglia, Szkocja, Irlandia, Walia, Francja - eliminacje gra się na jednym obiekcie.
A to z kartą kibica jest już nieaktualne, teraz każdy może kupić bilet na mecz bez konieczności zakupu jakiejś karty.
A co do pomysłu baraży - generalnie jest OK, tylko że po 1. trzeba takie same zasady wprowadzić w II lidze, a po 2. proces licencyjny powinien być prowadzony do końca roku kalendarzowego, żeby już przed startem rundy wiosennej drużyny 1. ligi wiedziały, czy mają licencję, czy nie. Bo inaczej to będzie zamieszanie, gdy w maju okaże się, że ktoś nie ma licencji.

Adamo - 30 kwietnia 2019, 11:13:41 - *.147.35.34.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Czy należy to rozumieć, jako zwiększenie ekstraklasy do 18 drużyn i żadnej "fazy finałowej"? To miałoby sens.

kkk - 30 kwietnia 2019, 11:34:45 - *.static.ip.netia.com.pl
Dobra reforma, warto przetestować, ale terminy ligowe nadal pokrywają się z Reprezentacją. Czyli cyrku z przekładaniem np. 6 meczy w kolejce ciąg dalszy.

valbon7 - 30 kwietnia 2019, 13:05:46 - *.180.153.175
Jestem zdziwiony, że tytułem wprowadzacie w błąd. Baraże, awans do trzech drużyn od sezonu 2019/20 - to byłaby prawda

hym - 30 kwietnia 2019, 14:06:11 - *.centertel.pl
interesujace jak duze jest prawdopodobienstwo, aby tymczasowo bylo tak :
extraklasa jak spadna 3, + 1 nie wystapi o licencje ( np. foch ) to moze grac niekompletnie 12 klubow jesli 6 w lidze I bez licencji .
~Zapis okresla , ze 7 nie moze awansowac by grac wyzej o lige europy poza pucharem .
Sa tacy co woleliby ( tez tak uwazam) nieobowiazkowy puchar ligi jak w english league . Bez rewanzow- z najnizej druga liga jesli ma licencje UEFA ( tudziez z resortu Sportu). Chocby napinka w ESA o mistrza mocniej to chyba to nie graliby i przeniosloby sie na pierwszoligowce max.
termin w czasie playoff (druga liga ma wolne) oczywiscie tylko dla chetnych, a jakby sie pokrywalo gdzies to mozna mecz te 3 dni przesunac w tygodniu .
oczywiscie opcja na kase zeby nie spasc z ex to full kibicow . a nawet jak widownia to kłopot to sponsoring nie wezmie sie znikąd .wprawdzie mozna na transfery zagraniczne
, to przepadnie pro junior . ciezkie decyzje przed managementem. szykowac power na Czempions lig ,czy szukac ferie w calym tym zarobieniu .

rycho - 30 kwietnia 2019, 14:44:47 - *.dyn.optonline.net
Ktos tu podawal Jastrzebie jako klub bez szans na licencje w extra? Wbrew pozorom niewiele mu brakuje.

Gość - 30 kwietnia 2019, 15:29:04 - *.dynamic.chello.pl
To co będzie z Rakowem jeśli od nowego sezonu nie będzie mógł rozgrywać meczu u siebie że względu na brak spełnienia wymogu stadionu. Tzn że spadnie z ekstraklasy tylko jeden zespół? Nie widzę sensu żeby stadion miał pojemność 15 tys skoro w ekstraklasie większość klubów ma frekwencję poniżej 10 tys. Uważam że trzeba zmienić wymogi dotyczące awansu do 1 ligi bo teraz to jest porażka PZPN.

... - 30 kwietnia 2019, 16:56:12 - *.146.57.62.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pewnie - najlepiej z góry zakładać, że wszyscy kradną, oszukują, kupują/sprzedają mecze - to takie polskie...
A potem się wszyscy dziwią, że państwo jest nie do życia, że najprostsze sprawy wymagają tysiąca papierków i stania w kolejkach.
Najlepiej w ogóle zlikwidować awanse z lig do lig - bo ktoś może oszukiwać.

berg - 30 kwietnia 2019, 19:09:19 - *.dynamic-zab-03.vectranet.pl
Wymogi licencyjne powinny być trochę złagodzone i będzie ok.
Baraże są na całym świecie i uatrakcyjniają rozgrywki

olo - 30 kwietnia 2019, 20:26:16 - *.dynamic.chello.pl
Proponuje uatrakcyjnić ekstraklasę a konkretnie grupę mistrzowską. Skoro mają spadać 3 drużyny to niech spadają 2 ze spadkowej i ostatnia z grupy mistrzowskiej. Skończą się przypadkowe awansy (np Pogoń) która regularnie zajmuje 8 miejsce.

MKS - 30 kwietnia 2019, 22:56:10 - *.cust.telecolumbus.net
Na chama robienie ligi zachodniej a poziom niestety kończy się nam na pucharach w 1 rundzie.Taka niestety jest nasza liga.

lol - 1 maja 2019, 10:16:02 - *.90.160.140
Czyli jedną drużyne z 1 ligi czekają 3 dodatkowe mecze, a dwie drużyny 2 dodatkowe mecze bez gwarancji awansu. Pierwszy mecz grają: 3-6 miejsce i 4-5, zwycięzca każdej pary znowu gra, np. 3 miejsce z 5. Zwycięzca tego barażu dopiero z 14 drużyną Ekstraklasy. Ło panie, a gdzie czas na wakacje? No to uszczęśliwili na siłe piłkarzy xD

dospel - 1 maja 2019, 12:05:57 - *.150.146.183.internetia.net.pl
Wcale nie trzy i dwa mecze, ale dwa i jeden. W półfinałach nie będzie rewanżów. Tak po za tym to te xD w sprawie wakacji to jest nie na miejscu. W pierwszej lidze grają tzw. "profesjonaliści" czyli nie muszą parać się innymi zajęciami aby egzystować. W roku wolnego mają więcej niż dajmy na to nauczyciele. Po sezonie praktycznie koniec maja, cały czerwiec i początek lipca. W połowie sezonu cały grudzień i prawie pół stycznia. Praca to miesiące rozgrywek plus okres przygotowawczy w lutym. Te dwa mecze dla dwóch lub jeden dla dalszych dwóch drużyn to naprawdę taki duży przejaw poświęcenia w skali roku? Pomińmy kwestie zarobków bo ile kto zarabia to kwestia prywatna.

LEON - 1 maja 2019, 16:16:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
W Końcu zaczęli myśleć
oby następny krok to 18 drużyn w ekstraklasie mam nadzieje

lol - 1 maja 2019, 16:27:36 - *.90.160.140
dospel skoro 3 i 5 zespół grają między sobą oraz 4 i 6 między sobą to wypada po jednym meczu na drużyne. Potem zwycięzcy z tych meczów grają między sobą, nie ? No to już są 2 mecze. I teraz dopiero zwycięzca z tej dwójki gra z 14 drużyną Ex no to wychodzą 3 mecze dla najlepszego "barażysty" 1 ligi.

wuka - 1 maja 2019, 20:46:50 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Chyba nie wszyscy mieli w szkole mayematykę, albo nie chodzili do szkoły wcale. Skoro z I ligi awansuja trzy zespoły a z Ex spada jedna to jest oczywiste, że od sezonu 2020/21 Ex będzie liczła 18 drużyn i żadnych baraży. To jest regulamin tylko na jeden sezon.

dospel - 2 maja 2019, 11:16:46 - *.146.225.24.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
lol z 14 z ekl nikt nie będzie grać ponieważ spadną bezpośrednio.

lol - 3 maja 2019, 19:48:25 - *.90.160.140
aaa chyba że tak, dzieki

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas