[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


18 listopada 2023, 22:40:57 - maciejko
eME: Polska w barażach

Po dzisiejszym awansie Holandii do finałów mistrzostw Europy reprezentacja Polski zapewniła sobie grę w barażach o awans do przyszłorocznego turnieju w Niemczech dzięki odpowiednio wysokiej pozycji w rankingu Ligi Narodów 2022/23.

W barażach o trzy miejsca w finałach ME zagra 12 drużyn w trzech ścieżkach. Polska, która rywalizowała w dywizji A Ligi Narodów, zagra w ścieżce A.

W ścieżce A zagrają cztery najlepsze drużyny z dywizji A, które nie zakwalifikowały się bezpośrednio do finałów z eliminacji. Jeżeli nie będzie czterech drużyn z dywizji A, to do ścieżki barażowej A w pierwszej kolejności zostanie dołączony najlepszy zespół z dywizji D (Estonia), a w dalszej kolejności dodatkowe zespoły z dywizji B, które nie awansowały bezpośrednio.

O tym, które z drużyn dywizji B zostaną przydzielone do ścieżki A, zdecyduje losowanie z zastrzeżeniem, że zwycięzcy grup dywizji B nie mogą trafić do ścieżki A.

W półfinałach i finałach wszystkich ścieżek zostaną rozegrane pojedyncze mecze. W półfinałach pary zostaną utworzone wg rankingu Ligi Narodów - najwyżej sklasyfikowana drużyna spośród grających w danej ścieżce zagra u siebie z czwartą, a druga u siebie z trzecią. Gospodarzy meczów finałowych ścieżek barażowych wyłoni losowanie.

Ścieżka A - potencjalni uczestnicy

Chorwacja (2. miejsce, dywizja A) (*)
Włochy (3. miejsce, dywizja A) (*)
POLSKA (11. miejsce, dywizja A)
Czechy (14. miejsce, dywizja A)
Walia (16. miejsce, dywizja A) (*)

Finlandia (21. miejsce, dywizja B)
Ukraina (22. miejsce, dywizja B) (*)
Islandia (23. miejsce, dywizja B)

Estonia (49. miejsce, dywizja D)

(*) W barażach mogą zagrać tylko dwa z tych zespołów - Włochy lub Ukraina oraz Chorwacja lub Walia.

Warianty

- Chorwacja i Włochy awans bezpośredni -> półfinał Polska - Estonia

- Chorwacja awans, Włochy i Czechy brak awansu -> półfinał Polska - Czechy
- Chorwacja i Czechy awans, Włochy brak awansu -> półfinał Polska - Walia

- Włochy awans, Chorwacja i Czechy brak awansu -> półfinał Polska - Czechy
- Włochy i Czechy awans, Chorwacja brak awansu -> półfinał Polska - drużyna z dywizji B

- Chorwacja i Włochy brak awansu -> półfinał Włochy - Polska

Terminarz

Losowanie baraży eME - 23 listopada (Nyon)
Losowanie finałów ME - 2 grudnia (Hamburg)
Baraże - półfinały - 21 marca (jeden mecz)
Baraże - finały - 26 marca (jeden mecz)

eliminacje do Mistrzostw Europy Niemcy 2024

MM. - 18 listopada 2023, 22:42:31 - *.30.28.30.mobile.internet.t-mobile.pl
Miał być awans

byk - 18 listopada 2023, 22:49:21 - *.136.19.221
przecież Finlandia jest pewna udziału w ścieżce B (po awansie Szkocji), Ukraina też prawie w ścieżce B (po awansie Serbii) więc z nimi na bank nie zagramy ...

xxx - 18 listopada 2023, 22:51:58 - *.152.50.21
no to Mołdawia wygrywa z Czechami i w półfinale zagramy z Estonią, a na finał pepiki z drugiego półfinału
a nawet jeśli przejdziemy półfinał baraży, to finale może być i tak pozamiatane z obecną formą naszych kopaczy - jak trafią na Ukrainę lub Walię

NowySezon - 18 listopada 2023, 22:52:16 - *.siedlce.domtel.com.pl
Poproszę Finlandię.

m. - 18 listopada 2023, 22:54:47 - *.internetia.net.pl
Armenia, Rumunia i Włochy będą mieć większy udział w naszym awansie niż dwóch "selekcjonerów" razem wziętych. Znowu zanosi się na wolny los w półfinale baraży.

byk - 18 listopada 2023, 23:01:05 - *.136.19.221
Jeśli wciąż ilość drużyn nie wynosi 4 to następnie dołącza się kolejne drużyny według rankingu, z zastrzeżeniem, że do wyższej dywizji nie mogą zostać dołączeni zwycięzcy grup Ligi Narodów z dywizji B lub C. - czyli na 100% Finlandia

jacek - 18 listopada 2023, 23:04:37 - *.dynamic.chello.pl
powinni zmienic system eliminacji na MŚ czy Euro.
Najslabsze zespoly powinny grac ze soba, srednia ze soba, najsilniejsze ze soba.
Np. Andora, San Marino, Gibraltar graly by razem - zawsze jakas slabsza by awansowala.
Silne np Niemcy, Hiszpania, Francja, Portugalia - graja np w jednej grupie.
Chociaz to nie mialo by prestizu, na mistrzostwach nie byloby qwiekszosci poteg tylko slabi.

maciejko - 18 listopada 2023, 23:10:58 - REDAKCJA
@byk - Wtedy będzie losowanie kto z dywizji B trafi do ściezki A (spośród tych, którzy nie wygrali grup). Jest o tym akapit.

abc - 18 listopada 2023, 23:12:18 - *.centertel.pl
@maciejko
Cytat z uefa.com
"Twelve teams will be selected based on their performances in the 2022/23 Nations League – nominally the group winners of Leagues A, B and C, but if they have already qualified they will be replaced by the next best-ranked team in their league."
Z dywizji B zapewniony awans ma zwycięzca grupy 1 - Szkocja. Szkocja będzie zastąpiona przez Finlandię ("next best-ranked team in their league").
.
Jakim cudem Finlandia może wystąpić w ścieżce A?

Parasol - 18 listopada 2023, 23:19:17 - *.cpe.net.fido.ca
Dla ułatwienia należy dodać, że woda wrze przy 100 stopniach.

Enkido - 18 listopada 2023, 23:20:11 - *.play-internet.pl
@abc
Ponieważ jeśli Włochy, Chorwacja i Czechy awansują, to z dywizji A zostaną tylko Polska i Walia bez awansu, wtedy Polska gra z Estonią, a Czesi z Finlandią w półfinałach baraży.

abc - 18 listopada 2023, 23:21:47 - *.centertel.pl
@Parasol
"Dla ułatwienia należy dodać, że woda wrze przy 100 stopniach."
.
Temperatura wrzenia wody zależy od ciśnienia i może być niższa niż 100 stopni.

Enkido - 18 listopada 2023, 23:22:14 - *.play-internet.pl
Miałem na myśli oczywiście, że Walia zagra z Finlandią

MM. - 18 listopada 2023, 23:22:30 - *.30.28.30.mobile.internet.t-mobile.pl
Byk będzie dolosowana drużyna do ścieżki barażowej A (tam gdzie będzie Polska). Polska nie może zagrać z zwycięzca Dywizji B z Izraelem, Bośnia i Hercegowina. Nie wymieniłem w tym gronie Szkocji która ma już pewny awans.
Abc: Finlandia, Islandia, Ukraina i Norwegia mogą być dolosowani do ścieżki A gdy będzie mniej zespołów w LN z Dywizji A to do uzupełnienia będzie dolosowany zespół z Dywizji B ale nie wygrał swojej grupy w LN.

Enkido - 18 listopada 2023, 23:24:05 - *.play-internet.pl
@MM - Norwegia nie ma szans na grę w barażach

abc - 18 listopada 2023, 23:26:56 - *.centertel.pl
@Enkido
Finlandia nie może być dołączona do dywizji A (gdzie jest Polska), bo zastąpi Szkocję w dywizji B. Dodatkowo jeśli Serbia awansuje z grupy to również Ukraina zostanie w barażach dywizji B (nie będzie dołączona do dywizji A)

Enkido - 18 listopada 2023, 23:27:53 - *.play-internet.pl
Z racji, że Chorwacja i Walia są w jednej grupie eliminacji to z dywizji A zostaną przynajmniej 2 ekipy bez awansu. Wówczas prawo gry w barażach w ścieżce A ma Estonia jako najlepsza z dywizji D oraz najlepsza ekipa bez awansu, nie będącą zwycięzcą grupy w dywizji B, czyli Finlandia.

Enkido - 18 listopada 2023, 23:29:15 - *.play-internet.pl
@abc
Ale ścieżka A ma pierwszeństwo przed ścieżką B. Najpierw kompletujesz ścieżkę A, potem ścieżkę B, a potem C.

Mateu - 18 listopada 2023, 23:29:37 - *.123.106.55
Nasza repra ma więcej szczęścia niż umiejętności. Czekamy jeszcze aż Włosi i Chorwaci zapewnia sobie awans i półfinał gramy z Estonią a finał z Czechami które wkoncu wypadało by ograć. Tutaj naprawdę trzeba zrobić awans. Jeszcze większy fart byłby jakby zagrali finał z Finlandią.

WKS ŚLĄSK - 18 listopada 2023, 23:30:54 - *.dsl.cambrium.nl
Dzieci, ochłońcie, jaki awans z barażów? Paciorek, siusiu i spać!

abc - 18 listopada 2023, 23:32:49 - *.centertel.pl
@Enkido
OK, ścieżka A ma pierwszeństwo, ale w pierwszej kolejności zastępowani są zwycięzcy grup w dywizji, którzy awansowali z kwalifikacji. Dopiero później uzupełniane są drużyny do półfinałów baraży.

MM. - 18 listopada 2023, 23:33:23 - *.30.28.30.mobile.internet.t-mobile.pl
Endiko jeszcze jakieś matematyczne szanse ma

maciejko - 18 listopada 2023, 23:39:37 - REDAKCJA
@abc - Wkleiłeś jakiś akapit o tym kto w ogóle gra w barażach i do tego odnosi się tam to "zastępowanie". Formowanie ścieżek barażowych natomiast to inna kwestia - wg regulaminu jeżeli np. z dywizji B będzie pięciu barażystów, to w ścieżce B z automatu zagrają zwycięzcy grup, którzy nie awansowali bezpośrednio, a pozostałe drużyny będą losowane do wolnych miejsc w ścieżkach A i B. Finlandia nie wygrała grupy LN, więc może w takim wariancie trafić do ścieżki A w losowaniu.

Enkido - 18 listopada 2023, 23:40:32 - *.play-internet.pl
@abc
Tak, czyli zaczynamy od dywizji A i zakłądamy awans Czech, Włochów i Chorwacji.
Nominalnie w barażach w ścieżce A grają Hiszpania, Chorwacja, Włochy i Holandia. Jako że cała 4 ma awans no to szukamy kolejnej 4 któa ich zastąpi. Pierwsza w kolejności z dywizji A jest Polska, następna jest Walia i tyle. Następnie, wg regulaminu, dołaczona zostaje Estonia jako najlepsza z dywziji D. Jako że brakuje jeszcze jedna ekipa to sięgamy po najwyżej rozstawioną ekipę z dywziji B któa nie wygrała swojej grupy w tejże dywizji, a jest to Finlandia.
Ścieżka B to Izrael, BiH, Serbia i Szkocja. Zakłądając awans Serbii, to Serbię i Szkocję zastępują kolejne 2 ekipy z dywizji B czyli Ukraina i Islandia.
Ścieżka C to Gruzja, Grecja, Turcja i Kazachstan. Zakłądam, że Kazachstan nie awansuje, ale Turcja awansowałą. Jej miejsce w barażach zajmie Luksemburg.

maciejko - 18 listopada 2023, 23:40:54 - REDAKCJA
@MM. - Norwegia straciła szanse na baraże po dzisiejszej przegranej Izraela (stracił on szanse na wyjście z grupy).

Enkido - 18 listopada 2023, 23:46:04 - *.play-internet.pl
Oczywiście, tak jak @maciejko napisał, o tym czy do ścieżki A dołączy Finlandia, Ukraina czy Islandia zdecyduje losowanie.

abc - 18 listopada 2023, 23:50:16 - *.centertel.pl
@maciejko
No właśnie ... "kto gra w barażach"
"if they have already qualified they will be replaced by the next best-ranked team in their league."
.
"in their league" - wg mnie sugeruje, że najpierw jest zastępowanie drużyn w obrębie dywizji a później, a później jest uzupełnianie "pomiędzy" dywizjami.
.
Nie twierdzę, że mam rację. Polemizuję.
Zobaczymy 23.11.

abc - 18 listopada 2023, 23:54:03 - *.centertel.pl
@maciejko
OK, chyba załapałem logikę ... czyli Finlandia w barażach, jako zastępca, ale może być dołączona do ścieżki A ...

wnuk - 18 listopada 2023, 23:55:33 - *.dynamic.chello.pl
I trzeba liczyć, że Estonia zaatakuje Finlandię - i ją wykluczą

Enkido - 18 listopada 2023, 23:55:39 - *.play-internet.pl
@abc
No to Ci właśnie maciejko napisał.A tu masz przepisz to precyzujący:
"If more than four teams from League B advance to the play-offs, a draw will be held to determine which non-group winners will participate in Path B, with the remaining team(s) then placed into Path A."

rr - 18 listopada 2023, 23:58:56 - *.dynamic.chello.pl
@MM. nie, Norwegia nie ma matematycznych nawet szans. Ich jedyną szansą o jakiej myślisz to awans bezpośredni Ukrainy. Ale jak Ukraina awansuje to Włosi nie, przez co z ligi A będą: Włosi, Polska, Walia/Chorwacja i Estonia, a z ligi B: Izrael, Bośnia, Finlandia i Islandia.

Adi - 19 listopada 2023, 0:17:27 - *.dynamic.inetia.pl
Czyli dobrze rozumiem, że przy awansie faworytów za kilka dni (Włochy, Chorwacja i Czechy) nasza drabinka musi wyglądać następująco: Polska - Estonia i Walia - Finlandia?

Enkido - 19 listopada 2023, 0:36:47 - *.play-internet.pl
@Adi
Tak, a dokłądnie rzecz biorąc to:
Polska - Estonia
Walia - Finlandia/Ukraina/Islandia

Adi - 19 listopada 2023, 0:41:37 - *.dynamic.inetia.pl
@Enkido
Więc o tym kto jako czwarty dołączy w takim przypadku do baraży w ścieżce A i czy będzie FIN, UKR czy ISL zadecyduje losowanie? Nie ma już żadnego znaczenia miejsca jakie te drużyny zajęły w Lidze Narodów?

wawa - 19 listopada 2023, 0:44:00 - *.zapnet-isp.net
Proste zagramy z Estonią a w finale raczej z Walią po jednym meczu u nas bo jesteśmy najwyżej rozstawiają drużyną jak nie awansują to koniec tego składu coś się skończy pewna era.
.

Enkido - 19 listopada 2023, 0:47:54 - *.play-internet.pl
@Adi
Tak, bo tak stanowi przepis.
"If more than four teams from League B advance to the play-offs, a draw will be held to determine which non-group winners will participate in Path B, with the remaining team(s) then placed into Path A."
Finlandia była 21., Ukraina 22., a Islandia 23. w Lidze Narodów.

m. - 19 listopada 2023, 1:24:25 - *.internetia.net.pl
Swoją drogą to paradne że z ligi narodów nie wygrywając nawet grupy w dywizji C do barażów załapał się Luksemburg, a może jeszcze Azerbejdżan, a taka Norwegia już out

Kalkulator - 19 listopada 2023, 1:51:37 - *.icpnet.pl
Izrael. Przypominam..

MAGic - 19 listopada 2023, 2:16:48 - *.cpe.distributel.net
Po co szargać sobie nerwy i zdrowie oraz napalać się na awans po barażach !!! Czy wy wszyscy nie widzicie w tym całym bagnie tęczowych złudzeń i mamienia polaków że jest jako tako tylko beznadziejnie, ale nic się nie stało !! (stara śpiewka).pan Kulesza jest owszem równy gość ale ..... do kierowania dyskoteką lub igrzyskami powiatowymi a nie firmowania PZPN. dla pana Kuleszy jest to za wysoki stołek z którego właśnie spadł !! I powinien podać się do dymisji nawet z datą wsteczną !!!!!

sekta - 19 listopada 2023, 2:36:07 - *.static.korbank.pl
Po to właśnie wymyślają takie barażyki by kibic wierzył nieskończenie. wiara=hajs a w futbolu uefa wyspecjalizowała się w przedłużanie wiary.
Mi sie marzy finał baraży pol ukr i znowu wystawienie na próbę "miłości" sąsiedzkiej hehe

MM. - 19 listopada 2023, 2:36:18 - *.30.28.30.mobile.internet.t-mobile.pl
Maciejko ufff to dobrze że Polska nie zagra w barażach przeciwko haalandowi, a w zasadzie szkoda że taka gwiazda światowej piłki nie zagra na kolejnej wielkiej imprezie

barti - 19 listopada 2023, 4:38:24 - *.47.115.239.ipv4.supernova.orange.pl
Pewnie trafimy na Chorwację albo na Włochów , Niemcy w kryzysie by pochłonęli naszą grupę z kompletem punktów. Z Chorwacją będzię łatwo gdyż oni nie pobierają żadnych pieniędzy za grę w reprezentacji.

Tomasz 678 - 19 listopada 2023, 7:06:53 - *.orbital.net
Oni nie powinni dostać się na Euro po prostu nie zasługują i tu kolega powiedział poproszę Finlandię niech i będzie ale i od Finlandii dostaną 5.0 ta drużyna nie ma stylu dopóki będzie grał Lewandowski Szczęsny czy Bednarek to z tej drużyny nic nie będzie

Elanowiec - 19 listopada 2023, 7:08:48 - *.centertel.pl
Toć my nawet z Estonią nie wygramy,więc po się jarać tymi barażami? 🤔

Edek - 19 listopada 2023, 8:08:07 - *.play-internet.pl
Czyli Czesio załatwił awans na MŚ 2022, utrzymanie w dywizji A Ligi Narodów i baraże do ME 2024.

gol - 19 listopada 2023, 8:11:17 - *.play-internet.pl
W barażach najlepiej było by trafić na bezludną wyspę.Było by ciężko,ale powinniśmy sobie z nimi poradzić.

Krzyś - 19 listopada 2023, 8:11:25 - *.fixed.kpn.net
Dobrze że nie graliśmy wczoraj z Francją jak Gibraltar.

buczubuczu - 19 listopada 2023, 8:50:36 - *.104.186.78
Boże, jeszcze sie okaże że ta nasza banda nieudaczników dostanie jakiegoś łatwego rywala i psim swędem będzie o jeden mecz od awansu na Euro. Przecież my jesteśmy ciency, jak rozcieńczony barszcz z torebki, o czym my tu rozmawiamy?
Na walkę o awans to zasługują takie zespoły, jak Luksemburg, Mołdawia, ale nie takie drewna jak my.
A tak to grozi nam bicie piany do marca, jak to możemy awansować. Żenada. My na ten awans sportowo nijak nie zasługujemy.

awansują - 19 listopada 2023, 8:50:45 - *.dynamic.chello.pl
czuli pismo nosem w PZPN, ten towarzyski z Łotwą to pod baraż z Estonią wysmażyli (?), a te pary w barażach podawałem już dwa miesiące temu i sprawdziło się, pisałem też, że Polacy na to Euro niestety awansują, niestety, bo się na tym Euro zbłaźnią jak polska tradycja nakazuje...

Znad Brdy - 19 listopada 2023, 9:03:27 - *.146.252.206.mobile.internet.t-mobile.pl
Do parasola: to jeszcze jest uzależnione od ciśnienia atmosferycznego znawco!

obserwator - 19 listopada 2023, 9:03:53 - *.itvmedia.pl
@Krzyś za chwilę to my się będziemy męczyć z takim Gibraltarem

Micro-Ice - 19 listopada 2023, 9:05:36 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co by nie mówić jeśli w finale baraży zagramy z Ukrainą, czy nawet Walią to przy takiej grze jesteśmy bez szans.

kptnemo - 19 listopada 2023, 9:21:04 - *.dynamic.gprs.plus.pl
Generalnie, reasumując: Wstyd na całą Europę. Kompletne patałachy

kubba - 19 listopada 2023, 9:30:02 - *.star.net.pl
Ile drużyn z każdej grupy gra w barażach? A co się stanie jeśli Czechy przegrają w ostatnim meczu z Mołdawią? My spadniemy na czwarte miejsce w grupie i w dalszym ciągu będziemy w barażach z czwartego miejsca? Przecież to jakiś absurd.

Prawda - 19 listopada 2023, 10:12:43 - *.play-internet.pl
Najlepsi trenerzy reprezentacji Polski to Jerzy Brzęczek i Paulo Sousa.
Dziękuję

Seba - 19 listopada 2023, 10:29:31 - *.dynamic-3-poz-k-0-3-0.vectranet.pl
Na chwilę obecną mamy tak słaba reprezentację,że każdy niemal rywal jest dla nas bardzo wymagającym przeciwnikiem. Wszyscy żyją jeszcze wspomnieniami drużyny,która robiła furorę na Euro 2016 a warto przypomnieć,że już dwa lata później na MŚ 2018 nastąpił początek końca tej reprezentacji.Dziś jest to już tylko w zasadzie Szczęsny i Lewandowski,który nawet w 1/3 nie przypomina zawodnika sprzed 7 lat.Jeśli Probierz chce to jakoś poukładać to zajmie mu to niestety jeszcze sporo czasu bo następcy Piszczka czy Błaszczykowskiego są najnormalniej w swiecie piłkarzami przeciętnymi jeśli nie powiedzieć słabymi.

Rashid - 19 listopada 2023, 10:38:42 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
No dobra, Estonię pykniemy bez problemu. Tylko później jak nam przyjdzie grać z UK to po ptokach. Walczyli jak równy z równym remisując z Anglią czy minimalnie przegrywając z nimi oraz Włochami. Nadzieją jest ewentualna gra u siebie w roli gospodarza, bo to daje zawsze więcej pary naszej reprezentacji

slazak - 19 listopada 2023, 10:40:58 - *.centertel.pl
Ale po co na te Mistrzostwa Europy? Po co? 🤔 Aby znów zagrać tragiczne mecze z najgorszymi statystykami turnieju? Kuriozalnym i przypadkowo straconymi bramki. Problemami z trafieniem w bramkę przeciwnej drużyny z 1-2 metrów. Graniem w poprzek boiska, ciągłymi stratami piłki w akcjach ofensywnych. Jak sami przyznali Czesi: sam Lewandowski mógł zapewnić zwycięstwo swoimi sytuacjami, ale zawsze wybierał najgorsze z możliwych rozwiązań.

Vušković - 19 listopada 2023, 10:53:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Walia nas rozjedzie

Cz-wa - 19 listopada 2023, 11:04:04 - *.204.108.15.mobile.internet.t-mobile.pl
No pięknie to UEFA skomplikowała. Tysiąc wariantów kto na kogo może trafić, pod jakim warunkiem i kto z kim nie może grać. Ściależka A, ścieżka B, ścieżka Koksu... Wzór rozszerzony na obliczenie rankingu w zależności od pogody i dnia tygodnia, skrócone potęgowanie i obliczanie różniczki, a do tego wzajemnie sprzeczne sposoby liczenia silni z delty. Efektem tych wyliczeń zagramy albo z Czechami, albo z Finami, albo z Włochami, albo w picipolo. Podziwiam ludzi, którzy mają na tyle czasu i samozaparcia, by się w tych regulacjach nie tyle nawet babrać, co odnajdywać. Brawo UEFA. Na następne eliminacje, mam nadzieję, regulamin zostanie strzeszczony w dormie trylogii zasad losowania i dobierania zespołów, a każda ze świętych ksiąg zasad będzie liczyła przynajmniej 500 stron.

JS - 19 listopada 2023, 11:19:23 - *.centertel.pl
Jutro Mołdawia wygra z Polską.Z czwartego miejsca w grupie będą nas ciągnąć za uszy by awansować z baraży.Kpina.Tej reprezentacji nie należy się awans.Borek nie ośmieszają się już pajacu.

Couto-ń - 19 listopada 2023, 11:19:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest kuriozum te całe baraże. Norwegia nie zagra bo... przegrał Izrael. Irlandia musiala przegrać żeby zagrać w barażach :D:D:D

Adu - 19 listopada 2023, 11:30:22 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdzie te stare dobre czasy gdy awansowały jedna bądź dwie drużyny bezpośrednio, a te np. z trzecich miejsc grały baraże. To co jest teraz jest niesprawiedliwe i nie idzie w parze z duchem sportowej rywalizacji. Dla Uefy liczy się tylko kasa, taka prawda.

Adu - 19 listopada 2023, 11:35:28 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Awans do baraży BiH 5 msc w grupie, Estonia ostatnie miejsce w grupie, Irlandia, Finlandia, Gruzja 4 miejsca w swych grupach. To po kiego grać w ogóle eliminacje? A Luksemburg zagra czy nie zajmując trzecie w silnej grupie z POR, ISL, SVK, BIH? Tfu

snk - 19 listopada 2023, 11:44:16 - *.play-internet.pl
3 miejsca w swoich grupach mają Luksemburg, Kazachstan, Szwecja dlaczego nie ma szans na ich występ w barażach???

tylko_zks - 19 listopada 2023, 11:56:38 - *.elblag.vectranet.pl
Polska - Estonia, potem finał z Walią i nie jestem przekonany, że przeskoczą Walijczyków, zwłaszcza na wyjeździe.

Szpetny - 19 listopada 2023, 11:56:45 - *.205.136.240.mobile.internet.t-mobile.pl
Polskiej Reprezentacji nie należy się awans.

Mazowsze - 19 listopada 2023, 12:01:42 - *.centertel.pl
Awanse Chorwacja (chyba że Walia wygra z Turcją , a to nie pewne), Włochy (łatwizny nie będzie z nimi wygrać ostatni mecz) i Czechy (wystarczy remisik u siebie) .
PZPNowcy fuxiarze już mocniejszych nie będą mieć jak Albania czy Mołdawia na wyjeźdzoe .
W Warszawie , choć to miasto tłustych kotów oprócz Legii , to po dogrywce mogą przejść do finału.
Chyba z Walią o euro ostatni mecz.
Może po karnych przy dobrym dopingu , z flagami jakaś energia wstąpi .
Polacy dający swą stolice zburzyć, to byłby zły sygnał dla strategów NATO by bronić to miasto

Mazowsze - 19 listopada 2023, 12:04:16 - *.centertel.pl
A niee , gospodarz finału losowany

BI - 19 listopada 2023, 12:25:22 - *.centertel.pl
To na 90% półfinał gramy u siebie z Estonią (Włosi i Chorwaci awans mają prawie w kieszeni), a finał z Walią lub Ukrainą.

Micro-Ice - 19 listopada 2023, 12:33:05 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
To kto w końcu będzie w tej ścieżce najprawdopodobniej oprócz Polaków i Walijczyków? Bo jak tak patrzę to jest 6 możliwych drużyn w tej ścieżce. Jeśli awansują Włosi i Chorwaci to zagramy z Estonią ok, a kto wtedy z dywizji B zagra? Bo są 3 drużyny i mi się 5 miejsc na 4 możliwe zrobiło

MM. - 19 listopada 2023, 16:05:27 - *.30.28.30.mobile.internet.t-mobile.pl
Zespoły z Dywizji A grają ze sobą w barażach, a jak będzie 1 lub 2 zespoły to automatyczne awansuje najlepsza drużyna z Dywizji D a do kompletu uczestników do ścieżki A będzie dolosowana z Dywizji B ale nie wygrał swojej grupy.

Leo - 19 listopada 2023, 17:08:16 - *.244.64.173
Widzicie teraz jak ważna była Liga Narodów. Tak wysokie miejsce Polska zajęła dzięki trenerowi Michniewiczowi (dzięki temu mieliśmy też bardzo łatwą grupę eLE). Michniewicz wygrał też baraże ze Szwecją, jako pierwszy od 36 lat wyszedł z grupy na Mundialu. I z tym człowiekiem nie przedłużono kontraktu. Wszystko zostało zmarnowane - przez taką decyzję. Jako kibic czuję się skrzywdzony. Czy my, kibice usłyszymy kiedyś z Centrali słowo PRZEPRASZAM?

oli - 19 listopada 2023, 17:43:21 - *.internetia.net.pl
Przerażające jest to o czym muszą dyskutować kibice polskiej reprezentacji. Na festyn, zwany z merkantylnego punktu widzenia dalej Mistrzostwami Europy, jedzie połowa krajów. My dalej drżymy i zastanawiamy się czy po heroicznych zmaganiach z Estonią albo Walią awansujemy. Masakra.

jarock - 19 listopada 2023, 19:20:38 - *.icpnet.pl
Narodowy sport Polaków to siatkówka. Nie można miec predyspozycji do każdego sportu.

kibic - 19 listopada 2023, 19:49:55 - *.207.97.175
Ale po co ma tam Polska jechać przegrać 3 mecze i powrót naprawdę lepiej niech się już nie ośmieszają!!!!!

Ko - 19 listopada 2023, 20:22:00 - *.play-internet.pl
Najlepsi trenerzy reprezentacji Polski to Jerzy Brzęczek I Paulo Sousa.

Menager - 19 listopada 2023, 20:27:23 - *.dynamic.chello.pl
Probierz na kulturalno oświatowego wczasów FWP w Kołobrzegu!

Rrr - 19 listopada 2023, 20:30:47 - *.play-internet.pl
Mogiel-Probiesz 2 bratanki

Rrr - 19 listopada 2023, 20:32:53 - *.play-internet.pl
Nawałka i Skorża,reszta do Supraśla

Ebi - 19 listopada 2023, 20:42:10 - *.play-internet.pl
Cudowne krawaty,piękne limuzyny,dobry bajer

stary kibi - 19 listopada 2023, 22:01:49 - *.235.160.17
Te tak skomplikowane i długie jak serial brazylijski eliminacje są potrzebne mediom,tv by jak najwiecej transmisji było. Czas antenowy i oglądalność to dla nich produkt , zysk i zródło dochodu ,sport tu schodzi na dalszy plan.
Taki nowoczesny od wielu lat marketing.

KSP 1911 - 19 listopada 2023, 22:05:53 - *.5.184.59.ipv4.supernova.orange.pl
Jak już awansuje to żadnego arlamowa itp. To się nie sprawdziło już 10 razy. Żadnych luksusów. Bieganie po lasku kabackim siłownia obiady w barze mlecznym żadnych wags kwatery komunalne siłownia bieganie pompki sorowka kotlet woda rabanie drzewa turlanie opon boisko jedno nie 10 i tyle k... A

Brak2Sensu - 19 listopada 2023, 22:14:08 - *.6.145.205.ipv4.supernova.orange.pl
Ja nic z tego nie rozumiem

tm - 20 listopada 2023, 8:04:31 - *.10.147.215.ipv4.supernova.orange.pl
baraże są tylko z Ligi Narodów nie z eliminacji ME, z każdej grupy eliminacyjnej awans mają dwie pierwsze drużyny. Obojętnie które miejsce my zajmiemy 3 lub 4 to i tak mamy baraże ze względu na LN

absurd - 20 listopada 2023, 8:27:49 - *.10.147.215.ipv4.supernova.orange.pl
Norwegia nie zagra na Euro 2024. Erling Haaland i spółka nie mają już szans nawet na baraże, aby dostać się na tę wielką imprezę. Najbardziej kuriozalne jest to, że graliby w nich, gdyby... przegrali, a nie wygrali ze Szwecją w Lidze Narodów.

NatenczasW - 20 listopada 2023, 9:36:39 - *.play-internet.pl
Powiedziałbym raczej że to nie "reprezentacja Polski zapewniła sobie" tylko inne reprezentacje zapewniły reprezentacji Polski udział w tych barażach.

jjo - 20 listopada 2023, 9:55:01 - *.bialapodlaska.vectranet.pl
Jeśli Polska awansuje na te mistrzostwa to będzie fart jak wygrana w totka. Potem już nikt nie będzie rozważał jak tam trafiliśmy. Gremium baronów uzna to za sukces i wszystko będzie zamiecione pod dywan - a szkoda. Generalnie trzeba zacząć reformy PZPN, bo ryba psuje się od głowy. Na mecze winni latać piłkarze ze sztabem szkoleniowym wyłącznie sami,,, bez pijanych działaczy i otoczki. Dziś PZPN postrzegam jak Polski Związek Pijanych Nieudaczników. To się musi zmienić inaczej będziemy przegrywać nie tylko z Mołdawią ale z San Marino a może i Watykanem, który w piłkę przecież nie gra. Niestety PZPN to relikt PRL. Każdy wyjazd okraszony gorzałką. Jeśli Polska przegra baraże , to minister sportu powinien rozwiązać ten związek, nawet za cenę wykluczenia nas ze struktur piłkarskich UEFA i FIFA. Czas najwyższy zrobić z tym porządek i do kierowania piłką zatrudnić ludzi z odpowiednim wykształceniem - ekonomistów i menadżerów biznesowych. Pijanych działaczy wywalić na zieloną łąkę a nie na boiskową trawę. Jak widzę ludzi w "ozpeenach", jak widzę sprzedawanie na lewo biletów , które winny być rozdane dzieciom, to nóż w kieszeni się otwiera. To mafijna organizacja powinna przestać istnieć w takiej formie. Wystarczy popatrzeć na doskonały wzorzec jakim jest siatkówka w Polsce. Nie twierdzę, że będziemy mistrzami świata, ale z całą pewnością 40 milionowy naród stać jest wykształcić piłkarzy, którzy będą w czołówce światowej, np w 8 najlepszych na świecie. Czas skończyć z amatorstwem.

Wściekły - 20 listopada 2023, 10:54:55 - *.241.253.126.luksus.net.pl
O czym tu dywagować? Jesteśmy w tej chwili bardzo słabi więc nawet z Łotwą może być trudno, nie mówiąc o innych reprezentacjach. Trzeba zacząć żmudną pracę od samego początku, od małych dzieci. Technika, technika i jeszcze raz technika. Nasi "piłkarze" to techniczne Z E R A, na czele z Lewandowskim. Na koniec trener. Na pewno nie może nim pozostać Probierz, bo jest nijaki, miałki. Takich jak on są tysiące. Selekcjonerem musi być ktoś wybitny.Mam nadzieję, że nikogo nie obraziłem.

WMKS PŁOŃS - 20 listopada 2023, 12:41:43 - *.play-internet.pl
Wściekły obraziłeś PZPN, Kadrę, Sztab szkoleniowy, Piłkarzy i kibiców, którzy popierają wcześniej wymienionych. Ale do sedna sprawy. Zdobyliśmy jeden punkt na drużynie Mołdawii, która pokazała trochę 'turbo' grania oraz jeden na drużynie Czech, która praktycznie się posypała po remisie z nami. Dwóch podstawowych obrońców oraz napastnik nachlali się na dyskotece, jakby mieli po 16 lat i grali w naszej kadrze u-17. Technika, o której wspominasz, to można trochę poprawić, ale Brazylijczykami to my nie będziemy. Co do baraży, szkoda pieniędzy. Dywagacje czy pokonamy Estonię, Ukrainę, Czechów albo Walię są oparte na jednym zwycięstwie z Walią, Bośnią oraz Albanią. Puchar konferencji, a nie mistrzostwa Europy, nie obrażają Pucharu Konferencji.

j - 20 listopada 2023, 14:43:22 - *.4.2.192
Czyli Estonia i Walia.

Wściekły - 20 listopada 2023, 14:48:26 - *.241.253.126.luksus.net.pl
I to jest właśnie polskie podejście do tematu. Nigdy nie będziemy "Brazylijczykami". A dlaczego nie? System szkolenia jest zły. Trzeba podejrzeć jak to robią najlepsi. I tyle. Do roboty trenerzy. Prawda jest taka,że nasi "piłkarze " nie potrafią wymienić 2,3 podań. Tak nie da się już dłużej grać.

Kalidu - 20 listopada 2023, 14:51:25 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Módlcie się aby Włosi nie dali ciała jak to ostatnio mają w zwyczaju w eliminacjach. Bo nas czeka półfinał z Walią i ew. finał z Italią czyli po ptokach

D'Ale - 20 listopada 2023, 15:13:49 - *.play-internet.pl
Dobra. Patrząc na obecną formę naszych z Estonią powinniśmy sobie poradzić raczej bez większych problemów. Natomiast później przy ewentualnym finale z Walią i grą na wyjeździe będą mega problemy

bulbasaur - 20 listopada 2023, 15:25:52 - *.play-internet.pl
Polska-Estonia
Walia-Islandia

Odpowi Ada - 20 listopada 2023, 15:56:39 - *.38.71.37.rev.sfr.net
"Polska zapewnila sobie" to naduzycie.

jbj - 20 listopada 2023, 17:31:42 - *.leon.com.pl
Szczerze mówiąc to na chwilę obecną nie ma znaczenia z kim zagramy w barażach... Nawet jakby to była Malta to byłoby wyzwanie... Przykre ale prawdziwe.

Kami - 20 listopada 2023, 18:12:22 - *.play-internet.pl
Hee, wystarczy że Ukraina wygra 2:0 z Włochami i bajabongo z szansami na Euro.
Bułka-Bereszyński, Bednarek, Wdowik-Grosicki, Piotrowski, D.Szymański, S.Szymański, Zalewski-Świderski, Buksa

robur - 20 listopada 2023, 19:31:36 - *.dynamic.chello.pl
Jeszcze się tym ktoś podnieca?!O rany..

Andrzej - 20 listopada 2023, 19:59:16 - *.dynamic-2-waw-k-2-0-0.vectranet.pl
A po co ta marnota jeszcze będzie grała po co ten mecz z Łotwą kolejny wstyd w zasięgu jest jeszcze Antarktyda i to niewiadomo czy daliby radę

Maki - 21 listopada 2023, 11:23:37 - *.centertel.pl
Będzie więcej samolotów dla pijanych działaczy...tylko terminali brak...

Marynarz - 21 listopada 2023, 13:05:42 - *.146.112.236.mobile.internet.t-mobile.pl
Probierz doskonale czuje klimat zmian i zmienił piłkarza, który w drugiej połowie zmienił innego piłkarza.

Don Kichot - 21 listopada 2023, 14:21:16 - *.dynamic.mm.pl
Wszystko będzie dobrze tylko trzeba Hajtę z tv wyrzucić lub nie zapraszać.Ani piłkarz ani trener ani tym bardziej ekspert.Przestancie profanować tyli ludźmi polska piłkę!!!

żorż - 21 listopada 2023, 15:39:05 - *.home.aster.pl
Finlandia byłaby niezła..Prezes Kulesza też ją lubi.

kris87 - 21 listopada 2023, 20:01:28 - *.play-internet.pl
No to w końcu Polacy dotrą do finału! Finału baraży! xd i tyle

Ha - 22 listopada 2023, 22:54:26 - *.tel.tkb.net.pl
Nie ma co powód do dumy grać w barażach po takiej grupie śmierci jaka mieli Polacy... Wstyd i Hanba powinni grać za darmo i opłacac wszystkim kibicom bilety żeby ten cyrk oglądać gwiazdunie i tak mają to wszystko w 4 literach

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas