[ Strona główna ]


Jedyny w swoim rodzaju Skarb Ekstraklasy - statystyki, sylwetki, kariery graczy, historie, osiągnięcia klubówSkarb I ligi - statystyki, kariery graczy, historie i osiągnięcia klubówRozgrywki regionalne 2022/2023 - od IV ligi do Klasy C !Wyszukiwarka klubów, zawodników i sędziów w serwisie 90 MinutJeśli chcesz skontaktować się z redakcją - najpierw to przeczytaj!
90minut.pl
 CLJ
 PZPN
RSSSF

 


2 sierpnia 2007, 23:29:24 - maciejko
PUEFA: Potencjalni rywale polskich drużyn

W piątek w siedzibie UEFA w Szwajcarii odbędzie się losowanie II rundy eliminacyjnej Pucharu UEFA. Z kłopotami ale w komplecie polska dwójka znalazła się w następnej rundzie. Przedstawiamy potencjalnych rywali GKS-u Bełchatów i Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski. Klub z Bełchatowa już na tym etapie nie będzie rozstawiony i trafi na teoretycznie silniejszego rywala.

W losowaniu II rundy eliminacyjnej Pucharu UEFA europejska federacja stosuje podział na strefy geograficzne - prezentujemy listę drużyn rozstawionych i nierozstawionych w polskiej, środkowo-wschodniej strefie.

II runda eliminacyjna - 16 sierpnia, 30 sierpnia (strefa środkowo-wschodnia)
(Losowanie: 3 sierpnia 2007, 13:00)

FC Basel 1893                       SUI PU E2  54,870
RC Lens                             FRA PU IT  51,706
Zienit Sankt Petersburg             RUS PU E2  38,921
Hamburger SV                        GER PU IT  34,640
FK Austria Wiedeń                   AUT PU E2  30,105
Dnipro Dniepropietrowsk             UKR PU E2  29,726
FC Artmedia Petržalka               SVK PU E1  13,574
DYSKOBOLIA GRODZISK WIELKOPOLSKI    POL PU E1  11,610
SK Rapid Wiedeń                     AUT PU IT  10,105
FC Sion                             SUI PU E2   8,870
-----------------------------------------------------
FK Jablonec nad Nisou 1997          CZE PU E2   8,852
BSC Young Boys Berno                SUI PU E1   7,870
SV Ried im Innkreis 1912            AUT PU E1   6,105
SV Mattersburg                      AUT PU E1   6,105
GKS BEŁCHATÓW                       POL PU E1   5,610
Budapesti Honvéd SE                 HUN PU E1   4,674
Dinamo Tbilisi                      GEO PU E1   4,034
FC ViOn Zlaté Moravce               SVK PU E1   3,574
Mika Asztarak                       ARM PU E1   1,154
Toboł Kostanaj                      KAZ PU IT   0,769


Drużyny z tych samych federacji, np. Dyskobolia i GKS Bełchatów, nie mogą trafić na siebie w losowaniu.


Arek - 2 sierpnia 2007, 23:34:50 - *.adsl.inetia.pl
jak oni liczą te punkty drużynie, a potem danemu krajowi? Zna ktoś zasady?..

funiok - 2 sierpnia 2007, 23:36:27 - *.icpnet.pl
czyli z tego wynika że groclin zagra albo z toboł kostanaj albo z fk jablonec mam nadzieję że z tym pierwszym bo po liczbie 0,769 wnioskuję ze jest to mniej doświadczony klub.

esi - 2 sierpnia 2007, 23:37:42 - *.chello.pl
raczej nie widzę żadnej drużyny, z którą Bełchatów mógłby przegrać mniej niż 0:2... Groclin ma szansę ewentualnie z Tobołem Kostanaj, bo ten armeński przedostatni klub raczej ich przejedzie.

Arek - 2 sierpnia 2007, 23:38:22 - *.adsl.inetia.pl
jak oni liczą te punkty drużynie, a potem danemu krajowi? Zna ktoś zasady?..

tybor - 2 sierpnia 2007, 23:39:46 - *.osiedle.net.pl
Najlepsze losowanie:
Groclin-Honved
GKS-Artmedia

hardee - 2 sierpnia 2007, 23:41:14 - *.internetdsl.tpnet.pl
Wolałbym, żeby Dyskobolia z FK Jablonec zagrała. Byleby grali na miarę możliwości.

p.obrocki - 2 sierpnia 2007, 23:45:56 - *.big4.pl
Jak Bełchatów nie trafi na Artmedie albo Sion to ma po zabawie...
A co do Dyskoboli to chętnie bym ich zobaczył w meczu z Węgrami ;)

pytanko - 2 sierpnia 2007, 23:47:22 - *.netia.com.pl (*.168.0.56)
Po II rundzie sa grupowe?

Rafał - 2 sierpnia 2007, 23:51:00 - *.introlan.pl
Co do tych co pytali o zasady przyznawania punktów, to mówili dziś w TVP 2 w studiu przed meczem Groclinu , za remis 0.5 pkt , za wygraną 1pkt.

pundu - 2 sierpnia 2007, 23:56:01 - *.chello.pl
do Rafał, to był zasady liczenia rankingu krajowego, a nie poszczególnych klubów. szczerze mówiąc sam nie wiem jak są liczone te punkty do rozstawień drużyn.
do Pytanko, niestety nie, jeszcze dwie rundy do grupowych.

znaffca - 2 sierpnia 2007, 23:56:20 - *.internetdsl.tpnet.pl
tu macie ranking
http://www.90minut.pl/ranking_uefa.php

10 znaków - 2 sierpnia 2007, 23:58:28 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.7.72)
dla Dyskoboli ogórki z Budapesztu
a GKS najlepiej z Hamburgerem ( za karę po tym jaką grę pokazali )

pytanie - 3 sierpnia 2007, 0:01:31 - *.netia.com.pl (*.168.0.56)
Po II rundzie sa grupowe?

beds - 3 sierpnia 2007, 0:04:28 - *.ster-net.pl
w tym roku nie bedzie fazy grupowej

fred - 3 sierpnia 2007, 0:07:42 - *.adsl.inetia.pl
Po tej grze ktora dzis zobaczylem w TV nie widze zeby awansowali!!!! ZENADA!!!!

seba - 3 sierpnia 2007, 0:12:01 - *.dip0.t-ipconnect.de
Boze, jaki to jest dramat, ze musimy trzasc portkami o przejscie 1. rundy kwalifikacyjnej do pucharu Uefa!!! A jeszcze jest i 2. kwal. oraz 1. runda przed grupowymi rozgrywkami! A i potem chocby do cwiercfinalu jeszcze pare rund, a taki duzy kraj jak nasz (z blisko 40 mln ludnoscia) powinien spokojnie CO ROKU grac w minimum 1/8 finalu P.Uefa i conajmniej grupowe LM! WSTYD WSTYD i jeszcze raz WSTYD!

Arek - 3 sierpnia 2007, 0:12:15 - *.internetdsl.tpnet.pl
Nie po II rundzie eliminacyjnej jest I runda i po I rundzie są dopiero grupowe

@ - 3 sierpnia 2007, 0:19:40 - *.ssp.dialog.net.pl
Czy naprawde nikt z Was nie ukma oprocz jednego ze Groclin moze trafic albo na Toboł albo Jablonec? TYLKO na NICH?

XardasKSD - 3 sierpnia 2007, 0:30:24 - *.132110.adsl.tele2.no
Oby tylko nie Gruzini lub Armenia bo wyjazdy na kaukaz wykanczaja zawodnikow. Marzy mi sie ze DYSKOBOLIA wylosuje Wegrow, Slowakow albo SV Mattersburg. Szwajcarzy moga byc twardym orzechem a wyjazdy na kaukaz jak mowilem sa niezdrowe.
Co do GKSu to niezaleznie kogo wylosuja no chyba ze Artmedie Petrzalke to raczej maja przechlapane.

broda - 3 sierpnia 2007, 0:32:56 - *.acn.waw.pl
losowanie jest mało istotne przez najbliższe 3-4 lata jak się nic nie zmieni będziemy kończyc puchary na takim etapie ( takich rywali jakich mieliśmy w uefa to powinniśmy klepać po 5:0 a nie przechodzić karnymi czy fartownym 1:0 )( dobrze że legie wykluczyli bo byłaby jeszcze większa żenada)

rs71 - 3 sierpnia 2007, 0:33:46 - *.243.210.213
pod koniec transmisji groclinu komentator powiedział mniej więcej: "GRODZISZCZANOM UDAŁO SIĘ URWAĆ KILKA CENNYCH SEKUND" gdy piłka była pod bramką MKT-Araz İmişli. Po prostu nie mogłem uwierzyć, zabrzmiało jakby oni grali w finale z BARCELONĄ!!! Po tym co pokazały nasze drużyny exportowe, Toboł Kostanaj to za wysokie progi!!!

ro - 3 sierpnia 2007, 0:38:51 - *.adsl.inetia.pl
Nie ma dużego wyboru... Polskie kluby trafiają zazwyczaj na te zagraniczne, do których akurat doszedł ktoś z polskich graczy (tak było ostatnio z Guimaraes, Steaua itd.). Według tej prawidłowości w II rundzie spotkają się:
DYSKOBOLIA - SV RIED (Rząsa)
BEŁCHATÓW - FC SION (Zakrzewski) albo AUSTRIA WIEDEŃ (Bąk, Radomski), chociaż dwa austriackie zespoły po ostatnich spotkaniach Austrii z Legią to może być za wiele...
W każdym z powyższych przypadków można wyjazdy połączyć z obejrzeniem, jak wyglądają przygotowania do EURO 2008 ;)

MarekPenks - 3 sierpnia 2007, 0:54:29 - *.adsl.inetia.pl
Najlepsze losowanie Groclin - GKS BOT

JJ - 3 sierpnia 2007, 1:20:41 - *.ast.ima.pl
Swietne losowanie, szkoda ze nie realne

ciekawy - 3 sierpnia 2007, 2:07:08 - *.mtvk.pl
ciekawe jak to wyliczyliście że groclin może trafić na toboł lub jabloniec?

scf - 3 sierpnia 2007, 2:34:24 - *.icpnet.pl
Do ciekawy - Ja tam działaczem UEFA nie jestem, ale na moje oko wszyscy inni z tej drugiej grupy maja takie same oznaczenie co Groclin "E1". To chyba ten klucz ;) Swoja droga paradoksalnie, Groclin trafiając na Toboł ma mniejsze szanse na awans, niz GKS z Hamburgerem czy Lens (przy dwóch remisach) tak to już jest, że menegerowie i obserwatorzy klubów Zach. Europy raczej na azjatyckie stepy nie jeżdżą... Hej, hej (W)arcinka!

drozd - 3 sierpnia 2007, 3:56:54 - *.internetdsl.tpnet.pl
a ja uwazam tak jak tybor i oby tak bylo...

korbi - 3 sierpnia 2007, 7:17:44 - *.internetdsl.tpnet.pl
jak dla mnie to niezaleznie od losowania niema wiekszych szans ne przejscie delej i z przykroscia stwierdzam ze moga byc nawet te pary : groclin:tobol
gks:artmedia...jesli do jakiegos polskiego zespolu nie trafia jakies male gwiazdy lub nasze orlatka dalej beda sprzedawane ne zachod to nigdy nie do czekamy sie prawdzamej pilki...bedziemy slyszec tylko korupcja-afery-zawieszenia...dla biznesmenow futbol to biznes...nie jek dle nes kibicow...wiec poki nie zmieni sie zarzad pzpn i kluby nie zaczna byc samodzielne to doczekamy sie np ligi mistrzow gdy wigilia w maju trefi...nie mamy boisk,zaplecz stadionow...wiec od zawodnikow tez nie mozna wieszac psow...jednak zgadzam sie ze NAWET SAME TE ROZGRYWKI TO WSTYD I HANBA...POZDROWIENIA DLA PRAWDZIWYCH KIBICOW...

maks - 3 sierpnia 2007, 7:25:43 - *.lot.pl
Co prawda awans odbył się w stylu wręcz katrastrofalnym ale awans to zawsze awans. Gratuluję i życzę powodzenia w dalszych rozgrywkach.

Krzychu - 3 sierpnia 2007, 8:14:34 - *.adsl.inetia.pl
Ten co ma 0,769 wygrał w tym roku Puchar Intertoto

Bartosz - 3 sierpnia 2007, 8:27:39 - *.5.waw.pl
Jeżeli do Bełchatowa dojdzie paru zawodników to mają szanse z większością rozstawionych drużyn:Sion,Rapid,Artmedia,Dniepro i nawet Austria.Nie wiem co teraz gra Basel,ale w tamtym sezonie grali bez rewelacji i też by byli do pokonania.Te mecze z Amerii były dla Bełchatowa srogą lekcją,już wiedzą,że puchary to nie żarty.Grodzisk natomiast z każdą z tych nierozstawionych drużyn będzie się męczył,wątpie aby raptem poprawili swoją gre.Gdyby im przyszło grać z Ameri w 1 rundzie to by odpadli,gdyż jest to lepsza ekipa niż Araz.Jednak to jest moja opinia i moge się mylić.

kris - 3 sierpnia 2007, 8:28:24 - *.comarch.com
to fajnie jak taki Lens czy HSV sa w strefie srodkowo-wschodniej. Ktos tu chyba nie zna w UEFA geografii ? To wszystko to jest jakies ustawianie.Normalnie zwyciezcy intertoto powinni grac w swoich strefach ale ich wsadzili tutaj zeby dowalic europie wschodenij kolejny raz.

optymista - 3 sierpnia 2007, 8:37:52 - *.internetdsl.tpnet.pl
Myślę że jak do ekipy GKS dojda Garguła, Pietrasiak, Kowalczyk, Sanchez, Chwalibogowski, Herrera, Dziedzic i szczególnie Fonfara (ale dopieor na wiosnę ) to ekipa GKS ma szanse powalczyć w PUEFA. ażdy wie jak gra Garguła i Pietrasiak z Kowalczykiem;]
mój typ na skład GKSu z tymi zawodnikami (oprócz Fonfary) to:
Lech - Pietrasiak, Cecot, Stolarczyk, Kowalczyk - Wróbel, Garguła, Sanchez, Jazębowski, Strąk - Nowak
a na ławce Sapela, Ujek, Popek, Herrera, Chwalibogowski
dla mnie Rachwał i Grodzicki nic nie grają po prost są słabi widac to było=((

Adaś - 3 sierpnia 2007, 8:52:53 - *.icpnet.pl
tybor zgadzam się,najlepsze losowanie Bełchatów-Petrzalka i Groclin-Honved.Węgierska piłka klubowa ma jeszcze wiekszy kryzys niż nasza a Artmedia w niczym nie przypomina juz zespołu z LM.Poza tym nie tragizowalbym jednak tak po I rundzie eliminacji,polskim zespołom strasznie nie leżą drużyny z dalekiego południowego wschodu,które bronią się w dziesięciu,bo my nie potrafimy grać ataku pozycyjnego.PZPN nie zrobił nic by Polskę przesunąć do grupy północnej

qwe - 3 sierpnia 2007, 9:20:10 - *.internetdsl.tpnet.pl
Jeśli GKS trafi na kogos z pierwszej szóstki to juz moze sie praktycznei żegnać.

Ghost Dog - 3 sierpnia 2007, 9:30:49 - *.chello.pl
Pesymistycznie:
HSV-Bełchatów
Groclin-Honved
Optymistycznie
Artmedia-Bełchatów
Groclin-Toboł

milan - 3 sierpnia 2007, 9:33:45 - *.2.101.16
najgorsze losowanie GKS- HSV, Groclin-Young Boys

szakal - 3 sierpnia 2007, 9:34:43 - *.powiat.radomszczanski.pl (*.168.5.20)
najlepiej tak
GROCLIN GRODZISK-Mika Asztarak
GKS BEŁCHATÓW-FC Sion

Cliver - 3 sierpnia 2007, 9:40:58 - *.lubin.dialog.net.pl
Jesli polskie kluby zagrają tak jak ostatnie mecze to europejskim pucharom mówimy papa...groclin coprawda w koncówce z arazem grał ładnie i jest nadzieja ze tak juz im zostanie ale to co pokazal GKS jezuś maria przeciez to bylo zaplecze i to zaplecze nie polskiej nie europejskiej ale nawet i gruzińskiej piłki...ŻENADA...a Zagłębie tez w bukareszcie dostanie takie lansko zastanawia mnie tylko jedno GKS miał budxet tranferowy 40mln zł najwyzszy w historii polskiej piłki dlaczego nie zakupił jakis pożadnych piłkarzy na co oni liczą...na łud szczęscie...czy występ plskich druzyn w europejskich pucharach musi byc zawsze kompromitacja

lg - 3 sierpnia 2007, 9:42:15 - *.gprspla.plusgsm.pl
wiecie czy losowanie bedzie w tv na zywo?

szakal - 3 sierpnia 2007, 9:43:51 - *.powiat.radomszczanski.pl (*.168.5.20)
a propo tych literowek IT to awans z intertoto E1 klub zaczynal z 1 rundy kwalifikacyjnej , E2 z drugiej rundy. Wiec jaki tutaj podzial kolego piszesz ?

czesław - 3 sierpnia 2007, 9:57:23 - *.piotrkow.net.pl
Niech trafią na najsilniejszych rywali, nie bedziemy tak się wstydzić porażki. Dno dna....

zomo89 - 3 sierpnia 2007, 10:19:08 - *.tktelekom.pl
Do lg.Losowanie będą pokazywali na Eurosporcie o 13.00,ale jeszcze wcześniej czyli o 12.00 losowanie 3 rundy eliminacji Ligi Mistrzów.

99 - 3 sierpnia 2007, 10:22:14 - *.internetdsl.tpnet.pl
nie widzę w tym zestawie drużyn które polskie zespoły mogłyby wyeliminować chyba że trafiłyby na siebie ale regulamin tego zabrania niestety, bo tak to na 100% mielibyśmy 1 druzyne w następnej rundzie...

10 znaków - 3 sierpnia 2007, 10:26:56 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.7.72)
CENTRAL-EAST - Group 1 seedings
Seeded clubs Unseeded clubs
FC Basel 1893 (SUI) SV Ried (AUT)
Hamburger SV (GER) SV Mattersburg (AUT)
FC Dnipro Dnipropetrovsk (UKR) GKS Bełchatów (POL)
FC Artmedia Petržalka (SVK) Budapest Honvéd FC (HUN)
FC Sion (SUI) FC MIKA (ARM)

CENTRAL-EAST - Group 2 seedings
Seeded clubs Unseeded clubs
RC Lens (FRA) FK Jablonec 97 (CZE)
FC Zenit St. Petersburg (RUS) BSC Young Boys (SUI)
FK Austria Wien (AUT) FC Dinamo Tbilisi (GEO)
Groclin Grodzisk Wielkopolski (POL) FC Vion Zlaté Moravce (SVK)
SK Rapid Wien (AUT) FC Tobol Kostanay (KAZ)

mati - 3 sierpnia 2007, 10:27:03 - *.ssp.dialog.net.pl
ale wy sie boicie,co to jest jakas petrzalka czy basel byli kiedys mocni teraz juz nie sa...tylko ze z polskim zespolem kazdy moze wygrac ale polski zespol juz nie moze...

Misiek - 3 sierpnia 2007, 10:48:58 - *.static.xcore.pl
Jeśli ktoś jeszcze nie wie jak są liczone punkty:
1. za wygrany mecz 2pkt, za remis 1pkt(w rundach kwalifikacyjnych odpowiednio 1pkt za wygraną i 0,5 za remis)
2. dodatkowe bonusy:
a) 3pkt za awans do fazy grupowej LM, 1pkt za awans do 1/8 finału, ćwierćfinału, półfinału i finału LM,
b) 1pkt za awans do ćwierćfinału, półfinału i finału PU
3. punkty zdobyte przez kluby danego kraju w sezonie dzieli się przez ilość zespołów, który ten kraj reprezentowały (np. Polska w tym roku ma 3 kluby: Zagłębie, GKS, Dyskobolia)
4. sumuje się takie wyniki z ostatnich 5 sezonów. W ten sposób powstaje ranking krajowy, który też służy do obliczania punktów dla klubów według takiej zasady:
/1/ liczy się punkty zdobyte przez dany klub w 5 ostatnich sezonach
/2/ dodaje się 1/3 (albo 0,3 - nie jestem pewien) punktów danego kraju.

OKS 100 MI - 3 sierpnia 2007, 11:03:59 - *.ols.vectranet.pl
DYSKOBOLIA GRODZISK WIELKOPOLSKI - BSC Young Boys Berno
Hamburger SV - GKS BEŁCHATÓW
Mój typ :-)

mzreczek - 3 sierpnia 2007, 11:04:32 - *.internetdsl.tpnet.pl
Co RC LENS ma wspólnego z grupą Centralno-wschodnią, to jakaś paranoja, albo ja tu czegoś nie rozumiem.
Bo wg tego bliżej Francuzom do Kazachstanu niż, do Anglii, Danii, Niemiec, Włoch, Chorwacji. Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

10 znaków - 3 sierpnia 2007, 11:23:45 - *.internetdsl.tpnet.pl (*.168.7.72)
do Kazachstanu wszystkim jest daleko...

Zalgebie L - 3 sierpnia 2007, 11:24:28 - *.onninen.pl
Zycze polskim klubom jak najwiecej szczescia w losowaniu.. Zaglebiak L

gks da rad - 3 sierpnia 2007, 11:41:21 - *.bel.vectranet.pl
ile jest rund i czy po 2rundzie jest juz faza grupowa?czy bedzie jeszcze 3runda i dopiero faza grupowa??

norman - 3 sierpnia 2007, 11:45:37 - *.e-zabrze.pl
polskie drużyny teraz zaczynają grę ze swoimi wzmocnieniami. GKS z Dziedzicem i peruwianczykami,
a Groclin z babniciem i batatą myślę ze teraz będzie dużo lepiej . . . byle nie kluby z zachodu . . . tak to wszystko zniosę . . . pzdr

sopel92 - 3 sierpnia 2007, 11:54:08 - *.aster.pl
Groclin trafi na Honved Budapeszt, a PGE GKS Bełchatów na Sion.

assurbanip - 3 sierpnia 2007, 11:54:21 - *.160.104.2
Dla mnie podział na strefy to skandal. Nasza strefa jest najsilniejsza. Południowa również jest mocna, ale północna to porażka. Przecież drużyny z Norwegii, Szwecji czy Danii mogą dzięki temu nabijać punkty aż miło. Kiedyś nie było stref i było sprawiedliwie. Dlaczego my mamy tłuc się po Azji, a tacy Norwegowie odpadać z drużynami z Luksemburga

michalo28 - 3 sierpnia 2007, 12:01:00 - *.188.41.154
Ja mysle, ze bedzie tak: GKS - Lens i Groclin - Ried

ssdff - 3 sierpnia 2007, 12:02:17 - *.eturbo.pl
podajcie link gdzie mozna ogladac losowanie na zywo na stronie uefa bo nie moge znalezc

INXS - 3 sierpnia 2007, 12:04:32 - *.174.60.74
Nie wróżę naszym klubom nic dobrego . Dyskobolia ma rozstawienie ale może trafić na austriacką lub szwajcarską drużynę i będą schody. Bełchatów od razu ma odpadkę . Nawet z Petrzalką mogą przegrać . Nie mówiąc o reszcie . Moje typy: Dyskobolia - Jablonec , Bełchatów - HSV.

ccc - 3 sierpnia 2007, 12:17:10 - *.eturbo.pl
prosze wytlumaczcie mi gdzie mozna znalezc losowanie na zywo na stronie uefa.com......nie moge tego znalezc!!

Castorp - 3 sierpnia 2007, 12:23:01 - *.internetdsl.tpnet.pl
Po tym,co w mijającym tygodniu pokazały polskie drużyny przejście następnej rundy PUEFA będzie wielkim sukcesem.Myślę,że największe szanse ma mimo wszystko Dyskobolia,bo dla Bełchatowa drugiego cudu nie będzie(chyba,że wpadną na Artmedię).

Pseudonim (max 10 znaków):

E-mail:

Redakcja 90minut.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są niezależnymi opiniami czytelników serwisu. Jednocześnie 90minut.pl zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, reklamy, wypowiedzi nie związane z tematem artykułu, "trolling", sformułowania obraźliwe w stosunku do innych czytelników serwisu, osób trzecich, klubów lub instytucji itp., a w skrajnych przypadkach do blokowania możliwości komentowania wiadomości przez poszczególnych użytkowników lub całe sieci.

 

Napisz do nas