[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


3 kwietnia 2007, 13:09:33 - mogiel
Górnik Łęczna nie podda się dobrowolnie karze

Uwikłany w aferę korupcyjną klub piłkarski Górnik Łęczna twierdzi, że jest zainteresowany wyjaśnieniem sprawy handlu meczami, ale nie zamierza poddać się karze.

Dziś odbyła się konferencja prasowa Górnika Łęczna SA, który za udział w aferze korupcyjnej został przez Wydział Dyscypliny Polskiego Związku Piłki Nożnej zawieszony na miesiąc w rozgrywkach ekstraklasy. Wzięli w niej udział - prezes klubu Marian Bulak, radca prawny i pełnomocnik zarządu Agata Wantuch oraz rzecznik prasowy Robert Rycąbel. W oświadczeniu złożonym przez klub można przeczytać m. in., że Górnik jest żywotnie zainteresowany wyjaśnieniem sprawy i ukaraniem winnych, nie ma zamiaru utrudniać procedury dyscyplinarnej i zgłasza chęć współpracy z organem prowadzącym postępowanie w sprawie korupcji, niemniej jednak to stanowisko nie oznacza zgody na pozbawienie klubu prawa do obrony, na pomijanie istotnych w sprawie regulacji prawnych i stosowanie form nacisku mających na celu poddanie się karze bez względu na udział w procederze i posiadaną w sprawie wiedzę. Jak piszą w oświadczeniu władze klubu, trzeba wziąć pod uwagę także formę prawną w jakiej działa Górnik Łęczna SA i wynikających z tego obowiązków wobec akcjonariuszy - jak wiadomo spółka została przyjęta w poczet członków PZPN 3 stycznia 2007 roku. Wcześniej było stowarzyszenie, a zarzuty dotyczą właśnie tamtego okresu.

W związku z orzeczeniem Wydziału Dyscypliny dotyczącym zawieszenia na miesiąc, Górnik Łęczna SA odwołał się do Komisji Odwoławczej PZPN. Klub uważa, że decyzja Wydziału Dyscypliny ma charakter represyjny, a nie zapobiegawczy. Zdaniem klubu dobrowolne poddanie się karze jest niemożliwe do czasu uzyskania stanowiska z prowadzącej postępowanie Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu, do której klub skierował wniosek o obiektywne ustalenie istnienia po stronie klubu odpowiedzialności za działania osób fizycznych, które w żaden sposób nie były z Górnikiem Łęczna SA związane.

Na czwartek przedstawiciele klubu zostali zaproszeni do WD i mają złożyć kolejne wyjaśnienia.


źródło: Gazeta.pl

kanikula - 3 kwietnia 2007, 13:10:41 - *.internetdsl.tpnet.pl
do 3 ligi i derby z ORLĘTAMI RADZYŃ!

Kania - 3 kwietnia 2007, 13:11:49 - *.chello.pl
Wywalić na zbity pysk!!! Bezczelni.

tytus - 3 kwietnia 2007, 13:14:20 - *.internetdsl.tpnet.pl
najpierw niech prokuratura ujawni nazwy wszystkich klubów zamieszanych w korupcję a dopiero potem niech wydział dyscypliny zrobi z nimi porządek, bo na razie mamy dwóch kozłów ofiarnych, a reszta gra sobie spokojnie jak gdyby nigdy nic

arkowiec - 3 kwietnia 2007, 13:17:07 - *.dip0.t-ipconnect.de
tytus 100% racji najpierw dowody potem kara.

j - 3 kwietnia 2007, 13:20:15 - *.adsl.inetia.pl
kluby ktore obecnie uważa się za "umoczone" zostały rzucone poki co mediom i opinii publicznej na pożarcie...poczekajmy na dalsze rezultaty śledztwa a komentatorzy niech nie będą tacy mądrzy bo za rok mogą tak samo bać się o swoje kluby dziś wyśmiewając Arke, Górnika...

Pawełek - 3 kwietnia 2007, 13:29:00 - *.csk.pl
Kibice Arki i Górnika tak łądnie mowią o sprawiedliwości... szkoda że nie wytłumaczyliście tego ludziom którzy wam załatwiali mecze przy zielonym stoliku. Ciekaw jestem też waszego stanowiska kiedy to mecze nie byłyby podstawiane pod was tylko pod przeciwników. Byłby płacz i lament. Rozumiem to wasz klub ale popatrzcie na to obiektywnie.

Hyper - 3 kwietnia 2007, 13:32:22 - *.in-addr.arpa
Sam nie wiem co o tym myśleć... Wydaje mi się, że zmiana władz to nie jest jedyna rzecz, która pomoże Arce i Górnikowi zostać w OE, ale moim zdaniem, jeśli awans został kupiony, to należy obie spółki zdegradować. Dodatkowo miejsca spadkowiczów nie powinny być przez nie zajęte, lepiej piwkarzy z poziomu "kopaczy arbuzów" czy petrochemicznych słabiaków spuścić do II. ligi, aby drużyny "na fali" typu Ruch Chorzów, Jagiellonia, Lechia Gdańsk czy Zagłębie Sosnowiec mogły w końcu pokazać się w ekstraklasie. Pomysł barażów powinien zostać wycofany między 1., a 2. ligą...

arkowiec - 3 kwietnia 2007, 13:34:00 - *.dip0.t-ipconnect.de
Pawelek jak nie rozumiesz o co chodzi to nie zabieraj glosu

arkowiec - 3 kwietnia 2007, 13:41:11 - *.dip0.t-ipconnect.de
Hyper tu nikt nie mowi o uniknieciu kary chodzi o to zeby poczekac do zamkniecia sprawy i ukarac wszystkich kluby ktore uczestniczyly w korupcji a nie jakies tam kary z kapelusza bo panu Tomczakowi tak sie podoba.

HenryHill - 3 kwietnia 2007, 14:02:49 - *.41.103.92
Panie Tomczak, mam 31 lat i od 1988 roku jestem kibicem Arki Gdynia. Ze smutkiem obserwuje ostatnie Panskie poczynania, na mocy ktorej Klub został zawieszony w rozgrywkach. Moim zdaniem byla to decyzja pochopna i podjeta wybiorczo pod wplywem opinii publicznej.Nie twierdze ze wszystkie poczynania odwolanego niedawno zarzadu byly krystaliczne, ale zachowujac proporcje Arka była tylko skromnym trybikiem w funkcjonujacym systemie. Klub Arka bedacy poza rzadzacym w polskiej pilce ukladem "warszawsko-krakowskim" chcac osiagnac sukces sportowy, tak jak i szereg innych klubow z Polski, był zmuszony niejako "wniesc haracz" przestepczej organizacji, jaka byl i jest nadal PZPN.
Czy zdaje Pan sobie sprawe, ze bez przychylnosci PZPN, Arka w skladzie nawet z Beckhamem, Zidane i Ronaldo dalej tkwilaby w srodku drugoligowej tabeli bez szans na progres ? Dlaczego, slusznie walczac z zlem w polskiej pilce nie zaczyna pan od gory ? Od skorumpowanych dzialaczy zwiazkowych i sedziow wszystkiego szczebla, tylko rzuca na zer klub Arka Gdynia ? Bo jest latwym i wygodnym celem ? Bo trzeba cos robic i koziol ofiarny musi się znalezc ?
Do prasy przedostala sie lista arbitrow, ktorym niby-przedstawiciele? Arki oferowali do 5 tysiecy PLN za sedziowany mecz. Czy jest to rownoznaczne z kupieniem meczu ? Nie ! Bo mecz mozna kupic TYLKO od druzyny przeciwnej, sedzia moze tylko wplynac w niewielkim stopniu na przebieg meczu, co tez moze mu sie zdarzyc bezinteresownie popelniajac blad. Ale w zadnym razie nie jest to kupno i dziwie sie, ze Pan jako prawnik tego nie zauwaza.
Panie Tomczak, prosze o chwile refleksji i zmiane Panskiej decyzji, godzacej przede wszystkim w liczna rzesze kibicow i sympatykow Arki Gdynia.

Janek T. - 3 kwietnia 2007, 14:08:03 - *.dsl.emhril.ameritech.net
Zagłębie Lubin gra dalej,chociaż niezbite dowody są we Wrocławiu!

On - 3 kwietnia 2007, 14:12:42 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
do HenryHill. Z pierwszym akapitem twojej wypowiedzi jakoś mółbym się po części zgodzić. Ale druga częśc to stek bzdur. Chłopie kilakdziesiąt nitek prowadzi do waszego klubu. Wynika z nich niezbicie że awans sobie kupiliście. To co proponuje Tomczak to w zasadzie żadna kara. Wrócilibyście do punktu wyjścia czyli 2 liga oraz minus kilkanaście punktów. Nie narzekajcie. Rzesza kibiców którzy dopingowali swoje kluby w ustawionych meczach z Arką powinna oddać sprawę do sądu i domagać się odszkodowania przynajmniej w kwocie wydanej na bilety. A wasz klub powinien dostać dużo większą karę (conajmniej degradację o 2 klasy rozgrywek). To jeśli chodzi o klub, a kibiców ... żal.

arkowiec - 3 kwietnia 2007, 14:18:41 - *.dip0.t-ipconnect.de
On albo masz chlopie 10lat albo naprawde niewiesz co dzialo sie w polskiej pilce lepiej nie zabieraj glosu

- 3 kwietnia 2007, 14:27:07 - *.enterpol.pl
Dlaczego administratorzy nie podali treści całego oświadczenia? Wystarczy zajrzeć na nieoficjalną stronę klubu.

Markos - 3 kwietnia 2007, 14:36:21 - *.lodz.mm.pl
Paser też zawsze się tłumaczy, że to nie on ukradł auto on tylko nim jeździ i czerpie z niego zyski. Patrz kaska z Canal+, transfery piłkarzy za granicę itp. Z drugiej strony ciekaw jestem czy nie będzie podwójnej kary co jest sprzeczne z prawem bo nie można karac 2 razy za to samo. I tak teraz kluby nie rozgrywają meczów, kibice nie mają co oglądac, sponsorzy tracą na reklamie a po sezonie na dodatek drużyna zostanie zdegradowana. Czy Arka i Górnik oddają pieniądze za karnety kibicom a sponsorom za nie wywiązanie się ze współpracy?

monster - 3 kwietnia 2007, 14:41:59 - *.232.230.131.atman.pl
Widzę że Górnik przyjął taką taktykę, iż kluby Górnik Łęczna i Górnik Łęczna SSA to dwa różne kluby i będą podważać czy zgodne z prawem jest karanie klubu Górnik Łęczna SSA za winy poprzednika. Niby to troche tak jakby WD chciał karać Lecha za grzechy Amiki(A na pewno Amika miała trochę na sumieniu.) ale nie wiem czy Górnikowi uda się coś takiego. Nie jestem prawnikiem ale wydaje mi się że jednak są podstawy prawne do takiego sposobu oobrony.

ceglla28 - 3 kwietnia 2007, 14:44:21 - *.compi.net.pl (*.168.0.132)
to podziękować im trzeba za współpracę i wykluczyć z PZPN

preceptor - 3 kwietnia 2007, 15:10:11 - *.chello.pl
dla prawnika jedno w tej sprawie śmierdzi - zabezpieczenie, które nie służy zabezpieczeniu (czego? dowodów? czy zabezpieczeniu Arki przed sprzedaniem meczu Łęcznej), a jest karą nie powinno być stosowane. Nic nie stoi na przaeszkodzie, żeby kluby grały, a podem dostały choćby najsurowsze kary. No chyba nie sprzedawaliby meczów z wynikami powyżej 3:0, czyli walkowera, które inne kluby właśnie otrzymują.
Ci, którzy mają coś do powiedzenia i mogliby mataczyć i tak już są we Wrocławiu.
A tak Tomczyk i spółka zafundowali wykonanie kary śmierci przed wyrokiem - niby to dla zabezpieczenia.
Oczywicie nie bronię Arki czy Łęcznej - jak udowodni im się, że kupiły po te kilkanaście spotkań, to degradacja o 2 ligi + wysoka kara pieniężna (różnica między kasą za transmisje w OE i w II lidze) jest oczywista. I nie ma co płakać, że inni też kupowali. Sprawa trwa, nie ma przeszkód, żeby najpierw ukarać Arkę, potem Łęczną, a jak się znajdą dowody, to i Legię, Wisłę czy Widzew. Nie musi to być dokonane jednego dnia, a ie ma co czekać ze sprawami wyjaśnionymi na pozostałych.

Marco Polo - 3 kwietnia 2007, 15:19:24 - *.internetdsl.tpnet.pl
Jak drużyna z Łęcznej może jeszcze raz być proszona na Wydział Dyscy[pliny. Jak WD wydał już werdykt. Zgodnie z przepisami Łęczna może się odwołać jedynie do II instancji a II instancją jest Komisja Odwoławcza PZPN. ich nikt w artykule neie opowiada głupot.

Kut3r - 3 kwietnia 2007, 15:23:11 - *.ip.netia.com.pl (*.204.233.28)
Po przeczytaniu całego oświadczenia to cos mi sie wydaje,że te inne to są o wiele ważniejsze rzeczy niż te zawarte w tym pociętym artykule który chyba ma tylko ośmieszyć Górnik Łęczna i drogę jaką wybrał by niedać się zrobić jednym z dwóch kozłów ofiarnych tej całej afery.Obiektywizm,no niema co!!!!I jak w tym kraju może nie być korupcji a zwłaszcza w sporcie,gdzie nawet media wypisują tylko to co im sie podoba. Normalnie załamać się można.

Bolek - 3 kwietnia 2007, 15:24:40 - *.chello.pl
Skoro Górnik SSA nie łączy nic ze stowarzyszeniem Górnik to powinien zaczynać od B klasy !!! Skoro dziedziczy się sukcesy (I liga) to również dziedziczy się brud.
Inaczej każdy klub co roku zmieniając nazwę unikałby degradacji, bo to spadłby Górnik SSA a nie nowy Górnik SSA1 itd.

szu - 3 kwietnia 2007, 15:29:00 - *.internetdsl.tpnet.pl
TO wszystko jest niesamowicie zabawne.. w takiej aferze, w której zatrzymano ponad 70 osób zawieszono... 2 kluby (słownie dwa kluby) a ciekawie się robi przy zespołach od których to wszystko sie zaczęło i.... zapadła cisza, czeski film, nikt nic nie wie !!!!
Może niech WG PZPN zajmie się ta sprawą na poważnie !!!!
najpierw wyniki a później efekty

m_staszek - 3 kwietnia 2007, 15:29:44 - *.net-4u.pl
Widzę, że redaktorzy 90minut trochę przesadzili ze stronniczością. Tytuł nie jest adekwatny do treści oświadczenia klubu...
A oczywiście 80% czytelników przeczyta tylko tytuł i pierwsze dwa zdania i wszystko już wiedzą.
Kania - "Wywalić na zbity pysk!!! Bezczelni."
Śmiech na sali chłopie, kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem...
Tu nie chodzi o to, że Górnik bojkotuje działania wobec nich czy ustalenia prokuratury, ale klub nie godzi się na bycie kozłem ofiarnym. Sorry, ale jak można karać Górnik czy Arkę, jeżeli nie ma jeszcze oświadczenia prokuratury, co równa się dowodom w sprawie.
Tak samo ja mogę teraz powiedzieć, że klub X czy Y jest zamieszany w korupcję i co? Zostanie zawieszony, bo prowadzone jest wobec niego postępowanie dochodzeniowe?
Ludzie pomyślcie. Nie dość, że WD PZPN znalazł dwa kozły ofiarne (wcale nie twierdzę, że te kluby są niewinne, ale nie wierzę, że cała reszta jest święta; najpierw należałoby zaczekać na całkowite, a przynajmniej większościowe wyjaśnienie sprawy, a dopiero potem brać się za karanie ewentualnych winnych) to jeszcze w środku sezonu burzy cały system rozgrywek. Żeby na weekend były 4 mecze tylko? Przepraszam, ale ja takiej ligi nie chcę.
Trochę myślenia nie zaszkodziłoby czasami.
A do redakcji 90minut. Proszę o obiektywizm następnym razem.

niebieski - 3 kwietnia 2007, 15:30:57 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
Prokuratura narazie podała akta spraw, w ktorych są bardzo mocne dowody i są raczej zakończone, a sprawa Zagłębia jest rozwojowa dlatego nie ma jeszcze nic o nich w WD. To samo tyczy sie innych klubów, bo prawdopodobnie Pogoń też czysto nie weszła do 1 ligi.

austenit - 3 kwietnia 2007, 15:36:08 - *.internetdsl.tpnet.pl
skoro to nie dotyczy ich a Stowarzyszenia to dlaczego nie rozpoczeli od B klasy. PARANOJA!! Wynocha z OE

DFG - 3 kwietnia 2007, 16:12:02 - *.lomza.mm.pl
IV liga IV liga Górnik Łęczna !!!!!!!!!!!!

kibic - 3 kwietnia 2007, 16:15:21 - *.wroclaw.dialog.net.pl
trzecia liga wita łęczna
.
nie wazne jaki klub, skad jest jesli jest korumpowiczem, to powinien spasc, czym nizej tym lepiej.
przykro mi ze kibice danej druzyny nie beda mieli pilki na odpowiednim poziomie, co gorsza to nie ich wina... ale jak sie ma takie wladze klubu to czemu inni maja nie miec przyjemnosci z ogladania meczy pilki noznej
.
***polska liga nie dla korumpowicza!!!***

klla - 3 kwietnia 2007, 16:16:33 - *.adsl.inetia.pl
Pisałem to już 1000 razy ale napisze 1001 : Panie Tomczak! Karajcie tych ,którzy popełnili przestępstwa. Konkrtenych piłakrzy! Konkretnych sedziów . Konkretnych prezesów itd!!! Karanie całych klubów miałoby sens ale tylko wówczas ,gdy wina udowodniona byłaby szybko . Wtedy miałoby to jakiś sens. A co wy chcecie zrobić??? Chcecie karać kluby w których często nie ma anii jednego piłakrza ,który był zmieszaney w jakieś ciemne historie. Dlaczego karę mają ponosić obecni młodzi piłakrze ,którzy poprzychodzili do takiego klub z nizszych lig??? Przcież to nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością!!!
Trzeba było łapać złodzieji i karać ich le wtedy gdy popełniali przestępstwa. Teraz , po latach chcecie karać tych ,którzy niczego złego nie zrobili??? Czysty absurd. A jeśli chodzi o Łeczną to mają rację . W Polsce obowiazuje prawo i to Sąd orzeka o winie a nie działacze PZPN. Myslałem ,ze nauka jaką udzeliłą PZPN Szczkowainka Jaworzono nie poszła w las. A jednak poszła. Jeśli Łęczna zda sie w tej chwili na prawników to pomimo tego ,ze PZPN ją wywali z ligii to w Sądach wygra cała batalię. Jescze raz na koniec: KARAJCIE konkretnych przestepców. Nie kibiców i niewinnych piłkarzy.

majki - 3 kwietnia 2007, 16:24:33 - *.bielsko.n4a.pl
Górnik Łęczna SA jest kontynuatorem stowarzyszenia, więc ponosi wszystkie konskwencje działalności poprzednika. trzeba było rozpocząć od najniższej klasy rozgrywkowej.

kurator - 3 kwietnia 2007, 16:40:46 - *.ssp.dialog.net.pl
Do arkowców.
Kupiliście baraże ze Śląskiem i utrzymaliście się w lidze dzięki temu. Śląsk od tego czasu nadal cieniuje... jaka powinna być kara dla waszej Arki i jakie zadośćuczynienie dla kibiców Śląska za te kilka ostatnich lat, które dla was i dla kibiców Śląska mogłyby wyglądać zupełnie odwrotnie ??
Zastanówcie się... Czy naprawdę nie należy się waszemu klubowi degradacja ??Śląskowi strat na pewno nie wyrównacie bo nikt nie jest nawet w stanie ich policzyć...

On - 3 kwietnia 2007, 16:41:38 - *.internetdsl.tpnet.pl (unknown)
Do arkowiec.
Mylisz się - mam 39 lat i dla mnie miejsce złodzieja jest w więzieniu, a złodziejskich klubów poza 1 ligą bez względu czy działo się to w temtym sezonie czy 55 lat temu.

ita - 3 kwietnia 2007, 16:43:12 - *.bascom.pl
Myślę że i Arka, i Łęczna powinny zadać sobie pytanie komu to zawdzięczzają: Tomczakowi?, swoim działaczom?, ufoludkom?A, że boli- tak, tylko przez kogo?

jacol - 3 kwietnia 2007, 16:55:23 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.61)
bez dowodow nie ma winnych ! tak trzymac leczna i arka !!

myto - 3 kwietnia 2007, 17:26:55 - *.chello.pl
Arka powinna brać przykład z postawy Górnika

seba - 3 kwietnia 2007, 17:28:54 - *.lodz.mm.pl
wywalić ze struktur PZPN i niech nowy stwór zaczyna od c klasy i ciekawe co wtedy powiedzą prawnicy
Niezłe rozumowanie ja kupuje samochód (nazwa i siedziba drużyny ) a on jest kradziony (miejsce w I lidze )a jak się zgłosi policja (pzpn) to im mówie że nabyłem go w majestacie prawa

Janek T. - 3 kwietnia 2007, 17:43:56 - *.dsl.emhril.ameritech.net
A kiedy się wezmą za Zagłębie Lubin!To przecież jest parodia!Wszyscy widzieli wydrukowanego karnego w meczu z Groclinem!

kibic - 3 kwietnia 2007, 17:48:17 - *.gdynia.mm.pl
Brawo Górnik!!!! Prawdziwi kibice wiedzą co jest grane i rzucenie tłumowi na żer ma krótkie nogi!!! Mecenas Tomczak na pytanie od jednego z zawodników,bodaj Wieszczyckiego lub Moskalewicza,2 dni temu w Canal+ czy ukarze również resztę klubów zamieszanych w korupcję a jak wynika ze śledztwa jest ich między 40 a 50,od 1 do 3 ligi!!!...odpowiedział że nic nie wie o innych klubach!!! ...To ja się pytam : Co pan panie Tomczak robi na stanowisku szefa Wydziału Dyscypliny!!!!???? I czy czasem korupcja, według pana rozumowania jest podzielona na "swoich i wrogów"???? Otumanianie i nagonka głównie w Dzienniku i w tvn24 orange ekstraklasie już powoli się kończy,na szczęście jest coraz więcej ludzi,kibiców,
którzy widzą-delikatnie mówiac-spore wątpliwości w decyzjach głównie WD i jego szefa...

kibic - 3 kwietnia 2007, 18:01:08 - *.gdynia.mm.pl
...Wszyscy chcemy karania winnych aż do bólu!!!!!!! Ale,winnych!!!!...a nie ludzi którzy nic nie mieli wspólnego z korupcją np.kibice!!!!! Kibic nie dość że był oszukiwany i płacił za "przekręty" biletem to jeszcze chce się go karać wywaleniem jego drużyny przez kogoś kto ma klapki na oczach i nie pojmuje rzeczy najbardziej z jasnych i oczywistych...: KARAĆ WINNYCH , KARAĆ WINNYCH , KARAĆ WINNYCH....a nie Kluby!!!!!!

piko - 3 kwietnia 2007, 18:02:06 - *.bchsia.telus.net
Dac w lape PZPN i zalatwione.Odwiesza na 100%.Udac sie tylko do Listka.

kibic - 3 kwietnia 2007, 18:08:25 - *.gdynia.mm.pl
Jak złodziej np. ukradnie samochód to należy go złapać,przedstawić zarzuty i Sąd go ukarze....ale nie ukarze jego żony,dzieci czy jego znajomych!!!! Panie przewodniczacy Wydziału Dyscypliny Tomczak jest pan przecież prawnikiem i wie pan dokładnie o tym....

sfcsadfvga - 3 kwietnia 2007, 18:14:48 - *.internetdsl.tpnet.pl
czy to oznacza walkower dla wisly w sbote???????

Janek T. - 3 kwietnia 2007, 18:21:14 - *.dsl.emhril.ameritech.net
Górnik i Arka to tylko zasłona dymna,żeby odwrócić uwagę od Zagłębia Lubin i Widzewa!Zagłębie kupiło awans do 1 ligi(dowody we Wrocławiu) i nadal kupuje(patrz ostatni mecz),a Widzew - przekręt z licencją oraz wielomilionowe długi(dowody w Łodzi)

cicinho - 3 kwietnia 2007, 18:43:02 - *.spidercom.com.pl
skoro juz tak ma mbyc 'sprawiedliwie' to czemu Jagiellonia dalej gra przeciez piłkarze wzieli hajc niby za baraże z Arką i co z tego ze juz tam nie graja.tyle osób zamieszanych tylko z dwoma klubami niewiedziałem ze Górnik i Arka to takie potęgi ze tylko oni mogli kupowac to jestem w szoku az dziw bierze ze mistrzxostwa polski nie zdobyli.

badsmile - 3 kwietnia 2007, 18:55:32 - *.it-net.pl
Ludzie! Przecież wszyscy jesteśmy tu kibicami i mecze oglądamy. Mało razy widzeliście cuda na boisku? Jeden karny mało? Jest drugi! Czy były to tylko mecze Górnika i Arki? Ja osobiście widziałem takie cuda w Poznaniu, Płocku, Warszawie, Szczecinie..., że sędzia tworzył nowe zasady gry w piłkę. A mało razy było tak, że kopacz który wymiatał nagle ma nogi z ołowiu i kopie się w czoło? To były niedyspozycje spowodowane przyjęciem pewnych sum gotówki. Najbardziej boli mnie to, że o mataczeniu w Łęcznej wypowiadali się kopacze, którzy sami kiedyś brali kasę grając jeszcze w Górniku za tego typu niedyspozycję.
Pewnie nas zdegradują bo kogoś muszą. Przez ten czas Tomczyk skończy karierę, przyjdzie nowy "specjalista", powie że za winy poprzedników nie odpowiada (w polityce tak wolno) i zaproponuje odwołanie do PZPN. Sprawa się rozmyje i tak się skończy. Do OE i tak wrócimy ale plama na honorze zostanie. Szkoda tylko, że kluby mające naprawdę wały na sumieniu będą dalej przynosić Polsce wstyd w rozgrywkach międzynarodowych a sternicy w nibyzwiązku będą dalej liczyć brudną kasę.

rik - 3 kwietnia 2007, 20:08:11 - *.232.252.139
niech nikt tu mi nie pieprzy o honorze bo jak ktoś kupuje 2o meczy w sezonie to nawet nie ma o czym dyskutować.A wydaje mi się że w tym wszystkim powinno chodzić o kibica. I teraz małe pytanko do kibiców Arki i Górnika , napewno byliście na tych meczach i jak się teraz czujecie że wasze pieniązki za bilet poszły na siędziego?Co z normalną satysfakcją z wygranej?Co z kibicami i drużynami którymi to nie przyszło do głowy aby kupować?

kibic - 3 kwietnia 2007, 20:27:55 - *.gdynia.mm.pl
Do rik,,, z kąd wiesz ile kto kupił meczy??? Otumaniony jesteś przez plotki i nagonkę niektórych dziennikarzy szczególnie Dziennika, którzy uznali nawet że Arka kupiła przegrany 1-5 mecz z Pogonią..dzwonili do piłkarzy Arki z sugestią przyznania się do czegoś we Wrocławiu....a w następnym dniu dali tytuł "Arka idzie w zaparte"...!!!....dodać trzeba że do pilkarzy innych klubów nie dzwonili.....Może się kiedyś okazać że twoja drużyna kupiła 50 meczy...i co wtedy powiesz???....Inna gazeta zarzuci sieci na twój klub....Nie życzę ci tego....Jeszcze raz,,,,,::: Karać winnych,nie całe kluby i kibiców.....!!!!

arkowiec - 3 kwietnia 2007, 20:28:55 - *.dip0.t-ipconnect.de
rik takich druzyn niema ile ty masz lat i w jakim zyjesz swiecie

Ares - 3 kwietnia 2007, 20:31:10 - *.cable.ubr13.live.blueyonder.co.uk
Po pierwsze w Polsce nie ma klubu niewinnego ktory by nie ktecil, za pilki za zawodnikow od zawswze byl handel na wszystkich szczeblach rozgrywek. Krew nie zalewa jak czytam wywalic, oddac pieniadze oszukanym kibica a czy Twoj klubik jeden z drugim nie krecil. Na co ta napinka. Albo jeszcze smieszniejsze tlkumaczenia typow z Zaglebia S. jakby dzieci ,pilkarz kupowal a nie prezes nas nie ma za co karac. A kto mial korzysc? Wniosek nasuwa mi sie jeden. Mieszkam na wyspach od jakiegos czasu ale wracac do domu to ja nie zamnierzam narazie bo to co wyprawia pzpn, prokuratura wroclaw w normalnym kraju by nie przeszlo. No ale u nas nie moze byc normalnie bo po co. TAG

wuwu - 3 kwietnia 2007, 20:33:47 - *.telkonet.pl (*.16.2.107)
I slusznie nie poddawac sie karze. Jestem przeciwny karaniu zbiorowemu i odpowiedzialnosci zbiorowej. Kibice tez sa winni ??? Inne kluby ktore traca wplywy z nieodbytych meczow z Gornikiem czy Arka tez sa winne.???
Ukarac tylko winnych. To samo dotyczy sie Arki Gdynia. Nie potraficie ukarac tylko winnych podac sie do dymisji panowie z PZPN. Przyjda innni i zalatwia sparwe po ludzku. bo narzie to sami nieudacznicy rzadza w PZPN.

Realista - 3 kwietnia 2007, 20:40:15 - *.79.112.254
Drodzy krzykacze i podrzegacze, wypisujecie bzdury ktore popieraja nadal nie czysta i niesprawiedliwa polityke PZPN. Jesli klub jest winny to go ukarac, ale nie tylko te kluby ktore nie maja ukladow w PZPN. Jestem za oczyszczeniem polskiej pilki z korupcji ale zeby bylo to na zasadzie prawa i to rownego dla wszystkich. Pan Tomczak powiedzial ze korupcja nie ulegnie przedawnieniu, to ciekaw jestem czy po wywiadzie pana Gmocha, kiedy opowiadal jak gral w Legii i wzial pieniadze od innego klubu aby pokonac inny zespol w stefie spadkowej. Pytanie czy to tez korupcja czy przeciez nie bo to LEGIA !!!!a CO Zaglebiem oraz innymi swietoszkami....Dlaczego nie mozna dokonczyc ligi i wtedy karac winnych? Pytan mozna zadac wiele, ale zrozumiec to wszyscy musimy, PZPN chce sie wykazac wiec znalezli 2 kozly ofiarne.........PRECZ Z OSZUSTAMI Z MIODOWJ......

Kut3r - 3 kwietnia 2007, 20:45:33 - *.ip.netia.com.pl (*.204.233.28)
do rik.To ja ci odpowiadam: po pierwsze nikt kto pisze tu cos sensownego nie mówi tu o honorze( idiotów sie niewypowiadam bo szkoda nawet czytac tego co wypisuja),po drugie byłem na wielu meczać Górnika i masz racje bardzo źle się czuje z tą świadomością o której piszesz bo chodziłem właśnie dla tesatysfakcji o której wspomniałeś ale nie największym problemem nie jest to że drużyna której kibicuje zostanie zdegradowana tylko ,że to w polskiej piłce nic nie zmieni bo no właśnie to jest po trzecie :wmawiaj sobie dalej że są drużyny które nie kupowały czy nie sprzeawały i łudź sie dalej,że pozbycie sie dwóch dróżyn wyeleminuje korupcje z OE i chodz sobie dalej na z góry ustawione mecze.Co do Górnika to wybrał jedyna chyba możliwą drogę by niepozostawić tego całego syfu jaki jest i nie uciszyć całej sprawy tak jak chcą tego pewne osoby ,choć od konsekwencji i tak napewno nie ucieknie.Pozdrawiam i życze jak najwięcej,,normalnej satysfakcji''.

Kibic - 3 kwietnia 2007, 20:46:37 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.220.34.11)
Tytus masz rację... Piepszenie niemiłosierne... Tylko czemu Zagłębie jest nadal nietykalne... Poza tym śmieszy mnie powód zawieszenia Górnika... Ponoć nie przyznaje się do winy... A jak wiadomo tylko Arka się do takowej nie przyznaje, Łęczna razem z klubami drugoligowymi (w tym oczywiście Zawiszą, która wycofała się z rozgrywek) złożyła dobrowolne wnioski do prokuratury z własną propozycją kary (opcję tą wysunął PZPN wraz z Wydziałem Dyscyplinarnym)... Tia... Grunt to pozerstwo i brak rzetelności...

Rumun - 3 kwietnia 2007, 21:36:07 - *.chello.pl
Panowie a widzew to gdzie stracił swoje długi.Tylko GKS Katowice został zdegradowany do 4 ligi.Wię pora na inne klub ,degradacja i koniec.

rysio 2 - 3 kwietnia 2007, 22:02:36 - *.lubin.dialog.net.pl
Janek T, napisz coś. Tęsknię za wpisami takich osób. Mam dla nich ogromną życzliwość. Postanowiłem nawet przeznaczyć 1% swojego podatku na fundacje pomagające takim osobom jak Janek T. Jemu nawet w nocy śnią sie barwy miedziano- biało- zielone. Diagnoza: schizofrenia paranoidalna. Trudne do wyleczenia. Zalecana terapia: Trzeba obejrzeć 30 spotkań Zagłębia na własnym boisku.

lukaszenka - 3 kwietnia 2007, 22:23:52 - *.244.135.9.mielec135.ptc.pl
Górnik ma racje!!!!!
co to ma być??
co że niby inni nie kupowali? kozła ofiarnego zrobili. zenada. BRAK MI SŁÓW.
co to za układy? a co z innymi? grają sobie jak gdyby nigdy nic.
99,99% tych co awansowali do pierwszej ligi, 99,99% tych co to się utrzymali, 99,99% tych co wywalczyli puchary, itd itd kupowali mecze. to był szwindel na dużą skale, handlowały kluby piłkarze, i sędziowie.
a teraz odpowoiedzieć ma tylko jakieś popierdułki???????????? szlag mnie trafia

gytuiopl - 3 kwietnia 2007, 22:31:06 - *.wfd102.dsl.pol.co.uk
bye bye...!!!!!!!!!!!

wuwu - 3 kwietnia 2007, 23:42:56 - *.telkonet.pl (*.16.2.107)
Widze po wypowiedzi co niektorych, ze domagaja sie ukarania innych klubow . to jakas paranoja.
Moj ukarali panowie "sprawiedliwy" to dlaczego nie inny. No brawo. Moze jeszcze kaziu Gorski kupowal i sprzedawal mecze wraz z Gmochem ? Slepy zaulek co nie? Wet za wet? Wszystkich w jeden czambuł Smiesza mnie takie teksty bo nadal bede sie upieral przy swoim zdaniu ,ze ukarani powinni byc winni. a nie wrzucic do jednego wora kibicow, druzyny Bogu ducha winne gdyz traca na nierozgrywaniu spotkan, zawodnikow ktorzy traca prace i nie wiedza co bedzie z nimi dalej. To jest chore . To jest najlatwiej sisc przy zielonym stoliku i sru Arka w tylek sru łeczna w tylek. Bardzo latwo . Nie trzeba do tego szkoly. Stary pryk Blater ( 71 lat) znowu bedzie szefem Fifa i bedzie rzadzil przestarzalymi metodami. Pytam sie gdzie sa mlodzi ludzie o jasnych nieskorupowanych umyslach?
Moj zespol KSZO sklada sie teraz z calkiem nowych zawodnikow oprocz dwoch i wychowankow. Oni sa moze winni i trzeba cale KSZO ukarac z kibicami na czele? To nie sloneczna Italia gdzie zbiorowo ukarano kluby i kibicow. Nie bierzmy z nich przykladu. Co nie stac nas na sprawiedliwosc? Jak tam jest sprawiedliwosc.Chyba pozostalosci po Mussolinim. Kopnac w du... wszystkich.? Toz to dyktatura, a nie zadna demokracja.
Odniose sie tylko do @lukaszeno.
Powiesz mi kto kupowal mecze?, moze wszyscy z kibicami na czele? , wszyscy dzialacze? wszyscy pilkarze? Za takie Prawo I Sprawiedliwosc to ja dziekuje. czytaj w domysle PIS

kudamis - 4 kwietnia 2007, 0:08:45 - *.bilgoraj.mm.pl
nie dawajcie sie sprowadzic do takiego poziomu rozmowy,że to arka i łęczna są be w tej lidze o to chodzi pzpn-owi bo to za jego przyzwoleniem i jego ludzie kręcili tym i rządzili , przecież to nie te kluby stworzyły tą spółdzielnie która wiedziała kto ma awansować i spaść i bez kupna nie było szansy na awans. Przeciez wszyscy kibice wiemy o tym a takie mydlenie oczu ma ich oczyścic a jakies dwa lub trzy kluby zapłacą za to a ich kibice popatrza na piłkę w tv albo pójdą sobie na czwartą ligę nie pozwólmy na to

Realista - 4 kwietnia 2007, 6:15:49 - *.hsd1.wa.comcast.net
Porzadek nalezy zaczac od ulicy Miodowej. To czlonkowie PZPN przez lata tolerowali badz nawet uczestniczyli w korupcji w pilce noznej. Decyzja o zawieszeniu Arki i Gornika Leczna na tym etapie rozgrywek jest wielkim bledem , ktory odbije sie na innych zespolach a takze na kibicach. Jesli sa niezbite dowody o przestepstwie ( korupcji) jakiej kolwiek z druzyn to wszelkie decyzje powinny byc podjete po zakonczeniu sezonu. Wyglada na to ze WD oraz pan Tomczak maja gorace glowy i podejmuja decyzje pod presja. Czy tacy ludzie sa w stanie podjac decyzje ktore sa sprawiedliwe? Kazdy niech sobie sam odpowie. Na razie straty beda dotyczyc wszystkich....kluby ktore moglyby miec wplywy z biletow, hotele za noclegi, pracownicy ochrony oraz wielu innych ktorzy moga stracic dochody lub prace ze wzgledu na decyzje ktora moze i jest dobra ale napewno nie podjeta w odpowiednim momencie....

wuwu - 4 kwietnia 2007, 17:35:54 - *.telkonet.pl (*.16.2.107)
Realista
Ujales to po mojej mysle ,gdzie ciagle pisze ,ze nie sa ukarani tylko Arka i Leczna ale to lancuszek ukaranych. Pytam sie za co? Co sa winni wiekszosc pilkarzy, co innne kluby? firmy transportowe, policja,hotelarze, browary a na samym poczatku KIBICE. Kazdy na tym traci tylko nie zakute lby z PZPN. Nie moga sobie dac rady to niech sie podadza do dymisji. Kuzwa czy nie ma madrego w tym kraju?

Szpenio - 4 kwietnia 2007, 18:06:57 - *.enterpol.pl
WD cały do prokuratury !11 dopuścił się czynów karanych czyli, szantażu(Łęczna,Arka) ,pomówień(nic nie jest jeszcze udowodnione), gróżb karalnych i ukrywania grożnych przestepców, czytaj Zagłebie L Legia Wisła itp. itd. tak mniej więcej kluby do B-klasy

UK Elite G - 4 kwietnia 2007, 21:46:53 - *.nott.cable.ntl.com
Dlaczego niby mialo by sie nie karac klubow degradacjami. Przykladowo ja jesem skorumowanym dzialaczem (prezesem) dziala przez 2 lata, kupuje mecze i powoduje ze moj klub idziez w gore z 3 ligi do 1 ligi, potem odchodze a klub zostaje w pierszej lidze i juz np fukcjonuje normalnie (nie kupuje meczow) i co teraz robimy? karamy klub czy nie?

kudamis - 4 kwietnia 2007, 23:38:30 - *.bilgoraj.mm.pl
tok rozumowania WD ganiący tych co kupowali mecze aby awansować żeby wrócili do miejsca kiedy rozpoczeli preceder a zarazem ani słowa o tych co sprzedawali .Idąc dalej za logiką WD należałoby stworzyc ligę ,,mistrzów sprzedawania meczów bez konsekwencji,, ciekawe kto byłby liderem ???? i komu na tym zależy aby odwrócić uwagę od tych co sprzedawali

rob - 5 kwietnia 2007, 13:39:15 - *.92.80.223
spuścić do 3ligi plus z 2 bańki kary i nie gadać ze złodziejami

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas