[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


16 czerwca 2008, 23:12:56 - mogiel
Wypowiedzi po meczu Polska - Chorwacja

Leo Beenhakker (trener reprezentacji Polski): - Próbowaliśmy, ale nie udało się. Jesteśmy bardzo rozczarowani, mieliśmy wielkie ambicje. Mecze eliminacyjne pokazały, że nie są to oczekiwania na wyrost, ale jednak w czasie turnieju zagraliśmy słabiej. Kilku ważnych piłkarzy dla naszej drużyny takich jak np. Euzebiusz Smolarek, Jacek Krzynówek czy Mariusz Lewandowski było w gorszej formie. Wielkim marzeniem dla nas było osiągnięcie dobrego rezultatu na Euro. Podsumowując wszystkie trzy mecze, nie byliśmy jednak wystarczająco dobrzy, aby nawiązać równorzędną walkę z najlepszymi zespołami Europy. Nie boję się, że będę rozliczony po turnieju. Nie tylko ja jestem w takiej sytuacji. Także Raymond Domenech, Roberto Donadoni i kilku innych szkoleniowców.

Slaven Bilić (trener reprezentacji Chorwacji): - Bardzo cieszymy się ze zwycięstwa, tym bardziej że niewielu zespołom do tej pory w historii udało się wygrać wszystkie trzy mecze w grupie. Gdyby nie Artur Boruc, który jest bramkarzem klasy światowej, już wcześniej zapewnilibyśmy sobie zwycięstwo. Nie zgadzam się, że Polska była łatwym rywalem. Tak samo Polacy nie byli łatwym rywalem dla Niemców i Austriaków. Przy grze w ataku pięcioma-sześcioma zawodnikami Polacy mają sporo wariantów rozegrania akcji i mogą być groźni. Wygraliśmy nie dlatego, że Polska była słaba, tylko dlatego, że my graliśmy dobrze. Nie chcę na razie mówić o ćwierćfinale, ale jestem zdania, że przy odrobinie szczęścia jesteśmy w stanie pokonać każdego rywala w tym turnieju.

Ivan Klasnić: - Jestem szczęśliwy, że mam możliwość gry w tej drużynie. Niektórzy traktowali naszą drużynę z przymrużeniem oka, ale chyba udowodniliśmy, że potrafimy grać w piłkę. Ja cieszę się, że w ogóle mogę znów grać. Czuję się, jakbym odzyskał nowe piłkarskie życie.

Rafał Murawski: - Nie możemy się cieszyć po takim spotkaniu. Przegraliśmy swój ostatni mecz w grupie, chcieliśmy wygrać i pozostawić po sobie dobre wrażenie, ale się nie udało. Były dobre momenty i złe, nad tymi gorszymi będziemy pracować, ale ciężko mi oceniać grę kolegów. Trzeba wyciągnąć wnioski, mam nadzieję, że to nas czegoś nauczy. Nie ode mnie zależą zmiany w reprezentacji, to sprawa sztabu szkoleniowego. My piłkarze będziemy musieli się dostosować i robić wszystko co umiemy, żeby wyniki były jak najlepsze.

Artur Boruc: Ciężko się pozbierać po takim turnieju. W eliminacjach potrafiliśmy wygrywać. Jednak taka impreza powoduje więcej presji. Zabrakło większej koncentracji. Naprawdę ciężko coś ocenić. Faktycznie... być może zabrakło umiejętności. Ja nie jestem typem, który ocenia innych. O to jak graliśmy należy zapytać trenera.

Tomasz Zahorski: Robiłem wszystko, co w mojej mocy na treningach, żeby przekonać do siebie trenera Beenhakkera. Cieszę się, że dał mi szansę w ostatnim meczu. Przed meczem dostaliśmy założenie, że mamy być skoncentrowani. Chcieliśmy udowodnić, że byliśmy dobrze przygotowani. Walczyliśmy też o ćwierćfinał, bo szansa mała, ale była. Nie ma sensu mówić, że przegraliśmy z kadrą Chorwacji B. Tak jak my mają oni 23 równorzędnych zawodników i nie ma znaczenia, kto wyjdzie w pierwszym składzie.

Marek Saganowski: Nie pocieszam się tym, że grałem w dwóch meczach na Euro, choć mało kto liczył na to, że zostanę tutaj zabrany. Dla mnie liczy się tylko to, że nie osiągnęliśmy na Euro nic, a przecież byliśmy dobrze przygotowani. W meczu z Chorwacją mieliśmy wygrać, by z honorem pożegnać się z turniejem, ale się nie udało. Biegaliśmy, walczyliśmy, jednak nic to nie dało. To trzeci duży turniej, w którym reprezentacja Polski nic nie osiągnęła, ale ten był występ najlepszy, bo do końca mieliśmy teoretyczne szanse na awans. Każdy - wychodząc z szatni wierzył w zespół i wygraną, pokrzykiwał, ale jak w meczu u każdego wyglądało, to nie wiem. Ja za siebie powiem, że nigdy nie zejdę do szatni, dopóki serca nie zostawię na boisku.

Jacek Krzynówek: Pocieszające jest to, że dobrze zaczęliśmy, ale potem coś pękło. Chorwaci zagrażali bramce, na szczęście Artek bronił wspaniale i dzięki niemu mieliśmy zero strat do przerwy. W drugiej połowie Chorwaci mieli niebezpieczne stałe fragmenty gry. Rzuty wolne bite przez Rakiticia były strasznie groźne. Poza tym stworzyli sobie jedną sytuację - Ivan Klasnić uderzył nie do obrony, Artek nie miał szans. Staraliśmy się wyrównać, mieliśmy okazje, ale niestety czegoś nam brakuje pod bramką rywala. Chorwaci mają całą kadrę silną, a nie tylko pierwszą "jedenastkę". Nie przypadkiem wygrali naszą grupę.

Wojciech Łobodziński: Rywale byli bardzo ruchliwi, bardzo często zmieniali pozycję i z tym właśnie mieliśmy największy problem. Ja osobiście miałem problem z komunikacją z Marcinem Wasilewskim. Jest to moja wina, bo mieliśmy problem z ich lewym obrońcą. Ja nie miałem za nim biegać na przestrzeni 70 metrów tam i z powrotem, właśnie w tym nie mogliśmy się porozumieć z Marcinem. U Chorwatów bardzo w grę ofensywną angażowali się boczni obrońcy. W ataku staraliśmy się grać szeroko. Skrzydłowi mają nie tylko biegać na bokach, ale też wbiegać na prostopadłe piłki. Nie ma więc mowy o jakiejś samowolce z mojej strony.


źródło: własne / Polsat Sport / Interia.pl

kibic - 16 czerwca 2008, 23:25:04 - *.hudd.cable.ntl.com
bardzo udane mistrzostwamamy strzelona az 1 bramke ze spalonego ktora strzelil podrabiany Polakbardzo udane mistrzostwa

Hyper - 16 czerwca 2008, 23:28:10 - *.adsl.alicedsl.de
Miłe słowa Bilicia. Trudno, Polacy wracają do domu. Trzeba myśleć o MS2010.

korzeń - 16 czerwca 2008, 23:30:46 - *.mmpnet213.tnp.pl
Jeśli MŚ2010 mają wyglądać podobnie to ja proponuję zrezygnować z udziału w nich.

korzeń - 16 czerwca 2008, 23:32:49 - *.mmpnet214.tnp.pl
Jeśli MŚ2010 mają wyglądać podobnie to ja proponuję zrezygnować z udziału w nich.

ja - 16 czerwca 2008, 23:35:18 - *.adsl.inetia.pl
Engel 3pkt 3:8 , Janasa 3pkt 2:4, Leo 1pkt 1:4
Prawda jest taka, że główną winę za wyniki reprezentacji ponosi Leo i powinien się chociaż do tego przyznać, w jego sztabie pracuje mnóstwo ludzi de Zeeuw, kaczmarek, od przygotowania kondycyjnego od wyżywienia itd. którzy biorą kupę kasy za nic! A Leo jeszcze opieprza dziennikarz podczas wywiadu który wyraźnie zaczął wytykać mu błędy!

Piotrek - 16 czerwca 2008, 23:36:50 - *.t3.ds.pwr.wroc.pl
Ciekawe co teraz zrobi Beenhakker po tym blamażu, bo jednak zajęliśmy ostatnie miejsce w grupie i to zasłużenie. Byliśmy gorsi od Austrii...szok Chyba będzie dymisja. Jeśli zostanie potraktowany tak jak Enegel i Janas, to powinna być dymisja...

Johny - 16 czerwca 2008, 23:38:09 - *.t3.ds.pwr.wroc.pl
Leo nie wolno krytykować, zaostał zagłaskany, jest nieomylny, nie podoba mi się jego postawa...

Kibic 2 - 16 czerwca 2008, 23:40:14 - *.43.139.147.dyn.user.ono.com
sami panstwo widzieli ,wszyscy grali bez formy i nie majac takiego napastnika jak David Villa nie ma o czym marzyc i to cud ze zdobylismy te bramke ze spalonego. Mozemy tylko podziekowac Arturowi Borucowi bo byla by tragedia ,jak sie przegrywa z Chorwacja to o czym ty marzyc

voyt - 16 czerwca 2008, 23:41:55 - *.stk.vectranet.pl
Nie powiem...to byl najgroszy nasz wystep z 3 ostatnich turniejow.....sorry...Leo dal ciala, a moze....pilkarze?

ero - 16 czerwca 2008, 23:43:55 - *.ntlworld.ie
Grac trzeba panowanie biegać i myśleć co sie dzieje na boisku. Wypadliśmy cieniutko trudno. MS 2010 przed nami. Lepiej sie zakwalifikowanych, grac na co nas będzie stać nawet żenadę, ale być tam gdzie najlepsi. Lepiej od nich dostać kilka bramek niż od patałachów. Wiec budujemy nowa drużynę i na MS. Powodzenia.ej

mRk - 16 czerwca 2008, 23:45:52 - *.crowley.pl
Porównywanie MŚ z ME jest bez sensu; laik wie, że w MŚ klucz interkotynentalny powoduje, że graję zespoły naprawdę słabe, więc i o wynik w miarę łątwiej; cały czas Europa przewodzi footbolowej hierarchii (razem z Brazylią i Argentyną, czasem dochodzi ktoś trzeci). Nie bronię Leo, takie po prostu są fakty...
Moim zdaniem zagraliśmy w tych mistrzostwach 3 dobre połowy i trzy słabe; nie mi analizować przyczyny tego stanu;
Jestem jednak zdania, że Leo powinien pozostać trenerem; mało tego, pierwszy mecz po Euro grany u nas, według mnie, jest pretekstem, by pokazać Leo, że wciąż mu ufamy, że wierzymy w jego pracę...
PS. Bardzo niepodobało mi się, że nasi piłkarze nie wybijali piłki na aut, gdy Chorwaci zwijali się z bólu na boisku...
Finał marzeń: Chorwacja - Holandia

Daro - 16 czerwca 2008, 23:46:15 - *.eimg.pl
Polska - Chorwacja B 0:1 a ludzie naiwni dalej składają protesty na tej stronie protest2008.pl smiechu warte,piłkarze kompletnie bez formy,dno jednym słowem..ja bym podziękował już Krzynówkowi,Bąkowi,Żurawskiemu i jeszcze paru innym..dno dno dno..proszę o redakcję też o komentarz do tego co nam zaserwowali Polacy

KLAUDI - 16 czerwca 2008, 23:46:16 - *.ip.cybergrota.com.pl
Cóż Polska nie umie grać na wielkich turniejach. W eliminacjach za nami była Portugalia która teraz bez problemu wyszła z grupy.

Toni - 16 czerwca 2008, 23:46:59 - *.red-83-42-219.dynamicip.rima-tde.net
Ale przy utracie bramki Boruc rodem z Siedlec sie nie popisał.Był zle ustawiony.Tej klasy bramkarz powinien byc przekonany ze nie bedzie strzału w jego tzw.''krótki róg'' bo mu go blokował obronca. Chwała mu za znakomite interwencje ale ten gol dla Chorwatów taki byle jaki

emte - 16 czerwca 2008, 23:49:11 - *.media4.pl
Uważam, że Euro tym różniło się od poprzednich MŚ, że tym razem nie najedliśmy się wstydu. Inna sprawa, że kilku piłkarzy powinno już stracić monopol n agrę w kadrze. Mam na myśli Krzynówka, Bąka i Żurawskiego. Kadrę na MŚ2010 powinno się opierać na Borucu, Żewłakowie, Lewandowski, Rogerze i Smolarku. To są pewniacy, o resztę pozycji trzeba walczyć. Wracając jeszcze do występu, to uważam, że widac było myśl taktyczną. Prawda jest takja, że np. za Janasa takiej myśli widać nie było. Trzymajmy kciuki za Polskę w el. MŚ 2010!

server - 16 czerwca 2008, 23:52:56 - *.adsl.inetia.pl
nie można porównywać Leo do Janasa czy Engela, gdyż:
1. ME są znacznie trudniejszym turniejem niż MŚ, gdyż nie ma tu rywalu typu Kostaryki czy Ekwadoru
2. Zauważmy, że nie miał Leo żadnego zawodnika z pola, który grałby co tydzień w podstawowej jedenastce dobrej europejskiej drużyny, co nas zdecydowanie wyróżnia wśrod innych reprezentacji, a i tak udało nam się awansować do Euro.

Kibic - 16 czerwca 2008, 23:53:49 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Taka jest prawda, ze Engel dysponowal lepszym skladem na papierze, Janas tez lepszym. A Leo ? Odkryl nam Rogera, i paru innych. Leo wiele razy podjal ryzyko, rozne warianty, ktore nas bardzo zadziwialy, a sprawdzaly sie. Troche pech, bo Bronowicki kontuzjowany, a na lewej stronie brak godnego zastepcy, na prawej pomocy dobrze gral jedynie napastnik Saganowski, Leo mial nosa no i go tam postawil z Austriakami i zagral dobrze, jednak brakowalo Kuby, bo Lobo to tragedia. No i Ebi, Krzynowek i Lewy bez formy zupelnie, Ebi jedynie dzisiaj cos ciagnal. I porownywanie Janasa, Engela i Leo jest nie na miejscu, bo taka jest prawda, ze mamy za slabych graczy i nawet super taktyka tu nic nie zdziala. Czy prowadzilby nas Bilic czy Van Basten niczego by to nie zmienilo. Wystarczy spojrzec na tych kto sie podczas tych Euro wyroznil, Roger ze wspaniala technika i magik Boruc. Reszta nie byla w stanie nawiazac walki z lepszymi. W eliminacjach gral Kuba, Ebi, Krzynowek, Lewandowski i Boruc. To wystarczylo na eliminacje, na duze imprezy nie starcza. My mamy paru wyrownanych graczy a Chorwacja kilkunastu. Niestety blad to jest pieprzona organizacja w Polsce. Brak perspektyw dla juniorow. Nic, zadnych boisk, zapleczy czy baz treningowych. A potem wychodzi to po paru latach. Watpie, zeby teraz Ebi byl kim jest, gdyby trenowal w Polsce...

1 - 17 czerwca 2008, 0:01:27 - *.ssp.dialog.net.pl
Czy mi sie zdaje czy tylko nasza reprezentacja nie miala klasycznego rozgrywajacego na tych mistrzostwach? Kogoś nakim właściwie opiera sie cala gra druzyny? Ktoś jak Modric, Ballack, Ribery, Sneijder itd
Boruc i 10 koszulek

ja - 17 czerwca 2008, 0:09:36 - *.adsl.inetia.pl
Leo sam zrezygnował z Jelenia, Kaźmierczaka, Gancarczyka, Zieńczuka, Brożka

wk19 - 17 czerwca 2008, 0:10:04 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
niestety przykro mi to mowic ale zaprezentowalismy sie najslabiej na tych mistrzostwach zero walki ambicji i zaangazowania :/ sam Boruc ktory gra na swiatowym poziomie nr 1 na swiecie( buffon i cech sa strasznie przereklamowani) nic nie zdziala, ktos musi bramki wkoncu strzelac. wielki wstyd 40 milionowy kraj nie ma pozadnej reprezentacji, nie ma co sie ekscytowac meczem z el z portugalia takie mecze zdazaja sie raz na 5 lat, fakt jest jednak taki ze gdybysmy tak zagrali w kazdym meczu to wyjscie bylo by pewne

ja - 17 czerwca 2008, 0:23:59 - *.adsl.inetia.pl
Trzeba obiektywnie patrzeć nie można poniżać ale nie można też go gloryfikować!
Janas Polska-Niemcy 0:1
Leo Polska-Niemcy 0:2
Janas po mistrzostwach wyleciał.
Leo ??

XXXL - 17 czerwca 2008, 0:28:51 - *.199.253.177
Do wszystkich twierdzących, że Leo powinien zostać. Jeśli Holender nadal ma się uważać za nieomylnego cudotwórcę i obrażać na wszystkich, którzy wskazują mu błędy, to ja jestem za tym, aby jednak zrezygnował.
Jakby ktoś nie wiedział, Leo grał trzeci turniej (wcześniej dwa razy na MŚ z Holandią i Trynidadem i Tobago) i dotychczas nie wygrał żadnego meczu. Ot zwykły zbieg okoliczności? Zaczynam się zastanawiać, czy to aby nie przypadkiem fakt, że Leo nie potrafi przygotować drużyny do wielkiego turnieju. Nasi byli przemęczeni i okropnie wolni... Austriacy brali ich jak chcieli...
Do wszystkich podniecających się tym, że było lepiej niż dwa i sześć lat temu: Gdyby nie Artur Boruc byłoby totalne dno i bilans bramkowy nie 1:4, a 1:12, i to przy dobrych wiatrach.
A dla tych, którzy uważają, że Leo robi coś wielkiego dla polskiej piłki. Proszę o konkrety - co takiego wielkiego robi? Przecież eliminacje wygrał na farcie. A jedyny dobry mecz rozegrany przez Polaków za jego kadencji (o stawkę) to potyczka z Portugalią u siebie - mecz wręcz świetny. Leo sam sobie założył stryczek na szyję, powołując piłkarzy wypalonych, za nazwiska i eliminacje, nie zabierając za to tych, będących w naprawdę dobrej dyspozycji - choćby wspominanego Jelenia. Co na turnieju robił Wawrzyniak, Pazdan i kilku innych? Ale najgorsze jest to, że zawiedli Ci, na których najbardziej liczyliśmy - Krzynówek, Żurawski, Bąk, Lewandowski.
Tak czy owak nie ma się co łudzić. Leo niestety zostanie, a potem przerżniemy eliminacje. Zostanie, bo ma bardzo dobry kontrakt, a nie sądzę, żeby po takim występie na ME ktoś nam chciał go podkupić. A szkoda.
Szkoda też, że Leo nie ma na tyle honoru, by po klęsce samemu odejść.

Emilian - 17 czerwca 2008, 0:28:59 - *.adsl.inetia.pl
MikuTG, troszkę szacunku koleś do własnej ojczyzny i twoich rodaków. Zachowujesz się skandalicznie. Wyraź swoją opinię, a nie obrażaj !!!

Leo Benhak - 17 czerwca 2008, 0:31:21 - *.ip.netia.com.pl
Wszyscy napinacze powiem tak jezeli to takie proste wezcie chocby podworkowa druzyne i ja poprowadzcie. Leo wcale nie mowi ze bylo dobrze jest swiadom bledow i tego ze bylo slabo teraz tylko czekac na wnioski ale to co zrobil dla polskiej pilki tego juz mu nie wydrzecie w calej histori do euro nie wprowadzil nas nikt a on zrobil nam awans z druzyny z ktora gra od ledwie 2 lat ... przypominam ze np rehagel grekow przed euro 2004 mial bodajze 8 lat ale napewno nie zdobyl mistrza po 2 latach takie jest zycie taki jest football trzeba sie z tym pogodzic nie zawsze mozna wygrywac a przegrywac trzeba z honorem ! a prawda jest taka mowie teraz to tych "prawdziwych" kibicow ze przegralismy MY a druzyna byla jest i bedzie NASZA ! a nie jak wygrywamy to my jak przegrali to oni albo on ! bo logicznym jest ze krytyka spadnie w wiekszosci i tak na Leo i dobrze ale gramy dalej a dla niego szacun ze podjal sie pracy i nie poddaj jej choc wiemy jaka nasza pilka jest skorumpowana o PZPN to ja nic nie powiem lepiej z graczami srednimi ale ambitnymi z ktorych mozna zrobic kolektyw i druzyne ktora powalczy z kazdym ! POLSKA !!! Biało Czerwoni !!!

XXXL - 17 czerwca 2008, 0:36:50 - *.199.253.177
Rehhagel prowadzi Grecję od 2001 roku, więc potrzebował raptem trzech lat. Także Leo nie ściemniaj, że osiem

reds - 17 czerwca 2008, 0:39:02 - *.dynamic.dsl.t-2.net
tak nastepny na haju, leo chcial wygrac, chcial awansowac to dlaczego gral 1-4-4-1-1, niech otwarcie powie zapieprzylem, sprowadzilem fachowcow od niepotrzebnie oni pomylili sie a ja za to odpowiadam , przeciez najszybszy w naszej druzynie bl artur, to ze kiedys prowadzil real to bylo kiedys, piechniczek tez kiedys mial 3 miejsce na swiecie, ale my musimy szukac mlodych odwaznych i swoich a nie spadochroniarzy pokroju leo , czy lozano czy bonita

ja - 17 czerwca 2008, 0:40:27 - *.adsl.inetia.pl
Ja bym nawet zaakceptował dalej Leo na stanowisku trenera, ale pod paroma warunkami
.
Rezygnujemy z całej reszty darmozjadów poczynając od menadżera kadry (???) de Zeeuw który wpycha tam zawodników których jest menadżerem, i wszystkich innych holendrów, kaczmarka!
.
Leo zaczyna w pełni odpowiadać za to co robi, jak wygrywają to on wygrywa, a jak przegrywają to po prostu piłkarze słabo zagrali. A nie wspomni że można by zmienić taktykę a nie w meczu który trzeba wygrać gra JEDNYM NAPASTNIKIEM !!!

XXXL - 17 czerwca 2008, 0:45:33 - *.199.253.177
A ja mam jeszcze pytanie do wielbiących Leo
Dlaczego gdy przegrywaliśmy 0:1 z Chorwacją Leo bronił wyniku i za napastnika (Saganowskiego) wprowadził innego napastnika (Zahorskiego), zamiast zaryzykować i zdjąć np. jednego defensywnego pomocnika?

ja - 17 czerwca 2008, 0:46:32 - *.adsl.inetia.pl
Leo Benhak Otto Rehhagel jest trenerem Gracji od 2001.
.
Przygotowanie fizyczne to jest dzieło trenera reprezentacji i jego sztabu, Leo sam sobie dobrał ludzi do sztabu szkoleniowego i sam wybrał piłkarzy!
.
Więc powinien mieć trochę odwagi i przynajmniej przyznać się do błędu, a nie odwiniać wszystkich i jeszcze się obrażać i agresywnie odzywać do dziennikarzy.

bungo79 - 17 czerwca 2008, 0:53:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
potworny wystep.. tysiace ludzi na miejscu zupelnie rozczarowanych a ktos stale chce opowiadac bajke ze bylo calkiem niezle. bylo FATALNIE. drugiego tak slabego zespolu nie bylo na tych mistrzostwach. wstyd. leo benhaker musi zostac rozliczony. ktos u gory napisal ze szdczęśliwie widac w tym zespole myśl taktyczna.. to falszywe stwierdzenie. jedyne czego zabraklo to wola zwyciestwa i taktyki. moze nie jestem trenerem, ale wiem jedno, jesli zespol wychodzi ustawiony tak defensywnie jak poska dzisiaj - NIE MA SZANS aby wygrac.
tak jak poprzedni trenerzy, benhaker musi zostac rozliczony, musi ustapic..

Hardcore - 17 czerwca 2008, 0:56:41 - *.chello.pl
LEO!!! Wierzę w Ciebie! Za to co zrobiłeś dla Polski do końca życia będę miał dla Ciebie ogromny szacunek! Nie przejmuj się krytyką tylko na spokojnie wyciągaj wnioski. Miał do dyspozycji za przeproszeniem szmaciarzy (prócz Rogera i Boruca) i choćby nie wiem jak kombinował to tak trudnym turnieju nic by nie zdziałał. Po losowaniu grup eliminacyjnych byłem pewny, że o finałach Mistrzostw Europy możemy zapomnieć - 5 miejsce maksymalnie i to po uciążliwej walce z Armenią i Azerami. Dokonał cudu... Wygraliśmy tą trudną grupę. Pierwszy raz w życiu widziałem Polską reprezentację grającą na naprawdę światowym poziomie (zwycięstwo z Portugalią). Na Mistrzostwa Europy nie starczyło, ale wycisnął z niektórych bardzo przeciętnych zawodników to co najlepsze. Taki Lewandowski, Bąk czy Żurawski to zagrali za jego kadencji mecze życia, a po MŚ w Niemczech byli "na odstrzał". Dziękuję Ci Leo! Dla mnie jesteś wielki i mam nadzieję, że jeszcze pomożesz polskiemu futbolowi i nie zrazisz się krytyką ignorantów!

xxl - 17 czerwca 2008, 0:57:23 - *.cable.ubr11.newt.blueyonder.co.uk
Jak dlamnie to niech jeżdżą co 2 lata na turnieje i przegrywają wszystkie mecze,byleby tylko grali na tych turniejach.Ja niestety jestem z tego pokolenia kiedy przez 16 lat eleminacje do kolejnych mistrzostw świata czy europy kończyły się na 5 meczów do końca...Więc bez przesady.

BORYS - 17 czerwca 2008, 0:59:03 - *.internetdsl.tpnet.pl
Czy wy za grosz nie macie pojęcia o piłce nożnej?co z was za kibice Leo to tylko człowiek i tez może się pomyli jeżeli piszecie że to przez niego odpadliśmy to zadam pytanie kto z poprzednich trenerów wprowadził Polaków na euro?,odpowiedz jest bardzo prosta NIKT!!!kolejne pytanie która z ekip prowadzona przez innego trenera w minionych latach potrafiła wygrać z Portugalią? Zadna! to jakim wy prawem piszecie że to wina Leona??? Jesteście do bani wielcy kibice!!!!!

XXXL - 17 czerwca 2008, 1:07:31 - *.199.253.177
Borys, nie rzucaj tak tą Portugalią, bo to był jedyny świetny występ za kadencji Leo. Który szkoleniowiec ostatnio wygrał z Portugalią? Cóż - poprzednio przegrał wysoko Engel, a wcześniejszy mecz wygrał Piechniczek 1:0 na MŚ w 1986 roku. Między nim a Engelem przez 16 lat nie odbył się żaden mecz z tym rywalem... Więc jak mogliśmy z nimi wygrać?

ja - 17 czerwca 2008, 1:16:24 - *.adsl.inetia.pl
A który trener pokonał ostatnio niemcy?
Leo nie jest ani lepszy ani gorszy od Engela i Janasa,im też udało się awansować na mistrzostwa i też nic praktycznie na nich nie osiągneli.
Engela wyrzucono, Janasa wyrzucono, dlaczego Leo miałby zostać?!

Piotrek - 17 czerwca 2008, 1:30:01 - *.t3.ds.pwr.wroc.pl
ja - dlatego ze nie jest Polakiem, a jest Holendrem. Dlatego zostanie mimo iż kibiców zrobił w bambuko...

jareksslub - 17 czerwca 2008, 1:45:40 - *.adsl.inetia.pl
Leo, bye bye!

daniel f. - 17 czerwca 2008, 1:49:07 - *.acn.waw.pl
do ja:
"Leo sam zrezygnował z Jelenia, Kaźmierczaka, Gancarczyka, Zieńczuka, Brożka"
Jelenia to jeszcze może i żałuję, ale Kaz nie łapie się do składu w Portugalii, Gancarczyka nie widziałem w akcji 100 lat, a Zieniu i Brożek pokazali w sparingach z ogórami, że nie nadają się do kadry. A prawda jest taka, że cudów nie ma. Awansowaliśmy do Euro bo zrobiliśmy krok naprzód, a dostaliśmy na nim baty, bo nie był to wielki skok, tylko skrócenie dystansu. Może przy odrobinie szczęścia w 2012 będziemy coś grać, jeśli ruszy się cokolwiek w naszym systemie szkoleniowym (albo po prostu będziemy mieli reprezentantów z innych lig - jak w młodzieżówkach). W każdym razie, nie ma co rzucać się z nożami na Leo. Tak jak byłem przeciw krzyżowaniu Janasa po MŚ, tak teraz nie ma co rozpaczać, choć to trochę wstyd, że byliśmy najgorszym ogórem ME. Przynajmniej odpadliśmy dopiero w 3 kolejce ;] A mecz z Chorwacją nie był taki tragiczny. Wstydzę się tylko meczu z Austrią. Choć i z Niemcami nie było zbyt dobrze.

radom - 17 czerwca 2008, 1:51:34 - *.31.radom.pilicka.pl
Leo, Roger, Boruc i Ebi OK reszta do wyrzucenia, zero ambicji, honoru i woli walki. Leo podziękuj emerytom i szykuj młodszą ekipę na MŚ 2010 tam będzie lepiej!

zawodnik - 17 czerwca 2008, 2:12:35 - *.hsd1.pa.comcast.net
oj cieniutko , zadnego zgrania, woli walki,dobrze by bylo gdyby PZPN np.wprowadzil cos takiego jak wybor jednego zawodnika przez kibicow , duzo by na tym zyskali w oczach kibicow bo ja na razie to tylko tracom i jestem pewien ze ktorys z tych zawodnikow Brozek ,Glowacki,Jelen zagral by lepiej niz Zurawski.

baka - 17 czerwca 2008, 2:21:02 - *.home.cgocable.net
Jak ma honor powinien odejsc.Wiadomo Listkiewicz go nie wyrzuci ,bo Listkiewicza wyrzuca.Przegral,zabral takich a nie innych zawodnikow musi odejsc.Pytam dlaczego Gargula nie zagral.Dlaczego Roger nie zostal zmieniony kiedy przez ostatni 30min oddychal rekawami.Jesli chodzi o Leo to sie napina,po porazce na Under 20 5-1 z USA tez wyjechal,a po co wogole tam pojechal.Mogl byc ale nie jako osoba towarzyszaca a obserwator.Dosc wszystkowiedzacy latajacy holenrze.Ustawia druzyne na 4-rech stoperow
(bo tak mozna okreslic ustawienie Polski z Bakiem Zewlakowem,Dudka i Lewandowskim),Ktora druzyna tak grala na Euro
Czas odejs Latajacy Holendrze

Gutek_tsp - 17 czerwca 2008, 6:27:37 - *.bielsat.com.pl
Te mistrzpstwa dobitnie pokazały czemu np. taki Krzynówek grzeje ławę w bundeslidze!!!

10lew - 17 czerwca 2008, 6:56:14 - *.zep.com.pl (*.73.4.51)
Brawo chłopcy. Byle tak dalej.Fantastyczne Euro . Nie ma co mówić.

Łuki - 17 czerwca 2008, 7:35:59 - *.internet.radom.pl
Co ten Zahorski mówi. Mamy 23 równorzędnych zawodników??? Nieprawda. Jest Boruc o klasie światowej. Czyli 22 równorzędnych pozostaje.

walt - 17 czerwca 2008, 8:07:31 - *.116.35.119
Łobodziński nie biegałeś bo nie miałeś siły. Po kilku przebieżkach spuchłeś.

mati - 17 czerwca 2008, 8:20:18 - *.klc.vectranet.pl
Taktyka Leo nie sprawdzila sie niestety. Gra jednym napastnikiem byla samobojstwem !!. Przekonaly sie o tym takze takie kraje jak Francja, Wlochy. Ale to dobrze ze znow gore bierze ofensywny futbol reprezentowany przez Holandie, Hiszpanie, Niemcy,czy Chorwacje.

hary - 17 czerwca 2008, 8:25:12 - *.icpnet.pl
Leo zaczol eksperymety na tutnieju sam sie osral ,gdyby gral od pocza tku Ebi Bak to mecz wygrany ,a tak eksperymenty w obronie wywalil Baka i Ebiego

xxx - 17 czerwca 2008, 8:31:36 - *.internetdsl.tpnet.pl
Skąd tylu wyznawców Beenhakera w tym kraju?co on zrobił jeden mecz dobry z Portugalią zrobił?Nie dajcie sobie wody z mózgów robić,ten człowiek gada to co chcecie usłyszec,ale on nie ma żadnego pomysłu na reprezentację.Selekcja była zła, odczepcie się od
brożka czy głowackiego albo Zieńczuka, żeby kogos oceniac to trzeba mu dac szanse i to powazną, gdyby zamiast Matusiaka ciągnął za soba Brożka to wtedy byscie mogli cos mówic że Brożek sie nie sprawdził. Na RAzie to sie Beenhaker nie sprawdził.

Marek - 17 czerwca 2008, 8:33:57 - *.bracz.edu.pl
Janas, wróć!

xxx - 17 czerwca 2008, 8:39:27 - *.internetdsl.tpnet.pl
Dobry jest ten tekst,,Leo odkrył nam Rogera"
I co ten Roger wielkiego zrobił,dwa razy niecelnie pietą zagrał i mial kilka udanych kiwek?Aaa zapomniał bym i ta bramka ze spalonego....
Mam nadzieję,ze fifa zrealizuje swój pomysł i ukróci mozliwość gry w reprze ludziom którzy z danym krajem NIC wspólnego nie mają.Bo tym posunięciem zrównalismy się z Azerbejdżanem i Katarem.Żadna poważna federacja piłkarska nie robi takich posunięć.

rob - 17 czerwca 2008, 8:43:12 - *.mmj.pl
Prawda jest taka ze nawet Marcello Lippi by tu nic nie zdzialal takie wyniki to nie wina trenera Polska poprostu nie ma dobrych pilkarzy i trzeba sie z tym pogodzic

Kedat - 17 czerwca 2008, 8:44:18 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.179)
Tak krawiec kraje jak mu materiału staje!! Po prostu nie mamy dobrych piłkarzy i żaden trener kadry tego nie zmieni! Jak wypadają Polskie kluby w rozgrywkach pucharowych?, w jakich klubach zagranicznych grają Polacy?. Pytań można zadawać bez końca!Czasem jest mi wstyd za naszych piłkarzy!!!

cixem - 17 czerwca 2008, 8:51:48 - *.internetdsl.tpnet.pl
Coś zawiodło, być może Leo po postu nie potrafi przygotować drużyny na turnieje, być może po prostu my nie mamy odpowiednio zmotywowanych graczy? Krzynówek zamiast szukać na siłę klubu, gdzie mógłby grać wiosną regularnie wolał siedzieć na trybunach w Wolfsburgu, pustka po Sobolewskim, który zdecydował się zakończyć karierę była kolosalna, Dudka z Lewandowskim na spółkę nawet w połowie nie są tak skuteczni jak on w defensywie, a w ataku nawet nie ma co równać.
Jedyne co mnie dziwi, to że graczy, którym się chciało grać jak Kokoszka czy Zahorski Leo puścił dopiero pod koniec ostatniego meczu. Łobodziński grał piach, ale był wystawiany, Krzynówek miał problemy z prostym opanowaniem piłki, ale grał cały czas.
Jedynymi, którzy nie zawiedli byli Boruc na bramce i Wasilewski w polu, reszta powinna się nas sobą głęboko zastanowić.

? - 17 czerwca 2008, 8:54:03 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Dobry jest ten tekst,,Leo odkrył nam Rogera"
I co ten Roger wielkiego zrobił,dwa razy niecelnie pietą zagrał i mial kilka udanych kiwek?Aaa zapomniał bym i ta bramka ze spalonego....
Mam nadzieję,ze fifa zrealizuje swój pomysł i ukróci mozliwość gry w reprze ludziom którzy z danym krajem NIC wspólnego nie mają.Bo tym posunięciem zrównalismy się z Azerbejdżanem i Katarem.Żadna poważna federacja piłkarska nie robi takich posunięć."
Jak to a Chorwacja , Francja , Niemcy , Szwajacaria Turcja , Anglia , Holandia, Włochy , Portugalia itd. ????

XAWER - 17 czerwca 2008, 9:09:50 - *.dzi.vectranet.pl
Ebi,Błaszczu,Jeleń,Każmierczak,BORUC,Roger,Garguła
,Sagan...i to tyle.Jak widać do pozostania w reprezentacji(wg mnie) wypisani są piłkarze ofensywni,badz powiem inaczej nie-defensorzy,co pokazuje jasno ze formacji obronnej to MY poprostu nie mamy a co do Leo...hmmm...Dlaczego choć raz PZPN nie wyłozy grubej gotówki na selekcjonera naprawde światowej klasy,a nie ściąganie jakichś dziadków z Holandii?Kiedyś moze był i dobry,ale teraz to juz historia.

ppp - 17 czerwca 2008, 9:54:32 - *.tvkdiana.pl
Krzynówek , Murawski , Łobodziński. Gadacie teraz głupoty , trzeba było grać!!!
ARTEK NIE MIAŁ SZANS. heh Artek sam meczu nie wygra.

placki - 17 czerwca 2008, 9:59:10 - *.chello.pl
Z pewną rzeczą się nie do końca zgodzę. Fakt że ME są turniejem bardziej wymagającym niż MŚ ale Leo nie miał trudniejszego zadania niż Janas czy Engel. Grupa w której byliśmy, nie ma co się oszukiwać, była najłatwiejszą w całym turnieju a poprzez uczestnictwo Austrii być może i najłatwiejszą w całej historii turnieju! Nikt mi nie powie że jest ona o wiele silniejsza od takiej Kostaryki że o Ekwadorze nie wspomnę. Grała w roli gospodarza ale co z tego? 2 lata temu graliśmy z Niemcami jako gospodarzami i ulegliśmy tylko 0-1 a wtedy Niemcy były bardzo silne pod wodzą dobrego trenera nie to co teraz. Można powiedzieć że minimum oczekiwań na tym turnieju stanowiło zajęcie 3 miejsca, przed Austrią, albo 3 punkty. Nic takiego się nie stało. Nie chce zwolnienia Leo ale 2 rzeczy nie dają mi spokoju:
1. Jak bardzo arogancki się ten człowiek stał.
2. Kiedy zwalniano Engela i Janasa nie widać było takiego chórku fanatyków broniących za wszelką cenę trenera. Czyżby dlatego że tamci byli Polakami a tu mamy obcokrajowca silnie popieranego swego czasu przez media? Bo wynikami bronić sie nie może niestety.

jako - 17 czerwca 2008, 10:26:28 - *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl
WIELKI LEO ???
Leo Beenhakker w całej swojej karierze trenerskiej prowadził TRZY reprezentację na imprezach mistrzowskich.
Drużyny pod jego wodzą rozegrały 10 spotkań.
5 remisów
5 porażek
0 zwycięstw.
NA 30 PUNKTÓW DO ZDOBYCIA ZDOBYŁ 5!!!!
Piłkarze polscy są przeciętnymi piłkarzami, ale trener, który ma na mistrzostwach w Austrii do pomocy 9 ASYSTENTÓW i wszystko, czego sobie życzy zdobywa TYLKO 1 punkt jest na poziomie naszych piłkarzy. PONIŻEJ ŚREDNIEJ EUROPEJSKIEJ.

pb - 17 czerwca 2008, 10:28:00 - *.centertel.pl
GRATULACJE DLA SKOROKOPOW! Dawajcie im jeszcze wiecej kasy! Tak jaki jest PZPN tak cala pilka! PARANOJA!! Gdyby nie Boruc to wstyd jakiego nigdy nie bylo... POLONIA 1920 BYTOM!

drozd - 17 czerwca 2008, 10:30:02 - *.ball-europe.de (*.140.52.50)
Niektorzy pilkarze,to chyba tak w siebie uwierzyli-ze nawet jak slabiej zagraja to nie potrafia sie do tego przyznac.Krzynowek we wszystkich 3 meczach byl bardzo slaby.Ani dryblingu,wolny,niedokladny-a dosrodkowania is trzaly zenujace...A w wywiadzie-mowi jak gdyby nic sie nie stalo i przekonuje w jakiej to jest super formie.Panowie troche popiolu na rozgrzane glowy.Jedyny facet z warsztatem,skromnoscia i obiektywizmem to Boruc.Zobaczycie ,ze mielismy najslabsza grupe ze wszystkich.niemcy na bank odpadna z Portugalia,a Chorwaci beda mieli ciezka przeprawe z turkami...

Mrówa - 17 czerwca 2008, 10:43:20 - *.187.143.94
Ludzie....co wy chcecie od reprezentacji i leo??prawda jest taka ze niemcy są poza zasięgiem większości druzyn tego globu a chorwaci to kandydaci do mistrzostwa...nie ma w polskim zespole rasowego napastnika a nie mozna wciąz liczyć na strzały z daleka krzynowka i lewndowskiego...brawo Artur brawo Roger...

rozczarowa - 17 czerwca 2008, 10:56:30 - *.85.249.153 (*.16.248.11)
Banda cieniasów i tyle, poprzewracało im sie w głowach od pieniedzy, a nie potrafia niestety nic!!! tak jest smutna prawda...

zib - 17 czerwca 2008, 10:58:54 - *.ssp.dialog.net.pl
Tylko Boruc i Roger mogą spojrzeć kibicom w twarz.Reszta to ludzie bez ambicji i honoru .

kazello - 17 czerwca 2008, 11:09:34 - *.compower.pl
powiem tylko tyle 3/4 druzyny nie mialo kondychy bo w klubie siedziało na ławie i takich sie bierze na mistrzostwa precz z nimi w Polsce grali by caly czas 90 min , i wtedy mozna by bylo mowic o mistrzostwach ze sa gotowi . Moze Kmita Zabierzow lub Dolcan Zabki lepiej by sie zaprezetowaly niz nasze emeryty, mam nadzieje ze to ich ostatnie wystepy w reprezentacji.

taa - 17 czerwca 2008, 11:10:14 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.12.61)
na tym turnieju to tylko Boruca mogę pochwalić nikogo wiecej Leo zrobił co mogł przynajmnije troche piłka "ożyła" pod jego skrzydlami ale i tak bez skutku mam nadzieje ze ze w nastepnym takim waznym dla nas turnieju przejda w koncu !

fan_KSD - 17 czerwca 2008, 11:11:05 - *.internetdsl.tpnet.pl
a co tu jest winny trener? to pilkaze nie potrafia grac na duzych turniejach,nogi im sie trzesa jak mecz jest o duza stawe... pokazujecie przyklady ze w MS 2002/2006 ostatnie mecze wygrywalismy,ale ktory z polakow wprowadził nas do euro ZADEN!!!
poprostu trzeba grac dalej i trenowac szybkosc pilkarzy,wytrzymalosc... bo w tym bylismy najslabsi od rywali.

anty pzpn - 17 czerwca 2008, 11:25:45 - *.net81.citysat.com.pl
wedłgu mnie Leo powinnien podziękować Krzynówkowi Bąkowi Żurawskiemu i jescze paru innym a wprowadzić młodych typu kokoszka,majewski .3 turniej z rzędu na którym nieby wielkie polskie gwiazy; są w formie nieobrażając Boruca ,Rogera, i Saganowskiego który nawet niezle grał....LEO DAJ SZANSE MŁODYM PO MISTRZOSTWACH

vieri - 17 czerwca 2008, 11:39:59 - *.toya.net.pl
wowinien grac saganowski z wichnairek w ataku, zurtawski wypad!!!

Kieras - 17 czerwca 2008, 11:46:25 - *.ip.netia.com.pl
Jednak w przysłowiu, że w Polsce jest 40 milionów trenerów jest dużo prawdy. jak czytam powyższe posty, płakać się chce, wypowiadają sie tutaj, z małymi wyjatkami amatorzy, którzy kontakt z piłką mają jedyni9e na ekranie telewizora lub monitora. Ludzie, Leo nie został zatrudniony tylko po to aby wygrać mistrzostwa, on zmienia mentalnośc i podejście młodych Polaków do zawodu piłkarza, jego praca to długofalowe działanie, mające na celu zaszczepienie podejścia do wielkiej piłki, które podejście jest może znane paru polskim trenerom (Kasperczak, urban, Skorża, Michniewicz). reszta to zawistne poslkie ludki, szukających błędów u innych. Leo-szacunek. Kierczka

realista - 17 czerwca 2008, 11:52:37 - *.telkonet.pl
do server:po pierwsze jest troche prawdy w tym co piszesz ze na ME prawie wszystkie druzyny sa klasowe choc zdarzaja sie i slabe jak chocby Łotwa czy austria,ktore moim zdaniem sa zdecydowanie slabsze niz podany przez Cb Ekwador..po 2 mamy zawodnikow ktorzy graja regularnie w zespolach zachodnich np.smolarek,boruc,jelen,wichniarek.. czy w mocnych zespolach rosyjskich lub ukrainskich wiec ja wtym nie szukalbym usprawiedliwienia dla naszej reprezentacji..moim zdaniem dopoki selekcja przed turniejem nie bedzie odbywala sie na zdrowych zasadach to nigdy nic nie osiagniemy na turniejach rangi ME czy MŚ..a jesli chodzi o sam awans to to nie przeceniajmy go skoro nawet wspomniana przeze mnie lotwa potrafila awansowac na taki turniej i rowniez zdobyc punkt w grupie o wiele mocniejszej niz nasza na tym turnieju

killerbee - 17 czerwca 2008, 11:56:01 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
1. do Toni: kazdy bramkarz przy takiej akcji broni blizszego slupka, KAZDY, wiec Boruc nie zrobil bledu, zreszta tak samo mogl niemcom zuraw strzelic
2. do wszystkich "trenerow". przygotowanie kondycyjne to nie to samo co szybkosciowe!!! kondycyjnie udalo sie dorownac do reszty, PIERWSZY RAZ OD 6 LAT. po prostu naszych grajkow nie da sie przygotowac i pod wzgledem kondycyjnym i szybkosciowym w 3 tygodnie. jakby turniej byl za miesiac, to moze. i tak cud, ze biegali po 10 km, to byl ich pierwszy raz w zyciu. w Polsce starczy 6-7. fakt, kilku zawodnikow nie trafilo z forma: Krzynowek, Jop, Wasilewski, Zurawski - on nigdy nie trafil, Lewandowski ale to juz nie jest wina tranaera. kazdy zawodnik powinien sam o siebie zadbac i przyjechac juz w miare przygotowany!
3. Kolejny raz zabraklo psychologa. powtarzam to od 6 lat. Nasz narod udaje tylko kozakow "jedziemy po zloto itp" a boi sie wszystkiego. Przeciez jak zobaczylem twarz krzynowka przed meczem z niemcami - absolutne przerazenie. nigdy takiego pilkarza do meczu bym nie wystawil. i tez mial statystyke przyjec 1/12. Wasilewski, ktory nie wiedzial chyba gdzie jest przez caly turniej. tylko niemcy atakowali prawa strona, bo mysleli, ze ta bedzie slabsza - brak Bronka, ale juz Chorwaci wiedzieli, ze najslabszym ogniwem tej kadry jest wasyl i non stop jechali z nim. jak dla mnie najslabszy punkt programu

heniek - 17 czerwca 2008, 12:06:51 - *.pool.einsundeins.de
do PZPN i wielu posmiewcow.Czekalem na te mistrzostwa z zalozonymi rekami,wiedzac co bedzie.Panowie tak sie nie da.Polska reprezentacja(ma reprezentowac) i te gwiazdy to zla polityka.Nakladacie bezsensowne kary na slabe czy mniejsze kluby.Przyklad Poloniii Bytom jest bulwersujacy.Nadal dopuszczacie do pseudofuzji.Ile razy mozna robic te same bledy?Ile juz zlego i upadkow klubow one byly powodem?Moze dobrze byloby sie zapytac co robi sie dla przyszlosci polskiej pilki.Bogate kluby maja to gdzies a Wy nie reagujecie.Gdzie w cywilizowanej Europie po rozgrywkach ustala sie awanse i spadki!Ponoc PZPN ma pomagac,wiec pytam czy klub w rok czasu ma sprawic by spelniac wszystkie Wasze wymogi?Czy Legia i Wisla to uczynnily wzgledem UEFA w rok?Nie ma planow,nie ma systemu jest za to dziwne prawo i reglaminy sluzace chaosowi i korupcji.Uwazam,ze tylko spisanie chronologiczne historii ostatnich lat polskiej pilki z jej aferami i wyslanie do kilke miejsc w Europie moze tu cos pomoc.To dziwne jednak od lat komus pasuje ten chory system a madrych ludzi sie blokuje...

killerbee - 17 czerwca 2008, 12:10:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
4. Taktyka - cos bylo nie tak. Lobo z Wasylem sie nie rozumieli, Krzynowek z Rogerem, przy czym nie wiem na ile byla to zlosliwosc Krzynowka ale niechetnie podawal Rogerowi. do tego wiele razy po prostu dublowali swoje pozycje... Saganowski na prawej pomocy... obrona nie umiala lapac na spalone - w ogole odobno nie miala tego robic. brak agresji w kryciu obroncow i to wszystkich - to co robil chociazby dudka w meczu z Chorwatami... u mnie za ten brak zaangazowania juz by nie zagral. boczni obroncy chyba 3 razy w ciagu calych ME poszli do przodu. no i stale fragmenty gry, podobno je cwiczyli. ZADEN nie wyszedl. bylo to kopanie na oslep. na ile jest to wina krzynowka? ale Leo nie zareagowal. przeciez mogl to robic Roger... tu widac ewidentne bledy Leo.
5. Powolania - rozumiem, ze Leo mogl sie pomylic w kilku przypadkach. krzynowek, zurawski itp. bez formy. ale dlatego bierze sie 23 zawodnikow, zeby moc podczas turnieju korygowac ustawienie. ale tak jest w przypadku np. Chorwatow a nie naszym. gralo chyba tylko 15 zawodnikow. ja sie pytam co z reszta. podobno sa tak dobzi jak pierwsza "11". co z gwiazda kadry Pazdanem, ktory ma wiecej dni na euro niz meczow ligowych? przeciez w obronie byla katastrofa w obronie... co z gargula, nominalnym zastepca krzynowka... gdzie snajper zahorski - no dobra wszedl i nie trafil do pustej bramki, bo bramkarz juz sie kladl zanim on strzelil... jedynym zmiennikiem na miare euro okazal sie Roger - niechciany, nielubiany i nie Polak... nie mowcie mi tylko, ze pazdan pojechal sie ogrywac i to zaprocentuje... odp. jest inna, wartosc kazdego pilkarza, ktory znajdzie sie na euro rosnie. pytanie tylko czyja w tym glowa...

cezar138 - 17 czerwca 2008, 12:17:34 - *.internetdsl.tpnet.pl
Słuchajcie! Otoz ekpia Benkakkera jest pierwsza z polskich druzyn na Mistrzostwach świata i Europy, która nie wygrała żadnego meczu w turnieju??? Nawet taki marny jakoby Janas z Niemcami przegrał w ostniej minucie meczu i wygrał ostatni grupowy mecz... Cos jest jednak nie tak z tym Benkakrerem. Czy jest sens aby dalej był trenerem Polski??

ira - 17 czerwca 2008, 12:19:53 - *.internetdsl.tpnet.pl
ludzie wlejcie kubeł zimnej wody na głowę przeciez za Leo zaczęli grać europejską piłkę popatrzecie tez na system szkolenia w Niemczech czy Chorwacji

killerbee - 17 czerwca 2008, 12:25:44 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
5. Cala otoczka - kazdy trener ma prawo do bledow. przeciez to tez czlowiek i nie wazne czy Leo czy Engel czy inny. jednak to co mnie najbardziej zabolalo podczas tych mistrzostw to stosunek trenera i pilkarzy do siebie i przede wszystkim do nas, kibicow. czekam z niecierpliwoscia co powie Kuba. strasznie nie lubie jak ktos probuje robic ze mnie idiote, a to niestety Leo robil z nami wszystkimi. mowil nie o tym co istotne tylko o karnym, ktorego nie bylo. owszem nie bylo ale to nie jest jedyny czynnik naszego niepowodzenia. szkoda, ze tak wielki autorytet nie umie wstac i powiedziec: "Sorry, moja wina. nie bylismy przygotowani. wyciagne wnioski". za to mowi, ze to cud, ze jestesmy na euro. szkoda, ze nie mowil tak przed euro. kiedy jakis diennikarz zada trudne pytanie Leo od razu go atakuje. ja uwazam, ze to jest glowny powod dlaczego Leo jednak powinien odejsc. widac, ze pies, ktory duzo szczeka nie gryzie. przeciez to Leo mowil o tolerancji itp. szkoda, ze sam nie stosuje sie do swoich rad...
generalnie wiec sa i + i -. tych drugich znacznie wiecej ale nalezy pamietac, ze pilkarsko jednak awans jest spory. przestalismy grac z kontry i staramy sie grac atak pozycyjny... nie wychodzi to na razie najlepiej ale bez tego o zadnych sukcesach nie moze byc mowy. jak sobie wyobrazacie mecz z holendrami grajac z kontry? trzeba pilke szanowac... i tu pozdrawiam "trenera" Koltonia...
gratuluje Borucowi mistrzostw. stal sie absolutnie jedny z 3 najlepszych bramkarzy swiata... gratuluje mu nie tylko za wystepy sportowe ale za to, ze jako jedyny umie powiedziec prawde i sie z tym nie kryje. urodzony kapitan. dojrzal do tego. mial niesamowicie duzo sytuacji gdzie mogl podusic kilku kolegow z obrony, jak w Celticu. raz juz bylo blisko z Saganem ale sie powstrzymal...

Marco - 17 czerwca 2008, 13:17:33 - *.internetdsl.tpnet.pl
Badzmy konsekwentni - Leo musi odejsc! Do samego początku turnieju trener zapewniał, że wszystko co było do tej pory jest nieważne, że najlepsze mecze zagramy na Euro, że wchodzimy w nowa ere Polskiej piłki... i co? I nic. A powiem nawet wiecej - zagralismy fatalnie. Nasza druzyna nawet nie miala zadnej sily napedowej, nie byla nawet odpowiednio przygotowana kondycyjnie... Szkoda tylko kibicow, bo dopinguja calym sercem, a nie maja zadnej radosci w zamian
A teraz cos o trenerze:
Gratuluje sukcesu w postaci awansu do ME, ale patrzac ze to nasza 3 impreza w ostatnich kilku latach powinnismy to traktowac jako standard, na ktory nas stac w kazdych eliminacjach. a w porowaniu z Engelem i Janasem wcale nie uwazam zebysmy grali lepsza pilke. W przeciagu 1,5 roku zagralismy tylko jeden dobry mecz! (z portugalia). Reszta to naprawde przecietnosc, a w meczach eliminacyjnych byly nawet zenady (1-3 i 0-0 z finlandia, 0-1 z armenia itp.) Na takie wyniki nie mozemy sobie pozwolic. Nawet w meczach towarzyskich pilkarze powinni grac najlepiej jak potrafia, z pelnym sercem i zaangazowaniem - bo graja nie tylko dla siebie ale i dla kibicow!! a o tym Leo zapomina!! Meczy w roku jest 15 i kazdy kibic chce zobaczyc 15 meczy na przyzwoitym poziomie, nie mówiąc już o „meczach o punkty” czy „mistrzostwach” które oglądają cale pokolenia Polakow bez względu na wiek i zainteresowanie! To jest reprezentacja, to ma byc zaszczyt i przyklad dla mlodych rozwijajacych sie pilkarzy!! Pamietajmy o tym i nie wmawiajmy sobie ze nic sie nie stalo...
"Biało-czerwonych w sercu miej"

jurcyk - 17 czerwca 2008, 13:21:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
leo sam na dniach zrezygnuje gorzej będzie z listkiewiczem no cóż rozczarowanie wielka przegrana a miało być tak dobrze

Tanatos - 17 czerwca 2008, 13:32:44 - *.wro.vectranet.pl
ludzie jak można porównywać ME z MŚ ?! Na euro jest 16 najlepszych drużyn z Europy w tym MŚ i ME itd... MŚ są dużo 'słabsze'... i nie ma co sie tu podpalać, ze Engel 3 pkt zrobił - przegrał z Portugalia 4:0! Janas kogo miał w grupie Ekwador i Kostarykę... no i ...? Ludzie trzeba sobie zdać sprawę, ze nie mamy takich indywidualność jak Portugalia, Hiszpania itd.... Jedyna możliwość jaka została to zrobić z tej drużyny prawdziwy zespół gdzie walczą wszyscy, i zgadzam sie z Leo ! Dajcie mu pracować a nie wielcy gwiazdorzy i znawcy, którzy sami przegrali mistrzostwa oceniają i krytykują! Ale w końcu my mamy w kraju 38mln selekcjonerów, którzy teraz sie obudza i będą pytać gdzie jest Jelen, gdzie Gancarczyk, Brozek, Zienczuk, Kosowski itd. Ludzie opamiętajcie sie... ale zatrudnijcie na selekcjonerka p. Janka T. on to nawet karnego na Wembley złapie... Szkoda mistrzostw, ale trzeba patrzeć przyszłościowo!

marcin - 17 czerwca 2008, 13:35:58 - *.telpol.net.pl
polska ma dobrych piłkarzy tylko po raz kolejny selekcjonerzy stawiają na gwiazdy spotów reklamowych a nie zawodników którzy mieli by chęci do gry w piłkę z tych ME 2008 powinni wszyscy wrócić bez wynagrodzeń a LEOOOOOOOO powinien oddać tą hojną premie którą dostał, proponuję wysłać tych aktorów do HOLYWOOD.

cdezsaefhw - 17 czerwca 2008, 13:36:36 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.1.8)
nie martwcie sie

rafi - 17 czerwca 2008, 13:52:35 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
piszecie Panowie ze Leo mial slabszych pilkarzy niz Engel czy Janas! A ja przypominam ze praktycznie nikt z ekipy Janasa jeszcze nie skonczyl kariery! Prawda jest taka ze nasi kopacze nie maja ambicji!! Dlaczego Krzynowek nie poszedl do Wisly zeby grac tylko wolal lawke w Wolfsburgu?? Oczywiscie dla pieniedzy ,a poza tym wiedzial ze i tak bedzie powolany!!

mazowsze - 17 czerwca 2008, 14:46:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
a czego sie spodziewać po zawodnikach Polskich?nie mają takich umiejętności.Przyklad Austrii.Niedawno Austria Wiedeń rozjechała naszą Legię w pucharze uefa.A my wymagamy zwycięstw nad niemcami czy Chorwatami gdzie oni mają zawodników na światowym poziomie.A nasi grzeją ławę w swoich klubach.Jedyny to boruc który gra w klubie na poziomie europejskim.nasz awans do Euro to i tak byl wielki sukces ale niestety to juz poziom za wysoki dla naszych zawodników.A najgorsi to są Ci którzy nic nie osiagneli wielkiego a udają znawców madrzą sie w tv.a nasi dziennikarze to juz przechodzi ludzkie pojecie!po tym jakie zadają pytania na konferencji prasowej odrazu widać że nie mają pojęcia zadnego o pilce.Jedyny gośc z klasa to Boniek.Reszta dziady!!!!

wt82 - 17 czerwca 2008, 15:45:03 - *.osiedle.net.pl
Tanatos nie ośmieszaj się Engel wygrał z USA, drużyną która nie składa się z ogórków, Kostaryka jest wyzej notowana od Austrii.
Beenhaker nie wygrał z nikim, z Austrią remis to najmniejszy wymiar kary, tak samo jak niskie przegrane z Niemcami i Chorwacją-bo mielismy Boruca i mocno defensywną taktykę. Janas i Engel grali w otwarty futbol.
Tak trudno przeanalizować fakty i stwierdzić,że Beenhaker się nie popisał a jego wyniki sa marniejsze niż polskich trenerów?

sebaa - 17 czerwca 2008, 15:50:21 - *.static.akk.net.pl
Moze lepiej odpuscic el. do MŚ 2010...? haha Euro 2008 w wykonaniu Polakow - bez komentarza...

sebaa - 17 czerwca 2008, 15:52:37 - *.static.akk.net.pl
Co do Bonka - To wlasnie najwiekszy dziad...!

wt82 - 17 czerwca 2008, 15:55:14 - *.osiedle.net.pl
Dlaczego to Beenhaker ponosi odpowiedzialnośc za marne wyniki?
Przecież to proste jak konstrukcja cepa:
1.To on ich wyselekcjonował-takich ,a nie innych.
2.To on ich ustawiał taktycznie
3.To on dokonywał zmian
4.To on koncu ma byc ,,psychologiem" czyli odpowiednio ich motywowac
5.dochodzi do tego odpowiednie przygotowanie fizyczne z czym tez trzeba umiec sobie poradzic.
I obroncy Beenhakera co on takiego zrobił-selekcja nietrafiona, ustawienie defensywne, zmiany chyba nienajlepsze,psycholog widac z niego kiepski, zawodnicy byli bez formy i wyglądali na przemęczonych.
A my kibice jesteśmy od tego by trenera rozliczać i patrzec na jego wyniki, a nie mu przyklaskiwac jak nie ma efektów-chyba to proste?Jeśli grał kompletnie bez formy Jop, to noralnym zachowaniem jest zapytanie dlaczego nie sprawdzono Głowackiego-podobno kazdy piłkarz miał miec białą kartkę czyli niewazne jak grał kiedys,wazne w jakiej jest formie.Ale to widocznie była Beenhakerowska ,,gadka-szmatka"

42-66 - 17 czerwca 2008, 16:28:09 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wieli Pan Kazimierz Gorski ze swymi Orlami nie zakwalifikowal sie do ME.Przez szacunek dla Pana Kazimierza nie bede wymienial nazwisk pozostalych trenerow reprezentacji,ktorzy tez nie wprowadzili Polski do ME i przyszedl Leo i z grupy dobrych(jak na polskie warunki)grajkow stworzyl zespol,ktory po raz pierwszy zakwalifikowal sie do ME.Cieszmy sie z tego.Oczywiscie dziennikarze rozdmuchali,ze jedziemy aby wyjsc z grupy a moze powtorzy sie Grecja z 2004.Ludziska dopoki nie bedzie boisk,dopoki Panstwo nie pomoze w rozwoju pilki,to bedzie jak jest.Popatrzcie jak sie do pilki przyciaga mlodziez w Czechach nie mowiac o Europie Zachodniej.Popatrzcie chlopcy 16 letni wyjezdzaja do Francji,Anglii uczyc sie grac i trenowac na boiskach i kompleksach sportowych,ktorych niejeden klub Ekstraklasy chcialby miec.

Tanatos - 17 czerwca 2008, 17:05:29 - *.wro.vectranet.pl
wt82 ja sie ośmieszam ?! A pamiętasz ze jak graliśmy z USA to oni mieli już zapewniony awans Oo'- już pisałem NIE PORÓWNUJ mś z me !!! Owszem kibice maja prawo oceniać i rozliczać tyle tylko, że trzeba mieć argumenty żeby tego dokonać. WT82 pamiętaj też jaką kadrę miał Engel: tam każdy zawodnik był czołowym graczem w klubie... Leo nie miał takiego komfortu, a kadry nie da sie oprzeć na zawodnikach ligowych - to nie ten poziom... wiec głupie gadanie typu nietrafiona selekcja - raczej ograniczona selekcja :/ Mogę sie z tobą zgodzić odnośnie przygotowania fizycznego - istna tragedia- ale to też sie wiąże z przygotowaniem we własnym klubie. Jeśli chodzi o taktykę i grę w obronie to już chyba Bak i Zewlakow mówili, że Leo kazał im grać jedno a oni robili co innego - jak łapanie na spalone w meczu z Niemcami... no ale ja tu nikogo przekonywać nie będę... wystarczy wziąć obejrzeć mecze z mistrzostw za czasu Engela i Janasa... i porównać z meczami pod wodzą Leo... i dopiero krytykować, a nie pisać o ośmieszaniu :|

Hardcore - 17 czerwca 2008, 18:01:38 - *.chello.pl
""xxx - 17 czerwca 2008, 8:39:27 - ifx82.internetdsl.tpnet.pl
Dobry jest ten tekst,,Leo odkrył nam Rogera"
I co ten Roger wielkiego zrobił,dwa razy niecelnie pietą zagrał i mial kilka udanych kiwek?Aaa zapomniał bym i ta bramka ze spalonego....
Mam nadzieję,ze fifa zrealizuje swój pomysł i ukróci mozliwość gry w reprze ludziom którzy z danym krajem NIC wspólnego nie mają.Bo tym posunięciem zrównalismy się z Azerbejdżanem i Katarem.Żadna poważna federacja piłkarska nie robi takich posunięć.""
Francja kiedy zdobyła Mistrzostwo Świata (1998) i Europy (2000) miała 80% podstawowych zawodników naturalizowanych :D

kwieciu - 17 czerwca 2008, 19:08:10 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
żeby zrobić porządek trzeba zacząć od góry leo za kilka dni sam zrezygnuje gorzej będzie z listkiewiczem niestety nieprzewidzialna żenada szkoda tych kibiców którzy oglądali na żywo a miało być tak rewelacyjnie jest rozczarowanie

fsdfssf - 17 czerwca 2008, 20:13:12 - *.as43234.net
Jesli ktos uwaza, ze porownujac wyniki z trzech ostatnich turniejow nalezy za tegoroczny wynik obciazyc Beenhakera (kolega ja na ten przyklad) to ma chyba klopoty ze zrozumieniem faktow. Wyniki pokazuja niezbicie, ze kto by nie trenowal naszych amatorow, to nic wiecej z nich nie wycisnie. Po prostu oni sa za slabi. To nie wina selekcjonera reprezentacji, ze Jop przez tyle lat nie nauczyl sie gry w pilke nawet na podworkowym poziomie, nie jego wina jest, ze wypadl Blaszczykowski, a reszta elementow kregoslupa druzyny po prostu jest wypalona. Polacy w porownaniu do kazdej druzyny na tych mistrzostwach graja amatorska pilke, nie taktycznie, bo tu widac reke dobrego trenera, ale indywidualnie. Nie potrafia wygrywac pojedynkow 1 na 1, nie potrafia przyjmowac pilki, nie potrafia szybko wymieniac pilki, przez co prokuruja mase przechwytow i niebezpiecznych kontr. Probuja, bo Leo probowal pokazac im na czym polega gra na profesjonalnym poziomie, ale nie potrafia. I dopoki nie wejdzie nowe pokolenie, ktore od podstaw zostanie wyszkolone i nauczone jak sie gra w dzisiejszych czasach, to jedynym sukcesem Polski bedzie awans do finalow. Niestety narazie nie zanosi sie na naplyw swietnie wyszkolonego narybku.

Celt - 18 czerwca 2008, 1:15:23 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Racja jest w tym, że jak ktoś nie ma rozegranych przynajmniej 20 całych meczów w sezonie to nie ma czego szukać na takim turnieju. Nie trzeba nawet być byłym piłkarzem, żeby sobie wyobrazić jaka jest różnica między zawodnikiem, który ma w nogach i pamięci 30meczy w ostatnim sezonie, a zawodnikiem, który grał parę razy. Lepiej niech gra w 11-ce 8-miu zawodników z polskiej ligi niż taki Krzynówek, czy Lewandowski(wolni, niedokładni, z powodu nieogrania popełniający proste błędy techniczne). Lewandowski, gdyby wywiązywał się z roli defensywnego pomocnika to jako człowiek wspomagający rozegranie byłby może ok, ale do roli głównego playmakera się nie nadawał! W środku pomocy musi grać jeden zawodnik, który ma swobodę w grze, potrafi podbiec z piłką parę metrów, rozejrzeć się(Pirlo, Deco, Xavi, Zidane -nie znaleźli następcy i Francja za burtą, Modrić, Ballack, czy Rosicki- zabrakło go Czechom). Roli takiego zawodnika nie zastąpi trzech Lewandowskich ani cofnięty napastnik, to musi być środkowy pomocnik. Jedynym tego typu zawodnikiem w polskiej kadrze był Garguła, ale nie zagrał ani minuty. Możnaby na tej pozycji próbować też Rogera lub może Iwańskiego, ale to musi być zawodnik, który będzie nieustannie pod grą, będzie gotowy pośredniczyć przy każdej akcji.Nie mając takiego zawodnika nasze zdolności ofennsywne były takie, że przez 70minut w meczu, w którym trzeba wygrać z Chorwacją B nie potrafimy przedostać się pod ich pole karne i podkreślam, że nie mieliśmy go po to by mieć wzmocnioną defensywę, która w efekcie grała tak jak każdy widział. Morał z tego taki, że najlepszą obroną jest atak. Poziom naszej kadry był o klase nizszy niż 2 i 4lata temu, czego dowodem będzie nominacja Boruca do 11-ki mistrzostw, więc Benhhakker musi odejść. Nie ma ani jednego błedu popełnionengo przez Engela a nie popełnionego przez Holendra(zlekceważenie 0-3 z USA, Koźmińki na prawą Golański na lewą, wiara w gwiazdki bez formy).

Tanatos - 18 czerwca 2008, 1:36:37 - *.wro.vectranet.pl
Celt - akurat Lewandowski chyba zagrał trochę meczów w lidze (bodajże 20 -liga ukraińska ma 30 kolejek)... Lewandowski w meczu z Niemcami wypadł moim zdaniem bardzo dobrze- jak myślisz czemu nazwisko Ballack było tak rzadko wymawiane podczas tego meczu ? Oo' W tym tez meczu Lewy skręcił kostkę, a późnej już nie wiem czemu grał z Austria :/ widać było ze odstawia nogę, a tak sie nie gra w meczu o stawke... :/ aha Celt sadzisz, że Garguła pociągnął by grę ofensywna z Niemcami ? - owszem Roger radził sobie z tym od czasu do czasu - gdy miał z kim grac, ale właśnie Polacy nie mieli siły na atak :/ kłania sie przygotowanie kondycyjne. LUDZIE nie porównujcie MŚ z ME !!! powtarzam to po raz nie wiem który...

Celt - 18 czerwca 2008, 3:20:02 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kiedyś się grało trójką obrońców na dwóch napastników, teraz przeciwko jednemu wystawia się sześciu obrońców(4+2) i to dalej nie wystarcza. Paranoja jakaś. Gdyby Gargule kazać grać tak żeby cały czas była możliwość zagrania do niego piłki(tak grają najlepsi playmakerzy), to nawet jeśli nie dałby rady to na pewno nasza gra i tak wyglądałaby lepiej niż kiedy wszystko rozgrywał Lewandowski, bo gra nabrałaby choć odrobiny polotu i energii, skoro Garguła jest od Lewego i szybszy i zwinniejszy i lepiej wyszkolony technicznie. Gdyby jeszcze miał w przodzie dwóch napastników i szybkiego, błyskotliwego Rogera po lewej oraz wszechstronnego Zahorskiego po prawej(zamiast tego pionka Łobodzińskiego)to dopiero wtedy mogłaby to być siła ofensywna na miarę wyzwania jakim jest turniej EURO. Taka siła na tyle absorbowała by rywala, że 5-ka Dudka +4-ech obrońców wystarczyłaby spokojnie i jeszcze jeden z nich mógłby się podłączać. Nasza defensywna taktyka w tym turnieju poniosła totalne fiasko!! Powtarzam kiedyś trzech obrońców grało przeciwko dwóm napastnikom i nie pamiętam, żeby kiedyś bramkarz był w takich tarapatach jak Boruc w tym turnieju.

Celt - 18 czerwca 2008, 3:24:50 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Aha i jeszcze jedna ważna rzecz. Gra defensywna zależy nie od ilości defensywnych zawodników tylko od walki i zaangażowania w grę obronną całej 11-ki.

Pol - 18 czerwca 2008, 9:29:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najlepsza Francja- Zidane, Platini, najlepsza Argentyna- Maradona, Rumunia- Hagi, Bułgaria- Bałakow, Czechy- Rosicki, Anglia- Scholes. Rozgrywający na tych mistrzostwach- Deco, Xavi, Pirlo, Modrić, Ballack. Żeby odnieść sukces z Lewandowskim jako liderem w drugiej linii, trzeba mieć tak świetną drużynę jak Polska w 82 czy Holandia w 2008. Gecja w 2004 to był wyjątek, może jeszcze Niemcy czy Włosi kiedyś coś wygrali grając podobnymi walczakami, ale prawda jest taka, że jak tylko pojawi się lider potrafiący utrzymać się przy piłce, powozić trochę piłkę, to się na niego stawia latami. My natomiast swego czasu pominęliśmy zupełnie takiego Pisza, teraz nie dostał szansy Garguła.

Pol - 18 czerwca 2008, 9:36:32 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polska-Deyna

george - 18 czerwca 2008, 16:59:20 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Odczekałem trochę,aby w miarę na chłodno ocenić nasz debiut na Euro 2008.Był to historyczny awans i wielkie oczekiwania kibiców w kraju i zagranicą.Jakie wnioski się nasuwają z tego występu naszej drużyny : po pierwsze selekcja -czy wszyscy zawodnicy otrzymali od selekcjonera takie same szanse ,aby pojawić się w kadrze narodowej .Moja ocena nie wszyscy.[celowo nie wymieniam nazwisk]. po drugie czy zawodnicy,którzy uczestniczyli w eliminacjach powinni na nich być.Moja ocena nie wszyscy [powinna decydować aktualna forma zawodnika ,a nie zasługi w wywalczeniu awansu.

george - 18 czerwca 2008, 17:08:30 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
-po trzecie w fazie zgrupowania kadry popełniono radykalne błędy w przygotowaniu kondycyjnym ,szybkościowym ,technicznym ,taktycznym i co bardzo ważne nastawieniem psychicznym do poszczególnych meczów.Kadra to powinien być monolit ,gdzie gra jeden za wszystkich -wszyscy za jednego.Braki techniczne i szybkościowe ,nadrabiać ambicją i dyscypliną taktyczną.Tego brakowało u większości naszych zawodników [przechodzili obok meczu ,chociaż przed meczem był pompowany balon próżności i pychy] po trzecie seria tajemniczych kontuzji na zgrupowaniu [gdyby potrwało jeszcze dłużej to by nie było kim grać???]. - po czwarte trzeba skończyć z tym modelem kadry ,że wszystko co jest wewnątrz za bramą jest zamknięte dla mediów i dla opinii publicznej[treningi powinny być otwarte dla kibiców i dziennikarzy tak jak to robią inne reprezentacje ]. - po piąte nasza drużyna wyglądała jak ci mali chłopcy ,którzy skrzyknęli się po szkole na mecz,którzy się po raz pierwszy wybrali i grali między sobą [zero zgrania i zrozumienia na boisku]. -po szóste mamy wspaniałych kibiców i dla tych kibiców żeby ta drużyna nie wykrzesała ognia z siebie to żal patrzeć.Zero ambicji i grania na maksimum swoich możliwości[gdy widziałem tych młodych chłopczyków i nasze piękne dziewczyny umalowane w barwy narodowe ze łzami w oczach po meczu z Austrią to ręce opadają.W tej drużynie nie ma wiary w zwycięstwo lub kogoś , kto by wziął ciężar gry na siebie i pokierował grą.]

george - 18 czerwca 2008, 17:14:19 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
- po siódme jeżeli ktoś twierdzi ,że w Polsce nie ma talentów piłkarskich to się ogromnie myli,są wspaniałe diamenty piłkarskie rozrzucone po całym kraju tylko się trzeba nad nimi pochylić i szlifować tak jak to się robi w innych krajach.Nie czekać ,aż wyjadą za granicę bo tu sie nikt na nich nie poznał.-po ósme PZPN powinno się rozwalić do fundamentów, bo to on jako struktura nadrzędna odpowiada ,za stan polskiego futbolu.Nie może być państwo w państwie.Ta instytucja się nie sprawdziła i nie przystaje do nowych czasów.-po dziewiąte selekcjoner,jak każdy człowiek powinien podlegać krytyce i podlega.Dobry trener oprócz przygotowania zawodowego powinien mieć również szczęście w wykonywanym przez siebie fachu.Gdy tego zabraknie nie będzie miał wyników.Ja osobiście dał bym Benhakerowi jeszcze jedna szansę podobnie jak ogrodnik ,który róży która nie zakwitła w tym roku daje kredyt do następnego,że zakwitnie.Mój warunek byłby taki ,że trener powinien przedstawić koncepcje co zrobił do tej pory ,na jakim etapie jest obecnie i co zamierza zrobić, aby reprezentacja odniosła w przyszłości sukces .Spełnienie tych warunków było by dla mnie koniecznością.

Celt - 18 czerwca 2008, 18:18:52 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Reprezentacja to nie ogród. My w 2012r gramy u siebie i musimy podejmować trafne decyzje. W skrócie- 0-3 z USA(Leo mówi że przypadek choć każdy mówił o tragicznej grze). 6defensywnych zawodników i najgorsza defensywa na mistrzostwach, 4ofensywnych, ale nie ma kto im rozegrać, bo Lewandowski może to robić tylko z własnej połowy, niczym piąty obrońca(za słaby technicznie, brak swobody w grze). Z tej 4-ki jeden ma w dodatku podobno biegać tylko przy linii(Łobodziński). Problemy z zestawieniem obrony(lewa obrona) na własne życzenie(przestawianie stron, podobnie jak Engel z Koźmińskim). Fatalne zmiany, kiedy musimy wygrać 2-0 do końca gramy defensywą(nie wchodzi ani Garguła, ani drugi napastnik tylko Kokoszka), złe powołania(najlepszym dowodem Jop, którego formy Holender nie potrafił ocenić, i nie tylko jego). Fatalny obraz gry( tak źle Polska grała chyba w latach 50-tych) szczególnie w meczu z Chorwacją B

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas