[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


27 marca 2020, 11:58:46 - huberts
PZPN utworzył pakiet pomocowy

Na piątkowej wideokonferencji prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka oraz sekretarza generalnego PZPN Macieja Sawickiego z członkami zarządu PZPN zainicjowano prace nad wprowadzeniem pakietu pomocowego obejmującego wszelkie aspekty działalności piłkarskiej w związku z wprowadzeniem początkowo stanu zagrożenia epidemicznego, a obecnie stanu epidemii.

Projekty

I. W SEZONIE 2019/2020

1. Nagrody w Pro Junior System PZPN

PZPN utrzyma projekt Pro Junior System na dotychczasowym poziomie i wypłaci klubom nagrody w pełnej wysokości, pomimo nierozegrania pełnego sezonu.

Kwota 18.100.000 zł

2. Wsparcie solidarnościowe

PZPN wprowadzi system wsparcia solidarnościowego dla klubów, które nie uzyskają nagród w programie Pro Junior System w sezonie 2019/2020, w następujących wysokościach:

I liga: po 120.000 zł na klub (11 klubów)

Łącznie: 1.320.000 zł;

II liga: po 100.000 zł na klub (11 klubów)

Łącznie: 1.100.000 zł;

III liga: po 20.000 zł na klub (56 klubów)

Łącznie: 1.120.000 zł.

Wsparcie solidarnościowe otrzymają wszystkie kluby uczestniczące w rozgrywkach I, II i III ligi. Po zakończeniu programu Pro Junior System kluby, które zajęły miejsca premiowane, otrzymają różnicę pomiędzy kwotą należną za zajęcie danego miejsca w PJS, a kwotą wypłaconą w ramach wsparcia solidarnościowego.

Kwota 3.540.000 zł

II. W SEZONIE 2020/2021

Dofinansowanie klubów Ekstraklasy, I, II i III ligi

PZPN dofinansuje kluby ESA, I, II i III ligi odpowiednio:

ESA: 30.000.000 zł;

I liga: 10.000.000 zł;

II liga: 6.000.000 zł;

III liga: 4.000.000 zł.

Przekazane środki mają pomóc zachować ciągłość szkoleniową w klubach, w szczególności w obszarze piłki juniorskiej i młodzieżowej. Konkretna kwota przypadającą na klub w ESA, I, II i III lidze będzie uzależniona od liczby klubów biorących udział w rozgrywkach w sezonie 2020/2021 w danej klasie rozgrywkowej.

Ostateczna decyzje w zakresie podziału środków przeznaczonych dla klubów Ekstraklasy zostanie podjęta po konsultacji z klubami i władzami spółki Ekstraklasa S.A.

Kwota 50.000.000 zł

Nagrody w Pro Junior System PZPN

PZPN nadal prowadzić będzie program Pro Junior System na dotychczasowym poziomie.

ESA 2.500.000 zł

I liga 6.000.000 zł

II liga 4.000.000 zł

III liga 4.000.000 zł

IV liga 1.600.000 zł

Kwota 18.100.000 zł

Wsparcie rozwoju Piłki kobiecej

PZPN utrzyma przyjęty w 2019 roku plan rozwoju projektów dedykowanych piłkarstwu kobiecemu wraz z reorganizacją systemu kobiecych rozgrywek seniorskich i młodzieżowych zakładający:

reorganizację rozgrywek szczebla centralnego: 3.000.000 zł;

zwiększenie nagród finansowych w Ekstralidze i Pucharze Polski kobiet: 1.400.000 zł;

utworzenie rozgrywek Centralnej Ligi Juniorek U-17 i Centralnej Ligi Juniorek U-15: 1.500. 000 zł;

wdrożenie programu premiowania klubów za udział zawodniczek w zgrupowaniach reprezentacji Polski: 1.000.000 zł;

uruchomienie Programu Talent PRO, ubezpieczenia zawodniczek i Scoutingu: 700.000 zł.

Jednocześnie PZPN podwoi w sezonie 2020/2021 dofinansowanie klubów piłki kobiet odpowiednio.

Kwota plan rozwoju piłkarstwa kobiecego: 7.600.000 zł

Zawieszenie opłat w rozgrywkach seniorskich od III ligi do C klasy

PZPN zawiesi na jeden sezon opłaty ryczałtowe za udział w rozgrywkach seniorskich od III ligi do C klasy w sezonie 2020/2021.

Łączny koszt:

6.200.000 zł: dofinansowanie WZPN w związku z przejściem na opłaty ryczałtowe;

2.500.000 zł: pokrycie przez PZPN opłat ryczałtowych na sezon.

Kwoty przekazane przez PZPN na pokrycie opłat ryczałtowych, Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej przeznaczą na zakup sprzętu sportowego, dedykowanego dla drużyn młodzieżowych uczestniczących w oficjalnych rozgrywkach prowadzonych przez dany WZPN.

Kwota 8.700.000 zł

Piłka juniorska

PZPN utrzyma wprowadzone w 2018 roku całkowite zwolnienie klubów z obowiązku ponoszenia opłat związanych z uczestnictwem w rozgrywkach juniorskich (zgodnie z Uchwałą nr IV/79 z 19 kwietnia 2018 roku zarządu PZPN).

Nagrody w Totolotek Pucharze Polski

PZPN zwiększy, na każdym etapie o ponad 50 %, wysokość nagród finansowych dla klubów uczestniczących w Pucharze Polski na szczeblu centralnym.

Od sezonu 2020/2021 w rozgrywkach Totolotek Pucharu Polski od 1/32 finału na boisku będzie musiało występować dwóch zawodników młodzieżowców, tj. 22 lata i młodsi (rocznik 1999 i młodsi).

Kwota nagrody 10.000.000 zł

Wdrożenie powyższego planu nastąpi po zatwierdzeniu przez Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej.

III. Przepisy licencyjne i ochrona zobowiązań licencyjnych

1. Przesunięcie przez PZPN terminu spłaty zobowiązań licencyjnych do 30 kwietnia 2020 roku (dot. zobowiązań powstałych do 31 grudnia 2019 roku).

2. Przesunięcie terminu spłaty zobowiązań licencyjnych do 30 listopada 2020 roku (powstałych w okresie od dnia 1 stycznia 2020 roku do 30 czerwca 2020 roku).

3. W sezonach 2019/2020 i 2020/2021 jednostronne rozwiązanie kontraktu przez zawodnika będzie możliwe w sytuacji zwłoki w zapłacie kontraktu za 4 miesiące (nie jak dotychczas za dwa miesiące).

4. Wszelkie zobowiązania licencyjne będą nadal podlegały ochronie licencyjnej PZPN.


źródło: PZPN

www - 27 marca 2020, 12:09:59 - *.adsl.inetia.pl
Najwazniejsze to dokonczenie sezonu 19/20.Potem mozemy kombinowac co dalej.Puchary i tak sie nie odbeda w dotychczasowej formule.

jejdjd - 27 marca 2020, 12:10:59 - *.dynamic.chello.pl
Wow, tego to się chyba nikt nie spodziewał, chociaż pewnie i tak znajdą się tacy, którzy powiedzą, ze zbyt mało.

janusz - 27 marca 2020, 12:18:56 - *.31.40.12
Ale liga nie bedzie dokonczona nie ma najmniejszych szans bo z tym koronowirusem to jest coraz gorzej i sezon juz skonczony i nikt nie bedzie spadal i albo bedzie powiekszona liga do 18 albo 19 bo taki pomysl tez jest.

zielony Gd - 27 marca 2020, 12:23:46 - *.centertel.pl
Zgodnie z regulaminem UNIEWAŻNIĆ LIGĘ.
Brak spadków i awansów

Krzykacz - 27 marca 2020, 12:27:53 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Moim zdaniem również nie zgadzam się na spadki z ligi czy awanse!!
Połowa ligi dopiero jest.

@zielony G - 27 marca 2020, 12:45:45 - *.225.72.122
W żadnych regulaminach nie ma nic o anulowaniu rozgrywek. Nie po to kluby przez 9 miesięcy opłacały piłkarzy, trenerów i pozostałych pracowników, przeprowadzały transfery przeznaczając na nie miliony złotych, opłacały czynsze za stadiony, płaciły za energię, podróże i zagraniczne zgrupowania, żeby teraz ktoś sobie anulował sezon. Chyba że ten ktoś zwróci pieniądze wydane przez kluby na ten sezon to wtedy można taki wariant przemyśleć.

Kickero - 27 marca 2020, 12:54:36 - *.97.104.172.ipv4.supernova.orange.pl
Ciekawe z czego żyje lasyk jak nie ma wycieczek do Białegostoku?

Up - 27 marca 2020, 12:59:39 - *.40.173.109.threembb.co.uk
Niesprawiedliwym było by przyznanie mistrzostwa czy też wpuszczenie z ligi jakiejkolwiek drużyny gdyż żadna z nich nie ma aż takiej przewagi punktowej która była by nie do odrobienia

fan - 27 marca 2020, 13:10:21 - *.dynamic.chello.pl
Puste głowy... anulować sezon gdy 2/3 jest już rozegrane?! To by było najbardziej niesprawiedliwe rozwiązanie. Zachować tabelę po ostatniej rozegranej kolejce, wraz z awansami i spadkami. Sytuacja losowa, ktoś był lepszy, ktoś gorszy.

cd - 27 marca 2020, 13:10:29 - *.8.101.89
to ciekawe czy Akademie będą nadal domagać się kasy od rodziców za szkolenie. zajęć nie ma rodzice maja umowy cywilno-prawne, KC art 495 jest jednoznaczny a co nie które akademie płaczą że są w ciężkich czasach, że mają koszt...... jak widać nadzwyczajne dochody też .....a na co moja liczyć rodzice ?

Mario - 27 marca 2020, 13:15:21 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Takie pytanie do zorientowanych- czy rezerwy Lecha też dostaną kasę z PJS? Zajmują obecnie pierwsze miejsce, natomiast pierwsza drużyna jest na 2.miejscu w tabeli PJS w ekstraklasie.

Van Basten - 27 marca 2020, 13:15:29 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Trzeba natychmiast zakończyć ten sezon zgodnie z uchwałą PZPN po ostatniej pełnej kolejce i dać czas aby przygotować się do nowego trudnego sezonu. Ja nie mogę się doczekać derbów Łodzi

do fan - 27 marca 2020, 13:17:06 - *.8.101.89
nie zgadzam się....jeszcze należy poczekać bo jest czas a jak nie to sprawiedliwszym jest anulowanie rozgrywek, brak spadków i awansów, MP nie przyznawać wzorem siatkówki a jedynie rozdysponować miejsca w pucharach. Taki system jest najbezpieczniejszy i najbardziej obiektywny.....Jak byłby spadki to byłby i pozwy które kluby by wygrywały, jak byłby spadki to i powinny być awanse.... a jak nie ma awansów to i MP nie można przyznać. Poza tym inaczej sytuacja by wyglądał po 30 pełnych kolejkach kiedy każdy byłby w takiej samej sytuacji a obecnie nie wszyscy grali ze sobą dwa razy. Czemu np dla Legii ma się liczyć mecz z Lechem w Warszawie skoro w Poznaniu nie grali, są też dwa skrajne przypadki w których jeden zespół zagrał już z całą czołówką i teraz ma mecze z dołem tabeli i odwrotnie. To nie są równe szanse.

Ypsil - 27 marca 2020, 13:18:58 - *.centertel.pl
Nie wiem, o co wy się spieracie. To będzie cud, jeśli w ogóle przyszły sezon wystartuje w terminie (ten już przepadł) i jeśli zbierze się chociaż 16 klubów zdolnych finansowo do uczestnictwa w rozgrywkach na poziomie ogólnokrajowym.
Na razie te wszystkie programy pomocowe, to mogą dać radę, jakby wirus odpuścił początku czerwca. To byłby cud. W pełnym znaczeniu. Chiny zaczęły ograniczenia w styczniu i do dzisiaj jeszcze nie jest tam normalnie. Policzcie sobie teraz, jak to będzie u nas, gdy zaczęliśmy w połowie marca.

gienadij - 27 marca 2020, 13:19:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
zakonczyc sezon!!!! natychmiast!!! trzeba o nowym myśleć!

gienadij - 27 marca 2020, 13:21:39 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
aha... i kara dla Pogoni Siedlce w nowym sezonie np. -8 pkt ale bez walkowerów.

Bart - 27 marca 2020, 13:40:34 - *.58.140.89
Muszą być spadki .Jest rozegrane2/3 sezonu trzebabyło grać a nie teraz płakać

ŁKS1908 - 27 marca 2020, 13:59:45 - *.147.38.131.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Żadnych spadków nie powinno być (awansów też nie). Nie może być tak żeby kluby były poszkodowane. Umawialiśmy się na 37 kolejek.

Smokowski - 27 marca 2020, 14:07:33 - *.opera-mini.net (*.248.250.72)
Dokładnie dograc sezon do konca. Nikt nie umawiał sie na korona wirusa. Sezon mozna dograc spokojnie do połowy sierpnia. Pandemia wiecznie trwać nie będzie.

tymoszczuk - 27 marca 2020, 14:19:36 - *.dynamic.chello.pl
@ŁKS1908 Jakbyście byli na pierwszym miejscu to inaczej byś śpiewał. Najbardziej rozsądnym i sportowym rozwiązaniem jest przeczekanie epidemii (i dogranie rzecz jasna sezonu do końca) przy równoczesnym zamrożeniu czy redukcji wypłat. Jeśli piłkarze przez pół roku pożyją jak normalny Kowalski, to korona im z głowy nie spadnie.
@gienadij Dla Pogoni Siedlce czy walkowery czy ujemne punkty w przyszłym sezonie tak czy siak na dobrą sprawę oznaczają spadek. Wedle regulaminu rozgrywek należą się walkowery i mam nadzieję, że tak też sprawę rozpatrzy PZPN. Dla oszustów stanowcze NIE

.......... - 27 marca 2020, 14:22:07 - *.dynamic.mm.pl
skonczyc ten sezon innej opcji niema.kluby musza sie przygotowac do nastepnego.awanse,spadki tak jak bylo ustalone przed sezonem.NIESTETY WYGRALA PRZYRODA.niema mowy o anulowaniu,powiekszaniu itp.to wlasciwe rozwiazanie niema innego.ci co spadaja beda plakac wiadomo,ci co nie awansuja tez przyroda niestety.trzeba bylo grac i tyle.przeciez jakby dokonczyli to i tak 3 leca i 3 wchodza.

Arnold - 27 marca 2020, 14:24:10 - *.146.231.220.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No nie zdecydowanie dokończyć mecze do końca chodzby sezon miał trwać do jesieni wówczas będzie sprawiedliwie

fico - 27 marca 2020, 14:27:46 - *.dynamic.mm.pl
@LKS1908 piszesz bzdury bo lecicie.to poco grali w nizszych ligach,wydawali kase choc maja duzo mniej i niemieli by awansowac bo slabeusze z ex musza sie utrzymac heh

albi - 27 marca 2020, 14:38:23 - *.124.100.133.rybnet.pl
no i skończyły się tatuaże , fryzurki , lans ,na tych kopaczy szkoda każdej złotówki !

100%BB - 27 marca 2020, 14:38:37 - *.bielskobiala.vectranet.pl
Bzdury opowiadacie! Co prawda w Lidze Siatkówki mężczyzn, nie ma MP, nie ma spadków ale w procesie licencyjnym do ekstraklasy siatkarzy będą uczestniczyły drużyny które po sezonie zasadniczym w 1 lidze zajęły miejsca 1-2, znaczy że liga siatkarzy na sezon 2020-21 może zostać warunkowo powiększona aby liderom zaplecza nie robić krzywdy z powodu sytuacji z epidemią w roli głownej.

under46 - 27 marca 2020, 14:40:39 - *.dynamic-4-waw-k-1-2-0.vectranet.pl
Ligi raczej nie zostaną dokończone. Powoli do tego przyzwyczajają kibiców, PZPN dawkuje emocje. W siatce, koszykówce już po sezonach. Pewnie w piłce nożnej będzie podobnie.

KKS - 27 marca 2020, 14:49:17 - *.dynamic.mm.pl
Witamy PODBESKIDZIE,WARTE,STAL w ex żegnamy KORONE,ARKE,ŁKS.taka będzie ostateczna decyzja.

Arek - 27 marca 2020, 14:55:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież nie będzie żadnego anulowania sezonu. Wy chyba sami nie wiecie co piszecie. 3/4 sezonu rozegrane, a tu jakiś gamoń jeden z drugim coś piszczy. Poza tym uchwała jest podjęta. A jak jakieś pastuchy przez 3/4 sezonu bujały się na samym końcu tabeli to niech spadają i tyle. I tak zresztą pewnie będzie. Śmiać mi się chce z prezesika Wigier, co porządnego meczu w całym sezonie nie rozegrały a teraz bujają się na ogonie. Typ jest póki co najgłośniejszy, ale i najśmieszniejszy za razem. Nie po to uchwałę podejmowali, żeby sobie sezon anulować.

Witkowski - 27 marca 2020, 15:22:09 - *.dynamic.chello.pl
@Arek
Jakie 3/4 sezonu? Nawet i w Ekstraklasie tyle nie ma. Gdzieś z 95% drużyn w kraju od listopada nic nie grało. Polska piłka to nie tylko E-klapa i – od biedy – I liga...

xxx - 27 marca 2020, 15:58:13 - *.234.211.57.r.toneticgroup.pl
Pan Boniek mega człowiek nie od dziś a od zawsze

Pizza - 27 marca 2020, 16:39:39 - *.dynamic.gprs.plus.pl
@ŁKS1908
A jak byście byli na pierwszym miejscu to byś skomlał aby tak się liga skończyła.Twoje niedoczekanie.Liga napewno nie będzie anulowana.Wczoraj czytałem,że nie będzie spadków tylko same awanse i ekstraklasa do 19stu drużyn.Więc poraz drufi wam się upiecze prawdopodobnie.Najpierw 3 lata temu walizka przy zielonym stoliku a teraz korona wirus.Jak to mówią "mądry"ma zawsze szczęściePozdr dla wszystkich oprócz kombinatorów z uni 2

LE - 27 marca 2020, 16:39:48 - *.centertel.pl
Do tej pory bylo poniekad, ze kasy w klubach opróżnione, a teraz kto pierwszy ten lepszy z zawodnikow , moze dostać wyplate , bo dla wszystkich nie starczy. Rezygnującego przywilej.
To tak zwana łagodniejsza degradacja z ektraklasy, gdzie szastano na kontakty iście zagranicznie.
Chociaż mogą wykaraskać się ze 3-4 kluby. Kadry w wiekszosci uszczupla sie przez szczebel nizej .
Dla ligi 1(8) to może być chyba w połowie wiadomosc o grze w extraklasie i pokrycie budżetu. Ale najpewniej mogą dziękować najlepsze kluby ligi II(6), bynajmniej więcej niż tam pozostałe . Spora fortuna, może nie tak dużo, żeby zostać mistrzem Polski , ale nie za mało żeby splajtować.

Pizza - 27 marca 2020, 16:43:25 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Pozatym już wszędzie piszą jak Salski kombinuje na lewo i prawo aby się utrzymać.A może Raków wyrzucą za brak stadionu a może wogóle w inny sposób

kolo - 27 marca 2020, 16:44:50 - *.dynamic.chello.pl
co to za kwoty? Na waciki starczy.

o2@ - 27 marca 2020, 17:11:07 - *.136.247.80
Panie Boniek zapomniał Pan że piłka nożna to nie tylko trzy ligii tylko kilka tysięcy innych klubów.

Pendent - 27 marca 2020, 17:24:15 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jeśli ktoś ma nadzieję, że ten sezon da się dokończyć to jest wyjątkowym fantastą! Ja mam wątpliwości czy uda normalnie zacząć następny! W dodatku w jakiej formie, bo każdy pomysł niestety kogoś skrzywdzi!

Pendent - 27 marca 2020, 17:31:00 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Do Pizza : Najpierw poczytaj zasady funkcjonowania rozgrywek w Polsce. W przypadku rezygnacji klubu z awansu, awansuje klub następny w tabeli. Drwęca zrezygnowała z braku możliwości finansowych. Ponadto niedługo później wycofała się z rozgrywek! Gdzie tu zielony stolik i jakieś łapówki????!!!! Zawiść w stosunku do wrogich klubów czasami jest dziecinnie śmieszna!

Wert - 27 marca 2020, 17:48:09 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jak nie ma spadkow to wlasnkie tym bardziej powinny byc awanse. Czemu takiemu Lksowi ma sie upiec...grali piach caly sezon i spadliby na 99,9%. Te druzyny ktore sa na miejscu promowanym powonny awansowac i tak pewnie sie stanie. Sezon na pewno nie bedzie anulowany, ogarnijcie sie!

d - 27 marca 2020, 18:14:13 - *.dynamic.gprs.plus.pl
a dla sędziów piłkarskich siedzących na tyłku zamiast pakietu pomocowego w NAGRODĘ składki statutowe do zapłaty. Panie Boniek chociaż daj tym pupilom z centralnego

Fhffgh - 27 marca 2020, 20:32:46 - *.play-internet.pl
Mówi sie na polityków że są be a tu w PZPN takie machloje jak można powiększać teraz ligę jak miała być powiększana za rok przecież np taki ŁKS to już wogole nie zasłużył na utrzymanie i niech nie mówią że niesprawiedliwe byłoby niedokończenie ligi akurat dla nich byłoby na rękę bo mają tylko...12 pkt do bezpiecznego miejsca a tak na koniec byłoby ze 20 ogórki ligi

Fhffgh - 27 marca 2020, 20:46:12 - *.play-internet.pl
Niesprawiedliwe by było oczywiście dla ŁKS zostawienie tabeli taka jaką jest sorki za błąd szybko pisałem pozdro eks nie dla ogórków a tak pięknie w piłkę grali pamiętam po kilku kolejkach najaranych jaki to ŁKS a no taki że na 11 kolejek bez szans na utrzymanie nie wpuszczajcie więcej ogorasow bez ambicji do eks rycerze wiosny... jak się tak nazwali to czas zmienić na ogory wiosny..

janusz - 28 marca 2020, 0:16:29 - *.dynamic.mm.pl
Czy po dziejszej informacji Pzpn nikt nie spada i bedzie liga powiekszona do 18 czy 19 druzyn czy to jeszcze niepewne.

Pendent - 28 marca 2020, 0:17:05 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Prawda jest taka , że ŁKs-a zasłużyła na spadek . I Korona i Arka, ale nie można odbierać nadziei! Nie takie cuda się zdarzały! (casuss Wisły). Póki rozgrywki nie są skończone , nie można rozdawać ani medali, ani rzodkiewek. Tak czy owak dokończenie rozgrywek jest nie możliwe

Pendent - 28 marca 2020, 0:35:00 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
I apelacja do wszystkich! Dajmy sobie spokój z złośliwą krytyką( do widzewa) . Mamy znacznie ważniejsze problemy!

Cracoviak - 28 marca 2020, 1:13:26 - *.96.193.249.ipv4.supernova.orange.pl
To w takim razie z I ligi nie ma żadnego prawa awansować Warta Poznań ponieważ nie spełnia wymogów licencyjnych, przecież ten klub to ruina nie posiadająca swojego stadionu! Sorry, ale już dawno powinno PZPN o tym pomyśleć aby nie wprowadzać klubów do najwyższej klasy rozgrywkowej po to aby one grały na wypożyczonych stadionach, bo jak można to inaczej nazwać gdy np. taki Raków utrzyma się w ekstraklasie a przez ten cały sezon i do następnego nie będzie posiadał swojego stadionu. PZPN powinno temu zabronić

Gssg - 28 marca 2020, 9:33:43 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Swietne rozwiazania. Nie na pensje starych jugoslowian i 4 ligowych jose pedrów tylko ma biezace utrzymanie i akademie. PJS to najlepsze co PZPN mogL wymyślić szvzegolnie dla klubow 2-3 ligi.

Pendent - 28 marca 2020, 10:03:13 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Częstochowa jest w pierwszej dwudziestce miast Polski! Jeśli miasto nie dba o wizurenek sportowy, to niech bawią się w piłeczkę w 3 lidze. Bełchatów jest 3 razy mniejszy......

qhdhdhss - 28 marca 2020, 10:28:02 - *.146.100.109.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Rakow tez nie mial stadionu i sobie znalazl Warta tez znajdzie a taki Radomiak ma?

Pendent - 28 marca 2020, 10:37:12 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Warta Poznań to legenda Polskiej piłki nożnej. Awansowali bez kibiców i pieniędzy. Pełny szacun!

Prezes - 28 marca 2020, 10:40:09 - *.dynamic.chello.pl
co to za kwoty? Na podlewanie murawy może starczy

czester - 28 marca 2020, 12:42:03 - *.icpnet.pl
Cracoviak odnośnie warty to proponuję ci żebyś wszedł na stronę warty - oficjalny serwis obejrzyj sobie film z budowy oświetlenia, które powstanie do końca maja, z podgrzewanej płyty boiska które częściowo już jest wybudowane. Właścicielem jest poznański POSiR. Warcie odpadną koszty utrzymania obiektu. Im wystarczy kameralny stadion z pojemnością 8 tys kibiców, a dobrze wiesz ile tys brało udział w ostatnich meczach ekstraklasy ok. 4-7 tys. Poza tym nadchodzi światowy kryzys finansowy.

tytus - 28 marca 2020, 14:53:31 - *.cdn77.com
@fan
Nie synku...
Siła wyższa, więc wszystkie ligi anulowane do zera.
Wszystkie wsady na czynsze,treningi,masażystów poszły się paść.
Kryzys,koronawirus.
Niby w czym jest lepszy klub X od mojego pracodawcy?
Siedzę na postojowym za 80 procent pensji.
Wszyscy będą cierpieć...

tytus - 28 marca 2020, 15:02:50 - *.cdn77.com
@wielokropek
Nie jest istotne,że rozegrali 2/3 sezonu.
Liczy się również terminarz(siła rywali).
Policz mądralo wszystkie mecze klubów z CZOŁÓWKĄ tabeli.Nigdy nie będzie sprawiedliwie.
Anulować sezon,jakby go nigdy nie było.
Koszty przechodzą na kluby.
W mojej firmie pracodawca płaci mi postojowe.
To nie jest jego wina,ale musi płacić.
Kluby to firmy...

tytus - 28 marca 2020, 15:06:30 - *.cdn77.com
Sorczak wielokropek...
To było do @fan

tytus - 28 marca 2020, 15:19:16 - *.cdn77.com
@Arek
Anulowanie sezonu jest jak najbardziej logiczne.
Skoro są matematyczne szanse dla spadkowiczów nie można ich skreślać.

NPZP - 28 marca 2020, 18:53:25 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Sezon na 100% nie będzie anulowany! Pewne info.

Kl - 28 marca 2020, 20:22:41 - *.rev104.cfc.olsztyn.pl
Trzeba przyznać, że tym razem PZPN wyszedł z konkretną i ciekawą propozycją.

Tulipan - 28 marca 2020, 20:52:44 - *.14.115.18.static.3s.pl
Wszyscy piszecie o dokończeniu lig ?! TO NIE JEST TERAZ NAJWAŻNIEJSZE . CAŁA EUROPA NIE GRA I GRAĆ NIE BĘDZIE. Łykacie te liczby kwot na pomoc klubom jaką podaje PZPN .Co roku dają na ligi 80% tej kwoty . Więc ile dali na pomoc klubom ? Teraz najważniejsze jest ratowanie klubów przed bankructwem .Nie zdajecie sobie sprawy ile klubów jest niewypłacalnych na tą chwilę . Życzę pozytywnego myślenia.

kijem - 29 marca 2020, 0:14:54 - *.org
anulowac lige i nie przyznawac mistrzostwa

pablo - 29 marca 2020, 10:43:45 - *.play-internet.pl
Nie powinno być żadnych spadków i mistrzostwa, ale zachować pozycje ligowe. Ale niestety to Boniek i będzie chciał dzwignąć widzew za wszelką cenę do ekstraklasy!!!

do (do fan - 29 marca 2020, 18:12:55 - *.238.84.166
O Mistrzostwie decydując mecze z dołem tabeli a nie z drużyną bezpośrednio walczącą o tytuł.

lewiatan13 - 29 marca 2020, 21:56:12 - *.toya.net.pl
Będzie jak zdecyduje UEFA.Potem inne związki podejmą decyzje i tym będziemy się kierować.Najlepsze rozwiązanie aby nie robić burdelu z nieparzysta liczba drużyn z każdej ligi spada ostatni a wchodzą te miejsca które maja awans zgodnie z regulaminem rozgrywek.

Adam K. - 30 marca 2020, 8:18:20 - *.play-internet.pl
No dobrze, fajnie EX, I, II, III liga tutaj pomoc będzie, kwoty ogólne może robią wrażenie ale pojedyncze na klucz już nie tak bardzo, chociaż lepsze coś niż zero.
Ale ja się chciałbym Bońka spytać, a co z zespołami z IV ligi ligi okręgowej, niższych klas rozgrywkowych. Co z klubami, które szkolą młodzież, a nie posiadają zespołu seniorskiego !?
Przecież piłka amatorska, szkółki piłkarskie to u nas fundament, tutaj wszystkie się zaczyna. Boniek i PZPN się widać o nich także zatroszczył dając im zero.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas