[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


24 czerwca 2021, 15:32:27 - maciejko
UEFA zrezygnowała z kryterium goli wyjazdowych w rozgrywkach

Komitet Wykonawczy UEFA zatwierdził dziś rezygnację z kryterium goli wyjazdowych we wszystkich rozgrywkach europejskich - męskich, żeńskich i juniorskich.

Gole wyjazdowe nie będą już rozstrzygać o wynikach dwumeczów w fazach pucharowych oraz nie będą uwzględniane przy sprawdzaniu bilansu meczów bezpośrednich w przypadku równości punktowej w rozgrywkach grupowych.

Nowe zasady będzą obowiązywać już od najbliższych meczów eliminacji europejskich pucharów.

wks - 24 czerwca 2021, 15:39:19 - *.air-net.gda.pl
Nie rozumiem, komu to przeszkadzało. Po co dłubać przy czymś, co od dziesięcioleci się sprawdzało i nikt nie widział w tym problemu? Ja rozumiem, że w sytuacji pandemicznej, przenoszeniu spotkań na inne obiekty stało się to dla niektórych kłopotliwe, ale z pandemii wychodzimy...

scorpio - 24 czerwca 2021, 15:39:42 - *.dynamic.chello.pl
Najlepsze w tej wiadomości jest to, że UEFA wreszcie widzi że system rozgrywek staje się coraz gorszy. Bo to jest fakt !
Jednak nic nie przywróci prestiżu np. dawnego Pucharu Mistrzów. Mistrzowie krajów to mistrzowie krajów. Puchar najlepszych/najbogatszych klubów jest pucharem super biznesowym, ale ledwo co sportowym.

MAlpa - 24 czerwca 2021, 15:41:08 - *.0.242.40
zła decyzja... będzie więcej zachowawczej gry. Teraz szczególnie rewanże były dużo ciekawsze bo bramki strzelone na wyjeździe powodowały, że gospodarz musiał strzelać więcej. Nie mówię, że to było sprawiedliwe ale na pewno napędzało tempo meczu.

mario - 24 czerwca 2021, 15:41:12 - *.dynamic.chello.pl
bzdurna decyzja uefy

Kultura - 24 czerwca 2021, 15:42:08 - *.dynamic.chello.pl
Upadku umysłowego UEFA ciąg dalszy. Pomysły typu superliga, czy wręcz nowe stowarzyszenie europejskiej piłki będą coraz silniejsze.

Dominho - 24 czerwca 2021, 15:44:33 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Powinni znieść tylko to, że w dogrywce bramki liczą się podwójnie, bo to był idiotyzm, natomiast całkowitego zniesienia nie popieram, bo po prostu człowiek zawsze był do tego przyzwyczajony i większości to nie przeszkadzało, a dwa że teraz to będzie w co drugim dwumeczu dogrywka jakby mało było im grania.

Marten - 24 czerwca 2021, 15:44:38 - *.dynamic.chello.pl
Znowu będzie dodatkowy mecz Górnika z Romą ;-) od tego zaczęły się zmiany w przepisach

Varadi - 24 czerwca 2021, 15:45:12 - *.play-internet.pl
Bardzo dobra decyzja UEFA. Popieram

ZIENIU - 24 czerwca 2021, 15:45:25 - *.10.208.82
Regulamin z golami na wyjeżdzie liczonymi"podwójnie" wymyślono akurat w czasach gdy podróze na mecze wyjazdowe w europejskich pucharach były czasochłonne. Dziś kiedy wszystkie kluby latają samolotem i przemieszczanie się z jednego końca Europy na drugi nie jest kłopotem większym to regulamin trochę stracił na randze.
Akurat to może być dobre.
Aczkolwiek tęsknię za czasami kiedy Liga Mistrzów to byli sami mistrzowie krajów. A Mistrzostwa Europy to były najlepsze 16 państw kontynentu nie tak jak dziś połowa...

MartinMix - 24 czerwca 2021, 15:47:10 - *.dynamic.chello.pl
UEFA. Organizacja, która wręcz klęka przed najbogatszymi krajami i wprowadza co tylko chcą klub z najsilniejszych lig. Już LM zabetnowali 26 z 32 miejsc jest już z automatu pozajmowana, a więcej niż połowę krajów z Europy musi walczyć w eliminacjach o 6 miejsc. Nagle najwięksi zrobili UEFA psikusa (bo chcieli jeszcze więcej) i postawili ich pod śścianą.
Ta zmiana przepisów też głupia i zupełnie bezsensowna. Teraz będzie więcej dogrywek i tyle.

Pusty - 24 czerwca 2021, 15:48:25 - *.centertel.pl
Widzę, że UEFA się ugięła i robi pierwszy krok ku temu, by najciekawsze mecze Ligi Mistrzów rozgrywać w Katarze, Dubaju, Chinach, Japonii i innych częściach świata.

MartinMix - 24 czerwca 2021, 15:49:40 - *.dynamic.chello.pl
Myślę, że większość kibiców jest przeciwnych tej zmianie, ale wiadomo że UEFA ma gdzieś zdanie kibiców.

90m - 24 czerwca 2021, 15:52:20 - *.CNet.Gawex.PL
kolejna skandaliczna decyzja LEWICOWEJ uefa.

Pusty - 24 czerwca 2021, 15:52:21 - *.centertel.pl
Likwidacja kryterium goli na wyjeździe to że facto rezygnacja z pojęć gospodarze-goście, co umożliwia, żeby wybrane mecze odbywały się w krajach arabskich, Chinach, USA czy w Azji. Czyli to na czym wszystkim zależało - większe zyski.

Skorump - 24 czerwca 2021, 15:54:06 - *.play-internet.pl
Dlaczego nie na niebiesko?

KIBIC - 24 czerwca 2021, 16:02:03 - *.kopnet.pl
Do Scorpio
Masz 100 % rację,teraz pucharami rządzi kasa,nie sportowa rywalizacja.

Konrad - 24 czerwca 2021, 16:07:44 - *.146.255.126.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ilu z tych snobów i darmozjadów, którzy chcą pokazać, że są ważni i potrzebni, a "z braku laku" - wykazać się nawet głupotą, uprawiało sport czynnie i zawodowo? Teren, na którym prowadzone są zawody faworyzuje gospodarzy w nieokreślonej skali i w dziesiątkach przyczyn. Wymienię tylko kilka. Pierwsza i najważniejsza - przewaga własnych kibiców, druga - specyfika miejsca, czyli kształt i położenie obiektu, warunki klimatyczne, itd., itd. To wszystko w dużym stopniu faworyzuje gospodarzy, doskonale obeznanych ze specyfiką miejsca i mających poparcie miejscowych kibiców. Darmozjady, nie psujcie tego, co było dobre, co się sprawdziło i dobrze funkcjonowało!

Hickson - 24 czerwca 2021, 16:09:23 - *.dynamic.chello.pl
kolejną starą dobrą zasadę zlikwidowali - która funkcjonowała od wielu lat;
niedługo auty albo wykopy od bramki zniosą

redondo - 24 czerwca 2021, 16:10:16 - *.225.206.150 (*.81.105.19)
Prezes Boniek był zwolennikiem takiej zmiany. W sumie to dobra decyzja, bo niby dlaczego bramki na wyjeździe mają się liczyć bardziej niż u siebie? Skoro różnica bramek w dwumeczu będzie jednakowa, to w drugim meczu gramy dogrywkę i ew. karne. Sprawa podwójnych bramek na wyjeździe miała znaczenie jak drużyna jechała autobusem pół dnia (albo i dłużej) i potem grała mecz, ale teraz kiedy podróże już nie są takim problemem?

fansport - 24 czerwca 2021, 16:11:40 - *.dynamic.chello.pl
i karne też, zrezygnować z nich, losować finalistę, gdy w półfinale będzie remis.

@redondo - 24 czerwca 2021, 16:19:06 - *.play-internet.pl
Ano dlatego, że w teorii na własnym boisku ktore znasz na wylot jest ci łatwiej zdobyć bramkę, niż na wyjeździe i dotychczasowe przepisy promowały ofensywny styl na wyjazdach - rozumie to kazdy kto chociaż trochę w piłkę pokopał więcej niż na orliku pod blokiem, ale w Polsce mamy samych ekspertów od wszystkiego którzy każdą bzdurę uzasadnią i bedą jej bronić niczym Rejtan - widac to w polityce, ale i widac to tutaj w komentarzach pod kazdym niusem. Ten sobie wymyslil ze chodzilo tylko o jazde autobusem na mecz... szach i mat

Ky2p - 24 czerwca 2021, 16:22:52 - *.centertel.pl
Scorpio, Pusty 100% racji. Podobnie jak w Gwiezdnych Wojnach przechodzimy z kanonu legend do nowej rzeczywistości

Pyle - 24 czerwca 2021, 16:25:57 - *.253.206.70
W końcu dobra decyzja. Dlaczego jak w dwumeczu jest np. 0:0 i 1:1 to któraś drużyna ma awansować?. Jest remis więc dogrywka a potem najwyżej karne. To był cyrk jak drużyna zremisowała bramkowo na wyjeździe a potem grała u siebie na 0:0.

Grimshaw - 24 czerwca 2021, 16:33:01 - *.dynamic.chello.pl
a kto tej drugiej drużynie bronił strzelić gole na wyjeździe

Grimshaw - 24 czerwca 2021, 16:34:23 - *.dynamic.chello.pl
scorpio
tylko to jest ludzi wina że do tego lgną
muchy do g. - gdyby tego nie oglądali ten super biznes szybko by się rozpadł/upadł

ja - 24 czerwca 2021, 16:37:31 - *.play-internet.pl
Kolejna bzdurna decyzja. Mecze będą bardziej nudne bo goście będą się murować, a tak jak było to opłacało się gościom podjąć ryzyko zaatakować i mecze były ciekawsze.

Olo - 24 czerwca 2021, 16:37:59 - *.play-internet.pl
W końcu... już dawno powinni dać sobie spokój z tym bzdurnym przepisem. Remis to remis, ktoś musi wykazać że jest lepszy i wygrać, a nie ślizgać się na remisie.

Olo - 24 czerwca 2021, 16:38:27 - *.dynamic.mm.pl
W końcu... już dawno powinni dać sobie spokój z tym bzdurnym przepisem. Remis to remis, ktoś musi wykazać że jest lepszy i wygrać, a nie ślizgać się na remisie.

Konrad - 24 czerwca 2021, 16:42:59 - *.146.255.126.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Pyle: Cyrkiem można nazwać wszystko, co wykracza poza 90 minut, nawet czas doliczony. A więc idąc twoim tropem: zlikwidować wszystko - dogrywki, karne, rewanże, gości-gospodarzy, tylko 90minut brutto i nic poza... rozstrzygnięciem. A rozstrzygnięcie poprzez licytację: KTO DO WIĘCEJ ? A może od tego zmierzamy tą pokrętną drogą...

Pyle - 24 czerwca 2021, 17:08:38 - *.datapacket.com
@Konrad: Nie zrozumiałeś nic z mojego wpisu. W skrócie: uważam, jeśli jest remis bramkowy w dwumeczu to powinna być dogrywka a jeśli ta nie przyniesie rozstrzygnięcia to karne. Bez odbioru.

! - 24 czerwca 2021, 17:09:21 - *.206.154.93.fiberlink.pl
Bardzo dobra decyzja. W końcu będzie normalnie.

Marlon1947 - 24 czerwca 2021, 17:11:24 - *.bb.sky.com
Od 1954 do 2020 anulować wszystkie mecze ta mafia niszczy piłkę nożna!!!Ty kasa i nic wiecej SYF!!

Sierpeiń - 24 czerwca 2021, 17:11:59 - *.191.156.16.ipv4.supernova.orange.pl
moim zdaniem powinni wyrównać szanse w dogrywkach jeszcze. Dlaczego strona która pierwszy mecz kończyła w 10 ma grać w dogrywce w 11 podczas gdy druga drużyna kończąca mecz w 10 dogrywkę zagra w tym właśnie zestawieniu

A.c.q. - 24 czerwca 2021, 17:17:05 - *.dynamic.chello.pl
No nareszcie, to była kompletnie nieuczciwa zasada.
Szczytem absurdu był półfinał LM 2002/03. Zmierzyły się w nim Inter i Milan, czyli drużyny grające na co dzień na tym samym stadionie. Po remisach 0-0 i 1-1 do finału awansował Milan.

Jerzy - 24 czerwca 2021, 17:24:12 - *.8.171.201.ipv4.supernova.orange.pl
@A.c.q. Bo prawidłowa nazwa tej zasady to nie "bramki wyjazdowe", tylko "bramki zdobyte przez gości"

Hickson - 24 czerwca 2021, 17:25:54 - *.dynamic.chello.pl
pierwszy raz użyto jej w PZP 1965–66
ale przecież jeszcze były w tamtym czasie tzw trzecie mecze/barażowe mecze przy równej liczbie goli (pamiętne starcia Górnik -Roma)sezon 1969-70
tak na dobre weszła on w użycie na początku lat
70-tych

Mont - 24 czerwca 2021, 17:29:26 - *.dynamic-2-waw-k-1-0-0.vectranet.pl
Nareszcie. Pomysł, że bramka ma inną wartość w zależności od tego, gdzie jest mecz, to kompletny idiotyzm. Skończy się defensywna gra ma zero z tyłu u siebie, a jedna stracona bramka np. w dogrywce nie będzie odbierała szans gospodarzom na wyrównanie.
Od lat czekałem, aż ten patologiczny przepis zdechnie.

Darek - 24 czerwca 2021, 17:32:50 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
@A.c.q. - a następnym szczytem głupoty było to że ta zasada obowiązywała w dwumeczu Chelsea z Porto gdzie oba mecze odbyły się w Sewilli, na szczęście nie musiała być tam zastosowana ale chyba to właśnie uświadomiło UEFA jak durny jest to przepis i poszli w końcu po rozum do głowy.

Mdnm - 24 czerwca 2021, 17:43:41 - *.centertel.pl
To jedna z najlepszych decyzji UEFA po wprowadzeniu Var. Kto twierdzi inaczej ten jest dziwakiem

Pablo33 - 24 czerwca 2021, 18:15:28 - *.cable.dynamic.v4.ziggo.nl
No nareszcie! Bardzo dobra decyzja. Najgłupszy przepis został w końcu zniesiony. Będzie ciekawiej i sprawiedliwiej.

JaroWaw - 24 czerwca 2021, 18:19:17 - *.play-internet.pl
Nawet nie chce mi się czytać wypocin co niektórych. Bardzo dobra decyzja. Kopana była jedynym zespołowym sportem w którym coś takiego durnego obowiązywało. Teraz hejtujcie mnie, czekam.

CheGuevara - 24 czerwca 2021, 18:21:45 - *.dynamic.mm.pl
Kolejna skandaliczna decyzja kapitalistów z UEFy, żeby tylko upchnąć więcej reklam w czasie dogrywek i karnych. I wykończyć i tak przemęczonych liczbą spotkań piłkarzy. W nosie mają tradycję. Dobrze, że mogę sobie przynajmniej zagrać w planszówkę "Puchar Europy" z 1988 r., w której nikt mi nie zmienia przepisów.

dede - 24 czerwca 2021, 18:24:15 - *.internetia.net.pl
czyli będzie więcej dogrywek, co samo w sobie jest niesprawiedliwe, bo gospodarz rewanżu w przypadku dogrywki gra 57% czasu dwumeczu na własnym boisku, zasada bramek wyjazdowych chociaż trochę wyrównywała handicap dogrywki na własnym stadionie

Edi - 24 czerwca 2021, 18:29:18 - *.centertel.pl
Jedno z najmądrzejszych posunięć UEFA w ostatnich latach. Wynik jest wyniliem.
Skoro obie drużyny strzelily po 5 bramek... Gramy dalej.
Poprzednio, nawet remis bramkowy w dogrywce decydował o awansie gości, co już było slandaliczne.

.ycom - 24 czerwca 2021, 18:31:48 - *.sub-174-244-146.myvzw.com
Ja bym jeszcze doda£ zredukowa is meczóf do JEDNEGO I czesç. Jak se wylosowali tak bédzie I wszystko przyspieszy. Nie - dla nie koñcczàcych sie Pócharóf,Lig Narodowych,wewnétrznych Pócharóf,itd

kibic - 24 czerwca 2021, 18:42:40 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Będzie więcej serii rzutów karnych, co przy nudnych meczach jest jedynie emocjonujące.

... - 24 czerwca 2021, 18:49:34 - *.146.100.63.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A co komu po tych bonusach wyjazdowych goli - skoro już od dłuzszego czasu własne boisko nie jest takim atutem jak dawniej.

scorpio - 24 czerwca 2021, 19:00:31 - *.dynamic.chello.pl
@Grimshaw Niestety to słuszna uwaga. Piszę niestety, bo tych różnych g. przybywa w wielu innych dziedzinach.
Co nie zmienia słuszności tej decyzji, Pyle w krótkich słowach dobrze to ujął.

Rewi4 - 24 czerwca 2021, 19:14:25 - *.centertel.pl
To je to...

kkk - 24 czerwca 2021, 19:15:47 - *.dynamic.chello.pl
Podobno handikapem jest granie u siebie to dlaczego dogrywka jest w meczu rewazowym

dżordż - 24 czerwca 2021, 19:29:47 - *.dynamic.chello.pl
Grasz super mecz na wyjeździe z markową drużyną i remisujesz 3:3, u siebie bronisz wyniku, zresztą rywalom też nie zależy, bo w końcu jest remis np. 0:0. Odpadasz po karnych. Więc po co wypruwać sobie flaki w meczu?
Generalnie nowa zasada spowoduje, że będzie mniej piłki ofensywnej, a nuda przesiąkać będzie większością pucharowych spotkań.

AZARIASZ - 24 czerwca 2021, 19:42:37 - *.centertel.pl
Ta reforma ma plusy i minusy więc trzeba poczekać na jej efekty. Natomiast żeby ona miała sens realny należy zlikwidować pojęcie dogrywki oraz remisu. Albo wygrana albo przegrana. Jak po 90 minutach i to nie w dwumeczu a po każdym meczu mamy remis to od razu zarządzać serię rzutów karnych...

Kondziu - 24 czerwca 2021, 19:54:27 - *.147.96.38.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Uefa tym sposobem pomogła Polskim klubą jak tylko się da lepiej dla naszych kopaczy już się nie da.

scorpio - 24 czerwca 2021, 20:04:46 - *.dynamic.chello.pl
@Azariasz W sumie masz rację, w takim systemie dogrywka jest bezzasadna.

Anton - 24 czerwca 2021, 20:11:13 - *.dynamic.chello.pl
Mnie się ta zmiana podoba. Jak w dwumecz jest 2:2 to powinna być dogrywka. Gol to gol. Na wyjeździe czy u sibie jego wartość powinna być taka sama.

jacOl - 24 czerwca 2021, 20:31:10 - *.icpnet.pl
Ja już straciłem resztki szacunku po wprowadzeniu VAR, który zabił piękno futbolu. Teraz mecze bez kibiców dobiły temat. Kolejna rewolucja to gwóźdź do trumny.

F - 24 czerwca 2021, 20:33:58 - *.play-internet.pl
Pozytywna zmiana.

Jan - 24 czerwca 2021, 20:48:19 - *.212-5-215.telecom.sk
Beznadziejna decyzja. Teraz będzie murowanie i gra na remis w pierwszym meczu. Goście będą robić wszystko aby dowieźć 0-0.

Undead - 24 czerwca 2021, 20:53:09 - *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Bardzo dobra decyzja, wreszcie.

Jan - 24 czerwca 2021, 21:06:06 - *.212-5-215.telecom.sk
Poza murowaniem i grą na remis dojdą te beznadziejne dogrywki. Nikt nie chce ich oglądać, to nie te czasy co kiedyś, taraz każdy się spieszy i nie ma czasu na marnowanie go na oglądanie dogrywek.A i piłkarze nie chcą ich grać, bo i po co a poza tym terminarz przeładowany, meczów coraz więcej i jeszcze dogrywki.
A i telewizje będą "szczęśliwe" jak godziny programów będą musieli przestawiać.

Joop - 24 czerwca 2021, 21:20:35 - *.interkonekt.pl
Bardzo dobra decyzja UEFA dlaczego drużyna która w pierwszym meczu np. zremisowała 1:1 a w rewanżu było 0:0 awansowała do następnej rundy bo strzeliła bramkę na wyjeździe ale tej drużyny w dwumeczu nie ograła tak jest w pucharze Anglii niema bramek strzelonych na wyjeździe to samo z varem bramka strzelona ze spalonego lub piłka nie przekroczyła całym obwodem linię bramkową i jakaś drużyna zostaje mistrzem świata po błędzie sędziego czy satysfakcjonował by cię taki mistrz musi być Var

Jan - 24 czerwca 2021, 21:31:55 - *.212-5-215.telecom.sk
Poza murowaniem i grą na remis dojdą te beznadziejne dogrywki. Nikt nie chce ich oglądać, to nie te czasy co kiedyś, taraz każdy się spieszy i nie ma czasu na marnowanie go na oglądanie dogrywek.A i piłkarze nie chcą ich grać, bo i po co a poza tym terminarz przeładowany, meczów coraz więcej i jeszcze dogrywki.
A i telewizje będą "szczęśliwe" jak godziny programów będą musieli przestawiać.

BeeSKa - 24 czerwca 2021, 22:14:47 - *.252.61.35
Na siłę trzeba wprowadzać nowe porządki. Kiedyś wprowadzili złotą bramkę, no ale przecież niesprawiedliwa itd. W dogrywkach piłkarze często już snują się po tym boisku czekając na karne. Czy są one takie sprawiedliwe? Jasne, że nie. Wiele osób w kluczowych momentach nie radzi sobie w życiu. Nigdy nie da się stworzyć idealnie równych szans.

TmS - 24 czerwca 2021, 22:24:14 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Nareszcie koniec durnego i niesprawiedliwego przepisu! 1:1 i 2:2 daje remis i powinna być dogrywka! Pilkarze Nie latają już za żelazna kurtynę grać na klepiskach! Wszędzie sa dobre murawy i warunki równe. Premiowanie za gole na wyjeździe było archaiczne i należało z tym skończyć. Przeciwnicy zmiany są pewnie z tej samej grupy co przeciwnicy VAR.Nawet szkoda z nimi dyskutować

hans - 24 czerwca 2021, 22:35:40 - *.v4.arkomnet.eu
Jeszcze spalone centymetrowe mogli by nie uwzględniać tylko ewidentne. Bo te z VAR em to już są kabarety.

antyuefa - 24 czerwca 2021, 22:43:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
głupota durnota itp Meczów i tak jest za dużo to teraz jeszcze będą nas męczyć dog i karnymi ... Bramki na wyjeździe to jedna z najlepszych opcji aby nie marnować czasu i rozstrzygać rywalizacje na boisku bez zbędnych dog czy loterii karnych. Przed rywalizacją każdy wie/wiedział że bramki na wyjeździe są liczone podwójnie więc komu to przeszkadzało że na wyjeździe nie potrafi strzelać a u siebie traci bramki i odpada ? Jedną najbardziej kontrowersyjną decyzją były dog w drugim meczu gdzie goście mieli przewagę i tutaj powinno się zmienić że dog jest neutralna i w razie jakiegokolwiek remisu decydują ostatecznie karne

ZS - 24 czerwca 2021, 23:06:23 - *.w90-112.abo.wanadoo.fr
Jak ktoś wyżej napisał, ja też czekałem od lat na powrót do normalności - gol to gol, nie istotne gdzie strzelony. Myślę, że zamiast dogrywki, przy remisie powinny być od razu karne. Po pierwsze, brak dodatkowych obciążeń dla kopaczy, po drugie motywacja aby rozstrzygnąć mecz w 90 minut, bo karne to jednak trochę loteria ( za wyjątkiem finału Ligi Europy z tego roku 😉 ). Marzy mi się jeszcze Puchar Mistrzów zamiast ligi bogaczy, zwanej dla zmyłki Ligą Mistrzów. Ale to tylko marzenie.

Obiektywny - 24 czerwca 2021, 23:06:57 - *.dynamic.chello.pl
Ja od lat czekam kiedy Uefa wprowadzi zmianę odnośnie czasu trwania meczu. Praktycznie w każdej dyscyplinie jest czas efektywny czyli czas leci tylko podczas trwania zawodów. Gdy jest przerwa w grze czas jest zatrzymywany. Tak jest m.in. W kosza, ręczną, hokeja itd. Efektywny czas meczu piłkarskiego powinien wynosić 2×30minut. Skończyły by się wtedy symulowania, udawania, wolne opuszczanie boiska przy zmianie, leżenia na boisku w nieskończoność przy korzystnym rezultacie itp. Gdyby w innych dyscyplinach był taki czas jak w piłce tam również byłoby podobnie. A tak nikomu nie opłaca się jakieś symulowanie, bo i tak czas wtedy nie leci. Jest wielu zwolenników takiego rozwiązania jednak Uefa dalej upiera się przy swoim.

Cfcfun - 25 czerwca 2021, 5:12:44 - *.play-internet.pl
Dobra decyzja.Ten przepis był po to gdy drużyny przyjeżdzające nie znały stadionu więc taka bramka strzelona na wyjeździe była takim bonusem. A teraz jak drużyny znają stadion rywali ten przepis jest bez sensu. Niekoniecznie będzie oznaczać więcej dogrywek niż do tej pory.

kibic - 25 czerwca 2021, 8:01:35 - *.dynamic.chello.pl
Czyli tez w dogrywce nie będzie się liczyło bramek razy dwa tylko normalnie że jak równa ilość bramek np. 4:4 w dwumeczu to będą rzuty karne?

Witkowski - 25 czerwca 2021, 8:11:22 - *.dynamic.chello.pl
@Obiektywny
Brak zatrzymywania czasu to paradoksalnie jedna z przyczyn..
popularności piłki nożnej. Wyobrażasz sobie zegar elektroniczny i sędziego od zegara na każdym meczu klasy B? Ja nie za bardzo. Po prostu dzięki temu łatwo zorganizować mecz piłkarski, bo wystarczą dwie bramki, linie, chorągiewki i to w zasadzie wszystko.

Obiektywny - 25 czerwca 2021, 8:17:04 - *.dynamic.chello.pl
W niższych ligach w przypadku braku zegara tę czynność przejął by sędzia, więc akurat tu problemu nie widzę.

Mdnm - 25 czerwca 2021, 12:02:32 - *.centertel.pl
No to teraz retroaktywnie powinien być konkurs rzutów karnych Cracovia - DAĆ.

Witkowski - 25 czerwca 2021, 14:58:13 - *.centertel.pl
@Obiektywny
I skąd piłkarze, sztaby i widzowie znaliby aktualny czas gry, nie widząc zegarka sędziego?

Obiektywny - 25 czerwca 2021, 23:00:06 - *.dynamic.chello.pl
A skąd wiedzą teraz skoro w niższych ligach nie ma zegarów.

Witkowski - 25 czerwca 2021, 23:58:18 - *.dynamic.chello.pl
Niemal każdy może sobie nastawić stoper albo po prostu patrzeć na godzinę na zegarku czy w telefonie. Jak chcesz to zrobić przy zatrzymywaniu czasu? Nie ma prawie meczów koszykówki czy hokeja bez zegara, który obsługuje jakiś oficjel.

RS - 26 czerwca 2021, 1:10:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wreszcie normalność - brawo UEFA.

Obiektywny - 26 czerwca 2021, 15:03:04 - *.dynamic.chello.pl
Wystarczy zrobić wymóg posiadania takiego zegara i po sprawie. Koszt najtańszego naprawdę niewielki nawet dla boisk B-klasowych.

Witkowski - 26 czerwca 2021, 21:18:23 - *.sferanet.pl
@Obiektywny
W klasie B to jest nieraz problem, żeby pojawili się dwaj liniowi, a o technicznych to trudno byłoby nawet pomyśleć na trzeźwo, a Ty wyobrażasz tam sobie montowanie zegarów i sędziów za nie odpowiadających? Nie róbmy sobie żartów, ;)

Adam1981 - 26 czerwca 2021, 23:28:52 - *.adsl.inetia.pl
Rezygnacja z tego przepisu nie jest w tej chwili - moim zdaniem - najważniejsza.
Jeżeli ja miałbym mieć decydujący głos w sprawie zmian w przepisach wprowadziłbym na pewno:
* za symulowanie faulu w celu uzyskania rzutu karnego = czerwona kartka dla gracza symulującego,
* za faul zawodnika wychodzącego na czystą pozycję bramkową = czerwona kartka dla zawodnika faulującego i odgwizdanie rzutu karnego przeciwko drużynie, której zawodnik dopuścił się przekroczenia przepisów, niezależnie od miejsca, w którym faul nastąpił,
* za umyślne zagranie piłki ręką w celu niedopuszczenia do utraty bramki w sytuacji, kiedy ta leciała w światło bramki = gol dla drużyny atakującej i czerwona kartka dla zawodnika zagrywającego ręką,
* za zajęcie wysokiego miejsca w klasyfikacji fair play dodatkowe punkty do tabeli w ramach rozgrywek międzypaństwowych (np. eliminacje do Mistrzostw Europy / Świata) = 7 punktów za 1. miejsce, 4 punkty za 2. miejsce oraz 1 punkt za 3. miejsce,
Pewnie jeszcze coś bym wymyślił na gorąco, ale na razie na tym bym poprzestał.

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas