[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


26 marca 2009, 14:12:05 - mogiel
Ruchowi grozi walkower za mecz ze Śląskiem

Ruch Chorzów zostanie najprawdopodobniej ukarany walkowerem za wczorajszy mecz Pucharu Ekstraklasy ze Śląskiem Wrocław (na boisku 2-1 dla Ruchu).

We wczorajszym meczu "Niebiescy" przeprowadzili cztery zmiany w trakcie gry. Kolejno wchodzili - Artur Sobiech (35. minuta), Maciej Mizgajski (87. minuta), Łukasz Janoszka (89. minuta) i Dawid Szczypior (90. minuta), tymczasem według nowych przepisów obowiązujących od jesieni drużyna w meczu Pucharu Ekstraklasy może przeprowadzić sześć zmian, jednak tylko trzy zmiany mogą mieć miejsce w trakcie gry lub w przerwie meczu, a pozostałe trzy tylko w przerwie meczu.

Wcześniej w Pucharze Ekstraklasy obowiązywała zasada, że każda drużyna może przeprowadzić cztery zmiany w dowolnym momencie meczu.

Przypomnijmy, że w fazie grupowej walkowerem została ukarana m.in. Legia Warszawa, która w wyjazdowym meczu przeciwko Polonii po wprowadzeniu w 90. minucie Damiana Zboźnia przez minutę posiadała na boisku zaledwie siedmiu zawodników zgłoszonych do rozgrywek Ekstraklasy. Również wówczas Ekstraklasa była nieubłagana i zweryfikowała wynik meczu na walkower na niekorzyść Legii (na boisku 1-1).

Jagaaa - 26 marca 2009, 14:13:48 - *.185.192.180
a sedziowie zezwolili na czwarta zmiane?

seba - 26 marca 2009, 14:14:01 - *.206.92.224
no prosze do czego gapiostwo moze doprowadzić ...

KSG - 26 marca 2009, 14:14:47 - *.157.118.12
Profesjonalnie prowadzony klub...

HKS - 26 marca 2009, 14:17:07 - *.29.99.177
wstyd

Berbeluch - 26 marca 2009, 14:18:07 - *.21.100.111
Chorzowianin prosimy o koment bo tak się wcześniej spinałeś jak szczypior

AR - 26 marca 2009, 14:18:51 - *.252.35.126
sedziowie nie sa od pilnowania zmian tylko kierownicy druzyn,,,

Pedro - 26 marca 2009, 14:20:28 - *.27.183.231
Szczypior im zaszkodził

Karmel - 26 marca 2009, 14:22:28 - *.105.90.132
No na pewno Ruch sie zmartwi bo puchar Ekstraklasy to przecież takie ważne trofeum.

Poss - 26 marca 2009, 14:35:18 - *.12.101.4
Na każdym meczu jest czwórka sędziowska, ja się pytam czym się wtedy zajmuje techniczny oprócz podnoszenia łapsk z tabliczką z numerami zmienianych zawodników? Mógłby się zainteresować tym co się organizacyjnie dzieje w takiej sytuacji - okej, jest to błąd Ruchu również, ale chyba sędziowie od czegoś też są prawda? Jak by chcieli w 70. minucie wymienić całą jedenastkę to również powinien się sędzia zgodzić, skoro godzi się na inne niezgodne z przepisami działania. Tak czy nie?

aron - 26 marca 2009, 14:37:23 - *.10.87.159
jaka patologia... moze jeszcze 3 zmiany po meczu 6 w ostatnich 2 minutach meczu zmiana trenera na kwadrans przed meczem i 6 kierownikow przed meczem i 12 w przerwie... pogielo ten pzpn. co za przepisy.. pozdro dla normalnych

Poss - 26 marca 2009, 14:37:27 - *.12.101.4
Bawi mnie to, że są ustalane reguły, których przestrzegania nie potrafią wyegzekwować ludzie mający ich strzec.

Tomar2009 - 26 marca 2009, 14:40:34 - *.29.136.37
Walkowera powinni dostać sędziowie, bo to oni są odpowiedzialni za zasady gry, tym bardziej że wpuścili na boisko 4 gracza!!!

Monter - 26 marca 2009, 14:43:13 - *.30.84.219
Sędziowie nie są od tego. Za zmiany odpowiada kierownik drużyny - i bierze za to kasę.

Alankos - 26 marca 2009, 14:43:30 - *.149.100.2
Jakie przepisy taki Pzpn. Szkoda ze nie dopisali dokładniej w której min maja wejść. Ave GieKSa pozdro dla normalnych

zenek - 26 marca 2009, 15:02:19 - *.207.233.2
Do ALANKOS....chłopie te przepisy ustaliła sobie EKSTRAKLASA a nie PZPN....czytaj troche co ???

erich - 26 marca 2009, 15:09:10 - *.15.24.138
Niech szanowna Komisja Ligi jeszcze sie zainteresuje Milą (chamskie zachowanie)Tarasiewiczem (odgrywanie szopek z piłka przy lini) i sędzią ( mecz przedłuzony o 8 minut!!!) ale to pewnie nie wazne jest :/

Berbeluch - 26 marca 2009, 15:10:40 - *.21.100.111
Szcun dla Ruchu ale jeśli zlamali przepisy to powinni ponieść kare. Poprostu ignorantia iuris nocet (nieznajomość prawa szkodzi)

wichura - 26 marca 2009, 15:12:16 - *.171.125.248
Po co tworzyć coraz to bardziej skomplikowane reguły?

Cocu - 26 marca 2009, 15:12:46 - *.174.38.185
Ruch będzie musiał wygrać 4:0 więc dadzą radę

Jimmy - 26 marca 2009, 15:13:50 - *.205.9.3
Nawet dobrze jeszcze tylko dac walkowera za rewanz i olać ten dziwny nikomu niepotrzebny puchar. Ruch ma inny priorytet, utrzymanie się.

kibic - 26 marca 2009, 15:15:27 - *.99.56.141
Jak bedzie walkower to rewanz sie odbedzie?
P.S. Co maja sedziowie do przeprowadzanych zmian bo nie ktorych osob tutaj nie rozumie

19pestka20 - 26 marca 2009, 15:23:58 - *.238.182.174
"Palkarz" puknij sie w glowa!tak ci zal dupa scisko ze przereklamowany slask nie umiol wygrac z Niebieskimi!!!

Maniek - 26 marca 2009, 15:33:13 - *.78.10.134
ludzie, co Wy robicie z polskim myśleniem? co ma sędzia do ilości przeprowadzonych zmian? chcecie - róbcie 20 zmian, jeśli będą przeprowadzone prawidłowo, a ile dopuszcza regulamin to już kwestia dla Wydziału Gier, najwyżej zapłacicie za to walkowerem. proste.

Sopot - 26 marca 2009, 15:35:21 - *.75.45.54
tak jak mowi monter sedziego nie interesuje kto wchodzi i o ktorej za wszystkie zmiany jest odpowiedzialny kierownik druzyny ktory za to bierze pieniadze ! fakt faktem przepisy idiotyczne

janjan - 26 marca 2009, 15:37:52 - *.160.202.40
Wolałbym walkowera w lidze, może da się coś wykołować? Za Groclin Warszawa na przykład, zamiast 0-1 jakieś 3-0? Powód jakiś zawsze się znajdzie. Słońce nie świeciło albo linia była za gruba.

janjan - 26 marca 2009, 15:39:37 - *.160.202.40
linia bramkowa oczywiście

Marek - 26 marca 2009, 15:40:03 - *.253.19.72
Pieniądze Solorza już działają.

tomiKG - 26 marca 2009, 15:42:29 - *.253.129.198
najlepsze jest to, że Szczypior wszedł na boisko bodajże w 96. minucie o zagrał jakieś 45, może 60 sekund :P

Palkarz - 26 marca 2009, 15:42:54 - *.27.151.207
"19pestka20" Naucz sie pisać po polsku a potem sie odzywaj, szkoda ze ten przereklamowany Slask puknął was w lidze bez problemów baranie. Nazwy klubów pisze sie z wielkiej litery a kolory z małej

eribert - 26 marca 2009, 15:52:16 - *.186.214.90
Sędzia nie ma owbowiązku poinformować o tym czy zawodnk może wejść czy nie! jakby takie coś miało miejsce, że sędzia odpowiada za zmiany to sędziowie musieli by wiedzieć wszystko o wszystkich zawodnikach w klubach! musieli by wiedziec ile kartek mają, czy może nie mają w umwie trasferowej zapisane że przeciwko byłemu klubowi grać nie może, a może zagrał dzień wcześniej w rezerwach, a może nie ma badań itd.! Byłby to absurd! To że zawodnik wchodzi na boisko jest decyzją klubu-kierownika i oni ponoszą za to odpowiedzialność, nie ma innej możliwości!

Lukasz_Cro - 26 marca 2009, 15:59:27 - *.6.93.86
To nie dziki zachod że przepisy są po to by je łamać, ale na Boga niech zachowają wynik, wlepią Ruchowi 5 tysięcy, a my na Śląskim i tak wygramy! To będzie dopiero wydarzenie. Cieszy mnie to, że zwycięstwo nad Śląskiem powoduje u rywali wielką dumę i radość. Szanują nas i się nas boją. Do nas należy przyszłość!
Hej Śląsk!

Siemce - 26 marca 2009, 16:01:32 - *.219.182.247
No nic.. Przepisy sa jasne wiec walkower slusznie nalezy sie Slaskowi. Ktos powinien za to beknac bo to wstyd nie znac aktualnych przepisów przystepujac do rozgrywek. Szkoda bo Niebiescy zostawili duzo serca na boisku, 3 bramek juz raczej nie odrobimy..

Alankos - 26 marca 2009, 16:05:20 - *.149.100.2
Zenek a co to za różnica Pzpn = Ekstraklasa a Ekstraklasa = Pzpn. W obu przypadkach rządzą tam pół mózgi. Bo nikt normalny nie będzie wprowadzać takich przepisów. Pozdrawiam

green - 26 marca 2009, 16:10:57 - *.156.93.47
Co innego jest jak sedzia nie ma obowiazku znac statusu (kartkowego, kontraktowego) wszystkich zawodnikow ligi, a co innego jak pozwala na dokonanie nielegalnej zmiany (niezaleznie od nazwiska zawodnika).
To wg mnie sytuacja dosc ciekawa, bo wina lezy po 2 stronach: i Ruch sam sobie winny, i sedzia techniczny wyszedl na ignoranta, bo sie okazalo ze nie zna jedynej innej reguly niz w innych rozgrywkach (tak ciezko bylo sie nauczyc regulaminu PE?).

R - 26 marca 2009, 16:17:12 - *.207.241.242
To jest dramat jacy idioci i ignranci rzadza tym klubem.Ruch straci na braku awansu jakies 120 tys zl plus kase z biletow za rewanz bo kibice takiej blazenady napewno nie zaakceptuja.A moglo przyjsc jak na PE sporo ludzi.Straty na poziomie okolo 200 tys zl.Czekam,kto za to zaplaci.Pewnie jak zwykle my kibice.AMATORZY.

Monter - 26 marca 2009, 16:20:41 - *.30.84.219
green - nie masz racji. Sędzia nie ma obowiązku pilnowania, czy drużyna stosuje się do regulaminu zmian. Kropka. Przeczytaj przepisy. Winny jest kiero Ruchu i nikt inny.

green - 26 marca 2009, 16:29:15 - *.156.93.47
Monter,
czyli jesli druzyna zlamie regulamin zmian w inny sposob, np. poprzez wpuszczenie 2 zawodnikow za 1 schodzacego, to sedzia tez powinien to przemilczec? ;)
Wiem, ze sie posluzylem przykladem przerysowanym, ale to troche jest glupie tlumaczenie, ze sedzia sie nie interesuje czyms, co w dosc latwy sposob moze zauwazyc i ingerowac.

R - 26 marca 2009, 16:33:12 - *.207.241.242
Nalezy sie walkower i tyle.My kibice czekamy , ktory zlodziej z zarzadu wyskoczy z tej kasy.
Oj , cos czuje , ze bedzie niespokojnie na najblizszym meczu.

sedzia_IV_ - 26 marca 2009, 16:35:38 - *.170.191.28
przepisy gry
art5:
Sędzia ma obowiązek znać regulamin rozgrywek na które jest wyznaczony
Jednakże nowe przepisy 2008/2009 nie definiują czy sędzia ma obowiązek kontrolowania ilości zmian - do końca ubiegłego roku miał zgodnie z zapisami art3
W chwili obecnej jest zapis który obliguje sędziego do zakazania rozgrzewki zawodnikom jeżeli drużyna wykorzystała limit zmian, ale nie zabrania przeprowadzenia zmian "nadplanowych" - taka luka

pietrzak r - 26 marca 2009, 16:39:33 - *.158.196.74
jak mozna zrobic taki blad??!!!!!!!!!!!!!

chorzowian - 26 marca 2009, 16:43:45 - *.37.213.28
a ciul z tym walkowerem , spadek nam raczej nie grozi ?

BlauRuch - 26 marca 2009, 16:44:44 - *.158.196.102
Walkower będzie słuszny. Ale kara w Ruchu też musi być. Tyle ile Niebiescy stracą na awansie do półfinału tyle powinien zapłacić winowajca tego zdarzenia. Nie wiem kto powinien znać regulamin zmian w PE..... może Pan dyrektor Mosór.

marek - 26 marca 2009, 16:51:14 - *.249.4.162
a po co komu potrzebny ten śmieszny puchar ekstraklasy?! nikomu nie potrzebne badziewie olewane równo przez wszystkich...

adr - 26 marca 2009, 17:00:17 - *.112.57.22
a sedzia gdzie mial oczy? ... w koncu to ona prowadzi mecz

Błękit - 26 marca 2009, 17:01:28 - *.206.241.207
Za błędy trzeba płacić szkoda tego pucharu a grać trzeba dalej. Jedyny pozytyw tego walkowera może być taki że Pietrzaka zwolnią albo się som podo do dymisji. Do Palkarz i popioiu; niy pamiynto woł jak cilyńciym boł. Jak na jesień pseudo piłkarzyki śląska leżeli pół meczu na trowie (murawie) żeby dowieźć skromne 2-1 to tego już sie niy pamiynto? A sędzia doliczył tylko 2 a nie chociażby 6 nie mówiąc już o 8 (ośmiu) tak jak wczoraj. A wasi kibice w rowie pod Strzelcami Opolskimi po tamtym meczu. Eh co za hołota. A co do tych zmian to niech zrobią żeby było wolno 5,4 a nawet 3 zmiany tylko niech trenerzy mogą robić te zmiany kiedy uważają za stosowne. A co by było gdyby dwóch graczy złapało kontuzje? Ruch miał prawo do zmiany jeszcze dwóch zawodników (wolno 6 zmian w meczu) to co musieli by kończyć w dziewiątkę bo to była druga połowa a nie pierwsza albo ten zawodnik był już rezerwowym i mu nie przysługuje prawo do zmiany? Cyrk na kółkach!!!

Boniek - 26 marca 2009, 17:07:17 - *.25.173.169
LOl to jest bezsensu !!!! to sendziowie powinni na to zwrocic uwage od tego oni tez sa !! daremne to wszystko

R - 26 marca 2009, 17:09:27 - *.207.241.242
Rzeczywiscie troche to smieszne bo prawdopodobnie sedziowie tez nie znali zasad.W przeciwnym razie po meczu by sie chyba na ten temat wypowiedzieli a wyglada na to , ze sie nawet nie zorientowali.Jednak od tego jest kierownik druzyny i walkower sie nalezy.

Remle - 26 marca 2009, 17:14:36 - *.99.102.61
Cóż, błąd ewidentny. Chyba, że Śląsk powie, że nie chce walkowera tylko będzie chciał wywalczyć awans na boisku :p
A tak się napalałem na poniedziałek i na fajny meczyk na Śląskim :/

hhhh - 26 marca 2009, 17:16:35 - *.186.54.167
nie znam sie ale slask tez zrobił 4 zmiany
http://www2.90minut.pl/mecz.php?id_mecz=605812
popatrzcie.

chester - 26 marca 2009, 17:21:11 - *.40.19.2
@hhhh: racja, nie znasz się. tu chodzi o to iż można zrobić maksymalnie 3 zmiany w trakcie trwania gry. I dodatkowo mozna maksymalnie 3 zmiany zrobić w trakcie przerwy między połowami. Zamiast po przeczytaniu newsa przeczytać wypowiedzi (licząc, że ktoś być może wyjaśniał) Ty od razu przewijasz żeby napisać to czego nie rozumiesz.
PS. a poziom wypowiedzi zwłaszcza jeśli tematem newsa jest któryś z łodzkich klubow jest przeważnie żałosny.

conti - 26 marca 2009, 17:27:36 - *.13.195.213
Decyzja Komisji Ligi z 26.03.2009
Czwartek, 26 Marca (17:07)
Komisja Ligi zweryfikowała wynik meczu 1/4 finału Pucharu Ekstraklasy Śląsk Wrocław – Ruch Chorzów, jako walkower 3:0 na korzyść drużyny gospodarzy. Powodem tej decyzji było złamanie Regulaminu Rozgrywek o Puchar Ekstraklasy w punkcie 13.6.
Podczas ww. meczu w drużynie Ruchu Chorzów przeprowadzono cztery zmiany w trakcie gry. Regulamin rozgrywek stanowi iż: (…)drużyny biorące udział Pucharze Ekstraklasy, uprawnione są do wymiany sześciu zawodników, z czego trzy zmiany mogą nastąpić w przerwie meczu, a trzy mogą nastąpić przez cały okres trwania gry(…).

Gabitz - 26 marca 2009, 17:28:28 - *.49.218.106
hhhh faktycznie się nie znasz. A może tylko nie doczytałeś do końca tego artykułu. Śląsk 3 zmiany przeprowadził w przerwie a tylko jedną w trakcie meczu.

magmarc - 26 marca 2009, 17:28:45 - *.171.19.130
do hhh zmian w Pucharze Ekstraklasy mozna zrobic 6,
walkower 3-0 na 100%, potwierdzone

loooooool - 26 marca 2009, 17:30:09 - *.22.51.139
PZPN PZPZ..... ..... PZPN

NOKŁO/R\ - 26 marca 2009, 17:30:44 - *.188.124.19
Lukasz_Cro-z jajem napisane,tak trzymaj

rolnik - 26 marca 2009, 17:32:43 - *.143.189.55
jest walkower!

Ruchofan - 26 marca 2009, 17:34:18 - *.222.112.242
dziękujemy pietrzak ty i te twoje wychowanki znad morza !!! niech tyn sezon sie konczy a wraz z nim dowidzenia pietrzak!!

do Błękit - 26 marca 2009, 17:37:03 - *.186.54.59
moze byc zaczal pisac po polsku wkoncu to Polska nie Slaks :] Sosnowiec na zawsze :D

Jaro71 - 26 marca 2009, 17:37:13 - *.40.237.244
No to SLask w półfinałach !!!!

Chorzowian - 26 marca 2009, 17:52:10 - *.51.185.214
Do spodni mozesz wsadzic

wczorajszy - 26 marca 2009, 17:53:39 - *.230.41.187
Nie wiem czy to taki głupi przepis z tymi zmianami. Zastanówcie się, dlaczego taki dali. Chcieli, aby w PE trenerzy mieli możliwość wprowadzania wielu zmian, testowania składu. Ale, żeby nie dopuścić do nadmiernej gry na czas (trener mógłby ok 10 minut zmiany robić) dano wymóg aby część zmian była w przerwie. Jak dla mnie jasne jak drut i logiczne.

Chorzowian - 26 marca 2009, 17:56:06 - *.228.160.90
Co na kiblu siedzisz? Brak aktywu?

Polak - 26 marca 2009, 18:48:01 - *.99.45.74
Czy decyzja będzie przed rewanżem ????? Bo jesli nie to jak grać rewanż nie znając wyniku pierwszego meczu ???

opo - 26 marca 2009, 18:52:52 - *.185.79.178
Gapiostwo gapiostwem, ale fakt, że przepis jest co najmniej śmieszny, jak można dyktować klubom minuty w których mogą dokonywać zmian? Jaki prezes takie przepisy...

Robi - 26 marca 2009, 19:58:22 - *.139.10.50
Zgadzam się z przedmówcami. Ale bzdura, albo jest 6 zmian, albo 3 albo 4. Bo jak tak dalej pójdzie to będzie: Limit zmian wynosi 3, chyba że trener ma na imię Adam, a urodziny kapitana gospodarzy przypadają w maju, a jego żona pochodzi z Sochaczewa...

R - 26 marca 2009, 20:20:37 - *.156.96.18
Sedzia nie ma prawa zwracac uwagi na to jakie zmiany sa wprawodzane i nawet jesli zespół wprowadzi 2 zawodnikow za 1 to powinni wpuscic tego 12 zawodnika i gdy drużyna przeciwna tego nie zauważy lub jesli to zaakceptuje to walkowera wtedy by nie bylo

hhhh - 26 marca 2009, 20:27:19 - *.186.54.167
do chester...
powiedz mi który to łódzki klub jest tematem newsa inteligencie jeden ?

hhhh - 26 marca 2009, 20:28:28 - *.186.54.167
Gabitz, zgadzam się, nie doczytałem.ok,mój błąd

Niebieski - 26 marca 2009, 20:52:16 - *.14.84.242
walkower za zmiane w 90 minucie hah! to jest parodia!

KSGG - 26 marca 2009, 21:02:17 - *.21.81.134
hehehe PROFESKA ! Ruch to poresjonalizm od podstaw

kinial - 26 marca 2009, 21:21:50 - *.105.131.215
Śląsk z Tarasiewiczem wysłać na śmietnik jak nie potrafią wygrać na boisku to przy zielonym stoliku są dobrzy !!!

NOKŁO/R\ - 26 marca 2009, 21:27:59 - *.188.124.19
KSGG(krupniol)-profeska to jest wasz klubik,znanemu i najwierniejszemu kibicowi(alias Bogus Smolen,tak ten od indykow)dac zakaz stadionowy,lepiej sie martwcie o mecz z Piastem.

Jagusia - 27 marca 2009, 6:43:24 - *.50.233.210
bez sens;/ A sędziowie na to to co? pozwolili na to;/

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas