|
|
13 grudnia 2007, 21:23:06 - skalok
Problemy finansowe w Polonii Bytom
Emocje w bytomskim klubie nie opadają. Dzień po tym, jak zwolniono trenera Dariusza Fornalaka i zapowiedziano pozbycie się kilkunastu piłkarzy, poloniści wydali oświadczenie, w którym skarżą się na sytuację finansową klubu.
To precedens w polskiej piłce - wszyscy piłkarze I-ligowego zespołu publicznie poskarżyli się, że klub jest im winny duże pieniądze. Po czwartkowym treningu przekazali dziennikarzom list otwarty.
Chętnie komentowali swoje oświadczenie, ale anonimowo. - Nie chcemy się narażać na kary finansowe - tłumaczyli. Zdaniem piłkarzy działacze nie radzą sobie z prowadzeniem klubu. - Nie chcieliśmy się żalić wcześniej, tylko grać w piłkę. Nie ukrywamy jednak, że było już blisko strajku. Latem obiecano nam, że przynajmniej pensje będą regularnie wypłacane, ale nie dotrzymano słowa. W Polonii nie ma planów, nie ma perspektyw. Czy to ma być profesjonalny klub? Spodziewamy się, że nie dostaniemy pieniędzy nawet na święta - martwili się.
Najbardziej narzekali na brak kontaktu z działaczami. - Nigdy nie było spotkania całej drużyny z działaczami. Nikt z działaczy nie potrafi nawet zejść po przegranym meczu do szatni, aby nas... opieprzyć - mówili.
List nie ma konkretnego adresata, ale zawodnicy liczą, że ustosunkują się do niego władze Bytomia. - Dlaczego miasto nam nie pomaga? Nie chce, nie może czy nie akceptuje tego zarządu? Niech ktoś to wreszcie głośno powie! - podkreślali.
Prezydent Bytomia Piotr Koj jeszcze w czwartek zapoznał się z listem piłkarzy. - Prezydent zgadza się z uwagami, które znalazły się w oświadczeniu. Chciałby jednak przypomnieć, że nie ma wpływu na to, jak działa klub, który jest niezależnym stowarzyszeniem. Może jedynie kontrolować jego działalność, ale dotąd nie było żadnych sygnałów, aby w Polonii były jakieś nieprawidłowości. Co do obowiązków miasta, to są one jednakowe wobec wszystkich bytomskich klubów. Swoje zaangażowanie w sport prezydent rozumie przede wszystkim jako konieczność inwestowania w infrastrukturę - powiedziała Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka bytomskiego magistratu.
Piłkarze zarzekali się, że ich apel nie ma nic wspólnego z ogłoszeniem listy transferowej, na której znalazło się kilkanaście nazwisk.
W klubie wciąż dyskutuje się o wyrzuceniu trenera Fornalaka oraz liście transferowej. W czwartek miało wyjaśnić się, czy w Polonii pozostanie trener bramkarzy Mirosław Dreszer. - Działacze zaproponowali mi, żebym został. Dlatego, jeśli powiem im teraz "nie", to tak, jakbym sam się zwolnił z klubu. A do tego doprowadzić nie chcę. Dlatego nad moją przyszłością wciąż wisi znak zapytania. Jest mi strasznie przykro z powodu zmian w klubie, Darek jest moim przyjacielem. Szkoda, że nie udało nam się przepracować razem choćby 100 dni. Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby na liście transferowej umieszczono wszystkich bramkarzy. Może będę musiał wrócić do bramki? - uśmiecha się. Prawdopodobnie takiej potrzeby nie będzie, bo Polonia chce pozyskać Seweryna Kiełpina z Koszarawy Żywiec. - Działacze zaproponowali mi 3,5-roczny kontrakt. Jestem nawet skłonny go zaakceptować, ale tylko pod warunkiem zawarcia w nim klauzuli, że stanę się wolnym zawodnikiem, jeżeli drużyna nie utrzyma się w ekstraklasie. Przecież po spadku wszystko może się tu rozpaść - mówił zawodnik, który w czwartek trenował z Polonią. Kiełpin rozważa też ofertę III-ligowego Kolejarza Stróże.
Nie wiadomo, czy w Polonii zostanie Rafał Grzyb. - Działacze powiedzieli mi, że chcą mnie wykupić z Wiernej Małogoszcz, ale to wcale nie jest przesądzone - tłumaczył pomocnik Polonii.
|
źródło: Gazeta.pl


 |

niebieski - 13 grudnia 2007, 21:31:08 - *.byt.3s.pl
Jako kibic Ruchu Chorzów powiem tylko tyle żal mi was Polonio :/ no niewiem co powiedzieć klub który poinnien według mnie być w OE zamiast Groclinu na stałe!!

pawel - 13 grudnia 2007, 21:42:57 - *.50.236.246
Dlaczego groclinu?

fala - 13 grudnia 2007, 21:43:09 - *.multicon.pl
Tak to jest jak się zaczyna rozgrywki nie przygotowaym(bez bazy , pieniędzy ,piłkarzy).Ten awans może obrócić się przeciwko Poloni .Może to będzie ostrzeżenie dla innych 2-ligowych klubów które chcą za wszelką cene awansować .Najpierw organizacja a potem awans sportowy.

motor - 13 grudnia 2007, 21:58:17 - *.it-net.pl
Groclin może i nie ma tradycji, ale szacunek im się należy. Wole Groclin od Polonii Bytom, bo przynajmniej jest zagrożeniem dla najlepszych, a im więcej dobrych drużyn tym mocniejsza liga i miejmy nadzieje - lepsze występy w europejskich pucharach. Pewnie że wole w extraklasie Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin czy Częstochowe, a z regionu Groclinu - Warte Poznań. Ale takie są realia, dopóki w Grodzisku jest kasa to niech grają, bo wole silny klub bez kibiców, niż żenującą Polonie Bytom...


OLEEE - 13 grudnia 2007, 22:02:15 - *.adsl.inetia.pl
Groclinu dlatego ze chodzi na mecze ligowe po 500 ludzi a gdzie indziej conajmniej pop 3,4 tys wiec dlatego :D

fanek - 13 grudnia 2007, 22:05:12 - *.aster.pl
Na Polonie chodzi nie wiele więcej

Darek23 - 13 grudnia 2007, 22:12:04 - *.sileman.net.pl
zZobaczycie frekwencje jak zagraja mecz na wlasnym stadionie.... do Chorzowa jezdzilo zawsze 2 tys ludzi... u siebie mysle ze spokojnie norma bedzie 4 tys...

:/ - 13 grudnia 2007, 22:24:23 - *.byt.3s.pl
do Darek23 chopie 4 tyś na szpil?? w mieście gdzie mieszka 110 tyś ludzi !!

vooyek - 13 grudnia 2007, 22:31:04 - *.compower.pl
prawda jest taka ze byli nie przygotowani na oe. kiedy awansowali mieli budzet na dolna polowke 2 ligi.

jonów - 13 grudnia 2007, 22:45:32 - *.dip0.t-ipconnect.de
i we hokeju tyż mocie amba...dejcie se pozór,cobysie to wszystko w pierony posuło...

Zagłębie S - 13 grudnia 2007, 22:47:37 - *.chello.pl
Szkoda mi Polonii,weszli do 1 ligi grali nieźle i szło to w dobrym kierunku,ale spokojnie czas Polonii jeszcze nadejdzie bo to za duży klub aby grać w niższych ligach.To samo moje Zagłębie co z tego że spadniemy o jedną albo nawet 2 klasy?I tak szybciutko wrócimy do 1 ligi bo tam jest nasze miejsce!

Odra W. - 13 grudnia 2007, 22:59:48 - *.ghnet.pl
Szkoda Polonii, mam nadzieję, że jakoś sobie poradzą...Trzymajcie sie Poloniści!!!

mumia31 - 14 grudnia 2007, 1:31:24 - *.139.157.1
bardzo dobrze! Polonia, Zagłebie sosonowiec..... kluy owszem zasłuzone , ale ich mi9ejsce jest w dolnej połowie 2 ligi i taka jest prawda! Arka i inne smiecia powinny byc na zawsze zawieszone, jako kibic Jagiellonii niechce sie za nikkim ujmowac, ale taka jest prawda! o wiele bardziej w oe widziałbym GKS KATOWICE CZY NP ZAWISZE BYDGOSZCZ (chociaz nienaja kazy) niz jakas tam Pomonie czy ledwo istniejace Zagłebie! Widzew! trzymaj sie!

poss - 14 grudnia 2007, 7:30:24 - *.lutn.cable.ntl.com
a co to jest szpil? pisz po polsku, albo wcale.


Balu - 14 grudnia 2007, 7:57:22 - *.helnet.pl
Uważam że kluby nie przygotowane organizacyjnie nie powinny być dopuszczane o OE. A organizacja to budżet minimum 10 000 000 PLN, stadion minimum na 15000, porządny sztab szkoleniowy i kadra 28-33 piłkarzy.

piccolo - 14 grudnia 2007, 8:21:40 - *.internetdsl.tpnet.pl
Szkoda piłkarzy i kibiców, ale jak ktoś już wczesniej napisał, przy obecnym stanie klubu powinni jeszcze pograć w 2 lidze, spokojnie budować drużyne, ustabilizować budrzet i dopiero walczyć o awans. Bez silnego sponsora(w polskiej piłce takich jest stanowczo zamało) będę mieli ciężko, a spadek do 2 ligi (mam nadzieje że do tego niedojdzie) może oznaczać dla Polonii rozpad drużyny i znowy kilkuletni pobyt w 2 a nawet w 3 lidze. pozdrowienia dla kibiców Polonii. kibic GieKSy

RSP - 14 grudnia 2007, 8:49:24 - *.crowley.pl
Z góry przepraszam za OT ale nie wytrzymałem do poss: choć pewnie wiesz, to wyjaśnię, że szpil to mecz I jeszcze jedno: zgodnie z tym, co twierdzi większość Polaków, słowo szpil (i wszystkie inne śląskie słowa) jest po polsku (co ciekawe na świecie uznaje się śląski za język, a w Polsce nie - o tym poniżej). Gdy my Ślązacy (Hanysy) chcieliśmy uznania za oficjalny języka śląskiego to w wszyscy się oburzali, że takiego jezyka nie ma, że to tylko gwara itd. Jak więc chcieliście to tak macie. Niech Wam będzie. Pamiętaj tylko, że jeśli to tylko gwara, to wg. powszechnego rozumienia tego słowa, gwara jest częścią danego języka. Więc w tym wypadku gwara śląska jest częścią języka polskiego. Tym samym, jak Ci Hanys pisze w jynzyku ślůnskim to schowej se kajś teksty uo "pisaniu po polsku". Chiołeś ślůnskiej gwary to jom mosz. Godej terozki pů našymu. I kajś mom co Ty se myślisz. Wjela Polokůw mo ślůnski yno za gwara abo mutacyja jynzyka polskigo. Widz chopie, że naszo godka uostoua uoficjalńym jynzykiem piynć miesińcy tymu. Wtynczos naszo godka uostoua uznano za jynzyk regjůnalny. Zrobioła to Bibljoteka Kůngresa Stanůw Zjydnočůnych uod Ameryki. Přiznouli nom kod jynzyka "szl". Do Wos to pewnikiem nic ni znoczy. Wy wicie nojlepiej, pra?

kki - 14 grudnia 2007, 8:53:04 - *.netia.com.pl
w OE powinni grać ci co grają najlepiej w piłkę ,a nie ci ,których przychodzi oglądać najwięcej widzów i mają największe budżety. Szkoda Polonii,ale liczę ,że sie podniesie. Najwieksze zimowe wzmocnienie- dymisja Zająca i Bartyli?

antopol16 - 14 grudnia 2007, 9:12:10 - *.internetdsl.tpnet.pl
RSP - mosz recht.

nihil - 14 grudnia 2007, 9:27:01 - *.210.27.10
do RSP: też nie wytrzymałem jak przeczytałem to co poss nabazgrolił ale załatwiłeś wszystko jak trzeba,pozdrawiam - GÓRNY ŚLĄSK NA CAŁE ŻYCIE - a jak nie rozumiecie to się nie wypowiadajcie

Viking - 14 grudnia 2007, 9:31:42 - *.internetdsl.tpnet.pl
Do RSP- Szpil to spolszczone słowo od niemieckiego spichlen czyli grać.Poza tematem to serdecznie współczuje Wam tej sytuacji bo to między innymi Polonia budowała w świecie wspaniała opinię o Polskiej piłce klubowej zdobywajac w swoim czasie Puchar Ameryki co było wtedy ogromnym sukcesem.Pozdrowienia dla Darka Fornalaka od żółto niebieskiego Gdynskiego Orłowa , zawsze będziesz w Gdyni mile widzianym gościem.

RSP - 14 grudnia 2007, 9:42:48 - *.crowley.pl
Viking, szpil to po śląsku mecz, od niemieckiego "spiel". To nie jest spolszczone słowo, a w słowo w języku (wg mnie) śląskim, a według wielu w gwarze śląskiej. Język śląski należy do grupy języków słowiańskich. Źródłosłów języka śląskiego jest słowiański, choć pamiętać należy, że zdecydowana większość wyrażeń jest bardzo bliska językowi staropolskiemu. Na kształt języka śląskiego wpływ miała odwieczna wielokulturowość Śląska. Stąd właśnie zapożyczenia z języków polskiego, niemieckiego, czeskiego oraz słowackiego i stąd właśnie, stanowiące zapożyczenie z niemieckiego śląskie słowo szpil. Pozdrawiam

nihil - 14 grudnia 2007, 9:48:19 - *.210.27.10
do Viking: Spielen nie spichlen a poza tym wiele polskich wyrazów to spolszczenia z innych języków-pozdrawiam i oczywiście życzę awansu do OE

Arek - 14 grudnia 2007, 9:56:49 - *.netia.com.pl
RSP: Nie każdy rozumie co się do niego mówi po śląsku, kaszubsku itp. Pewnie gdyby Ci góral zgadał po swojemu tez miałbyś problem ze zrozumieniem. Ale dzięki za jasne i wyczrpujące wyjaśnienie. A co do Polonii, to zastanawiam się na jakiej podstawie dostali licencję. Może pan kolator jakoś to wyjaśni?

RSP - 14 grudnia 2007, 10:40:42 - *.crowley.pl
Arek. Masz rację. Nie chodzi mi o to, żeby wszyscy pisali i mówili po śląsku (sam widziesz, że piszę generalnie po polsku). Wszystko co napisałem miało jedynie na celu próbę ucięcia tekstów typu: "po jakiemu ty piszesz", "pisz po polsku" etc. Nikogo do niczego nie zmuszam, a jedynie wymagam szacunku do naszego języka (tak samo jak do kaszubskiego i jakiegokolwiek innego). Pozdrawiam

Irizar - 14 grudnia 2007, 12:06:30 - *.eranet.pl
W obecnej systuacji, kiedy znacznie mają zostać zwiększone wpływy dla klubów z praw do transmisji działacze Polonii i miasto Bytom powinno walczyć o utrzymanie klubu w OE. Jeżeli Polonia nie pozyska silnego sponsora - tylko gra w OE może pozwolić na ustabilizowanie budżetu klubu. Taka Odra gra bez wielkiej kasy od wielu lat. Jeżeli to się nie uda to, czuję, że Bytomia długo nie zobaczymy w elicie. Spadnie z długami i się nie pozbiera przez lata. Dziwne, że są miasta, w których nie docenia się sportowego awansu zespołu, który w zeszłym roku bez dużych pieniędzy osiągnął to, o czym marzą kibice w wielu miastach. Życzę powodzenia w walce o Wasz klub. Może bytomskim ratuszem trzeba jakoś lekko wstrząsnąć ?

tomson - 14 grudnia 2007, 12:55:56 - *.opera-mini.net (*.158.194.228)
Racja awans bez przygotowania żadnego ale cóż bywa i tak.skoro sie udalo to wszyscy którym zależy na NASZEJ POLONII powinni sie starać by utrzymać te ligę w Bytomiu.przeciez to promocja dla miasta i o to sie przeciez w sporcie walczy o sukces a to bez pieniędzy nie możliwe przeciez.jak w Naszym mieście ma sie sport rozwijać jak młodzierz woli w miastach ościennych kopać w piłkę niz w u Nas pozdro

KSG Czelad - 14 grudnia 2007, 13:09:49 - *.146.0.43
To dziwne, myslalem ze w Polonii sie poprawilo z kasa po tym jak powyrywali metalowe elementy z sektoru dla gosci w Zabrzu

kki - 14 grudnia 2007, 13:43:09 - *.netia.com.pl
do KSG Czeladz:w Polonii się poprawiło natomiast w Zabrzu awartość stadionu spadła o 20%


kibic - 14 grudnia 2007, 20:12:21 - *.glfd.adsl.virgin.net
mam wielki SZCUNEK DLA POLONII BYTOM to jeden z nie wielu klubow w tych czasch ktory awansolaw bez duzego sponsora!! wladze miasta tez nic nie robia by pomuc Polonii wiec co moglo byc innego jak zal sytulacja finansowa:/ oby Polonia sie utrzymala w 1lidze to nalezy sie jej Kibica!!!!!

Bytomski - 14 grudnia 2007, 22:41:16 - *.3s.pl
A kto ci wmówił ze w Bytomiu meszka 110 tys.?;/ chłopie nie wypowiadaj sie na tematy o których nie masz pojecia

Ostry - 14 grudnia 2007, 22:47:54 - *.internetdsl.tpnet.pl
DO RSP! ,,Gdy my Ślązacy (Hanysy)" ,nie mąć ludziom w głowie bo bycie Ślazakiem to nie znaczy byc Hanysem!!! Historycznie Śląsk rozciąga się od rzeki Kwisy i Świebodzina po ziemię opawską i Górny Śląsk. Jego stolicą zawsze był Wrocław. Wschodni skrawek regionu nie może zawłaszczać nazwy Silesia, czyli Śląsk. Górny Śląsk to tylko skrawek krainy, który w okresie międzywojennym znalazł się w państwie polskim. Nie zamierzamy nikomu odbierać prawa do nazywania się Ślązakami, ale myślenie nazwami województw utrwala sztuczny podział krainy. Przecież Ślązakami są także mieszkańcy Śląska Cieszyńskiego, Opolskiego i Dolnego.Tragedią dla Ślązaków był podział po I wojnie światowej. Teraz gdy ktoś z Warszawy jedzie na Śląsk, to albo do Katowic, albo do Gliwic. Nie do Wrocławia. To ignorancja, która utrwala komunistyczne przyzwyczajenia.Co do jezyka to masz racje.POZDRAWIAM

andy - 14 grudnia 2007, 23:01:59 - *.3s.pl
"Ostry" - rozśmieszyłeś mnie do łez. Hanys zza Buga się znalazł. Historycznie, to się wszystko zgadza, co napisałeś, tylko że we Wrocławiu mieszka tylko jeden Hanys - prof. Miodek.

aztecs - 15 grudnia 2007, 10:26:17 - *.popl.cable.ntl.com
do andy: czyli tak jak ostry napisal. byc slazakiem to nie znaczy byc hanysem...

robson - 15 grudnia 2007, 10:49:32 - *.streamnet.pl
zarzad na taczki wywalic ich

Cracovsky - 15 grudnia 2007, 15:15:49 - *.lama.net.pl
Jest takie porzekadło: kto nie ma miedzi, ten w domu siedzi. Polonia nie ma pieniędzy i żadne ryki tego nie zmienią. Dla bankrutów nie ma miejsca w OE.

Cracovsky - 15 grudnia 2007, 15:16:00 - *.lama.net.pl
Jest takie porzekadło: kto nie ma miedzi, ten w domu siedzi. Polonia nie ma pieniędzy i żadne ryki tego nie zmienią. Dla bankrutów nie ma miejsca w OE.

Aniol - 15 grudnia 2007, 19:48:06 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.8.4)
Jest tez takie powiedzenie:zapomnial wol jak cieleciem byl.Zobaczymy co bedziesz mowil jak profesor sie wk..wi i was zostawi.

Cracovsky - 16 grudnia 2007, 16:43:11 - *.lama.net.pl
Aniol taka możliwość zawsze istnieje, ale mam wrazenie, że nawet rejterada profesora nic nie zmieni. Zawsze znajdzie się ktoś do sponsorowania. Btw. Cracovia jest najwyżej wycenianym klubem w Polsce.

ghk - 16 grudnia 2007, 21:57:25 - *.adsl.inetia.pl
ja uwazam ze ten klub wogle niepowinien zostac dopuszcozny do rogrywek! bez pieniedzy i z ruina na olimpijskiej! jakby ten stadion zobaczyli w europie to by mysleli ze to targ albo pole do monster track! pozatym bytom to slams Ślaska, bez jakichkolwie prespektyw! mam nadzieje ze juz niedlugo ten klubik przestanie isniec!

KSG na zaw - 16 grudnia 2007, 23:15:22 - *.silesnet.net
Polonio wspólczucia.Mimo to że jestem Kibicem Górnika i mimo to że kibice Polonii rozwalili nam sektor dla gosci to musze wam współczuć.Macie niezbyt mądrych działacczy ale z drugiej strony nie da sie zrobić cudów za 1 milion w pierwszej lidze.Ale nie rozumie dlaczego wpisuje sie na liste transferową trzech bramkarzy i takich piłkarzy jak Dziółka itp.Rozumiem że chcą oszczędzać na mniejszej liczbie zawodników ale to jest marna perspektywa.np.wykluczjąc ze składu trzech bramkarzy Polonia będzie musiała chyba skorzystac z jakiegos juniora albo 4-ligowca bo nikt z szanujących sie bramkarzy niestety tam nie pójdzie bo za mała kasa w klubie.Wyglada na to że działacze Polonii będą chcieli dać młodszym ograć sie w ekstraklasie na wiosne,spaśc i w 2 lidze budować nowy zespół z lepszą kadrą z lepszym zapleczem itp.jednym słowem zespół na miarę OE.Pozdrawiam.

|
|