[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


18 czerwca 2003, 10:06:02 - america
Kulczyk sponsorem Lecha

Najbogatszy człowiek w Polsce, dr Jan Kulczyk, zainwestuje w Lecha Poznań. Umowa, która ma być wkrótce podpisana mówi o wejściu sponsora już od rundy jesiennej najbliższego sezonu.

Pozostaje tylko zamienić wstępne porozumienie na konkretne decyzje w sprawie kwot, sposobu ich wydawania – informuje uradowany prezes Lecha, Radosława Majchrzak. Podkreśla, że nie byłoby mowy o pozyskaniu tak możnego sponsora, gdyby fanem Lecha i reprezentacji nie był syn doktora Kulczyka – Sebastian. Widać go na poznańskim stadionie, oglądał też mecz Lecha z Legią w Warszawie.

– Często rozmawialiśmy, przedstawialiśmy naszą wizję rozwoju klubu. Przekonał ojca, że w tym wszystkim jest sens. Dobrze zarządzany i wsparty finansowo Lech może być potężnym nośnikiem medialnym, warto z tego skorzystać – mówi prezes Majchrzak.

Nie jest jeszcze określone, w jakiej formie wejdzie do klubu czołowy polski biznesmen. Pewne jest tylko to, że na koszulkach piłkarzy od początku rozgrywek znajdzie się inne niż do tej pory logo. Dotychczasowy główny sponsor, Maxer, przyjął to ze zrozumieniem. – Rozmawiałem z prezesem tej firmy. Cieszy się, że Lech zyskał takiego partnera. Maxer znajdzie się w dobrym towarzystwie – mówi R.Majchrzak.

Dzięki sponsorowi Lech zapewni sobie stabilność finansową. – Musimy sami znaleźć mniej więcej drugie tyle pieniędzy, by zapiąć budżet na nowy sezon – mówi prezes. – Docelowo chcemy doprowadzić do powstania sportowej spółki akcyjnej, która w rozgrywkach ligowych zastąpi WKP. Spółka musi zarabiać, pozyskiwać udziałowców z kapitałem Decyzje w tej sprawie będą podejmować udziałowcy. Celem numer jeden przedsięwzięcia jest budowa silnego zespołu, bo to piłkarze zadecydują o powodzeniu spółki.
Wejście możnego sponsora nie oznacza wycofania się ze spółki miasta. – Wprost przeciwnie – zapewnia Maciej Frankiewicz, zastępca prezydenta Poznania, który podkreśla, że formalna umowa z biznesmenem nie została jeszcze podpisana. – Ciągle chcemy wspierać Lecha i inne pierwszoligowe kluby, dokończyć rozbudowę miejskiego stadionu.

Pozyskane pieniądze zapewnią płynność finansową. Nie będzie rewolucyjnych zmian w składzie drużyny, spektakularnych zakupów nowych piłkarzy. – Skłócone gwiazdy, sprowadzone za wielkie pieniądze i wysoko opłacane prowadzą Zagłębie Lubin w kierunku drugiej ligi. Nie możemy popełnić tego błędu. Silną drużynę już mamy, potrzeba tylko szlifu, a potem w miarę potrzeby wzmocnień Sportową strategię Lecha musi zaakceptować nowy sponsor – twierdzi prezes.

– Nie mogliśmy sobie wyobrazić lepszego sponsora – dodaje Maciej Frankiewicz. – Dr Kulczyk nie tylko zapewni rozwiązanie bieżących problemów finansowych Lecham, ale – jak dobrze pójdzie – zagwarantuje stabilny rozwój. Polska będzie miała dwa silne kluby – Lecha i Wisłę.


źródło: NaszeMiasto.pl

Qr-Nick - 19 czerwca 2003, 3:46:19 - *.ostrowiec.dialup.inetia.pl
No to Lech właśnie zdobył tytuł mistrza polski 2003/2004. Facet ma forsy jak lodu i powinien kupić najlepszych piłkarzy w kraju (a może i wreszcie kogoś z za granicy)do tego trenera (najlapiej gdzies z zachodu) aha no i może jakis stadion by wreszcie wybudował (nie tylko na piłkarskie mecze)_______________ LECH dostał gwizdke z nieba (jak ją zgubią to...)

Malkontent - 19 czerwca 2003, 8:49:00 - *.zim.citynet.pl (*.96.88.241)
Nie byłbym takim hura optymista. Płocka Petrochemia też ma kasy jak lodu i co...?

sponsor - 20 czerwca 2003, 2:34:39 - *.cpe.net.cable.rogers.com
Po chuj grac,od razu kupic wszystkie mecze i po zawodach

Johny - 23 czerwca 2003, 8:01:12 - *.zep.com.pl (unknown)
Petrochemia ma kasy jak lodu? Człowieku o czym ty mówisz. Finansowo jest w klubie cieniutko, firma nie chce łożyć wielkich pieniędzy w klub

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas