[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2024/2025 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


19 listopada 2010, 4:12:41 - mogiel
Podsumowanie statystyczne rundy jesiennej II ligi

W miniony weekend zakończyła rozgrywki rundy jesiennej druga liga. W obu grupach trwa wyrównana walka zarówno o awans do pierwszej ligi, jak i o utrzymanie na drugim froncie. W grupie zachodniej stawce przewodzą dwa zespoły z województwa kujawsko-pomorskiego - Olimpia Grudziądz i Zawisza, z kolei na wschodzie trzy czołowe miejsca zajmują drużyny z Mazowsza - Znicz, Świt i Wisła Płock. Ligowcy wrócą na boiska dopiero 5 marca, tymczasem zapraszamy do lektury podsumowania statystycznego rundy jesiennej.

Kliknij: Podsumowanie statystyczne II ligi zachodniej - jesień 2010

Kliknij: Podsumowanie statystyczne II ligi wschodniej - jesień 2010

Kowal - 19 listopada 2010, 7:31:17 - *.adsl.inetia.pl
Dobra robota.

Kowal - 19 listopada 2010, 7:34:31 - *.adsl.inetia.pl
Dobra robota.

bobo - 19 listopada 2010, 7:54:18 - *.244.101.135
proszę o tabelę frekwencji w danym mieście na 1 miszkańca to ona jest sprawiedliwa a nie miasto 160 tys ma 1300 widzów a 35 tys 1000 widzów,gdzie lepsza frekwencja ..........POZDRAWIAM

mogiel - 19 listopada 2010, 8:27:25 - REDAKCJA
bobo - nie planujemy dodawania tego typu statystyki, ponieważ nie miałaby ona żadnego sensu logicznego. Wyobraź sobie taką całkowicie hipotetyczną sytuację, że za parę lat Ząbki (ok. 30 tys. mieszkańców) decyzją urzędową stają się kolejną dzielnicą Warszawy (ok. 1,75 tys. mieszkańców), jak to miało miejsce w przypadku innych okolicznych miast i miejscowości. Czyli nagle miasto-siedziba klubu zwiększa liczbę ludności 60-krotnie. Czy należy oczekiwać, że nagle frekwencja na Dolcanie zwiększy się 60-krotnie? To jest bardzo prosty i oczywisty dowód, że liczba mieszkańców nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEGO wpływu na frekwencję. Inne dowody to prosta analiza na przykładach i porównanie frekwencji na stadionach w dużych i małych miastach. Czasami obserwacje są zaskakujące.
Dodam jednak, że być może - powtarzam: być może - miałoby sens porównanie średniej frekwencji na meczach ze średnią gęstością zaludnienia na danym terenie. Intuicyjnie mogłaby tu być jakaś korelacja, choć problematyczne byłoby ustalenie, jaki rozmiar terenu należy brać do badań.

Żeremi - 19 listopada 2010, 8:32:22 - *.zeto-kielce.com.pl
Dlaczego liczycie czerwone kartki będące rezultatem dwóch żółtych do fair play?

@mogiel - 19 listopada 2010, 9:09:35 - *.ssp.dialog.net.pl
Warszawa nie ma 1,75 tys. mieszkańców tylko 1,75 mln. 1,75 tys. to ma moja ulica.
WZL.

mogiel - 19 listopada 2010, 9:21:18 - REDAKCJA
Słuszna uwaga. ;)

ap - 19 listopada 2010, 9:34:15 - *.internetdsl.tpnet.pl
Przydałaby się ŚREDNIA WIEKU PIŁKARZA NA MINUTE GRY, czy jakoś tak.
Chodzi o to by pokazać, która ekipa ma w miarę młody skład ale uwzględnić ilość minut gry, by nie było tak, że 16-latek wchodzi na 2 minuty za 37-latka i wielkie halo bo średnia wieku 26,5. Nie! Wtedy średnia wieku byłaby: (37*88minut+16*2minuty)/90minut=36,5
Może coś zamieszałem ale kumaci sobie poradzą ;-)
pozdrawiam

hary z poz - 19 listopada 2010, 9:42:49 - *.icpnet.pl
Nasmutniejsza sprawa to Pozycja Motoru Lublin tak duze miasto zamyka tabele 2 ligi de fakto 3 ligi .Zuk-Wysocki rzadi Lublinem ktory nie lubi pilki noznej -zapamietajcie jeden lysy drugi z brodą

Dau - 19 listopada 2010, 9:56:31 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"miałoby sens porównanie średniej frekwencji na meczach ze średnią gęstością zaludnienia na danym terenie"
No jednak nie. Po co tak komplikować. Wystarczy liczba ludności w promieniu x kilometrów. Choć nadal ta wartość nie w pełni by oddawała rzeczywistość.

mogiel - 19 listopada 2010, 10:07:25 - REDAKCJA
Dau - dokładnie to miałem na myśli. Jednak zgadzam się w stu procentach, że to też nie w pełni oddawałoby rzeczywistość, a dodatkowo byłby problem z wyborem zmiennej "x", czyli promienia zasięgu danego klubu, który - żeby było trudniej - jest na pewno różny dla różnych klubów, a trzeba byłoby przyjąć taki sam dla każdego klubu, żeby móc to porównywać. Reasumując, takie wyliczenia nie mają raczej zbytniego sensu.

reks - 19 listopada 2010, 10:13:05 - *.internetdsl.tpnet.pl
ale dramat z frekwencją w porównaniu do tego co było choćby w zeszłym sezonie... a byłoby jeszcze gorzej gdyby Zetce zaliczyli mecze bez publiczności...

ZagLubin - 19 listopada 2010, 10:22:27 - *.ssp.dialog.net.pl
Oczywiście, że nie mają sensu takie wyliczenia. Takie tabele z frekwencją na 1 mieszkańca są nijakie. Przykład: Poznań - populacja ok 600 tys., a w nim dwa największe kluby, czyli Warta i Lech. Na Warcie średnio 1000 osób, na Lechu średnio 20000 osób. Frekwencja nie zalezy od zaludnienia tylko od ilości oddanych kibiców danego klubu, nie mówiąc o poziomie jego gry.

ds - 19 listopada 2010, 12:00:40 - *.adsl.inetia.pl
@mogiel- jak to nie ma wplywu wielkosc miasta I OKOLICY na frekwencje?! zastanow sie troche

pio - 19 listopada 2010, 12:10:59 - *.ssp.dialog.net.pl
kiedy losowanie kolejnych rund Pucharu Polski??

BSNT - 19 listopada 2010, 12:16:00 - *.play-internet.pl
Tyscy&Zetka 1liga dla WAS!!! Resovio Walcz do końca!

zGrzibeq - 19 listopada 2010, 12:24:35 - *.tychy.pl
Dopatrzyłem się błędu! HA HA!! W zestawieniu najmłodszych zawodników i najmłodszych strzelców widnieje to samo nazwisko ale różni się wiekiem! Dodam, że w obu przypadkach link przekierowuje mnie do tego samego zawodnika Rakowa. Akurat tak się składa, że ma brata grającego też w Rakowie ale różnica wieku między nimi wynosi około 2 lata a nie 20 dni :P [no i oczywiście mają różne imiona :D]. Sądzę że nastąpiła pomyłka przy wpisywaniu wieku w zestawieniu. Pozdrawiam! Świetna robota!!

OLO - 19 listopada 2010, 12:24:49 - *.chello.pl
Podsumowujac w Otwocku bez wielkich zmian sie nie obedzie jesli chcemy sie utrzymac a mianowicie ktos musi odpowiedziec za to ze nioe graja najlepsi wychowankowie klubu jak TOMASZ MAKOS a graja niewidomi z Wesolej,Minska i innych dziur!!MY KIBICE RZADAMY ZMIAN!!!

mogiel - 19 listopada 2010, 12:30:23 - REDAKCJA
zGrzibeq - nie ma żadnego błędu. Dawid Świerk strzelił pierwszego gola dopiero w czwartym ligowym występie w tym sezonie. Był już wówczas starszy niż w momencie debiutu.

kolec - 19 listopada 2010, 12:41:39 - *.ds16.agh.edu.pl (*.168.217.37)
ZagLubin- nic nie ogarniasz. wlasnie dlatego chcemy takie statystyki zeby ocenic lepszy klub (wiare). przypadkowo podales najlepszy przyklad. wystarczyloby za X wstawic promien najwiekszego miasta czyli Warszawy. Wg mnie najlepiej w statystykach wychodzilby Gornik Zabrze (okolo 10% miasta pojawia sie na meczu) oraz Stal Stalowa Wola (obecnie okolo 5%, wczesniej rowniez 10). dla porownania lech powinien miec co mecz 60 tys ludzi a legia 200 tys. krakow w tych statystykach wypada zalosnie. PS. 10% to poziom europejski np bundesliga

kuki - 19 listopada 2010, 13:00:42 - *.150.155.88.internetia.net.pl
kolec te twoje staty są niemiarodajne. Bo:
1)są miasta w których liczą się bardziej inne sporty
2)W części miast są lub będą modernizowane stadiony. A obecnie odstraszają sponsorów i kibiców
3)Czasem jest tak ,że jest większe miasto ale ma mały stadion. I co przez to że nie może tam wejść więcej ludzi miasto jest gorsze?
4)Na takim Ruchu Chorzów, Lechu ,Legii itp są ludzie nie mieszkający w danym mieście

kolec - 19 listopada 2010, 13:13:02 - *.ds16.agh.edu.pl (*.168.217.37)
kuki- 1)wlasnie o to chodzi w tych statystykach wiec nie rozumiesz jak poprzednik. ta strona jest o pilce noznej. sprawdzamy frekwencja ile jest kibicow pilki noznej. jak ktos woli kosza to tym lepiej ocenic wiare klubu. tu nie chodzi o to zeby zobaczyc ile jest kibicow sportu. tylko pilki noznej.
2) tutaj jest czynnik ktory wplywa na to masz racje ale miasta ktore wymienilem wczesniej maja beznadziejne stadiony (nie mowiac w niektorych przypadkach o sponsorach). tym wiekszy plus dla tych klubow
3)najbardziej doceniam miasta w ktorych jest ZA MALY stadion. zeby tylko takie problemy byly. jeszcze wiekszy + np dla Jagielonii obecnie
4) nie wiem czy dobrze zrozumialem ale jesli chodzi Ci o to ze np na Wisle Krakow ktora nie potrafi zapelnic stadionu w polowie skonczonego w milionowym miescie polowa obecnych to studenci. to tu tez masz racje. wielki minus

bobo - 19 listopada 2010, 13:30:21 - *.244.101.135
Można by dla przkładu podać średnią frekwecję .Zostawmy takie miasta jak Ząbki it.p miasta przy W-wie bo i tak tam frekwecja jest bardzo mała. Np. Olsztyn 168tys. - 0,89 procent procent ,
Elbląg 126 tys. - 0,95 procent procent,Ilawa 34 tys. - 2,9 procent.To juz mówi o zainteresowaniu piłką nożną w danym mieście.

adam - 19 listopada 2010, 14:11:38 - *.adsl.inetia.pl
pytanie do redakcji : czy z poprzedniego sezonu 2009/2010 tez sa takie posumowania statystyczne...jesli tak to czy mozna link do tego;)

do bobo - 19 listopada 2010, 15:51:25 - *.chello.pl
musisz mieć nieźle banię zrytą przez dopalacze skoro patrzysz na frekwencję względem liczby ludności w danym mieście. Co ma piernik do wiatraka? Swoją babcię też zaliczasz do potencjalnych kibiców, która zaniża frekwencje nie chodząc na mecze? Na liczbę ludzi na trybunach składa się wiele czynników a nie jeden w postaci liczby ludności.

psiakrew - 19 listopada 2010, 17:37:27 - *.gdynia.mm.pl
Skąd mają brać się ci kibice, jak nie z danego miasta i najbliższych okolic? Przyjeżdżać z drugiego końca Polski? Zaludnienie okolić stadionu dobrze odzwierciedla to, jaki poziom może uzyskać maksymalna frekwencja.

Pitu - 19 listopada 2010, 18:34:07 - *.adsl.inetia.pl
Polakom nigdy nikt nie dogodzi lepiej uszanujcie czyjąś pracę a nie narzekacie co chwila ;)

Cyprian - 19 listopada 2010, 19:16:18 - *.sanetja.pl
Co by było gdyby was 90 minut nie było...
Aż strach pomyśleć...

stalowy - 19 listopada 2010, 19:25:51 - *.rev.numericable.fr
tylko Stalówka!!!!!!
liczby nie kłamia pozdrawiam napinaczy z neta wzietych

DEXTER - 19 listopada 2010, 19:30:47 - *.neoplus.adsl.tpnet.pl
jak zawsze mistrzostwo

daf - 19 listopada 2010, 19:59:16 - *.smgr.pl
Gratulacje, naprawdę solidna i czasochłonna praca. Nigdzie indziej nie znajdziemy tylu statystyk dot. II ligi (ani żadnej innej). Jestem pod wrażeniem.

max - 19 listopada 2010, 21:46:17 - *.tvgawex.pl
w bydzi niska frekwencja wiadomo dla czego

adam - 19 listopada 2010, 22:58:47 - *.adsl.inetia.pl
pytanie do redakcji : czy z poprzedniego sezonu 2009/2010 tez sa takie posumowania statystyczne...jesli tak to czy mozna link do tego;)

1111 - 20 listopada 2010, 0:18:50 - *.tvkstella.pl
"oraz Stal Stalowa Wola (obecnie okolo 5%, wczesniej rowniez 10)."
gdybysmy mieli oswietlenie na stadionie to gwarantuje wam ze bylo by napewno wiecej ludzi na stadionie.. ;))
mam nadzieje ze za pare lat to sie zmieni i bedzie nowy stadion

EeE - 20 listopada 2010, 1:24:05 - *.chello.pl
Nadejdzie wiosna i lepsze czasy kiedy Zawisza z Bydgoszczy wroci do ekstraklasy!

benko - 20 listopada 2010, 1:25:58 - *.e-wro.net.pl
"Ulubieńcy sędziów" - nazwa statystyki troszkę nietaktowna, szczególnie w obecnych czasach. Poza tym kawał dobrej roboty !

jackowy - 20 listopada 2010, 9:30:00 - *.devs.futuro.pl
Kto sobie wyobraza 200tys osob na meczu w Warszawie skoro nie ma takiego stadionu ? Jak mozna liczyc w taki sposob frekwencje (tzn. gestosc zaludnienia)? Jesli chcemy cos zmieniac to zmiany na pewno nie w tym kierunku. Jesli tak trzeba by uwzglednic przynajmniej rowniez ilosc klubow w danym miescie/obszarze na danym poziomie rozgrywek oraz infrastrukture stadionow. Ustalanie w jaki sposob to uwzgledniac wywolaloby tylko jeszcze wiecej niepotrzebnych kontrowersji w tym temacie.

kammoj - 21 listopada 2010, 14:14:54 - *.kenet.net.pl
Kiedy będzie podsumowanie dla I ligi ????

rajcer - 21 listopada 2010, 17:56:44 - *.gdynia.mm.pl
zauważcie jak jest z kibicami Motoru mają większą frekwencję na wyjazdach niż u siebie
co do liczenia frekwencji powinno się podawać pojemność stadionu, a nie liczbę ludności w mieście i okolicach, a tak wiemy że na meczu było 1500 osób a stadion może pomieścić np 2300 czyli średnio jest wypełniany w takim i takim procencie.

hiob - 22 listopada 2010, 9:54:48 - *.inowroclaw.mm.pl
takie procentowe liczenie nie ma sensu np Zawisza ma fan cluby oddalone 70 kilometrów od Bydgoszczy i skąd na mecze przyjeżdżają kibice to ja mam pytanie i co ich nie liczymy do kibiców bo są poza promieniem?

rb - 24 listopada 2010, 17:35:59 - *.range86-180.btcentralplus.com
stalowy-ty nawet niewiesz gdzie jest stadion

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas